Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #9538 üzenetére

    Látszólag a DX12 implementációk nincsenek normális szinten. Nagyjából megcsinálták őket stabilra, de sebesség egyelőre nincs bennük. De a stabilitás is kérdéses, abból kiindulva, hogy az ARK DX12 patch csúszik. Szóval itt a rendszer még közel sincs kész. Emellett az Oxide is írta, hogy még jönnek Win 10 update-ek a DX12-höz, és ha ez igaz (nyilván miért hazudnának), akkor maga az API sincs teljesen összerakva. Az Intel driverével pedig egyáltalán nem indul el az AotS, tehát vannak itt még gondok. Szerintem egy jó két hónap még kell ahhoz, hogy a DX12 implementációk jobban működjenek. Persze szerencsére ez régen sem volt másképp, szóval ezt valószínűleg mindenki bekalkulálta. Azt persze jó lenne tudni, hogy a meghajtók miket kezelnek teljesen és mi az, amit egyelőre csak stabilan támogatnak, de a sebességre nincsenek kigyúrva.

    Igazából a Maxwellen is működik a DX12. A batch submission time jelentősen csökkent a DX11-hez képest, tehát maga az API a várakozásoknak megfelelően teljesít. A többi része a dolognak már implementációtól függ, és itt majd az NV-nek ezt ki kell vizsgálnia. De gondolom ők is tudják, hogy milyen optimalizálások nincsenek engedélyezve.
    A lassulásnak egyébként lehetnek olyan okai is, hogy a DX12 változtat a működésen a DX11-hez képest. Egy csomó dolgot a driver már nem tud befolyásolni. Például a hazárdok kezelését, az erőforrások menedzsmentjét. A GDC Europe alatt volt egy előadás, ahol azt mondták, hogy az erőforrás-kezelés nehéz lesz, mert a motorra hárul a feladat, de csak egyszer kell jól összerakni és akkor oké lesz. Erre volt az a kérdés, hogy melyik architektúrára, és az MS-es csóka mondta, hogy a dokumentációk átvizsgálása után érdemes olyan irányt keresni, ami minden architektúrának úgy ahogy jó. Ez már hozhat egy olyan mértékű változást, ami csökkenthet a tempón, mert eddig a drivert ki volt gyúrva architektúraspecifikusan, míg most a programkód teljesen kiváltja, ráadásul a fejlesztőtől függ a teljesítmény is. Aztán az aszinkron compute nem csak egy DX12 only dolog. Hivatalosan az, de a DX11-nél nem a program, hanem a driver töltötte be a feladatot a parancslistába. Függetlenül attól, hogy az alkalmazás nem, a driver ismeri a hardvert, tehát ráhackelhető némi párhuzamosítás a rendszerre. Persze ez nagyon korlátozott lesz, mert szinkronizációt a driver sem tud tökéletesen biztosítani, de valamennyi sebesség nyerhető vele. Ilyen szempontból az NV DX11-es drivere elég jó volt, de ezt a kutatást teljesen kidobhatják, mert ilyenre a DX12 már nem ad lehetőséget. Ezzel az NV inkább sebességet veszít mint nyer. Szerintem több ilyen apró trükk van a DX11 meghajtójukban, aminek az előnyeit a DX12-vel teljesen elvesztik.
    A jövőben egyébként nem gondolnám, hogy az NV megmarad annál a politikánál, amit most folytatnak. Láthatóan hátrányos a program oldali optimalizálásra, hogy a fejlesztők nem ismerik eléggé a GeForce-okat. Mindenképpen szükséges lesz a dokumentációk újbóli publikálása. Legalábbis más út egyelőre nem látszik, hiszen a hardvert nagyrészt az alkalmazás fogja vezérelni.

Új hozzászólás Aktív témák