- 
			
						Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#17358
							
							üzenetére
						Újra leírom: az aszinkron compute akkor gyorsít, ha vannak kihasználatlan ALU kapacitások a rendszerben. Innentől kezdve az első compute queue-nak van esélye jelentős gyorsulást hozni, a második még lehet, hogy hoz valamit, aztán onnantól kezdve már nagyjából mindegy. Biztos lehet speciális eseteket kreálni, ahol több compute queue-val jobb lesz a teljesítmény, de nekem elég értelmetlennek tűnik.
 - 
			
			
						Laja333
őstag
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#17358
							
							üzenetére
						Meg először jó lenne egy olyan bench, ami tényleg képes releváns eredményt mutatni. Ennél a grafikonosnál is megjegyezték, hogy a GCN is "sorosan" futott csak.
"In fact, a post points out that due to the workload (1 large enqueue operation) the GCN benches are actually running "serial" too (which could explain the strange ~40-50ms overhead on GCN for pure compute)."
[link] - 
			
			
						Ren Hoek
veterán
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#17358
							
							üzenetére
						Amíg ki nem derül mi van a Maxwell2 belsejében igazából, addig nincs értelme erről beszélni. Lehetetlen válaszolni. Teljesen más a két arch. Lehet hiteles az a grafikon, de lehet hogy valós helyzetben semmit sem fog érni hány queue van.
Első körben az nV nyilatkozatot kéne megvárni, aztán egy nagyobb 10 játékból álló mintán megfuttatni a dolgot. Ez még nagyon messze van.
Az az egy biztos, hogy a fejlesztőkre nehéz idők várnak optimalizálás és kompromisszumkötés terén, ha az NV tényleg susmákolt az Async-el. - 
			
			
						Gilthanas
aktív tag
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16787
							
							üzenetére
						Óvakodnék az AMD védelmétől (a hdmi 2.0 hiánya mély haragvást keltett bennem a FuryX-el), de bízom benne, hogy professzionális szakemberek, megfelelő piackutatás után, rendes stratégiai tervezést követően döntenek a kártyák fejlesztéséről és azok kihozataláról, piaci integrációjáról, pozicionálásáról.. Legalább is muszáj hinnem ebben.
 - 
			
			
						HSM
félisten
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16734
							
							üzenetére
						A 128 nem opció, nem fért volna el HBM-el. HBM nélkül meg a fogyasztás lett volna csúfos. Szerintem okos kártya lett. A drivert mondjuk összerakhatták volna a startra szerintem is.
Tesztelési célokra bőven elég lett volna a Tonga vagy a Hawaii, ezért kár lett volna Fiji-t alkotni. Ami el lett szúrva viszont nagyon, hogy nem sürgették meg hozzá az átírt drivert.

 - 
			
			
						#45185024
törölt tag
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16695
							
							üzenetére
						És az általad irt finFET hány nm t jelent
 /ha nem 20/ - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16443
							
							üzenetére
						A cél valószínűleg kattintások gyűjtése, vagy esetleg kis manipuláció, hogy shortolni lehessen, de ez nagyon nehéz.
(#16444) geresics: A 380 általánosan erősebb hardver. A 2 GB sok játéknak elég és elég lesz FullHD-re.
 - 
			
			
						MiklosSaS
nagyúr
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16264
							
							üzenetére
						Ertem, felreolvastam akkor

 - 
			
			
						MiklosSaS
nagyúr
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16243
							
							üzenetére
						Milyen 7-8 eves lemaradasa van az NV-nek? Az AMD-nek az utolso utos kartyaja az a 5-os szeria volt. A 7-es jo volt de nem annyira hogy elajuljanak tole.A 2XX az fail volt, most a Fiji az eleg gyengen sikerult.
Nem is tudom minek vartak vele ennyit?Szerintem semmilyen lemaradasban nem szenved az NV, vagyis a tesztek szerint....jah, hogy lehet meselni...azt mar megszoktuk az ilyen: ha, majd, jovore, ket ev mulva, majd, stb... Ezeket mar nagyon unom!
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16156
							
							üzenetére
						Nem lehet még beszélni mindenről. Csak a hardvert leplezte le az AMD azt, hogy mit hoznak még a hardverhez nem. De annyit elárulhatok, hogy nem véletlen, hogy júliusban lesz elérhető a sima Fury. Ezzel az a terv, hogy a Windows 10-hez legyen közel a start, hogy ott is le legyen mérve a teljesítmény a 15.200-as csomaggal, amiből egyébként amúgy is kapott a 15.15-os driver a tesztek előtt frissítést. Bár valószínűleg sokan már nem telepítették fel.
A Nano sem véletlenül jön később, hogy nagyobb legyen a fókusz a DX12-vel.Nagyon egyszerű dolog történt amúgy. Az Intel és az NV ugyanúgy látta cirka 7-8 évvel korábban, hogy az API-k a PC-n korlátozók. Rengeteg limittel, és jó lenne, ha ez megváltozna, de nem hittek benne, hogy egy ilyen váltást a PC-n át lehet nyomni egyáltalán. A célja mindig az volt, hogy biztosítsanak egy egyszerűnek tűnő felületet, és a komoly problémát okozó tényezőkkel a háttérben dolgozhat az API és a kernel driver. Ha pedig ez a cél, akkor ehhez kell tervezni a hardvert. Az AMD úgy gondolta 7-8 évvel korábban, hogy egy életük egy haláluk át kell nyomni a változást. És a potenciális változáshoz tervezték a hardvert, gondolva arra, hogy hagyományos szinten hátrányban lesznek, de ha sikerül letolni az ipar torkán a low-level irányt, akkor már a konkurensek lesznek hátrányban. Most történik a váltópont, mert nem kis meglepetésre egyébként, de átnyomták az irányt.
Többek között a DX12 az AMD-nek nagyon fontos, mert rengeteg olyan dolgot megváltoztat, amely most számukra hátrányos a DX11-ben. Például ma a bekötési modell váltása a legfontosabb és nem véletlen, hogy erről beszélnek a legtöbbet. Ma ez úgy néz ki, hogy a CPU beköt egy puffert az API-val és a kernel driverrel, amelynek az eredménye egy adat lesz a hardver számára. Ezt a driver szimplán elküldi a hardvernek mint erőforrás leírót. Ezt persze minden hardver máshogy csinálja, mert implementálás szintjén lehetnek különbséget, itt arról beszélhetünk, hogy a bekötés hol valósul meg a multiprocesszoron belül, például a legtöbb mai modern GPU-ban a textúra-mintavételezőben történik mindez, de itt is számolni kell azzal, hogy tömbösítve történik a bekötés, vagy különállóan. A GCN viszont teljesen egyedi. Ennek az architektúrának nincs szüksége erre a procedúrára. Egyszerűen a shaderbe bele lehet írni memória elérést és kész, a skalár egység elvégzi a bekötést. A hátránya, hogy ma egyik szabvány API sem működik így, tehát ezt le kell "emulálni" a kompatibilitást egy olyan hardverrel, amit nem hagyományosan terveztek. Az új API-k azonban így működnek, és fordul a kocka, vagyis a többi architektúrának kell "leemulálni" a kompatibilitást.
Ugyanilyen probléma a queuing. Egy mai API DX11/OpenGL úgy működik, hogy van a hardver felé egy parancslista, és abba lesz betöltve minden, majd a hardver szépen egyesével lekéri a feladatokat, és azokat sorban végre is hajtja. Ma több modern GPU-t erre terveztek. Egy mérnöki csapat felteszi a kezét, hogy tudunk mi hardvert tervezni, de miért is költsük tranzisztorokat a párhuzamos feladatfuttatás kigyúrására, ha a pipeline-ok úgyis sorban jönnek? És ez egy érthető döntés a maga szintjén. Valószínűleg senki sem vonja kétségbe az Intel és az NV vezetőségében, hogy a mérnökeik képesek lennének egy alternatív GCN-t tervezni, csak nem ezt kérték tőlük. Az AMD viszont úgy gondolta, hogy egy ilyen reformot is átnyomnak, mert azért masszívan párhuzamosításra tervezett rendszer a GPU, hogy olyan programok is fussanak rajta. Megtervezték a GCN-t stateless compute-ra, megpakolták regiszterekkel, gyorsítótárakkal, és igen ebből ma egyetlen szabványos API-n sem lehet kihozni semmit, de mit ad az úr a DirectX 12 queuing modellje copy/compute/graphics halmazba van szervezve, így a hardver tetszőleges számú compute és copy parancslistát kezelhet, és ezekről párhuzamosan kérhet le feladatokat, ha persze van rajtuk betölthető. Ezzel lehetőség adódik, hogy a feltöltés és a compute minden más feladattal párhuzamosan végrehajtható legyen, vagyis megszűnt a soros feldolgozásra kényszerítő modell. Itt megint fordul a kocka és a hátrányból előny lesz. És ezekről egyébként fognak beszélni H2-ben, csak megvárják a játékokat, hogy megmutathassák, hogy ez mit is jelent. A 3DMark API Overheadben már láthatjátok egyébként, hogy mi történik az architektúrák hatékonyságával a DX11-DX12 váltásnál. - 
			
			
						Yllgrim
őstag
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16156
							
							üzenetére
						Sztem teszteket csinalnak meg gondolom dolgozik meg nem mindegy, majd ha lesz ugyis ir

 - 
			
			
						#16729600
törölt tag
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#16041
							
							üzenetére
						Ez a stratégia, ami kevésbé előremutató, jövőálló termékeket vonultat föl, piacképesebbnek tűnik.
Egyáltalán egy ilyen avulási mértékkel bíró DVGA piacon van bármi létjogosultsága a jövőállóságnak,mint fogalmi kategóriának? Nem hinném.

 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#14860
							
							üzenetére
						Ezt most is megtehetik. Megjelenik a Win10, kiadják rá a drivert és beszámolnak a gyorsulásokról.
Az egyértelműen hülyeség, hogy ugyanarra az architektúrára két drivert csináljanak.Hogy lesz eladás? Miből gondolod, hogy a GeForce Titan tulajokat nem zavarja, hogy a GTX 960 veri az ezer dolcsis jövőbiztos cuccukat. Vagy a GTX 680 tulajok látva a HD 7970 teljesítményét nem gondolkodtak el azon, hogy nem-e jobban jártak volna a Radeonnal.
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#13834
							
							üzenetére
						Lesznek ilyesmi bejelentések. Nagyon leegyszerűsítve az AMD megmutatja, hogy mit akar kezdeni a PC-vel.
(#13836) Komplikato: Nem tudom, hogy a Square Enix hol akarja bemutatni a világnak, de elvileg kint lesz a PC-s port.
(#13840) daveoff: Igen a Battlefront az egyik húzócím a Fijihez.
 
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI GeForce GT 710 2GD3H 2GB GDDR3 64bit
 - ASUS ROG RTX 3060 OC 12GB GDDR6
 - SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Gaming OC Vapor-X 20G - Konzolvilág garancia 2027.05.07.
 - ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
 - RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
 
- Workstation bazár - Lenovo, HP, Dell - számla, 6 hó garancia
 - Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
 - HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
 - Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Ryzen5 4650U
 - ÚJ Dell Latitude 15 5550 - 15.6"FullHD IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - 2,5+ év gari
 
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
						
								
							
								
								
								
								
								
 /ha nem 20/
								
								
								


