Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#43203
üzenetére
Én még valamikor az NV FX széria idején tapasztaltam, hogy jobb kepminőséget ad az AMD (akkor még ATI).
Ezután egyesek az eltérést abban látták, hogy az AMD színesebb képet ad, mint az NV. Ezt a fakóságot csak az eltérő alapértelmezett színbeállítás okozta.
Igazából mindkét gyártó hozzászoktatta a felhasználóit a saját beállításaihoz. Az NV-s nem akar csillámpóni színekkel játszani, az AMD-s pedig nem kér a fakóságból.
A kivételeknek pedig ott vannak a csúszkák. -
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#42833
üzenetére
Én inkább úgy mondanám, hogy aki pl. egy r5 2600x-el rendelkezik és ilyen beállítások mellett akar játszani, annak nem éri meg új generációs AMD és NV felsőkategóriás kártyát venni.
Ugyanúgy az 5700xt/5600xt szintjén van a 6900xt. -
FLATRONW
őstag
válasz
paprobert
#42802
üzenetére
Igazából ez csak Low end CPU-knál jelent problémát, alacsonyabb felbontás és minőség mellett. Úgy tűnik, hogy egy i3 10100 az 2600x teljesítményét hozza. Kíváncsi lettem volna arra is, hogy ilyen beállítások mellett egy 6/12-es Intel milyen teljesítményt hozna ki az NV GPU-kból. Lehet, hogy csak a AMD CPU mellet ilyen nagy a különbség.
-
FLATRONW
őstag
A 3060 esetén már működik a ReBAR.
A későbbiekben a többi RTX 3000-es kártya is megkapja. -
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17
#42433
üzenetére
Úgy tűnik, hogy az NV-t nem érinti rosszul a szabvány kód sem, pont ugyanúgy fut, mint a kiterjesztésen keresztül.
-
FLATRONW
őstag
Szerintem az is probléma lehet, hogy pl. a 18 játékos összegzés kikapcsolt RT mellett van feltüntetetve. Szinte az összes RT-s játék fut AMD-n is. Így eléggé torzítva van az összesítés. Szerintem az nem kifogás, hogy az AMD megoldása csak első generációs, így nem úgy teljesít, mint az NV, ezért nem vesszük figyelembe.
Persze ott vannak külön az RT-s mérések is, de sokak azt hihetik, hogy ez benne van az összesítésbe, amiben pedig azt látják, hogy elhanyagolható a különbség a GPU-k között. -
FLATRONW
őstag
Ha jól értelmezem, akkor a checkboard rendering az hasonló, mint a filmeknél az interlaced felbontás.
Annyi különbséggel, hogy nem a páros és páratlan sorokat tünteti el, ezzel megfelezve a függőleges felbontást (1080i - 540p), hanem a soronként felezi meg a pixelek számát. Az egyik sorban a páros pixelek hiányoznak, a másikban pedig a páratlanok. A hiányzó pixeleket pedig az előző képkockákból interpolálják. Természetesen ez egy összetettebb folyamat, mint az interlaced megoldás, így a minőség nem is romlik annyit.
-
FLATRONW
őstag
Ahogy nézem ezt a videót, a quality mód még valamit javít is a kép stabilitásán.
Ahol villog a kép, azt szinte megszünteti. A balance és performance mód pedig ráerősít a villogásra. -
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi
#41747
üzenetére
Nem a magasabb felbontás miatt kell az erősebb CPU, hanem a magasabb minőségi szint miatt, ami magába foglalja a nagyobb látótávolságot is. Egyedül az RT nélküli 1440p lóg ki ilyen szempontból a sorból, de szerintem ott elírták a minőségi szintet, és a High az Very High akar lenni.
-
FLATRONW
őstag
Ha abból indulunk ki, hogy a Maxwell egy nagyon jól sikerült sorozat volt, akkor nem is olyan rossz az az ugrás, ami a 3090-nek sikerült.
-
FLATRONW
őstag
Én úgy vagyok vele, hogy amíg a legtöbbet fogyasztó kártyához a legnagyobb teljesítmény tartozik, addig nincs különösebb gond. Igaz volt ez GTX 480-ra is. Mindenki gunyolódott rajta, de teljesítményben odabaszott.
Persze jó dolog az alacsonyabb fogyasztás, és nem feltétlenül a villanyszámla miatt, hanem azért is mert gond esetén van hova nyújtózkodni, mint ahogy jelenleg az NV-nek.
Innen pedig szerintem csak javulás várható, a következő generációra csiszolnak a gyártás technológián, ahogy azt megtették a 2. generációs Fermiknél is. -
-
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#40329
üzenetére
Úgy tűnik, hogy az Unrealt továbbra sem kedvelik az AMD-k. Érdekes, hogy az EA ezt használtatta a Frostbite helyett.
-
FLATRONW
őstag
Én nem látok akkora problémát a Pascalok teljesítményében, azt leszámítva, hogy ugyanúgy rosszul fut rajta a játék, mint a többi GPU-n.
Az a helyzet, mint a Far Cry 5 és Wolfenstein esetén is volt, a Vega64 befészkeli magát az 1080 és az 1080Ti közé.
Ezek alapján, ha a Pascalnak hardveres gondjai vannak, akkor az nem sok jót árul el a több, mint egy évvel frissebb GCN 4-ről.
[link] -
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17
#40113
üzenetére
Úgy néz ki, hogy a memória kezeléssel van valami baj, ami a Polarisokat nagyon sújtja. A felbontás növelésével a 4 GB-os után a 8 GB-os Polarisok is kiesnek. 4k mellett pedig a 3GB-os 1060 is kiesik.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17
#40021
üzenetére
Az a baj, hogy nem értítek, hogy valószínűleg itt is mekkora csodát hajtott végre a Remedy.
A lenyeg a következő:
- jól működik a leképző
- átgondolt a szinkronizáció
- szép az allokációs stratégia
- kevés az idle buborék
- átgondolt a multiengine implementáció.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
FLATRONW
őstag
válasz
GodGamer5
#40002
üzenetére
Azt írják, hogy nem látni különbséget a valós 1440p és a DLSS 1440p között.
Lehet, hogy azért van ez, mert a Remedy grafikus motorja olyan, hogy soha nem számol a valós felbontáson (hacsak ki nem kapcsoljuk ezt a funkciót). Mivel a DLSS is hasonló elven működik, valószínűleg az aktiválásakor a Remedy megoldása kikapcsol, és csak a DLSS lesz aktív. -
-
FLATRONW
őstag
Ez így van.
Függetlenül attól, hogy más gyártók hogyan kezelik majd a Zen 2-őt, gondolom az MSI nem tett olyan ígéretet, hogy több generáción keresztül fogják támogatni a CPU-kat.
Jó dolog, ha kiadnak egy BIOS frissítést az új CPU-khoz, de szerintem nem kérhető számon rajtuk az sem, ha nem. -
FLATRONW
őstag
válasz
Kolbi_30
#38742
üzenetére
Csúcskategóriás kártyája nincs az AMD-nek, a felső kategóriában pedig a VII nem csinált árversenyt, sőt.
Középkategóriában pedig hiába legjobb vétel egy 580-as, de nem kényszeríti arra az NV-t, hogy árat csökkentsen. Valószínűleg szarnak bele, mert a felső kategória jól termel.
Felsőbb szinteken is jól kellene teljesítenie az AMD-nek. -
FLATRONW
őstag
válasz
Milka 78
#38738
üzenetére
AMD-s oldalról van az az érvelés, hogyha másért nem is, azért legalább nem árt szurkolni az AMD-nek, mert egy jó termékkel árharcot indítanak el. Ezzel nem is vitatkozom, mert igaz.
Csak az a baj az egésszel, hogy belövik a felső kategóriában az áraikat az NV szintjére, vagy még feljebb.
És megint nincs árverseny.
Ilyenkor pedig előjön a másik érvelés, hogy miért is adnának olcsóbban NV-s teljesítményt.
Ezek után semmilyen szinten nem tudok szurkolni az AMD-nek, mert nem tesznek semmit az árverseny érdekében.
Márpedig nekik kéne ez ügyben tenni valamit, mert ők rohannak a konkurencia után. -
FLATRONW
őstag
válasz
#59036672
#37824
üzenetére
Nem fogja tudni.
Néhány FreeSynces monitor a jelenlegi felhozatalból megfog felelni a követelményeknek, és megkapják a G-Sync hitelesítést is. Fordítva viszont ez nem fog megtörténni.
Érdemes várni néhány hónapot, míg megjelennek azok a monitorok amelyek rendelkezni fognak a FreeSync és G-Sync hitelesítéssel is. -
-
FLATRONW
őstag
válasz
#85552128
#37550
üzenetére
Igen, Nv-nél követelmény volt a legalább 144 Hz-et tudó panel, aminek az alsó határa 30 Hz volt.
Nem volt náluk olyan, hogy hulladék 55-75 tartományban működő panelhez adták volna a nevüket.
Freesync esetén is csak a 144 Hz-es drágább paneloknál volt 45 Hz az alsó határ, amit később az LFC segítségével toltak lejebb. -
FLATRONW
őstag
Nem igazán értem, hogy mi ezzel a baj.
Az AMD a Freesync nevet adta az Adaptív-sync implementációjának.
Az NV implementációja pedig a G-Sync nevet kapta.
Például a notebookok esetén az NV mindig a szabványos adaptív-syncet használta, nem kellett külön chip a megjelenítőbe. Most elérhetővé teszik az asztali monitorokra is. Tehát ez az egész nem újdonság. -
FLATRONW
őstag
Nagyon erőltetettnek tűnik az ilyen ismeretlen orosz oldalak keresése, hogy önigazolást kapjon az ember.
Nem nagyon tűnik hitelesnek.
-
FLATRONW
őstag
A Sacanline sync-ről mit lehet tudni?
A következő leírás szerint kipróbáltam, és úgy ahogy működik is.
A v-sync-et a játékban és a driver-ben is ki kell kapcsolni.
A Scanline sync értékét alacsonyabbra kell állítani, mint amennyi a függőleges felbontás.
Ha 1020-ra állítom, akkor fixen a kép alsó részén jelenik meg a törés.
Törik a kép, de fix helyen és nem olyan gyakran, mint szinkronizáció nélkül.
A késleltetést is alacsonyabbnak érzem, mint bekapcsolt v-sync mellett. -
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
válasz
syberia
#36269
üzenetére
Elvből én sem adnák ki ennyi pénzt rá. A nagyobb baj, hogy ezt nem tudom bebizonyítani, mert nincs annyi pénzem.

Egyébként ugyanez igaz a méregdrága iPhonera, iPadre vagy valami csúcs Android telefonra is. Messze nem érnek annyit, mint egy csúcs VGA, de mégis megvan a vásárló bázisa. Ők is szavazhatnának a penztárcájukkal, de nem teszik, magukkal basznak ki a jövőre nézve. -
FLATRONW
őstag
válasz
zovifapp111
#35304
üzenetére
A játék nem ad megfelelő támogatást ezekhez a generációkhoz.
Állítólag Low-Level Api esetén az alkalmazás maga a driver. A fejlesztőknek kell elvégezni a megfelelő finomhangolást minden egyes generációra.
A gyártók driverei már nem sokat tudnak segíteni. -
FLATRONW
őstag
válasz
zovifapp111
#35302
üzenetére
Azért itt kijön a DX12 azon problémája is, hogyha nem kap külön odafigyelést, akkor nagyon lemaradnak az előző generációs GPU-k.
Az 1070 is odavág a 980Ti-nek, pedig teljesítményben elégé egy kutya a két GPU.
Ahogy a FuryX is szépen lemarad az 580 mögött, pedig előtte szokott lenni. -
FLATRONW
őstag
válasz
Yutani
#35213
üzenetére
A Dirt4 egy érdekes játék. Az NV kártyák teljesítményét a legmagasabb tükröződés szint fogja vissza.
Az AMD kártyákat pedig a bekapcsolt MSAA. Igazából az MSAA és a legmagasabb tükröződés sem hoz minőség javulást. Azonban ha max beállítások mellett tesztelnek, akkor erdemes legalább egy 4xMSAA-t is használni. Úgy már a megszokott lesz az erő sorrend. -
FLATRONW
őstag
válasz
lezso6
#35149
üzenetére
Nem mondom azt, hogy egy kicsit ne játszott volna közre a néhány százalékos hátrány. Azonban továbbra is úgy gondolom, hogy a Hawaii volt a fő szempont. Azzal egyáltalán nem tudtak volna versenyenyezni, ha nem hozzák le a GK110-et. Így két legyet ütöttek egy csapással.
-
FLATRONW
őstag
válasz
lezso6
#35145
üzenetére
Szerintem nem a 7970 GHz Edition-re volt kényszerű válasz a GK 110.
A GTX 780 megjelenésekor a 7970 GHz és a 680 teljesen egálban voltak.

Az NV korábban már kiadta a GK 110-es Titant, mert tudták, hogy jönni fog a Hawaii. A 780 pedig csak egy gyengébb kártya volt a felhozatalban.
Viszont arra nem számítottak, hogy a 290x elfogja picsázni a Titant.
Erre volt a válasz a kevésbé vágott 780 Ti. -
FLATRONW
őstag
válasz
Crytek
#35105
üzenetére
Ha be van kapcsolva a felskálázás, akkor hiába állítasz be akármilyen felbontást, a renderelés kb. annak a 2/3 felbontásán fog lefutni, és azt skálázza fel a beállított felbontásra.
Ha 4k-t állítasz be, akkor is alacsonyabb felbontáson fog számolni a kártya.Ugyanezt a megoldást használják PC-n is.
-
FLATRONW
őstag
válasz
proci985
#34799
üzenetére
Egyetértek veled, ez egy hulladék oldal.
A múltkor linkeltem egy tesztet tőlük, a Far Cry 2-őt mérték újra a mai VGA-kkal.
A Ryzen-ek ingadozó teljesítményét akartam vele igazolni.
Akkor írtad, hogy az nem fedi a valóságot.
Erre én is csináltam néhány mérést max beállítások és több felbontás mellett.
Mindenhol jelentősen jobb eredményeket kaptam.Szerintem is felesleges ezt az oldalt a jövőben linkelgetni, mert sok köze nincs a valósághoz.
-
FLATRONW
őstag
Szerintem eléggé meg van különböztetve a két termék a DDR4-es jelzővel.
A kártya ára meg nem feleződhet meg, mert csak a memória változott rajta.
Például itt 13 euró különbség van a két passzív hűtésű kártya között.
Persze ez így egy nagyon rossz ár/teljesítmény arányú kártya, nem is értem mi szükség volt rá (talán a memóriahiány miatt a GDDR5-öt a drágább kártyákon akarják felhasználni?), de ettől függetlenül nem adhatják olcsóbban. -
FLATRONW
őstag
válasz
Puma K
#33803
üzenetére
A Metro játék esetében volt ronda a Linux változat.
Ott még OGL-re csinálták meg. Lehet, hogy az OGL korlátozott képességei miatt volt rosszabb.
Itt viszont adott a Vulkan, ami hasonló képességekkel rendelkezik, mint a DX11-12, így nem hiszem hogy butítani kellett a grafikán. -
FLATRONW
őstag
-
FLATRONW
őstag
7nm? Akkor így már nem nagyon nevezhető a Titan V ellenfelének.
Szerintem továbbra is a Titan V a Vega 64 közvetlen generációs ellenfele, függetlenül a méretétől.
Ok, hogy nem készült belőle játékos kártya, de csak azért, mert nem volt rá szükség.
Gondolom szükség esetén kihozhattak volna egy emelt órajeles, felesleges dolgoktól kigyomlált GPU-t, aminek már a mérete sem lenne akkora nagy. -
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#33368
üzenetére
Szó sincs talpnyalásról, szó sincs bocsánatosabb hazugságról. Egyszerű tényt közöltem. Még egyszer leírom, az NV nem vágta meg a GPU-t, de ennek ellenére is fellehetne tüntetni a különbséget.
Őszintén mit vártál egy vita fórumban?
Leírtam a két eset közötti különbséget, erre jön egy olyan válasz, hogy pont erre számítottál és le is talpnyalóztál. Meg sem próbálsz érvelni amellett, hogy miért ugyanaz a két eset.
Már nem először személyeskedsz másokkal szemben, mert nem értesz velük egyet.
Egyébként ha elfogultak is vagyunk, miért akarod nekem és másoknak megmondani hogy hogyan vélekedjünk dolgokról. Engemet sem zavar, hogy te máshogy gondolod. -
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#33352
üzenetére
Hasonló a helyzet, de nem teljesen ugyanaz. Az 560 esetén az órajel csökkentés mellett megvágták a GPU-t is.
Persze NV esetén is illene megkülönböztetni az ilyen GPU-kat. -
FLATRONW
őstag
válasz
Raggie
#33277
üzenetére
Igazad van és a többieknek is, ami csökkenti a vásárló választási lehetőségét az alapból nem jó.
Csak az a kérdés, hogy ennek a korlátozásnak mekkora a jelentősége?
Szerintem semmi jelentősége nincs, még így is óriási a választási lehetőség, vannak kizárólagos partnerek is. -
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano
#33272
üzenetére
Valószínűleg az AMD is követné az Intel példáját, így teljesen elveszne a választási lehetőségem.
A jelenlegi NV helyzetben viszont csak csökken a választási lehetőség. Az NV lényegében vásárolt magának egy névhasználati jogot, az AMD is megteheti, kérdés hogy van e rá keretük.(#33273) Pug: Elég érdekesek a hozzád hasonló emberkék. Ok, lehet hogy írok olyat ami szöges ellentétben van a véleményeddel, de ez nem jelenti azt, hogy nincs benne racionalitás.
Sokszor látok olyanokat itt mint te, hogy nincs mondanivalójuk, de beböfögnek egy olyat, hogy hagyd rá mert elvakult NV-s, vagy elvakult AMD-s. Ennek aztán tényleg semmi értelme nincs egy vita fórumon. -
FLATRONW
őstag
Konkrétan a versenyjogi törvény ezen része teljesen felesleges és hibás.
Remélem az NV kihasznált minden kiskaput amit lehetséges volt, a Kyle gyereket pedig remélem jól megszopatják a vádaskodásért.(#33259) fules
: Ha nem lesznek megelégedve a minőséggel, akkor majd vehetnek kártyát a Sapphire-tól, mint kizárólagos AMD partnertől is. Azért ez már valahol az AMD hibája is, hogy a partnerek képesek bele menni egy ilyen NV-s ajánlatba. -
FLATRONW
őstag
válasz
füles_
#33256
üzenetére
Én a problémát nem értem. A gyártók adhatnak ki AMD-vel szerelt kártyákat is, csak nem a játékos terméknév alatt. Semmiben sem éri veszteség a vásárlókat. Legfeljebb azokat akik el is hiszik azt, hogy a "gamer" kártyák alkalmasabbak a játékra. Az ilyeneket pedig nem fogom sajnálni, mert szegények kénytelenek voltak NV-t venni.
-
FLATRONW
őstag
válasz
->Raizen<-
#33140
üzenetére
Akkor ezek szerint megoldódott a Forza 7 gondod?
Mi volt a baja? -
FLATRONW
őstag
válasz
->Raizen<-
#33017
üzenetére
Adhatnak ki frissítést, de sajnos a DX12-vel megváltoztak a játékszabályok. Gyártók és fejlesztők még inkább egymásra vannak utalva.
Átlag felhasználót nem érdekli, hogy miért fut rosszul a játék. Ha azt látja, hogy a játék frissítése barmolt el valamit, akkor okkal kritizálhatja a fejlesztőket. És ez fordítva is igaz. -
FLATRONW
őstag
Azért mert még nem adtak ki új drivert. A jelenlegi driver a játék korábbi verzióihoz készült.
A fejlesztőknek nem lett volna szabad egy olyan frissítést kiadni, ami tönkre teszi a játékot.
Egyeztetni kellett volna az NV-vel a változásokról és időt adni nekik, hogy elkészítsék ők is a módosítást.
Ha majd kijön a játékhoz az új driver és még mindig rossz lesz, akkor az már az NV sara lesz. -
FLATRONW
őstag
válasz
->Raizen<-
#33012
üzenetére
Nem azt írtad, hogy a játék frissítése után jöttek a hibák?
Mert ha igen, akkor nem az NV a sáros. -
FLATRONW
őstag
válasz
Puma K
#30933
üzenetére
Azért ez nem teljesen igaz.
Pl. a textura minősége nincs hatással a teljesítményre (max. 1-2 fps), hogyha belefér a memóriába.
Azonban ha nem fér bele a memóriába, akkor beesik a sebesség és így kénytelen vagy alacsonyabb textura szintet beállítani.
Tehát, hogyha a leggyengébb kártyán is sok memória van, akkor már nyugodtan használhatod a max textura beállítást. Szerintem pedig ennek a beállításnak a minősége határozza meg a legjobban egy játék kinézetét.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Képernyős trükkök növelik a notebookok üzemidejét
- Arc Raiders
- Minőségi ugrást hozhat a One új médiaboxa?
- SSD kibeszélő
- Eredeti játékok OFF topik
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- Sanyo akkutöltő + 2 használható akku
- Microsoft: Windows / Office / Server / Stb.
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3070Ti 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- HP Pavilion 15-eg2002nh - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - Win11 - 512GB SSD - Garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

: Ha nem lesznek megelégedve a minőséggel, akkor majd vehetnek kártyát a Sapphire-tól, mint kizárólagos AMD partnertől is. Azért ez már valahol az AMD hibája is, hogy a partnerek képesek bele menni egy ilyen NV-s ajánlatba.


