-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"Szerintem a DLSS az egyik legjobb dolog, ami a desktop grafikával az elmúlt időszakban történt. Iszonyat sok ember kiörgedő VGA-jának élettartamát nyújtja ki, vagy akár tesz játszhatóvá addig játszhatatlan játékokat szészőséges esetben"
Micsoda?
Ezt eddig is meg tudtad lépni, tetszőleges képfelbontást beállítottál, ráadtad a GPU-scalingot, és kész is volt a "kézivezérelt" felskálázás, ezer éve létező dolog.
Egyedül az az újdonság, hogy ezekkel kicsit elegánsabban, OSD-barát módon tudod megtenni, illetve rátol némi utóélesítést meg Ai-varázslatot, és ennyi."A DLSS-ről kialakult pozitív véleményem egyébként nem hit kérdése, játékfejlesztőként is értékelem, de felhasználóként is a tényekre hagyatkozva alakítottam ki a véleményem."
Ahogyan én is, bár játékfejlesztő nem vagyok. A DLSS1 már a tesztfotókon nevetséges volt, ki sem próbáltam, semmi értelme nem lett volna. Valamelyik friss DLSS2-t viszont saját kezűleg teszteltem nemrég egy Nv-szponzorált játékban (Witcher 3 next-gen, 4.0), összehasonlítva az FSR2-vel és natív rendereléssel egy RTX3060-ason.
A cél annyi lett volna, hogy a monitorom natív WQHD felbontásán legalább a fix 30 FPS meglegyen padló max grafikán, RT-vel, mert piszokul tetszik úgy a képi világa, de sajnos natívban sem az RX 6800XT-m (20-25FPS), sem az RTX3060-am (nagyon kevés FPS
) nem volt erre alkalmas, erősebb pedig nem akad itthon, a boltban pedig sajnos igen borsos az ára. Ilyenkor jut eszébe az embernek, próbáljuk ki a felskálázást, hát erre találták ki! Namost, felskálázás nélkül, TAUU-val, natív FHD-n néztem először (centered GPU-scaling), 30 FPS stabilan megvan a 6800-ason, kép gyönyörű és tűéles, de a 27"-os monitoron kicsit kicsi így a hasznos képi felület (értsd, picit túl pici minden ahhoz képest, amit megszoktam). Nyilván a részletesség kevesebb, mint WQHD-n. FSR2 Quality WQHD-n, hát első ránézésre mintha kinagyítottam volna a FHD-t (végülis tényleg kb. ez történik
), a WQHD részletessége sehol, emellé a kép kellemetlenül mosottas. 30 FPS megvan, de ennél kellemesebb a pici, de éles, natív FHD kép. Gondoltam, itt az idő a zöldek megmentőjének kikiáltott DLSS-t is kipróbálni, hátha az Ai csodát tesz. RTX3060 be, spoiler: nem tett csodát. Ugyanazt a WQHD részletességét nélkülöző mosottas, kellemetlen képi világot kaptam. Egy egészen minimálisan talán jobb, mint az FSR, de számomra egy kategória, nem véltem felfedezni meggyőző előnyt, viszont ugyanúgy tapasztaltam a meggyőző hátrányokat. Ennél is masszívan jobb a natív FHD. Ebből én arra jutottam, hogy ez a technológia nem sok mindenre jó, nem ad valódi új, a meglévőeknél jobb alternatívát.
Megnézheted saját szemeddel: [link] . Kinagyítva (maximize gomb), kellően magas felbontású monitoron (nálam 1440P) kristály tisztán látszik, hogy pl. a tesztképen a karakter előtt egy zöld homályos massza lesz a natívban tűéles fűből akár FSR, akár DLSS. A 4K-s képen is látszik, de a 1080P és 1440P-sen különösen. Itt is látszik a friss DLSS verzióval: [link] . Élőben egyébként még szignifikánsabbnak érződik az eltérés.
Persze, lehetséges, hogy én vagyok túlérzékeny a maszatos, részletszegény képre, de nekem ez így nem adott semmi hasznos előrelépést.
Érdekes módon számomra elég hasonló a végeredmény a GPU-scalinghoz, vagy egy jobb monitorba épített scalinghoz (mindkettőt kipróbáltam), amiket hagyományosan messze elkerül a gamer-társadalom, jó okkal. Számomra érthetetlen, ezek a technológiák mégis hogyan tudtak átmenni a minőség-szűrőjén ugyanezen felhasználói bázisnál.
#60143 Abu85: A probléma józanul belegondolva is látszik. Az Ai (vagy ha úgy tetszik, bármi más) nem fogja tudni kitalálni azt, ami nem lett lerenderelve. Ha ki tudná, akkor azon futna a játék, nem a GPU-n...
-
Amíg kikapcsolható , on / off funkció addig ez nem felesleges dolog, hanem egyeseknek szükségtelen másoknak meg segítség lehet a simább képélményért.
A választás leehetőség adott ha elérhető és támogatott, hogy használja e valaki vagy nem. Sztori alapú játékok alatt szerintem ez nem lesz zavaró, de majd ha lesz rá lehetőségem letesztelni akkor mondok inkább végső véleményt.
Abu meg nem fog jó véleményt mondani egyetlen egy Nvidia fejlesztésről sem ezt már tudjuk sok év távlatából is a másik oldalnál meg fordítva, kritikusan nem fog nyilatkozni soha. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A felskálázás az jó dolog, de igazából egyik megoldás sem jó. Az a baj, hogy rohanunk az olyan marhaságok felé, mint a képgenerálás, ami olyan eszetlen hülyeségeket eredményez, hogy kész képkockákat tartunk vissza a megjelenítéstől. Ez őrültség.
De a jelenlegi felskálázások nem tökéletesek. Mindegyikkel az a gond, hogy a probléma egyik felét oldják meg. Mert a brute force AI megoldás nem elég, ugyanis nem tud reagálni olyan dolgokra, amelyekkel nem lett a tréning alatt feldolgozva, míg a másik oldalon a kézzel írt algoritmusok szintén nem számítanak elégnek, mert azok meg nem reagálnak elég hatékonyan a dolgokra. Ezek kombinációja lenne a megoldás, vagyis egy olyan algoritmus, ami alapból kézzel van írva, emberi tényezővel, és azt kiegészíti az AI brute force. De valamiért nem érdekeltek benne a cégek, pedig ez ütne igazán. De helyette van ez a képgenerálos marhaság.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- MasterDeeJay: Harc a DDR5 árak ellen
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Könyvajánló
- Villanyszerelés
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Bestbuy játékok
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X OC Edition
- Új, fóliás SAPPHIRE PULSE RX 9070 XT PULSE 16GB (3 év garancia) - Beszámítás
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- PowerColor RX 9060 XT 16GB GDDR6 Reaper - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Gainward RTX 4070 SUPER GHOST 12GB (18 hónap garancia)
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, problémamentesen, méghozzá OLCSÓN! Immáron 8 éve!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- magyar billentyűzet - 162 - 163 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
- Apple iPhone XR 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Ezt eddig is meg tudtad lépni, tetszőleges képfelbontást beállítottál, ráadtad a GPU-scalingot, és kész is volt a "kézivezérelt" felskálázás, ezer éve létező dolog.
) nem volt erre alkalmas, erősebb pedig nem akad itthon, a boltban pedig sajnos igen borsos az ára. Ilyenkor jut eszébe az embernek, próbáljuk ki a felskálázást, hát erre találták ki! Namost, felskálázás nélkül, TAUU-val, natív FHD-n néztem először (centered GPU-scaling), 30 FPS stabilan megvan a 6800-ason, kép gyönyörű és tűéles, de a 27"-os monitoron kicsit kicsi így a hasznos képi felület (értsd, picit túl pici minden ahhoz képest, amit megszoktam). Nyilván a részletesség kevesebb, mint WQHD-n. FSR2 Quality WQHD-n, hát első ránézésre mintha kinagyítottam volna a FHD-t (végülis tényleg kb. ez történik
Érdekes módon számomra elég hasonló a végeredmény a GPU-scalinghoz, vagy egy jobb monitorba épített scalinghoz (mindkettőt kipróbáltam), amiket hagyományosan messze elkerül a gamer-társadalom, jó okkal. Számomra érthetetlen, ezek a technológiák mégis hogyan tudtak átmenni a minőség-szűrőjén ugyanezen felhasználói bázisnál.

