Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dobragab
addikt
Ilyen esetben nem gáz struktúrát használni, sőt, azt kellene. Ez így elég ronda. Valahogy így érdemes:
class Merkozes
{
public:
int fordulo;
int hazaigol;
int idegengol;
int hazaifelidogol;
int idegenfelidogol;
string hazaicsapat;
string vendegcsapat;
};
std::istream& operator>>(std::istream& be, Merkozes& M)
{
Merkozes result;
be >> result.fordulo;
be >> result.hazaigol;
be >> result.idegengol;
be >> result.hazaifelidogol;
be >> result.idegenfelidogol;
// nem biztos, hogy kell, de
// int után string-et beolvasni nem mindig egyszerű
be >> std::ws;
be >> result.hazaicsapat;
be >> result.vendegcsapat;
}
class Merkozesek {
private:
std::vector<Merkozes> adatok;
public:
Merkozesek();
~Merkozesek();
void Kiir();
void Gyoztes();
void Nev();
void Statisztika();
};
Merkozesek::Merkozesek(){
ifstream be("eredmenyek.txt");
if (be.fail()) {
cerr << "hiba";
system("pause"); // jáj, mér?
exit(1);
}
Merkozes M;
while (be >> M)
adatok.push_back(M);
}Így már nem szivárog (ömlik) a memória.
-
doc
nagyúr
Persze, a ketto nem zarja ki egymast. Az adott feladattol/helyzettol fugg hogy melyik a jobb/kenyelmesebb megoldas.
Apro megjegyzes (ne zavarjon ossze): C++ -ban a struct es a class az szinte teljesen ugyanaz, igazabol csak a default lathatosag mas
MOD: most latom hogy elkestem, mindegy, mar itt marad
-
EQMontoya
veterán
Igazából két különbség van az osztály és a struktúra között, de az is lényegében csak egy:
-Stuktúrában public a default láthatóság, classban private.
-Szemléletbeli: struktúra már C-ben is volt, igaz, sokkal limitáltabb funkciókkal, nem tudott osztályként működni. C++-ban mindent tud, amit az osztályok, a fentebbi minimális különbséggel. Ennek ellenére alapvetően classokat használunk, leginkább a szemlélet okán. Vannak esetek, amikor szokás struktúrát, ez alapvetően az, amikor csak egy kupac adatot szeretnénk egybe kezelni (pl. egy függvény adna vissza öt különböző dolgot, akkor annak nyilván nem öt referencia paramétere lesz, hanem valahogy összepakoljuk a dolgot), és nincsennek a dolognak tagfügvényei, illetve nem szeretnénk belőle elrejteni semmit. Igen, ez kb. az, amire C-ben is használtuk a structokat, erre nyugodtan lehet C++-ban is.Mint látod, az egész inkább konvenció, mint gyakorlati különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Analóg fényképezés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- One mobilszolgáltatások
- Okos Otthon / Smart Home
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 512GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i3-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest