Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
Nos megnéztem ezt a vaku-szinkron beállítást, de valahogy még mindig nem kerek a dolog. A Cf.N-3 beállításnak két állapota van:
0 - Autómatikus
1 - 1/200mp
...és ez az egész csak az Av módra van hatással.
1-es beállításnál Av módban 1/200-as zárt állít be autómatikusan, ha kell, ha nem.
0-as üzemmódban pedig -- meglátásom szerint -- figyelembe sem veszi, hogy ki van-e nyitva a vaku.
És, akkor a lényeg, hogy ez utóbbit csinálja Tv és M üzemmódokban is. Tehát pl. ha M üzemmódban beállítom azt, amit a gép akár P-ben javasol, akkor azt fogja erre mondani, hogy alulexp. lesz. Igaza is lenne, ha nem lenne nyitva a vaku, de így...
Elnézést az értetlenkedésemért, de nekem ez még mindig nem 100-as.
A kis ''szugyok'' A75 (tudom nem kéne hasonlítani, de mégis) nem csinál ilyet M-ben. Ha van vaku, akkor elhiszi nekem, hogy jó lesz a kép nagyobb zárral is. -
<Adamsky>
nagyúr
Kicsit útána járva a dolognak a következőt találtam: [link] Mostmár legalább tudom, hogy ez nem hiba. Az értelmét persze változatlanul nem igazán értem, de ez valszeg az én hibám...
-
ThufirHawat
senior tag
válasz <Adamsky> #201 üzenetére
''azt mondja''
A kijelzőben lévű fénymérőre gondolsz? Hogy az nagyon balra villog ilyenkor? Naná, hiszen az csak az adott fényt méri, nem a vakut, amit ugye mérővillnás nélkül nem is igen tudna. Az oka pedig az, hogy így tudsz olyan képet csinálni, ami tökéletesen van exponálva. How to do:
-Beállítasz olyan ISO/rekesz/záridő triót, aminél a fénymérő pont középpen áll (vagy majdnem)
-Vakut kinyit, vagy bekapcs (külső vagy belső) és katt.
A közeli témát a vaku szépen kivilágítja, a háttér meg, ameddig a vaku fénye nem ér ''magától'' lesz helyesen kiexponálva.
Hm?Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz ThufirHawat #203 üzenetére
''A kijelzőben lévű fénymérőre gondolsz? Hogy az nagyon balra villog ilyenkor?''
Pontosan!
''Beállítasz olyan ISO/rekesz/záridő triót, aminél a fénymérő pont középpen áll (vagy majdnem)''
Az a gond, hogy -- az adott példánál maradva -- ilyenkor az 1/8 és az F4 lenne lenne az, aminél nem villog a kijelzés. Ehhez viszont már bőven álvány kéne, hogy ne remegjen be. (P állásnál ez 1/60 F4)
''A közeli témát a vaku szépen kivilágítja, a háttér meg, ameddig a vaku fénye nem ér ''magától'' lesz helyesen kiexponálva.''
Asszem értem, amit mondasz, ill. amit írnak az alábbi link-en, de mégis jobb lenne, ha ez a fícsőr (ahogy pl. Av-ban ! ) kikapcsolható lenne. Így aztán el tudnám dönteni, hogy nekem most arra van-e nagyobb szükségem, hogy a teljese kép (értsd: háttér is) élvezhető legyen, vagy pedig nekem csak az ''előtér'' a fontos.
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
válasz <Adamsky> #201 üzenetére
Mint ahogy legelőször is írtam, és utánam is írták: a gép a környezeti fényt méri és azt jelzi vissza neked. A vaku fényével nem számol, hiszen ahhoz az exp. gomb félig nyomásakor már elővillantania kellene, ráagásul nem tudhatja, hogy neked mi az elképzelésed és mit akarsz a vakuval megvilágítani
Az adott cf beállítás pont arra való, amit csinál, ha nem akarsz hosszú záridőket engedni, akkor nem fog neked olyanokat használni.
Ha P üzemmódban adott beállításokkal tud helyes expozíciót adni, akkor annak M-ben is helyesnek kell elnnie (0-án kell állnia a skálának). -
<Adamsky>
nagyúr
''...a gép a környezeti fényt méri és azt jelzi vissza neked. A vaku fényével nem számol...''
