Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz S_x96x_S #7533 üzenetére

    Én nem vonnék le ebből a ábrából konklúziót a zen3/3D vs zen4 vonatkozásban semmit.
    A0, tesztpéldány, stb okból.
    Az 5800X3D célpiaca a gaming volt - ott se profitált belőle minden. a Zen4 fejlesztési célja pedig egyértelműen a MT teljesítmény növelése volt. Nem elképzelhetetlen, hogy lesz néhány olyan játék, ahol az 5800X3D megőriz valamit az előnyéből.

    Mindenesetre 1usmus szerint hülyeség:
    "I will say that this is outright nonsense, because the bottle neck of the Zen 4 is the "width of the conveyor belt," not the cache."
    [link]

    (conveyor belt = futószalag)

    Esetleg azt is érdemes lehet megemlíteni, hogy nem törvényszerű, hogy csak az L3$-t lehet 3D (vertikális) irányba bővíteni. Mi van, ha a V-cache Gen2 lényege épp az, hogy nem csak az L3$-t fedi le (a megfogalmazás szándékos) és növeli a kapacitását, hanem az L2$-t is, ami fizikailag is ott van az L3$ mellett?


    A harmadik dimenziós kiterjedés-növekedés miatt az L2$ késleltetése sem nőne számottevően, de az L2$ és L3$ méretnövekedése együtt már lehet, hogy magyarázná a 30%-os IPC növekedést és hovatovább talán azt is, hogy miért profitál belőle olyan alkalmazás is, amely a victim cache méretnövekedéséből nem.

Új hozzászólás Aktív témák