Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz b. #36336 üzenetére

    Akkoriban egyetlen erősebb kártya létezett, a 9700 PRO, amihez képest az enyémnek csak kb. 20% órajel deficitje volt, cserébe jóval olcsóbban adták.

    "ha egy RT alapoktól lesz beépítve más lesz az egész sebessége és kihasználtsága, optimalizálása"
    Ha arra gondolsz, hogy ez esetben alapból az RT sebességéhez butítják pl. az amúgy már komplexebb geometriákat, és nagyobb tereket, akkor ez nekem nem tűnik egy túl áldásos jelenségnek. PErsze, kapcsolgathatod, de nem hiszem, hogy pl. a geometriának lesz külön "RT high" meg "no RT high" beállítása, tehát oké, kapcsolgatható lesz, de meglesznek a hátrányai kikapcsolva is az ehhez igazított játéknak. :N
    Sajnos tudom, hogy működik a sugárkövetés, mitöbb írtam is már sugárkövetéses algoritmust CPU-ra, lehet ezért is nem tetszik ez a dolog annyira. Szóval ezt nem vettem magamra. ;)
    Persze, a RT iszonyat látványos, ha nem csak egy hitvány effekt pár tükröződő felületeten. A dolog problémája az erőforrásigény, ami továbbra sem adott az igazán jóminőségű sugárkövetéshez. A fény árnyék dolgok megoldására is vannak már elég régóta jól működő megoldások, 100X gyorsabbak. Pl. AMD Forward+ renderes demója, a Leo, elég komoly dolgokat tudott már 2012-ben is, és sebességben kb lefolyt a monitorról, DirectCompute-al számolt pl. fényvisszaverődésekkel: [link].
    Külön ajánlom ezt a demó-részt belőle (külön indítható), hogyan lehet egy ősrégi 7900-as Radeonnal realtime számolni 2000 fényforrást: [link]. Pedig hű, de görcsöltek valamelyik RT bemutatón, hogy hű meg ha, a sötét helyek létrehozhatatlanok mert ambiens fényforrás nélkül nem látsz semmit, azzal meg túl van világítva a helyszín, én meg csak a fejem fogtam... :(

    Szóval továbbra is úgy gondolom, lehetne ezt általánosabban, okosabban, mint RT-vel és máshol kéne reformokat csinálni a grafikus futószalagon és játékokban.

    Az AI meg fizika, meg hangok (!!!) igen fejlődhetnének, de ennek már korábban is az volt a fő akadálya, hogy nagy a késleltetés a GPU és a CPU között, ami a jelenet többi részét számolja. Ez nem hiszem, hogy hirtelen megváltozna pl. a tensor magoktól.

  • #00137984

    törölt tag

    válasz b. #36336 üzenetére

    Raytracing árnyékok megjelenitését akkor még néhány évig fejleszthették volna házon belül. Space Invaders grafikai hibák nélkül sem volt olyan jó ennek az RTX szériának megitélése. Ezt a fejlődési írányt a fejlettebb fizikára (Havok vagy valami jobb...), meg az okosabb AI és interaktivabb NPC tömegekkel benépesitett játékokra tartogatták volna. Ezenkivűl a csőjátékok monotonitása után a nyilt világú játékokat tartalommal is illett volna megtölteni. Ez viszont ne csak a legnagyobb vasakon legyen aránylag még jól futtatható, hanem legalább a középkategória felső részére még lehozhatnák. Ott még legyen értelme legalább a játékban úgy bekapcsolni, hogy ne a diavetitést kezdje el a játék. :)

Új hozzászólás Aktív témák