Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
-
Sipi-
tag
Parkolásért nem kell még fizetni, ugye továbbra sem?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #92099 üzenetére
És jót tanul, vagy mi a visszajelzés? Egy manővert ha el sem kezd akkor mi lesz a vége? Állítólag a Fészbúk is tanul meg önfejlődik és felismeri a képeket, aztán amit tök egyértelműt felülbírálunk azt sem értik a majmok. Pedig az egyszerűbb és van bigdata meg minden. Igaz a szabályok nem ilyen szigorúak, viszont saját érdekük lenne a piachoz igazodni.
-
NauTiLUS_HUN
újonc
https://444.hu/2021/03/08/szulok-szerint-nem-mukodott-reggel-a-digitalis-oktatasra-kitalalt-kreta-rendszer-mostanra-talan-helyreallt
Jahno már megint mit csináltál?[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz NauTiLUS_HUN #92106 üzenetére
Digi is azota szar, miota odaszerzodott.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #92106 üzenetére
-
Grillo
senior tag
Ebben az a jó, hogy 2001-ben ennek az egésznek az alapjait, egy Verseny 2000 nevű minisztérium-Microsoft által meghírdetett csapatverseny próbálta letenni, amit faszán meg is nyertünk (én a bölcsész voltam a csapatban). Emiatt anno nem tudtam egyetemre menni, mert az írországi buszos körút pont a felvételik idején volt.
Egyébként nem olyan nagyon szar a Kréta, lehetne roszabb is, de az előző Mozaizé talán kissé jobban össze volt rakva, ennek meg talán lesz ideje, hogy összeálljon. Majd egyszer.
-
Sipi-
tag
válasz WiZARD #92111 üzenetére
Inkább az a kérdés, hogy a amatőr (szakadt golffal agy akár közel luxuskocsival közlekedő) "versenyzők" hülyeségét ki tudja-e védeni. Meg azokét, akiknek fogalmuk sincs, hogy merre megy a kocsi az úton és ez megfejelve a nálunk szokásos felbontásokkal, kopott felfestésekkel, stb.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #92111 üzenetére
Szerintem nem a 10% a problema, hanem a szabalyosan lekuzdhetetlen szituaciok. Savvaltas nyomulo bunkok kozt, kifordulas suru forgalomban. Meg a mogotted allo dudalo nepek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #92080 üzenetére
Megpróbáltam belenézni, most van egy kis szünet. Ha jól értem a Tesla kamera nem a hagyományos tartományban néz, hanem valami infra hybrid. Szóval a sötét az relatív, vagyis inkább nem tényező. A hó egy nehezítés, mert rücskösebb, mint a sima aszfalt és az algoritmusnak kell tudnia kezelnie.
A kátyú kikerülése jó dolog, ez dícsérendő. Ha jönnek szembe, akkor belemegy vagy kikerüli a szembejövő oldalán? Ha van egy kutyasétáltató oldalt, akkor mit csinál? Ha refivel jön szembe egy nagyobb Land Cruiser, akkor mit csinál a teljesen elvakított előre néző kamerával?
Az én eredeti feltevésem ma az volt, hogy jobban hiszek egy szenzorfúzióban, mint egy extremitásban (legyen az akár fúj LIDAR vagy fúj kamera).
Mindegyiknek más erősségei vannak. Ha például esik valami csapadék vagy erős a köd, akkor rögtön más a leányzó fekvése. A különféle LIDAR megoldások is eléggé eltérnek a kezdeti óriási pörgő vödör a tetőn koncepciótól. A modernebb cuccok egy minimális púpot eredményeznek csak ott, ahol a jelenlegi esőérzékelős és city safety cuccok ülnek a mai autókban.
A Mercedes-Benz már elképesztő régen tudott olyan dugóasszisztenst felmutatni, hogy meg is állt és onnan ment tovább talán. Vagy azt még lábbal el kellett indítani, már nem emlékszem. Tizensok éve. Ők nem tudom mivel foglalkoznak most, de egy ideig legalábbis az S-klasse volt az a típus, ahonnan a részben biztonsági funkciók lecsorogtak a konzumer modellekbe.
A Tesla kapcsán engem az foglalkoztat, hogy ha ennyire elképesztően sok adatuk van, ennyire régen ott a tuti, nem zavar be semmiféle külső beszállító töketlenkedése, akkor miért van még mindig fantom fékezés? Miért vannak még balesetek velük? Ha tényleg igaz, hogy a többi gyártó a fasorban sincsen és ilyen 3 autós szériákkal bohóckodnak idealizált körülmények között, akkor nem kellene mindenkinek kábé azonnal meghalnia a hagyományos autók vezetése közben? Mert ha a másik irányba extrapolálok nagyon messzire, akkor a lemarketingelt önvezető tesztelés és fejlesztés alapján azt kellene hinni, hogy egy tempomat bekapcsolása is azonnali halált okoz mondjuk egy Toyotában.
Az igazság valahol máshol van, de ezt a mi korlátozott rálátásunkkal nehéz lesz megfejteni.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #92116 üzenetére
Azért a vizes és ide-oda elhúzott, kopott sávok, buszsáv megszűnik, alakul, vagy tábla alapján ha tudod, hogy jön a vége vagy rutinból ismered és előtted lévő utolsó pillanatban kikerüli estébé, ezekben az esetekben kíváncsi lennék mit csinál. Enpera tán tudja, kövtávokra kíváncsi lennék.
-
npera
újonc
Hogy legyen valami vicces is: Karotta alatt lerohadt a Német(h)ből hozott Polestar 2 tesztautó. Ha jól értem az Ivanics kereskedés hozta be, hogy legyen, aztán most megállt szépen.
-
eattila
csendes tag
Jaj már. Nyomvályús földútra a toyotával nem megyek fel, amit én vezetek Tudom, hogy Te csapod a seatnak, de na. Rétegigény. Ahogy a csomagtárbe betárolt kandisznó szálíltás is.
Majd az x truck vagy mi a jóisten elvisz. Osztjóvan.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
WiZARD
addikt
Nem kerüli ki a kátyút, user azt mondta hogy egyedül ott kellett belenyúlnia, hogy ő manuálisan kikerülje.
Én a tanulóvezető-style vezetés mellé írtam, hogy a tökéletes szabálykövetés mellé (és ebből adódód "gondok") még jöhet az is hogy mondjuk ki tudjon kerülni egy kátyút magától...Nyilván sok a marketing rizsa meg mellé a többi gyártó aki pedig pont titkolja azt is ami van.
Én csak abból indulok ki, hogy hány éve hallom hogy majd a nagy gyártók hogy lenyomják a bolhapöcs kis Teslát és továbbra sincs ennek a leghalványabb jele se.
Meg jön a szöveg, hogy fujj milyen bétákat enged ki a Tesla az utakra, bezzeg a komoly gyártók...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
No, napi blog. Összegyűlt egy fejezetnyi beszámolnivaló és mert blubesz befenyített, hogy miért amatőrködöm szinten aluli fotós csoportokban. Ennek is meg van a miértje, infót kell gyűjteni a világról is, meg mert mert csak. Na.
Idén már voltak kisebb eredmények, vagy részeredmények de így érdekesebb dolog összefoglalót írni ha kb. egyben van.
Előzőleg már írtam, hogy akadtak mindenféle nemzetközi pályázatok, amin kipróbáltuk magunkat. Ezt évente egyszer összesítik, ami most valamikor jövő májusra fog esni. Ha ott megüt az ember egy darabszám/ország szintet az elfogadott képeivel, akkor adnak plasztik kártyát, hogy Te a nemzetközi fotós szövetség által elismert valaki vagy X szinten és az jó.
Most változtak a követelmények, de úgy fejtettem meg, hogy a legkisebb szint nekem bőven elég lenne. Felette már csak pénzköltés lenne a nevezési díjakkal meg mindenfélével. Így valamit elértünk, haverral húztuk egymást, Ő még mehet tovább, fiatal, megbírja, nekem innentől sokat nem jelent.
Mellékesem a képekkel is úgy vagyok, hogy szerintem nem a legjobbak, de ha így döntött a zsűri, akkor nem vitatkozom, akad olyan is amit tölteléknek raktam fel, mert általában X kategóriában 4-4 képet lehet beadni, akkor meg miért ne, max. kidobják és szörnyülködnek.
No, nagy részét nem dobták ki, elmúlt 2 hónapban bezsebeltem kb. 18 darab különböző kategóriájú elfogadást, most nem győztem letölteni és rendszerezni a PDFeket:
De egyik rendesebb banda még ezüstérmet is küldött postán, az jófejség
Következő lépés, hogy belefutottam valami hazai pályázatosdiba. Én ezekhez elég sügér bírok lenni, de megnéztem, felét nekiálltam kitölteni, majd megkérdeztem ismerőt, hogy mit tud róla és két sörért segítsen már, mert ha jól sejtem ilyesmikkel mozgolódik. Összeírtuk az erősségeim, kanyarított valami rizsát, küldtem egy szkennelt aláírást és visszaigazoltam a kapott emailt egy kattintással. Aztán vártam.
Pár hete írtak, hogy elfogadták, érvényes, részletekről majd tájékoztatnak. Akkor még nem akartam elkiabálni, de most esett be az email, miszerint:
Szóval alapban bódottá és világbéke, még márciusban gyorsan neveznem kellene két pályázatra, mert az elég exkluzív és olyasmi idén már nem is nagyon lesz (van már éves naptár és tervezet), később meg pattintok valami sört. De az is lehet, hogy trafikban veszek egy mini
viszkitrumot. Napokban írok egy 120ezer tételes Ekcel táblát, ahogy enperától tanultam, aztán győzzem lefaragni kb. harmadára Nagyfotósbeszerzésiötletek.xls, majd kattintás és profit :-D -
Samott
addikt
A tesztet olvastad? Ok, Karotta tesla b.zi, de valahol megalazo az egesz.
"A Model 3 Performance sokkal tágasabb. Negyed tonnával könnyebb. Másfél másodperccel jobban gyorsul. Bő 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, és átlagosan dupla ilyen gyorsan tölt. A szolgáltatásai, a fedélzeti rendszerei egy más világ. Olyan, mintha egy bő generációval újabb autó lenne a Polestarnál, egy olyan, aminek majd 5-8 év múlva kellene kijönnie, miközben három éve gyártják. Mindehhez még érdemben olcsóbb is."
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #92130 üzenetére
Jaja, minden Zoltán nevű nő ismerősömnek rögtön boldog húsvéti újévet is kívánok
Haver most rázuhant az itthoni hasonló támogatásokra. Ami jó, mert jogász, ért hozzá. Nem mellékesen ingyé van :-D Én meg körbenéztem a világban, hogy mi az amivel a sok átlagos Sanyika és művészeti társulás közt el lehet lavírozni, vagy netán kilógni, mert jó eséllyel mi nem leszünk azok a nagy kortárs alkotók, azon felül pár csapásirányt viszont meg lehet fejteni, ami jól hangzik. Meglátjuk.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #92127 üzenetére
Ah, már azt hittem azt is észreveszi. Talán Audi vagy Mercedes-Benz tudott olyat már sokéve, hogy figyelte a kátyút és egyéb olyan egyenetlenséget, ami zavaróan hat a komfortra és dinamikus helyzetben a tapadásra és megpróbálta felkészíteni a csillapítást előre (!) a becsapódás kezelésére. Ez feltételezett algoritmust, mert a navigációból ki nem olvassa jelenleg az egyenetlenségeket.
Picit olyan ez, mint az anti-shuffle, amikor megpróbálod a nyomaték finom korrekciójával a kocsi bólogatását mitigálni egyenetlenségeken. Asszem még a Prius is csinál ilyet, nem csak S-klasse feature.
Szerintem aki picit is komolyan veszi a fejlesztést az egyáltalán nem veszi félvállról a Teslát. Az a fajta pocskondiázás, ami különféle fanboyok között szokott menni azért nem ugyanaz, mint ami a belsőbb fejlesztési körökben a vita alapját képezi.
A másik félig-meddig komolytalan alap az újságírok olyasféle kommentjei, amikor részben a clickbait, részben a teljes kép hiánya miatt még rátesznek a kommentmezős fröcsögésre.
-
npera
újonc
válasz Samott #92129 üzenetére
Nem olvastam. Egész nap PI planning volt olyasmi cuccokról, amik majd 2025 után jönnek ki.
Ismerem a Model 3-at eléggé, sajnos azt is tudom, hogy a PS2 hol tart hozzá képest. Számomra a PS2 egy eléggé félresikerült cuccnak tűnik. Ha teljesen szakmaiatlan és privát véleményemet írhatom le, akkor a következő gondjaim vannak vele. Csak publikus infót érintve:
- pocsék a légellenállása a Model 3-hoz képest. Ez range tekintetében baj. Nem pici.
- amikor a concept study ment az alapját adó CMA platformnak (Geely-Volvo első komoly együttműködése), akkor igazából fingjuk nem volt róla vezetőségben, hogy teljesen ICE platform legyen vagy hybrid vagy inkább BEV, de lehetséges hybrid kiegészytéssel.
Így aztán lett belőle egy gyakorlatilag ICE platform hybrid lehetőséggel és egy halom kompromisszummal. Egy ilyen szükségszerűen nehéz, az elektromos "tengelyek" nagyon kompromittáltak mindenféle packaging szempontból.
- A kabin szűk. Az akksik egy része fel van polcolva a "kardánalagútba", hogy a lábaknál ne legyen olyan vastag. Ezért is olyan szűk. Alig lehet kilátni, hátrafelé botrányos. De hátra-oldalra is.
- A besourcolt motorok (elektromos gépek) specifikációjában az érjük utol a Model 3-at prió jóval erősebb volt, mint a hatékonyság. Beválasztottak egy motort, aminek a tekercselése hagyományos, költséges és nehezen automatizálható. És zabálja az áramot. De cserébe erős. Az inverterhez képest például túl erős.
- Az inverterből besourcoltak egy olyat, ami jónak tűnt, de a visszahívás után már nem tűnik olyan jónak. Ezt mondjuk az Xpeng is beszopta, ugyanaz az inverter ugyanazzal a hibával füstöl el náluk is. Bár ez nem nagy vígasz.
- Az akksi is lehetne jobb, de még ezzel is vért ízzadtak. Maximum 150 kW elméletben inkább, azt valóságban ritkán éred el.
- a töltés pocsék, az akksi coldgétel simán.
- A legnagyobb szopó persze a SW. Szerintem ezt a legtöbb hagyományos OEM beszopta. A mai kocsikban a szoftver exponenciálisan több erőforrást követel. Akár tesztelés, akár fejlesztés.
A kocsi fedélzeti rendszere engem kifejezetten idegesít. A műszerfal nem mutat olyan dolgokat, ami szerintem kellene (mondjuk töltés közben), valamint az interface valahogy nagyon nem jön be. Az ízzasztó vegán huzatoktól hányok, a pianólakktól hányok.
A PS2 igazából évekkel korábban kellett volna kijöjjön, de mire kiadták, addigra már nem lehetett tovább halasztani. Pedig a készültségét nézve még kellett volna egy év kábé, de addigra már kár is lett volna kiadni.
A Tesla Model 3-nek vannak elképesztően idegesítő dolgai. Az ablaktörlő egy fos. Az automata ablaktörlő életveszélyesen szar. Az, hogy a menüben kell matatni, hogy le tudd törölni az ablakot hirtelen (túl sok víz lesz rajta és ki KELL láss valami miatt) csak úgy lehetséges, hogy lemosod az ablakot. Mert arra van gomb. Egy pillanatra akkor még annyit sem látsz, de utána elkezd forszírozottan törölni.
A belső tér egyes elemei borzasztóak. De a szellőzés tök jól állítható. Az ülésben elférek. A navigáció simán megtalálja a keresett gyorséttermet Trollhättan határában.
Az Autopilot szerintem egy blöff. Egy körforgalmat képtelen bevenni. Nem érdekel, hogy az USA-ban mit csinál, itt egy fos. A fantomfékezések életveszélyesek. Maga a neve félrevezető.
Viszont ha az egészre úgy tekintesz, mint egy guruló mobil, akkor tök jó. Egyszerű vezetni, jól tölt, alig fogyaszt, van nagy képernyő. Aki erre bukik az sosem akar mást.
-
npera
újonc
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #92068 üzenetére
Elvileg azt mondták, hogy 100 darabot lehet _lízingelni_ ebből a modellből, ami Legend. Azt nem említi a czikk, hogy mennyi lesz a ténylegesen eladott mennyiség. Én is néztem reggel, mint a gázálarc, hogy értelmezzem, de nekem az jött le, hogy lesz "kölcsönzős" szinten 100db, meg pár(ezer) másik, amit te meg én, meg akinek van 2Fttól többje, az megvehet. És ez level 3, nem 2 vagy 2.2 mint a Tesla.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
nekem ebbol megint az jott le, hogy a Tesla-nal a tervezok sokkal magasabb szinten vannak, es jobb otleteket csinalnak meg
.....plusz gondolom a letszamuk is kevesebb, meg a hatekonysaguk egy masik dimenzio
nemtom, de amikor reverse engineering is adott volt PS2-hez, mert M3P-t meg evek ota lehet venni, akkor hogyan lehet egy annal butabb motort, invertert, akksit, toltesi rendszert "fejleszteni"
es a vegen meg szukebb is, nehezebb is, meg dragabb istöbb drón kell ;P
-
WiZARD
addikt
Nekem külsőre tökre bejönnek a mostani Volvo modellek, de a PS2 az valami szörnyű alaktalan izé.
Kilátni hátra a Model3-ból is szar, legalábbis nekem nagyon fura volt.
Fantomfékezést a Nissan is tud
Hogy körforgalmat be tud-e venni az meg a jogi korlátozáson múlik.
Reggel viszem a Nissan-t ismét a szervizbe. Múltkor ugyan letesztelték az akkut és ők is látják hogy a 17es cella szar, de valahogy mégse látszik eléggé a saját diagnosztikai programból. Ők is tudják, hogy az android store-ból letölthető külsős app-ban tök jól látni a hibát, de ez nem használható ahhoz hogy felsőbb szinten engedélyezve legyen a garis javítás.
Holnap jön Budapestről vmi mérnök, aki jobban tudja használni a belsős diagnosztikai cuccot és feltételezhető hogy rögzíteni tudja a hibát úgy, hogy annak a garis javítása végül jóvá legyen hagyva.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #92147 üzenetére
"Only 100 will be sold in Japan at a price of $102,000" + "Honda has no plans to increase production or sales of a level 3-equipped Legend for now, its operating officer said on Thursday."
Az hogy ezek lizingelve vagy eladva lesznek-e szerintem reszletkerdes.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.