Új hozzászólás Aktív témák
-
sellerbuyer
őstag
Ennyire kevés emberkének van 60D-je, hogy már tavaly behalt a topic? Nem semmi...
-
Cancer
senior tag
válasz
hori2009 #177 üzenetére
Azt mondják, hogy "olcsóbb" géppel és jobb obival szebb képeket lehet készíteni, mint fordítva, viszont jómagam 550D-t használok kitobikkal és ha az ember tisztában van a korlátaikkal, akkor szerintem nagyon jó szolgálatot tesznek.
Nekem anno SanDisk extreme III-am volt a 450D-be, de amióta ellopták úgy döntöttem nem költök a zsiványoknak, így maradtam az olcsóbb, de jól használható márkáknál. A mi személy szerint bejött, az a 16 GB-os ADATA Class 10, amivel nem volt eddig videó akadásom, bár videó közben nem bír 1-nél több RAW fotót, ettől függetlenül megbízható kari. Kettő is van belőle.
Tartalék akkuból szintén jó vásárt csináltam a vaterán, noname darbokkal. A kettő együtt nem volt 6e forint, viszont teszik a dolgukat. Videózás, vaku, timelapse...nagyon jól bírják. A 60D-nek meg ha jól tudom, még erősebb...Táskákban nem tudok segíteni, én vagy az oldaltáskámba, vagy a túraövtáskába ágom be a felszerelést...
Az egyébnél...
-Objektívek, amik kitágítják a lehetőségeidet, ultra nagylátó, és fényerősek (bármi/minden). Nekem szintén csak volt UV szűrőm erre még nem vettem, majd egy FADER ND-t akarok.
-Az állvány jól fog jönni bizonyos helyzetekben. Nekem Cullmann Nanomax 260-am van olcsóért minőség, bár mivel 20e alatti az ára, vannak korlátai. De inkább csak meg kellett tanulni a kezelését... azáért finom videós svenkelésre ne számíts ettől. -
hori2009
csendes tag
Sziasztok!
Eléggé halottnak tűnik az oldal, azért megpróbálom...
A napokban fogom tudni megvenni e készüléket. Compact gépről térek át a tükörreflexre.
Néhány kérdésem lenne:
Jó választás-e a 18-55 Is és az 55-250 Is obi kezdőként?
Milyen SDHC kártyát vegyek Sandisc sima class10-es elég (15 MB/sec) vagy a turbó, hipergyors szükséges (45MB/sec)?
Milyen táskát, tartalék akkut érdemes vásárolni?Mi egyébre figyeljek még esetleg?
Köszönöm!
-
k1csi
senior tag
Az elmúlt héten nálunk is európai szintre esett a 60D váz ára (a környező országokhoz képest nálunk volt a legdrágább) és kb. ott tart ahova többen is várták az induló árát.
(OK, az USA-ban is olcsóbb let nemúgy mint a D7000...)Vsz. még így is kicsit túlárazott, de nem annyira bukó mint az eddigi ára.
Közben a DP is megcsinálta a saját tesztjét:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos60d/
A 11. old alapján nekem úgy tűnik a D7000 jobb lett zajban mint a Canon 18 MP-es szenzora...El is mentem megtapizni egy boltba, fogásra nem rossz (550D-hez képest), viszont van egy két dolog amit vsz. totál elbaltáztak:
- Pöcök helyett a hátsó tárcsán belül vannak gombok. Nem is (nemcsak) az a gáz vele amit eredetileg gondoltam (hogy nehéz megtalálni a megfelelő gombot), hanem így a SET gomb kicsit túl lett funkcionálva. Egyrészt a fókuszpontot itt lehet direktbe választani és a középső pont a SET gomb. Másrészt a SET gomb az amire funkciót lehet választani. Pl.valószínüleg ide tenném a fehér egyensúly választást. Ill. a keresőbe a szintezőt (csak?) itt lehet aktiválni. Azaz helyből van három funkció ami verseng ezért a gombért. Pl. olyan funkció (fehéregyensúly) amire az 550D-ben külön gomb van...
- A módválasztó tárcsán vsz. a középső lock gomb teljesen felesleges. Biztos nem vélettlenül tették oda (voltak akik ezt szerették volna), viszont így még macerásabb a videó módig körbetekerni a módválasztó tárcsát. A videó ma már megérdemelne egy kicsit több figyelmet.Összességében nekem végülis bejön, de kár, hogy ennyi pénzért olyan dolgokat rontottak el ami korábbi vázakon már teljesen jó volt. Meg az elforgatható kijelzőhöz nem ártott volna javítani a videó/Live View autofókuszán.
-
k1csi
senior tag
A legdurvább az egészben, hogy míg az USA-ban a D7000 kb. 1200$-ra van beárazva a 60D meg kb 1100$, nálunk az árgép szerint a D7000 kb 300k (hajszállal alatta) a 60D meg bőven felette.
D7000: http://www.amazon.com/Nikon-D7000
60D: http://www.amazon.com/Canon-60D -
k1csi
senior tag
válasz
szadam84 #172 üzenetére
Az, hogy a Canon a 550D és a 7D közzé akarta belőni ezt a gépet (és ez tényleg jól sikeredett) már tegnapi hír.
Ma már azon fanyaloghatunk, hogy pl. az USA-ban ha átszámítjuk kb. 100k-val kerül kevesebbe ez a váz (kb 1100$, OK adó előtt de azért ott az adó a töredéke a miénknek).
No meg az ára is kb. a 550D és a 7D között van, nem úgy mint nálunk ahol inkább a 7D-hez van közelebb...Viszont kár hogy a 18 Megapixeles vázakhoz egyáltalán nem hoztak ki semmi normál zoom tartományba eső fényerős obikat. Persze vsz. azoknak is meglenne az ára...
-
szadam84
csendes tag
60D teszt, sztem elég jóra sikeredett:
http://www.220volt.hu/teszt/Canon+60D -
aginor
veterán
Már látok árat a 60D-re, és bizony nem lesz ez 300k alatt..
-
k1csi
senior tag
válasz
Dare2Live #166 üzenetére
A D90 utódját (D7000) nézegetve a dpreview-n itt tényleg látszik a fejlődés:
- Kereső 100% fedettség
- 6 fps sorozat
- dual SDHC/SDXC (pl.RAW mehet csak egyik kártyára)
- Csillió pontos AF ill. fénymérés (nem tudom ez a gyakorlatban javít-e valamit?)
- Magnézium ötvözet vázEz a gép fotós szempontból a 7D képességeit nyaldossa a 60D áráért. Viszont videóban elmarad a 550D/60D/7D-hez képest (pl. nincs nagyobb fps a kisebb felbontású módokban a felvételek visszalassításához).
Meg kihajtható/elforgatható kijelző sincs.
Érdekes lenne komolyabb (RAW) zaj összehasonlítást látni a Canon 18 MP-es szenzorához képest.
A Canon 60D-ben nagy dobás az (elég jó felbontású) elforgatható kijelző. Tőlünk kevésbé árérzékeny országokban tuti meg fogja dobni az eladásokat, hiába fotós szempontból jobb gép lett a D7000.
Viszont tisztább lett volna, ha a Canon új számozási rendszert vezet be a 7D/60D kapcsán.
-
Cancer
senior tag
Aham, így már értem az 5 perc korlátot. Akkor ebben megegyezik a két gyártó. De akkor is sajnálatos.
A kis DOF miatt tényleg, pontosabb fókusz kellene. Igaz csak kit obikkal "játszok", abban bízom, hogy majd egy normális obikkal könnyebb lesz. Napsütésben, valóban keveset látni a kijelzőből, de szerintem is orvosolhazó egy árnyékolóval.
Remélem a következő típusokban ényleg orvoslásra kerülnek a "gyermekbtegségek"...
-
k1csi
senior tag
Ugye azt is belevetted, hogy a 60D-nek messze nincs olyan nagy puffere mint az 1D-nek?
RAW+L-ben 7 képet tud. Aztán a max 20 MB/s írással (ugye ennyit tudott az 1D a 30 MB/s-es Sandisk-el) 10s-ig nincs pl. kártya csere.Meg amikor kimásolod a kártyáról az is kb. 2x annyi ideig fog tartani.
Ha neked ez mind semmi akkor hagyjuk.
#165
- a TFT-n nappal nem látni semmitErre találták ki az LCDVF-t. Aki komolyan gondolja a videót (meg fotóhoz is jól jöhet) ez egy fontos kiegészítő.
A Sony megoldás (amit linkeltem is néhány hsz-el korábban) nekem is tetszik. Szerintem megéri az 1/3 (vagy 1/2? már nem emlékszem) Fé veszteséget, ha meg csak videónál lenne vsz. senkit sem érdekelne.
Valami ilyesmit várnék a következő videó DSLR generációtól...
-
Dare2Live
félisten
nem holnap kéne jönneie a D90 utódnak? Még semmit se talátam róla... vagy szept ~28?
-
Degeczi
nagyúr
a régebbi Nikonoknál azért 5 perc a limit, mert egyszerűen motion-JPG formátumot használnak, ami kb. 5 perc alatt ér el 4 GB hosszúságot - amit nem haladhat meg...
az újabb modellekre ez már nem lesz igaz, mert már a D3100 is H.264 formátumot használ
a MF viszont totál szívás:
- a TFT-n nappal nem látni semmit
- az obik nem erre vannak tervezve, durva az élességállításuk
- pedig valóban a szűk DOF miatt pontosabban kellene fókuszálni, mint egy kicsi videókameránálitt pl a Sony féle megoldás lehet használható:
- jó EVF
- videó közben is gyors, fázis alapú AF -
Degeczi
nagyúr
ne viccelj már, a linked is írja mekkora különbséget tudtak a Canon 1D IV-el elérni: 26 RAW kép helyett 30-at tudott lőni teljes sebességgel - tényleg megéri ezen görcsölni?
ki az, aki ilyen hosszú RAW sorozatokat lő?márpedig ez alatt semmit, de semmit nem veszel észre abból, vajon extrém gyors kártya van-e a gépben...
de pl. a gagyi Nikon D3X is pl. 30 MB/s körüli max. írási tempóra képes, és ez általános más modellekre is - akkor aligha pont az SD kártyákra jellemző sebesség fogja leginkább érdekelni a jövőbeli 60D tulajokat
-
Cancer
senior tag
Igen, most gyorsabbak az SD kártyák, viszont onnan indult a beszélgetés, hogy előre vetítették, hogy akár 300 MB/s-os kártyák is jöhetnek, a Thosiba pedig most mutatta be a 90/80 MB/s-os kártyáit. Ami equalban van a CF-ekkel. És ha az árus sem haladja meg a 150-200e Ft-os CF karik értékét, akkor máris versenyképesek.
A videó korlátot én is sajnálom, de még így is több, mint a Nikonok 5 percce. (Nem szeretnék ezzel a hozzászólással lavinát elindítani!!) Viszont szerintem nem olyan ördöngősség a MF, kis gyakorlással lehet legalább úgy fókuszálni, mint a camcorder. Hozzá téve, hogy a rövidebb DOF miatt ezen még életlennek látszik az ami a camcordereknél a hosszú DOF miatt már élesnek, pedig már oda sem ért a fókusz. Az AF-os DSLR-ek teljesen kiütnék a camkordereket.
-
k1csi
senior tag
A CF-et sem olvassa gyorsabban a kártyaolvasó, ha USB 2.0-n van csatlakoztatva...
Ez ott bukik meg, hogy:
1) Gyors CF-et nem USB-n szokás olvasni
2) DSLR simán ki tudja használni a 60 MB/s írástCF DSLR benchmark: Link
SDHC DSLR benchmark: Link
Azaz szerintem maradjunk annyiban, hogy profi fotós munkára a CF per pillanat még mindig előnyösebb mint az SDHC/SDXC (a gyorsasága miatt ill. árban is jó mert 2x-es sebességet ad annyiért mint az SDHC) .
Jelenleg a leggyorsabb SDXC ami várható kb. 35 MB/s írást tud ami alig gyorsabb mint egy ma kapható SDHC (OK, olvasni gyorsabban fog megfelelő olvasóval).Persze később biztos ez is jobb lesz. Az SDXC inkább a kapacitásra ment rá (sajnos). Viszont én nem szeretnék extra nagy kapacitású kártyákat DSLR-hez (inkább több átlagosat), mert ha valami gond van vele több minden vész el.
Amúgy meg megnéztem a 60D leírását. Még mindig megvan a 4GB videó korlát (12 perc full HD-ban). Nem értem miért nem lehet új fájlban folytatni, ha eléri a fájl méret korlátot.
Ez is olyan mint az 550D-n az ISO váltás. Csak egy kicsit jobban meg kellet volna tervezni a software-t.
-
Cancer
senior tag
A CF-et sem olvassa gyorsabban a kártyaolvasó, ha USB 2.0-n van csatlakoztatva...
Az egyetlen érv a CF kártya mellett jelenleg, hogy azt a sebességtartomány, amit leggyorsabbjaik tudnak, az még új az SD piacon. Viszont úgy tűnik abszolút győztes lesz az SD, úgyhogy a fejlesztések is gyorsabbak lesznek rá. A mennyiség miatt pedig olcsóbbak, jobban elérhetőek lesznek....s ha már mindenkinek ilyen van, akkor kitalálnak egy új szabványt...
-
k1csi
senior tag
A kis méret és a kevésbé sérülékeny csatlakozás miatt jó eséllyel a (normál méretű) SD káryáké a jövő a digit gépekben.
Viszont ma a realitás az, hogy 8GB méretben (ma ezt tartom a legpraktikusabbnak) kb. 17k-ért lehet 60 MB/s-es CF-et venni.
Link1
Link2(Nem tudom, hogy tényleges lehet-e kapni, vagy csak kinnragadt a hirdetés. A második linkben jobban bízok ilyen szempontból. Van 16GB-os elérhető árban, ez igazi 5D Mark II/7D kártya).
8GB kapacitásu SD-ben még nem láttam 30 MB/s felettit.
Viszont, ha dobsz egy linket 20k alatti 8GB-os SDHC-ról amit 60 MB/s-el lehet írni/olvasni annak sokan örülnénk.
Persze lehet mire a 60D elfogadható árban lesz, ez is megoldódik. Meg ugye az USB 2.0 gyakorlati sebessége is csak kb 30 MB/s, azaz ehhez külön kártyaolvasó kellene (a kimásoláshoz) amire jelenleg szintén nem tudok megoldást. Gondolom idővel ez is meg fog oldódni.
-
k1csi
senior tag
60D angol user manual letölthető innen:
http://gdlp01.c-wss.com/gds/9/0300004019/01/eos60d-im-en.pdf
Amikor lehetőségem van rá, drágább cucc vásárlása előtt ilyesmit is meg szoktam nézni (és jelenleg ez a váz úgy tűnik egyáltalán nem lesz olcsó), hogy lemérjem igényeimnek megfelelő-e/tényleg erre van-e szükségem.
Mindenkinek ajánlom aki ilyesmiben gondolkodik és kicsit tud angolul. Lehet magyarul is le lehet már tölteni (sajnos nincs rá linkem).
-
Cancer
senior tag
"Egyelőre csak bejelentés szintjéig jutott el a világ eddigi leggyorsabb SDHC UHS-I memóriakártyája, csakúgy, mint az első microSDHC UHS-I egység. Az SDHC termékek 32, 16 és 8 GB-os kapacitással lesznek kaphatók, adatátviteli sebességük pedig 95 (olvasás) és 80 MB/s-ban (írás) maximalizált."
Részemről ennyit a CF foglalat SD-re cseréléséről...
-
k1csi
senior tag
Talán, ha feleannyian sem veszik majd a 60D-t, mint az előrejelzések szerint a Canon reméli, akkor majd kiadnak egy 65D-t az elvárt futurökkel.
Nem is kételkedem ebben. Sőt lehet a micro fókusz korrekciót hamarabb be is fogják tenni. Értelmetlen ilyen (ha már megvan) semmibe sem kerülő funkciókkal szegmentálni. Már szinte petició indult miatta.
Egyébként meg a belépők felé nyitás (még több gép) nagyon is érthető lépés volt. Viszont itt nagy a nyűzsgés, és vannak innovatívabb cégek/gépek is.
Hogy egy példát is mondjak: SLT Alpha A55
Alkalmi fotozóknak lehet jobb a fázisdetekciós live view AF, auto HDR vagy a panoráma mód mint a miniatür vagy szoft fókusz effekt.
De mint mondtam, nekem bejön a 60D. Idővel, attól függően pl. milyen obikat hoz ki a Canon vagy sanszos, hogy járok olyan helyen ahhol értelmes áron meg lehet venni lehet lecserélem az 550D-t (persze lehet a következő xxD verzióra). Pont erre szánták szerintem: xxxD váltására.
-
Cancer
senior tag
Amiket leírtál, azokkal (részben)egyetértek, csak egyvalamit nem értek. Ha visszanézed a régi topicocat, akkor azt látod, hogy 30D->40D v. 40D->50D-nél dettó ugyanez volt a helyzet! A pre gép tulajok kikeltek magukból, hogy mit képzel a Canon, hogy ők majd ezért a pár future-ért váltani fognak, hát a nagy lófütty...
Még mostanában is olvasni olyanokat fórumokon, hogy a 40D-nek szebb a képe, mint az 50D-nek... Mégis mutassatok már valakit, akit kényszerítenek/tettek, hgy váltson egy olyan gépre, amire nem akart?!?!? Azt nem értem, hogy egy korrekt kis gépet minek fikázni? Még a képét sem láttuk!Jó, te pedig gondold át, hogy egy 40/50D tulaj helyett egy 450/500D tulaj vagy és 50D-re térsz át. Mennyivel olcsóbb az a csomó SDHC kártyát CF-re cserélni??
Nono! Pót akku, markolat? Speciel a 60D akkuból olyat használ, mint a 7D/5DmkII. Tehát azt már nem kell majd cserélni! Amúgy még az 5D vs 5DmkII-nek is más a portré markolata, pedig az elvileg "csak" verziófrissítés volt..
Persze, lehetne még a mikulástól kérni bele ezt-azt, meg mondhatnánk, hogyha a mobilszolgáltatók 1 ft-os percdíjal és 0,5 ft-os sms díjal is nyereségesek lennének, akkor miért fizetünk ezekért 15-30-50-... Ft-ot?
Az 1D-nél is van már jobb gép(technológia), belépő áron. Szépen felcimkézve a polcon, hogy 2015, 2028, 2056...stb.. Ezért pusztítjuk ennyire a Földet, mert világunkat a profit és nem a "legideálisabb választások" vezérlik.
..ehhez érdemes hozzászokni.Talán, ha feleannyian sem veszik majd a 60D-t, mint az előrejelzések szerint a Canon reméli, akkor majd kiadnak egy 65D-t az elvárt futurökkel.
-
werttzui
addikt
A 60-d nem is az 50d leváltására készült ,aki épp most akar venni annak jó választás lehet ,ja és ez messze nem a profi kategória egy jó erős túrista gépnek viszont nyerő 100x jobb mint egy kompakt ! Ja és ,ha mindent bele raktak volna és még valami plussz is lenne benne akkor nem ennyibe kerülne ,nekem,ha most kellene vennem és kb ennyim lenne rá és nem munkára használnám tökéletes választás lehetne.Amúgy pl engem a videózás annyira nem fog meg ,ha videózni akarnék akkor kamerát vennék,de ez egyéni kinek-kinek ízlése szerint.
-
k1csi
senior tag
Gondold át egy 40/50D tulaj szemével. Van egy csomó CF kártyád. Most vehetsz SDHC-t/SDXC-t.
Annyira nem olcsó az sem, árgép legolcsóbb: Link
SDXC kb 1k/GB, de "Sebesség: akár 15 MB/s". Kemény tizenöt MB/s.30MB/s SDHC meg kb. 2.5K/GB értelmes méretben pl. 8GB. Munkára legalább kettő, de inkább jóval több kell. Ugyanígy pótakku, markolat stb.
Váz csere kb. 100k, + cuccok legalább a fele. Akinek kellett a videó már rég vehetett 7D-t. Nem hinném, hogy a 60D többet tudna videóban. Eddig az egyettlen értelmes gép a 7D aminek normális HDMI kimenete van felvétel közben is.
Mit kapsz ezért a 150K+-ért 50D-hez képest? Vsz. kevésbé zajos érzékelő. A felbontás növekedés se nem drasztikus se nem érzékelhető átlagos obival.
Kétlem, hogy a 60D jobban szigetelt váz lenne mint az 50D. Munkánál kevésbé választhatod meg mikor használod a gépet és mikor nem.
Lassabb sorozat, ergo esetleg kevésbé kapod el a pillanatot amiért a sorozatot eleve készíted. Nincs fókusz korrkeció (MFA, micro focus adjustment).
Két testreszabható funkció helyett 1.
AF semmit sem fejlődött.
Persze van jópár más pozitív változás is. Viszont a xxD sorozatnál eddig nem nagyon volt olyan, hogy jelentős funkciót vesztel a következő verzióban. Max. nagyon kicsi + volt.
Ez a gép mint már korábban is próbáltam írni a belépőknek kedvez. Minden igényre van gép. 1000D-től a 60D-ig.
-
Sza_Sa
senior tag
"....épp ezért csak morgunk magunkban és még bízunk egy-két gyártóban.."- bár erre monta nagyapám: széllel szemben nem érdemes pisilni.
Cancer: Persze hogy ezt mondták, ez is egyfajta marketing. De biztos hogy így is volt, mivel sok dolgot sikerűlt a canonnak jobbá tenni. Persze kiváncsi lettem volna, hogy mi volt a kívánságlista élén és összeségében, azt meg ugye tudjuk hogy mi lett belőle. -
Sza_Sa
senior tag
Keverjük a szezont a fazonnal
Már rég nem a felhasználók igényei szabják meg hogy mi kerüljön az asztalra, a marketingesek majd kitalálják hogy mi jó neked. Elhiszed hogy 10 egy kicsit is a fotózáshoz értő embertől megkérdeznéd hogy: Te mit vennél, egy olyan dslr-t aminek a dinamikatartománya mondjuk 18 EV, vagy egy olyan dslr-t minek jó ha van 8 EV, viszont marha fäsza videót lehet vele felvenni. -szerinted mi lenne a válasz? Pesze direkt írtam tükröset, mivel aki már eljutott agyban odáig hogy neki tükrös kell, az talán értékelné a jobb képminőséget. Persze az integráció az mindenhol nagy úr, elég megnézni hogy mi zajlik a mobiltelefonok piacán, épp ezért csak morgunk magunkban és még bízunk egy-két gyártóban..
-
Cancer
senior tag
Vegyél 50D-hez ilyen kártyát! [link]. Költsd rá a gép árát mégegyszer...
Lehet, hogy amatőr a felfogásom, de a fejlesztéseken nem tudtál fogást találni. Ha neked is annyi az érved, hogy nem érdekel a videózás, akkor vegyél közép formátumú gépet, abban nincs videó.
De tudod ez is úgy működik, mint a TV. Nem kötelező nézni, nálad a kapcsoló, ha nem kapcsolod be, nem zsibbaszt...
De még mindig nem olvastad el figyelmesen, mert a videóval nem a Canon szaladt előre, hanem a Nikon/Sony maradt el. És azért mert lőttél már néhány értelmes képet, még mindig a fotóriporterek a fő piac, nem neked fogják az újdonságokat gyártani.
Miért nem fogadjátok el, hogy a TÖBBSÉG érre vágyik. Vagy csatlakoztok, vagy megszokjátok. De használhatsz továbbra is 10 éves tecnikát, hogy te mekkora fotós vagy. Senki nem kényszerít, hogy a világgal együtt fejlődj. -
1501N
tag
-
tag
tipikus amator felfogas es szemlelet mod,hogy ez neked most emnnyire jo,hogy itt 60D
a cf kartyarol amit irtal szinten nevetseges,mert aki ebbol el az megveszi.raw fotozasrol meg annyit hogy nem mindig kell.magnezium acel otvozet.amugy
Remelem a 60D nagyot bukik mert a canon rossz iranyba mozdult el ezzel a geppel. -
Cancer
senior tag
"Visoznt kurva jo hogy a 60D roszabb az 50D nel "
Ezt miből szűrted le?
Állati, hogy valaki elkezdte fikázni, hogy kicsi műanyag, jó hogy nem mindjárt 1000D under kategória!! és mindenki folytatja!Nézzük először a tényeket, mert még senki sem fogta a kezében a hozzászólók közül!
50D-hez képest!
1 mm-rel keskenyebb, 2 mm-rel alacsonyabb, és 5 mm-rel vastagabb!
Hogy mit jelent ez? Ugyan keskenyebb lett 1 mm-rel, de az objektív és a markolat között nőtt a távolság!! A 2 mm magasság csökkenésből kb 1, max 1,5 jut a markolatra! Akinek pont ez hiányzik, az megérdemli! Jaa, és 5 mm-rel vastagabb, ami nagyobb markolatot jelent, hát az már biztosan nagyon kényelmetlen, ha jobban körül lehet fogni!És 6,7 dekával könnyebb. Mindenki döntse el, hogy ez előny vs hátrány, ha már tele a táska a felszereléssel!
+ a váz! Az 50D magnézium ötvözet. Tudja valaki, hogy mivel keverték? Milyen arányban?
A 60D polikarbonát gyantával bevont üvegszálas erősítésű alumínium ház! Nocsak, ebben is van fém! És lám, a mondat elején szereplő anyagokat használják versenyhajókhoz, versenyautókhoz, az Alu-t meg pl személygépkocsikhoz is! tehát szerintem ellenállóbb, s mint fentebb említették rugalmasabb lesz a külső hatásokkal szemben! Ezt nyugodtan dobálhatjátok...Részemről ennyit az ergonómiáról...
Technika!
50D-hez képest!Ugyanaz a Digic 4 proci. (A szoftvert meglátjuk)
Magasabb Auto ISO + megadható ISO limit. (Valszeg jobb zajkezelés)
63 zónás kétrétegű fénymérő szenzor a 35 helyett...
Pentaprizma, hopsz +1%-os lefedettség! 96% a 95% helyett.
A kép méretarányához igazított kihajtható LCD. (nem is értem, ki találta ki a 4:3 arányt)
Olcsóbb, jobban elterjedt SD kártya a CF helyett! (Azért mutassatok valakit, aki 90 MB/s-os CF-et vett 50D-hez...)
(majdnem kimaradt) 5W-tal erősebb AKKU olyat használ, mint az 5DmkII/7D
beépített vakuvezérlő
beépített vízszint mérő...lehet még majd sorolni...
Nézzük a negatívumokat.
5,3 fps a 6,3 helyett... valóban, minden 0,03-ik mp-ről lemaradsz...valóban ott történnek a fotózandó dolgok..
90 helyett 58 jpeg.. de ugye ezt kit zavar, hisz egyfolytában azt olvasom, hogy a komoly fotósok RAW-ban fotóznak, nekik meg maradt a 16-os sorozat!!Szóval, senki ne sértődjön meg, de ez a gép nem lett visszalépés! Ha 7D-nél jobb gépet vártatok, akkor ideje lenne felébredni. Másrészről, meg emberi tulajdonság, hogy ha másnak egy kicsivel jobb van, akkor fikázzuk, hogy ne érezzük olyan szerencsétlennek magunkat az elavult technikánkkal. Nem ezt kéne. Mert lesz olyan fotós, aki jobb képet csinál majd az 50D-jével, mint egy másik a 60D-jével. Tehát lehet megnyugodni, jobb gép lett és majd a tesztek, tesztképek megmutatják, hogy minőségben mennyi az előrelépés!
Jó gép lesz ez a D95 ellenfelének.És még annyit!
A fotós Urakat/Hölgyeket ne zavarja meg az extra funkció! Azért mert ott a lehetőség, hogy filmettenek is vele, attól még fotós funkcióiban nem romlik a gép, és lehet csak arra használni! Szóval aki tud fotózni, annak 5DmkII/7D/60D/550D/500D-vel is megy, nem csak azokkal amikben nincs videó funkció.Érdemes lesz megbarátkozni a trenddel, hogy a fotóriporterek egykézben fogják hordani a f.gépet és a kamerát és csak egy kapcsoló választja el a kettőt egymástól! Ők vajon miért nem ríínak, hogy bazeg, mostmár nem kell az 1D + obipark mellé még egy XLH1 kamerát a hátukra vetniük, hogy sherpaként menjenek a sajtótájékoztatóra...
-
Slowman
aktív tag
Ez az ami engem is csesztet, hogy így hazavágták az xxD szériát. Csinálhattak volna egy olyan megoldást is, hogy az 550D 600D néven jött volna ki ez a marketing csudiság meg 650D néven és a 60D megmaradt volna a jól bevált trendnél 11 AF pontal vagy még többel, teljes szigetelt vázzal stb a kötelező LCD és pixl növeléssel mondjuk HD felvétel nélkül mert az a kutyát sem érdekli. Aki tekergetős HD-s kamerát akar annak ott lenne a 650D. Vagy a mostani xxD sorozatot átkeresztelik x5D-re vagy bánom is én. Asszem akkor mindenki jól járt volna. Mert azért mondjuk ki a 30/40/50D alkalmas volt munkára is szóval a kisebb pénztárcával rendelkező hivatásosok és pénzesebb/igényesebb amatőrök kedvelték szerintem ezt a kategóriát nagyon. Viszont a mostani 60D sémiképp sem alkalmas mondjuk munkára egy hivatásosnak. Egyértelmű ösztönzése a vásárlónak, hogy kacsintson a nagyobb kategória felé. A bridge helyett a belép aki eddig vacillál az xxxD és az xxD között most megvan a megoldás. Aki meg nem akarja megvenni ezt akkor gyűjt a 7D-re.
-
tag
Igazastok van meg nem is de ettol mozog a vilag,hogy mindenkinek mas a jo.
Visoznt kurva jo hogy a 60D roszabb az 50D nel
Ez az canon csak igy tovabb.
Jobban fog fogyni a refurbished 50D az usaban. -
Slowman
aktív tag
Nem tudom miért kell a flame
. Szvsz akármi is lesz akkor is olcsóbb USA-ba általánosan minden elektronikai cucc, mert az okos Japánok szinte mindent ugyanazon az áron adnak és nem számít nekik a $ (MNB: 223,22,- HUF) és az € (MNB: 283,74,- HUF) közti több mint 60Ft-os különbség. Erről most nem mi tehetünk, hogy megállapítottuk, hogy szívás ez a helyzet itt Magyargisztánba. Emelet még a "jó" Magyar kereskedők "vásárlóbarát" árképzése is nagyban rájátszik erre a helyzetre, szóval az biztos, hogy az € árral kell kalkulálni ~1150€ + a Magyar járulékos többletköltségek
szvsz lesz ennek legalább 300-320k az induló ára itthon (csak legyünk "optimisták" abból baj nem lehet
) , ami gyorsba lecsökken kb. 280k-ra aztán ahogy szokott folyamatosan kúszik lefelé az ár a 250k határra. Amúgy senki nem mondta, hogy oda akarnánk véletlenül is költözni (bár nekem szimpatikus hely az államok
). Amúgy meg nem kell rögtön odaköltözni, ha vásárolni akarok valamit, nem is értem az analógiát.
-
tag
Jo akkor menjetek lakni az usa ba mert emnnyire olcso ott a fenykepezo,mert most nektek az kell,holnap meg asztal kell, akkor mentek svedorszagba lakni mert emnnyire olcso ott az ikea cucc.Meg az itthoni arat se tudjuk legalabb azt varjatok meg.
De en nem vennek most 60D-t mint irtam visszalepes az 50d hez kepest.
+3 megapixel es video funcio ami tobb,ez csak parasztvakitas. -
Cancer
senior tag
Bizony így már kár kockáztatni a külföldi garit. 260-265-ös árfolyamon még kint vettem volna a gépemet (útiköltségen FELÜL 50-60e Ft-tal olcsóbban!!!) Tavasz végén, nyár elején... csak aztán elfostoztam az időt, így a forintgyengülés és a külföldi árak emelkedése már nem kedvezett az ottani vásárlásnak...
-
tag
hat ez nagyon bugyuta osszevetes volt.
hol veszed,abolt se mindegy,azert az 5-10ezer ft ert meg nem erdmes semmit tenni
megveszed a neten 20ezer ft al olcvsobban bukod az itthoni garit,van hogy az ottani is ketseges.lasd ebay,megerkezik a VAM ra ahol afat KELL ra fizetni vamot is valamennyit
az afa 25%.Igen es akkor kevesebbet ir ra.Hat ja akkor kibontjak mert ok se hulyek,van egy katlogus es abbo lkinezi kemnyibe kerul.Aztan emg fel is jelentenek jovedeki adocsalas miatt.Mire a tied lesz oda miden. -
Cancer
senior tag
"mashol a vilagon is ennyibe kerul,ha nem vettek volna eszre a canon cuccok elegge egyforma aron mennek."
Pl.: Canon 7D + 15-85 mm IS (MNB 283.- EURHUF)
Ausztria 1835.- € 519.305.- HUF
Magyarország 539.900.- Ft 1908.- EUR
Canon 50D + 17-85 mm IS
Ausztria 999.- € 282.217.- HUF
Magyarország 295.900.- Ft 1046.- EURCanon 60D
Ausztria 1149-1201.- €-ig összesen 3 ajánlat.
Magyarország... ???Azért jó lenne az egyenlők között is egyenlőnek lenni...(Éljen az Unió!!)
Jah, ha azt mondjátok, hogy az árkülönbség a Bécs-Budapest szállítási költség, akkor szólok, hogy Tokió-hoz közelebb vagyunk, így nekem elég, ha a különbséget elengedve kiejtenék itt feletem a repülő ablakán, agy kisebb ejtőernyővel.
-
tag
245ezer lesz itthon
mashol a vilagon is ennyibe kerul,ha nem vettek volna eszre a canon cuccok elegge egyforma aron mennek.Eleg gyenge folytatas lett.Lasubb sorozat,muanyag vaz,kisebb meret,elmaradt a joystick,
ferde felso lcd.Ami jo az a behalythato lcd.Video felvetel ami biztos hasznos[lassu af merul az akis ezerrel.]Akik 50D vettek nem banjak szerintem.A 60D egy komlytalanabb gep lett.A canon meg hulye,hogy ezt probalja lenyomni az emberek torkan.
[18megapixelde lasubb a sorozat ez a legnagyobb vicc benne
]
-
k1csi
senior tag
Én kb. 290-re várom a 60D váz induló árát, de persze mindig vannaki/lesznek akik kb. 270-ért behozzák (kérdéses garival).
Aztán persze valamit esni is fog, szokás szerint.
Azoknak gáz ez akik 50D-ről szeretnének valami jobb gépre váltani. Gyakorlatilag jó ideig csak a 7D lesz, ha nem hoznak ki valamit mégis. Az meg kb. dupla áron van mint amin a használt 50D elmegy.
Szóval akinek nem kell a videó (ami azért nem annyira sima ügy mint a kihajtható kijelző sugallja) az most bizony dühönghet hogy valami olyasmit is meg kell fizetnie amire semmi szüksége sincs...Van egy olyan érzésem mintha a Canon letörölte volna az utolsó digitet a gépek típusáról (így lett a 7D meg a 60D) és kb. 30% felárral ad egy pro feelinget vagy videó funkciót. Kinek mi a szempont...
-
Cancer
senior tag
1,22 EURUSD árfolyammal számolva
1100 $ --> ~900 €
1150 € --> ~1400 $De nyugalom, a magyar elektronikai kereskedelemre jellemző, hogy (tetv... hagyjuk) sirnak mindene, hogy ÁFA,meg vám, meg szállítás...
És akkor csodálkoznak, hogy mindenki inkább megrendeli olcsón az eBay-ről, mint tőlük 3x-os áron.
Nagyon off...
Egyik haveromnak összeraktam egy gépet!! KISKER ÁRAKBÓL 90e Ft lett. Azt mondja erre, hogy egy számtech-es ismerőse "NAGYKER" árakon ugyanazt 150e-ért adta volna neki...Ha csak a vázat nézzük, akkor a 7D ~350e az 50D ~210e... Bő szórásra és min 290e-es árra érdemes számítani. De ha a hazai jóindulatból indulok ki, akkor 300-310-es váz ár is simán lehetséges...
-
Degeczi
nagyúr
-
werttzui
addikt
Mielőtt menne a lehúzás,nekem kifejezetten tetszik ,mind kinézetben mind tudásban főleg ennyiért
-
Slowman
aktív tag
jaja ez rendben csak akkor új markolat is kell stb. És pont ezért is tetszett ez a Canon széria mert vesz az ember egy xxD szériára valót és az jó sokáig elég. De lényeg a lényeg, hogy csak elmélkedtem, de most inkább a jelen problémával kell foglalkoznom, nem pedig már a jövőt tervezgetni
.
-
k1csi
senior tag
Nem olyan rossz gép az a 60D. Csak nem a 50D váltására szánták. A Canon marketing cálja:
5x0D-->60D
xxD->7D
irányba eltolni a vásárlókat, meg jó sok drága obit eladni (mert alap obik nem fogják a ~20 mp kirajzolni).A videóval kapcsolatban meg a hírhez kapcsolódó topikba írtam néhány gondolatot (kicsit hosszú lett, nem másolnám ide): Link
-
Slowman
aktív tag
Szerintem is elég rossz irányba kezdett elindulni a Canon ezzel a géppel. Most tervezgetem, hogy váltok 50D-re de mi lesz azután? Egy ilyen műanyag csiki-csuki kijelzős akármit vegyek, ezt inkább kihagynám. Ez szerintem marketing és válasza Nikon featureel telepumpált gépeire. Ugyanaz a paletta mint a Nikonnál, ha komoly gépet akarsz akkor D300s vagy 7D. De ezek nem éppen elérhető árkategóriába tartoznak Ez kb D90 figura, nyilván a D90 utóddal lesz partyba. Szerintem jó volt az amit a 30/40/50D képviselt. Akinek megbízható komoly gép kellett, sallangok nélkül, annak meg volt a választás.
-
Cancer
senior tag
-
Mercutio_
félisten
válasz
Saskatchewan #114 üzenetére
Mi köze a Nikon Fullframe-szenzoros 1 milla fölöti vázának a Canon APS-C középkategóriájához?
-
Saskatchewan
csendes tag
Én csak annyit tennék hozzá, hogy itt az ideje jobb képminőséget gyártani. Én már az őskorban is Canonos voltam, de amikor megjelent a Nikon D3-mal, hát az az igazság, hogy jobban tetszett. Tudom, ez egy nagy nagy szemétség. De akkor is jobb volt, hát még árban. A probléma csak egy, ha váz akkor obi csere is. Az meg ugye már túl drága lenne.
-
tag
válasz
Szten Márs #110 üzenetére
Biztos ez 100.
Egy meg nem nevezett forras szerint ezek a 60D kepek.
Aug 26 lesz valami konferencia vagy sajt-o tajekzotato ahol midneki kap ingyen taskat,vastag brossurakat,1 canon esernyot,es mikor mar mindeki kelloen reszeg es tul ette magat bemutatnak valmit/miket. -
tag
azert van egy topic a 60D nek de annyira seki nem ugyes meg lelkes hogy kikeresse az estleg eddig megjelent kepekt a 60d rol
bizony
[link]
kijon a 60D kn 250ert az 50d meg most 200 szal jo lesz
-
Cancer
senior tag
A jó életbe...! Megörültem a topicnak, és a 106-ból, már 80-85-nél tartottam, amikor megláttam a dátumot... És már kiesik a szemem.
De akkor már, ha eddig eljutottam leírom. Bár a 60D-ről nem sok infó esett a topicban, beszélgessünk a felbontásról-zajról-leméretezésről...
Tehát, a téma megnyitása óta letelt némi idő, azóta a szóváltók is ölcsebbek/tapasztaltabbak lettek... Nekem is az lenne a véleményem, hogy túl sok Megapixelt nem érdemes túl apró helyre tömöríteni.
550D-t használok, és néha azaz érzésem, hogy a kit objektív nem rajzolja ki teljesen mind a 18 Mpxelt. Hasonló kaliberű (értsd elektronika) gappless 15 Mp-es szenzornak én is jobban örültem volna. De azért valljuk be, a 7D-vel nagyot alkotott a Canon. Az 550D-nek meg aztán végképp csak örülni tudok!Hogy ne kanyarodjak el, többször felhoztátok a DxO Mark-ot. Az Overall Score-ban a 40D 1-gyel jobb, mint az 50D. Viszont 3-mal rosszabb, mint az 550D!! Pedig több pixelszám, alacsonyabb kategória...és tegyük hozzá, hogy +2,5 év.
De ha megnézzük EZT a képet, akkor ezen is azt látom, hogy a 12 MP-es D90-nél részletesebb képe van a 18 MP-es (kisebb szenzoros) 550D-nek. Hohó.. de zajosabb is. Ezeken jobban látszik. Rendben, kicsinyítsük le 12 MP-re, kenjük el picit és mit kapunk?? Ugyanolyan minőségű képet!
Ergó egyforma teljesítményt nyújt a két gép. Csakhogy!! Ha raw-ban fotózunk, s fejlődik a zajszűrési algoritmus, mondjuk LightRoom-ban, akkor az 550D-ből jobb képeket fogunk kihozni, nagybb méretben, mint a D90-ből.Gondolom ezt azóta már mindenki olvasta! ELÉG HASZNOSnak találom. Megapixel-háború.
Sok, itt felmerült kérdésre választ ad.
Másrészről meg, azóta megjelent a 7D ami alapvetően megváltoztatta a képet. Nehéz lenne egy olyan gépet összehozni, ami a 7D alá, de az 550D fölé lenne pozícionálva.
-
tag
jo kis topik,nem is biztos,hogy valaha ki lesz adva ez a gep de valaki mar tobb mint 1 eve nagyon varja.
Minden evben el kell jataszni ezt szeptember korul. -
tétova
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Nem szoktam fóumozni, de most mégis megtesztem.
Nekem is van egy 40D és egy 50Dm is.
Az 50D ről már nagyon sok kritikát olvastam, de igazából nem érzem, hogy a helyzet nagyon rossz lenne. Tény, hogy zajosabb (ISO800 után), a képe talán lágyabb, de nekem már most rengeteg olyan dolog van benne ami a kép minőségét javítja. Pl a kijelző 40D nél gyakran csak gépen visszanézve láttam meg a részletekben a hibákat, de az sem utolsó dolog, hogy be tudtam állítani pontosan az obim fokuszálását. Ezek nem fizikai eszközök mégis magasan emelték a képeim minőségét.
A kép részleteiről az a véleményem, hogy a teszt eredmények és a saját tesztjeim eredményi alapján nem volt részletgazdagabb a 40D , DE a 15Mp miatt az obi hibák a légköri zavaró részek (por, pára) sokkal jobban jelentkeznek. A részletek csökkenését csak "táj" képeken és nagyobb távolságok leképzésénél tapasztaltam. Az sem mindegy, hogy egy "picuri" bemozdulás 1 vagy 2 pixelre esik. (ezt nem számoltam pont ki,de talán tudjátok mire gondolok, én is kíváncsi lennék, hogy a gépem ha 0,1mm-t elmozdul 100m nél lévő tárgynál hány pixelt érint)
A lényeg az 50D nem hozza azt az elvárást amit "új" jelző megkövetel, akinek mondjuk 40D je van hát nem beszélném rá mindenáron az 50D re, aki most venne hasonló gépet annak azért merném ajánlani. A témátol egy kicsit elrugaszkodva valahogy a CANON gépek elnagyolását érzem, ha tehetném NIKON-os lennék egy picit kifinomultabbnak érzem a gépeiket. Nem akartam érdekeket sérteni, de így érzem.
Üdv mindenkinek! -
KTTech
veterán
Azokra a homályos izékre gondolsz, amiket filmen láttam...? azokat nem hoznám példának. A középformátum más kérdés, ott van értelme az F32-nek, de kisfilmen soha nem volt... de még az F22-nek se nagyon (nem véletlenül ott áll meg a legtöbb objektív).
A kis felbontás szépen eltünteti az objektívhibákat. De az nem azt jelenti, hogy nem léteznek...
Megismétlem az előzőt: attól, hogy kisebbek a pixelek a felbontás azonos marad a diffrakciós limit elérése után is, csak plusz információ nem kerül rögzítésre. Cserébe a képhibák (demozaik és moaré) csökkennek. Ami szerintem nagy előny... de Te a nagy profi ugye a mesterségesen szénné élesített, jó kis cikkcakkos képeket részesíted előnyben valószínűleg. Mert kis felbontásnál ez a jellemző.
-
Dtomi
őstag
Ez egy újabb olyan kijelentés, hogy nem remekel, mihez képest??? Kérdem én akkor már mint laikus??? Csak mert ha már számolásnál tartunk akkor dupla annyit rajzol ki f16 on mint a canon 50 1,4-e ami FF-en meg gyönöyrűen mutat pedig ugye képközép szinte az APS-C! A 70-200 IS USM F16 on szintén meg se közeliti a sigmát akkor mi remekel??? Inkább mielőtt újból szemészetre küldenél, nem viccelek tényleg vedd elő valamelyik év fotó könyvet, és nézz bele miket rajzoltak f32 nagylátóval a régi gépek aztán, rekeszeld le 32 re az 50D-t
-
Dtomi
őstag
válasz
Szten Márs #94 üzenetére
Ja tényleg
Kisnyúl, csak vicceltem mm
-
KTTech
veterán
Már bocs, de F16-on a legkisebb gond az 50D felbontása... ott már nagyon nem remekel a 150/2.8, még a régi 5D-n sem (jé, ekkora előhívási méretben diffrakció limitált - ha a szabványos 25cm-es nézési távolságot vesszük figyelembe, hogy is lehet ez...), pedig ott öklömnyi méretűek a pixelek (jóval nagyobbak még a 10D pixeleinél is, előbbi 7.2 mikron, utóbbi 8mikron, az 50D pedig 4.7)...
És fentartom: amit 140x100-as méretben látsz az nem pixelszintű, hanem jóval a pixelszintnél nagyobb nagyítás, mindenféle szoftveres varázslás által.
Egy rövid idézet: "Are smaller pixels somehow worse? Not necessarily. Just because the diffraction limit has been reached with large pixels does not mean the final photo will be any worse than if there were instead smaller pixels and the limit was surpassed; both scenarios still have the same total resolution (although one will produce a larger file). Even though the resolution is the same, the camera with the smaller pixels will render the photo with fewer artifacts (such as color moiré and aliasing)."
-
ROBOTER
addikt
Kicsit durva az "állításomról" beszélgetni, amikor minden példa, kép, gép, teszt az "állításomat" igazolja, a tiédet pedig semmi.
Azért gondolkodj már el azon, hogy ha igaz lenne, hogy az azonos méreten közel azonos képminőség csak a más területen elért fejlődésnek lenne köszönhető, akkor mekkora lett volna a régi gépek pixel fill factor-a? 10%? Már régebben is 70% felett mozogtak.
-
majom2
senior tag
ja, jogos, tényleg a mikrolencséről elfeledkeztem. habár gonolom az sem mindegy mekkora érzkelővel akarsz mennyi fényt befogni, mert azért valamiért csak arra törekszenek h azok a fránya tranyok minél kevésbbé rondítsanak a képbe.
ugyanakkor ott van a másik része a történetnek, h minél kisebb a pixeledre jutó mikrolencse annál kisebb jelet tudsz kinyerni belőle. és minél kisebb jelet kell erősíteni annál roszabb lesz a jel/zaj. nem tudom hány (mindenesetre több) tényezőből adódik össze a zaj, de biztos vannak benne állandó összetevők (pl termikus zaj), tehát sztem ez tutira nem egy lineáris történet ahogy te azt gondolod. akkor lenne ugyanis igaz az állításod.
-
ROBOTER
addikt
Igen, a mobiltelefonok 0.5um-ével igen. De a 4-5um-esnél már ott tartunk, hogy viszonylag konstans értéken tartható a pixel fill factor.
Ha 4um-ernél 90%, 6um-nél pedig 93%, abból az égadta világon semmit nem veszel észre. Egy EV előny 2x-es értéket jelent.
Amúgy a mikrolencse határozza meg alapvetően, nincs kereskedelmi forgalomban olyan kisfilm-helyettesítő dSLR, amiben nem lenne mikrolencse.
-
majom2
senior tag
mi az h "fényhasznosítás"? mit jelent ez?
minden pixelhez tartozik 2 v 3 tranzisztor amik elveszik az érzékelő elől a helyet. minél több pixeled van, annál több tranzisztornak is kell hely, tehát annál kevesebb marad az érzékelőknek. ebből szerintem elég jól látszik h az ész nélküli pixelszám növelés egy zsákutca.
-
Dtomi
őstag
16535X12000 hmhmhm fincsi akkor a 3000X6000-es képem hány pixel?? Aki nem hisz a diffrakcióban vegyen kezébe egy 50D-t és, hogy ne kelljen előhívatni nagy méretben rekeszelje le f16-ra mondjuk egy 150 2,8 al és készítse el ugyan azt a képet pl a 40D vel. Utána lehet elméleti síkon vitatkozni bár az engem már sokkal kevésbé érdekel mint maga a kép. A szoftveres hibák meg pláne nem érdekelnek már.
-
KTTech
veterán
hmm... nem is tudtam, hogy az 50D-nek 16535 x 12000 pixeles a felbontása... csak azért mert elvileg ennyire van szükség ahhoz, hogy 300DPI-s nyomatot lehessen ekkora méretben készíteni ;) Ha meg szoftveresen belepiszkálsz (mert azt teszed, vagy Te vagy a rip szoftver), akkor meg a szoftver hibáit is nézegeted...
-
ROBOTER
addikt
110 megapixelről beszélünk, kizárólag a mintavételi hibák és a bayer CFA működési elv láthatatlanná tételéről (kvázi foveon)
Valakit zavarna, ha lehetne belőle egy 20 megapixeles, gyönyörű kontúrokkal megáldott képet létrehozni?
Ki lehetne kapcsolni végre a write-only üzemmódot?
-
KTTech
veterán
Akkor vegyél szemüveget, mert arra van szükséged. Az, hogy pixelszinten fellép a diffrakció csak akkor zavaró, ha pixelkukkolsz (ráadásul az sem olyan egyértelmű). De pont ezt próbálja megértetni Roboter, hogy nem eszik olyan forrón azt a kását, csak látom neked sem esik le a papír 20-as...
Ha 110mpixelnek megfelelő felbontásnál F5.6-on még nem zavaró a diffrakció, akkor biztos, hogy az 50D 15Mpixelén zavarni fog F11-nél?
-
Dtomi
őstag
50D-n 15 megapixelen F8 után már most fellép olvass utána. Miért kell F11??? Mert nem kell 8-as DN szűrőt hordozni magaddal pl. Mire alapozod, hogy nem jellemző? Most elővettem a fény a földön című könyvet és a készült képek 60%-a f8 fölötti. Nagytelénél közelpont közelébe F11 hogy ne csak tized mm legyen a mélységélesség.
-
KTTech
veterán
Ott sincs gond... De APS-C-n miért is kéne F11? Nem jellemző a használata (én F5.6-ot használom most is legtöbbször) a macro-t még megértem, de ott már egyébként is fellép az objektív felől a diffrakció... Ja, és ebben a példában nem az eddigi 40Mpixelről, hanem közel 110 Mpixelről van szó.
-
ROBOTER
addikt
Na a diffrakcióhuszároknak egy kis irányelv:
http://www.imageno.com/ebxkx9wvyknxpic.html (kék linkre kattintani a teljes mérethez)
(ez a képmegosztó levette a jpg minőségét, de azért így is látszik)
Azért el kellene gondolkodni, ha a G10 a maga 1.7um-es pixeleivel (110Megapixel APS-C-n) erre képes f5.6-on, akkor mégis mit okoz a diffrakció - és ugye ebben a képben még benne van a teljes bayer->demosaic folyamat rombolása is.
-
majom2
senior tag
dehogynem szubjektív. attól h mérhető, még az marad. mindekinek megvan a saját izlése vagy elképzelése h mennyire tart zajosnak egy képet.
persze, 100%ban nézem. máshogy nem sok értelme lenne. két dolot figyelek: képzaj és részletesség, mivel ezek mintegy "felszorozva" egymást adnak valami képet nekem a magas iso képességekről. meg amit megnézek (bár azt már nem a képen) h mennyi dinamikát mértek a tesztelők ebben a tartományban.
abban az esteben igazad van, HA a megnövekedett zaj által okozott információveszteséget minimum kompenzálni tudja az extra pixeleken lévő (amúgy szintén zajjal csökkentett) pluszinformáció. de nem biztos h így alakul, mivel egyik variációnak a bekövetkezése sem törvényszerű.
-
KTTech
veterán
Azért, ha megnézel egy Nikon 50/1.4-et és egy Canon 50/1.4-et nem egészen azonos képminőséget kapsz... Viszont ha ténylegesen azonos objektív van mindkét gépen, akkor már igen (csak más bajonettel).
Lehet, hogy nem sikerült eléggé megérteni az itt leírtakat: ahhoz, hogy jelentősebb különbség alakuljon ki, nagyobb pixelszám kell... nem elég a 10-15MP, hanem jóval többre van szükség. A DxOmark mérései szerint azonos méretre méretezve a 40D és 50D képeit, az 50D átlagban 0,5FÉ-vel jobb eredményt kap SNR18%-ban (Print fül). Ezt mivel magyarázod?
Ha nem 8Mpixelre méretezed le őket, hanem 2-re (FullHD monitor felbontása), akkor még nagyobb az eltérés.
-
ROBOTER
addikt
válasz
#27070592 #74 üzenetére
Egy kicsit kapcsoljátok ki a write-only üzemmódot, és értelmesebb lehet a beszélgetés.
Mintavétel? AA? Bayer + demosaic?
Olyan szar dolog lenne, ha a mesterséges ízű élek helyett nagy nagyításban is szép élek látszanának?
A diffrakció miatt pedig nem tud az objektív csak adott um-ben meghatározott részleteket vetíteni. Csökkenteni tudja az egymáshoz közeli (optikai) képpontok kontrasztját.
Nem úgy működik, hogy ami 6um az még látszik, ami 5 az meg már nem. (a 6um vs. 5um az 1.44x annyi pixelt jelent) A diffrakciós határ képlet egy adott kontraszt-csökkenéshez van meghatározva.
-
ROBOTER
addikt
Ebben semmi szubjektív nincs. A zaj elsősorban nem szubjektív dolog.
A belenagyítás nálad 100%-ot jelent. Miféle mértékegységet használsz a 40D és az 50D képének összehasonlításához 100%-os nagyításban?
Abból, hogy az 50D-nél erősebb zajt látsz 100%-ban, az életben nem mondod meg, hogyan fog viszonyulni azonos nyomtatási méretnél a 40D-hez.
Ha leméretezve megkaphatod ugyanazt vagy jobb képet (pont, hogy jobb részletek lesznek), akkor azt ugyanúgy felhasználhatod a nyomtatás kiindulásaként. Nem fog több részlet elveszni attól, mert magasabb a zaj, hiszen a pixel is több. Ez a matematikai statisztika kategóriája. A nagyobb elemű mintából átlagolással a zajt csökkented. (ezt hívjuk leméretezésnek a képfeldolgozásban)
-
majom2
senior tag
persze, nyilván a zaj szubjektív dolog, eléggé változó lehet kinek mi számít zajosnak. sőt vannak képek ahol még jót is tesz ha van zaj. a mérőműszer tehát én vagyok, vagy éppen te. nem egészen értem hova akartál ezzel kilyukadni.
a "belenagyítás" azt jelenti, h egy 1,5-2mp felbontású monitoron nem fogom látni "nagyítás" nélkül azokat a részeket amikre kiváncsi vagyok.
persze, azt nehéz megmondani h a zaj nyomtatásban hogy jön ki, de ha egy részleted elveszik, akkor már csak a nyomtatási mérettől függ h az (vagyis annak a hiánya) mikortól válik láthatóvá. vagy ha ez az adott képhez képest már olyan kicsi h nem észrevehető (senki sem 5-10 centiről nézi a falon lévő képeket) akkor megint elértünk oda h feleslegesen nagy felbontással dolgozunk. én is elég sokat nyomtattam 6mp-el és ha nem is sok, de valamennyi tapasztalatom nekem is van ezen a téren.
-
majom2
senior tag
itt konkrétan a dpreview-ról hangzott el h kontárok, ők azokat a gépeket amiket néztem konzekvensen 50/1.4-es obival tesztelik. típustól függetlenül.
ok, megnéztem az általad referenciaként említett dxomark-ot és sem a dinamikában sem pedig a színérzékenységben nem jobb az 50d a 40d-nél. lehet h én nézem rosszul, de hol vannak azok a különbségek amiket írsz? ugyanakkor zajban minden tartományban 0.5 FÉ-el jobb az ő méréseik szerint a 40d, holott szerinted pont ellenkezője igaz...
valós felhasználás:
nekem a képernyőn nézegetés ugyanúgy valós felhasználás mint a nyomtatás, sőt. meggyőződésem h manapság már sokkal kevesebb képről készül nyomat, a nagyrészét gépen megnézegetik ez emberek és kész. ha nyomtatnak akkor viszont az általában falra vagy képkeretbe kerül, tehát fokozottan fontos a minőség, de alapvetően nagyon kevés kép jut erre a sorsra.
még régen a 300d-vel csináltam kvázi iso6400-as képeket (-1FÉ expo korr-t akartam, tehát: iso3200 -2FÉ, utómunka +1FÉ) és monitoron még kicsiben is szarul néztek ki. iszonyat zajtenger volt. -
Dtomi
őstag
Diffrakciót jelen esetben optikára úgy a legegyszerűbb elmagyarázni, hogy legelőször is ezt kell elolvasni nagyon nagyon figyelmesen, ábrákkal egybekötve!!!
Majd ha ez meg van pofonegyszerűen el lehet képzelni úgy hogy bizonyos érték felett ez 50D-n F8 tehát nem mondhatjuk óriási rekeszelésnek 1 pont ami az érzékelőre esik az érzékelőn már 2 pöttynek fog látszódni.
-
ROBOTER
addikt
válasz
Szten Márs #66 üzenetére
Csak szubjektív tapasztalataim vannak, amelyek nagyon függenek az eredeti kép és a célkép felbontásának különbségétől.
A közönségem elégedett szokott lenni a képeim minőségével, de én eleve a természetességre törekszem, nem élesítek túl.
-
Dare2Live
félisten
hát én az 5D mellett sokkal jobb Low-Light ISOt látok....
Az XXD sor mellett (ahol low light isoban hiába fejlödött sokat a digitális ipar és hiába a sok mp (természetesen 6mpre hozva) én nem látok előrelépést) beugrott még a D700-D3X eseteis ahol ha igazad van(lenne) a D3X 12mpre hozva jobbnak kéne lennie.... aztán mégis a D700 a jobb.
szerk: most kicsit elmentem képeket nézegetni....
-
Dare2Live
félisten
Amúgy ha a 21Mpixeles képet 100%-on nézegeted (értsd: pixelszinten), akkor ugyanakkora zajszinttel találkozol,mint a 20D-nél, és ez mérésekkel bizonyított.
Már, hogy lenne ugyanaz a zajszint az egységnyi területre eső fényhasznosítás az elmúlt 6évben óriásit fejlődött.
elöző hszem pldjat remélem nem csak én értem, elég zagyva....
-
KTTech
veterán
-
Dare2Live
félisten
"Nézd meg az 5DmkII-t: azonos pixelméret a 20D-vel és 8Mpixelre méretezve 2FÉ előnye van zajban a 20D-hez képest. Pedig elvileg ugye azonosnak kéne lennie..."
Már, hogy kéne elvileg azonosnak lenniük... Enyhén szólva is durva fejlődés volt az elmúlt években fényhasznosítás szempontjából.
Amúgy a pldaddal engem igazolsz. 20D-30D..... low light ISOban (azonos méretre hozva) ugyanazt hozza ugye közben 6->15mpre.
De ha meghagyták volna a 20D 6mpjét akkor most a 6mps 50D 2FE előnnyel rendelkezne a 15MPs 50D hez képest. -
KTTech
veterán
válasz
Dare2Live #54 üzenetére
A dupla pixelszám igen kevés ám... ha kicsit gondolkodsz rájössz Te is. Hány pixelt is jelent pluszban? 4x-es pixelszámnál már van miről beszélgetni.
Nézd meg az 5DmkII-t: azonos pixelméret a 20D-vel és 8Mpixelre méretezve 2FÉ előnye van zajban a 20D-hez képest. Pedig elvileg ugye azonosnak kéne lennie... 100%-on nézve azonos is.
-
Dare2Live
félisten
"40Mpixel APS-C-n 30x40-es méretben 25cm-ről nézve még nem diffrakció limitált beállítás F8-as blendén... persze 100%-os méretben vizslatva az lesz. De talán erről le kellene már szokni, bármilyen fájdalmas is."
Ahogy látom nem én vagyok itt a fő pikszelpíper aki üdvözítőnek tartaná a 15mp+....Egyértelmű, hogy információ emiatt nem csökken, csak az egész "mégtöbb" mp értelmét veszti emiatt. Egyszerüen nincs értelme a gigasokmpnek.
-
#27070592
törölt tag
Valaki hozzáértő felvázolhatná ezt az egész diffrakció-kérdéskört. Elég nagy a káosz ezzel kapcsolatban a fórumon meg a fejekben.
Valamilyen szinten ide kapcsolódik egy adott optikai rendszerben az optikai felületek pontossága, itt létező fogalom a diffrakció-limitáltság, legalábbis nekem innen ismerős. Az adott optikával használt hullámhossz hatodrésze (vagyis lambda/6) lehet a legnagyobb felületi hiba vagyis az eltérés az elméletitől, ettől az értéktől számít egy optika diffrakció-limitáltnak. Hogy ez hogyan jön össze a pixelekkel az nekem nem egész világos.
De jó lenne akár egy összefoglaló címlapos cikk is erről.Egyébként a 25-30 mpx-nek sok gyakorlati hasznát én sem látom. Állítólag a Canon készít 50 mpx-es aps-c szenzorokat, spec célú kamerákhoz. Állítólag objektív is van hozzá. Állítólag.
-
KTTech
veterán
válasz
Dare2Live #43 üzenetére
Diffrakció:
40Mpixel APS-C-n 30x40-es méretben 25cm-ről nézve még nem diffrakció limitált beállítás F8-as blendén... persze 100%-os méretben vizslatva az lesz. De talán erről le kellene már szokni, bármilyen fájdalmas is.
Ráadásul, attól hogy valami diffrakció limitált egy adott felbontáson nem fog kevesebb információt tartalmazni, mintha eleve nagyobb pixelekre (kisebb felbontású érzékelő) érkezett volna az infó.
-
Dare2Live
félisten
"Csak a fényhasznosítás számít. Az, hogy mennyi a pixel hatásos felülete, illetve a felette lévő mikrolencse ezt mennyire emeli meg. Azonos fényhasznosítás esetén azonos végleges képméretnél azonos jel/zajt kapsz"
és a termikus zaj összértéke megegyezik nagy és kis pixelméret esetén? És ha amit írsz igaz akkor annak ellenére, hogy a hatásos felület/mikrolencsék területénóriási fejlődés volt mért egyezik meg egy 20D-30D-50D Low Light ISO "performancéje"? Márha a tesztképek "szakszerűtlenek" és ezt [link] elég szakszerűnek tekintitek.?
-
Dare2Live
félisten
Nem azt mondtam rosszabb lesz, hanem az értelmét kérdőjeleztem meg a jelenlegi optikák mellett.
Anno direkt néztem 40D 50D (iso100) képeket a legeslegélesebb canon zoomal a 70-200 f4 isel. 50Dn jobb volt 100%ban? Hát őőő észrevettem itt ott +részletet mint ahogy azt is, hogy a canon legélesebb primeokat élességben verő zoomja bezony elhasal. Akkor mi értelme az általad említett 25-30mpnek? A2ben nem elég a 300dpi? Mért talán az A2őt 20cmről nézed nagyítóval?
-
Dtomi
őstag
És??? INDEX valamelyik fotós topicban keresd meg valamelyik újság riporterének a bejegyzését mennyire örült neki meg mit szólt hozzá mikor a F1-en hungaroringen a 300 2,8 penge képén zajnak gondolta a gép az aszfaltpöttyöket és csodaszépen elhúzta mint a taknyot ez pont egy 40D volt ha jól emléxem. nyitóképnek meg egy sárga autó volt a bejyegyzésben. Akkor te is rájönnél a zajszűrt raw és a zajszűrt JPG közti különbségre egyből. A jó képet pedig már bárki átkonvertálhatja JPG be szívbaj nélkül. De a szarral nem sok mindent lehet kezdeni.
-
-
Dare2Live
félisten
APSCn amely kategoriában nem (az amúgy is FF) L a jellemző 15mp úgy hasalnak el az obik, hogy rossz nézni. Hiába raknak ide 25-30mpt nincs +információ.... miért lenne akkor üdvözítő a 30mbs RAW file? SSDt meg nehalemet meg sok gb ramot persze jól el lehet vele adni....
A másik érdekes kérdés a difrakció... már látom amikor "az üdvözítő" mp race miatt már 2.8on is lágy képeket kapunk..... hudejó....
-
Dtomi
őstag
Tuti, hogy nincs raw-ba zajszűrés nélkül szebb képe az 50D-nek mint a 40D-nek És a részletek a zajszűréssel pedig tovább vesznek. erősebb zajszűrést meg erősebb processzort mindegyik ez után következő gépbe tehetnek anélkül hogy fizikailag bármi is változna a képalkotáson.
-
Szten Márs
nagyúr
"A leméretezés módszere nagyon nem mindegy."
Van erre valamilyen gyorsan összeállítható tanácscsokor?
Pl: jobb-e ha a leméretezésnél olyan "kerek" értékeket adunk meg, hogy 75%-os, 66,6%-os, 50%-os, 25%-os és hasonló leméretezések, vagy tökmindegy, nem lesz különbség egy ilyen kerek arányú leméretezés és egy teljesen ötletszerű között?
Ezen kívül én olyanokat látok itt, az ACD FotoCanavas leméretező menüjében, hogy filter: lanczos, Mitchell, triangle, bicubic, Bell, B-spline és hasonlók. Van-e olyan, ami ajánlott a többiekkel szemben? Meg úgy általában mire érdemes figyelni, ami fontos lehet méretezéskor? -
ROBOTER
addikt
A
"mennyi a zaj"
és a
"belenagyítasz"
fogalmakon gondolkodj el.
Milyen mértékegységet társítanál a "zaj" fogalmához ebben az esetben?
Pont ezt kellene megértened, hogy egy csak elektronikailag értelmezhető adatot elemzel (pixel zaja) a képre viszont nem határozol meg mértékegységeket.
Azt kell megértened, hogy nem tudsz viszonyokat megállapítani ez alapján. Vagy te nézegetésből megmondod, hogy a 100%-os nagyításban látható nagyobb képzaj egy A3-as nyomtatásban hogyan fog viszonyulni a kisebb felbontású kép kisebb (pixel) zajához?
Ugyanez igaz a részletességre is.
Erre senki sem képes, csak azt hiszi.
-
KTTech
veterán
Mint mondtuk: a review oldalakon található összehasonlítás az csak az egyik fele a kérdésnek. Remekül látszik pixelszinten a dolog. Csak éppen sokszor egyéb tényezők is bejönnek a képbe: nem azonos objektívvel tesztelnek különböző géptípusokat (mi ennek a problémának a megoldásán már dolgozunk, a későbbiekben minden dSLR-t azonos objektívvel fogunk tesztelni, ha minden jól megy), az összehasonlításokat pixelszinten teszik - ami magában nem gond, de csak félinformáció -, a valós felhasználást nem is nézik meg, milyen lenne a cucc ebben az esetben (azonos felbontásúra méretezve a képeket). Ha a 40D-d képét felnagyítod 15 mpixelre, rögtön kevesebb részletet fog tartalmazni, mint az 50D a natív felbontásán... visszaméretezve kb. azonos lesz a részletmennyiség (picit több általában), viszont a zaj csökken ha a nagyobb felbontású képet leméretezzük.
Ha gépet akarsz választani, szerintem hamarabb bízz meg a dxomark oldal adataiban. Érdemes megnézni, hogy pl. a dinamika, színteszteknél 2 mérést végeznek: egyet pixelszinten (screen) és egyet a "valós" felhasználást feltételezve (print). Utóbbinál erősen előjönnek a nagyobb felbontású gépek előnyei, magas ISO-n is.
-
majom2
senior tag
ennek örülök h mindkét gépből van és össze tudod hasonlítani a kettőt, viszont erre nem sok embernek van lehetősége. akit viszont érdekel a különbség és nincs más lehetősége, az kénytelen a review-oldalakra támaszkodni (itt jön a képbe a 99% - nyilván van olyan is aki bemegy a boltba aztán megveszi azt amelyik szimpatikusabb). kicsit már kezdem magam szarul érezni h én abból az információból vonok le következtetéseket amik a rendelkezésemre állnak
-
majom2
senior tag
távol áljon tőlem h számolgassam a pixeleket 100-200-400%-on... viszont ami érdekel h mit tud egy gép iso1600/3200-on, hogy mennyi a zaj, illetve hogy mennyi részletet zabál fel a zajcsökkentés. ezt viszont máshogy nem lehet minthogy belenagyítasz. vagy különben tényleg ott tartunk majd h feature- és ár alpján kell gépet venni?
-
KTTech
veterán
Én jól láthatóan több részletet látok az 50D képén, mint a 40D-n. Mindezt úgy, hogy van 40D-m, tehát tudom mire képes... és próbáltam 50D-t, magas ISO-n jobb volt a képe (kb. 0,5 FÉ előnye van). Akkor hogy is van ez? Annyi a különbség, hogy én nem pixelszinten hasonlítottam össze, mert 100%-on tényleg zajosabbnak tűnik a képe. De kevesebb részlet... na az nem igaz.
-
KTTech
veterán
válasz
Dare2Live #28 üzenetére
100-200 Mpixel nem teljesen, mert ott már a mai kompaktokénál is kisebb lenne a pixelméret jóval... Egy határ felett a mai érzékelőtechnika megáll, sajnos.
De egy 25-30Mpixel környéke APS-C-n AA szűrő nélkül szerintem még jó dolog lenne (Bayer elv alapján. Foveon esetében, megfelelő AA-val - mert a mostaniak foveonos gépek képei élesek, de a ferde élek szörnyűek, a színhűségről ne is beszéljünk - 10-12 Mpixel elég lenne). Az AA szűrőt meg lehetne oldani szoftverből (ahogy ma is teszi sok középformátumú gép). Leméretezve 8-10Mpixelre leverné a mai gépeket... ha meg előhívásra kerülne a sor, még nagyobb lenne a különbség.
-
Dtomi
őstag
A4-ben nekem már nem kielégítő a minősége, vagy éppen határeset: Persze laikusnak tökéletes nem képzajt fognak rajta nézni. Amúgy meg nem nagyon lehet amúgy se 290*300 as albumnál nagyobbat kapni, abba meg még szarul is mutat a 210*297 -es kép ami ugya DSLR képarányban vágás nélkül nem lesz soha. Állóba 180*240 fekvőbe még kisebbet szoktam előhívatni.
-
majom2
senior tag
a hétköznapi életben sajnos a userek 99% "tesztnézegető" ugyanis nincs lehetősége vásárlás előtt kipróbálni különböző vázakat profi körülmények között. tehát kénytelen beérni a dpreview és hasonló tesztoldalakkal, és az ott leírtakat elfogadni. nekem még mindig hitelesebb ez, mint amikor XY osztja meg a(z ezzel ellentmondó) saját tapasztalatát.
nincs 50D/500D-m (is), tehát én nem tudom letesztelni. ha valakinek van és ki akarja próbálni az én gépem az övével abban (a lehetőségeimez képest) én is nagyon szívesen benne vagyok, mert nyilván engem is érdekel a végeredmény. addig viszont jobb hijján marad a tesztnézegetés
-
KTTech
veterán
Én dobtam egy hátast, amikor láttam mit művel az A900 120x90cm-es méretben... azt tudtam, hogy 8Mpixel mire elég (egyik esküvői képemet ekkorában kérték). Hááát... ég és föld volt a különbség... minimum... Ráadásul a kisebb felbontású gép jóval alacsonyabb érzékenységen futott...
-
Dtomi
őstag
Kisebb kompaktabb, ez miért jó? Ráadásul nem is igaz mert egy 10-20-30-40-50D pont ugyan akkora majdnem markolattal mint 1 1D. Jó minőséget ad? Engem eléggé aggaszt a kérés ha netán a menyasszony 13*18 as nyomatnál nagyobbat szeretne egy gyertyafény keringőről, vagy lekapcsolt villanynál tolják be a tortát, esetleg kevesebb fény van a templomba és az egész szett igényli az ISO 1600-at 2,8-on .Vagy ami még rosszabb felhős a hajnal, és több mint fél órával később kezdek fotózni mint ha APS-H-n lennék. A gyorsaság legfőképpen az AF-et jelenti, hogy lehessen azokat a rohadt fókuszpontokat csoportba rendezni vagy intelligensen átmásszon egyikről a másikra anélkül, hogy közben 3x oda-vissza tekerje a teljes tartományt. A mostani felbontás APS-Cn éppen a 40D-n elegendő csak mivel az összes széthullik, beleértve ez is amelyik az enyém lett volna, így elmaradt a 40D csere. Az 50D meg a maga 15mpixelével már rohadtul nem érdekel. A gyorsasághoz nekem még hozzátartozik a minimum 5FPS ami még mindig édeskevés, de még éppen elfogadható. APS-H hoz ugyan azokat a lencséket használom mint FF-hez és ez miért meg kinek probléma soha nem volt 1 EF-S es obim se. Az 1D a maga 12 megapixelével 10FPS-el rendes AF el sokkal barátságosabbnak mondható mint az 5D mII a HD videójával amin kívül másban nem jeleskedik számomra 21mpixeles rawokat amúgy se tudnék hova tenni pl egy 800 képes esküvő után.
-
ROBOTER
addikt
dpreview-t ne vedd alapul.
Fogj egy komoly obit és egy 50D/500D-t, és csináld magad. A leméretezés módszere nagyon nem mindegy.
Amúgy elvileg is hülyeség, ha ez jönne ki. A kisebb pixelek sok mindent befolyásolnak, de kevesebb részlet nem lehet a képben, az optikai hiba miatt alakulhat ki. Vagy őrült zajszűrés miatt, de Canon-ban olyannal nem találkoztam normál ISO tartományban.
-
ROBOTER
addikt
Természetesen a szokásosról van szó. Nyilvánvaló, hogy a pixelre vetített jellemzők negatívan változnak.
De gondolom papíron, vagy amikor felteszed a honlapodra azonos méretben használod fel.
"Jó napot kívánok, eddig 20x30-as képeket kértem a 450D-vel, most van egy 500D-m, 10%-kal nagyobb a felbontása dimenziónként, tetszene nekem 22cm széles papírt fűzni a laborgépbe?"
Vagy esetleg a weblapon a galériádat 640x480-asról átállítod az új képek esetén 704 pixel szélesre, és kétfajta méret lesz a honlapodon?
Remélem egyik sem igaz. Nem hiszitek el, de a pixelre vetített képminőségi jellemzők használata gép vs. gép viszonylatban égbekiáltó butaság. Ezt próbálom megértetni évek óta, de csak azok értik meg, akik nyomtatnak, előhívatnak, weblapoznak. A tesztnézegetőkkel nem lehet megértetni. Ezt a dpreview szakmai színvonala sajnos erősen segíti.
Csak a fényhasznosítás számít. Az, hogy mennyi a pixel hatásos felülete, illetve a felette lévő mikrolencse ezt mennyire emeli meg. Azonos fényhasznosítás esetén azonos végleges képméretnél azonos jel/zajt kapsz, a nagyobb felbontás esetén viszont csökken a Bayer CFA -> demosaic folyamat hibája.
-
majom2
senior tag
nem. pont ez látszik a linken, h kevesebb a részlet az 50d-nél. nem pixel szinten, hanem a kép egészére nézve. tehát hiába kicsinyíted, akkor sem éri el a 40d szintjét. a zajjal nem tudom mi lesz, de az elveszett információt sehonnan nem tudod pótolni.
Degeczi:
ugyanezt gondolom én is. 6 évig tök jól elvoltam 6mp-el (úgy h közben szép nagy nyomatokat is csináltam), és most sem a felbontás miatt váltottam. ha lenne 6mp-es aps-c gép ami "1 fénnyel többet tud", akkor azt vettem volna meg. -
Degeczi
nagyúr
nem tudom, annak idején imádtam D70-en a pici (5-6 MB) RAW file-okat: a fenének se hiányzik 2-3-4x akkora - ami viszont a megnőtt felbontás velejárója
a 6 Mp nekem bőven elég volt házi használatra
(a mostani D90-em 2x akkora pixelszáma és filemérete már a fájdalomküszöbömön van - még elmegy, de nagyobb tényleg ne legyen) -
majom2
senior tag
nem teljesen értettem amit a gyártással kapcsolatban mondtál, de a gyakorlatban gyönyörűen igazolja a kevesebb mp létjogosultságát a dslr világban a 40d/50d esete.
klikk
a Raw noise bekezdés az érdekesszépen látszik h iso 1600/3200 -on (de talán még 800-on is) a 40d több részletet képes megjeleníteni 10mp-en mint az 50d 15mp-en. nyilván a történet másik része h alacsony iso-n meg az 50d hozza a több részletet.
a kérdés az hogy kinek mi kell? én gondolkodás nélkül beáldoznám az extra-felbontást alacsony iso-n, ha cserébe magas iso-n jobb képeket kapok. főleg mivel szerintem a 10-12mp az amatőrök többségének elég. -
majom2
senior tag
egy pár év múlva kiderül melyikünk teóriája igazolódik be
én bizom benne h az aps-c még nagyon sokáig megmarad. kisebb, kompaktabb, mégis nagyon jó minőséget ad. a felbontás már így is bőven sok szerintem. mire nem elég a mostani felbontás? a gyorsaságot nem értem.
ugyanakkor az aps-h-hoz ugyanazokat a lencséket használod mint a ff-hez, tehát emiatt egy kicsit holtvágány ez a történet. a kérdés az, h mennyivel olcsóbb az aps-h az ff-hez képest. azt meg szerintem felesleges nézni h mennyi az 1d meg az 1ds. ebből nem lehet következtetni a két szenzor előállítási árára. akkor már hozhatnám az 5d2-t ami meg sokkal olcsóbb az 1d-néltudom nem ugyanaz a kettő
-
Dtomi
őstag
Én pont az ellenkezőjét gondolom, maximálisan hiszem, hogy az APS-H rejti a közeljövőben az összes lehetőséget ami a továbbfejlődést jelenti. A képminőség, a gyorsaság, nagyobb felbontás azt APS-Cn már nem lehet tovább fokozni. Viszont FF -en ezt nem lehet elérhető áron biztosítani. Majd fele annyiba kerül a sima 1D mint a Ds biztos, hogy marad az APS-h
-
majom2
senior tag
még régebben olvastam egy elemzést arról, h az 5d gyártási ciklusa alatt az 5d-be kerülő ff érzékelő előállítási költsége (ami egyébként a gépe árának egy elég jelentékeny részét képezte) a felére esett különböző gyártástechnológia megoldásoknak köszönhetően.
gxx: persze, én sem gondoltam komolyan h rosszabb lencse került volna bele
-
ROBOTER
addikt
Semmilyen értelmes célt nem szolgálna. Ha kicsi a különbség a pixel fényhasznosításában (márpedig az) akkor a felhasználás során csak nyersz a nagyobb felbontással.
Egy 2um x 2um vs. 1.8um x 1.8um pixel-összehasonlítás kompakt vonalon nagyon mást jelent. Ott lehet, hogy emiatt mondjuk 90%-ról 80%-ra csökken a hatásos felület.
Egy 5um x 5um vs. 4.5um x 4.5um az APS-C vonalon ma már jó eséllyel semmit nem jelent. Jó példa erre pl. a 12mp-es 4/3-os szenzorok.
Ez logikus, gondolj bele, hogy a gyártási csíkszélesség egy adott időszakban viszonylag konstans (ez határozza meg a vezetékek vastagságát, a kialakított tranzisztorok méretét), sőt ez a fejlődéssel csökken. Ha egy adott méretű vezetékhálózat + elektronika körül elkezded csökkenteni a pixel méretét, akkor az egy kis pixelnél százalékosan drasztikus változás, egy 6-szor akkora felületűnél 1-2% lehet, ami jelentéktelen.
Amikor a nagyobb felbontású képet ugyanarra a célra felhasználod, mint a kisebbet, visszakapod a területre vetített jel/zaj viszonyt, kisebbek lesznek a tökéletlen AA-ból adódó hibák, és a demozaik által okozott hibák is.
Ha ez dSLR vonalon is megtörténik, akkor a hülyítés egy újabb állomásához érkeztünk.
-
a g10 lencséje nagyon jól vizsgázott a 14,7 mp-es felbontáson is, a g11 pedig ugyanazt az obit kapta. képminőségre nem lesz gond vele (nyilván kompaktos határok között). nekem az obi fényereje a szívfájdalmam, a diffrakció miatt és a záridők miatt is jobb lenne egy fényerősebb üveg.
aps-h: gondolom az az óriási különbség a ff szenzorokhoz képest (többek között), hogy egy menetben gyártható, nem kell illeszteni. csodálkoznék, ha ez nem lenne komoly hatással a költségekre. a ff szenzorok pedig még mindig marha drágák, de abban igazad van, hogy hosszútávon a költségek az elektronikában mindig csökkennek. mindig, akármilyen komplikált is valami. jöhet a micro-ff!
-
majom2
senior tag
az APS-H gyakorlatilag értelmét vesztette. akkor volt jelentősége amikor még nagyon drága volt ff érzékelőket gyártani. ez az egy létjogosultsága volt, h jóval kevesebbe került voszont nagyob volt az APS-C-nél. mostmár viszont a ff érzékelők sem túl drágák. csodálkoznék ha valaha kijönne még ilyen gép a C-tól.
ROBOTER:
nyilván, csak most kivételesen értelmes célt szolgálna. kérdés h kik vannak többen: a mp hajhászok, vagy akik csökkenteni szeretnék és inkáb az érzékenységre mennek.TeeJay:
G11: teljesen igazad van, de legalább megértük h végre csökkentik a mp-eket. ez mindenképpen bizakodásra ad okot. de lehet h csak szarabb lencsét tettek bele és emiatt kellett csökkenteni
hát igen, mennyire szép lenne ha tényleg beállnának az apsc-k 10-12 mp-re és néhány évente nyernénk 0.5-1 fény érzékenységet
igen a d90 nagyon jó gép. majdnem váltottam miatta. végül 40d-t vettem hasonló okok miatt mint amiket te is írtál. az 50d eleve kiesett. -
ROBOTER
addikt
APS-C-nél pont annyira marketing szempont lesz/lenne a felbontás visszavétele, mint kompaktnál a növelése.
-
TeeJay
félisten
a G11-nek tökmindegy hogy visszavettek mert még így is rettenetesen sok arra a kis érzékelőre az a halom pixel...
ha 6 MP lenne rajta akkor azt mondanám hogy fasza...DSLR-nél meg APS-C/DX 10-12MP bőven jó lenne plafonnal, míg fullframe-nél 18-20MP és inkább gyúrjanak arra hogy a lehető legkisebb zajjal dolgozzon az érzékelő
megmondom őszintén én kinéztem magamnak a Nikon D90-et és 12MP a max amit CMOS érzékelővel megvennék de azt se bántam volna ha marad a Nikon D80-hoz hasonlóan 10megapixeles csak CCD helyett CMOS-al.
-
Dtomi
őstag
12 megapixelt mondtak többen is annak ellenére, hogy a rumors oldalakon a "specifikáció" szerint 15 van mindenhol. Hogy szépen teszi e a dolgát az 50D fókuszrendszere inkább csak a mihez képest mondanám.... aki már fotózott 1D vel vagy anno valamelyik filmes vázzal amiben rendes AF volt az tudja csak, hogy milyen az igazi autofókusz. A nikonnál sikerült beletenni a D300-ba rendes rendszert, canonnál még mindig nincs csak az 1-es vázakban. Szóval elvárható lenne, hogy akinek nincs 1 milkója esetleg félből is tudjon venni autofókuszos fényképezőt.
-
majom2
senior tag
hát ha ez igaz lenne h visszavesznek a megapixelből... a próféta szóljon belőled barátom
G11-en is nagyon meglepődtem, de az igazi meglepetés ez lenne! jó lenne látni h végre elindulnak a dslr-ek a minőségibb képalkotás felé a mp verseny helyett...
mi a baj az 50d fókuszrendszerével egyébként? nyilván nem 1es kategória, de ezt nem is lehet elvárni. ugyanakkor nagyon szépen teszi a dolgát. -
Dtomi
őstag
Olyan pletykát hallottam olyan embertől ami elég megbízhatónak tűnik, és azt hiszem óriási lépés lenne a canon részéről. Mint ahogyan a G11-nél a tükörreflexes gépeknél is meglépi a számomra elképzelhetetlent, és visszavesz a felbontásból, amit végre nem a marketing hanem a jobb képminőség érdekében tesz. Úgy látszik óriási ereje van a nikonnak és bizony odatörte a borsot a canon orra alá. Sajnos a fókuszrendszer hasonlóan ratyi marad mint az 50D-ben és még mindíg csak az 1es gépekbe tesznek rendes autófókuszt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tesla topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- PlayStation 5
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LEGO klub
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Ricoh Theta X Professzionális 360 kamera 5.7K felbontással
- DJI Pocket 2 Creator Combo +NDPL szűrők
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM A (Nikon F) + dokkoló
- FÉLÁRON! Fujifilm Instax Mini 12 instant fényképezőgép + 2x10 mini film - Új, bontatlan!
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Dell XPS 13 9380 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Lenovo T14 Thinkpad G2 FHD IPS i5-1145G7 vPro 4.4Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 1 Intel Core i5-10310U
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest