Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz blueboi69 #104299 üzenetére
gyakran én se, de ezek szerint mégse elég ritkán
eh.
az eBEV-portálon keresztül a SZOLGÁLTATÁSOK/Adószámla és pótlékadatok/Adószámla menüpont alatt az adószámla-lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetést kell választani („CEF lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés”)
tök triviális, nem?istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-NoVa-
őstag
-
Samott
addikt
Ez mekkora: 30 milliárdból 3 percet csökkenhet a menetidő a Szeged-Hódmezővásárhely vonalon
Vagyis a mostani 37 perces vasúti menetidő 34 percre csökkenhet. Összehasonlításképp: a két város között a leggyorsabb busz 30 perc alatt teszi meg a távot.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
veterán
válasz -NoVa- #104308 üzenetére
elsőre dobta. viszont mivel nem volt elég pénz a számlámon (a főnök elfelejtett utalni a cégesről... ja, hogy az is én vagyok?), ezért utalás után próbáltam újra, de arra a csomagra már azt mondta, hogy sikertelen, és se retry, se semmi. de aztán rájöttem a trükkre, az új lekérdezéshez új fizetési csomag is készül, azzal már sikerült.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz Samott #104309 üzenetére
ezt nem akarják megérteni azok, akik annyira nyomják, hogy legyen káposztásmegyeren metró: a végállomástól újpest-központig 15 perc a villamos menetideje, ha ezt sikerülne lenyomni 5 percre (amit fizikai lehetetlenségnek tartok), akkor lehetne vele 10 percet spórolni, de a gyakorlatban az szerintem inkább 5.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #104311 üzenetére
de az meg mindig tobb idonyereseg, mint ez
5 uj megalloval szamoltak kapmegyerre, azt a metro azert sokkal elobb megteszi, mint a vili azt a ~10 a mostanit a vegallomasatol a metroig-t
ez mellett vitezy-nek vannak ilyen nagyonfontos nagy tervei, hogy a 28/37 jarjon ki a Nepszinhaz utcabaol a ter kozepere 10Mrd-ert, emrt akkor fuuu lesz
annyibol inkabb vennenek 100-120db vatta uj buszt a BKV-nak, lecserelve a buszallomany 10%-t, aztan a gézanéni meg majd setal 60m-l tobbet a Corvin-tol
meg a szentendrei HÉV alagutba rakasa is 2 perccel csokkentene a menetidot...
de kit kell erdekeljen Bp-n egy szentendrei lakos?
masik ilyen grandiozus terv a Lajosmizsei vasut, 100km, abbol szo szerint 5km van Bp-n belul, 95km megy megyei, de erre van 400Mrd...
csak itt sem ertem a BFK, mint BUDAPEST(!!!!!) fejlesztesi kozpont, miert egy pest meg bacs kiskun megyei lakosnak fejleszt barmit is?
azt fejlessze a P meg a BK megyei onkori nekik, meg fizesse az a ra eso reszt a projektbol, ha fontos nekik[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Sipi-
tag
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #104284 üzenetére
Vicces dolgok ezek, néha már csak röhögök az egészen én is...
-
Samott
addikt
válasz Jahno #104315 üzenetére
De pont az a lenyeg, meg a busz is gyorsabb nala. Hat pont ezert epitunk villamost/vonatot hogy kivaltsuk a lassu buszt.
Helyi kommentelo: "Nem jó a nyomvonal, rossz helyen éri el Szegedet és hosszadalmasan megy keresztül rajta, aminek az az oka, hogy a rövidebb útvonal kisebb távon használta volna a meglévő vasúti és villamos pályákat, vagyis kellett volna építeni kb 2 km új szakaszt Szegedtől északra is, amit viszont nem tettek meg, mert a korrupcióra kell a pénz. Ennek a konstrukciónak megfelelő műszaki paraméterek esetén kb egy 12-14 perces menetidőt kellene tudnia."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #104315 üzenetére
ket csuklos busz siman elvisz mar annyi utast, es 250 millioba kerulnek
1.5 milliardert vesznek 6 ilyen busz parost es hello
az ennek a 70+ milliardnek meg mindig a toredeke
nem mellesleg nem csucsidoben eleg ha csak az egyik busz jar, es akkor sporolnak lefelezhetetlen tramtrainhez kepest, mert az akkoris egy darabban kenytelen menni, ha 15-n ulnek csak rajta egy delelotti uzemben
foleg hogy varoson kivul dizeluzemben jar az is, tuti tobbet zabal km-re vetitve, mint egy busz
meg a busz meg lehetne CNG/LPG-s is akar, huszonsok eve vannak ilyenek meg Bp-n is akartöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #104319 üzenetére
Ott szokták beszívni a kerülőt, mikor waze arra optimalizál és bemész egy "látszólag jó ötletnek tűnt" típusú fekvőrendőrös jobbkezes sorozatba. Sosem tudni. Néha jó ötletei vannak, de néha pont ezt lehet beszívni, vagy régebbi mintára és más megszokott útvonalaira támaszkodik.
-
veterán
válasz blueboi69 #104319 üzenetére
akkor választhatnád azt, hogy az egyébként is itt járó vonatnak legyen új megállója káposztás mellett (ez persze biztos nem egyszerű dolog, ha 30+ éve nem jön össze), onnan a vonat 15 perc alatt a nyugatiba is eljut.
meg talán olcsóbb is, nem kell a fél környéket évekre szétkapni hozzá, meg plusz járműtelepet építeni. legalábbis azt mondták, ha bővül a metró, a meglevő már nem elég hozzá. egyébként a járműtelep utca neve is jelzi, hogy mik voltak a nagy tervek anno
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-NoVa-
őstag
válasz Jahno #104322 üzenetére
A Waze-nél számolhatsz azzal is, hogy kísérletezik, és néha szuboptimális útra elzavar 1-1 autót, hogy onnan is gyűjtsön forgalmi adatot. Aztán néha csöndes mellékutcák beszívják, amikor kiderül, hogy érdemes arra terelni a komplett Szentendrei utat 1 perc spórolásért, és lobbizhatnak az önkormánynál egy kivéve célforgalom tábláért.
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #104321 üzenetére
csak a vegen jarna ugyanott, mint a 14-s vili, meg a 12-s vili amugy is ellatna a Rakospalota miatt azt a par kozos megallot UMSZKI elott elhaladva
ennel sokkal kisebb hasznu nyomoreksagokra is van penz itt....
mondjuk az is beszedes, hogy a vitezy peldaiban levo varosokban a bp-i metrohalozat sulyosan tobbszorose van a barmilyen villamos fejlesztes mellett is, es azt is fejlesztik tovabb, nem allnak meg
Madrid-ban csak 2000 ota 50km uj metrovonal epult a 200km++ melle, itt meg tartunk 39km-nel 1896 ota
de nezd meg a bécsi metrohalozatot is, 197x-ben nyilt meg az elso vonal, ma meg a bp-i duplaja van
ami igazan rohejes, hogy mar Bukarestben is 2x annyi van, pedig ott Csau utolso eveiben nyilt csak az elso vonal is
Praga 65km, az is a bp-i 1.5x-e, pedig csak 1.3millio lakosa vantöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #104309 üzenetére
A busz és a vonat nem azonos nép mennyiségre való elvileg.
Tehát a vonat vs. busz vitát nem a menetidőnek, hanem az utazóközönség nagyságának kellene eldönteni. Mivel nem tudom, hogy mennyien használnák a Szeged-Hódmezővásárhely vonalat, így nem tudom, melyik a jó opció.
Ami biztos, hogy a busz az autók/kamionok között megy, tehát ha áttérnek vonatra, akkor a közúti forgalom csökken.
Nem az a baj, hogy 30 Mrd ment el felújításra*, hanem az, hogy 80->100 lett a felújítás, nem pedig 80->160!
*: azért látható, hogy Karácsony mennyire alkalmatlan, mert vidéken 22 km épül meg 30 Mrd forintból, míg az alkalmatlan Karácsony alatt sinylődő fővárosban 360 Mrd-ból épül meg 7 km. Ja, és alkalmatlan.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz qnadam #104311 üzenetére
Plusz az átszállás ideje azoknak, akik most átszállnak, utána meg nem szállnának át!
De itt is az a lényeg, hogy akkor kell metró, amikor az utasforgalom indokolja.
Egyébként Újpesten, ha jól emlékszem, még nem adták el a nyomvonal telkeit, tehát ott mehetne az új metrószakasz a felszínen is, és akkor már sokkal kisebb beruházás a bővítés, mintha elássák. Bár a kérekvasút is sokkal olcsóbb, mint a mélyben menő fúrt alagút...
-
WiZARD
addikt
Kávézót megtalálta egyik netes kajarendelős kiszállítós cég, sales-es gyerek nagyon nyomult, mondtam ok, írjuk alá, próbáljuk ki, időm sincs foglalkozni vele, gyorsabb aláírni mint lerázni, nem kerül semmibe.
Szerződést át se olvastam alaposan, csak a lényegi részét néztem meg (nincs kötelezettségünk, bármikor felmondható).
Jött a hidegleves a számlával az első napról, meg volt időm utánaszámolni, meg némi visszajelzés egy vevőtől.
Már úton a felmondáshoz a papír tőlük. Végülis 5 napig működöttSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #104313 üzenetére
Az a helyzet, hogy eléggé szűk csövön nézed a dolgot. Megint.
Tételesen:
- "ez mellett vitezy-nek vannak ilyen nagyonfontos nagy tervei, hogy a 28/37 jarjon ki a Nepszinhaz utcabaol a ter kozepere 10Mrd-ert, emrt akkor fuuu lesz" Ez azért jó, mert nem fog áramlani a tömeg az egyébként is zsúfolt Nagykörúton keresztben -> jobb lámpaoptimalizációt lehet elérni,- "annyibol inkabb vennenek 100-120db vatta uj buszt a BKV-nak, lecserelve a buszallomany 10%-t, aztan a gézanéni meg majd setal 60m-l tobbet a Corvin-tol" Egyik nem zárja ki a másikat
-"masik ilyen grandiozus terv a Lajosmizsei vasut, 100km, abbol szo szerint 5km van Bp-n belul, 95km megy megyei, de erre van 400Mrd...
csak itt sem ertem a BFK, mint BUDAPEST(!!!!!) fejlesztesi kozpont, miert egy pest meg bacs kiskun megyei lakosnak fejleszt barmit is?
azt fejlessze a P meg a BK megyei onkori nekik, meg fizesse az a ra eso reszt a projektbol, ha fontos nekik" Lajosmizsei vonal tipikus elővárosi vonal. Szeretsz szopni a dugóban? Na, ha jó lesz a vonat, akkor a sok vidéki (tudod, azok a köcsögök, akik Budapestre járnak dolgozni és a munkahelyük oda fizeti a TAO-t, meg ott generálnak jelentős GDP-t, pl. mikor esznek, isznak, bevásárolnak, stb.) vonattal fog bejárni melóba, nem pedig kocsival. És ez azért jó, mert akkor az olyan megrögzött autósok, mint Te is kevesebbet szopnak. Tudom, most sincsen nagy dugó, amikor Te közlekedsz. Ellenben az ilyen terveket, koncepciókat nem 3-5 évre tervezik, és mire ez elkészül, addigra bizony még több autó lesz Budapest útjain... -
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #104328 üzenetére
Ez a nep mennyiseg se ennyire egyszeru. Ahogy zoli is irta van annyi busz ami elviszi a nepet. Raadasul az ilyen esetekben surubben is jarhat ami megint csak az utazokozonsegnek jo. Negyedorankent egy csuklosbusz jobb mint felorankent egy villamos.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104317 üzenetére
Elméletileg gyorsabb, csak a közúti forgalmas dugótól is függ és azt sem árt csökkenteni. Valami hülye beáll elé (vagy jön a futóverseny :-D) rögtön 3 perc sokszorosát összekapja pluszban. Elolvasom majd a cikket is, de gyorsabb az utascsere, egyszerűbb csomaggal vagy bármivel mászkálni (jöhet a bicaj, roller, mindenféle más állatság, mert itt akár helye is van) és felőlem ötletelhetünk azon is, hogy kinek mi a komfortosabb.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #104329 üzenetére
a Rakospalotai vasutallomas utan a felszinen menne a 14-s villamos vonalan
egyebkent az alagut tovabb is keszen van, mert oda gurulnak ki most is a vegallomasrol a szerelvenyek iranyt valtani
onnan meg kb picsa tavolsag a vasutallomas
a Rozsa utca Viola utca korul van a vege a fold alatt most, az ~600m az Árpad úti vasuti feluljarotol a Googlemaps szerint
azt a reszt kene a vasutallomasig megcsinalni a fold alatt tovabb, utana meg felszinen menne a 14-s vili nyomvonalan
ez is volt az eredeti terv amugy oda mar 35+ eve is
2019-ben 1-2 honappal az onkoris valasztasok elott Tarlos meg el is ment ezt ledemozni a Kapmegyerieknek
ja meg mondtak is ra egy 6 eves tervezest meg 5 ev kivitelezesttöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104334 üzenetére
Nem biztos, hogy negyed óránként jobban járunk, ha pont 8ra és 10re kell beérneed aglomerációból dolgozóba.
Itt falun ez látszik is, nem férnek el a buszok egymástól az úton és a megállóban, mikor vonatot helyettesítenek, aztán megy a sakkozás, hogy melyik mikor várja a lámpaváltást, áll be már szembesávhoz, hogy tudjon fordulni. Erre is kisebb végállomások kellenének, mint pld. nálunk [link] Főleg ha ezt a részét most a Pógár Jenő beszántja és parkosítani fogja: [link]
Lámpánál meg semmi más nem megy át, csak 2 darab busz, vagy a másik irányba telezöldesnél még ennyi sem.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #104334 üzenetére
Rossz a példa!
A "fél óránként" villamos nem lehet opció, oda persze, hogy tilos a villamos!
Maximum az 5 percenként busz vs. 10 percenként villamos lehet opció... És ott már bejátszik az is, hogy az 5 percenként menő buszon nem oszlik el egységesen a tömeg, a vonal végére simán utoléri az egyik a másikat, ha úgy jön ki a lépés...
-
WiZARD
addikt
válasz Jahno #104340 üzenetére
A szerződés szerint minden üzleti titok...
A jutalék kicsit többre jött ki, mint ahogy tűnt az apróbetű nélkül. Én kaptam lét, csak kevesebbet mint gondoltam. - Emelhetnék árat, de nem akarom hogy az online kiszállítós árakat összemossák emberek a helyi árakkal és emiatt maradjanak el esetleg
Vevő panaszkodott, hogy lassan kapta meg. (és a log szerint tényleg) - Ez meg nyilván nem miattunk van, de nem akarom hogy a kávézóval kössék össze a rossz élményt.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #104332 üzenetére
nezd mar meg azt a vonalat mennyien hasznaljak, itt szoktam allni a pirosnal az Ullion, amikor atdocog a soromponal, keresztben atlatok a kocsin, annyira van "tele"
napi tizezer utasert tapsolnak el annyi penzt, amibol uj metrovonalat lehet csinalni napi 150-200k utasnak
ha huszezren hasznaljak is akkoris mivan? boven keves az is
kozben meg bp-n belul muszaj vagy autoval menni, mert nem fersz reggel fel metrora rahordo a buszokra meg a villamos is takkra tele van
de a BFK-nak a Bp-tol 80km-re elo esetleges utas kenyelme a fontosabb, mint egy helyi lakose, aki ide is adozik
szuper egy banda, teeeenyleg
olyan tavrol autoval se jar ide senki eleve, mert arra keresne
tehat nem alternativa neki a Bp-t autoval elerni, mivel nem is jartak eddig ide egyebkent se tomegesen, vonat meg eddig se volttöbb drón kell ;P
-
veterán
válasz Bujdy81 #104329 üzenetére
nem adták el a nyomvonal telkeit, azon jár most a villamos bár a vasútállomás környékén ha a felszínen menne már a metró (elvileg ott menne), akkor felmerül az izgalmas kérdés, hogy a megmaradó 12-es villamos hogy lesz megoldva, mert a meglevő sínek mellett a metró már nem igazán fér el.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #104341 üzenetére
15ös és 115ös busz amivel jártam egy időben, azok 20 perces követéssel mennek, szóval 15ös után 10 perccel jönne a 115ös, további 10 perc a 15ös és így tovább.
Lónyai utcánál volt amikor leszálltam a buszról, átmentem a kereszteződésen és átszálltam az előtte 10 perccel indulóra. Utána már suhantunk. Ugyanez valahol ott a Radnóti környékén visszafelé, mert olyan is volt, hogy leszálltam a 15ösről ami előtt már feltorlódott a 115ös és éppen csak megmozdulni bírt, de a sok barom miatt nem tudott kifordulni a kereszteződéshez és nem sokkal előtte ott volt az előző 15ös. Alig 100 méterre beérte az elvileges 20 perc követéssel. Most már nem csinálok logot, de látványosan nehéz tartani a menetrendet, csak felszálltam, idő nem számított, melóig fel is ébredtem. Aztán estére hirtelen lemegy a csúcs, ott rövidebb volt a menetidő és kihasználatlanság teteje, mikor egyedül ültem a járaton. Mármint a pilótán kívül Ezért bírom a HÉV/villamos/metrót, most már Csepel felé sem akkora szívás a korlátozás és kiszámíthatóbb.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #104343 üzenetére
28 és 37es? Szintén időpont kérdése. Azon is ültem üresen, meg elég megrakottan is. És pislogtam, hogy Csepelre bőven 1+ óra lenne vele az út, mert bemennék Blaháig, onnan Boráros, aztán HÉV, meg pótló, meg tököm. És ne indokoljam meg, hogy kocsival akkor este kb. 15 perc ez az út, amennyi időn belül a villanyos el sem indul.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #104338 üzenetére
Nem biztos, hogy negyed óránként jobban járunk, ha pont 8ra és 10re kell beérneed aglomerációból dolgozóba.
Ezt nem teljesen ertem, raadasul hazafele nem ilyen oramu pontosan jar az ember. hanem ahogy vegez. Es akkor jobb a nagyobb jaratsuruseg.(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- EA Sports WRC '23
- Androidos fejegységek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...
- ASUS ROG MAXIMUS Z690 APEX - garanciás, fullos csomag
- ASUS RT-AX86U AX5700 WiFi 6 gigabit AiMesh OFDMA mobile gaming 2.5G Wan link aggregation
- Dymo letra 109 címkenyomtató, feliratozó + szalagok
- Eladó gyönyörű HPE ProLiant MicroServer Gen10, 1 év garancia, 0%-os számla
- Allpowers AP-SP-002-BLA 21W fotovoltaikus panel + 10000mAh