Új hozzászólás Aktív témák
-
tryer
csendes tag
Sziasztok!
Ealdó az alábbi cucc: Canon EOS400D kit+obik+vaku
Részletesen itt:
http://www.megoldasok.netKb egy hónapja vettem így egyben valakitől, mert DSLR-re vágytam már rég a kompaktok után. De nem jött be nekem. Sok a macera, cserélgetni az obikat, cipelni folyton a táskát, és ha tökéletes képet akarok, képenként kb. 10 percet szánni a RAW-ok agyusztálására. Odafigyelni mindenre, állítgatni, nem látom a keresőben a "leendő képet", se a hisztogramot, ... nem nekem való. A sikeres képek aránya sem olyan, mint egy kompaktnál. Szóval.... megválnék tőle, vagy esetleg egy FZ50 csere érdekelne.
A fent linken minden info megvan.üdv:
Zoli -
-Deejay-
csendes tag
Sziasztok!
Terveztem egy ilyen gép vásárlását, de egy-két fórumban elbizonytalanítottak a képek alulexponáltságával, valamint színtelenségével.
Igaz ez?
Tapasztalatok?
Amennyiben igen, akkor mit lehet ellene tenni? + Fényerő kompenzáció + VIVID Colour mód? Elég esetleg ezeket egyszer beállítani, és nem kell állandóan babrálni?Köszi előre is a hozzászólásokat.
A másik jelölt a PENTAX K100D Super lenne...
Üdv.
DJ
-
Dtomi
őstag
válasz -Deejay- #1002 üzenetére
Egyik nap összeszedtük itt a dolgokat....
a k100D-hez nincs markolat, bizonyítottan rossz a JPG, és a fehéregyensúj automatika. Hosszú záridővel problámás a CCD, nem támogatja a sigma HSM-et, Itthon nehezebb és drágább beszerezni ugyan azt az obit mint amit canonra nikonra pofon egyszerű és olcsó.
Tokina obi pentaxra talán 1-2 van maximum tamron is nagyon ritka itthon mint a fehér holló. Viszont jobb a fogása markolat nélkül, van benne stabilizátor, és jobb a fókuszrendszere.400D-ről nem nagyon hallottam ilyeneket, bár nem jelenti, hogy nem igaz.
400D tonnaszám lehet itthon kiegészítőket találni szürkeimportosoknál 30-40% al olcsóbban mint pentaxra mivel szürkések ritkán foglalkoznak a márkával. 100% hogy ha 1-1 1/2 év múlva le akarod cserélni esetleg akkor lehet majd kapni a következő modellt."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Szten Márs #1004 üzenetére
ELvileg több fókuszpontja van a pentaxnak ha jól tévedek.
Akkor végképp nincs csak DC motoros lehetőség..... vagy a pentax horroroptikái...."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dare2Live
nagyúr
bizonyitottan rossz jpg meg bizonyitottan rosst fehéregyensúly automatika? szerintem te összekevered az ist DSt a k100d vel annak voltak iylen JPG/Auto-WB bajai
"Up to ISO 800 the K100D maintains a similar level of noise as the Canon EOS 350D (Rebel XT), without sacrificing detail, at ISO 1600 the EOS 350D image is looking cleaner but also softer with the K100D demonstrating sharp detail if a little too much noise. Nikon's approach appears to be more noise reduction, especially luminance in 'flat areas'. The graph below reflects this performance, with the K100D very close to the EOS 350D for gray luminance noise but higher for black luminance noise (shadow noise)."
white balance:
"We're never that surprised to see poor automatic white balance from a digital SLR, it is becoming par for the course, however we would at least once like to be pleasantly surprised. So the K100D's automatic white balance is pretty much the same as most other digital SLRs"overall:
"We were fairly critical of the quality of JPEG images from the *ist DS but I'm glad to report that this has been fully resolved with the K100D. Pentax has clearly made some significant strides with its in-camera image processing, specifically the quality of the demosaicing and sharpening algorithms with much better fine detail and ability to resolve the nuances of 'texture'. This can be seen fairly clearly in the resolution chart crops below (note that the *ist DS shot was of our version one chart, the K100D shot our version two chart, hence the difference in font, otherwise the lines are identical). Obviously we would rather not see the color moire from around 1500 LPH onwards but its a small price to pay for the significantly improved resolution."long exposure: töéletes a hot pixel szürése.
vmivel nagyon kevered vszeg IST DS.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ThufirHawat
senior tag
válasz -Deejay- #1002 üzenetére
Terveztem egy ilyen gép vásárlását, de egy-két fórumban elbizonytalanítottak a képek alulexponáltságával, valamint színtelenségével.
Igen, tényleg vannak példányok, amik alulexpóznak. Ha zavar, hogy folyamatosan exp.korrekciózni kell, akkor vidd el a Camera Kft-be, beállítják. Ha garis, akkor ingyen. Nekem sok éve az EOS 50E fénymérőján állítottak +0,7FE-t, 3e Ft-ért. Ha jól emlékszem.
Színtelítettség? JPG-ben felturbózható az égig, RAW-ban meg fakó, mint minden RAW. De ugye erre találták ki a RAW konvertereket...
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Dare2Live #1006 üzenetére
Az Imaging-resource nagyon lehordta a K100D auto fehéregyensúlyát belső fénynél. (Na meg az AF sebességét is.)
[link] - white balance részDtomi: valóban 9 pontos a Canoné a Pentaxé meg 11 pontos, de ettől még a Canoné gyorsabb / pontosabb lehet. És innen - onnan összehallot infókból nekem ez jött át. Persze lehet tévedek. Jó lenne tudni, hogy ezekből hány keresztszenzor.
-
-Deejay-
csendes tag
Köszi a hozzászólásokat.
Mondjuk a K100D auto fehéregyensúlya beltérben tényleg gyenge, viszont ha manuálisan állítod be akkor meg jó. www.dpreview.com-on láttam.
Nem tudok dönteni.
Sigma 18-200 -as 3,6-6,3-as obihoz mit szóltok? 84k az ára. Azért gondolkodtam ezen, mert nem szeretnék obikat cserélgetni.
-
-Deejay-
csendes tag
Ennyire kompromisszumos lenne a dolog? Azért az ember egy 84.000,- Ft-tól már elvárna valamit...
Jelenleg egy SONY DSC-H2-esem van. Elegem van a képzajból, viszont a zoom meg kell...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz -Deejay- #1011 üzenetére
igen, ennyire kompromisszumos, sőt egy kicsit még jobban is. A 18-200-as zoomoknak van bajuk rendesen. 84 ezer HUF-ért jól megcsinált 11x-es átfogást nem lehet kapni, nem olyan sok az a pénz objektívek terén. Amit javasoltam Nikon D40 + Nikkor 18-200 VR több okból is megfelelne neked, úgy érzem. Ott a 11x-es átfogás, a 18-200-as obik közül a legjobb rajzolattal. Ultrahangos élességállítás. Emellett ott a VR, ami ugye nem épp egy rosz dolog, és a lencsetag mozgatásán alapuló képstabi jelentősen hatékonyabb, mint a Pentax CCD mozgatáson alapuló stabija, plusz még stabilizált keresőképet is kapsz. A D40 legfőbb hátrányát, a szűkebb objektív-kompatibilitást nem fogod érezni. Viszont igen magas használható ISO értékeid vannak, méretkategóriájában remek ergonómiájú gépvázzal, 400D-nél nagyobb és világosabb keresővel, a Pentaxnál jelentkező hotpixelesedési probléma nélkül, stb stb. Ha kompaktról váltassz, és UZ kéne egy lencsében + magas ISO, nem hiszem hogy van jobb alternatíva. Már elérhető áron.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Szten Márs #1012 üzenetére
Így van. D40 (vagy D40X) +18-200VR a legjobb bridge a DSLR világban.
(Vagy kicsit olcsóbban egy bármilyen belépőszintű DSLR + Sigma 18-200 OS is megteszi, de itt az optika sötétebb is, és kicsit lágyabb rajzú is.)De ez egy 400D topik, szal nem dicsérjük ittend a sz@r Nikon-t!
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
-Deejay-
csendes tag
)
Köszi a tippeket!
Majd tájékozódom az árakat illetően... Mondjuk idén ez emúgy is felejtős, majd talán jövőre...
Idén a Core2Duo-ra váltás lesz napirenden... Nem lehet egyszerre mindent! Sajnos
-
-Deejay-
csendes tag
Srácok!
Az a Nikkor 18-200 VR obi iszonyat drága!
180.000,- HUF!!!!!!!!
Úristen!
Mellé még a D40x váz 150.000,- HUF.
Jó kis csomag lenne...
-
Mercutio_
félisten
válasz ThufirHawat #1013 üzenetére
Ott van még az új Tamron 18-250 utazózoom is mont lehetőség.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
orbano
félisten
-
-Deejay-
csendes tag
Szerintem a Sigma 18-200-nál maradok. Bruttó 84.000,- + egy 400D a mostani Canon akcióval 140.000,-. Ez így is épp elég pénz.
Gondolkodtam egy kitobis verzión + hozzá egy Sigma 70-300 APO DC-n, de a kitobit mindenki nagyon leszólta... + így cserélgetni is kell. Félek a portól az az igazság...
A kitobi helyett egy hasonló paraméterekkel bíró Sigma 18-55-ös obiról van valami tapasztalatotok. Jelenleg 28.000,- ért láttam.
-
-Deejay-
csendes tag
Jah és még egy kérdés:
Szerintetek a 400D lekezeli az ezer éves CHINON vakumat? Anno egy Pana FZ30 kezelte.
-
orbano
félisten
válasz -Deejay- #1021 üzenetére
Ha félsz cserélgetni az obit, akkor teljesen fölösleges 400d-t venned, ugyanott vagy, ahol egy bridge. a kitobi szerintem nem rosszabb, mint egy ilyen sigma 18-200. vegyél inkább a kitobi mellé egy canon 70-300 IS USM-et, vagy bármit ebben a zoomtartományban.
a port pedig bármikor le lehet fújni. meg eleve ha nem egy építkezésen, vagy a 4-es metró alagútfúrásán szeretnél fotózni, akkor nagy problémád ezzel nem lesz.egyébként én is így kezdtem, hogy canon400d meg egy ilyen sigma 18-200, de nagyon gyorsan lebeszéltek róla. jelenleg sigma 17-70 (ha kijön végre az USM-es verzió) + canon 70-200 f4L a cél, de a sigmán még gondolkodok. lesz is időm, mivel most csak a kitre fogja futni.
a kitobit meg divat szídni, de annyira nem készít rossz képeket, sőt, lehet vele szépet produkálni. főleg annyiért, amennyiért kitben hozzádvágják (10-15e).
A vér nem válik VAZZE!™
-
Terapeuta
őstag
szerintem nem éri meg
Szerintem meg simán. Nem egy kategória egy alapobis DSLR és egy csúcskompakt. Tény, hogy jó fényviszonyok mellett egy bridge se rossz...de ha a fényviszonyok romlanak, akkor a különbség egyértelművé válik. Akár a kittel is.
dídzsé helyében én is gondolkodnék egy kit + 70-300IS kombón, bár tény, a 200e-ből ez sem jön ki, de lesz egy 28-480-as zoomtartomány...
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Mercutio_
félisten
Nem biztos, hogy azonosak a szempontjaitok.
Pl. ha családdal, 1-2 gyerekkel mászkálsz, főleg ha nyaralsz, akkor nem nagyon van idő obit cserélgetni, de ugyanez igaz a természetben is, amikor tájképfotózás közben látsz egy fán valami érdekes és mozgékony madarat.
Tudom-tudom aki téjkép- természetfotózni indul arra készül amit fotózni akar, de kicsit mozduljunk el a lelkes amatőr vagy a hozzáértő, de a nyaralás miatt a család irányából kevesebb toleranciával számoló fotós felé
A 17-70 + 70-300 egyébként tényleg ideális kombó (bár nekem offNyikonék 17-135-öse is szimpatikus)Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
orbano
félisten
válasz Mercutio_ #1027 üzenetére
Persze, kirándulós obinak jó, egy normális obipark mellett, nem pedig helyett. de én lehet inkább a kényelmesség, vagy a zoomtartomány oltárán áldoznék, nem pedig a képminőségén... fene se tudja. tényleg igénye válogatja. csak ehhez nagyon kell tudni mik az igények. bár egy ilyen vackon nem bukik olyan rettenet sokat, ha rájön pár hónap múlva, hogy ez nem az igazi...
A vér nem válik VAZZE!™
-
Terapeuta
őstag
válasz werttzui #1031 üzenetére
Akkor nekem megmradt a papné...
Amúgy pedig teljesen igazad van, hiszen a hobbi már csak ilyen betegség....de pölö egy feleség nehezen érti meg, ha van 10 obid, akkor miért nincs legalább egy olyan - ha már mindenhova viszed a géped - , amit egy séta alatt fent lehet hagyni és nem kell cserélgetni
Főleg ha még nemóccsóMonhatod neki, hogy szivem ezek fixek
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz werttzui #1029 üzenetére
Megtudhatnám ki az "igazi fotós"? Kiváncsi lennék.....
Vhogy a híres/hirhedt "aki magyar az xyra szavaz" jutott eszembe róla.... (aki máshogy gondolkodik az kvázi nem Magyar ő szerintük.).....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
werttzui
őstag
válasz Dare2Live #1034 üzenetére
A lényeg az,hogy aki fotósnak érzi magát annál előnyben van a képminőség a praktikummal szemben /mert ha valaki csak azért vesz dslr-t hogy ultrazomos olcsó obit rakjon rá az inkább vegyen bridget / meg nem akar cserélgetni obit rajta hát pedig ez a dolog lényege a szépsége (ja és nem azt mondom,hogy mindenki vegyen fixet de a mostani obikból egy 16-500-ast megalkotnának annak baromi szar képe lenne nehéz lefedni egy obival a szükséges zoom tartományt hogy a képminőség is megmaradjon).
[ Szerkesztve ]
PENTAX
-
BEE
addikt
válasz werttzui #1031 üzenetére
Persze, lehet cipelni és cserélgetni, de ez csak az elmélet,
amit a gyakorlat időnként megcáfol.
Pl én végigfotóztam egy kétnapos rendezvényt egy 28-75-ös obival,
de nem követtem el azt a hibát hogy cserélgessek a szakadó esőben,
pedig az oldalamat húzta a sok cucc és nagyon jó lett volna időnként
a nagyobb átfogás.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Hydra SR
addikt
válasz -Deejay- #1024 üzenetére
Lehet valamit berhelni, feszültségkorlátozóval a vakupapucs és a vaku közé, de alapból nem érdemes rátenni. Valószínűleg csak 1-szer fog villanni és az meg is süti a géped belső elektronikáját. Költséghatékonysági megfontolásból bele lehet folyni a barkácsolásba, nem lehetetlen rábuzerálni úgy, hogy működjön de akkor se lesz E-TTL rendszervaku viszont olcsón lesz külső vakud. Vannak akik értenek ehhez, a neten sok ilyen barkács megoldás leírására lehet bukkanni de igazából én nem vágnék bele megfelelő elektronikai ismeretek nélkül. Kell ismerni az EOS rendszer feszültségszintjeit és a vakudét is, méricskélni feszültségmérővel, vagy akár oszcilloszkóppal, méretezgetni ellenállásokat meg ilyeneket és megépíteni megfelelő kivitelezéssel. Egy apró hiba a gép vesztét okozhatja, csínján a barkácsolással én azt mondom.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
válasz werttzui #1043 üzenetére
Asszem az optikák fényerőnövelésben elakadtunk, a szenzorokban kéne valami forradalmi újítás, hogy ultramagas ISO-n is használható képet alkothassunk amivel kiválthatjuk a Hubble méretű obikat de a minőségben se kelljen jelentős kompromisszumokat tenni. Erre úgy tűnik, a most használatban levő és fejlesztgetés alatt álló ismert technikák teljesen alkalmatlanok. Kb. elértük a felső határt mindenben. Kis mértékben még lehet csinosítgatni meg szoftveresen korrigálni de nagy változást én már nem várok a CCD és CMOS szenzoroktól. Az objektívekben pedig jóformán már évtizedek óta ismerik a legmagasabb szintű technikát, csupán elhatározás és pénz kérdése, hogy mit hoznak ki belőle. Talán az egyetlen forradalmi újítás a képstabilizátor volt mostanában de a mozgó témával az sem tud mit kezdeni. A DO-t nem veszem bele mert az inkább költséghatékony technikai visszalépés mint előremutató fejlődés a high-endben.
A szenzorok technikai megrekedését számomra alátámasztják ezek:
2006 augusztusában kijött a 400D, 10 megapixeles APS-C CMOS-szal, ISO1600-ig tolható.
2007 nyarán kijött az EOS 1D Mk III, 10 megapixeles, APS-H CMOS-szal, ISO3200-ig tolható alapból és kiterjeszthető ISO6400-ig de kétlem, hogy nem zajosabb ott, mint a 400D ISO1600-on, az már erősen kényszermegoldás ha azt használod.
Hamarosan kijött a 40D, a 400D feltupírozott szenzorával, 12 megapixel de tul. képp kb. ugyanaz, mint a 400D-é csak engedélyezve van az ISO3200.
Most rebesgetik, hogy a 450D szintén 10 megapixeles lesz, gondolom marad az APS-C, állítólag lesz ISO3200.
Szóval: a megapixelek nem nőnek jelentősen, ennek ellenére az ISO is csak akkor, ha a szenzor nagyobb, kategória ide vagy oda, a high-endben sincs ilyen téren áttörő változás. Ezekre alapozom azt a véleményemet, hogy amíg nem tudják lecserélni a mostani Si alapú érzékelőket addig nem lesz már nagy javulás ilyen téren. Szerintem elértük a felső határt vagy legalábbis nagyon közel vagyunk hozzá.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #1044 üzenetére
40d is 10 megapixeles, mint a 400d. a pixelméret is azonos.
egyébként nagyon úgy néz ki, hogy nagyságrendi változás itt nem lesz. szerintem itt mág maximum 1-2 fényértéket fognak tudni javítani az elkövetkezendő években és kifújt. aztán remélhetőleg találnak valami jobb megoldást.
A vér nem válik VAZZE!™
-
csiga997
őstag
dehogynem. a fényerőről meg a magas iso-ról volt szó, azaz a fény nélküli fényképezésről.
A "jobbfajta filmeken" meg már rég túljutott a technika, csak ezt az elvakult filmbuzik nem merik még önmaguknak se beismerni, és csak jönnek a velvia 1:1000 kontrasztú vonalélességéből levezetett imaginárius megapixelekkel, meg ilyenekkel... A magas iso-nál maradva, nem hiszem, hogy létezik ma még valaki, aki boldogan emlékezne az 1600-ra pusholt fuji press-re vagy a 3200-as ilford deltára és egy kicsit is visszasírná azokat. A mai 12+ mpixeles vázak meg a velvia-fanokat is el kell gondolkodtassák kicsit...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nintendo Switch
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Aliens: Dark Descent
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Assassin's Creed: Origins
- Politika
- Ukrajnai háború
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs