Aktív témák
-
Racecam
nagyúr
A topicot zárom, illetve összevonom a már meglévő Garancia kérdés, fogyasztóvédelem topiccal. A további kérdéseket hozzászólásokat abban a topicban ejtsétek meg.
-
tlac
nagyúr
az jó hír
máskor inkább ebbe a topikba írjál, ott valószínűleg kaptál volna választ is -
Rellind
senior tag
Mondom a történetet:
2007.júliusában vettem egy Msi laptopot ~200ezerért.2009.áprilisában megadta magát.Bekerült az Albacomp szervizébe ahol 45 napot töltött.Nem tudták megcsinálni.Kértem a jóváírást.Kaptam egy csereutalványt,amit elvittem a Bestbyte partner cégéhez.Ők el kezdték intézni az ügyet. Szerettem volna visszakapni a pénzemet mert a Bestbyte nem tud ua. a típusu Msi-t adni,másikat meg inkább máshol vennék mert jóval olcsóbb. Azt mondták pénzt vissza nem adnak,válasszak valamit.Mit tehetek? Választottam egyet,(amire már lassan 3 hete várok,mert állítólag az Msi központjából még várnak valami papírt és azért nem küldik) ,de azt inkább máshol venném meg..
Előre is köszönöm. -
Ariadne
őstag
Ők kötelesek a szavatossági idő első 6 hónapján belül saját maguk bizonyítani, hogy te tetted tönkre a cipőt. Ha hoznak egy xy kft által készített "szak"véleményt, azt nem vagy köteles elfogadni, sőt tkp semmilyet nem vagy köteles elfogadni, de kermiset érdemes (olyat viszont nem szoktak készíttetni, vajon miért).
Kényszeríteni bármire őket viszont csak bíróság által tudod - ha nem akarnak tenni semmit, nem fognak. Vásárlók könyvébe beírni lehet még, fogyasztóvédelemnek panaszkodni (akik tenni nem fognak semmit, nem is tehetnek), békéltető testülethez menni (ingyenes, de nem kötelező). Ez van. -
Barney™
aktív tag
Segítséget szeretnék kérni:
Az egy hónapja vásárolt cipőm, belseje elkezdett kikopni, és szétszakadni. A vásárláskor azt mondtálk 6 hónap garancia van rá. Visszavittem, felvettek róla egy jegyzőkönyvet, melyben cserét, vagy kártérítést kértem. Pár nap múlva, megkerestek telefonon, és közölték, hogy a beszállító elutasította kérelmet, nem cserélik ki, nem javítják meg, és nem kárpótolnak semmilyen formában sem. Továbbá közölték, hogy lehetőségem van a fogyasztóvédelemhez fordulni, de a bevizsgálás költségét (6500HUF) nekem kell fizetni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek, mit lehet iylen esetben tenni??
Előre is köszönöm a segítségeteket
-
üdv.
ha a nagybecsű hypermarket a panaszkönyvbe beírtakra 30 napja nem hajlandó választ adni mi a teendő? -
-
schumi
aktív tag
üdv !
következő problémám van...
vettem egy hdd-s lejátszós asztali felvevőt... időm rendesen nem volt utánna nézni de néztem h felvevős hdd-s 35 e hdd nélkül mondom simán elképzelhető és az ár is jó... bementem és mivel bizonytalan voltam és nem tudtam h hogyan vesz fel a készülék rögtön megkérdeztem az eladót, hogy simán beledugom a coaxiális vagy antenna v milyen kábelt és úgy vesz fel ? mire ő hát ő ezt nem tudja "nem erre specializálódott" na mondom mind1, ha már megvan hírdetve h felvevős nem lesz semmi átverés...
hazamegyek beizzítom, és ott kellett rájönnöm h nincs benne semmi tuner v hasonló, ami segítségével tudna felvenni a gép... tehát kéne vmi video vagy hasonló kompozit kimenetű cucc amit bele dugok... na dehát azért vesz az ember hdd-s felvevőt h ne kelljen vhs felvevőt venni...
tehát... 3 napon belül vagyok még, elvileg visszaviszem a terméket - még a védőfoliát sem vettem le- és elvileg kötelesek visszafizetni az árát...
((mondjuk alapból már már a megtévesztő reklám fogalmát is súrolja a dolog, mert úgy van hirdetve hogy felvevős lejátszó, de azt nem írják h felvenni csak kompozitról tud és nincs benne tuner... mert aki nem túl pro a témában az honnan tudja h mi kell hozzá fel tudjon venni - persze ezért is kérdeztem az eladót... dehát ő "nem erre szakosodott" vagy mia a szösz :s ...))
Jól tudom ezt ? Ha minden igaz kérdés nélkül ki kéne cserélniük ...
előre is kösz
üdv -
Meta
tag
Hali
Olyan problémám van, hogy a T-mobilenál vettem egy PDA-t még két éve. Szegénynek most járt le a garija augusztus elején, azonban előtte már meghibásodott. (kijelző csikozódás). Beadtam még lejárat előtt szervizbe, a szerviz nem tapasztalta a hibát, csatlakozót tisztitott meg sw reset. Átvettem, majd természetesen ugyanúgy rosszul működött. Elvittem hát újra, azonban átvételnél megint nem produkálta a hibát. Elküldték szervizbe, ahol ugyanaz történt mint korábban.(csatlakozó tisztitás, sw reset) Visszajött, azonban már lejárt a garancia. Átvételkor bekapcsolta a srác aki intézte, és hibásan múködött. Mondta akkor ez megy vissza, és hiába járt le a gari, még nem adta ki a készüléket.
Ma kaptam smst hogy elkészült. A kérdésem a következő: Ha megint csak csatlakozó tisztitás és sw reset lesz, tehát nem cserélnek alkatrészt, nincs érdembeli javitás, akkor mondhatom-e hogy nem veszem át a készüléket, mert eddig is ezt csinálták és nem a hibát szüntették meg? Avagy ha átveszem (ugye már lejárt a garancia) azonban ugyanúgy hibásan működik mint ahogy garancia ideje alatt a szerviz kiadta, akkor követelhetem-e a kijavitását? Illetve ha nem veszem át, kérhetem-e a készülék cseréjét?
Előre is köszi! -
tlac
nagyúr
válasz
Dr. Romano #199 üzenetére
inkább ez a megfelelő topik:
-
Dr. Romano
veterán
Sziasztok!
Most rendelünk 18 db Asus monitort, de a gyártó a pixelhibára nem ad garanciát!
Ez hogy működik? Pixelhibásan miért nem lehet gartiztatni hisz az is hardveres gond?
Most ha megjönnek és "mittudomén" 5 pixelhibás, akkor azok rámmaradnak?
Szerintetek?
-
looser
addikt
Hahó Ifjak,
szerintetek mit lehet tenni annak érdekében, hogy ha az általánosan bevett gyakorlat szerint számtech eszközökre egybeöntött számlát és garanciát kaptam (3 eszköz, 1 számla, 1 garpapír), de én szeretném az egyik eszközt - ami még jócskán garanciális - eladni, s vele a garanciapapírt, de a megmaradó két eszköz miatt nekem is szükségem lenne rájuk.
Létezik-e utólag számlabontás és garanciabontás (új számla és garancia kiállítása az eredeti vásárlási dátummal)? -
G@ben
addikt
válasz
Thulcandra #196 üzenetére
No igen, ezt bizonyítani nem tudom, hogy lehetne.
-
G@ben
addikt
Sziasztok!
Nem tudom, hogy mennyire tartozik ide a kérdésem, de talán témába vág. Május elején beköttettünk egy 4Mbit-es netet, ami azóta 4,6Mbit lett. A probléma az, hogy néha nagyon gyors, azaz 500kbyte/s fölött megy, de gyakran 200kbit/s alatt és nagyon ugrál a sebesség. A szolgáltató válallása, hogy 99%-ban rendelkezésre áll, de ha a maximális sebesség 20%-a alá esik a sebesség, azt nem tekinti rendelkezésre állásnak és ugye a 4600-nak a 20%-a 920kbit/s, nem pedig 200.
Már szóltunk nekik mailben, hogy ez így nem oké, de válaszra sem méltattak. A kérdés, hogy felmondhatjuk-e következmények nélkül a netet, ha 1 évre írtunk alá? -
Mr. Teddy
őstag
Helló!
Remélem itt tudtok segíteni nekem, fogyasztovedelem.com annyira nem pörgős.
Volna itt nekem egy Olympus fényképezőgéppel egy kis garanciális problémám.
Decemberben lett vásárolva, az EDigitalban.
Szilveszteri fotókon látszódott, hogy rossz képeket csinál, fehér pöttyök vannak a képen, rossz minőségűek, illetve egy pixelhiba is van az LCD kijelzőjén.
Elvittem a kettőből a közelebbi olympus szervizátvevőhelyre, ahol átvették, és kipostázták Prágába javíttatni, a hibákat természetesen elmondtam. Eleve egy hónapos határidőt jelöltek meg, beleszólni nem tudtam, mire mondtam a 15 napos dolgot+törekedni kell rá, erre csak széttették a kezüket. 25nap elteltével visszajött a gép, elvileg ccd-t cseréltek rajta, de az lcd-n a pixelhibát nem csinálták meg. Majd pát hét használat, továbbra is homályos a kép, meg fehér pöttyök is vannak a képen.
Másodszorra elvittem az edigitalba, ahol vettem, mondtam, hogy javítás után ugyanazok a hibák, vagy cseréljék ki, vagy had vásároljam le (levásárlás is jó volna nekem, ennyi kompromisszura kész vagyok) de nem, nem ő dönti el, el kell küldeniük mindenképp a szervízbe, átveheti, de postázná is tovább, de vigyem el személyesen, és akkor jobban el tudom mondani a problémámat, mint ő leírva továbbküldi.
Ma haverommal elmentünk az olympus képviselethez (korábban egy kisebb boltba vittem, de hivatalos átvevő volt az is) ahol elmagyaráztam a problémám, szintén a szokásos, ők nem tehetnek róla, bevizsgálásra el kell küldeniük Prágába a szervízbe. A pixelhibát az lcd kijelzőn elismerték (tehát elsőre is kellett volna javítani), a foltokra azt mondták porszemekről a vaku fénye visszaverődött és azért hagyott a képen fehér pöttyöt. Illetve mondtam, hogy életlen képeket készít. Jeleztem, hogy cserét kérek, ezt elintézték azzal, hogy majd Csehországban eldöntik, ha tudják javíthák, ha nem akkor cserélik ki. Aztán kérdeztem, hogy akkor 3 napon belül telefonálnak, hogy cserélik vagy javítják? Erre egy szimpla nem szolgált válasz gyanánt. Kérdeztük, hogy telefonon nem lehet kitelefonálni, hogy cseréljék ki, mert már 2.szorra küldöm el? Erre is nem.
Itt is egy hónapos javítási határidőt írtak, mire visszakapom.A tapasztaltabb kolegákat kérdezném, hogy mit tegyek? Unom már elvinni mindenhova, a gépemet kb megvétele óta rendesen nem tudtam használni, mert alapból rossz képeket csinál. Egy hibát kétszer kell beljelentenem, hogy egyszer megcsinálják, mindkétszer 30napos határidővel vállalják. (elsőre hamarabb kész lett, de vagy 25 nap volt). Ha nettó két hónapot nézzük amit szervízben tölt (tölteni fog), ez alatt a két hónap alatt az edigitalban az ára is esett, értéke csökkent. 3 napon belül előre mondták , hogy nem tájékoztatnak, hogy cserélik, vagy javítják, ugyanakkor helytelenül a nő azt írta nekem a jegyzőkönyvbe, a határozott csereigényemnek ellentmondva, hogy "Érvényesíteni kívánt igény: Garanciális javítás" Valószínű más opció nem volt a számítógépben a programban.
Sajnos kicsit hosszúra sikeredett a hozzászólásom, de ezt mind fontosnak tartottam leírni. Kérem, aki érdemben tudja, hogy mit lehetne tenni, és pontosan mi módon, az írja meg.
Köszönöm szépen. -
Ariadne
őstag
Szia!
Nincs olyan szabály, hogy x hiba után ki kell cserélniük. Olyan viszont van, hogy ha rendszeresen hibás, és ugyanaz a hibája, akkor tkp ez azt jelenti, hogy nem tudják megjavítani. Ezért kérhetsz cserét (ugyanolyan másikra), de ha típushiba, akkor ezzel se mész sokra, illetve a vételárat vissza. MM esetében és a való világot figyelembe véveérdemes a teljes vételár levásárlására rámenni, ez mindenkinek jó megoldás lehet, de erre téged nem kötelezhetnek, és ők sem kötelesek beleegyezni.
-
Termi16
őstag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy kb fél éve vettünk a MediaMarkt-ban egy kávéfőzőgépet, 70-80k lehetett az ára. Namost a fél év alatt 4-5-ször járt már szervízben, nagyon gyakran meghibásodik. Az lenne a kérdésem, hogy esetleg ki lehetne-e cserélteti a MediMarkt keretein belül egy másik (más típusú) készülékre, vagy esetleg a pénzt visszaigényelni/levásárolni?
Mintha hallottam volna vmi olyasmi törvényt, hogy 5 meghibásodás után van ilyesmire lehetőség, vagy nagyon félreértettem vmit?Köszi előre is!
-
Sas madár
őstag
SZÉP,BÉKÉS KARÁCSONYT MINDENKINEK.!!
-
vazimódó
senior tag
Na gyerekek. Kicsereltek a panel a moncsimba es ma meg is kaptam a monitort.
Ugy orulok neki mint majom a farkanak.
El is felejtettem hogy cirka 3honapomba telt hogy megtortenjen a csoda.
Most itt van es ez a lenyeg.
Szep tiszta a kepe,semmi bevilagitas. -
Sas madár
őstag
És nem elhanyagolható,az illúzió sem....ha sokat jársz oda te már nagyon elégedett visszatérő vásárló lehetsz.
-
Sas madár
őstag
Szép,igazán szép még utána ezzel is kicsit lehet a boltban tartani embereket ...
Mivel aki az üzlet előtt sétál annak nem nyilvánvaló,hogy az csak egy bosszankodó és magáért éppen ott "JÓT ÁLLÓ" -
Ariadne
őstag
válasz
Sas madár #178 üzenetére
Naiv vagy, persze, hogy azt mondják, ha megkérdezed...
A három munkanapon belüli cserénél a három munkanap a visszavitel határideje, nem magáé a helyzet megoldásáé. Ha nem tud azonnal nyilatkozni, 3 napja van, hogy megmondja, cseréli ugyanolyan másikra vagy visszapengeti a teljes vételárat.
-
Sas madár
őstag
Csak utóirat:azóta nem csak te nem látod a monitorod hanem ott sem nézi senki.Az idő telik meg a púpod is
-
Sas madár
őstag
Tegnap volt kis időm betértem egy boltba érdeklődni és azt vettem észre nem én kapom az információt hanem én magyarázok alapvető dolgokat az eladónak.
Ott állítólag amiket bámulnak bemutató darabokat a boltban még 1en sem találtak pixel hibát
Lehet az is csak az eladott darabokhoz tartozik hozzá. -
Ariadne
őstag
válasz
Sas madár #175 üzenetére
Erre szoktam én azt mondani, hogy viszlát, majd becsukom az ajtót magam mögött.
