Keresés

Aktív témák

  • Jim74

    nagyúr

    válasz TeeJay #83949 üzenetére

    A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) 2020. augusztus 23-án érkezett levelére - melyben a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel (a továbbiakban: Szolgáltató) szemben fennálló vitás ügye megoldásához kéri a Hatóság segítségét - az alábbi választ adjuk. Levelében arra kíváncsi, hogy az internetszolgáltató miért nem a kínált (névleges) letöltési sebességet biztosítja az előfizetőknek, csak a garantált értékeket. Tájékoztatjuk, hogy a kínált és garantált le és feltöltési értékeket a Szolgáltatója a hatályos ÁSZF dokumentumban adja meg. A 13/2011. (XII. 27.) NMHH rendelet szerint a garantált sebesség: „az internet hozzáférési szolgáltatáshoz rendelt és az előfizetői szerződésben rögzített, az elektronikus hírközlési szolgáltató által az adott előfizetői hozzáférési ponton le- és feltöltési irányban teljesíteni vállalt legkisebb adatátviteli sebesség”Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a garantált sebességet a szolgáltatónak még a legkedvezőtlenebb feltételek között, a legnagyobb forgalmi terheltség esetén is biztosítania kell az Ön szolgáltatási végpontján.Amennyiben a szolgáltató nem teljesíti az ÁSZF-ben vállalt garantált átviteli sebességet, úgy Ön hibabejelentést tehet a Szolgáltató felé. Az internet szolgáltatáscsomag garantált átviteli sebessége rendszerint kisebb, mint a szolgáltatáscsomagra jellemző névleges, legnagyobb átviteli sebesség (előfordulhat, hogy a szerződött csomag névleges sebességének egyötödét, vagy annál kisebb letöltési sebességet tapasztal). Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy a Szolgáltató nem a hírközlési jogszabályokban, illetve az ÁSZF-jében foglaltak szerint járt el, először a Szolgáltatónál kell írásban panaszt tennie.Amennyiben a Szolgáltató által 30 napon belül kötelezően adott írásos válasz birtokában Ön jogszabálysértést vagy szerződésszegést vélelmez, lehetősége van a Hatósághoz fordulni, és kérni ügyének kivizsgálását.A hatósági eljárással kapcsolatos tudnivalókat a Hatóság honlapján olvashatja: http://nmhh.hu/cikk/187744/Hatosagi_eljaras_elektronikus_hirkozlesre_vonatkozo_szabaly_megsertese_miatt_kerelemre A Hatóság hatáskörébe az elektronikus hírközléssel kapcsolatos jogszabályok és az ezeknek megfelelő szolgáltatói ÁSZF betartásának ellenőrzése tartozik. A hatósági eljárás eredménye lehet többek között a szolgáltató felhívása a jogszabályok betartására vagy ismételt jogsértés esetén bírság kiszabása. Az eljárás célja a szolgáltató jogkövető magatartásának kikényszerítése, amely a hatósági eljárás jellegéből adódóan nem visszamenőleges hatályú, hanem a jövőbeni jogsértésék megelőzésére szolgál. A Hatóság bejelentés, vagy kérelem alapján a szolgáltatóknál az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok betartását vizsgálja, de nem vizsgálja az egyedi előfizetői szerződés betartását, valamint nem dönt a szolgáltató és az előfizető jogvitájában. A szolgáltató és az előfizető közötti egyedi előfizetői szerződésből eredő jogviták, díjviták eldöntése a területileg illetékes bíróság hatáskörébe tartozik, beleértve a kötbér, vagy kártérítés mértékét is. Bízunk benne, válaszunkkal segíteni tudtunk Önnek.

    Kb. nagy semmi...

Aktív témák