Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    Az osztrák papírral kb semmire se megy egyébként az ember. Van és kész, ennyi... ugyanis az is csak egy A1 viizsga

    Nem, az Osztrák igazolás A1 és A3 vizsga igazolás. Még a példa EASA vizsgaigazolásban is A1-A3 van:

    vandor01
    A biztosítás arról szól, hogy véletlenül mégiscsak történik valami aminek nem láttál esélyét (pl. feltűnik egy gyorsan mozgó emberes eszköz stb). Persze arányos kellene legyen a kockázattal.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    "Az A1 nyílt kategória C1-es UAS kategóriája sokaknak elég lehet, hiszen 900gr-ban maximálja az UAS felszálló tömegét. Ebből sokan azt szűrték le, hogy a 850gr-os DJI drónjukhoz elég lesz mondjuk az osztrák ingyenes papír mellé, a magyar szintén ingyenes UAS regisztráció és a biztosítás... HÁT NEM....

    A törvény ugyanis azon UAS-ok esetében, amelyeken nincs "C" megjelölés a 900gr helyett 500gr-ot határoz meg (Az AustrContrloll oldalán is ott van ez), tehát a megjelölés nélküli drónok esetében egy 500gr feletti felszálló súlyú cucc már A2 kategóriás vizsgát igényel."

    Irtó zavaros amit leírsz és vsz. hibás is. Viszonylag jó eredménnyel abszolváltam fordító nélkül az Osztrák vizsgát, de olyanra mint "C" megjelölés nem emlékszem. Ami van az a CE ami a European Conformity (ami ugye a francia "Conformité Européen" jön ezért van abban a sorrendben a rövidítés).

    Mivel ilyet eddig nem osztogattak csak tartozékokra (vsz. nem volt lehetséges szabályozás hiányában) van egy két éves átmeneti időszak ami 2023 jan 1.-én jár le.

    Addig (meg azután is) A3 kategóriában tudod használni a nem CE cuccokat ami pl. 1 picit szigorúbb, hogy mennyire lehet közel menni emberekhez, mindenféle épületekhez ill. területhez ahol kárt tudsz tenni (ökölszabály: min. 150m távol kell lenni de vannak finomítások (engedmények) is pl. absz. min. 30m, de úgy hogy 2s repülési időn kívül ill. távolság mindig nagyobb legyen mint a magasság), de nem igényel A2-t.
    A2-be akkor kerülnél, ha közelebb akarnál menni mint A3-ban, de még mindig nem közelebb mint 30m (lassú repülésben 5m), de ha tartod azt a távot amit fent leírtam (a nem résztvevőktől ill. dolgoktól amiben kárt okozhatsz stb.) akkor A3-ban vagy.

    Az 500g alatti nem CE kategória az nemzeti hatáskörben engedmény alá eshet és ezért kerülhet be az A1 kategóriába az átmeneti időszakban. Vsz. az Osztrákok nem akarták ezzel bonyolítani és vsz. ezért nem is olvastam róla (vagy átsiklottam, lévén olyan sok időm nem volt erre).

    Egyébként rém gyenge lehetett az a tananyag amit néztél, hogy még mindig nem esett le, hogy
    1) vannak műszaki kategória korlátok amit elsősorban a súly határoz meg de ott szerepelnek még extrák mint sebesség ill. pl. geo koordináták használatának képessége
    2) vannak területi korlátok, hogy mennyire mehetsz közel emberekhez/dolgokhoz amiben kárt tudsz tenni
    Minél nehezebb a cucc és minél közelebb akarsz menni az emberekhez/dolgokhoz amiben kárt tehetsz annál komolyabb jogosítványra van szükséged. Viszont ha nem akarsz közel menni (erről szól az A3) akkor még a CE jelölés sem kell.
    Egyébként ha tudsz angolul és úgy könnyebb megjegyezni C category, A area korlát.

    Mivel a CE megfelelés DJI esetben nem igényel módosítást, pont a DJI cuccok azok amik jó eséllyel visszamenőleg (retroactively) meg fogják kapni a CE jelölést (nem érint, de ha már felhoztad).
    A modellező cuccok esetében viszont hiába használsz CE jelölésű komponenseket nem tudsz az egészre CE jelölést kapni szóval marad az A3 kategória, azaz jó távol mindentől ahol kárt okozhatsz.

    Szomorú, hogy ezt a viszonylag jól átgondolt dolgot ennyire rosszúl értelmezhetően adják elő és több a félremagyarázat mint a tényleges.

  • Szancsó

    aktív tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    Na, csak címszavakban:
    - igen, a screenshot lehetőségre gondoltam és nem úgy, hogy bedobni ide mindenkinek :)
    - osztrák megvan nekem is, az A1/A3 egyébként. (Ha lesz itthon is akkor A2 -t is megcsinálom - feltéve, hogy nem egy ökör ára és nem csak Pesten lesz. Szóval kicsi az esélye.)
    - C besorolás nem érint, mert egyedi építésű cuccokat használok és egyébként is regisztrálósak. Regisztrálni mindenképp csak a saját légügyi hatóságodnál lehet, de ennek nem előfeltétele a biztosítás, inkább fordítva. (Ahhoz, hogy biztosításod legyen kell a gép regisztrációs száma. Utóbbi miatt lenne jó, ha a regisztráció már lefutott volna, mert onnantól a biztosítás viszont lehet, hogy külföldön is köthető és ott jóval normálisabb árakat láttam azokhoz képest, amiket az itthoniakkal kapcsolatban rebesgetnek. 40e -t nyilván nem fogok kifizetni biztosításra (pláne gépenként) azért, hogy a határban repkedhessek, vagy a saját udvarunkon a whoop -al.)
    - C0-C1 esetében azért van sebességkorlát is (19m/s) - de ezt úgyis a gyártók kategorizálják majd, max. csökkentik a szoftveres limitet.
    De mivel én még nem láttam a magyar anyagot, így inkább nem pörgök rajta. (A tervezetet átfutottam, de nem olvasmányos és majd akkor tanulom meg, ha lesz rendes tananyag hozzá. Kár, hogy nem volt idejük még megalkotni, kellett az erőforrás, hogy feb. 15 -én ki lehessen plakátolni, hogy legyőztük a vírust.)

    Ahhoz képest persze könnyítés lenne, hogy hivatalosan eddig is mindenhová mindenre kellett volna esetit kérni, de most pont ezt cseszik el, ahogy láttam: kérd meg 30+ nappal előtte és 7 napra vonatkozik? Szóval hetente kéregesd (és fizesd is persze), hogy 1.5 hónap múlva ha épp nincs monszun akkor heti egyszer ki tudj menni a határba? :W

  • vandor01

    senior tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    itt a forumon legtobbunk csak whoopozik meg kis fosokkal bokorugrik
    szoval nalunk az osztrak papir alibinek boven eleg! nem adunk erte 10e piizt
    felesleges etetni a burokraciat mikor ingyen is van a tananyag meg?
    a sikeres vizsga a lenyeg.......

    ha lesz majd regisztralas? es korrektul mukodik!
    akkor TALAN?? majd egy 120gramm+aksi sum 240grammos sajat epitesu CE nelkuli kinai gepet regelek rakok ra biztit..... HA epeszu keretek kozott lehet erte fizetni meg regelni!!!
    Azzal reptetem az osszeset..... nem fogok minden kis szarra kulon kotni!
    De lehet hogy nem is kell majd? Van ahol a pilota reg van csak a kis fosokhoz!
    Van ahol a lakas biztositas fedezi a kis dronok 250g alatti gepeket!
    Szoval akarmenyi gepet lehet vele regelni ingyen! (belgium)
    Az automra 30e ft az eves bizti! a gyerekjatekra havi 1000 a budget azaz olyan 10e/ev.....
    de ekkor mar kurva tulfizettem oket!
    Ha ezeket nem megvalosithatoak?
    Akkor marad minden a regiben mint 2021 elott...
    illegalban repul az ember valahol a pusztaban....

    akinek vmi spec es nehez gepe van vagy munkara is hasznalna es lakott terulet felett?? azok kenytelenek a 100%-os legalt csinalni... persze nem mindenki fogja szopatni magat mert ha csak a pusztaban reptet ahol senkit nem zavar.... baszogatni se fogja senki... most meg! ....

  • cd334

    tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    Annyi kiegészítést tennék, hogy az osztrák vizsga nem csak A1-s hanem A3-s nyílt kategóriára is érvényes. Tehát emberektől, épületektől mindentől távol(min. 150m) C3, C4 és saját építésű drónokkal is lehet repülni 25kg alatt. Természetesen ide is kell biztosítás, regisztráció.

Új hozzászólás Aktív témák