Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
válasz
erer1000
#30668
üzenetére
"akkor igazából ha nem a high end hajhászás a cél, egy FX 8350 elég lesz FHD-hez még pár évig"
Nagyon bátornak teccik lenni.
Friss ropogós bindless(?) DX12 játék, a jövő amit vártunk(??):
Hogy két tucat patch után ez, és az elkövetkezendő DX12 cuccok milyenek lesznek nem tudjuk, de az FX tulajok ehhez hasonló megtrollkodása már jó 6 éve tart a játékiparban, ez bizonyos.

kis érdekesség
-
HSM
félisten
válasz
erer1000
#30666
üzenetére
Igazából megválaszoltad magadnak a kérdésed.
"nincsen optimalizálva 8 szálra a program?"4 szálra még viszonylag könnyen megírható a program, hogy jól skálázódjon (egyet elvisz a DX11, marad 3 a játéknak), viszont 8 szálnál már sokminden beleszól, pl. a DX11 skálázását sem könnyű olyan magasságokba megvalósítani, és ha a DX11 rajzolós szála kimaxolódik (egy szál) akkor hiába van még 7 másik processzormag a CPU-ban, ott nem fogja tudni kihasználni őket. Ez egy komoly fejlődés a DX12 alatt, hogy ott már nem olyan nehéz az API skálázódását megoldani sok szálra. Persze, ott is el lehet szúrni a motort, de a lehetőség adott jobban megcsinálni.
Érdemes lehet nézegetned azt a mérésem: [link]
Tipikus példa a sok magra, de némi egyszálú limit (DX11?) miatt rosszul skálázódó játékokra. Hiába csak 62% a CPU használat a "valós" 4 magos 8 szálasított mérésnél, mégis gyorsulni tudott a 6/12 szállal nem is keveset.
Az FX-nél a fő szűk keresztmetszet, hogy az egyszálas teljesítménye gyenge, tehát a sok magra nem jól skálázódó játékokban csúnyán kikap. Viszont meglepően erős (modern négymagos i7-ek mellé tehető), ha a sok szálat jól kihazsnálni képes programot teszünk alá.
-
Raymond
titán
válasz
erer1000
#30652
üzenetére
Mert az a szam az egesz CPU-ra vonatkozik es a magok/szalak kihasznalasabol adodik. Tehat a 4/4-es i5-on ha 2 szal 100%-ra megy a tobbi meg 0% akkor az osszkihasznaltsag 50%, az FX-nel ugyanez a 2 szal szinten 100% lenne a tobbi (CPU3-CPU8) pedig 0% az osszkihasznaltsag csak 25%-ot mutatna. Ott a videoban is lathatod a magok/szalak kihasznaltsagat. ha barhol megallitod a videot, osszeszamolod a magonkenti/szalankeni %okat es elosztod a magok/szalak szamaval akkor kijon az a szam ami ott a CPU sorban van a homerseklet mogott.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Steam Deck
- Olcsón hozhatod ki a maximumot régebbi Intel CPU-kból
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Google Pixel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370-A i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T7 Zalman 500W
- Új és újszerű 13-14 Gamer, ultrabook, üzleti, 2in1, X360, Touch készülékek kedvező áron Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3500X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB GameMax STORM Black EVGA 600W
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Friss ropogós bindless(?) DX12 játék, a jövő amit vártunk(??):






