Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    A RedGamingTech szerint a csúszó és a Intel/Apple által lefoglalt N3 helyett a Zen5 (és az RDNA4) egy custom N4 gyártástechnológán fog érkezni. (N4X - valószínűleg nagyjából ugyanaz, mint amin az nvidia kártyák) [link]

    Nem tartom ördögtől valónak a dolgot. A 3D cache hozzáadásával is sikerült - ha nem is általánosságban, de néhány célterületen - igen komoly, generációs előrelépést felmutatni.
    Tehát lehet, hogy a Zen5 emiatt esetleg még nem az a Zen5 lesz, amit Zen5.ként vártunk (széles architektúra, nagy L1$) hanem a Zen3-ban debütált, zen4-ben fejlesztett architektúra egy újabb iterációja.
    Inteles módon, a bufferek, cache-ek növelésével lehet itt-ott 1-2 százalékot nyerni és ezt az N5=>N4X félgenerációs váltás esetleg meg is engedi.
    Mindenesetre amit mondani akarok az az, hogy ha se a node, se az architektúra nem leszegy fullos váltás, a Zen3D példája azt mutatja, hogy attól függetlenül nagyonis lehet akár a packaging vonalon olyan fejlesztést csinálni, ami egy generációváltásnak megfelel.

    Egyébiránt teszem hozzá a legutóbbi elmélkedésem azt vázoltam, hogy szerintem a Zen5 legfőbb változtatásai teljes mértékben 3D tokozott L3$ és az L2$ szeletek egyesítése. Ehhez lehet, hogy elég az N4X is.

Új hozzászólás Aktív témák