-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz
trialboj
#52661
üzenetére
Trialboj: teljesen más lett minden, mint 3 éve (én kb. akkor kezdtem el vagy kicsit utána). Nincs egyetlen alkatrész sem, ami akkor használtunk és ma is használnánk. A teljesség igénye nélkül:
- motorok sokkal erősebbek és szépen elváltak két irányba, van ez a szuper light build, meg ez az über erős (2000 gramm körüli húzás, 35 grammos motor), illetve vannak ezek a cruiser gépek 6-7 colon alacsony KV-ra
- ESC: digitális protokoll, nincs már állítgatás
- méret: mikrok nagyon mennek, nagy kedvenc a 3 colos, 125-140-es méret, nagyobb gépek 200-220 max. Mindenféle vázforma van már, nemcsak H
- vezérlő: gyakorlatilag megszűnt a teljesítmény korlát, mindenre van elég, nincs ilyen, mint a CC3D-nél
- vevők: telemetria, LUA scriptes csatornavezérlés, PID állítás távról, mind diversitys kb.
- váz: százezer féle, vannak új anyagok, titán csavarok, rengetegen készítenek itthon jó minőségű vázakat is már
- kamera: a gagyi kamerák kikoptak, vannak kombi analóg digitális kamerák, amim 1080p 60 FPS-ben vesznek fel miközben repülsz, black boxot nézhetsz stb. OSD+buzzer már alap
- szoftver: Betaflight 3.2.0 óta megváltozott, mindent lehet állítani, pl. buzzer egy külön oldal, szenzorok (áram, feszkó) külön oldal, LED külön oldal lett
- vtx: mindegyik állítható erejű már, van PIT mód, amikor érintős wanddal tudják állítani a versenybírák a csatornáidat
- akku: ez kb. ugyanaz az erősebb motorok miatt, de vannak olcsó és jó márkák nagyon magas C-vel pl. Ganoneng
- távirányító: Taranis uralja a LUA script miatt, PID állítás, csatorna állítás, beszél, triggerelt események, teljes telemetria, 16 csatorna, mindent mindenhova kirakhatsz kb. csomó multiprotokollos táv is van vagy multiprotokollos modul, nem számítanak már a vevők gyakorlatilag -
Peaceliker
addikt
válasz
trialboj
#52661
üzenetére
250 et már ritkábban építenek. Vagyis újra divat a "long range" az meg most 6" plusz

Most 200-210es méret a racer és tán még kevesebbet repülnek de azt ordenáré módon
Ezekkel 2-300m re szokás elmenni, addig szép a kép, vezérlés is jó. Meg van lrs marha drágán ha nagyon messze akarna menni az ember jó drágán. -
Geller72
veterán
válasz
trialboj
#52661
üzenetére
Dehogynem. Sokat változtak a dolgok 2-3 év alatt, csak ezek NEKED nem fontosak. Egy racernél az üzemidő lehet hogy nem lesz több, viszont azt eszement tempóban tudja. Azaz 3s-ről szépen átmegy a dolog 5-6s-re. Nyilván hiába lett azóta jobb az az akku, nagyobb teljesítményű, ha a gép is sokkal erősebb lett, többet kíván az akkutól. Azaz üzemidőben nem veszed észre, de baromira nem is ez számít. Nem jó oldaláról közelítitek meg a dolgokat szerintem. A Mavic Air is valamilyen szinten előrelépés. Az, hog yitt nálunk 3mm-t tud, az a mi EU-s szabványaink miatt is van. FCC-re áthackelve sík terepen, zavarástól mentes helyen tudja a 2km-t, és a technológia, ami benne van, jó. A wifi-t én sem tartom jó ötletnek, de lehet, hogy a helyszűke/anyagi megfontolások miatt lett ez benne. Jobbak lettek a kamerák racereknél, fontos szempont lesz lassan, hogy az FPV kam mellett akciókamot is vigyen az a gép. Egyre többen állnak át 4 in 1 boardra, ez sok esetben igen nagy előrelépés, korábban (és aki akar, az most is) ezt részegységenként kellett összelegózni, tesztelni. Millió fejlesztés zajlott, csak ti nem akarjátok meglátni, hanem megragadtok egy-két olyan dolgot, ami nektek szempont és esetleg a rendelkezésetekre álló infó (vagy lustaság alapján) hiányában nem tudok róla, hogy mi és hol fejlődött.
Egy Air-t, Sparkot nem arra használnak, mint egy Phantomot, egyszerűen nem ugyanaz a célközönség. Szerintem ha megkérdeznénk egy Spark tulajt, hogy szempont e neki, hogy a gépe 15 vagy 40 percet legyen a levegőbe, azt fogja mondani, hogy a villám akar 40 percig erre koncentrálni. A vevők többsége alacsony magasságon, 100m-en belül használja, többnyire ön és családi szelfizésre, események, összejövetelek rövid film formájában való megörökítésére, és nem arra, hogy elrepüljön vele láthatósági zóna főlé akármelyik irányba és ott fél órát filmezzen, akár statikusan. A Phantom 4 tudja azt, amit ebben a kategóriában pontosan elvár tőle az ember. Nem sokan vagyunk itt olyanok, akik mindig ki szokták repülni EGY felszállás alkalmával a teljes, rendelkezésre álló kapacitást, mert igazából ez elég ritka dolog. A filmezéssel komolyan foglalkozók majd véleményezik, amit írok, de szerintem többnyire ott is relatíve rövid snittekkel dolgoznak és nem fél órás blokkokkal. Sokkal nehezebb ezt kezelni, meg tök felesleges is. Úgy is vágva lenne, többször is.
A Dji gépei közül a legtöbb, főleg magasabb szolgáltatásszintű/árfekvésűek optimális esetben (amikor a user optimálisan is használja!) pontosan tudja azt, amit elvárnak tőle és beleírnak a user manualba, és jelvesztés esetén simán hazajönnek és leszállnak. Pont.
Ezért kell tudnod, hogy mit akarsz, mert ahhoz kell gépet venni. Mert itt lehet falba rúgni és utána hiába reklamálsz, hogy ez a gép szar. Mert nem szar, csak nem arra vettél gépet, amit elvársz tőle.
Ha hosszú repidőt akarsz, nagy hatótávval, jó kamerával, stabil géppel, akkor Phantomot kell venni, azt is megkapod 1000 euróért, nem csak az Air-t/Pro-t.
Szóval tényleg nem értem ezt a kollektív problémának feltüntetett nem is olyan nagy problémát.
Mivel 2-3 év alatt nem történt csoda és nem találták fel azt az akkutípust, ami 30mp alatt feltöltődik és két napig repülsz vele, és mindez 5 dollárba kerül, ezért csodák valóban nem történtek az említett időszakban.
.Ha azt nézzük, ahol jártam vasúton, ott azt a 110km-t majd száz éve rövidebb idő alatt tették meg, mint most, pedig azóta nem kicsit fejlődött a technika.
Ha a menetidőt nézem, tényleg szörnyű. De mégis volt nem kis fejlődés. Csak rossz oldaláról közelítjük meg. 
-
t72killer
titán
válasz
trialboj
#52661
üzenetére
Egész pontosan 2évvel ezelőtt merült fel, hogy szeretnék egy komolyabb videós drónt, gyakorlatilag semmi előrelépést nem látok ár/teljesítmény viszonylatban
.A képességek fejlődtek, pl ott az akadályfelismerés, egyes példányoknak nőtt az üzemideje, vannak jobb kamerák, de minden apróságnak kőkeményen megkérik az árát - ahelyett, hogy konstans ár mellett fejlődnének a kütyük. Lásd pl Inspire 1: 2k$, Inspire 2: 3k$.
#52662: ott a pont: az akkutechnika (mWh/kg) gyakorlatilag nem fejlődött az elmúlt pár évben, márpedig ez az egész alapja. Minőségi drónos kamerát se nagyon fejleszt senki a DJI-n kívül.
-
Allien
veterán
válasz
trialboj
#52661
üzenetére
Mint mindenben, amíg megy a szekér, addig miért adnának mérföldkőnek számító technikát/technológiát ki...
Sőt! A markettying ugyan úgy dübörög, és próbálják ugye eladni a duplakakit, mint másutt.
Akkuknál is, annyi a fejlődés, hogy jobban ki tudják préselni a határ értékeket már a kínaiak is. 
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Új Lubluelu P4 vezeték nélküli állóporszívó
- Ambiano GT-EWM-03 kompresszoros, háztartási jégkockakészítő 150W 1.8L eladó 2 év garanciával
- KPC Roadster 3.0 Lady női kerékpár, nem új, de soha nem használt
- Új Xiaomi Jimmy H11 Pro állóporszívó hordozható vezetéknélküli porszívó
- Mio Star 8750B Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Apple iPhone XR / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 95% Akku
- Apple Watch Ultra, Újszerű,Dobozával, 12 hónap garanciával
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- HPE Aruba switch, 48G PoE+, 4SFP+, L3, Smart managed
- 32 GB-os DDR5 laptop RAM garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség


Ha a menetidőt nézem, tényleg szörnyű. De mégis volt nem kis fejlődés. Csak rossz oldaláról közelítjük meg. 
.


