-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz szazbolha #1799 üzenetére
A rockzenében számomra máig a nagylemez a mű. Ezért természetesen válogatáslemezem sose is volt, sose is lesz. És ugyanezért idegenkedtem sokáig a koncertlemezektől is, bár azok elől persze nem ugrottam félre, hisz a rajtuk levő zene valamelyest új a stúdióanyaghoz képest. Ráadásul vannak olyan koncertlemezek, mint például az Unleashed in the East, amely úgy ahogy van, sokkal jobb, mint bármelyik része a szám eredeti stúdióalbumán. Ilyen koncertlemezt el tudok fogadni ugyanolyan önálló műként, mint a stúdiólemezeket.
Szerk.: Vagy épp ott van amit dgyurinak mutattam, az In the Flesh Waterstől. Az is önálló mű, minden jobb rajta, mint a stúdióeredetiken. A Money is jobb, a Comfortably Numb is jobb, minden jobb.
[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz #92251648 #1803 üzenetére
Biztos így van, de ettől még engem zavar a nagyobb eltérés, ha nem élőben hallgatom az ismert és kedvenc dalaimat.
Egyébként a 80-as években elég sokat jártam koncertre és pl a Mini és az Omega is elég "egyformán" játszott a dalait eltekintve a szólóktól.
Sőt a "saját" bandám is törekedett erre a már kimunkált és n-szer lepróbált daloknál.
Sőt2, D.Nagy Lajos itt lakik a kerületben és jópár évvel ezelőttig minden május 1-én meghívta az önkormányzat és a 20-éves dalok is nagyjából úgy lettek visszaadva ahogy arra emlékeztem, pedig biztos nem a régi zenész társai léptek fel vele. -
RetepNyaraB
veterán
válasz salesman #1800 üzenetére
A komcertélmény mássága nagy vonzerő nyilván. Én is kifejezetten azt várom, miben fognak eltérni a rögzített kánontól. Ebben nincs vita
Többi:
Hackett most nem ugrik be sajna , Blackmore (a Ritchie) egy nagy fasz, ez eléggé vitán felüli, bár remekül gitározik. A Lennon meg szerintem ultra jófej srác, ott a McCartney nevű a tudjukki és ő sem a tehetségtelensége révén, hanem amit a band utóéletével csinált, mint életbenmaradott és Dagobert kapitalista kacsa."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1805 üzenetére
Steve Hackett mint Steve Hackett és mint például Genesis koraközép és középközép korszak. .
-
salesman
őstag
-
RetepNyaraB
veterán
Uh bocs. A Genesis nekem sose nem jött át, my bad.
Mindegy ki volt a vezér épp.
Az ELP-től pl. meg kifejezetten kiráz a hideg. Bennem van a hiba"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1808 üzenetére
Én az ELP Love Beach-ére olvastam először a Babót (ifjabbaknak Hobbit) - aztán később is mindig. De ott van a Tarkus, a Brain Salad Surgery, ezek megkerülhetetlenek.
A Genesistől a Tresspass, a Nursery Crime (az előtt lépett be Hackett), a Selling England..., a The Lamb Lies..., a Trick of the Tail, a Wind and Wuthering (az után lépett ki Hackett), az And Then There Were Tree olyan alapművek, amik esetében nem elfogadható, hogy "nekem sose jött át". A későbbiek egyre felejtősebbek lettek, de a nagy korszak művei alól nincs felmentés.
Hackett szólólemezei is jók/nagyon jók. Meg egyéb együttműködései is. Ismerd meg, szeresd meg.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
-
salesman
őstag
-
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Ez így egy kicsit sarkos megfogalmazás.
Melyik a jobb a tatárbeefsteak vagy a csülkös pacal?
Kétségtelen, hogy egy kicsit más lett...
[link]Türűűűdrááá!
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz salesman #1813 üzenetére
Itt még erősen "Peter Gabrieles" volt a stílus, kb. egy évvel a kilépése után... azután ez kezdett szépen "degradálódni", a végére szinte popzenei "magasságokat" verdesve. Phil Collins dobosnak kiváló volt, de mint falkavezér annyira nem. Ettől még sokan szeretik, én sem utálom vagy ilyesmi, de annyira nem vonzott már a késői Genesis engem (sem).
"csak a zene van"
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Gabrielt dehogy felejtettem ki, éppen én emeltem be salesman listája kapcsán.
A Genesis első nagy érvágása Phillips kiválása volt a Trespass után, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Phillipset pótolta Hackett, és jött Collins is, így készült el a Nursery Crime, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Ezután változatlan felállásban a Foxtrott, a Selling... és a Lamb..., amelyek a Genesis valaha volt legjobb lemezei. Ekkor Gabriel kivált, ami hatalmas érvágás volt, Gabriel pótolhatatlan. Ennek ellenére a Trick of the Tail a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Majd jött a Wind and Wuthering, amely a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Megint hatalmas érvágás a szintén pótolhatatlan Hackett kiválása, hárman maradtak. Ennek ellenére az And Then There Were Three a Genesis valaha volt legjobb lemeze. Ekkor vette kezdetét a lassú hanyatlás, ugyanis a lemez záró tétele, az első rádióbarát daluk, a Follow You, Follow Me megütötte a főnyereményt. Onnantól kezdve elkezdtek egyre jobban a slágerlistáknak dolgozni, látván, hogy a sok pénz és a korlátlan népszerűség élvezetes. Onnantól a három megmaradt tag szólóban is egyre limonádébb lett - mint oly sokan mások is. A limonádésiker hajhászása okozta igazából a hanyatlásukat - mint annyi más korábban progresszív rockegyüttesét is a nyolcvanas években.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1812 üzenetére
Ellenben világsztárok és gazdagok lettek. Nem minden muzsikusnak célja az elefántcsonttorony megmászása. A sóbiznisz a szórakoztatásról szól, Collins pedig az igényes popzenében mozog otthonosan (bármennyire is elképzelhetetlen ez a szókapcsolat sznob körökben), így hát abba az irányba tolta a Genesist és producerként a többi támogatottját is. Igen komoly vagyont szedett össze a tevékenységéből, szóló lemezeiből és a Genesissel közösen több száz millió albumot adott el, meg besöpört pár Grammy és Oscar díjat. Szerintem ő egy sikeres ember. Fanyalogni persze mindig lehet, csak nem mindig érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
p76
senior tag
Audiotechnikában már mindent tudunk mérni?
Vagy lehetséges hogy egyszer felfedeznek egy új mérési módszert vagy egy új mérendő paramétert? -
Pazolini
senior tag
válasz salesman #1816 üzenetére
Akárcsak RetepNyaraB,
én sem szívesen hallgatom a Genesist, leszámítva az Ear001 által említett lemezt. Ismerem nagyjából a Genesis sztorit, van egy-két sláger, amit persze szívesen hallgatok, de az lenne a kérdésem, hogy melyik az a lemez, amin igazán megszerethetem? Melyikhez üljek oda?Ezt persze hiába is hámozom kammerer magasröptű figurázását olvasva,
(figura=alakzat; itt főleg szó szerinti ismétlés, ami annak metaforájába ment át, ezt elértettük [elérti=pontosan megérti], hogy minden ilyen lemez egyaránt kiváló munka)
bár jót derültem rajta. Mégis leginkább tőle várnám a választ. Hátha leszáll a szintemre... ....és fontos lesz számára logikai konzisztencia. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz #92251648 #1819 üzenetére
Nem fanyalgok én semmin. Phil Collins munkássága soha nem tudott magával ragadni, ennyi... nem kell mögé gondolni semmit sem. De írtam azt is korábban, hogy Oscar Peterson sem tetszett soha, pedig Ő egy Szent grál a maga nemében, de nekem mégsem jött be, mint ahogyan Miles Davies sem.. valamint sem a Grammy díjai, sem a milliói nem érekeltek soha senkinek.. nem attól lett számomra értékes muzsikus (ember), hogy volt-e Grammy díja vagy sem, vagy általában bármilyen díja az életben... ez nem én vagyok. Sznob is csak annyira vagyok, hogy bulibárót elvből nem hallatok...
A világsztárságot tényleg ne keverjük ide, mert semmi közük sokmindenhez, max jó sok pénzt kerestek eddigi életükben, de ennek mi köze az én zenei ízlésemhez úgy általában (lásd mondjuk lédigaga') ?
A grammy meg egy szemfényvesztés, ezt is mindenki tudja (rajtad kívül?). Egy egylemezes popsztár simán kap Grammyt, de Carlos Santanának 50 évesen sikerült kapnia egyet...hmmm, mihez mérik akkor a Grammy-t ? Kizárólag az eladott lemezekhez... no meg a "sógórkomasághoz"? Phil Collins sztár lett, de sztár például Dua Lipa is..meg Jason Derulo is és ???Bánhidi Lászlót nagyon szerettem, pedig ő aztán igazán mellőzött és szó szerint igen szegény színész volt, aki élete alkonyán szinte éhezett..mint még sokan rajta kívül, mégis igen szerettem amit csinált, még akkor is, ha talán nem vitt volna el a hátán egy háromfelvonásos drámát a Nemzetiben. Ellenben volt olyan agyonkitüntetett' színész, akit ki nem állhattam (neveket nem említenék). Ennyit a díjakról, vagy sztárságról, ízlésről.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1822 üzenetére
Próbáljuk megérteni egymást! Nem értékekről, hanem célokról beszéltem. Collins és a Genesis eldönthette, hogy maradnak a zeneipar perifériáján fennkölt művészként, vagy mennek az MTV-be és keresnek egy valag pénzt. Gabriel távozása után az utóbbit választották. Ennyi volt mondandóm lényege.
Hogy a Grammy mennyit ér, arról nincs sok értelme vitáznunk, mert némelyik zenész a fél karját adná érte, másokat meg teljesen hidegen hagy. Én nem keverném az Oscarral, mert az már tényleg szemfényvesztés, a Grammy díjnak azért volt/van némi szakmai alapja.
u.i.: Santana 14 Grammy díjat kapott eddig.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Pazolini #1821 üzenetére
Értelemszerűen én nem a popkorszakukból fogok javasolni, és nem is az első zsengéjüket a From Genesis to Revelationt. Hanem a nagy korszakukból.
Ha a megszerettetéshez tényleg szigorúan mindenképpen csak egyetlenegy lemezt szabad most javasolni, akkor én a Trespasst javaslom, mert az a valaha volt legjobb lemezük, és kevesebb benne az atonalitás valamint a Trick of the Tailt, mert az a valaha volt legjobb lemezük, és kevesebb benne az atonalitás valamint az And Then There Were Three-t, mert az a valaha volt legjobb lemezük, és kevesebb benne az atonalitás.Göbölyös N. azt írta a Genesis könyvében, hogy ha csak egyet szabadna a lakatlan szigetre, akkor ő az And Then...-t vinné.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1826 üzenetére
1988-ban.
BEST ROCK INSTRUMENTAL PERFORMANCE - Blues For Salvador
Úgy beszélgessünk egy teljesítményről, hogy nem foglalkozunk annak céljával? Hát...
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Például Bese Attila már vagy két-három évtizede dolgozik egy adiabatikuscella-szerűségen, hogy esetleg az eddig szokásos műszaki paramétereken túli paramétereket is találhatna annak műszakibb magyarázatára, hogy egyetlen centiméternyi vezeték cseréje is miért okoz olyan drasztikus változtatásokat a készülékek, a rendszerek hangjában. Legutóbb három éve kérdeztem tőle, hogy hogy áll, felcsillant a szeme, hogy halad, halad...
Ez most éppen rímel a társtopikban újra előjött témára, nyilván amiatt kérdezted.Bizonyára-feltehetőleg vannak fontos kvantummechanikai paraméterek is az ilyesmik mögött, de ezeknek még nem tudott a mélyére ásni a hifitudomány - a felszínét se kapargatjuk még.
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1822 üzenetére
Miles Davis nem egyszerű, volt olyan hetvenes évekbeli koncertlemeze, amit kölcsönkaptam japán CD-n, és nem sikerült végighallgatni. Ellenben a Kind of Blue, a ''Round About Midnight, a Sketches of Spain szerintem nagyon jó lemezek (és a későbbiek is a nyolcvanas évekből). Cannonball Adderley Somethin' Else-én is jól fújja.
Többeknek: a Genesis lemez ajánlásokat köszönöm, majd meghallgatom őket. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz #92251648 #1829 üzenetére
40 évesen... ma meg 18 éves 1 lemzes kis pi@ák kapnak Grammy-t. Biztosan annyira jók mint Santana..
A cél sosem érdekelt. A művészet annál inkább. A teljesítményt én nem keverném ide, mert sokszor semmi köze a teljestíménynek pl. egy Grammy díjhoz. természetesen szerintem.
(#1831) Tibor77i: Miles Davies-nek minden albumon akadt egy egy nagyon jó "száma", de ahhoz hogy ezeket összegyűjtsem egy csokorba, már nem volt idegrendszerem. A lemezei 90%-a számomra elborult zene, pedig nagyon szeretem ugynakkor Eric Truffaz-t, aki szintén nem egy lagzilajcsi'. Ez van...
Még mielőtt "baj" lenne belőle... tisztáznám, hogy az említett muzsikusokat tisztelem és elismerem a munkásságukat, de nem igazán szeretem őket. Van ilyen, még akkor is, ha rajtam kívül mindenki térdre borul előttük.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Dißnäëß
veterán
válasz #92251648 #1819 üzenetére
Olvasgatlak itt Titeket csendben, de ez az "igényes popzene" engem is megfogott. Abszolút valid, van jónéhány olyan popzenei album, ami mind zeneileg, mind minôségben nagyon jól szól és élvezetes hallgatni, annak ellenére, hogy sokkal jobban ki van vezérelve a jel, mint a régi idôkben szokás.
Magyarok között is vannak jó munkák, de kint pláne (már csak a nagy számok törvénye miatt is).
Teljesen egyetértek.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1832 üzenetére
Nem, ők olyat tudnak, a mit Santana soha nem fog tudni!
Türűűűdrááá!
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1832 üzenetére
dgyuri0123: nincs ezzel semmi baj, mindenki mást szeret - és ez így jó. Majd megnézem azt is, akit írtál (erre is nagyon jó a Tidal).
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1840 üzenetére
Köszi! Hallgatom: nem egy könnyen befogadható darab, de egyáltalán nem rossz.
-
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1840 üzenetére
Ez nekem teljesen rendben van.... A lengyel SBB-n edződtem valamikor a múlt évezredben. A rózsaszín kezes albumuk a mai napig meg van.
"Ze slowem biegne do ciebie"
A lengyel kultúra boltjában vadásztunk lemezeket.
De az igazi bevésődés egy nov 7.-i iskolai ünnepségen volt amikor először halottam lengyel (dzsessz?) zenét. A címét már nem tudom, de tele volt effekttel, bomba zúg és becsapódik, légó sziréna, stb. A lemezborítón valami posztapokaliptikus festmény... sehogy se jut eszembe a címe pedig igazán jó album volt.
Már akkor is én kezeltem a "hangtechnikát". Biztos nem voltam színpadképes a magyar tanár szerint. -
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #1843 üzenetére
Spotyn meg van: https://prnt.sc/rdgg5n
-
Dißnäëß
veterán
válasz szazbolha #1835 üzenetére
- Emil Rulez bármelyik albuma. Kedvencem a Zazie az ágyban, de jó mind amúgy. Piszok jó minőség szerintem, érdemes ráhallgatózni.. Zeneileg kiváló, szöveg elég borult , imádom.
- Tüctücben gyakran van "mocsok" és olyan kásás dolog, kopottabb az LP amiről kever a DJ. Na erre jó ellenpélda Sterbinszky egyik ősrégi albuma, a Trance Sound of Dance Tuning, ami szintén LP-ről lett CD-re tett mix. Szerintem jó munka, erre a műfajra ez kiváló és hangosítva sem lesz egy nagy kása-massza az egész. "Szeletelni" különösen jó az LP, mert mono a mélytartományban, szépen mindkét sztereó oldal tökugyanazt üti lent, ezért is olyan kellemes gyomormasszírozó egy jó drum and bass party vinyl-ről, ugye mono esetén fázisban a sztereó két oldala (Legalábbis, ha a helyiség is úgy akarja, meg a hallgatási pozíció..)
- Zorán - Az elmúlt 30 év (dupla CD). Egyedül a mikrofonok sziszegősek nekem kicsit, de nagyon korrekt anyag amúgy.
- Republic - Aranyalbum (mikrofon itt sem annyira jó sztem, az "sz"-ekben nem vagyunk túl jók, de minden egyéb helyén van).
Hirtelen ez ugrik be magyarból. Bár most belegondolva ezek egyike sem pop Bár a Republic lehet. A pop ugyanis "popular" és ők azok voltak Cipővel anno. Hogy ma milyenek, nem tudom...
Sok magyar zeném volt, de valahogy kikoptak tőlem. Fentebbi nagy kedvencek maradtak, a Máté Péter - Hungária - Illés vonalon a hi-fi hangzás ugye olyan, mint a nullával való osztás, nincs értelmezve..
Külföldiből nagyon nagy a választék, be vagyok most is tárazva. Jó zenére fórumozni Itt viszont hosszú a lista.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
orsib78
tag
Sziasztok.
Olvastam egy cikket a digitális hangreprodukcióról a Hangzásvilág online magazinban és van egy-két dolog, amit nem értek. Lehetséges, hogy van itt valaki aki el tudja nekem magyarázni.
Ez az egyik:
"Hogy egy adott rendszerben melyik tömörítés mód, azaz formátum lejátszása fog tetszeni a gazdának, azt a rendszer kvalitásai fogják meghatározni, érdemes többfélét kipróbálni. Alapvetően túl lágy, vagy fedett magas hangos hangrendszerben a FLAC csodákra képes – egyéni vélemény, lehet nyugodtan másként gondolni, ez ízlés dolga. Ám ha inkább visítós a hangfal, ugyanez a formátum már fárasztó, túlságosan analitikusnak tűnik – számunkra. Nem akarjuk bántani vagy kiemelni egyik formátumot sem, hiszen önmagukban ezek nehezen bírálhatók, mivel van még körülmény, ami még rajtuk is túltehet minőség rontás tekintetében!"
Na most a FLAC egy veszteségmentesen tömörített formátum. A kicsomagolás outputja az eredeti forrás, mondjuk az eredeti WAV file, mégpedig bitről bitre. Ha más formátumot/konténert használunk, mondjuk Apple Lossless akkor is ugyanezt az eredeti forrás kapjuk bithelyesen, mert ez a lényege a veszteségmentes tömörítésnek. Akkor, hogy a fenébe lehet a FLAC-nak, mint formátumnak, konténernek "hangja"? Na ezt magyarázza el nekem valaki, aki esetleg jobban ért hozzá...
A másik:
"A WAV adatfolyam, ahogy a számítógép beolvassa a CD-DA formátumot, sajnos nem minden részét tartalmazza az alap adatnak, viszont így „belátható méretű” marad a fájl – és igen, ahányszor beolvassa, annyiszor fog másként szólni a külső zavaró tényezők hatására.
Létezik egyáltalán megoldás arra, hogy elkerüljük az időegység alatt átvitt korlátozott mennyiségű információ hatásait? Igen! Az analóg jelátvitel."Szerintem a külső tényezők hatására az analóg jelátvitel is módosul és emiatt minden egyes lejátszáskor másként szól, tehát ez nem feltétlenül az az érv, ami az analóg mellett szól, az teljesen másmiatt szeretjük, de az tény hogy az analóg gyakorlatilag "végtelen mennyiségű mintával dolgozik", míg a digitális pedig véges mennyiségűvel, tehát a digitálisnál mindig fog elveszni információ az alkalmazott technika és a mintavételi frekvencia függvényében. Az más kérdés, hogy hol van az a pont, amikor élő ember nem tudja észrevenni, hogy veszett el információ, mert a fülünk/agyunk kapacitása véges.
Nektek mi a véleményetek erről?
A cikk linkje:
[link] -
#92251648
törölt tag
válasz orsib78 #1848 üzenetére
Maga a cikk eléggé pongyola és több tárgyi tévedést is tartalmaz, de ugye nem ez volt kérdés.
A FLAC veszteségmentes tömörítés, de mégiscsak tömörítés, amit lejátszásnál ki is kell csomagolni. Nem találkoztam még olyannal, hogy ez eltérést okozott volna hangszínben, de a tömörítetlen állomány lejátszásához képest valóban érzékelhető eltérés, 4 fős vaktesztben magabiztosan ki tudtuk mutatni. Az okát ne kérdezd, nincs elégséges tudásom a magyarázathoz.
Nem hiszem, hogy a tömörítési megoldások más és más lejátszó rendszert igényelnének. De abban van valami, hogy a formátumok megítélésében szerepet játszik a lejátszó lánc is. Pl. a DSD formátum azoknál fog többet adni, akiknek rendszerében a DSD kezelése legalább olyan magas szinten történik, mint a PCM jeleké. Ez messze nem olyan gyakori, mint elsőre gondolnánk, a tisztán natív DSD lejátszás még mindig ritka. Az SA-CD hajnalán némelyik gyártó csaláshoz is folyamodott, a különbség fokozására lerontották a PCM jelutat, hogy a DSD réteg érezhetően jobban szóljon.
A másik idézetnél nem igazán értem, hogy mit akart közölni velünk az író, de itt is vannak fura kijelentések. Rippelés során ha elég időt adunk a folyamatnak és nincs nagyon összekarcolva a lemez, a CD-ről beolvasott adatokban nem lehet eltérés. Ha az író nem rippelésre gondolt, hanem realtime lejátszásra, ott valóban lehet eltérés a környezeti hatások miatt, de nem az adatmennyiségben keresendő. De ez ugyanígy igaz minden más lejátszási megoldásra is.
Az analóg/digitális hitvitához nem szeretnék hozzászólni, ennek már minden aspektusát kitárgyaltuk az elmúlt 40 évben. Műszaki szempontból egyik sem tökéletes. Hogy kinek melyik a szerethetőbb, praktikusabb, olcsóbb, fenntarthatóbb, az meg nem vitatéma.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya