Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
-
Jahno
őstag
válasz npera #104399 üzenetére
Kölcsön autónál mikor lemerült akkor én is egyszerű gagyi kínai töltőt lógattam rá, hogy legalább kicsit meghúzza és a normális töltő felismerje, mert elsőre a processzoros cucc csak simán hibát dobott, hogy nincs itt már semmiféle akku rákötve :-D Már azt számolgattam, hogy milyen 18650 pakkot dugjak mellé, vagy mivel élesztem fel minimumra. Azt hiszem adtam az élettartamának pár pofont
-
Samott
addikt
válasz npera #104399 üzenetére
Azt hittem az allofutes az ilyen kalyhas webastos megoldas. Vagy amit te irtal hogy be kell dugni a kocsit ejszakara a konnektorba.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #104402 üzenetére
Beszéltem a másik sráccal, aki facebookon meg linkedinen "balhézott", őt nem hívta.
Ahogy velem beszélt gyanús hogy azokat nem is látta...Úgyhogy csak a főnökének írt email lehetett ami ért valamit. (vagy a post amit ide írtam )
Most SOS intézhetem a lízinget, amire azt hittem hogy rohadtul ráér mert úgyse jön autó
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #104401 üzenetére
Nem alszom jól, most beteg is vagyok, ezért még kevesebbet sikerült. Meló után a gyerekeket megetettem, aztán játszottak és én meg annyira bedájoltam, hogy ledőltem a szófára. Akkor még világos volt. Amikor felébredtem akkor már nem volt világos. Utána asszony hazaszédült a kozmetikustól és beszélgettünk. A videót sem ma fogom megszerkeszteni....
-
npera
újonc
válasz Jahno #104403 üzenetére
Ha már eleve annyira le van gatyásodva, akkor lehet el is van szulfátosodva, onnan már közelebb van a szelektív gyűjtőhöz, mint a működő állapothoz.
5"-os quadok akksijával be lehet röffenteni benzines kocsikat, rövid időre leadja a párszáz ampert az is. A hangsúly a rövid időn van ilyenkor.
-
npera
újonc
válasz Samott #104404 üzenetére
Legjobb, amikor egy BEV 12V-os akksija dől meg és lehet bontogatni a kocsit, hogy fel tudd röffenteni és utána zárjanak a kontaktorok és beinduljon a DCDC, hogy a családi házat napokig működtetni tudó traction battery felhúzza a 12V-os egységet.
Valamelyik koreai kocsin van erre egy frappáns megoldás.
-
npera
újonc
válasz Samott #104412 üzenetére
DCDC csinál belőle 12V-ot, meg 48V-ot, vagy amit csak akarsz.
De a jelenlegi rendszerek 12V-on járatják a logikai áramköröket, amik aztán ha minden stimmel (izolációs teszt lefutott és hasonló biztonsági körök) akkor zárhatják a kontaktorokat. Onnantól kezdve a hajtási akksi rá van kapcsolva a HVDC buszra. Ha bármi olyan komolyabb hiba van, ami indokolja, akkor nyitják a kontaktorokat.Vannak koncepciók, amik ezen túlmutatnak, de ezek még nem publikus fejleztések.
-
veterán
válasz WiZARD #104394 üzenetére
ez annyira tipikus magyar sztori, garanciális szervizelés környékén szoktam ilyeneket hallani. szerviz nem csinál semmit, aztán amikor az ügyfél a hazai képviseletnél vagy az anyacégnél reklamál, jön a sértődés, hogy nem kell rögtön árulkodni
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
blueboi69
csendes tag
válasz qnadam #104426 üzenetére
Úgy érzem 4évszakon át fogod szívni a vérem a végtelen alaposság miatt Csak, hogy tudd, mostmár téligumi lesz. És csakhogy mégjobban tudd, a használt téligumipiacon is utána kellett néznem a különböző modelleknek Végül egyébként úgy néz ki Michelin lesz holnap fel is hívom, hogy megvan-e még. Ha nincs, akkor még pár éjszakám rá fog menni.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Sipi- #104413 üzenetére
Én sem tudtam, hogy milyen van benne, mivel a kézikönyv szerint akkor működik ha van benne legalább 6liter gázolaj.
Aztán most kiderült, hogy elektromos....
Egyébként kb 40ezer körül van egy új akksi bele. Exide-ot mondta, hogy azt szokta belevenni. Remélem tényleg jön holnap este vagy a napokban.Megnéztem megint, volt belőle elektromos és gázolajos állófűtés. Az elektromos az tud üzemelni menet közben is! Nice.
[ Szerkesztve ]
-
Sipi-
tag
válasz npera #104417 üzenetére
Jaja, de alapvetően járó motornál szokás használni (bár lehet, hogy megy csak gyújtáson is). Nekem benzinesem van, van ülésfűtés is, így nincs ilyenre szükségem, megoldja a kocsi benzinből a fűtést A Picasso dízel volt, abban nem tudom volt-e valami plusz fűtés, talán igen, mert elég gyorsan tudott már langyos levegőt fújni télen is.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
veterán
válasz hobizoli #104434 üzenetére
az a vicces, hogy valójában ez még a tényleges megálló. normális térképet nem találtam,
de már a lefelé vezető mozgólépcső is valahol a burger king vonalában kezdődik, a lift is a kassai utca mellett van, és (asszem) a peron végénél érkezik meg. egy szerelvény kb 120 méter hosszú, a távolabbi vége így már a lebstück mária utcán is túl van.találtam tervrajzot a megálló egyik vége az istván út vonalában van, a másik a kassain túl, szinte pont a cipésznél.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
hobizoli
nagyúr
válasz qnadam #104435 üzenetére
hm...lehet
en azt nem ertem csak, ha a kovetkezo nagyobb kereszezodesig a Rózsa utcaig ahol az az uzletkozpontszeru ize is van a sarkon igazabol megvan a palya, ott miert nem csinaltak meg egy aluljarot es egy Ors vezer ter szeruen iranytvalto vegallomast hozza idestova HARMINC ÉV alatt sem?
ugy eleve lakotelep szelen lenne mar a metro vege...
edit: mondjuk az lehet mar tul kozel lenne egymashoz...
bar a Lebstück Maria utcatol a Viola utca vonala az ~650m[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
veterán
válasz hobizoli #104436 üzenetére
hát... ha feltesszük, hogy a virág utcánál van az alagút vége (ami kb reális, mert ott van a horváth cukrászdával szemben egy kis betonkocka, ami szerintem lehet egy vészkijárat), és az árpád út 77 előtt meg újpest-központ megálló vége, akkor a kettő között van úgy durván 370 méter. ebből levonunk 120 métert, akkor marad a két megálló között 250 méter. igen, az elég közel van
plusz probléma lenne, ha a kihúzót átrendezzük megállónak (amihez valószínűleg bővíteni is kell az alagutat széltében, de tfh ez nem probléma), akkor kiesik legalább egy tárolóhely, plusz odalent nem lehet eljátszani, hogy néha innen indul a metró, néha onnan, hely meg idő viszont nincs arra, hogy ide-oda tetriszezzenek egy szerelvényt, ha épp jön a délutáni csúcs, és sűríteni kell a járatokat. nem egyszerű, na.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
blueboi69
csendes tag
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #104438 üzenetére
A PTC-s merülőforralós simán felvesz akár 3 kW-ot is. A kályhás cucc meg keringeti a vizet elektromosan tipikusan, meg járatja a ventilátort, kell valami adagolót is járatni, hogy a kályha kapjon naftát, valamiféle gyújtása van annak is, meg ugye a vezérlése is 12V-ról megy. Szóval hiába megy elvileg "léről", ha a működéséhez és a hőtranszferhez kell az elektromosság.
Különféle hűtőkörök vannak, szelepekkel lehet vezérelni, hogy milyen kör aktív és ki mit hűt vagy fűt. BEV-ek esetén az AC tudja hűteni a kabint ugye, de annál is fontosabb funkciója az akksi hűtése, ami akár a kabint is felül tudja bírálni, ha az akksinak olyan intenzív hűtésre van szüksége.
Az elektromos gép nem hatékony üzemelési tartományban járatása (akár álló helyzetben, akár menet közben) tud generálni veszteséghőt, amit ki lehet nyerni az elektromos gép hűtéséből és át lehet vezetni az akksihoz, ha a kocsi sejti navigáció alapján, hogy mész DC-tölteni. Akkor előre rá tudja kondícionálni az akksit, hogy jó meleg legyen mire odaér.
Ezért is volt hülyeség, amint Shmee csinált a Taycannal, hogy nem használta a navigációt, hanem mobillal bohóckodott, amikor ment tölteni, mert akkor a kocsi nem tud rákészülni a DC-töltésre és csak ott helyben a dugó bedugásakor tudja elkezdeni a kondícionálást, ami túl késő. Aztán akkor lassabban tölt és jobban degradálódnak a cellák.
Ha van hőpunepa, akkor DC-töltés után ki lehet nyerni az akksi maradékhőjét és azzal fűteni a kabint, ilyenkor megint más irányban áramlik a termikus energia a részegységek között.
Jó kis móka ez. Ha jól csinálják, akkor egész értelmes rendszer lesz belőle, ha meg elqúrják, akkor úgy fog kinézni, mint a Ford Mustang Mach-E hűtőköre. Egy kaotikus slagrengeteg.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #104438 üzenetére
Amikor egy auto az inditas utan kb egybol tud futeni, az szerinted mivel fut?
Beinditod es 10-15sec mulva mar langyi jon a szellozon, annyi ido alatt se a viz se a allofutes nem tud kelloen felmelegedni, csak egy elektormos.
147-be is volt ilyen opcio, egy elektormos heatmatrix van a klimabox-ban, amit a komfort ECU tud vezerelni, ha elso szelvedo paramentesitest kapcsol a juzer.
több drón kell ;P
-
blueboi69
csendes tag
válasz hobizoli #104442 üzenetére
Az egy sima fűtőszál a szellőzőben, az nekem nem elektronika, ezért kérdeztem, hogy mire gondolsz. Egyébként még nem ültem olyan autóban, ami ilyen gyorsan kezdene fűteni.
Állófűtést nem tudom, hogy milyen hatékony és mennyire melegít fel bármit is. Majd szólok, ha már sikerült kipróbálni -
npera
újonc
válasz blueboi69 #104440 üzenetére
Normális kocsikban tudsz kifejezetten töltőre navigálni, aztán az mutatja az árát, a szabad oszlopok számát, a töltő jellegét (AC, DC és teljesítményszintek) és milyen szolgáltatások vannak a töltő közelében. Szóval akkor a kocsi a megfelelő időben a megfelelő módon kondícionálja az akksit.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #104438 üzenetére
Elektromos lesz az. Bár nem is tudom, majd enpera mindjárt mond valami szakszót arra, mikor az elektronikával, mint hulladékhővel fűtünk, mert inverter/akku/satöbbi is termel, néha jól jön néha meg csak akadék. Néztem pár cuccnak a metszetét, hogy miképpen mennek a körök és mit szeretne vele csinálni, az megint akkora hőtanos külön mambójambó, hogy csak pislogtam. Viszont ezek nem ilyenkor dolgoznak be, ha éppen indulnál. Magyarul bent van egy pár kilowattos rezső és az melegít, levegőt vagy folyadékokat.
-
npera
újonc
válasz Jahno #104446 üzenetére
Hőpunepa. Akkor a kabinfűtés inkább 250-500W nagyságrendben van, nem 2-3 kW.
Model Y-ben volt nagy királyság, aztán asszem MY21 Model 3 is megkapta.Vacak koreai cuccok meg már régóta. Asszem a Kona fűt valami kiemelkedően jó hatásfokkal például, kábé 250W körül van a fűtés a hőpunepával.