Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik topikban belinkelt videódban látszik az eltérés több helyen is. [link]
A részletek a lényegesek, mert az árnyékok raszterizálás mellett az apró részletekben csúsznak el. Egyszerűen mag a raszterizálás nem igazán alkalmas a jó minőségű megvalósításra, a frustrum tracing pedig drágább eljárás, és konzervatív raszterizálást igényel.A videóban ezeket érdemes nézni:
- 1:20-21-nél a növény a két kép közepein. RT-vel a finom geometriákon is van árnyék. Ez általánosan is látható a fákon is. A háttérben látszódó kis épület is jobban van árnyékolva.
- 1:38-nál van a jelenetben egy rakás árnyék, és nagyon jól látszik, hogy RT nélkül mennyire erősen kell alkalmazni a lágy szélű árnyékolást. A valóságban ennyire gyorsan nem vesznek el a részletek, csak sokkal messzebb vetülő árnyéknál. Az RT-s megoldás megőrzi a részleteket, de mégis lágy szélű. Ez szintén megfigyelhető több helyen is.Ezek azok az apró problémák, amelyekre raszterizálással egyszerűen képtelenség reagálni. Trükközheted napestig, de sosem éred el azt a minőségi szintet, amit az RT shadows tud adni. Ráadásul utóbbit nagyságrendekkel egyszerűbb implementálni.
Ha messzire lövöd a sugarakat, akkor az kellemetlen a LOD számára. Az RT a jelenlegi specifikációban egy memóriazabáló dolog, hacsak nem maradsz nagyon a kamera közelében, de ezt a játékot nem úgy tervezték, hogy szűk terek legyenek benne, tehát nincs különösebb választás, muszáj sokáig lőni a sugarakat. Az más kérdés, hogy lehetne low szint is, ahova elég lehetne 1 GB VRAM is, azzal nem enne az effekt 3 GB-ot, de sokkal rosszabb is lenne a minősége, hiszen előtted jelenne meg pár méterre minden árnyék. Effektíve úgyis visszakapcsolnád a raszterizált verziót, mert az lehet, hogy nem kezeli jól az árnyékokat, de legalább nem csak a virtuálisan 4-5 méteres körzetedben lesznek láthatók.
Van a Godfallban teljesen dinamikus GI, a Sony-val közösen dolgozták ki az alapul szolgáló effektet. Az RT esetében az a lényeges kérdés, hogy meg tudod-e oldani a jó minőséget nélküle. Sok eljárásra meglehet, például GI-ra height field vagy distance field GI, visszaverődésre hibrid SSSR. De árnyékra sajnos nincs semmi értelmes megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Munkahelyek tízezreit szünteti meg az AI
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- Új asus rx 9070xt 16gb oc 3 ventis!
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 3070 Ti AMP Extreme Holo
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 NITRO+ - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3733, 91% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

