Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
trigorin
#446
üzenetére
Nem az asszimetriához ragaszkodom, hanem a köv. két dologhoz:
- a luxuscikk cserélgetésen kívül legyenek más opciók is a diplomáciában, mert jelenleg ez így nagyon sekélyes. Legyen valamilyen értelme annak, hogy barátságot kötök egy civ-el, kapjak valamit a befektetett munkáért cserébe.
- legyen valamiféle érthető, egyértelmű visszajelzés és információ arról, hogy hogyan állok diplomáciai tekintetben. Például olyat olvastam, hogy ha az egyik civ-el barátkozol, a másikkal meg kötsz egy pact of secrecy-t az első ellen, akkor az meg fog haragudni. Vagy olyat is tudok, hogy bizonyos civ-eknek nem szokott tetszeni, ha hódításokra játszol, vagy ha törlöd az ellenfél városait. Ezek így mind tök jó gondolatok, csak a játékban ezt sehol sem látom, semmilyen visszajelzést nem kapok ezekről.A fentiek a civ4-ben benne voltak, de szerintem ez független attól, hogy asszimetrikus-e a diplomácia vagy sem.
A korábban említett, különböző civ-ek személyiségi jegyeit tartalmazó táblázatot innen lehet letölteni: [link] . A számokat egy +-2-es sávon belül kell értelmezni - a gép minden játék elején kisorsol egy -2 és +2 közötti módosító számot minden tulajdonsághoz, tehát ha x. leader y. tulajdonsága 7-es értékű, akkor az azt jelenti, hogy a játékban 5 és 9 között lesz valahol.
-
-
cucka
addikt
válasz
trigorin
#439
üzenetére
a "háziállat" diplomácia megtalálható a játékban továbbra is - a városállamokkal
Igen, csak a "normális" diplomáciához képest full fapad. A városállamokkal kapcsolatos diplomácia nagyrészt kimerül abban, hogy pénzért meg tudod őket vásárolni.
A civ4-ben egy diplomáciai győzelem azt jelentette, hogy több ezer évig úgy alakítod/használod a világpolitikai viszonyokat, hogy a végén meglegyen a megfelelő számú szavazatod. Ez nem volt könnyű, tudatosan kellett játszani, segíteni a szövetségeseidnek és irtani az ellenséget, folyamatosan döntési helyzetben voltál, mérlegelni kellett, hogy mi mennyit ér. Itt az egészet lebutították annyira, hogy a diplomáciai győzelemhez össze kell gyűjteni a megfelelő mennyiségű pénzt, amivel 30 másodperc alatt megvásárolod a városállamok szavazatait. (Normál térképen ez max. 5000 pénzt jelent, ami nem olyan nagyon sok, egy jól fejlett birodalom golden age alatt simán hoz körönként +2-300 pénzt)Mert miért is szövetkezne veled vagy mással egy olyan ellenfél, aki nyerni akar.
Mert a cél az lenne, hogy az általam játszott játék jó legyen.
Az ellenfelekkel való diplomácia így korlátozódik a nyersanyagok és a pénz csereberéjére. Teljesen hiányzik a játékból az, hogy szövetkezel egy másik néppel, gyakorlatilag bárki bárkit bármikor megtámadhat, a diplomáciai döntések szinte következmény nélküliek.A másik, hogy lassanként igenis kiismerhetők az különböző vezetők beépített viselkedési formái, és lehet is számítani a reakcióikra.
Persze, ez így volt a civ4-ben is, csak itt sajnos nincs semmi súlya annak, hogy milyen a reakciója egy ellenfélnek.
Például ott van Gandhi, akiről elhiszem, hogy nagyon gyúr a kulturális győzelemre, de eddigi játékaimban 3 városnál és 3-4 katonánál többet soha nem épített. Mivel semmiféle szövetségesi rendszer nincs, bármikor büntetlenül le tudod igázni, nem fog rád senki sem megharagudni. (Pl. a civ4-ben ez egy döntési helyzet, hogy megtámadod-e az ellenséget, aki a barátod barátja. Az ilyen döntési helyzeteket teljesen kivették a játékból)A Civ4 pont azért volt nagyszerű játék, mert nagyon sokféle taktika volt, minden játék máshogy alakult, másfajta kihívást jelentett. Ezért játszok vele a mai napig, ezért játszanak még mindig rengetegen a civ3-al, ezért lett híres és nagyszerű játék. A játék különböző részeinek a lebutítása pont ez ellen van, a hosszú távú játékélményt teszi tönkre. Civ4-ben ezerféleképpen lehet diplomácia győzelemre jutni, Civ5-ben meg van egyetlen, fakocka egyszerűségű taktika, hogy elérd ugyanazt a győzelmet.
Amúgy ne érts félre, szerintem a Civ5 jó játék lett, vannak egészen kíválóan megvalósított részei (pl. a harcrendszer, nyersanyagok), de játék közben lépten-nyomon úgy érzem, hogy félkész, befejezetlen az egész, a játék egyes vonásai fájdalmasan kidolgozatlanok. (Itt elsősorban a diplomácára gondolok, egyértelműen ez a leggyengébb része a civ5-nek) -
tdd587
őstag
válasz
trigorin
#413
üzenetére
No végül sikerült megnyerni az első játékomat. Igaz csak 2034-re, de meglett végül, Prince fokozat ide vagy oda. A japánok leálltak a hódítással, nem kellett fegyverkeznem. Keményen rágyúrtam a kultúrára és jópár nagyon fontos civic-re tettem szert. Mint kiderült technológia terén nagyon durván elhúztam, így már adódott, hogy vagy apollo program, vagy semmi. És végül bejött, senki nem piszkált meg közben.
Egy jó AI / nehezebb fokozaton azért elvártam volna, hogy betámadnak legalább a japánok. Lenyomhattak volna simán.
-
tdd587
őstag
válasz
trigorin
#409
üzenetére
Nekem is az jön le leginkább, hogy veszíteni fogok, a legnagyobb ellenfél pontszáma duplája az enyémnek, hadereje óriási, a városállamokat pedig elkezdte irtani, tehát a sok bónusz elvész. Egyébként szerintem ez nem AI okosság, egyszerűen a haderejének és a hátralévő időnek függvényében elfoglal mindent, ami nála gyengébb. Ráadásul ezt csak pár éve kezdte, tehát gyanítom, hogy van egy trigger az AI-ban, hogy 1930-tól legyakni mindent, mert ettől lesz sok pontja a végére, míg a középkorban tök mindegy, hogy mennyi pontja van (és akkor még neki is fontosak voltak a bónuszok).
Harc terén azért elég béna volt az AI, egy velem szövetséges városállamot ostromolt 8 longbowmen (!), de nem vették be, csak lőtték messziről. Miközben én a fővárosuk ellen vonultam fel, ők ott lődöztek (már előtte is) sok éven át. Nem ám mindenki spuri haza védeni a hazát...
Ami bugot én találtam, nem jelentős, de engem nagyon zavart: amikor befolyást akartam vásárolni a városállamokban, számtalanszor (utóbbi időkben már fele arányban) megtörtént az az eset, hogy 90 pont befolyással is csak barátok maradtunk. Pedig még a csík is kékre váltott, de csak friendly. Na most ez amikor az utolsó 500 aranyamat nyomom el erre, amitől éppen várnék egy luxury cikket, ami pont kizökkentene az unhappinessből.... hát elég frusztráló.
Ami nekem kicsit csalódás, hogy a modern korral nem a szokásos pénzbőség jött el, hanem a teljes pénztelenség, gyakorlatilag nincs pénzem felhozni a haderőt a kornak megfelelő szintre. A lovasság sajnos beragadt lovasnak, ott jó lett volna valami irány, mondjuk a tankok felé.
Illetve azt látom, hogy így utólag a kultúrát nagyon elhanyagolva már nagyon nehéz a jó bónuszok évszázados hiányát pótolni. Világcsodát pl. egyet nem építettem, pedig ott is lettek volna jók, csak sosem volt alkalmas az időpont.
Meg úgy, hogy semmivel nem lehet segíteni a városnak az építkezésben.... hát nekem nem éri meg egy jól termelő várost kikapcsolni 40 körre a világból, miközben 4000 évig 5 városom van összesen.
-
megint én
őstag
válasz
trigorin
#259
üzenetére
Hali! Szép kis iromány, mivel én nemrég csatlakoztam a fórumba nem tudom, milyen bugokról beszéltek AI téren, de warlordban elég komoly ellenfél a gép. (setlerben tejbenázott babapiskóta)... Az meg ami a fejlődésedet illeti, szinte biztos vagyok abban, hogy Te sem vagy sok worker párti. Én egyszer pont így kaptam ki, mint te, csak kicsit más kultúrák ellen. És rájöttem, hogy worker, worker, worker! Ebból lesz a zsé, még ha a városunk nem is használja föl az összes mezőt, az ország igen! Ajánlom figyelmedbe És amit vitatunk, cucka kollégával. Mert higyjétek el emberek, meg kell művelni a földet, és ha megműveltétek, akkor setler, ha elfogyott az a terület, ahova érdemes várost rakni, akkor meg jöhet a hódítás, vagy egyéb. Nálam a mostani partyban olyan baromi erős a gazdaság, hogy volt olyan ország, amelyiket szinte az egészet felvásároltam. Olyan 10.000 egy 4es szintű város, de ez nyersanyag hozamtól is függ, mert volt olyan város, ami 1es szintű volt, mégis 20.000 + mindenféle nyersanyag (alumíniumtól, a lovakig minden.) És kifizetődő először a gazdaságot pumpolni, mert gondoljatok bele, van 2 város, az egyik már az elején kifejlődik mint állat, a másik meg derít, és erősködik a hoplitáival, de amígre tényleg bajban van az aki gazdaságot tolta, az hoz egy muskétást, amit meg sem kell várnija, hanem felvásárolja, és a hopliták semmit sem érnek.
-
-
trigorin
aktív tag
válasz
trigorin
#167
üzenetére
Végül befejeztem és meg is nyertem a játékot.
Ott tartottam, ugye, hogy a maradék rómaiak megakadályozták a jól kigondolt diplomácia győzelmem azzal, hogy elfoglaltak annyi velem szövetséges városállamot, hogy már nem juthattam kellő szavazathoz a későbbi, győzelemről szóló szavazásokon.
Éppen ezért kicsit átrendeztem az amúgy nem túl erős és hatalmas seregem, majd megtámadtam Rómát. A cél az volt természetesen, hogy legalább egy városállamot felszabadítsak, mert az ugye onnantól rám fog szavazni, akármi van. El is kezdődött a háború, eleinte megijedtem, mert nem volt egyértelmű a siker. Rendesen megindult felém, bár azt hamar észrevette, hogy az általam kiszemelt területen nem sokáig jut szóhoz. Éppen ezért (okosan) máshol próbálkozott, ahol nem voltam jelen seregekkel. El is foglalt két várost, de ez nem érdekelt, még számítottam is rá, hogy be kell áldoznom néhányat, eleve nem is terveztem, hogy a játék végéig békét kötünk. Időközben néhány egységet áthoztam a saját kontinensemről, pótolandó az amúgy igencsak megfogyatkozott haderőt az általam vezetett fronton. Végül is sikerült felszabadítanom egy városállamot, továbbá még egy másik várost is, ami korábban az addigra már likvidált indiaiaké volt, utóbbit azért mertem megtenni, mert mint játékos már kevéssé rúghatott labdába, de a garantált szavazata jól jött.
Ráadásul a rómaiakkal aztán békét is kötöttem, visszakaptam tőlük egy városom.Mindeközben felépítettem az UN-t, majd jött a szavazás, és nyertem.
Még mindig nem tartom hülyének az AI-t. Szerintem megrpóbált sok mindent, az pedig, hogy gyorsan elfoglalta a városállamokat, hogy ne lehessen diplomáciai győzelmem, különösen imponált. Mindazonáltal lehetett volna több sütnivalója, és legyárthatott volna pár hajót, mert a háborúskodás során alaposan megtámogattam a támadásaim rombolókkal, ráadásul egy 3-4 fős seregem úszott át az óceánon mindenféle védelem nélkül az ő városai felé. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy ebben a játékban, főleg Warlord fokozaton, az AI-nak nem megy olyan gyorsan az építkezés. Vásárolni sem mindig tud, nincs rá elég pénze, és az sem garantált, hogy ha a nagy hajófölényemre koncentrál, egyidejűleg a szárazföldi seregét is tudja pótolni. Ha már korábban készült volna a tengeri védelemmel, megnehezítette volna a dolgom rendesen.
Majd kipróbálom magasabb fokozaton. Bár az mondjuk irritál, ha tudom, hogy az ellenfél azért van túlerőben, mert egy halom bónuszt kap.
Új hozzászólás Aktív témák

- iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3660
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
! Nekem a MoM tanította meg, most a BloodBowl volt tán az utolsó ilyen. Rendesen fel tudom rajta húzni magam, de hát ez van... veszteni is tudni kell
! Na meg tanulni belőle...

