Új hozzászólás Aktív témák
-
pitman
őstag
A Lenspennek most adták ki a szenzor tisztítására kifejlesztett verzióját. A cég állítása esetén a márkaszervizek is ezzel tisztítanak. Az eredeti változat tényleg objektívekhez való, a szenzorhoz inkább az alakja miatt nem ideális. Gondolom ezért fogják most jó pénzért adni ugyanezt szenzorhoz igazított fazonban...
-
pitman
őstag
válasz Kristoforo2 #154 üzenetére
Valószínűleg a vakunak a belső nyitó/tartószerkezete zörög, amikor kinyílt, már nem csinálja. Ha kinyitott vakunál megfogod a kétoldalt levő kis fémlemezeket, meg kell szűnjön a zörgés.
-
ThufirHawat
senior tag
Vagy a ''Position Senzor'', ami egy kis lengőkapcsoló. Innen tudja a gép, hogy merre van a lefelé, oszt így menti bele az orientációt az exif-be jól. Egyébként a legdurvább hangja az EOS-1-ben lévőnek volt. Mintha egy M8-as csavar szaladgált volna a pentaprizma alatt...
Egy 400D kritika: Annyira idegesítő, hogy nem oda ugrik vissza a menübe, ahol hagytam, hanem mindig az elejére. A 10D tudta, a 350D tudta. Na, ezt meg upgrade-elték nekünk jól... Így még több nyomkodás az MLU-t aktiválni... hülyekanon!
[Szerkesztve]Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Stitch
őstag
válasz ThufirHawat #158 üzenetére
Nem állítható, hogy mikor (ki-bekapcs nélkül, ki-bekapcs után), hova ugorjon vissza a menübe? 300d esetében legalábbis így van..
-
ThufirHawat
senior tag
Nem, sajnos nincs ilyen funkció, C.Fn., semmi... Alapból az elején kezd mindig...
Mondjuk annyi könnyítés van a dologban, hogy a C.Fn. listában már oda tér vissza, ahol legutóbb is piszkáltam (nálam ez az MLU az esetek 99%-ában).Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
Viszont egy erős pozitív változás a 350D-hez képest:
Be lehet állítani, hogy a képeket csak a számítógépen jelenítse meg olyan állásban, ahogyan azt a ''Position sensor'' megadja, a kis LCD-n mindig fekvő formátumban jelenik meg. Így ha állványon a gép, és vertikális a beállítás, akkor a kijelzőn pont jól látszik a kép, és még nagyobb is.
Nem tuom érthető voltam-e.... Reggel van, még nem KV-ztam.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
presztó
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék nemsokára 400D boldog tulajdonosa lenni!!! Ezt már eldöntöttem, hogy 400D-m lesz!!!!!!!!!
Csak még el kell adnom az Fz30-asom!!!!
Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy hány db expo van benne... Szerintetek ez számít annyit ezeknél a bridge gépeknél is, mint a dslr-eknél????
Tudtok erre valami okosságot mondani?
Előre is köszi!!!!dászvidánnyjiá
-
ThufirHawat
senior tag
EOS 400D így muzsikál ISO1600-on:
[link]
''Rápróbáltam'' a NoiseNinja-t is...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Csabifater
tag
Sziasztok!
Én most szeretnék egy ilyen gépet venni, csak vacilálok, hogy 350D vagy 400D legyen.
Szerintetek amennyivel drágább annyival többet is ér a 400D? Megéri a plussz pénzt?
Üdv
Csaba -
ThufirHawat
senior tag
válasz Csabifater #164 üzenetére
Ha tudsz is rá jó objektívet venni, akkor igen. A kis alap zoom-al semmivel sem jobb a 400D, mint a 350D. Az a két MPx egyébként sem sokat számít. Ami számít az a precízebb AF, az RGB hisztogram, az öntisztuló CMOS.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
_Gudella
senior tag
válasz ThufirHawat #165 üzenetére
Igen a felbontás növekedés kb annyit számít, hogy picivel többet tudsz vágni ha jó objektíved van. Lineáris felbontásban csak 10% a növekedés. Viszont már nagyonsok beszámolót olvastam olyan objektívekről, amikkel a 350D képtelen volt megbízhatóan fókuszálni, a 400D-nek meg nem gond. Hasznos dolog a tisztítója is, de attól még ugyanúgy kell vigyázni objektívcserénél, mert egyrészt közel sem minden koszt tud lerázni magáról, másrészt attól hogy a kosz lejön a szenzorról, még ottmarad a gép belsejében és bármikor visszakerülhet. Szóval csodákat várni nem kell tőle, de mindenképp jobb mintha nem lenne
Szerintem csak akkor érdemes 350D-t venni 400D helyett, ha találsz használtn jó állapotút nagyonjó áron
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Csabifater
tag
Köszönöm a sgítségeteket!
Még valami. A 400D-hez milyen objektívet ajánlanátok plusszba?
Üdv
Csaba -
Stitch
őstag
válasz Csabifater #167 üzenetére
Kit objektív helyett/mellé? Mennyit szánsz rá? Mire kell?
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Csabifater #167 üzenetére
Így is van... Ez kb. olyan kérdés volt, mint hogy milyen ''Szerintetek milyen autót vegyek?''
Minden optika kompromisszum, de szinte mindegyik típusnál egy kicsit más paraméterre hegyezték ki a történetet. Csak pár dolog:
-A zoomok kényelmesek, de cserébe sok lencséből épülnek fel (nagyok, nehezek, drágák, és általában kevésbé élesek, mint a fix-ek)
-A nagy fényereűjú fixek többnyire nagyon jó rajzúak, cserébe állandóan csere-berélheted őket a vázon, ami jelentősen lassít.
-A makró optikák többsége közeli tárgytávolságra van optimalizálva, ahol borotva élesek, de végtelenhez közel lágyulnak...
-A ''kit'-szerű zoomok olcsók, könnyűek, kicsik, viszont sötétek, és optikailag sem tökéletesek.
Szóval valahol mindig engedned kell, és azt csak Te tudod eldönteni, hogy neked mi a fontos.
Én az elmúlt 13 év alatt (ami óta SLR-t használok) több mint 35 optikát használtam, jelenleg mégiscsak kettő van. Egy 50/1.8 és egy 150/2.8 macro, és még kettő lesz: 300/4L IS, 90 TS-E. Nekem ezekre van szükségem, másnak másra.
De ha egy szuper ár/érték arányú sort akarsz:
-Tokian 12-24/4
-Sigma 24-70/2.8 macro
-Sigma 70-200/2.8 macro
-Tokina 300/2.8Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
veterán
válasz ThufirHawat #169 üzenetére
Tudom, hogy buta kérdés, de itt a /2.8 mit akar jelenteni. Az obi fényerejét? Ha igen, akkor ez a fényerő az egész zoomtartományra érvényes?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
ThufirHawat
senior tag
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #163 üzenetére
Nem rossz, véletlenül kevésbé jó fényviszonyok között, sötétebb témával nem próbáltad?
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #173 üzenetére
Inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy amikor igazán rosszak a fényviszonyok és amiatt muszály ilyen érzékenységet használni (amikor már az a cél, hogy a kép elkészüljön egyáltalán), akkor hogy muzsikál.
-
ThufirHawat
senior tag
Szerintem tök mindegy, hogy azért kevés-e a fény, mert nagyon le van rekeszelve, vagy azért mert odakint tényleg sötét van, de nagy nyíláson dolgozol. A szenzornak aztán 8. De abban igazad van, hogy ''életszagúbb'' lett volna mondjuk egy koncerten készült fotó, de nekem ennyi is elég volt...
Amúgy szerintem kicsit túl van lihegve ez a zajosodás téma... Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy milyenek voltak az iso400-as filmek, akár a legjobbak is (szinesek, a FF-t hagyjuk...). Mostanában iso1600-ról és iso3200-ról beszélünk, 5 éve meg még az iso400 is extrémnek számított.
Én örülök, hogy CMOS-ra cseréltem a Velvia-t.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #175 üzenetére
Nem egészen, minél kevesebb a fény, minél magasabb érzékenységet használunk, ráadásul hosszabb záridőkkel, úgy fog nőni a zaj. A világos tónusú képeken ráadásul a zajosodás kevésvé jön elő, mint egy sötétebb (de nem fekete) háttér esetén. Nem mindegy, hogy f8 1/200-ad vagy f4 1/30-ad záridőt kap az ember, főleg, ha az utóbbi esetleg még enyhe alulexponáltságot is eredményez.
Egyébként teljesen igazad van, ilyen szintű zaj, ekkora felbontás mellett még viszonylag nagy nagyításban sem látszódik. Meg merném kockáztatni, hogy még zajszűrést sem kellene végezni. -
sipig
csendes tag
Olvastam valahol, hogy akár 9999képet is tud egy mappába menteni, de hol lehet ezt állítani?
Az a gondom, az új készülékbe az előző fényképezőm memóriakártyáját raktam bele...így az előző gép szerint folytatta a könyvtárak és fájlok számozását.
Sikerült nullázni, hogy IMG_0001.JPG től kezdje el számozni, de már csináltam vagy 300képet és még mindig a 100CANON könyvátrba menti a fájolkat.
Erre valami ötlet, hol kell beállítani. Ha csak lehet nem szeretném megint nullázni -
biggamer
veterán
November 18.-án szombaton 11.00 órakor 5.PHotóstalálkozó !!! [link]
Program :
Természetfotós képek kiállításának megtekintése, majd Tropicariumban garázdálkodás, állatkák riogatása szembevakuzással ( ).
Ja, és menet közben minden megörökítése, ami mozog vagy áll egy helyben.
Minden jelentkezőt szeretettel várunk.
biggamer
[Szerkesztve]Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
A kit-obinál hogyan lehet állítani kézzel az élességet?
Lehet, hogy én vagyok a vaksi, de nem látok focus gyűrűt az obin.
[link] -
pitman
őstag
válasz <Adamsky> #183 üzenetére
Miért nincs mentség? Ennyi pénzért ezt kapod és nem többet...
Kb annyi, hogy meg tudd fogni az objektívet. Mivel ez mikromotoros, ha ott lenne egy fókuszgyűrű is, akkor azt is forgatná és nem tenne neki jót, ha valaki fogná közben. Természetesen megoldhatták volna máshogy is, de szerintem nem ez volt az elsődleges céljuk. -
ThufirHawat
senior tag
Bizony.
Azt sem szabad ám elfelejteni, hogyha olyan jó felépítése lenne, mint mondjuk egy 24-85-ös alapzoomnak, akkor a kutya sem venné meg a komolyabbakat. Nincs ebben az objektívben semmi tévedés, minden egyes részlete okkal olyan, amilyen, csak ez az ok ritkán mi kiszolgálásunk.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Dagi71
csendes tag
sziasztok! Most találtam ezt a topikot, nagyon örülök neki, rendszeres olvasója és remélem nemsokára tulajdonosa is leszek egy eos 400d-nek
-
duncan21
csendes tag
Üdv! Kéne egy kis segítség a profibbaktól, nem nekem kell apámnak, ő elég rég óta fotózik de csak most akar áttérni digitálra , és a számtech téma távol áll tőle, kérte, h kérdezzem meg hogy szerintetek. főleg tájképeket városképeket fényképez fotóz ( azokról fest tájképeket ).
kérdés: milyen objektívet ajánlotok, ami ilyen célra jó lehet, illetve összességében egy jó általános objektív.
a másik: nikon 80d, ezt most ajánlotta neki valami másik fotós haver, mi a véleményetek erről a gépről? jobb mint az eos 400, vagy felejtős? nem infoztam még le neten. választ előre is kösz
üdvWe weep for a bird's cry, but not for a fish's blood. Blessed are those with a voice. If the dolls also had voices, they would have screamed, ''I didn't want to become human.''
-
orbano
félisten
válasz duncan21 #187 üzenetére
hali!
ajánlanám a gépajűnlós topicot is
Az, hogy fetményeket készít róla, az milyen követelményeket jelent a géppel készült képek felé? Kelenleg milyen filmes gépe van? Vannak objektívei hozzá? Nem egy rossz kiindulási pont, ha tudjuk, eddig mit használt Az sem szempont, hogy mennyit hajalndó/tud költeni egy ilyen gépre. Nikon D80 drágább, mint a 400D, és nem biztos, hogy szüksége van rá, lehet, hogy a 400D egy nomrálisabb obival megteszi neki. Az sem mindegy továbbá, hogy milyen látószög kell neki. Lehet, hogy elvan egy fix 50mm-rel, akkor meg 30 rongy körül kap egy nagyon korrekt Canon EF 50mm f/1.8 II obit, amire itt azt mondták, hogy szép éles a képe.
Jó általános objektív pedig nincs Minél nagyobb átfogású egy zoom, annál drágább és/vagy rosszabb a minősége.
Egyébként még azt sem tartom kizártnak, hogy apukád teljesen jól ellegyen a 400D-vel kitobivalA vér nem válik VAZZE!™
-
_Gudella
senior tag
válasz duncan21 #187 üzenetére
Ez nagyon függ a rááldozható pénztől, és a minőségi követelményektől.
Ha 1,6x crop-os gépen tájképeket, városképeket akar, akkor szvsz minimum 18mm-es nagylátót is kell hogy tudjon az obi. Ha olcsón akar kijönni a kitobi lerekeszelve megteszi. Igazán tuti erre a célra szerintem a Canon 16-35 f2.8 L, az viszont 280000 körül van használtan. Az is lehet hogy hasznos lenne egy ultra-nagylátó, pl Sigma 10-20mm, vagy Canon 10-22mm
Nem ártana tudni, hogy apukád a filmes gépen milyen gyújtótávolságokat használ ya leggyakrabban, és hogy mennit szánna az objektívre.... -
ThufirHawat
senior tag
válasz _Gudella #189 üzenetére
Most komolyan... Ha csak festményekhez kell, akkor nem mindegy? Ha főleg tájképezik, akkor vegyen egy Panasonic LX1-et használtan vagy ármi más kiskompaktot és kész. A festményekhez nem kell sem felbontás, sem hibátlan optika. Úgyis csak inspirációnak kell a fotó, gondolom. Akkor meg talán fontosabb a kis méret (hogy mindig kéznél legyen), mint az, hogy tökéletes képet adjon. Nem?
Látószög. Hát nem tudom... A nagylátószög persze jól jön néha, de pont a tájképek azok, amiket nagyon nehéz velük jól megcsinálni. Mindenképpen kell hozzá valami előtér. Ha ez nincs, akkor inkább egy kis-közép tele. Persze ez izlés dolga...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
orbano
félisten
-
ThufirHawat
senior tag
Természetesen. A cserélhető objektívekre mindig a valós fókuszhosszt írják rá, így ha kiváncsi vagy, hogy mekkora objektív adna ilyen látószöget full frame-re, akkor be kell szorozni. Ha meg kiváncsi vagy, hogy mekkora rekesz mellett kapod ugyanezt a mélységélességet full frame géppel, akkor azt is be kell szorozni. Pl.:
A 30/1.4 DC teljes nyíláson pont olyan képet csinál egy 400D vázon, mint egy (persze nem létező) 48/2.24-es objektív egy 5D vázon.
Huhh... Nem tom világos-é...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
_Gudella
senior tag
válasz ThufirHawat #192 üzenetére
Azért írtam, hogy tisztázni kéne a minőségi követelményeket, mert akár a kitobi is bőven jó lehet a célra... (+ estleg az 50 1.8, hogy lehessen sötétben fotózni, meg játszani a mélységélességgel)
Ha meg tényleg csak az a szempont hogy festmények alapja legyen akkor jó lenne egy kompakt is, de valamiért a 400D jött szóba...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Dagi71
csendes tag
Sziasztok!
Végre meg van!
400 D boldog tulajdonosa lettem!
Rutinosabbaktól szeretnék egy pár tanácsot kérni.
Analog EOS 300 volt előtte.
Maradtak a cuccai táska 80-200 obi, vaku stb.
Na itt van a bánatom, hogy nem vezérli a vakuját a 300-nak.
Ez egy SUNPAK TTL vaku.
Azt írták anno róla, hogy for Canon SLR Cameras…
Nem egy komoly összeg volt ez a vaku, de most nem terveztem venni másikat.
Esetleg ha valaki meg tudná mondani, hogy mely vakukkal működik, megköszönném.
Nem vagyok túl jártas ezekben a hárombetűs rövídítésekben. Lehet, hogy ez a baj!
Sem a gépeknél sem az obiknál nem tudom pontosan, hogy mit jelentenek abetűk.
Bocs ha nagyon amatőr kérdéseim vannak, de nem szégyen a rutinosabbaktól tanulni.
Köszi a segítséget előre is! -
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Lehetséges, hogy lamer lesz a kérdés, de tegnap belefutottam egy számomra érthetetlen problémába. Tegnap este próbálgattam egy kicsit a kamerát a szobámba, és az tűnt fel, hogy ''P'' üzemmódban nyitott vaku ISO 400 és vakus WB mellett 1/60-as zárat és F4.0-es belendét ajánlott fel. Ez eddig még O.K. is.
Aztán áttekertem ''blende előválasztásba'' (most nem jut eszembe a program neve) és itt a 4-es belendehez (ugyanarra a témára állítva) 1/8-as zárt ájánlott.
Az így készített kép pont ugyanannyira lett világos, mint az 1/60-as P módban. A színek viszont -- annak ellenére, hogy maradt a 400-as ISO és a vakus WB -- mások lettek.
Full kézi beállításoknál (M) az 1/60 F4.0 beállítást alulexponáltnak jelzi.
Majd esetleg csinálok teszt képeket is ha kell, csak ez már elég későn volt, úgyhogy utána mentem is csicsikálni. -
pitman
őstag
válasz <Adamsky> #198 üzenetére
A gép mindig a környezeti fényre mér és azt jelzi vissza.
P módban próbál mindehhez kézből megtartható záridőt adni, A módban lemegy addig, amíg kell, hacsak Cf-ben nem fixálod a záridőt vakuszinkron időre. A WB amiatt ment el a képek között, mert A módban a hosszabb záridő miatt a környezeti fény jobban érvényesült, mint a vaku derítése.
M módban minden rajtad múlik.
Célszerű áttanulmányozni a használatit, abban le van írva minden.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- bambano: Bambanő háza tája
- Óra topik
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest