Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
Eleve az UTP az szimmetrikus csavartérpár, amit azért csavarnak, hogy a nagyfrekvenciás jelekből kialakult áthallást saját maga csillapítsa. Az erek körül kialakult mezőt majd egy másik tompítja és míg laposan ment a telefon meg egyéb soros átvitel, a húzósabb sávszélnél rájöttek, hogy csavarni kell és az jó. Komolyabb kábeleknél a csavarás és kivitelezés függvénye még az is, hogy milyen szabvány szerint kell bekötni az aljzatot.
Kockaklubban én is használok occsó lapos kábeleket is, mert a kompakt méret/tömeg miatt érdemes, asztalon is jól elfér és pont nem fognak miatta CS meccset veszteni. Odahaza ha gigabitekről álmodunk, akkor kicsit más a szitu.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #91518 üzenetére
Most megnéztem, volt itt kaland rendesen. Szerintem állíts be egy kis expót a távirányítón, szimulátorban teszteld le picit a hatását. Akkor a stick kitérésre finoman reagál az elején, de erősebb kitérésre erősebben. Így könnyebb lesz finom korrekciókat végezni anélkül, hogy vesztenél a kitérés erősségéből vész esetén.
Próbálj koordináltan fordulni, hogy "beléped" az oldalkormányt és úgy csűrsz rá picit. Sebességtől függően majd érezni fogod az egészet egy idő után.
Amikor elment a videó, akkor durván elment, ez picit ijesztő. Az antennát kitakarja a kwad vagy mi van?
Amikor majdnem fejbe suhintottad magad az érdekes volt
-
blueboi69
csendes tag
Mi mi mi mi? Olvastam én is amit tegnap nova írt, azóta kvadokat rakok össze fejben
Ez a Nazgul5, nagyon bejövősnek tűnik. (tudom az kész darab)
De ilyen kicsi cinewhoop DIY lenne az igazán jó móka nekem, mert akkor megvan az építés élménye is.DJI FPV. Várom én is a sok töréses video-t
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #91555 üzenetére
Vannak cinewhoop vázak tölcsérekkel, aztán azt raksz bele, amit akarsz. Mondjuk az rohadt hangos lesz, és a töréstől nem véd semmi. A tölcsér ráadásul ha rosszul van megkonstruálva és nem jó bele a prop csak hangosabb lesz és vagy ugyanolyan vagy rosszabb lesz tőle a tolóerő. Szóval csak tényleg optimális dizájn esetén ad pluszt.
A Nazgul5 állítólag a legjobb és legolcsóbb "kezdő" 5"-os freestyle gép. Az első komolyabb törés után lesz alkalmad építeni azt is, szóval az idő megoldja...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #91535 üzenetére
Ez az AIO board ha majd kijön a következő batch állat lesz. Nekem ennek az elődje (egy eléggé alpha verzió) van a BabyToothban.
Ilyen dedikált 1S AIO boad alig van, ami van az meg iszonyatos hibaaránnyal készül. Teljesen lutri. A Kabab-féle cucc elvileg a megbízhatóság terén akar kitűnni, majd meglátjuk. Az első batch egy public beta volt, most tesztelik sokan és megy vissza a feedback.
-
blueboi69
csendes tag
Hm, az expos görbe az jól hangzik, erre nem gondoltam. Bár azt is meg kell majd szokni.
Próbáltam úgy fordulni, de még nem tudom hogy kell. Amint elveszti a kvad a lendületet, utána már nem fordul. Ettől függetlenül jó ívben kanyarodok már, csak úgy mint egy repülővel, ott sem a fordulópont felé néz a gép orra
Fejbesuhintást nem éreztem élőben vészesnek, nem jött annyira közelről a hang, hogy lehúzzam a fejem, de a videón azért volt para utólag. Igazán szép lett volna, ha vérző fejjel ballagok haza a köv meetingre
Kipróbáltam a 3S akksikat, érezhetően fürgébb a gép, de azokkal lezuhanok állandóan. Egyelőre nem fejtettük meg, hogy miért.
A nagyobb 1200mAh akksikkal tudok szépen repülni, de a tempo néha lassú meg néha nincs elég kakaó, hogy felhúzza a gépet. Nézem a videokat a neten aztán látom, hogy másoknál a gázkar ritkán van 50% felett, nálam meg 50%-on csak akkor nem süllyed ha vízszintben van, szóval inkább 60-100% között van a gázkar... mondta nova, hogy próbáljam ki akkor a combosabb 3S akksikat, de ezek a 460mAh-t hamar elengedik. Ezért is volt az egyik parajelenség, amikor elment a videojel is, utána reszketve kezdett ruhanni a gép, ott én már amint visszajött a videojel, toltam neki a max gázt, épphogy fel tudtam húzni talajhozérés előtt. A kicsi aksikkal is ez van.
Ez most jutott eszembe, hogy lehet a sárgával is ez volt a bajom, hogy azért zuhan le pár perc után max gázon is. Kipróbálom a sárgát is a nagyobb akksival, ha azzal is zuhan, akkor ott tényleg cserés valami. -
A. Crowley
csendes tag
Azt tudjuk, hogy a nappali menetfény miért csak elöl világít?
-
hobizoli
nagyúr
-
npera
újonc
Találtam itthon egy CAT6 slim (nem lapos, csak vékonyabb) 20-méteres kábelt. Kipróbálom azt csak úgy parasztosan térátlóban áthúzva a lakáson, hogy mit muzsikál.
Egy rendesen árnyékolt 20-méteres alighanem jobb lesz, körülnézek olyan után is.
Itt van egy 25-méteres fehér nem lapos, nem slim Deltaco.
Ma délután szófát installálok, aztán a lányomnak ágyat, de utána elfutok barkácsboltba szerintem még a héten és átnézem a küszöbléceket. Ha ügyesen csinálom a lépcsőháznál a fordulót, akkor nem lesz durva rádiusz a kábelben, aztán érzéssel beveszi a kanyart. Utána már jó vagyok. Lehet rajta extra zsugorcső a kanyarokban, hogy védje picit, meg ki tudom fűrészelni az élvédőt úgy, hogy legyen a kábelnek egy kis kibújó a kedvezőbb rádiusz végett. Meg majd lereszelem, hogy ne éles legyen ott az élvédő. Projekt!
-
Jahno
őstag
Árnyékolt nem mindig jobb, ott ugye a két végét EPHba kellene kötni, meg a gépeket is, meg a mittomén. De ez csak a szabály, ha nem trafóház mellett húzod akkor nem szokott zűr lenni, de ha egyik vége olyan, meg házban az áramkörök akkor ott mindenféle áramok fognak mászkálni ide-oda az árnyékoláson. Meg úgyis a Mhz számít, ami összefügg a márkával
-
npera
újonc
Art.nr: STP-625V
DELTACO F/UTP Cat6 patchkabel, 25m, 250MHz, Delta-certifierad, LSZH, vit250 MHz-et írnak rá. Ez körbemegy majd az ebédlősarok körül a falon levő kábelcsatornában. Aztán a hall előtt a díszléc alatt át. Normál háztáji konnektorok alatt megy el. A sütő kap több kraftot, de attól még kábé 2 méter távolságban elkanyarodok a lépcsőház felé. Ott elvileg nincs túl sok erősáram.
Meglátjuk. Előbb-utóbb odaiterálom magam a lehetséges optimumra, már csak hónapok kérdése...
-
eattila
csendes tag
válasz A. Crowley #91559 üzenetére
Mert f_s? Mostanság sok olyat látok, hogy ködlámpával együtt megy a tompított is, simán nappal is. Meg este is. Nem 1-2 néha, hanem sok, főleg új autóknál.
Múltkor fékezett előttem egy új toyota, a féklámpa beleégette a retinámat a koponyámba... Nem győztem fékezni, reflexből majdnem rávillantottam.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
Ebédszünetben kipróbáltam a kábel áthúzását csak úgy parasztosan mindenen át térátlóban. Routerből a kis 5--portos switchbe dugtam bele a slim (de nem flat) 2-méteres CAT6 kábelt, amit a tárolóban találtam.
Kipróbáltam egy motoros videót lemásolni vinyóra a NAS-ról. Néha lement 60 megabájt/sec sebességre, de volt fenn 90 körül is néha. Átlag 70 körül ment.
Akkor olyan 720 Mbit/s körül ment a NAS-ról a másolás, de ez alighanem a NAS vinyói miatt sem lett fullos gigabit.
Ennyi már elég is nekem a boldogsághoz. Szerzek akkor majd rendes kerek kábelt, aztán felhúzom ide ha beszereztem jó élvédőt.
-
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #91565 üzenetére
A képen látszik a jelenlegi furvinyek élvédő.
Lépcsőházban fel.
Aztán a póksarkomban a két könyvespolc mögött a jelenlegi borzalmas kábeldzsungelt kiváltandó akkor csak 1 vagy maximum két kábel jönne fel. Nem kellene az extra AP, meg a powernet sem. A kis 5-portos switch maradna csak ott.
Jobban megnézve kellene porszívóznom picit gyakrabban a sarkokat
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #91567 üzenetére
Hyundai asszem világít hátul is. Volvo és Toyota nem. Iszonyatos baromság, hogy lehet így menni. Mindenkit vakít, ő meg semmit nem lát és hátulról sem látszik. Ilyeneknek én feltolom a refit és úgy megyek mögötte.
Ha jön szembe valaki ködlámpával, akkor bekapcsolom az enyémet is, hogy nekem is van!!!!
-
eattila
csendes tag
válasz A. Crowley #91567 üzenetére
Ezt én sem értem. Apám audiján is valami drl van, mert van auto módja, akkor mintha valami világítana, de éppencsak. Nem is értem.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
WiZARD
addikt
DRL nem világít hátul, mert minek, hisz úgyis fel kell kapcsolni a tompítottat pl ködben, sötétben, esőben, stb.
Nekem halálom az aki minimál ködöt meglát és kapcsolja be a ködzárót, akkor is ha van közvetlen mögötte bárki. Elvenném ezektől is a jogosítványt fél évre elsőre. Második alkalommal örökre.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
Megint feltalatak a spanyolviaszt ezzel a DRL-el. A szarolasz mar evtizedek ota igy mukodik, elindul felkapcsol elol-hatul a vilagitas. Leveszem a gyujtast, kialszik minden. Nem is ertem mi ertelme van ezt maskent csinalni. Ki az a hulye, aki kapcsolgatja attol fuggoen, hogy eppen hol jar? Varoson kivul meg mindig kell.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
-
npera
újonc
válasz eattila #91579 üzenetére
CO2-kvóta és a tagállamok vállalása, hogy a közúti balesetben halálozások és sérülések csökkentése kívánatos. Amit beletolnak a törvényi kötelezettségekben. Aztán az OEM-ek megpróbálnak megfelelni.
A Verso már LED-es DRL-es, meg van benne sötétedés-relé, ahogy a helyiek mondják. Auto üzemben alapból DRL világít elöl, de ha elég sötét lesz, akkor feltolja a tompítottat és akkor egyből jön a hátsó helyzetjelző is.
Ha átkattintom helyzetjelző üzembe kézzel, akkor forszírozottan erős fényerőn megy a DRL elöl és hátul sötét a kocsi. Az ambiens fénytől függetlenül. És mellé lehet ködfényszórót kapcsolni kézzel.
Nem tudom megérteni, hogy a vagány kinézeten kívül (seriously?????) mire jó átrakni forszírozott DRL-re és ködlámpára. Mást vakít, a sofőr meg sz@rt se lát az útból.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91583 üzenetére
Ég ~10 watt led a 110 watt halogén helyett. Tehát spórolnak mondjuk 100 wattot autónként.
Szorozd fel évente eladott autók számával meg mindenféle számmalAmúgy az se lepne meg, ha ez is valahogy trükkösen többszörösen lenne a CO2 kvótába számítva.
Ahogy a LED fényszóró is duplán van levonva. Egyrészt csökken a mérhető kibocsátás, másrészt a LED miatt ebből a csökkent kibocsátásból még levonnak valamennyit mert LED.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Samott #91583 üzenetére
Minden mérhető. Ülésfűtés, gumi mintázata, nyomása, a gumi szerkezete (fém-kompozit, etc.), a csapágyak, az olajak, a különféle DCL-bevonatok. A sok-sok kis javulás árán lehet alámenni a limitnek, vagy minden kocsi után durva pénzt fizetni büntetésben.
Erre való a chassis dyno, meg persze a különféle végeselemes szimulációk. Ott valami Simulink modellt betolsz jól beparaméterezve, aztán a cluster kiszámolja neked mondjuk egy WLTP-H ciklusra, hogy mi a stájsz. Mondanom sem kell, hogy nem egy ilyen iterációt számolnak ki a különféle fejlesztési fázisok során. És a cluster sem 486DX66.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91587 üzenetére
Lényegtelen milyen kevés ha a CO2 kvóta számításnál esetleg pont ezzel férnek bele a limitbe, vagy úsznak meg egyéb drágább fejlesztést.
Évi sokszázezer eladott autónál felszorozva meg lehet hogy nem is olyan kicsi a csökkenés.
Ha évi 20k km/autóval, 6 literes átlagfogyasztással számolunk és 0,08% fogyasztás csökkenéssel, az is évente 1 liter spórolás/autó.
1 liter benzinből 2.34 kg CO2 keletkezik.
1 millió autónál évi 2 340 000 kg CO2[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
őstag
Tegnap simán megörültem, hogy találtam Cseh készletről olcsóbbért TinyHawk 2 Freestyle-t, úgyhogy most csak mosolygok, hogy a tracking alapján ez is Kínából jön majd egyszer. Ráér, a távom úgysincs itt, és a hozzá kinézett vevő is Kínából jön lassan. Mindenesetre én a törvényt betartva 120 gramm alá megyek, és nincs adatrögzítő a gépen. Néha leszidok pár jogászt a légteres FB csoportban, valahogy így:
"Ok, de a törvényoldali kommunikáció megállt az első szónál, adatrögzítő. Nem fejtették ki. Kamerát csak az első, ezt értelmezni próbáló hullám, azaz pár erre érdekelt jogász mondott, akik ezzel már tovább torzították és szűkítették az első réteg pongyolát, itt kell megállítani a dolgot. Persze a hobbistákat, modellezőket teljes mértékben ignorálták és ellehetetlenítették, pusztán lebegő kameraállványként vagy permetezőgépként tekintenek az UAV kategóriára, de mérnöki értelmezésben egy filléres, 50g alatti tömegű abszolút játékszernek épített FPV sportgéppel én nem fogok a kertben a fatörzsek között szlalomozáshoz jogosítványt letenni, CTR légtérüzemeltető szakvéleményt kikérni, légteret igényelni, és kötelező biztosítást kötni"
Aztán meglátjuk.
A DJI érdekesebb, alapvetően csináltak egy akciókamerát, amire nagyon kell vigyázni, de csodajó dolgokra képes. És semmiképp sem szabad FPV játszósgépként tekinteni rá, mert törik. Aztán mehet youtubera a nagyon látványos kontent olyanoktól, akiknek a kézügyessége nem engedi meg a rendes freestyle vasat, de a pénztárcája megengedi a DJI-t. Majd kell minden videóba epic dive, hogy meglegyen a bizonyíték, hogy nem DJI cuccal repült.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #91589 üzenetére
1 liter benzin kb 9 kWh energiát tartalmaz.
Benzines motor hatásfoka legyen 35%, meg ott a generátor hatásfoka, stb.
Tehát 1 liter benzinből csinálsz kb 3 kWh áramot.Napi 1 óra autózásnál napi 100 Wh, 365 nap alatt 36,5 kWh.
Azaz évi ~12 liter benzin.Ez jóval több mint amire eddig gondoltam.
(de szóljatok ha valami számítást benéztrem)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
veterán
mindenközben őrület van, a digi végre sikeresen kiállította a decemberi számlámat, amin végre rajta van az augusztusi pályamatricám.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
Megvilágosodtam. Vagyis reméljük.
Ha felhozom a tyúkbelet a routertől ide a póksarokba az emeletre, valamint ideköltöztetem a NAS-t, akkor a kis 5-portos switch mögött el tudok intézni mindent, ami számomra érdekes (nagyobb méretű fájlok mozgatása a NAS-ra vagy onnan a PC-re).
Azon túl, hogy az internet milyen gyors kábé tökmindegy, ha legalább 100 Mbit/s megy. Ha 6-700-900 az persze profit Nova mondása szerint, de régen a 100 Mbit/s is gyors volt nekem.
A nagy sávszélesség a családnak kell tipikusan, ha megy a Netflix és neteznek. De az engem nagyon nem érint, mert a HWSW így is bitang gyors már.
Ha majd egyszer elkészül a NAS 2.0 projekt, akkor ha túl gyors lenne a NAS a gigabithez, akkor csak egy gigabitnél gyorsabb kis switch kell a PC és a NAS közé, a router felé már tökmindegy nekem, hogy gigabit-e vagy gyorsabb.
Ahogy nézem ezek még drágák, de idővel lesz majd olcsóbb is. Akkor leszek igazán future-proof
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #91596 üzenetére
A router a ház hátsó falán van, ahol bejön az optika. A póksarkom meg a ház első felén van az emeleten. Gyakorlatilag térátlóval kell az egész miskulancián átmenni. Ha födémet akarnék fúrni (nem akarok igazán), akkor utána csak annyit érnék el, hogy még mindig a ház másik felében vagyok, át kellene menni több falon is.
Lehet csinálok majd egy rövid kwadkopteres videót, hogy merre kell menjen a vezeték. Akkor ötvözöm a kellemeset a hasznossal. Új projekt!!!!