Aktív témák
-
glett
tag
Lehet, de az eredmények kb. a windows-os tesztek eredményeire fog hasonlítani, mert sem a kernel sem a gcc nem a 64 bites futásra lett fordítva... Kár, hogy nem volt elég idő, bár maga a tesztelés is eltartott volna egy darabig, amíg felteszitek a teszhez az oprendszert is. Talán legközelebb...
Várjuk a tesztet!
Ciao
glett -
fLeSs
nagyúr
Na találtam még itthon egy SUSE 8.0-t, ezzel lehet vmit kezdeni?
-
fLeSs
nagyúr
OK, akkor az van, hogy nem lesz Linux, sorry guys. Ma már nemtok sehonnan keríteni másféle Linuxot, holnap meg már teszt.
És ezekszerint programnyelv fordítás sem lesz. -
Sipi
addikt
Ja, az alap Gentoo feltétele nem igényel túl sok macerát. Úgysem csinálod végig, és elég a minimális méretű ISO is.
Ez először felrak egy optimalizálatlan alaprendszert, amit beizzít, és némi konfig után beindul a fordítgatás. Első menetben lemegy a gcc/glibc (ill. pár hozzá kellő cucc), így a legfrisebb gcc-d lesz.
Innen indulhat a teszt, hogy mennyire gyors az adott processzorhoz igazítva. A Gentoo Linux topikban (az eleje felé) van egy link, ahol leírják, adott procihoz milyen gcc flageket lehet max. optimumhoz használni (amivel még nem fagy a rendszer).
Kernelt az így optimalizált gcc-vel fordíthatod, ez tutira P4-re/AthlonXP-re készített kódot ad vissza.
Sipi -
Sipi
addikt
Igen, pont emiatt nem rossz a Gentoo telepítés-ötlet. A nulláról indulósat választva, a stage1 a lényeg, ez csak az alapvető utility-kat, a gcc-t és utána kézzel a kernelt készíti el. Olyan processzorra optimalizálva, amit Te adsz meg.
Debianra totál friss gcc-t szerintem sem nagyon lehet felküzdeni...:)
Gentoo alatt viszont mindig a legfrisebbet nyüvöm.
Sipi -
zrubi
senior tag
Ha debianon akarsz tesztelni, akkor nem kell semmit tenni csak nekiállni fordítani a kernelt.
DE, a debian alapból 386 processzorra van optimalizálva. Tehát semmiféle extra ficsört nem fog kihasználni a processzor tudásából.
Kivéve, ha saját magad fordítasz egy kernelt, és azt használod. Ez viszont nem triviális az adott procik esetében.
A gcc-vel sem tudsz semmit extrát kezdeni, mert az is 386-ra van lefordítva. Saját gcc fordítása sem triviális feladat...
De ha ez nam baj (vagy pont ez a cél), akkor ha nem is a processzor tudására utaló, de legalább összevethető eredményeket kapsz. -
zrubi
senior tag
''Ez akkor tamogatja a 64-bites uzemmodot, es a P4-nel meg a HT-t, SSE, stb?''
A kernel, amit teszt célból fordítasz, teljesen mindegy mit támogat, mivel csak a fordításra használt idő a lényeg. Ezt csak a fordításra használt rendszer (éppen futó kernel és az alkaplamzások gcc!!) optimalizációjától függ. Tehát a tesztrendszertől.
A fordított kernel csak a teszt eszköze.
''Ezek a kernelforditas idejeben jatszanak vmifele szerepet, marmint az ilyesfajta utasitaskeszletek, stb?''
Ha a rendszer amin fordítasz ezekre van optimalizálva akkor igen nagyon nagy mértékben. A lényeg mindenképpen a tesztrendszer és a gcc, men az, hogy mit fordítunk épp... -
klumbik
tag
továbbmenve így lehetne ''teljesen'' p4/a64 optimalizált rendszert építeni és így összemérni pl az ugyancsak az adott procira fordított freebench-el a 32/64 bites kódot ([L]http://www.freebench.org/[/L])
szerk.:
na egy kicsit még utánagondolva, a fenti inkább rövidéletű ötlet gyanánt vethető föl; szerencsétlenebb esetben nem biztos, hogy igazán objektív képet adna, lehet a gcc még meglévő gyengeséi túl nagy hangsúlyt kapnának egy ilyen über optimalizációnál
[Szerkesztve] -
klumbik
tag
nagy programfordítás tesztnek akár jó lehetne a gentoo bootstrap-je is. nekem kb 16 óra 333-as pékettőn. 100% hogy részrehajló optimalizációktól mentes kód fut, a 32 bites mód nyers integer erejét lehetne mérni.
-
Sipi
addikt
-
fLeSs
nagyúr
Koszi a tippeket, de mar nincs ido ilyenekre, illetve igy is rengeteg progi kozul kell valogatnom.
Tehat, ami meg fuggo:
1. a programnyelv
2. a kernelforditas
A programnyelvhez kene segitseg (vmi rovid magyarazat), illetve a linuxhoz csak annyi, hogy az otthon levo debian linuxomhoz melyik kerneleket szedjem le p4 es athlon64-es konfighoz (URL)? illetve erdekelne, hogy a chipsetdriver hianya az erezteti-e hatasat a kernelforditas idejeben? -
vtechun
veterán
www.blender3d.com innen le lehet tolteni egy ingyenes 3D tervezo progit amihel letoltotok egy samplet es rendereltek egy animaciot....
-
Raymond
titán
Kribi Bench:
[L]http://www.adeptdevelopment.com/[/L]
Innen letoltheto:
[L]http://www.benchmarkhq.ru/fclick/fclick.php?fid=218[/L]
Ezt hasznaljak az aceshardware.com tesztjeiben - nekem tetszik... -
Gamma
tag
Lehetne még SSH keygen is.
Nem túl gyakran használt dolog, de egész szépen meg lehet huzatni vele a procit.
Egy 16384bit hosszú kulcs legenerálása azért már beletelik egy kevés idõbe :)
Ha már felmerült akkor bocsi ! :) - kicsit késõ van már ... -
Gamma
tag
-
fLeSs
nagyúr
Elküldtem!
Nos, 99%, hogy lesz SETI is, thanx to Luke!
Még meglátom, hogy mennyi idő alatt végez ezzel a csomaggal, amit leszedtem a netről, ilyen 3 órás tesztekre nincs idő.
1ébként még van egy olyan bajom vele, hogy a HT-s P4-emet 50-60%-ban terheli csak le. Nem támogatja a HT-t? -
kbalage2
aktív tag
Nah meglepődtem hogy berövidült a topiccím :DDD Izé szóval megy már az a vacak LW?
-
Fless, akkor nem küldöd el a mailt:?
-
zrubi
senior tag
''make modules_install''
Ez nem kell, mert csak testelni akarunk...
''A make dep akkor kell, ha 2.6os kernel van.''
Ez pont hogy nemkell a 2.6-os esetén...
2.6-os kernelt javaslok, annak egyszerűbb, átláthatóbb a kimenete és nagyobb is ;)
Valahogy így.
először:
- make menüconfig
ezzel egy biztosan leforduló kernelbeállításokat állítsunk be
A legegyszerűbb, ha veszünk egy már működő kernel konfigot (ilyet tudok küldeni, ha kell), és odamásoljuk .config néven. Természetesen a többi gépen is ugyan ezt a konfigot kell használni.
Aztán a teszt:
- make clean
- time make bzImage modules
A végén meg kiírja, hogy mennyi idő alatt futott le. -
zrubi
senior tag
Hát biztos én vagyok rosszul összerakva, de nekem eszembe nem jutna méricskélni, hogy hány másodperc alatt fut le egy olyan program, ami ki sem használja a vadi új procim képességeit...
persze az sem, hogy 64bites v. HT-s procit vegyek, úgy hogy a rendszerem ki sem tudja használni... -
make menuconfig
make dep
make bzImage
make modules
make modules_install
A make menuconfig ki is hagyható.
A make dep akkor kell, ha 2.6os kernel van. -
Megnéztem a CHIP-es cikket, szerintük :
1) Kernelforrást /usr/src könyvtárba kicsomagolni.
2) ''make mrproper''
3) ''make xconfig'' - itt lehet sokat variálni, de mivel csak a fordítási idő érdekes, és nem akarjuk a kernelt élesben használni, célszerű vagy mindent bejelölni, vagy mindent defaulton hagyni.
4) ''make dep''
5) ''make clean''
6) ''make bzImage''
7) ''make modules'' - csak ha modulokba is fordítottunk összetevőket.
8) ''make modules_install'' - lásd 7. pont
9) /usr/src/linux/arch/i386/boot-ban lesz a kész kernel image
+1) /etc/lilo.conf beállítása - csak ha használni is akarod a kernelt
Ha valami ebből marhaság, vagy elavult, majd szólnak a linux-szakik. :) -
-
kbalage2
aktív tag
Igazad van, viszont a mezei júzer perpillanat nem használ semmilyen 64 bites programot :DDD És ilyen esetben nem azt kéne nézni szerintem, hogy vajon xyz linuxon xyz program mennyivel fut gyorsabban mert az 64 bites, hanem azt hogy a nagy átlagban használt programok hogyan teljesítenek. Legalábbis nekem nem mond semmit hogy vmilyen linuxos csoda lefutott 34 s alatt. Na és? Ha viszont látom hogy ezt meg ezt a file-t betömöríteni x sec volt, aztán betömörítem én is, akkor megkapom hogy hát bizony erősen elavult a rendszerem :DDD Pont ezért lelkesedek a 3d-s tesztekért, én leginkább erre vagyok kiváncsi. És sztem ezeket a programokat még mindig messze többen használják mint a 64bites csodákat. Főleg ha belegondolsz hogy nem az összes proc támogatja amit tesztelni fognak. HT-nél is az a lényeg, fogni kell egy progit ami támogatja, tesztelni egy p4-en meg vmi máson. Aztán hopp jön az eredmény hogy melyik a gyorsabb és utána lehet boncolgatni hogy miértis.
[Szerkesztve] -
zrubi
senior tag
Értem, hogy a linux csak egy része, de jelenleg CSAK linux, freebsd, unix-ból lehet full 64 bites rendszert kihozni. De legalábbis windózból semmiképp sem.
Ekkor pedig bármilyen tuti tesztprogramot is futtathatsz a winXP-n, azt fogod kapni, hogy mit tud egy 64bites processzor 32bites oprendszer és alkalmazások futtatása esetén. Ez pedíg messze nem mutatja az adott processzor tényleges teljesítményét :(
De ez ugyan így igaz az Intel prociknál is (HT). Mert egy szimpla windóz SOHA nem használja ki a HT előnyeit igazán. Azt csak egy többprocesszoros oprendszer tudja kihasználni. Tesztelni meg szintén olyan progival lehetne, ami szintén többprocesszoros rendszerre van fordítva.
szvsz ennek így semmi értelme.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
Pizzafutar #125 üzenetére
Engem érdekelne egy c++ fordító teszt, ami eddig nem volt. 64 bites teszt? Mivel?
[Szerkesztve] -
LukE
veterán
4: ogg vorbis:)
igen, lehet Setivel tesztelni. Fogsz 1 kilenst, leszedsz vele 1 WU-t. Amint leszedte, lelövöd, és elraksz belőle valami jó helyre 1 példányt. Utánna ez a példány menjen le az össze gépen, mert WU-onként változik a feldolgozás ideje. tippre 2-2.5 óra lessz.
(ha valmi nem világos, akkor szólj, vagy [L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=1453&start=[/L])
[Szerkesztve] -
fLeSs
nagyúr
Rosszul látod a dolgokat, itt nem a Linux a lényeg, az is lesz esetleg a tesztelendő cuccok között, de az csak egy a sok közül. És nem is az Athlon 64-re oprimlaizált progikat keresem, ugyanis az lényegében nincs, hiszen ahhoz 64-bites Win kéne (1-2 kivétel).
A lényeg, hogy általánosságban azokat szeretném megtudni/afelől érdeklődök, amiket leírtam kettő hozzászólással ezelőtt. -
-
zrubi
senior tag
Végigolvasva a topicot, nem igazán tiszta, hogy mit is akartok igazán:F
Ha jól látom gyűjtitek a programokat 64 bites rendszerek tesztelésére...
De azt mesélje el valaki, hogy mit lehet tesztelni egy olyan programmal, amit NEM 64 bites rendszerre fordítottak le?? Mint a sokat emlegetett superpi, meg prímszám kereső???
A windowsos progikhoz nem értek nagyon, de nem hiszem, hogy egy photosop (mert hogy azt is láttam emlegetni) 64bites rendszerre lenne optimalizálva...
Linuxban tudok segíteni ha kell, de mivel nekem nincs 64bites rendszerem, ezért gondolom fizikailag is oda kellene menni (ami viszont 90% nem fog menni)...
De ha valaki feltesz egy akármilyen 64 bites linuxot, amit el tudok érni a netről akkor csinálok krenelfordítósdit, meg egyéb (tömörítés, mp3, titkosító algoritmusok) teszteket ha kell.
Lehet hogy én látom rosszul a hozzászólásokat, de számomra nem derült ki az, hogy mindenki tisztában lenne azzal, hogy tesztelni csak úgy van értelme, ha az adott oprendszer + tesztprogi képes kihaználni a 64bites rendszert (azaz arra lett fordítva) különben csak totálisan fals eredményeket lehet kihozni a tesztből... -
fLeSs
nagyúr
up!
-
Én is csak úgy voltam vele, hogy félévente rámjött a kultúrszomj, és akkor vettem egy random számtech újságot... :t
Úgy emlékszem, viszonylag kevéssé volt disztribúció-specifikus: én pl. egy 6.2-es RedHat-et frissítettem vele... holnap előkeresem, úgyis gondolkoztam mostanában egy kis Linux-comebacken... bár nem túl komolyan :U -
szipak
tag
mára ennyi, holnap kell tanulni, meg nátha se jó dolog. fejleményeket meg majd követem
-
-
fLeSs
nagyúr
Érdemleges a hozzászólásod, a probléma az az, hogy nem értek a linux-hoz. Most is egy howto-t olvasok, de nem érek sokat vele, mert qrvasok howto-t kéne elolvasni ahhoz, hogy az install+driverek+rpm-ek+mitudomainek után kernelt tudjak fordítani, holott engem nem izgat a linux, egyedül a kernelfordítás-mérés miatt csinálom.
Ha ráérsz, akkor bemutathatnád egyszer akár. :D -
szipak
tag
lenne egy kis realtime raytrace-elo program. csak procibol fut. letoltheto innen: [L]http://www.realstorm.de/[/L] az én procimat min 98%ra leterhelte.
linux témában meg csak annyit, hogy nem biztos, h suse a legalkalmasabb sebességmérésre :) inkább debian, freebsd (ez tuti tamogatja amd64et). sebességmérésre kernelforgatás, mencoderrel videótömörítés.
remélem érdemlegesnek tartatik majd a hozzászólásom :) -
kbalage2
aktív tag
LW-t végülis sikerült beizzítani? :DDD
-
MaUser
addikt
Hát ha van linux guru a környéken ő biztos tud jobbat, de én csak wines miktex-et használok, Texniccenter-t pedig kezelőproginak és ezen keresztül használom, de gondolom lehetne parancssorból is. Az igazi gond, hogy nagy (pár mega) vagy nagyon sok csomaggal és bonyolult forrás kellene, hogy hosszan fusson, azt meg nem igen találtam a neten sajnos. Szóval olyan emberke kellene, akinek van így valamilyen műve. (Diplomadolgozat, könyv, stb..) ''Sajna'' egy 10-15 oldalas képlettekkel agyontűzdelt doksinak sem kell 5-6 mp-nél több idő egy jobb procin.
-
MaUser
addikt
Új ötlet: LaTeX állomány fordítása pdf-be?
Bár ma már elég gyorsan megy és nagy állományt kellene hozzá keresni...
Talán ezt többen használják (egyszer biztos:) ), mint 3dsmax-ot, bár ki tudja.:U -
fLeSs
nagyúr
senki? :F
-
fLeSs
nagyúr
Leszedtem ezt a C++ Buildert, annyit elárulhatna vki, hogy mit fordítsak be, és hogy hogyan kell :DDD
-
fLeSs
nagyúr
Namost elmentem a Borland oldalára, de ott annyi mindent le lehet tölteni (már regisztráltam magam), hogy hihetetlen. Ezek közül melyik progik kellenek nekem ahhoz, hogy tudjak tesztelni?
C++Builder
JBuilder
Ezeket ajánlottátok korábban, nem? Ezekre ha rákattintok, 74579 féle cuccot lehet letölteni, és azt nemtom, hogy melyik kell nekem? -
fLeSs
nagyúr
inkább semmi...
-
fLeSs
nagyúr
Ja igen, ha valamelyikőtöknek van egy 1 CD-s SUSE-ja, akkor az is jöhet :D
-
fLeSs
nagyúr
Nos emberek, mi az ábra, haladtok? Kitaláltatok vmi frankó cuccot? :)
1ébként kéne Photoshop-hoz egy Action, amivel eltököl a gép jópár percig.
Ha valaki elmondja, hogy az ilyen Action-öket hol tárolja el a gép, már az nagy segítség, mert akkor csinálok én egyet. -
marcee
addikt
Az király, ha te is próbálkozol ph! logo-val. Nekem eddig semmi értelmes nem sikerült.
Megnézed majd azt a bizonyos skull.lws-t. Egy koponya (értelemszerűen) valami asztal lapon, elég részletes, Global Illumination-nel szép is meg nagyobb felbontásban elég sokáig is tart. -
fLeSs
nagyúr
Írtam mindenkinek mailt, aki írt nekem korábban :D
-
greenface
aktív tag
landmark 2.0 és 6.0, még vindózt se kell installálni!!
:D :D :D -
kbalage2
aktív tag
Ok dupla felbontás igaz, rájöttem nálam is azért ilyen gyors mert 4x annyi a ram... ph-s scene tuti ötlet, simán lehetne izzasztani egy kis particle flow közreműködésével. Végülis az a procit terheli nagyon mire kiszámol x ezer részecskét.
Animot én is néztem, pl sárkányos meg particle flow animok is vannak, de ott is sokat számít a ram meg a háttértár sebessége, nem? Lightwave-ben teljesen 0 vagyok, mondom kb 1x volt fent, remélem ebben a teljes CDben lesz vmi használható.
[Szerkesztve] -
marcee
addikt
Végülis default scene-kből animáció számítás is lehet, pl: Anibal (with manipulators)
kbalage2: lightwave beszerzésben mindenképpen segítened kell, mert a netről lehúzott scene-k kb. 300-400 texturát hiányolnak fejenként. Max-al elbírok, de LW eddig is csak kíváncsiságból volt, érdemi munkát még nem végeztem vele. -
marcee
addikt
Az a bajom a default scene-kel, hogy nagyon lazán kiszámolja mindet még az én gépem is. 3-5 perc a kívánalom 3.2 P4-re. Ez nálam kb. 5-7 percet jelent. Ha a felbontást emelem ayz égbe akkor a scanline render memória sávszél/mennyiség illl. inkább háttértár sebesség limitáltá válna.
fR s-1 sp2 überkirály.
V-Ray scene-t tutoriálból vettem. Valószínűleg az összes jelenetet közkincsé teszem majd, ha fLeSs nem teszi meg, merthát ez ugye a lényeg. -
kbalage2
aktív tag
Jah oceansunset meg islands télleg kilőve, régen rendereltem már ezeket 1,1es Athlon is gyorsan lehúzza :DDD A többivel azért elszöszmötöl egy darabig, de kipróbálom azokat is most.
Advancedilghting-os cuccok nálam átlag 2 perc, ott lehetne dupla felbontással tolni ésakkor jó :DDD MentaRayessel (dof+disp.) meg tuti nem végez 2 perc alatt :DDD
[Szerkesztve] -
kbalage2
aktív tag
Nah :DDD Szal max-ba a default cuccokat kéne tolni amiket leírtam, vray naddonjó, egyetlen szépséghiba hogy ott nincsen alap scene ami mindenkinek hozzáférhető, ill. van (volt) 1 Mies háziverseny ahoz megvannak a fájlok. Brazil & FR sztem felejtős de ez magánvélemény :DDD Vga renderrel megnyugtattál, szerintem az active shade viewport opcióra gondolt CharlieDrop... Lájtvév full kb 3 óra mulva lesz nálam ha minden jól megy :DDD
[Szerkesztve] -
marcee
addikt
A max ügyön dolgozom: van 5.1-ös 6-os, v-ray, finalrender, barzil, mental-ray. Scene-ket összeválogattam, próbálok még valami ph!-s cuccot csinálni. (ehhez mondjuk nem ártana vektoros logo)
A Lightwave egy kicsit gázosnak tűnik, csak 7.0 demo-t (tört) találtam, amiben nem nagyon vannak példák. Ezzel valaki (kbalage2?) kisegíthetne.
(vga nem renderel, maya-val keveri CharlieDrop)
Szerk.: Oceansubset 18s nálam egy 1900MHz-es tbred-en úgyhogy szvsz felejtős.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
fLeSs
nagyúr
Ha lehet, akkor a prímszámkereső progit ne itt tárgyljuk ki, nyissatok neki új topicot.
-
WolfByte
tag
Nahh csináltam prímszám-kereső programot némi régebbi kód felhasználásával, ha gondoljátok vessétek be, kiteszem új topicba hogy többi user is ellenőrizhessen. fless neked küldöm mailben!
Az én mért eredményem:
Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2100+ 166*12,5 (2083) MHz, 512mb Samsung PC2700 DDR (Single)
Optimal Memory timing, 166 Fsb (333MHz DDR), Windows XP Professional HUN (nosp)
Keresési tartomány: [ 10000000 .. 15000000 ]
Futás ideje: 50.93 mp -
WolfByte
tag
Üdv!
3DStudioMax-ben alapból van egy Oceansunset nevű eléggé számításigényes scene, mindenképpen érdemes lerenderelni. Render menü/Render menüpont alatt éred el, a felbontást tedd fel minél nagyobbra a felbukkanó ablakban és uccu (Gyorsbillentyű F9, ha már 1x be lett állítva). A többi scene-t is érdemes megnézni, hátha van durvább, ki tudja milyen verziót kapsz kézhez :)) -
Alan
aktív tag
Programnyelvként, fejlesztésre a Delphi a legjobb, de az itt szükséges egyszerű processzortesztelés céljára alkalmasabb egy C++ fordító, mert az nagyságrenddel lassabb, ezért nem kell akkora tesztprojektet létrehozni hozzá. Én is azt javaslom, hogy a Borland ingyenes C++ fordítóját használjátok, szerintem nem kell Visual Studio, sem C++ Builder.
-
zrubi
senior tag
Nem konkrétan neked, hanem az összes linuxos tesztet javaslónak:
Ez csak akkor hozza ki a processzor tudását, ha a tesztrendszer is direkt erre a procira lett fordítva.
Így a lehetőségek:
[L]http://www.mandrakesoft.com/products/92/amd64[/L]
[L]http://www.suse.com/us/private/products/suse_linux/i386/64bit.html[/L]
vagy esetleg gentoo. (de az nem a legegyszerűbb)
Ezeken lehet bzip-pel tömöríteni, kernelt vagy más nagy progit forgatni (mozilla?, tetex?) -
fLeSs
nagyúr
Hát nincsenek segítőkész emberek? :F
-
beeboy
addikt
én inkább olyat javaslok - és ezt újságokból is hiányolom - amit mindenki el tud végezni otthon is, legalább 1-2 ilyen teszt kéne.
pl.
WINRAR3-al tömörítés (max. tömörítéssel) mondjuk a 3dmark2001.exe-t, vagy hasonló fájlt, szóval bárki el tudja végezni otthon, és így van összehasonlítási alapja. -
fLeSs
nagyúr
up!
programnyelv? -
-
kbalage2
aktív tag
-
fLeSs
nagyúr
Olyan példákat akarok mindkét progi esetén használni (3dsmax, lw), amiket egy erősebb gép (pl. P4 3 GHz 'C') 3-5 percen belül elkészít. Ennyi elég.
Az ilyen plugines dolgokat említette a srác, tehát vszínűleg azzal lesz csinálva.
ja és idézem:
''3ds max 6 lesz a nyerő.
Lightwave-ből is a hetes'' -
kbalage2
aktív tag
Hogyha full 6os maxot kapsz akkor abban van pár, a trialhoz csak a tutorial cuccokat lehet leszedni. Még megnézem hogy melyik lehet elég számításigényes, gondolom az 1-2 perces renderidőknél nem jön le a különbség :DDD Vmilyen renderplugint nem akartok kipróbálni, vagy az már túl sok lenne? Nagyon kiváncsi lennék Vray hogy teljesít.
-
F-ECT$
titán
3Mark03. Megbízható, pontos, nem részrehajló. :)))
-
ptiboy
senior tag
egy kedves barátom nagy LW megszállott!
megéreklődöm majd tőle (ha belesz kapcsolva, most nem látom) h. esetleg....
de mivel ez teljesen legális :) ..... (1milleres progi :) ) szoval nemtom....
cd-n kéne? -
fLeSs
nagyúr
válasz
Pizzafutar #22 üzenetére
Az Athlon 64-ekkel kipróbáltuk a gento linuxot, és átkereszteltük ''get no'' linuxra, szal azt inkább kihagynánk :D
-
LukE
veterán
némi real time raytracing? [L]http://realstorm.com/[/L]
-
Alvin_ti4200
félisten
Performance test 5.0? Van benne RAM és CPU teszt is. Fix- és lebegőpontos számítás meg minden finomság.
-
kbalage2
aktív tag
válasz
CharlieDrop #18 üzenetére
Hmm a 3dsmax vga-val is renderel? Nemá... megleptél erősen ha ez így van :DDD De hogy ne legyek off, fLeSs akkor már van 3dsmax meg emberke hozzá ne töltögessek? :DDD Sztem célszerű lenne vmi olyan scene-t választani ami alapból benne van, vmi tutorial vagy ilyesmi, hogy a jónép ne csak egymással hasonlítgathassa össze a tesztelt procikat hanem a sajátjával is.
-
FaBatka
aktív tag
Hali!
Ilyet találtam eldugva otthon: Raystorm Benchmark. A readme szerint nem használ mást csak CPU-t és memóriát, de azt nagyon. KB 4mega az egész, ingyenes program. Egy próbát megér szerintem. -
Pizzafutar
aktív tag
Udv!
Én a gentoo linuxal próbálnám ki. Tudom, eleg nagy melo feltelepiteni, de:
- rengeteget fordit, gcc-vel
- amd64-re forditja le, mással jelenleg nem tudod kipróbálni milyen a nativ a64 kód!
Ha fent van, akkor esetleg össze lehet hasonlitani egy 64 bites mencodert egy i32-esel! -
CharlieDrop
veterán
Nem, de ha bekapcsolod ezt a renderelési lehetőségedet, akkor nem a CPU sebességét méritek, azaz nemcsak :))
Ez Olyan, mint amikor a VGA teszteknél, 640*480-nal nyomjátok az ipart :))
Kieg: jah, sztem félreértettük 1mást, én nem benchmark eredményt adnék alapul, hanem olyan anyagot, amit renderelhettek, vagy segítséget ennek az anyagnak az elkészítésében, többedmagammal :)
[Szerkesztve] -
fLeSs
nagyúr
válasz
CharlieDrop #18 üzenetére
Ha te otthon ezt a melót csinálod a gépeden, akkor ki szoktad kapcsolni a VGA-d renderelési lehetőségeit? Sztem nem, tehát ennek nincs sok értelme. De utánakérdezek annál az embernél, aki adja a 3dsmaxot.
-
CharlieDrop
veterán
Még a 3DSMax nem is lenne gond, de kellene valami rövidke (olyan 1-5 perces) animáció sok polygonnal, meg ilyenekkel és termésetesen a VGA kártya renderelési lehetőséget ki kell kapcsolni, szvsz alapokat kell teremteni, ha esetleg tudok segíteni az animáió elkészítésében, ha nincs vkinek egy alapja, akkor szóljatok nyugodtan :)
-
engusz
veterán
Egy SuperPI és egy CPUmark se lenne rossz. Mindkettő ingyenes. :)
-
fLeSs
nagyúr
Nos, 3DSMax-ot és Lightwave-et kapok kölcsön, szal ezek megvannak.
Hát nem tom.Igazán szép kernelfordításhoz én bsd-t és vagy debiant használnék...
OK, csakhogy kukkot nem értek hozzá, és fel is kell őket installálni minden rendszerre.
csak mellékesen jegyzem meg, hogy fless most kicsit csalódtam benned...:( A delphi miatt:()
:P -
kbalage2
aktív tag
A legújabb (próbaverziót :DDD ) szedem lefele, én mondjuk maradtam az 5ösnél mexokás rulz. Megnézem hogy ebben is bennevannak-e a benchmark scene-k. Nincs vele sok dolog ha bennevanak, csak megnyitni-render gombra tenyerelni :DDD Persze ha kell help akkor szóljatok nyugodtan :DDD
-
fLeSs
nagyúr
Nos, a kérdést akár úgy is fel lehet fogni, hogy ti mondjátok meg, mivel teszteljük le a procikat. Természetesen csak azok kerülnek végül a cikkbe, amiket mi is (szerkesztők) érdemesnek találunk rá.
A Linux kernelfordítás egy jó dolog, de nem igazán értek hozzá :))
többiek: én tanultam sokáig programozni, de az inkább Pascal, Delphi és Assembly volt. Ezexerint a C++ jobb, mint a Delphi, ez OK, akkor az lesz benne, de a GCC meg G++-ról fogalmam sincs. A JAVA-ról szintén :)) -
Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy mennyire tarthat számot széles körű érdeklődésre, de pl. egy Quake3 engine-es játékhoz készült pályát lekompilálni is elég CPU-, és memsávszél-igényes feladat tud lenni - fordítanivalóval, segédeszközökkel és techsupporttal állok rendelkezésetekre. :D
Itt a fordítóprogram:
[L]http://www.shaderlab.com/q3map2/2.5/q3map_2.5.12_win32_x86.zip[/L]
Itt egy korábbi hasonló teszt, dual-CPU méréseket végeztek vele:
[L]http://www.viaarena.com/?PageID=337[/L]
( Gondolom HT-t is szereti...*cough* ;] ) -
a CINEBENCH qva jó volt. maradhat is.
-
Hmmm, Delphiből van ingyenes Windows-os verzió (Personal Edition). Ugyanakkor a Borland C++ fordítót (parancssoros) is közétett. Mindezek letölthetőek a Borland oldaláról. Egyébként én javaslom a Borland Java Builder használatát is a tesztben, melynek szintán van ingyenes változata.
-
WN31RD
addikt
-
kbalage2
aktív tag
dobozos 3dsmax az necces lesz, de van 1 30 napos próbaverzióm teljesen legál ha érdekel :DDD Mondjuk ha jól rémlik ezt le is lehet tölteni... jah megnéztem 6os max trial letölthető.
-
faster
nagyúr
Most jut eszembe: Quake1-2 forráskód? Publikus, és hosszú.
[Szerkesztve] -
fLeSs
nagyúr
Tisztelt fórumtársak!
Hamarosan egy új processzorral kapcsolatos cikk jelenik meg a PH! oldalán, és ehhez kellene egy kis segítség.
Tanultunk az Athlon 64-es bemutatócikkből, és a benchmarkok helyére inkább igazi alkalmazásokat szeretnénk állítani, úgy mint 3DSMax, Lightwave és társai, programozási nyelvek.
A probléma az, hogy mindent mi sem tudunk beszerezni, ezért ''kölcsönbe'' kellene egy-két progi, és a hozzávaló segítség, hiszen nem értünk mindenhez... :D :D ;]
Előre is köszi!
Aktív témák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Call of Duty: Black Ops 6
- Mikrotik routerek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Linux kezdőknek
- Hivatalosnak tűnő képeken a Galaxy S25 FE
- YouTube
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Magyarországra jött az ultravékony S25 Edge
- További aktív témák...
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Tab S9 FE 5G 128GB Csak kipróbált! Jótállás: 2026.11.17.-ig
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Eladó karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest