-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Amúgy igaz, van olyan hatása is. Pl. ha F1 -es autónál valaki gyorsan pakolja vissza a sebességet akkor kitörhet az auto hátulja. Régebben volt erre nem is egy példa. De ahhoz mondjuk 180 -nál kellett volna 2. -ba tolni, nem 140 -nél. Azért így is elég ilyesztő volt, főleg, hogy hirtelen jött.
Amúgy érdekes módon a 92-93 -as 2.5TD -kről nem írnak olyan sok rosszat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kisninja
őstag
Ehh pedig én is most gondolkodtam 92 es dizelen, bár nem sok jot hallottam énsem igaz sok roszat sem!!
Lehet 2.5 benzines lesz 2.0 helyett, kicsit olcsobb több check controlos van és több klimás is. De 12L benyot megeszik mig egy 2.5 dizel 6L et.
599k ért találtam már jó kis bömcsit, elvileg a vanosnak vannak a mosolygos lámpái. Majdnem 200 paci klima meg a többi sallang faberakás plüss kárpit.[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
qdak
addikt
népitéleten nem irnak sok rosszat rolla, kopo alkatrész de meiknél nem ?
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
MPowerPH
félisten
Igen, én is csodálkoztam, hogy ezt a régi dieselt nem szídják. Pedig ha utánna nézel, az ezt követő diesel motorokat mindenki nagyon ócsárolja. A kopó alkatrész meg alap dolog. Sajna most nekem is beérett egy kuplung kinyomó csapágy csere, remélem máshoz nem kell hozzányúlni.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Na, voltunk a szerelőnél. Már tegnap át lett neki adva az auto, és ma átnézte, de még nem szedte szét. Annyi kiderült, hogy a váltónak semmi baja, persze majd szétszedi és megnézi. Azt mondta ezek a váltók sokkal nagyobb erőhatásokra vannak tervezve, a régi V8 -asokba is ilyet raktak. A kuplungnak sincs semmi baja.
Viszont a motorban a 4. és az 5. henger nem müxik. Azért is jár olyan egyenetlenül alapjáraton. De az még mindig nem derült ki, hogy miért nem ment az auto pl. 5. fokozatban. A vezérműnél meg valami láncfeszítő elszakadt, tehát a zörgést ez megmagyarázza.
Holnap kikap belőle mindent, szal majd kiderül.Don't Tread On Me
-
dokar
addikt
A túlpörgetés az mikor kiakasztod a fordszámmérőt, hogy majdnem kitöri a pöcköt ami feltartja az órában.
Ne haragudj, de ennek nincs értelme, mert az, hogy a fordulatszámmérőnek hogyan van a skálázása, az tök mindegy. Lehet, hogy vhol 6000-res limitnél 7000-nél akad ki a mutató, máshol meg ugyanilyen 6000-res limitnél 12000-nél akad vagy az is lehet, hogy tovább pörög. Az RPM mutató az csak diszkrét mintavételezett jelből előállító kis indikátor a vezető számára. Meg mellesleg olyan fordulatszámmérőt raksz a verdádba amilyet csak akarsz. Ez volt a kötözködés része.
Ha túlpörgetést akarod definiálni, akkor vmihez viszonyítottan adj meg egy alsó intervallum értéket, pl RPM limit +30%-tól felfelé. Ez csak a te értelmezéseden múlik. Én inkább a túlpörgetést onnantól határoznám meg, ahonnan a nyomatékgörbe elkezd letörni, bár ez nem feltétlenül van a limit fölött. Sztem az lenne a legjobb, ha mégis eljönnél a talira és ott bemutatnád az ojdin, hogy milyen is az a "túlpörgetés".
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #1258 üzenetére
motorcsere
kár vitatkozni hogy tulpörgetés mi..ha egy motornak van egy limitere afölé max. chippel megy 200-300zal feljebb afölött már xarrámegy.ígyvan gyártva ennyi.vagy motorátépítés és akkro bírjha.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #1263 üzenetére
Ez alól kivételt képeznek a pörgős japcsi gépek. Asszem egy Nissan Skyline is simán pörög 10.000 RPM felett, és ott még erősebb. A gyári limit asszem 9000 körül van. de pl. a BMW soros hatos motorjait nem érdemes pörgetni, és a V8 -asokat se, mert úgy vannak megcsinálva, hogy már alacsony fordulaton megjön az erő. Én is néha észreveszem, hogy nem érdemes 6000 fölé pörgetnem, mert ott van a lóerőcsúcs, attól kezdve már nem olyan fürge. És ilyenkor felkapcsolásnál pont a nyomatékcsúcsra esik vissza a fordulat, szóval megvan ez csinálva.
Don't Tread On Me
-
dokar
addikt
válasz MPowerPH #1265 üzenetére
Azt, hogy mennyire lehet pörgetni a motort, elsősorban a dugattyúk útjának hossza és az üzemanyag határozza meg. A gázolajnak az elégetésével nagyobb energia nyerhető, de ez a folyamat sokkal lassabb, mint benzin esetében, ezért nem annyira pörgősek a dízelek, de eléggé nagy nyomatékkal bírnak. Aki igazán pörgős autóra vágyik, az Wankel-motorral szerelt verdát vegyen, ilyen pl a híres RX-7-es. Otto-motornál a rövidebb úton történő dugattyú mozgással tehető pörgősebbé egy motor.
extra - SEXRay
-
Bubu79
addikt
válasz dragonfx #1263 üzenetére
A limiter csak annyit tud csinálni, hogy nem ad több naftát a gépnek és ha kell, a beszívott levegőmennyiséget is csökkenti a pillangószeleppel, tehát megelőz...
De itt csóresz motor a kerektől kiindulva pörgette meg a motort gyorsabban, mint amire tervezték, a hajtásláncon keresztül - ebbe a limiternek sok beleszólása nem volt, mert nem tudott beleavatkozni - nincsen hozzá eszköze...
Ha tényleg eltört a láncfeszítő és a lánc szabadon kóricált a vezérlésen és átugrott pár fogat, ott bezony könnyen elképzelhető, hogy szétverte a szelepeket a dugattyúkon és ki tudja hol álltak meg a szelepvégek...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
dokar
addikt
válasz MPowerPH #1264 üzenetére
egy kis javítás, de teljesen lényegtelen: a kompressziót a hengerekben nézik.
ha nincs kompresszió, akkor nem tud sűríteni, ergo kevés lesz az üzemanyag-levegő keverék és nem tud begyulladni. valószínűleg szelepek nem záródnak sűrítés ütemben. lehet, hogy csak egy laza szelepállítással helyrehozható a dolog, vagy pedig at egész vezértengelyt kell cserélni szeleppekkel együtt.extra - SEXRay
-
Bubu79
addikt
Pedig nem vagyok profi, csak kicsit olvasgattam a témában ( Bentley E36 service manual )
Nem vagyok szerelő - sajna. Akkor a sajátommal is jobban boldogulnék és nem kéne másokhoz hurcibálnom, de érdekel a téma és szívesen tanulok új dolgokat
BMW001: Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy hogyan tudta megcsinálni - ma hazafelé direkt próbálgattam a váltómat ( persze ésszerű keretek között, kinyomott kuplunggal - az enyém csak egy 318i, de meghalnék, ha a halálsikolyát kéne hallgatnom ), de valahogy nem akart összejönni sehogysem a mozdulat - biztos, hgoy a váltókulisszája totál a helyén van?
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
A szerelő is ezt kérdezte a gyerektől, hogy ez hogy sikerülhetett... Ő se érti. Én is próbálgattam az enyémben, nekem se volt gond 3. -ból 4. -be, csak löktem rajta egyet.
És direkt nála is megnéztük, de ott sincs ilyen gond. Pontosan lehet pakolni a fokozatokat. Talán 4. -ből 3. -ba nem stabil, mert néha 5. -be csúszik. De ez nálam is ugyan így van, főleg hideg váltónál.
Még arra gondoltunk, hogy valami akkor menet közben elszállt a váltóban, és az miatt csúszott be a 2. fokozat.Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #1276 üzenetére
Ha így lett volna, akkor az most is sz@r lenne, magától nem jön helyre a váltó...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
Anno emléxem a Mondeonknál beírták a használati útmutatóba, hogy a váltóval vigyázni kell. Valami ilyesmi volt: 5. fokozatból 4. -be való visszakapcsolásnál ne húzzuk magunk felé a váltót, mert akkor 2. fokozatba ugorhat.
És ott tényleg volt olyan, hogy fater gyorsan akart váltani, és véletlenül kicsit maga felé húzta, és 2. -ba ugrott.
Nem tudom, hogy csinálta, de én innentől kezdve mindig figyelek majd erre is.
Amúgy nálam az a bizonytalan visszaváltás 3. -ba is kulisszahiba, vagy típusbetegség?Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #1278 üzenetére
Nem tudom, hogy típushiba-e, a sajátomnál csak annyit veszek észre, hogy van egy kis lötyögése a váltókarnak jobbra-balra, de nem bizonytalan egyik sebesség sem...
Amit a Mondeoról írsz érdekes, van ismerősöm, akinek mondeoja van, de nem panaszkodott még rá - bár igaz, hogy ritkán is kerül szóba az autó - az Övé is és az enyém is
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
Ez még a régi típusú Mondeokra volt jellemző. Az 1993 -tól 2000 -ig tarto szériára. És azoknak amúgy se volt valami jó váltójuk, mert az ember még azt se érezte, hogy sebességbe rakta e vagy nem. Nem az a sportos filing volt...
Már megtanultam együttélni ezzel, de azt be kell vallani, hogy ami volt nálam 540i, az 6 -os manual volt, és sokkal pontosabb mint az 5 -ös. És rövidebb utakon jár, és nem lötyög. Nem is értem, miért nem olyat raktak az összes nagyobb motoros BMW -be.
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #1273 üzenetére
zárjuk le..mert 3 hónap alatt nem annyi hsz. mint most 3 nap alatt errőla témáról mondjuk nem baj.
Szerintme egyértelműen motorcsere kell...ezt megcisnálni szelepek,dugattyúk, netán lánc, szal egy motorgenerál....ez 250ből nincs meg.egyszerűbb akkro már egy 2.5ös belerakatnia ...a váltó elég neccesen hiszem hogy éppen mnaradhtatott, a váltó nehéz és pontatlanságát hidegen én is alátámasztom olyankor vigyázni kell,mondjuképpeszű ember olynakor nem is kapkod meg huzatja a gépet.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
I_Am
veterán
válasz MPowerPH #1276 üzenetére
Tegnap megnéztem a sajátomban. 50 felett a 2-est csak erőszakkal tudom beváltani. Egyszerűen nem engedi, ahogyan 20 felett az 1-est sem.
dokar: beleköthetsz az összes fogalmazási különbségünkbe. Érted miről beszélek, de úgy próbálsz magadnak igazat kiharcolni, hogy a fogalmazási különbség taglalásába mész bele.
Én az utóbbi fél évben több motort szedtem szét és raktam össze, mint amennyit Te eddig láttál. A saját ódimét is 2-szer kaptuk szét. Tudom a legapróbb részleteket, mi történik egy motorban, ha a nem kívánt dolgokat kapja. Már dupla szelepvezérlésű autón is simán cserélek vezérműszíjat, amit egy autószerelő tanonc is 2 év alatt tanul meg.
A láncfeszítő szakadása miatt alapesetben nem ugrik a vezérlés sehova. Viszont ha nem kívánt nagy nyomatékot is kap utána, tehát erőltetik, akkor ugorhat. Viszont ha ugrik, akkor nem csak a 4-ik, 5-ik henger szelepei mennek szét, hanem az összes, mivel elállítódik a vezérlés. Ez alap. Ha nincs kompresszió egy ilyen terhelés után 2 hengerben, ráadásul a 4-ik és 5-ikben, viszont az 1-esben van, akkor a vezérlés a helyén maradt. Ha a szelepek nem zárnak egy ilyen "ütött" motorban, akkor azoknak annyi. Szelepfészkeket is lehet cserélni.
Én amugy a haver helyében nem vennék "új" motort, mert az zsákbamacska. Inkább erre költenék és akkor tudom, hogy egy frankó felújított motorom van, amit én járatok be, én ismerek és ha vigyázok rá, akkor elmegy 300-400k km-t simán.
dokar #1282: Ha a szelepvezérlés már elment annyira, mint írod, akkor a hengerfej sem ússza meg. Olyat még ember nem látott. Meg amugy is, alap, hogy ilyen esetekben nem lutrizunk a hengerfejjel.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Sok oka lehet. Elsőnek azt mondom, hogy nem volt ugyanakkora feszültség az akksiban és nem tudta annyira tekerni a motort. Szelepkopás is okozhatja. Vagy a két műszer közti különbség, ha külön helyen lett mérve.
De, 7 fölött még nem kell aggódni benzinesnél. 8 és 10 között normális a kompresszió értéke.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
God Vazzeg
veterán
Nekem is lötyög picit a váltókar jobbra-balra, de ettől még 2 ujjal váltok vele, ha jól emléxem még sose raktam félre Mondjuk olyan már volt hogy 6-ba akartam rakni 5-ből, mert azt hittem 3-ba van
Más: szereztem 185/50-14-es gumikat, felrakattam az alukerékre, de olyan kis lófaxnak néznek ki így, most szerelem fel, majd meglátom milyen lesz Eddig a legjobban a 195/60-al nézett ki, szerintem..
[ Szerkesztve ]
-
Bubu79
addikt
válasz God Vazzeg #1287 üzenetére
Télen, nagyobbacska hidegben előfordul, hogy induláskor kicsit jobban kell dolgozni a váltóval egyben és kettőben, de ahogy melegszik a technika el is múlik a jelenség
Hatodikba biztos nem rakom a gépet, mert ha összetöröm is a váltót, akkor is csak öt fokozat van benne
Az enyémen is 195/60-as van - és nem is hiszem, hogy rakok rá szélesebbet
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
I_Am
veterán
válasz God Vazzeg #1289 üzenetére
16-ba 225 már jól néz ki.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Vangelis
nagyúr
válasz God Vazzeg #1287 üzenetére
225/50 vagy 55 ... így vettem jól mutat 16os gyári alun-.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
-
dragonfx
veterán
elég a 205 is....nekem ha lettvolna zsé alufra akkor ugyanilyne gumma ment volna rá 205/55-16os...pont láttma már 2 e36on is ilyne felállásban és szerintem mutatós és angyobbat pesti utra meg ilyne járadszélekre kapu meg garázsbejáratokhoz nem is szándékoznék tenni.Max ha majd lezs 6 henger arra alap a 17es.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
hugos
csendes tag
sziasztok lenne 4 db gyári Bmw 16" style30 alufelnim eladó ,3-as sorozatra való sérülésmentesek és ha kell van rá 215-ös gumim is(kb 40-50 %)
gumival 70-e.
gumi nélkül 60-e.A győztesek alkotják a szabályokat ,a vesztesek pedig betartják