Így van! Ez igaz az Av, Tv és az M üzemmódra (előbbinél viszont lehetőség van az 1/200-as vakuszinkronra).
''Ha P üzemmódban adott beállításokkal tud helyes expozíciót adni, akkor annak M-ben is helyesnek kell elnnie''
Normál fényviszonyok mellett (ugye vaku nélkül) a két üzemmódban (P és M) ugyanazt az értéket adja. Ha viszont sötét van, és kinyitom a vakut akkor M-ben (és Av-ben, Tv-ben) azt nem veszi figyelembe.
[Szerkesztve] -
ThufirHawat
senior tag
válasz <Adamsky> #206 üzenetére
Normál fényviszonyok mellett (ugye vaku nélkül) a két üzemmódban (P és M) ugyanazt az értéket adja. Ha viszont sötét van, és kinyitom a vakut akkor M-ben (és Av-ben, Tv-ben) azt nem veszi figyelembe.
Av-ben figyelembe veszi (bár ez erősen függ a Cf.n. beállítástól), Tv-ben figyelembe veszi. Mindét esetben csinál a gép egy mérő villanást, és a hiányzó paramétert (idő vagy rekesz) e szerint állítja be.
M-ben meg hogyan venné figyelembe??? M=MANUÁLIS. Itt te állítasz be mindent, a vaku utána megpróbálja ezzel a beállítással a legtöbbet kihozni a helyzetből.
És azért méri a környezeti fényt, mert:
1.: Mást egyszerűen nem tud.
2.: Ez lehetőséget ad a fotósnak kicsit kreatívabbnak lenni, ahogyan azt már leírtam.
Az meg, hogy állványt kellene használni a jó expohoz talán nem a gép ''hibája''.
Komolyan nem értem a problémádat... Az a gyanúm, nem egészen tudod, hogy mit vettél.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz ThufirHawat #207 üzenetére
''Av-ben figyelembe veszi (bár ez erősen függ a Cf.n. beállítástól), Tv-ben figyelembe veszi.''
Igen, függ a Cf.n.-től, de csak Av-ban! A Tv-ben ennek a beállítsának nincs hatása.
Értem én, hogy M=MANUÁLIS , de ha én manuálisan felnyitom a vakut, akkor ezzel jelzem a gépnek: ''helló, tudom, hogy kevés a fény, ezért vakut szeretnék használni'' erre a gép alacsonyabb záridő beállítását javasolja mindentől (de leginkább a vakutól) függetlenül. Értem, de meg nem értem. Egyenlőre...
Azért köszönöm mindenkinek a válaszokat. Szvsz. ne pazaroljunk erre a témára több hsz.-t. Valószínűleg ''egy-két'' fotó után én is tisztábban fogok látni. -
pitman
őstag
válasz <Adamsky> #208 üzenetére
Tv-ben hogyan kellene figyelembe vennie? Ott Te adod meg a záridőt, amivel fixálod is egyben.
M módban beállítod a záridőt és rekeszt a saját elképzelésed szerint. Ha úgy gondolod, hogy ez nem fog kellő expozíciót adni az előtérre (mivel a környezeti fényre vonatkozót megadtad és a skálán ezt látod is), akkor felnyitod a vakut és a gép majd a vaku szükséges teljesítményét kikalkulálja az exponáláskor. Vagy ha nem akarsz az automatikára hagyatkozni, akkor megnyomod a * gombot és a gép végez egy mérővillanást, amivel a kereső mérőkörén belül levő területre kiszámolja és rögzíti a szükséges vakuteljesítményt (esetleg jelzi, ha nem elég a vaku ereje). -
Hydra SR
addikt
Ide is beírom mert a másik topicban egymás szavainak kiforgatásával vannak elfoglalva:
Nos, kedves Canon dSLR tulajok: szerintetek mennyit érhet egy használt 1100mAh-s Canon BP-512 akku? Eredeti Canon, nem utángyártott. Nem az a kérdés, hogy boltban mennyiért lehet kapni mert látom, hogy brutális árkülönbség van az eredeti és az utángyártott között, hanem hogy mennyit lehet érte reális körülmények között elkérni. Nekem van egy ilyenem, de nincs rá szükségem mert Fujim van, ezt úgy találtam. Ha valaki esetleg elhagyott egy ilyet és megmondja, hogy hol és mikor és mutat egy gépet amibe passzol akkor elhiszem, hogy ő hagyta el és visszaadom neki ingyen. Ha meg valaki meg szeretné venni, beárazás után eladó. Addig meg kölcsönadom egy pár napra egy ismerősömnek akinek van hozzá gépe, hogy tesztelje le mennyit bír. Ránézésre kifogástalan állapotban van, egyeten karc nincs rajta, csillog-villog. Van valami kupakja ami lezárja az elektromos kivezetéseit, azon sincs egy karc se.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
sipig
csendes tag
Olvastam valahol, hogy akár 9999képet is tud egy mappába menteni, de hol lehet ezt állítani?
Az a gondom, az új készülékbe az előző fényképezőm memóriakártyáját raktam bele...így az előző gép szerint folytatta a könyvtárak és fájlok számozását.
Sikerült nullázni, hogy IMG_0001.JPG től kezdje el számozni, de már csináltam vagy 300képet és még mindig a 100CANON könyvátrba menti a fájolkat.
Erre valami ötlet, hol kell beállítani. Ha csak lehet nem szeretném megint nullázni -
Hydra SR
addikt
Uhh, köszi, akkor asszem mégsem adom el, hátha Canont veszek mikor dslr-re váltok (amúgy is a 400D felé kacsintgatok). Több a használati értéke mint az ára
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
válasz _Gudella #219 üzenetére
Akkor ez nem is jó bele
Közben egyik kollégámmal megbeszéltem, hogy megnézi a 20D-jében, aztán ha jó bele akkor valószínűleg meg is veszi.
werttzui: jah, egyefene a 20D-vel meg is békéltem volna egy sima 17-40-es nagylátóval is már
[Szerkesztve]A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
Tudna valaki linkelni nekem 400D-vel különböző (főleg magasabb) ISO értékeken készült képeket amin nincs semmilyen zajszűrés? Érdekelne, hogy (élesítés nélkül) mekkora zajt produkál és egyáltalán milyen érzékenységnél kezd el érzékelhetővé ill. zavaróvá válni. A pixinfon levő képeket már megnéztem de ott az én gépemmel készített tesztfotók elég pocsékak szóval valahogy azt nem tekinteném referenciának. Sötétebb és világosabb témánál is érdekelne.
Köszi előre isA privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Hydra SR #221 üzenetére
Talán már mutattam az én próbálkozásomat: [link]
Saját tapasztalataim alapján jobb a helyzet mint egy középkategóriás iso400-as diafilm esetében scannelés után, és sokkal jobb, mint a Panasonic FZ20 iso400-on. Szerintem túlzott a para zajosodás témában...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
Thx mindkettőtöknek.
ThufirHawat: én nem is hallottam a paráról, csak úgy felmerült bennem a dolog mert egy ismerősöm most vált EOS 600-ról EOS 400D-re és sosem volt még digitális gépe. Engem kért meg, hogy segítsek de a dslr-ek képzajában nincs tapasztalatom A fehéregyensúlyt még nem érti egészen de majd mutatok neki példákat.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ThufirHawat #223 üzenetére
olvastam az oldaladon a leírásod de ha most kéne választani akkor melyik az eddigi legjobb (digi) canonod?
10D vs 350D vs 400D
lehet esélyes vagyok ''olcsón''(nettón) egy 400Dre ésbár a k10D nagyon tetszik azért remeg a kezem rendesen.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ThufirHawat
senior tag
-
>Borisz<
tag
Sziasztok,
a fórumban már felvetették egyszer a problémát, de sajna kkor nem tudott senki pozitívan nyilatkozni róla,
most megkérdezném én is.
Tud valaki eme csodálatos masinához magyar leírást, lehetőleg valahonnan letölthetőt adni, szerezni, felmutatni?
Egy kedves ismerősőm külföldről szerezte vala be, és annyira nem járatos az angol nyelvben, hogy teljes körű képet kaphasson minden kérdésére.
Köszönettel -
Zoli2
aktív tag
Sziasztok!
Csatlakozom a 400D boldog tulajok közé...
Még csak ''alapojjektívem'' van (18-55).
A segítségeteket kérem, hogy egy általános zoom objektívet beszerezzek.
Általános használatra kell, ahol nem lehet a témához közel menni, de fontos a premier vagy second plán szerű képkivágás.
Sigma, Tamron vagy hasonló márkára gondoltam.
Az SLR gépek tudásában kicsit jártas vagyok (Nikon D50-ről váltottam), de légyszi abban is adjatok tanácsot, hogy zoom obinál mennyire fontos ill. hasznos a képstabilizátor.
Előre is KÖSZI! -
ThufirHawat
senior tag
IS: Nagyon hasznos, minél nagyobb a fókuszhossz, annál fontosabbá válik. A kérdés csak, az, hogy belefér-e a keretbe...
Alapzoomot két félét ajánlanék:
Canon 17-40L
Sigma 17-70
Olvass utánuk... A többi mind sántít valahol...
Ja! És gratu...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Zoli2
aktív tag
válasz ThufirHawat #232 üzenetére
Hali!
A Sigma 17-70-es szimpi...
és 100-300 mm közé van ötlet? Most erre lesz nagyobb szükségem.
A Canon EF-S 55-200 mm-esét nem dicsérik. Kb ebben a tatományban gondolkodom. -
ThufirHawat
senior tag
Tamron 55-200. Hihetetlenül olcsó, apró, fullframe-re is jó lesz, és sokkal jobb képe van, mint a Canonnak. Bob Atkins bácsi véleménye róla: [link] 35e Ft magasságában van az ÚJ!
A ketagória bajnokai, ha rádszakadna a bank:
Sigma 120-300/2.8
Sigma 100-300/4
Canon 70-300DO IS
Canon 70-300ISKépeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Zoli2
aktív tag
Üdv!
A Sigma 17-70 nyert! A 18-55-ös kitobit ez fogja felváltani. Ha valaki tudna ezzel az obival készített makrófelvételt feltenni, megköszönném!
A géppel kapcsolatban viszont van egy nagy gondom. Blende vagy idő előválasztásban 1 fényértékkel alulexponálja a képeket. (Pedig az expozíciókorrekció skáláján az érték 0-án áll.) Mi lehet a gond? -
Zoli2
aktív tag
válasz ThufirHawat #234 üzenetére
Erre gondoltál?
Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM -
Zoli2
aktív tag
válasz ThufirHawat #238 üzenetére
Szia!
Megnéztem a weboldalad... gratulálok a munkáidhoz!
A teleobik közül pedig nem tudok vlasztani... kettő szimpi
Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM vagy
Canon EF 70-200/4 L
esetleg van erre alternatívád? -
ThufirHawat
senior tag
Köszönöm.
A két tele tök más.
70-200/4L főleg akkor jó, ha sokat állványoznál, és nem kell az igazán nagy fókuszhossz, vagy ha fontos, a nagyon gyors AF, és a bármikori kézi fókusz módosítás lehetősége.
70-300 IS USM akkor jó, ha inkább kézből fotóznál, és ha gyakran használnád 300mm-en.
A maga nemében mindkettő tökéletes, és a képminőségbeli különbség kisebb, mint gondolnád...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Zoli2
aktív tag
válasz ThufirHawat #240 üzenetére
Szia!
70-200mm/f4 L lesz belőle. -
Diego2002
tag
Üdv!
Nekem a képek áttöltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Beállítottam ebben az EOS utility-ben, hogy a képeket Év/Fényképezés napja könyvtárba rakja. Rakja is, szép is jó is, de a kép utolsó módosításának dátumát (magyarul a fényképezés napját) minden képen az áttöltés napjára módosítja. Ezt ki lehet valahogy küszöbölni?
Thx..::Diego::..
-
Flashy
veterán
külföldi fórumok tele vannak ezzel a problémával. nem egyértelmű, van aki azt mondja, hogy alulexponál, van aki azt mondja neki erre hogy tanulj meg fotózni. én se tudtam még eldönteni, mert ez az első dslr-em, bennem is lehet a hiba. van aki szerint bizonyos szériák alulexponálnak, mások nem. általában azt tanácsolták, hogy próbáld ki, csinálj egy csomó képet, aztán ha nemjó, döntsd el hogy megpróbálod kicseréltetni, vagy exp korrekcióval megoldod.
-
_Gudella
senior tag
És milyen képekről van szó? Mert hát olyan téma is van hogy a helyes expozíióhoz akár +1és2/3 vagy +2 kell hogy legyen az expozíciókorrekció skálán. Ráadásul a 400D úgy tűnik igyekszik megmenteni a csúcsfényeket, hogy a lehető legtöbb információ maradjon meg a képből. Utómunkában levels-el beállítod milyen képet is szeretnél belőle kihozni. A DSLR-ek képeke alapból sötétebbek, laposabbak mint a kompaktok képei, viszont sokkal több információt tartalmaznak, jobb alapot nyújtanak az utómunkához. DSL-el általában nem úszod meg az utómunkát, mert pont az a lényeg hogy nem végez el helyetted mindent mint a kompakt, hanem saját szándékod szerint dolgozhatod fel a képeket. Persze ez főleg akkor igaz ha RAW-ot használsz
Egyébként mikor szokványosak a fényviszonyok én a +1/3 korrekciót tekintem alapnak a 400D-men. Minden gép másképp mér fény-t, ezt mindig ki kell tapasztalni
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Zoli2
aktív tag
Köszi a válaszokat!
Már időközben sok kép elkészítése után csak beadtam a szervízbe, még bent figyel...
A szervízes is egy kicsit sötéteknek látta a képeket.
Tv, Av módban ha alapnak tekintettem a +1-et, akkor voltak jók a képek és még ekkor messze nem égtek ki a fényesebb részek. Manuális módban is a +1-et kellett alapnak tekinteni.
Automata módban pedig szörnyen sötét képeket csinált. Mindenkinek sötétbarna bőre lett. A színek teljesen eltolódtak.
(Nem automatán kell használni ezeket a gépeket, de ha gyorsan kell valamit elkapni, akkor jól jöhet. Ezért általában mind a kamerát, mind a fgépeim, automatán kapcsolom ki. Párszor már jól jött
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
dpreview forumokon is sokan panaszkodnak arra, hogy egyes 400Dk rendszeresen all/túlexponálják a képet. egyik 400d alul másik túl. összeségében nincs tehát semmi baj.
dpreview tesztben is megemlítik:
''Occasional under-exposure
We didn't really consider this a major issue, but as both we and some of the early adopters on our forums observed it we thought it worthy of a mention. We did find that a small percentage of our shots (perhaps 3 to 5% depending on the scene) were underexposed by anything between half and one stop (0.5 to 1.0 EV), this did surprise us as it wasn't something we noticed with the EOS 350D. Obviously this could be avoided by checking the exposure using the histogram record review display. ''don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Dare2Live #248 üzenetére
Hát ebben semmi újdonság nincs. A Canon-nál mindig is az aktív fókuszponthoz volt kötve a szpot és a szelektív mérés, valamint mátrix módban is erősen súlyozta az aktív AF pont alatti cellát. Az EOS 50E vázamnak a user manual-jában ez szépen le is volt írva. (Az azóta vett többi vázam kézikönyveit nem olvastam el, annyira egyformák...)
De azt azért kizártnak tartom, hogy a Nikon dirket túlexpozna egy kicsit. Már csak azért is, mert pont a túlexpo a legrosszabb, ami egy digitális képpel történhet...
Az meg egy remek ötlet, hogy nézzük vissza a hisztogramot. Van aki nem így csinálja?Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #249 üzenetére
Illetve az illető jelentősen átkomponálta a képeket a fókuszálás után (pl. távirányító), és még csodálkozott, hogy más eredményt kapott a sötét padlóra, mint a viszonylag jól megvilágított papírra (gondolom a gép meg rögzítette az értékeket).
A hisztogram figyelése tényleg hasznos tud lenni, valamint nem árt egy rendesen beállított monitor sem. Az utóbbi is tud meglepetéseket okozni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen