-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andreas2
tag
válasz
Andreas2
#8175
üzenetére
Update:
Lehet hogy az Apple Wallet lesz a probléma forrása.
Március folyamán lejárt a CIB debit kártyám, megjött az új, aktiváltam. Wallet-ből töröltem a lejárt kártyát, újat hozzáadtam. Vidáman fizetgettem is az új kártyával, az utolsó sikeres Curve+CIB tranzakcióm a Wallet-tel 03.29-én volt a netbank szerint.Most nézem az Apple Wallet-et: a CIB debit kártyát a CIB bank letiltotta. Utolsó tranzakció februárban. Tehát most a lejárt, törölt kártya jelent meg a Wallet-ben. Megint kitöröltem, hozzáadtam az újat, remélem csak ennyi volt.
-
Andreas2
tag
Van még mostanában véletlenszerűen elutasított tranzakciók?
Apple Wallet-tel próbáltam fizetni 20e Ft-ot egy automata Auchan kúton egy Curve mögé berakott CIB debit kártyával, elutasítva.
Előtte ugyanez a felállás működött, pl. Aldinál 11e Ft-ot fizettem így. -
Andreas2
tag
Jó cucc lehet, de ha a jelenlegi helyzetben ha három kártyád van, három zárolás után utasítja el a fizetést?
-
Andreas2
tag
Ma reggel sikerült kifizetnem 3000 Ft-ot a Curve kártyámmal. Hirtelen könnyek öntötték el a szemem, megöleltem a pénztárost, az ásványvizet Oscar díjként a magasba tartva, rögtönzött beszédben köszöntem meg a kártyakibocsátónak, a banknak...
izé szóval meglepődtem, na
-
Andreas2
tag
válasz
pictigjis
#6622
üzenetére
Jó sok reklamáció lehet, ha ilyen lassan kezelik a vágólapot

Most jött válasz a nov.27-ei levelemre, amit a nem működő limit lekérdezésre küldtem.
"Your limits issue should now be resolved - please let us know if this issue persists. "
Azóta volt hogy nem történt semmi a gombnyomásra, utána a lejjebb is írt "The callable returned a null value". Jelen pillanatban nekem is azt mutatja a #6612 hozzászólásban írtál, szóval nem érzékelek változást és ilyen "limitekkel" már napok óta visszautasítanak minden fizetést. -
Andreas2
tag
válasz
pictigjis
#6618
üzenetére
Köszönöm.
A 12.01-én elutasított fizetés miatti reklamációra most válaszoltak. Én is kaptam egy képernyőkivágást és ezt a magyarázatot:
We approved the transaction however, Tesco then declined it. We charged your card when the transaction was approved and then refunded it immediately once it was declined. You should see the refund reflected back in your bank account in the next 1-2 working days, but depending on your bank it might take up to 5 days.
It’s not clear why it declined, as this can be because the internet connection has dropped, there were details discrepancies or there was an issue on the side of Tesco.
Also, we’re aware of a display issue that shows these transactions as successful in the app. This has been flagged to our product team and they’re working hard to improve the in-app messaging. I’m sorry for any confusion this might have caused.
Szóval a Tesco utasította el
(azóta volt Aldi, Lidl elutasítás is) -
Andreas2
tag
válasz
pictigjis
#6616
üzenetére
BIN ellenőrzésre melyik oldalt használjátok?
A
https://binlist.net/
557444-re azt mondja Ukrajna, ha tovább írom 8 jegyre, akkor Hungary-re vált.
A
https://bincheck.org/
6 jegyet kér és azt mondja hogy UK Mastercard.
A leírásokban meg PQQQQRRRRRRRRRRRS formátum szerepel, tehát elvileg az első 5 számjegy lenne a kártyakibocsátó+pénzintézet, mégis kérnek egy számjegyet a számlaszámból is.
-
Andreas2
tag
Ma reggel napi első használat Aldi-ban (GPay+Curve) a szokásos elutasítva, de terhelve. Az utolsó két tranzakciót tekintve most már egyáltalán nem működik a Curve fizetés nálam. Kiváncsi vagyok hogy a Cashback megmarad-e. Tiszta uzsora, 1 napra kölcsönadok a Curve-nak 1% kamatra

-
Andreas2
tag
válasz
olizatriznyá
#6530
üzenetére
Megjelent egy a netbankomban egy "Hitelkártya használat jóváírása" tétel.
Viszont tegnap megint belefutottam. Tesco önkiszolgáló pénztár, veszek valamit, fizetek (wallet+Curve) fizetés ok, másik bolt szintén rendben, később vissza kell mennem a Tesco-ba, fedezethiány miatt elutasítva, Curve alá tett hitelkártyára átváltva minden ok. A számlatörténetben megint kétszer van zárolva ugyanaz a tétel.
Azt hiszem egy időre felfüggesztem a Curve használatát.
-
Andreas2
tag
válasz
spider23
#6485
üzenetére
Velem ma ugyanez történt. Apple wallet-ből próbáltam fizetni a Curve kártyával, elutasítva. Oké átváltottam a mögé tett bankkártyára, sikerült a fizetés. Itthon nézem, a netbankon 2x van zárolva az összeg, Curve app szerint sikeres volt fizetés a Curve kártyával, a wallet szerint elutasítva. Az elutasított blokkot majd beküldöm hibajegy mellé.
Az nem okozhat gondot remélem, hogy a Curve kártya be van téve Apple pay és Google pay alá is? -
Andreas2
tag
válasz
balinlin
#6438
üzenetére
Köszi, ez bejött. A kártyát eddig csak simán töröltem a Settings/Google/Fiókszolgáltatások/Google Pay menüben, de mondjuk újra hozzáadásnál felajánlotta a kártyaszámot, nekem csak a CVC-t kellett megadnom.
Elmentem a pay.google.com oldalra és a Fizetési módok fülön kitöröltem teljesen a kártyát és így egyből megjött az SMS. -
Andreas2
tag
válasz
István89
#6429
üzenetére
Nálam most tovább ment, csak a megerősítő kód nem jön meg SMS-ben, de ez lehet hogy független a Curve-tól. Várok.
Support közben válaszolt 10 nap után arra a kérdésemre, hogy az aktivált fizikai kártyával miért nem tudok fizetni terminálon. Úgy látják, hogy tudok fizetni. Persze mert pár nap után már működött magától. A második mondatomat már nem olvasták el, így a limit lekérdezés továbbra sem működik.
Újabb 10 nap várakozás. -
Andreas2
tag
Fizetni tegnap már tudtam azzal a kártyával amivel nem működött korábban a Curve kártya, de limit lekérdezés még mindig nem megy. A Google Pay indulás miatt gondolom még lassabban fognak válaszolni.
Extraként a Google Pay alá sem tudom teljesen regisztrálni a kártyát, NFC-hez nem fogadja el. A Revolut persze azonnal ment. -
Andreas2
tag
válasz
kanyi51
#6251
üzenetére
https://fintech.hu/az-angol-curve-az-onfido-t-valasztja-kyc-folyamatok-lebonyolitasahoz/
Lefotózod a személyidet, meg magadat és így azonosítanak.
Gyakorlatban pedig nem működött, mert a kapott linket megnyitva a kamera fekete képet mutat, fotózni nem lehet. A weboldalon kívűl kell elkészítenem és feltöltenem a képeket. -
Andreas2
tag
válasz
Andreas2
#6249
üzenetére
Fizetni viszont nem sikerül vele, az üzletben elutasította a terminál a tranzakciót. (NFC-s fizetés, Apple Wallet)
Ami furcsa hogy a Curve app-ban rányomok a Curve kártya limitjeire, akkor nem mutatja meg a összegeket, homokóra és nem történik semmi.
A mögé rakott kártyával sikerült a fizetés. Megint írhatok a support-nak?
-
Andreas2
tag
Megjött a fizikai kártyám, de nem sikerül aktiválnom.
Kéri az utolsó 4 számjegyet, beütöm, erre felül megjelenik:
"To activate, verify a card that's yours & issued in Europe"Már hozzá volt adva egy kártya ellenőrzéssel, de hozzáadtam még egyet, itt is sikeres volt az ellenőrzés, mégsincs változás, ugyanez az üzenet jelenik meg. Mit akar ez tőlem?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Samsung Galaxy Z Fold7 Blue Shadow-12/512 GB Használt, karcmentes Garancia 2028. 09. 03-ig
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3427, 100% Akkumulátor
- Készpénzes / Utalásos Számítógép felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Dell 14 Latitude 5430 FHD IPS i7-1255U vPro 4.7Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 LTE Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




