-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kupszi
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #47499 üzenetére
Na de kérem...hol van a TressFX???
Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
félisten
válasz Alogonomus #47500 üzenetére
Én ezzel nem találkoztam, hogy bárkinek messiás lenne ez a megoldás se itt se bárhol.
Itt is egy egyszerű beszélgetés keretén belül lett megemlítve.
Egy hasznos funkció, ami kitolja a kártya élettartamát / sebességét némi kompromisszum árán de ettől nem fog egy kártya más kategóriába tartozni, mint ahova való. A 3.0 azért lesz előrelépés, mert nem igényel speciális támogatást. Ha lesz TAA lesz DLSS is.Ha megnézed minden cég / gyártó mozdul ilyen irányban , a konzolok is használják a skálázást, Microsoft is a Direct ML megoldásban gondolkodik, AMD is szerintem 100% hogy ebben lép.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #47505 üzenetére
Egy pár negyedévvel ezelőtt megjelent a Radeon Image Sharpening. Én ugyan különösebben nem foglalkoztam vele, de 1-2 alkalommal a látóterembe került, hogy a DLSS-hez hasonlították. [link]
A videoban azt részletezik, hogy a 4K-ra felskálázótt, de eredetileg nem natív 4K részletességgel készült frame-eket a RIS közel nativ 4K minőségre javítja.A technológia lényege az, hogy többet nyerj azon, hogy kisebb részletességgel állítod elő a képkockákat, mint amennyit a felskálázással és képminőségjavítással eltöltesz.
Ez nem pont ugyanaz, mint a DLSS?
Ahogy mondtam, én különösebben nem ártottam bele magam, tehát lehet, hogy ez a technika nem működik általánosan? Mert ha nem, akkor biztos ezen dolgoznak a cégek, hogy ez legyen a standard.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #47509 üzenetére
A DLSS nem működik általánosan. Az ilyen AI upscaling nehezen megvalósítható ilyen formában, de a Microsoft dolgozik egy általános megoldáson. A Facebook már prezentált is egyet.
Az AI upscalinggel az a baj, hogy technikailag csinálhatod általánosan, de sokszor nem ad jó eredményt. Emiatt nem alkalmazzák így.A RIS az általánosan működik, az jóval egyszerűbb post-process technika. Annak nincsenek extrém követelményei a működéshez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
...és természetesen nem is ad olyan szép eredményt, mint egy rendesen megtréningezett játékkal a DLSS. Ezt fontos mellé tenni.
Ez kb. a deal: vagy specifikus tudászt adsz a kódnak/hardvernek ahhoz, hogy számolni tudjon valami faszát, de akkor erre építve csak ott működik, ahol meg is kapja ezt a specifikus tudást (tréning)... vagy mindenhol jó, de sehol sem a legszebb.
A DLSS legújabb iterációjában már tényleg nagyon szép az eredmény, nem egy kategória a RIS-gel, de mégsem hiszek benne túlságosan, mert szerintem nem elvárható a piactól ez tréningeztetés.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #47509 üzenetére
Nem nagyon foglalkoztam vele, tavaly próbáltam RX 570-en a felskálázást Borderlands 3-ban, de csúnya volt (HD-ről fHD-re), de ugye ott nincs RIS, így nem mérvadó. Ott a játékban lehetett beállítani a felskálázást. Nem tudom, Radeon Software-ből lehet-e, hogy mindenre érvényes legyen, vagy profilt készítve az egyes játékokhoz. Majd esetleg RX 5700-on kipróbálom megint, immár RIS-sel.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
Ez mindig is érdekelt a DLSS kapcsán: a tréning hol zajlik?
Az nvidia a saját szerverparkján futtat játékokat és azzal tökéletesíti a neurális hálót a játékhoz 0 day készen?
Vagy ugyanez, de olyan a neurális háló, ami bármely játéknál jó?Fenti két lehetőségnél ugye a tréning az nvidiánál van és a neurális háló mondjuk a driverben érkezik.
Vagy a játék kiadójának kellene tréningeztetni és a DLSS modellt szállítani a játék kódjával?Én nem vagyok a téma szakértője, csak most így elképzeltem, hogy hogy működhet.
Egy alacsonyabb felbontású kép felskálázásához egy olyasfajta neurális háló kellhet, ami a tanulási szakaszban a felskálázott kép és natív felbontásban renderelt kép különbségét minimalizálja.Azt gondolnám, hogy a központi tréning a leghatékonyabb, ugyanakkor költség szempontjából az a legjobb, ha a modell tréningjét is outsourceolják a felhasznákra, akikkel egyenként megvetetik az ehhez szükséges hardvert (tensor magok)
Azt gondolnám, hogy egy modell tréningelése lokálisan is megtegtörténhet úgy, hogy mondjuk minden 100. képkockát lerenderel natív felbontásban is async compute segítségével és a felskálázott és natív kép különbségével korrigálja a modellt. A legjobb persze, ha ezt az elosztottan végzett munkát aztán össze lehet futtatni a nagy közösbe.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Laja333
őstag
válasz Petykemano #47509 üzenetére
Vega64-et és RTX 2060-at használok, viszont pont a RIS miatt vagyok 90%-ban a Vega-n. A 2060 fHD-ja már annyira homályos a RIS-hez képest hogy bántja a szemem .
Párom gépében 1660 van és amikor látta hogyan fut nálam ugyan az a játék, kérte neki is vegyünk Radeont.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #47513 üzenetére
Vagy építesz rá saját szervert, vagy bérelsz gépidőt valahol. Attól függ, hogy melyik a jobb opció.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #47516 üzenetére
Attól függ, hogy a neuronháló általános, vagy specifikus. Ha általános, akkor elég ha elkéred, és futtatod. A hátránya ennek az, hogy nagyon sok játékbeli tartalmat nem fog felismerni.
A játékspecifikus neuronháló a legjobb, amikor direkt a játékodra szabod. Ide gépidő kell, és csinálsz magadnak egy saját modellt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.Ishi.
aktív tag
Friss pletyka [link]
"3 AMD RDNA2 GPUs at launch, XT, XL and the third seems to be a special edition. Hasn't been named yet. All air-cooled."Akkor talán a special edition lenne a vizes?
[ Szerkesztve ]
-
.Ishi.
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #47522 üzenetére
Erre még az én angolommal is rájöttem. De Abu nem beszélt korábban arról, hogy a felső kategóriában lesznek vizes megoldások is?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleve az, hogy háromról írnak fura. Én négyről tudok. De az lehet, hogy a vizes nem startol el idén. Eléggé sok a tartalék a fogyasztás oldalán, szóval azt megküldhetik rendesen, hogy majd a 3090 ne érezze jól magát. Technikailag úgy van tervezve a Navi 21, hogy ne menjen 250 watt fölé, de látva, hogy az NV sem szívbajos a 300+ wattokkal, az AMD is nekiugorhat ennek. Elvileg neki is ugranak. Emiatt lesz sok modell. Eredetileg csak kettőt terveztek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
-
Jack@l
veterán
válasz Alogonomus #47528 üzenetére
Mintha az elso kettovel nem tettek volna le valami egyedit... (ami még mindig elhanyagolhato apróság, eye-candy)
Ettől függetlenül szoros versenyben az amd max a turingokt tetejével lesz. Az meg két éve lett volna verseny.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Kupszi
aktív tag
Ezek a blower hűtések már kevesek lesznek a 300+ wattra. Ide már másfajta gyári hűtés kell. Persze ami igaz az igaz, az egyik gyártó húzza a másikat magával, az AMD 250wattot akart, de ezt látva az NV ő már 300 fölé lövi hogy biztos övé legyen az előny, erre az AMD is feltolja 300-ra... na és így indul el a wattháború, ezzel együtt a hatalmas építési téglás hűtések korszaka. lesz itt még 4 slotos kártya is , persze Custom dizájnra gondolok.
Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
félisten
válasz Alogonomus #47528 üzenetére
Persze az lehet az egyetlen esélye Atyavilág.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Alogonomus #47528 üzenetére
Verseny? No offense, de melyik bolygóról jöttél? Semmiféle verseny nem lesz. Szépen beárazzák egymáshoz a kártyákat, mint mindig. Ami job, azért többet kérnek, ami rosszabb, azért kevesebbet. Te meg eldöntheted, hogy melyik bundlit veszed meg.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Devid_81
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #47532 üzenetére
Verseny itt mar jo regen nincs
Most nVidia bearazza nekunk az Ampere-t, a szemunk kipattan majd tole, AMD meg pont ala arazza a kartyait ami picivel gyengebb.
Ezt mar a hires RDNA 1.0-el is eljatszottak, majd amikor jott a hoborges egy picit hirtelen csokkent az aruk kiadas elott, de meg ugy sem volt az a 'hu de jo"
Gyanitom mar soha nem lesz $649-699 a csucs, lassan a kozep kategoria annyi...
-
KillerKollar
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #47535 üzenetére
Minél drágábbak a kártyák annál kevesebb eladott példány lesz... Arról nem is beszélve, hogy a konzolok mindig a megjelenésük idején a legvonzóbbak ár/érték arányban hiszen akkor még korszerűnek számítanak. És ha igazak a pletykák a visszafele kompatibilitásról akkor most lesz is mivel játszani rajtuk megjelenéskor...
Ki venne 1000-1500$-os VGA-t ami mellé még kell egy bivaly proci/alaplap, stb...ha 500$-ért megkapsz egy konzolt? Tudom, tudom, akinek a legjobb kell és pénz nem számít... de azokból nemfog visszajönni a gyártási/fejlesztési költség... főleg most, egy gazdasági világválság kellős közepén, aminek ki tudja, hogy hol van még a vége...
-
Devid_81
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #47535 üzenetére
Nahjo de igy a vegere eljutunk oda, hogy csak paran vesznek uj hardware-t az egesz vilagon, mert folyamatosan emelik az arat a hw-nek.
Valahol megkellene huzni azt a vonalat, es nem menni bizonyos ar fole.
Egyszeruen nyugati keresetbol se fogjak majd azt mondani az uj $/£1200-1500 kartyakra, hogy oke kell mert jobb es uj stb.
Hanem majd az lesz, hogy mindenki megtartja a regit ameddig birja birja, vagy atmegy konzolozni es hagyja a francba az egesz PC-t ahogy van...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #47527 üzenetére
A GA102 nagyjából 630 mm2. Még nagyobb nem fér bele. Ez is ~100 mm2-rel nagyobb a komfortzónánál. De kb. még elmegy, csak vastagon fogó ceruzával kell árazni.
(#47529) Jack@l: A régi VGA-kat az új generáció szarrá fogja alázni sebességben. Az Ampere és az RDNA2 is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Az rdna2-t felírom a füzetembe A csodadrivert meg kell majd hozzá várni?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz nubreed #47539 üzenetére
Lesz némi árkorrekció. De nagyon szabadon ők sem mozoghatnak. Viszont sajnos valahol meg kell fizettetni a drágább gyártástechnológiákon a relatíve nagy lapkákat.
(#47541) Jack@l: Valószínű, hogy fél éves távlatban az új generációk ismét kapnak olyan meghajtót, ami a startkor mért sebességre rápakol, hiszen ez az elmúlt generációkban is megvolt, de alapból annyira gyorsak az új hardverek, hogy a mostani generáció nem jelent nekik problémát. Raytracingben például teljesen más szintet képviselnek.
Érdemes megnézni a konzolon az új Spidermant. Abba nemrég rakták bele a raytracing reflectiont. Mindössze 6%-os teljesítményvesztést okozott, pedig ez a legvadabb RT effekt, ami a Turingokon PC-n -40-60%-ot is csinál. Persze az összehasonlítás nem fair, mert a PS5-nek a raytracing pipeline-ja sokkal modernebb, meg PC-n ez a pipeline szabványosan nem is lesz elérhető, de az effekt ugyanaz, a Sony megtalálta az utat ahhoz, hogy szoftveresen ennyire felgyorsítsa. A pipeline egy részét egyébként áthozza PC-re az AMD, vagyis jó esély van rá, hogy a szabványosítás gyors lesz. Elég lesz csak beadni a Microsoftnak, és onnantól kezdve meg kell egyezni a gyártóknak abban, hogy a BVH gyorsítóstruktúra specifikációja mikortól lesz egységes. Ezt három év alatt meg lehet csinálni. Onnantól kezdve jön a kurva gyors raytracing PC-n is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X2N
senior tag
Mivel lehet azt magyarázni hogy az AMD kártyák ~500-600MB-al több videomemóriát használnak játék közben mint a zöld kártyák? Ez valami bug, vagy inkább feature?
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A memóriahasználat az allokáció hatékonyságától függ. Minél hatékonyabb, annál jobban kitölti a rendelkezésre álló VRAM-ot. Ez alapvetően feature, de sok függ magától a driverből, mert DirectX 11 API-ban a driver kontrollálja ezt, míg DirectX 12-ben az alkalmazás. Viszont a probléma mindkét API esetében ugyanaz: a streaming motorok esetében az a jó, ha a lehető legtöbb memóriát felhasználja a rendszer, ugyanis ilyenkor később kell majd allokációt törölni. A DirectX 11 alatt nem tudni, hogy milyen szegmentálást alkalmaznak a gyártók, mert ott ugye a meghajtó mögött el van rejtve a memória, így nem látszik a fejlesztőeszközök felé gyakorlatilag semmi. De a hardver számára van egy ideális szegmentálás, és valószínűsíthető, hogy a DirectX 11-ben a memória felosztása hasonló ahhoz, ahogy DirectX 12-re felosztják, utóbbi API viszont közvetlen memóriamenedzsmentet enged, tehát látszik a szegmentálás.
Az NVIDIA így szegmentál:
Míg az AMD így:A különbség ebből ered, hogy az NVIDIA nagyon sok felé osztja a memóriahalmazokat, és mindegyik memóriahalmazon belüli type szegmenst külön kell kezelni, vagyis az allokációkat is erre a leosztásra kell tervezni. A VRAM-ot tekintve az a lényeg, hogy az NVIDIA a teljes VRAM-ot eszközlokálisan használja, viszont nem egy, hanem két eszközlokális type szegmens alatt, vagyis elképzelhető, hogy hiába van még az adott VRAM-on belül akár 1 GB-nyi szabad memória, a töredezettség akkora lehet két szegmens szintjén, hogy az új allokációk egy részének már nem található akkora összefüggő terület, ahova beférnének, így allokációkat kell törölni.
Az AMD 256 MB-ot minden rendszer VRAM-ják host felé látható és koherens memóriának használ, ahova főleg puffereket dobnak be, ezek nem igazán változnak. Ennek a lényege, hogy ezeket a puffereket a GPU többször címezi, mint a CPU, így jobb ha a GPU-hoz vannak közel. Az NVIDIA-nak is van ilyenje, de a rendszermemóriában, így náluk nem a CPU megy a VRAM-ig, hanem a GPU a rendszermemóriáig az adatokért. A maradék terület az eszközlokális halmaz, és csak egy type szegmens van rá alkalmazva, vagyis nincs logikailag két részre vágva. Ezzel nagyobb esély van rá, hogy ha van benne amúgy 1 GB-nyi szabad terület, akkor a nagyobb allokációk még beleférnek, így nem kell törölni más allokációkat.
A töredezettség miatt nagyon ezzel nem lehet mit kezdeni, olyan ez, mint a HDD-n az adatok töredezettsége. Tehát hiába streaming a motor, akkor sem lesz annyira hatékony a hardverek memóriahasználata, hogy igazán jól megközelítse a rendelkezésre álló területet. Azaz jó legyen a kihasználás. A legjobb kihasználáshoz lapalapú modell kell, mert ott minden allokáció gyakorlatilag egy 4 kB-os lap lesz, és nincs töredezettség. Úgy már ki lehet használni a rendelkezésre álló memóriát, vagyis egy program egy például 7,75 GB-os eszközlokális type szegmensen tényleg 7,75 GB-ot fog felhasználni nem csak 6-6,5-öt, stb. A next gen konzolokban ez a modell lesz, és majd csak beesik a PC-re is egy szabványos API, ami kezeli a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #47549 üzenetére
Nem kell, mert lapokat mozgatsz. A képszámításnak az a szépsége, hogy az adatok nagy része változatlan marad, így egy jelenet változása mindössze pár megabájtnyi terhelést jelent a lapszitnen. De ha teljes allokációkat mozgatsz, akkor persze, hogy fáj, hiszen 4 kB-nyi adatért akár 100 MB-ot is másolni kell. Az új konzolokban pont az a lényeg, hogy csak 4 kB-ot másolsz.
PC-n az egyetlen API, ami így működik az az SSG API. Nincs semmi más, még csak hasonló sem. Sokáig valószínűleg nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Filmvilág
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Hálózati / IP kamera
- Házimozi haladó szinten
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...