Új hozzászólás Aktív témák
-
Csandi
őstag
Alapvetően mindig azt mondogattuk haverok közt, hogy amíg lehet upgradelni a géped addig nem sírhatsz, hogy szarul fut, csak vegyél jobbat. Na de amikor már az 5090-en is szarul fut akkor itt az ideje szidni a fejlesztőket, pontosabban a managementet mert valszeg ők nem hagytak elég időt a fejlesztésre
Még nem vettem meg pedig rohadtul játszanám, de egy FPS-nél a szar performance nálam kizáró ok. Még egy TPS-nél csak-csak elnézhető ha itt-ott leesik, de ha FPS nem atomsmooth akkor elmegy tőle a kedvem mindegy milyen jó a game.
De ez már önmagába nvicces, hogy "képregény" graf amitől nem kéne annyira erőforrás igényesnek lennie, de mivel szarul alkalmazott UE5 így jobban az mint más gamek amik jobban néznek ki -
S_x96x_S
addikt
> Ebben semmi meglepő nincs, GeForce RTX 50-en hamarabb
> elfogy a 8 GB az új memóriafelosztással, mint a régivel.
> Régóta ismert, ...
a fejlesztőknek valószínüleg meglepő lehetett.
---
Persze mivel ez egy Nvidia szponzorált game is,
a tanulság sokkal inkább az is,
hogy nem elég a fejlesztőknek CSAK csúcs RTX 5090 -es GPU-t adni,
hanem a low-end -ből is kellett volna.
- RTX 5060 8GB
- RTX 5050 8GB
- RTX 5050 8GB mobil ( laptopban - ami még gyengébb )De az is lehet, hogyha a tesztelésben is kapott volna segítséget a csapat, akkor azzal mindenki még jobban járt volna.
---
Mindenesetre - ha beszélsz az AMD-s forrásaiddal, akkor említsd meg nekik ezt is.
Nem árt ha tanulnak az nvidia által kifizetett tanulópénzen.
( ha már megtörtént ) -
nubreed
veterán
Ez aztán egy jól sikerült rajt, gratula a Gear Box -nak! Az még gázabb, hogy az a hozzáállásuk, hogy jól van ez így, ezt kell elfogadni normálisnak. Hihetetlen. 7 dollárért se kéne ez a sz*r halmaz, nem, hogy 70-ért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ebben semmi meglepő nincs, GeForce RTX 50-en hamarabb elfogy a 8 GB az új memóriafelosztással, mint a régivel. Régóta ismert, hogy a 8 GB nem feltétlenül van egységesen kezelve, tehát az nem jelent semmit, hogy x VGA-n jó a 8 GB, míg y VGA-n már nem. Ez ismert jelenség. GeForce RTX 50-ek kettőnél több részre bontják a memóriát, így hamarabb futnak bele abba, hogy az egyik szelet telítődik, mint azok a hardverek, amelyek csak kettő részre bontják, lásd GeForce RTX 30 és 40, vagy azok a hardverek, amelyek nem bontják szét semennyi részre, lásd Radeonok.
Valószínűleg a Borderlands 4 pont arra a határra van konfigurálva, hogy a nem szétbontós és a kettőre bontós hardverekkel 8 GB-tal is jó legyen az 1080p badass, viszont ez azt eredményezi, hogy a GeForce RTX 50-en pont nem lesz jó a 8 GB. Ez memóriamenedzsment probléma, alapvetően nagyon könnyen meg lehetne oldani, mert az Unreal Engine 5-höz nagyon jól hozzáilleszthető az AMD-nek a D3D12MA-ja, ami kifejezetten jól kezelhetővé teszi ezeket a hardveres eltéréseket, és effektíve nem a hardver működésétől teszi függővé azt, hogy elég lesz-e a 8 GB, hanem a memória tényleges kapacitásától. Viszont van egy sejtésem, hogy a Gearbox a root signature-be rakta az erőforrásokat, azzal pedig nem kompatibilis a D3D12MA, mert ellentmond a DirectX 12 ajánlásainak. Emiatt lehet az, hogy saját maguk is nehezen kezelik le ezt a hardveres különbséget, mert root signature-ből tényleg nagyon szar kezelni az erőforrásokat, hiszen nem arra tervezték magát az API-t, hogy valaha is valaki ilyet hülyeséget csinálna. De sajnos elég jellemző lett bizonyos játékoknál, hogy közvetlenül bekötik az erőforrást a root signature-be, aztán lesnek, hogy miért nem lehet jól kezelni a memóriát. Pedig csilliárdszor elmondta a Microsoft, hogy hogyan kell jól csinálni, és aki úgy csinálja, annak ezzel nincs is gondja. Lásd például a Battlefield 6, ahol az optimalizálások zöme abból jön, hogy magát a bekötést nagyon az API működéséhez illesztették, így elképesztően gyorsan lehet a memóriából erőforrást törölni, sőt, valós időben defragmentálnak, hogy a 8 GB-os VGA-k is jól érezzék magukat.
-
S_x96x_S
addikt
ami viszont érdekes,
hogy az RTX 5050/ 5060 ( 8GB) nagyon furcsán szerepel.
( még az RX 9060 XT 8GB és az RTX 4060 / 3070 (8GB) - hez képest is. )és a VRAM hiány hatása is látszik az RTX 5060 Ti 8Gb vs. 16GB között.
( durván fele VRAM, és felére esik a teljesítmény ) -
rumkola
nagyúr
Kicsit túl van ez már megint lihegve.
7800X3D, 5070TI
1440P, nagyon magas graf beállítás, 2x FG, DLSS kiegyensúlyozott, FOV 110:
FIX 120 FPS.
Teljesen jó. -
hapakj
őstag
Ez ugye valami Unreal 5-s fos akar lenni?
És tényleg
Elképesztő, hogy a fejlesztők azt hiszik, hogy behajigálják a kontentet unreal 5-be aztán mehet a shipit
-
burriebonz
tag
Szóval nincs itt gond, csak te vagy csicska ha nem egy cirka 2 millás géppel akarsz játszani...
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 4060 Ti 8GB GDDR6 WINDFORCE OC - Gari 2027.03.28. -ig - Eladó!
- GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC 8GB GDDR7 128bit
- 1080Ti FE Accelero Xtreme IV hűtővel
- ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti SUPER Trinity Black 16GB GDDR6X videokártya
- ASUS ROG STRIX 4090 (RTX4090-O24G-GAMING) 24GB GDDR6X (még 12 hó garival)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3338
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 256GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest