Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
válasz
							
							
								Valdez
							
							
								#47620
							
							üzenetére
						A hétköznapi emberek nagy többsége szerintem már sokkal több ARM alapú eszközt használ, mint X86 alapút.
ARM-ra ott a droid, ott a telefonod, ott a Tv-d, a media lejátszód. Ha sikerül rá áthozni megfelelő minőségben a Windowst, akkor azt gondolom olyan széles felhasználói kört és hardverréteget érnek el vele, aminél nincs határ. Már akár vizionálok egy Google/ Microsoft ökoszisztémát is egybe gyúrva amúgy.
Az X86 alapú Windows jelenleg nagyon sok embernek már akadályt vagy szükséges eszközt jelent a szoftverek miatt,de nem ragaszkodnak hozzá.
Azt gondolom az MS hosszú távon újra a mobil szegmensben is gondkodik,de most fordítva próbálják meg a dolgot, előszőr legyen kompatibilis az asztali és laptop / hordozható PC az ARM alapú hardverrel aztán mobil szinten elkezdeni nyomulni.
Akkor olyan ökoszisztémájuk lesz mint az Applenak sokkal szélesebb gyártói körrel és fejlettebb játéktámogatással ugyan olyan fejlett hosszú üzemidős laposokkal.
Igazábol onnantól hogy nem X86 hoz lesz kötve a Windows hatalmas lehetőség lesz a Micronak.
Az Nvidiát úgy néz ki sikerül behozniuk onnantól azt gondolom a játék és munka része már csak rövid idő kérdése hogy egyenértékű vagy jobb legyen mint most. Az Nvidia az ARM alapú PC rendszerekkel kulcsszereplő lesz ebben az egészben. - 
			
			
válasz
							
							
								FollowTheORI
							
							
								#47616
							
							üzenetére
						Hát az ARM ,Mediatek cpu és az MS windows támogatása nem ezt jövendöli számora.
 - 
			
			
Durva...
  - 
			
			
válasz
							
							
								Alogonomus
							
							
								#47612
							
							üzenetére
						nehéz megmondani az igazságot,de amit leírtál az természetesen biztos, hogy igaz.
Persze hogy nem örül a TSMC a Samsung előretörésének, illetve törekvéseinek,de az Nvidia mindíg elég kemény volt ebből a szempotból, szóval fene tudja. Az biztos, hogy én örülnék, ha a Samsunggal és majd az Intellel is kialakulna egy komolyabb gyártásoi kapcsolata a zöldeknek, mert egy lábon állni azért veszélyes és nem tesz jót a waffer áraknak sem. - 
			
			
 - 
			
			
[Samsung Foundry Taking Extreme Steps To Win 3nm Orders From NVIDIA For Next-Gen GPUs]
Projekt Nemo terv a Samsungnál, hogy visszanyerje az Nvidia megrendeléseket. - 
			
			
-
 - 
			
			
[AMD says the UCIe universal chiplet interface will create a whole ecosystem — custom multi-chiplet designs are the future]
Ebbe rengeteg lehetőség van. Mindegyi nagy cég támogatja, Intel és Nvidia is.
Számomra ez is egy lehetőséget jelent az ARM alapú eszközöknek is. lassan beérik vele kapcsolatban jó pár lehetőség. - 
			
			
[Intel Eyes TSMC’s Chipmaking Crown As It Shares Big News For Advanced Technologies]
hmm érkezik a 18A
és a cikkben említett egyik nagy ügyfél reddites nvidiás topikban pletykálva az Nvidia... - 
			
			
válasz
							
							
								Busterftw
							
							
								#47498
							
							üzenetére
						Hát ezt annak a kétezer embernek kell mondani. Már egy készülő címet lefújtak, azt nem hiszem hogy a HR leépítés miatt. A cég és gazdasági szempontból biztos logikus,de azért szar dolog.
Én is már éltem át ilyet sajnos. Nagy remények ,ígéretek mikor egyesülés aztán jön a valóság. - 
			
			
[Microsoft Lays Off 1900 Activision Blizzard, ZeniMax & Xbox Employees]
Azért ez WTF. Biztos örülnek az Activisionnál hogy sikerült a deal... - 
			
			
válasz
							
							
								Alogonomus
							
							
								#47487
							
							üzenetére
						Elég egyértelmű mit mond, az általam linkelt cikk pontos, ott az eredeti bejegyzése annak aki mondta.[link]
150 ezer H100 at vett 2023 ban [link] és idén 350 ezeret vesz még, ez mellé még annyi egyéb GPU-t hogy összesen kitegyenek 600 ezer H100 GPu teljesítményt.ha azt a 100 ezer hiányt Mi300 ból vagy másból hozza össze mindegy , brutális számok. TSMC nek is amúgy a gyártás lekötésben , gaming megy a levesbe náluk is aprópénz. - 
			
			
Kezdődnek az átverések. [Hong Kong RTX 4090 buyer shocked as purchase lacked GPU and VRAM]
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47473
							
							üzenetére
						Így van.

 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47463
							
							üzenetére
						Az architektúrának az fekszik amit rá optimalizálnak.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47455
							
							üzenetére
						Még jó hogy léztezik az a játék mert az összesített eredményeket az viszi mindíg fel a maga 20 % előnyével. Volt olyan teszt , ahol duplán vették az eredményét anno....
Amúgy egy kávédarálón is elmegy kis túlzással. - 
			
			
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#47449
							
							üzenetére
						mondjuk azért 27 % vs 3 % azért nagy eltérés, egyértelműen kijelenthető a MF AMd-s vonala. De érdekes, hogy ilyen AMD eladások mellett hogy lehet még Intel ilyen előnyben.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47446
							
							üzenetére
						Ez nem azt jelenti hogy rossz stratégiai döntéseket hoznak, és leállnak a fejlesztésekkel,mint az Intelnél.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47444
							
							üzenetére
						Miből következtetsz erre?
 - 
			
			
haha megy az adok kapok: [link]
A lehető legilletékesebb ember válaszolt Galsingernek.

Ugye ő akkor volt az Intelnél és pont az említett projekten dolgozott mielött az Nvidiához átment."A külföldi sajtó arról számolt be, hogy Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója, amikor korábban a Massachusetts Institute of Technology-ban (MIT) járt, azt mondta, hogy az NVIDIA sikerét a mesterséges intelligencia piacon tiszta szerencsének értékelte. , és úgy gondolta, hogy az NVIDIA sikere a mesterséges intelligencia piacon tiszta szerencse volt. A CUDA hamarosan elveszíti vezető pozícióját. Az eredmények arra késztették Bryan Catanzarót, az NVIDIA alkalmazott mély tanulási kutatásokért felelős alelnökét, hogy visszavágjon, mondván, hogy az Intel kudarca nem balszerencse, hanem a jövőkép és a végrehajtás hiánya.
Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója panaszkodott, hogy ha az Intel nem zárta volna le a Larrabee gyorsítókártya projektet, akkor az NVIDIA nehezen tudna sikeres lenni az AI-piacon. Úgy vélte, hogy az NVIDIA vezérigazgatója, Jensen nagyon szerencsés volt. A vállalat teljesítménye zuhant, amikor elhagyta az Intelt , de most újra visszatért. Menj a dicsőség felé vezető úton.
Ezenkívül Pat Gelsinger nyíltan kijelentette, hogy az NVIDIA CUDA nyelv nem uralhatja örökké a mesterséges intelligencia képzési piacát. Az egész AI-ipar a CUDA felszámolásában reménykedik, és arra hivatkozott, hogy a Google és az OpenAI kezd elmozdulni a CUDA nyelvről a Python nyelvre. Egyszer az AI modell képzés befejeződött, nem akarnak többé a CUDA-ra hagyatkozni.
Az ilyen megjegyzések elégedetlenséget keltettek az NVIDIA vezetőiben. Bryan Catanzaro, az NVIDIA alkalmazott mély tanulási kutatásokért felelős alelnöke cáfolta az NVIDIA szerencseelméletét, és rámutatott, hogy az Intel kudarca a vezetők elképzeléseinek és végrehajtásának hiányára vezethető vissza. Bryan Catanzaro egykor az Intelnél dolgozott 2007-ben, 2008-ban pedig a Larrabee gyorsítókártya projektért volt felelős. 2006-ban áthelyezték az NVIDIA-hoz, hogy a gépi tanulási számítástechnikáért feleljen. Szilárd meggyőződése, hogy az Intel még akkor sem ér el jó eredményeket, ha folytatja a Larrabee fejlesztését."
 - 
			
			
Egy érdekes kis bejegyzés:
Lehet az Nvidiat nem a konkurencia, hanem a saját maga fogja megdönteni a csúcson:
hasonló szituáció kezd kibontakozni,- ( ha ez így ebben a formában igaz-) mint az Intelnél.
Bár ismerve jensent vannak kétségeim e felöl. hogy ez le tudna náluk zajlani
A link kínai ,de google fordítóval átjön a lényeg :[link]"A Business Insider arról számolt be, hogy sok vezető NVIDIA-alkalmazott rendelkezik részvényekkel, amelyek az elmúlt öt évben 1200%-kal nőttek. A meggazdagodás után sok vezető beosztású alkalmazott „félig nyugdíjas üzemmódba” lépett, és lazán és motiválatlanul dolgozik Az újonnan felvett alkalmazottak körében elégedetlenséget váltott ki az, hogy szerelmesek a háborúba, és egyáltalán nincs motiváció a munkára.
A jelentések szerint az NVIDIA junior alkalmazottai csalódottak a vállalati kultúrában, rámutatva arra, hogy a vezető beosztású alkalmazottak „félig nyugdíjas” állapotban vannak, ami a munkateher egyenlőtlen megoszlását, a nyomást és a feszültséget eredményezi az NVIDIA-n belül. A vezető beosztású alkalmazottak már nem aktívak. , ami miatt az alsóbb szintű alkalmazottak elégedetlenek.
Az NVIDIA köztisztviselői szinte vallási támogatással támogatják Huangot, és a vállalat vezetési stílusát és a cég látszólag megdönthetetlen pozícióját okolják 2023-ban azért, mert látszólag rendkívüli kényelemhez vezetett a vállalat vezetői között. Egy másik érdekes kijelentés, hogy elbocsátják az NVIDIA-nál rosszabb, mint Nehezebb felvenni, még az NVIDIA középszintű menedzserei is évi 1 millió dollárt keresnek.
Tudnia kell, hogy az NVIDIA utoljára 15 éve bocsátott el alkalmazottakat. A pénzügyi válság legrosszabb időszakában az NVIDIA vezető beosztású alkalmazottaiban már nem volt válságérzet. Az NVIDIA veretlen királyságnak tűnt, de fokozatosan irányítási válságba került.
Mivel az incidens nagyon súlyossá vált, Jen-Hsun Huang vezérigazgató az üggyel foglalkozott az NVIDIA múlt havi teljes körű megbeszélésén, és elismerte, hogy egyes vezető beosztású alkalmazottak nem gazdálkodtak saját idejükkel, és viccből nyilvánosan kritizálta őket, még azt is mondta: Végezze el az átkozott dolgát." Figyelmeztesse a vezető tisztviselőket.
Az AMD és az Intel folyamatosan felzárkózik, de az NVIDIA-n belüli viszálykodás egy napon komolyabb kockázatot jelenthet."
Döbbenetes keresetek vannak náluk.
 - 
			
			
válasz
							
							
								imi123
							
							
								#47436
							
							üzenetére
						Kénytelen mindenki lépni, mert lemarad.
Konzolnak az is jót tenne ha az egyik asztali egy konzolba nem AMD cucc kerülne, hanem Intel vagy Nvidia, mert akkor ott is kialakulna egyfajta versenyhelyzet.
A PS3 óta nem volt olyan genráció ahol ne jött volna egy közbeni update. - 
			
			
válasz
							
							
								bertapet11
							
							
								#47422
							
							üzenetére
						Jól néz ki ez a játék.

 - 
			
			
Brutális mit szakítanak. Ha már feljebb erre hivatkoztam, itt van a friss.

 - 
			
			
válasz
							
							
								Yutani
							
							
								#47409
							
							üzenetére
						"A csávó ellopta, és a perirat szerint azt az Nvidia felhasználta"
Hol találtál periratot ?Az azért kérdéses, hogy tudta azt, hogy az valójában lopott tudás vagy elégedett volt az új szerzeményével, hogy tapasztalt srácot szereztek a munkaerő piacról. A lopott forráskód és rengeteg adat a magángépén volt a srácnak.
Ugye ez mást jelent akkor ha azt mondjuk hogy a srác lopott az előző munkahelyéről és azt eladta saját szellemi tulajdonaként ( tudásként) az nvidiának az utóbbi tudta nélkül meg akkor is mást jelent ha bebizonyosodik, hogy tudatában voltak annak hogy az adatok lopottak.
A te általad leírt forgatókönyben az Nvidia kerül főleg bárd alá a második esetben a srác. Ami probéma hogy itt az Nvidia alkalmazottja már de lopás idejében nem volt az, tehát már akkor megszegte a törvényt .
Tehát itt azért bonyolultabb pereskedés várható a Srác és az Nvidia, a Srác és a Valeo és a Valeo és Nvidia között.
Ez lehet hogy az az eset amikor te veszel egy lopott autót, amiről te nem tudtál hogy lopott majd kopogtat egy év múlva a rendőrség és elviszik a kocsidat majd feljelentenek orgazdaságért.
Se pénz se kocsi meg még jól meg is büntetnek .
Feltéve ha valóban nem tudtak róla de ők ezt állítják.
"Nvidia has yet to comment on the lawsuit, but a previous letter from Nvidia’s lawyers to Valeo written in 2022 stated that Nvidia had no knowledge of the stolen confidential material and that Nvidia had ‘no interest’ in Valeo’s code."
Ugye ha tudtak más a helyzet,de efelől ilyen kis értékben vannak kétségeim mert a valeo és az Nvidia együtt dolgoznak és partneri viszonyban vannak. Állítólag töbször dolgoztak már egymással mérnöki gárdákkal a Bloomberg cikkek szerint és a srácot feljelentették már Németországban lopásért.
Emlékeztet a sok évvel ezelötti AMD től távozó vezetők adatlopására,de itt mekkora iditának kell lenni hogy azok elött hagyd nyitva a mappát videókonferenciában, akitől elloptad benne a okk dokumentummal és forráskóddal. Ez ha nem megjátszott dolog akkor nem tudom ... - 
			
			
válasz
							
							
								Alogonomus
							
							
								#47403
							
							üzenetére
						"A valóság viszont az, hogy ez is egy ugyanolyan esetnek tűnik, amilyenre már számtalan példa volt. Az egyik iparági szereplő komolyat spórolt azzal, hogy egy másik iparági szereplő által már végigszenvedett - rengeteg zsákutcával tarkított - fejlesztési utat átugorva azonnal a jó megoldások továbbfejlesztésével kezdhette a fejlesztési versenyt."
A valóság viszont az hogy ha te ezt nem tudod, mert fogalmad sincs erről mi az igazság meg nekem sem.
Nem tudod mi a valóság, mert nem tudhatod mi a valóság.A valóság az hogy az Nvdidia elhatárolódott ettől a dologtól és eza tény.
Mint az alkalmazottjuk kénytelenek viselni a következményeket.
Ők felvettek egy embert ,akinek tapasztalata van ebben évekre visszamenőleg és ráállították arra amihez ért. Innentől az hogy te mit képzesz mögé meg én mit képzelek mögé semmivel nem jelent többet egy teóriánál.
A jog majd eldönti mi a valóság. Talán azt nem vonod kétésgbe , hogy jogom van hinni abban hogy az Nvidia egy 1 éve nála dolgozó alkalmazottjáról a 27 ezerből, nem tudja mit tárol a saját otthoni gépén és ahhoz hogy elhiggyem , hogy azt gondolja ért ahhoz amiben 5 évig dolgozott és fejlesztett.
Az autóipar jelenleg huszadrangú nekik, nem hogy egy lyen szar dolgot ellopjanak amit meg is vehetnek probléma nélkül hisz az utóbbi 3 évben 9 milliárdról 3.5 re esett a valeo ekkorát esett a piaci értékük mert kinyomták őket több szervezetbőlés 19 % ot buktaka tőzsdén az értékükből.
AZ Nvidia autopipari bevétele 1.6 % része a bevételüknek. Majd pont ez miatt lopnak egyet mert rászorulnak az apróra.
Ettől függetlenül a fickó az ő alkalmazottjuk már, ez ellen nem tudnak mit tenni.
 - 
			
			
válasz
							
							
								Alogonomus
							
							
								#47401
							
							üzenetére
						Ez inkább óvodás sintű fejtegetésnek tűnik. 27.000 ember dolgozik az Nvidiánál és 178 külső céggel dolgoznak együtt akik bedolgoznak nekik. ez 50-60 ezres szám...-Neked egy kicsit sem gyanús a dolog hogy 2021 ben eljött alkalmazott egy vidóhívás folyamán megosztja a forráskódot és többezernyi fájl? nagyon ügyesen csinált pénz lenne ez a számára és a volot cége számára amit a pertől remél de nem lesz ebből semmi.
Ezt szerintem az Nvidia ,vagy lehetne bármelyik cég úgy megnyeri, mint a szél és az alkalmazott fog rácseszni de nagyon ah esetleg hitelrontásért és lopásért visszaperelik és beperelik.
Nekünk 2 havonta vannak oktatások erről, mit és hogy lehet még az üzleti rendezvényeken bemutatóra vitt tablettek és laptopok használatát is külön oktatják . az üzleti szabályzatot és media szabályzatot. a felvételek kezdetekor értesítéseket stb...
Egy szoftverfejlesztő több éves tapasztalattal ezt nem tudta és véletlenül hagyta úgy a képernyőfelvételt meg az ablak pont nyitva volt a forráskóddal? hogyne, Hihető
Semmiféle ilyen dolgot nem fogsz megtapasztalni az nvidia éves pénzügyi jelentésében ezek sokkal nagyobb cégek annál, hogy ettől ne tudjanak elhatárolódni és megnyerni egy ilyen pert. - 
			
			
válasz
							
							
								hokuszpk
							
							
								#47385
							
							üzenetére
						"Végül Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel korábbi félvezetői politikája a vezető pozíció elvesztéséhez vezetett. A múltban az Intel vezető szerepet töltött be a folyamattechnológiában, de megtartotta a legmodernebb csomópontokat saját processzorainak gyártásához, ami lehetővé tette a TSMC és a Samsung Semiconductor felemelkedését az öntödei piacon."
Ebben áthallással igazából benne van ez is. Egyértelműen hatalmas hiba volt ez,de legyünk őszinték közben egy lehetőség is AMD nek. Lehetséges, hogy e nélkül már nem igazán beszélnénk a cégről.
 - 
			
			
Egy kis őszinteség Pat Gelsingertől. Google fordító ajánlott.
[link]"Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója a médiának adott interjújában elismerte, hogy az Intel a múltban három katasztrofális döntési hibát követett el. Ezek közé tartozik, hogy az Atom processzor nem tudott sikeresen belépni a mobiltelefon chipbe. Ennek eredményeként az Intel elvesztette vezető pozícióját a mesterséges intelligencia számítástechnika és a GPU piacán, és nem tudta megnyitni vezető folyamattechnológiáját a külső ügyfelek előtt, ami miatt az Intel elvesztette vezető pozícióját a félvezetők terén.
Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel legnagyobb kudarca a mobiltelefon-chipek piacán volt. Valójában az Intel már az első időkben is birtokolt ARM processzorokat, 1997-ben a DEC StrongARM megvásárlásával elindította az Intel XScale processzort, és ekkor uralta a PDA-piacot.
Az Intel azonban túlságosan magabiztos volt abban, hogy az x86-os architektúrát kívánja használni az ARM helyére, és belépni a mobiltelefon-chipek piacára, ezért 2006-ban mindössze 600 millió dollárért eladta az XScale processzort a Marvellnek. Ennek eredményeként az Intel Atom processzorok nem tudták sikeresen leváltani az XScale-t, és végül 2016-ban feladták a mobiltelefon-chipek piacát. Ha az Intel ragaszkodni tud az XScale ARM processzorok fejlesztéséhez, akkor a mobiltelefon-piac talán teljesen más lesz.
Pat Gelsinger megemlítette, hogy a másik nagy döntési hiba a Larrabee projekt 2010-es törlése volt, amely az Intel legkorábbi GPGPU számítási terve volt. Az Intel először a Larrabee otthoni GPU projektjét törölte, majd az egész Larrabee projektet leállította, aminek következtében az Intel elveszítette vezető helyét az AI számítástechnikai GPU-k terén.
Pat Gelsinger úgy véli, hogy az Intel akkori GPU-val kapcsolatos döntése túlságosan rövidlátó volt, ha a Larrabee-tervhez tudna ragaszkodni, akkor lehet, hogy a későbbiekben nem kellene öt mesterséges intelligenciachip-tervező céget felvásárolnia, és az Intel sem kerülne ilyen hátrányos helyzetbe.
Végül Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel korábbi félvezetői politikája a vezető pozíció elvesztéséhez vezetett. A múltban az Intel vezető szerepet töltött be a folyamattechnológiában, de megtartotta a legmodernebb csomópontokat saját processzorainak gyártásához, ami lehetővé tette a TSMC és a Samsung Semiconductor felemelkedését az öntödei piacon.
Valójában az Intelnek saját fejlett gyártási folyamatait kellett volna megnyitnia, OEM-megrendeléseket fogadnia, és tovább bővítenie kellett volna gyártási képességeit, így a külső ügyfelektől érkező megrendelések nem csak plusz profitot hoznának a vállalatnak, hanem az Intel pozícióit is erősítenék. a piacon. Ha az Intel akkoriban hajlandó lett volna erre, a TSMC és a SAMSUNG erőforráshiány miatt nem tudott volna felemelkedni, és határozottan lehetősége lett volna a teljes félvezető- és öntödepiac uralására.
Történelmi háttér: Pat Gelsinger 1979-ben, 18 évesen csatlakozott az Intelhez. 1989-ben az Intel 80486 CPU főépítésze lett, 1993-ban pedig 32 évesen az Intel történetének legfiatalabb alelnöke. 2001-ben előléptették az Intel technológiai igazgatójává (CTO). Akkoriban ellenezte az eladást. Az XScale üzletág 2009-ben távozott az Inteltől az Intellel való belső nézeteltérések miatt, majd 2021-ben visszatért az Intelhez, hogy átvegye a vezérigazgatói posztot."
 - 
			
			
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#47371
							
							üzenetére
						Elötte is együtt dolgoztak már az autóiparban.
Mediatek ugya a Chromebook piacán van folyamatosan dolgoznak a PC -s ökoszisztémán. valószínűleg ezzel nvidia idő és pénzt spróól, mert giga cég a z MTK is
Májusban is megkötötték a partneri viszonyt az Autókra,ami teljes ökoszisztémát biztosít a pratnereknek. Van egy halom Licensz a MTK bírtokában, nagy tapasztalatuk is van , Multimédiában is a legjobbak között vannak. gondolom ott is be fog jönni a közös nevező.
Mediateknek van 5 G, Wifi, ARm alapu CPu-k stb. Itt is komplett ökoszisztéma lesz a laptopok piacán amit nyújtani fognalk az Apple ellen Windows alapon. - 
			
			
válasz
							
							
								huskydog17
							
							
								#47336
							
							üzenetére
						Jah én a Lords of the Fallen-ről mondtam.

 - 
			
			
válasz
							
							
								huskydog17
							
							
								#47334
							
							üzenetére
						Annyira nem látom szörnyűnek személy szerint. 1440P max 3080@12 GB karimon 60 FPS+ van.
Én nagyon vártam ezt a játékot. - 
			
			
válasz
							
							
								bobalazs
							
							
								#47332
							
							üzenetére
						Visszakozik? feloldják az AMD illesztőprogram miatt kitiltást,de ez nem egyenlő azzal hogy használhatod az Antilag+-t vagy akár a játékot ( nem tudom) egyelőre, ha fent van a régebbi driver, mert indításkor leellenőrzi.Legalább is én így értelmezem.
"The developers have implemented a new startup check to look for AMD graphics drivers that may not work well with the game. Now, the game will automatically scan for incompatible AMD drivers when launching. This should help players experiencing technical issues related to their graphics drivers and improve overall game performance."
A többi játéknál még nem sok előrelépés történt.
 - 
			
			

CP2077Phantom Liberty Full Pathracing felskálázás nélkül. Egy pár évig jó lesz tesztelni a bench
A játék kritikái :
Cyberpunk: Phantom Liberty | Reviews10 - Gamespot
10 - Press Start
9.5 - GamingTrend
9 - IGN
9 - PSX Brasil
9 - TechRaptor
9 - PCGamesN
9 - GamingBolt
9 - Push Square
8.5 - Game Informer
4.5/5 - GamesRadar
4.5/5 - Windows Central
4/5 - VGCMetacritic: 87
Opencritic: 90
redditen teljes rajongás van érte.
Meg is vettem. - 
			
			
 - 
			
			
válasz
							
							
								paprobert
							
							
								#47274
							
							üzenetére
						A problémát nem a skálázásban látom, hanem abban hogy minden felskálázásnak benne kellene lennie egy A kategóriás címben ha azonos elven működnek. Itt egyértelmű, hogy Intel miatt van benne egyedül XeSS, tehát megint az van hogy korlátoznak, a szponzorációjukért cserébe ami felháborító egy fos dolog 70-80 dolláros játékokban csillagászati áru hardvereken. Ez nem jó tendencia a jövőre nézve és nem jó üzenetet hordoz.
A jó minőségű XeSS csak Intel hardveren fut a DLSS 3,5 pedig nagyon ellépett mindegyiktől minőségben. nemsokára CP 2077 debüt lesz, de már most Redditen nagyon jó tapasztalatokat írnak a DLSS 3,5 ről azok a szerencsések akik kipróbálhatták.
Az FSR meg ugye hozza a framegent az AMD / Nvidia non Ada széria számára is. Tehát mind az FSR mind a DLSS előnyöket élvez jelenleg az XeSS -sel szemben de nem lesz választási lehetőséged. - 
			
			
[Assassin’s Creed Mirage PC Requirements Revealed, Only XeSS Supported at Launch]
Nevetséges az egész PC gaming ipar már.
Itt van három nagyon hasonló eljárás, minimális munkával lehet beépíteni őket és tolják a szart az arcunkba.
KI a f.sz fog ez miatt Intelt venni ? - 
			
			
válasz
							
							
								hokuszpk
							
							
								#47257
							
							üzenetére
						A Starfieldben engedik nem starwarsben és elég komoly nyomás nehezedett az AMD re ez ügyben, tehát valószínűleg mostantól változtatnak az eddigi hozzáállásukon . Ez egy fontos dolog hogy mi miért és mikor történt.
Azt gondoltam humorizálsz amikor írtad a fenti kommentet.
Az AI támogatott DLSS, ami egy felskálázási eljárás hogy tudna beletenni önálló fényforrásokat az Grafikus engin-be játék grafikájához szabott dizájnnal méretarányos modellezéssel?
Gondolod hogy aza normális ha nincs ott fényforrás ami árnyékot vet és az Nvidia belehackelte hogy jól jöjjön ki belőle ? Atyavilág ne már... - 
			
			
"his first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
- Brightness and Contrast controls
- HDR Calibration Menu
- FOV Slider
- Nvidia DLSS Support (PC)
- 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
- Eat button for food!We’re also working closely with Nvidia, AMD, and Intel on driver support, and each update will include new stability and performance improvements."
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 - 
			
			
válasz
							
							
								DudeHUN
							
							
								#47198
							
							üzenetére
						Nem cpu limit. érdemes megnézni a teszteket. FHD-n az Nvidia kártyák gyorsabbak arányaiban nézve. [link] és a limit az AMD kártyákat érinti.
Nem tudják a tesztelők sem mi áll jelenleg az Nvidia kártyák alacsony energiafogyasztásának a hátterében, teljesen szokatlanuk viselkedik mindegyik a játék alatt. Mint ha vissza lennének fojtva.
 - 
			
			
válasz
							
							
								keIdor
							
							
								#47187
							
							üzenetére
						Úgy néz ki valamiért az Nvidia kártyák nem normál módon működnek játék alatt és nem CPU bottleneck. A 4090 pl 200 W fogyasztással megy.
[link]

"
Looking at these GPU power consumption figures in Starfield courtesy of
@tomshardware
, it's quite clear to me that NVIDIA GPUs are underutilized compared to their AMD counterparts. I would really like to know what's happening here.2Tudom én az AMD jó fej, a véletlenek összejátéka ez is mint annyi más furcsa dolog a támogatott játékaik során.

 - 
			
			
válasz
							
							
								Petykemano
							
							
								#47188
							
							üzenetére
						Azt elismerheted hogy a 7900XTX nem 4090 teljesítményű kártya..
 - 
			
			
válasz
							
							
								gejala
							
							
								#47183
							
							üzenetére
						Maga a játék is sajnos elég átlagos 4,6 ponton áll jelenleg a 10 ből. A textúrák évekkel ezelőtti szintet ütnek meg.
A játék nagyobb gépigénnyel megy mint a CP 2077 high RT vel.
HU is csinált egy elég jó tesztet: [Starfield: 32 GPU Benchmark, 1080p, 1440p, 4K / Ultra, High, Medium]
Legnagyobb poén, hogy nem lehet fényerőt állítani a játékban.
Komolyan?
Az FSR megvalósítása jó, a DLSS valamivel jobb. Szegény Intelesek meg szívnak mert nem megy a játék , várják a javítást.
Azt gondolom a gyártóknak lassan át kellene gondolniuk ezeket a szponzorációkat mindkét oldalon. - 
			
			
 - 
			
			
válasz
							
							
								Raggie
							
							
								#47175
							
							üzenetére
						Értem és igaz amit írsz. Referencia célt szolgál szerintem .
Tehát a teszt azt mutatja meg milyen lenne tökéletes megvalósításban ehhez képest a játékokban a beépítés minősége szerintem inkább jó, mint rossz.
Gyakorlati tapasztalat, mindennapi használat, nem teszt alapján írom amit írok. - 
			
			
[Google Cloud & NVIDIA Join Forces To Power AI Computing]
Megint nem kell foglalkozniuk egy darabig a gaming szegmenssel

 - 
			
			
Értem amit írsz és elolvastam.
Azok az azonos kategóriák mindig később jöttek. Nem az volt hogy jött a Freesync 2 aztán Nvidia hozta a Gsync ultimatet, hanem fordítva, fogalmad sem volt mikor lesz erre válasz. Évek teltek el közben. A mostani helyzet már szuper Freesync 2 mindenben ok.
De anno volt kettő nem mellékes dolog:
Mire megy az ember a Freesynccel Nvida kártyával? Nem megy most sem a freesync rajt, hanem egyszerűen a szabványos DP Adaptive szinkronizációt engedte Nvidia.
Tehát a Freesync továbbra is AMD, a Gsync meg továbbra is Nvidia maradt. Az egyik hardvert használt a másik nem ennyi a különbség.
Ez szerintem inkább a monitorgyártók érdeme, kényszerítő hatása az Nvidiára. Nekem Asus Gsync monitorom volt azt váltottam le a Samsung freesync kettesre. Nem bántam meg.
Meg hát az is kell ahhoz hogy az ember az AMD VGA-k miatt váltani akarjon rá, ami a Pascal-Vega idején valljuk be, nem volt túl vonzó lehetőség. - 
			
			
A Gsyncnnekelőnye volt a Freesync első verziója ellen, például az hogy 2 évvel elöbb mutatták be ha jól emlékszem, valamint a Gsync második verziója már leglább 144 Hz működést, magas HDR fényerőt, minimum válaszidőt, meg hasonló jóságokat írt elő.
Tehát itt is az volt, hogy volt egy olyan megoldás ami zárt volt de garantált egy minimum magas minőséget nyújtott, meg volt a másik oldalon egy idővel később érkező, nyitott de sokszor szinte játékra használhatatlan megoldások amik 40 és 60 hz mögött működtek, lassú válaszidővel stb.
Ettől függetlenül voltak persze nagyon jó monitorok is köztük,csak a Freesync plecsni nem volt garancia semmire.. A Freesync 2 volt az a lépés aminél egyenrangú lett a két cég megoldása ez után lépet is Nvidia vagy rákényszerült a lépésre, ez a jó szó.
Én is egyből lecseréltem a Gsync Asus-t egy Samsungra, miután támogatta már az alap szabványt az NV. - 
			
			
válasz
							
							
								keIdor
							
							
								#47137
							
							üzenetére
						Így van.

Amúgy az öregedésre vissza térve, Turing meg rommá veri az RX 5700 kártyákat ha a szolgáltatásokat nézzük.
Egy barátom 2080 Ti vel van már évek óta, 1080P-n igaz, de mindennel játszik RT vel , most meg a z FSR3 és DLSS3,5 még jobban kitolja a lehetőségeit.11 GB vrammal elvan vígan. - 
			
			
válasz
							
							
								FLATRONW
							
							
								#47128
							
							üzenetére
						Én is ezt gondolom,főleg,hogy van 200 DLSS játék,ami nem szponzorált,függetle n döntés.
proci985:
Ezt a forgatókönyvet már olvastam valahol,hogy azért hozta a Gsyncet ,mert jön a freesync,csak nem igaz szerintem .
AMD a Gsync bejelentése után valami kiállításon egy laptopon mutogatta a freesync korai verzióját ami azt hiszem egy meglévő technologia volt. - 
			
			
válasz
							
							
								FLATRONW
							
							
								#47126
							
							üzenetére
						Ilyesmi lenne jó.
AMD és Intel kb úgy gondolkodik, hogy hoznak egy általános megoldást és néha azon felül hoznak egy specifikust, mint mondjuk az AMD féle framegen nem FSR3 változata vagy Intel XeSS nek is van olyan verziója, ami csak Intelen fut és jobb minőséget ad de van egy általános is.
Nvidia hoz egy frankó megoldást, viszonylag jól megvalósítja, de mindig kizár valamilyen hardvereket a körből vagy ahhoz köti őket és az alap általános támogatást nem szorgalmazza.Ez alól az RT a kivétel, mert a Microsoft DXR adja az alapot , egy szabványra épül, azt maximum gyorsítani lehet speckó hardverekkel és megoldásokkal de az alapok adottak.
Ugyanezt meg tudta volna oldani Gsyncnél is, hogy hoz egy alap adaptiv támogatást minden Nvidia kártyára aztán hardverhez köti a jobb minőségű Gsync-et vagy egyes szolgáltatásokat.
DE erre én nem az olyan open megoldásokat látom megfelelőnek, amik egyetlen VGA gyártótól származnak vagy ahhoz köthetőek. - 
			
			
válasz
							
							
								Raggie
							
							
								#47105
							
							üzenetére
						Azt írta hogy a Starfieldben, ebben a játékban nem blokkolja a készítőket, nem azt hogy eddig nem tették.
Ez így 4 héttel a balhé után a sajtó/ közösségek nyomására érdemi lépés volt.Pug :
Nem hiszek senkinek csak véleményem van.
Ugyan ez lenne ha Nvidia blokkolná az FSR-t és az XeSS-t és vitatkoznék erről bárkivel mert az XeSS csak Intelen futó verziója is baromi jól sikerült a tesztek alapján.
DLSS közeli minőség és amúgy is szorítok Intelnek.
Nvidiát is rühellem azért, hogy a framegent nem teszi elérhetővé Amperen, én meg dönthessem el jó e nekem az a minőség.
Nem én találtam ki a dolgot ami media hírré tett és megfogalmazódott.
Nem tőlem származik a felvetés, ezek a táblázatok sem, az hogy a HU és GN erről videókat csinált és utána járt megkereste mindkét gyártót. AMD vel semmi gondom amúgy.
A témát én is unom és én is sokallom magam, nem akartam ezzel ennyit foglalkozni, szóval elhiszem, hogy te is. Tényleg elengedem.
 - 
			
			
válasz
							
							
								Busterftw
							
							
								#47102
							
							üzenetére
						Nagyjából amúgy közös megoldás.
Nvidia temporális eljárást használni, az FSR 1 még nem , aztán az FSR2 már az lett és az XeSS is az. Épp ezért mondják , az Unrealos fejlesztő fickó is, hogy ha az egyik gyártó eljárására elkészül a temporális tréning onnantól a másik kettő eljárást egyszerű beépíteni. Ezért tudják a modderek akár 1 nap alatt beletenni.
A Resident Evil-be amodder állítása szerint ennyi idő volt beletenni a DLSS-t, és a működése szinte kifogástalan, jobb lett mint az eredeti FSR kivéve a menü és rejtvények ahol enyhén szellemképes,de a 3.1 már ezt is megoldotta benne [link]
A DLSS tweak [link] szuper segítség ehhez. - 
			
			

Brutális.
 - 
			
			
Nézd meg a videót, érdemes...
Úgy ahogy egy csomó játékban nincs semmiféle Nvidia márkajelzés és marketing célokra való felhasználás Például Spider-Man játékok, Call of Duty, Last of Us stb Rengeteg van,
Amúgy Starfield megjelenése elött AMD kiadott egy közleményt hogy nem blokkolja a játékban a DLSS ( és XeSS?) bekerülését. - 
			
			
Mert te only write üzemódban kommentelsz.
Belinkeltünk neked anno egy halom játékot ahol semmiféle Licensz logót nem kell használni ,de van benne DLSS. Ezt elmondják a HU videóban is [link] 15:43 tól például ,hogy az Nvidia rugalmasan kezeli. Ha egy fejlesztő valami oknál fogva nem akarja szerepeltetni a zöld logót akkor nem kell neki.
Erről te miért nem veszel tudomást mint olyan sok egyéb érvről amivel reagáltunk neked? - 
			
			
Nem állítottam egyáltalán butaságot csak te nem tudtad értelmezni.
ide beteszem neked a nyílt forráskódra vonatkozó törvényi rendelkezés egy részletét :"A GPL nem követeli meg a szerzőtől a módosított munka nyilvánosságra hozatalát, csak a lefedett munka továbbadásakor kerül sor a
szoftver automatikus licencelésére, ezért ebből a szempontból sem jogellenes a szerződés.
A szerző azonban úgy is dönthet, hogy a műve nyilvánosságra hozatalához adott engedélyt visszavonja. Ez természetesen súlyosan érintheti a reciprocitási láncban később következő felhasználókat, ennek ellenére a felhasználási szerződés ezzel ellentétes rendelkezései jogellenesség miatt semmisek.
A szerzőnek joga van arra, hogy nevét, szerzői minőségét a programon feltüntessék. Mivel a nyílt forráskódú szoftverek világában az egyenrangú résztvevők által önkéntesen végzett alkotótevékenység dominál, különösen nagy jelentősége van annak, hogy a forráskód különböző módosított változatait megkülönböztessék egymástólAzt írtam hogy mit csinálsz ha az FSR4 majd részben zárt lesz vagy driverhez lesz kötve egyes szolgáltatásokban, mint most az új szolgáltatások egyes funkciói és nem fut majd Nvidia és Intel kártyákon a jövőbeni AMD FSR fejlesztések?
Ki nem szarja le hogy a fejlesztőnek ez mivel jár ? Miért ő tudja hogy nekem mivel jár lemondania játékuk miatt 30 ezer forintról?[mert abszolút nem ez látszik a félkész termékeik kiadásánál, hogy akár csak egy kicsit is tisztelnék a felhasználókat azzal hogy minőségi munkát adnak ki a kezükből. nekem mindegy hogy ez kiadó vagy fejlesztői döntés amikor otthon a nappaliban játszok.
Tehát engedjük is el valaki azt támogatja hogy valami ne legyen benne egy játékban, ez számomra érhetetlen és értelmezhetetlen. Részemről ez már lerágott csont felesleges egymást győzködnünk tovább a témában mert a szakasz két végén állunk ,és ez így is marad. - 
			
			
"Óriási tévedés."
Nem az.Az FSR nem gyártófüggetlen.. Az AMD eljárása, szellemi terméke, pont ugyan úgy ki vagy szolgáltatva a döntéseiknek a jövőben és a jelenben és az általuk nyújtott minőségnek és szolgáltatásnak.
Lehet az FSR 4 zárt lesz , aztán akkor meg mi zöldek meg kékek nézelődnénk egy megrekedt felskálázás hiányában.
Ezért lenne jó egy valóban VGA gyártófüggetlen megoldás, mondjuk a Microsoft-tól.Az FSR vagy bármelyik eljárás fejlődése vagy megjelenése is kérdéses ha anno az NVidia nem hoz DLSS-t , ha most nem hoz FG-t ,akkor az FSR 3 is kérdés mikor lett volna, ha lett volna egyáltalán arra erőforrás szánva.
Szerintem Tévedsz, ha azt gondolod verseny és konkurencia nélkül a mai világban bármelyik gyártó is csak úgy az ilyen eljárásokba és azok minél magasabb szintre való fejlesztésére dollármilliókat fektetne, kivéve ha pénzt látsz ebben és ebben jó az Nvidia. Lásd Raytracing..
A kötelező minimumot kapjuk így is, még azt sem.
Nem csak marketing értéke van annak hanem versenyszférát teremt ,kutatásra és fejlesztésre ösztönzi konkurenciát a saját eljárásai jobbá tételében, ami nekünk fogyasztóknak kell. - 
			
			
Azért vagy annak a híve mert nem szereted magát az eljárást használni és mert te megkapod a kártyádhoz elérhető legjobb minőséget.
Kicsit tovább gondolva létezik a világon párszor több RTX kártya tulaj akik kaphatnának ez mellett a pénzükért egy jobb felskálázást más fejlesztők elmondása alapján minimális munkával növelh etnék a játék felskálázásának a minőségét, a vásárlóbázis elégedettségét.
Attól a nyílt eljárás ugyan úgy ott van és beépíthető nem függ a DLSS től sőt ellenkezőleg megkönnyíti a beépíthetőségét.
Mindhárom eljárásnak ott kellene lennie egy játékban, XeSS is remek minőséget tud, FSR 3 is sok fejlesztést hoz és a DLSS is diktálja azt amit el kell érniük a másik cégeknek. Remélem egyik gyártó sem fog kizárólagosságot erőltetni. 
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Assetto Corsa Rally
 - Milyen okostelefont vegyek?
 - Yettel topik
 - WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
 - Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
 - „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
 - RTX támogatással érkezik a Directive 8020
 - Milyen alaplapot vegyek?
 - Milyen processzort vegyek?
 - Hogy is néznek ki a gépeink?
 - További aktív témák...
 
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
 - LG L192WS monitor eladó: 19" 1440 900
 - ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
 - Corsair T3 RUSH gamer, irodai szék
 - ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
								
							
 
							
							
 
							
 
							
 

							
							
							
							
							
							
							


							
							

							
							
							
							
							

							
							![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
							

							
							

							