Ráadásul nem erre szolgál, jogosult vagyok vásárlás előtt kipróbálni a terméket, végülis azért nem neten veszem, hogy megtapogathassam és kipróbálhassam, különösen a pixelhiba miatt, ami olyan gyakori dolog. Egy korrekt cégnél ez nem jelent gondot... A többi meg haljon éhen. -
vazimódó
senior tag
válasz
Sas madár #175 üzenetére
Hát igen,sajna a mai világban ez így megy.
De hiába vittem vissza a mostanit is 3 napon belül azóta 2 hónapja tart a garimizéria.
Az előbb hívtam egyébként a boltot és sajna még semmi hírük arról hogy a pesti Samsung szervízbe mit mondanak a monitorra. Megint egy hét várakozás. -
Sas madár
őstag
Pont erre szokták azt válaszolni nekik "nincs idejük itt próbálgatni hanem erre szolgál a 3 nap cseregar".
Persze amikor vissza viszed akkor nem vagy kedves és jó vásárló. -
vazimódó
senior tag
Szia!
Nagyon köszönöm a segítséget és a linkeket.
Szerdán megyek vissza a boltba a monitor ügyében érdeklődni. Remélem hogy széles mosollyal az arcomon és az új monitorral a hónom alatt fogok kilépni az ajtón.
Ha nem cserélik ki a monitort akkor ragaszkodni fogok a vételár visszafizetéséhez.
Remélem szerdán már jó hírekkel szolgálhatok.
Köszi még1x hogy benéztél és nagy segítségemre voltál a hasznos tanácsokkal.
Üdvözletem! -
Ariadne
őstag
válasz
vazimódó #170 üzenetére
Most láttam csak ezt a problémát, a Garancia kérdés topik felé sűrűbben járnak segítőképes személyek.
A lobogtatható jogszabályok a következők:
Ptk.
151/2003. Korm. rendelet
49/2003. GKM rendelet3 munkanapon belül ha visszaviszed, nem javíthatják, hanem kötelesek kicserélni egy másik ugyanolyanra, ha ez nincs vagy nem teszik meg olyan határidőn belül, ami még nem okoz "számottevő kényelmetlenséget" neked, akkor a teljes vételárat visszafizetni kötelesek.
Nomármost jótállási idő alatt csak akkor mentesülnek a csere/pénzvisszafizetséi kötelezettség alól, ha bizonyítják (ők, az ő költségükre), hogy nem gyártási hibás a termék, ami legtöbbször kb. lehetetlen. Ők most valszeg arra játszanak, hogy ha azt mondják, hogy nem hibás, te nem sok mindent tudsz tenni. De. Itt egy szemmel látható és egyértelmű hibáról van szó, ezért jó lenne tudni, leírták-e esetleg, hogy szerintük "mindegyik ilyen", mert azzal már lehet kezdeni valamit, ugyanis attól, hogy mindegyik ilyen, téged még zavarhat, és akkor az bizony hiba...mod: Késő bánat ugyan, de tft monitort különösen nem szabad kipróbálás nélkül venni, pont ezért...
-
vazimódó
senior tag
válasz
vazimódó #169 üzenetére
Fejlemény:
Múlt héten bementem az említett boltba és beszéltem a főnökkel. Teljesen készséges volt és telefonálgatott jobbra-balra. Közben kiderült hogy eddig a két szervíz amelyekbe elküldték a monitoromat HP szevizek voltak.
Most felküldték egy Samsung szervízbe. Jövé hét szerdára kiderül mi lesz a monitorommal.
Egyébként megkérdtezte a főnök hogy nem járok véletlenül Pesten? Mert akkor nekem kéne bemennem a szervízbe és megmutatnom a hibajelenséget. Az lenne a legjobb.
Ha más ne lsz akkor kénytelen leszek felmenni miatta Pestre,de remélem erre nem lesz szükség és jövő héten már derűsebb sorokat írhatok az új monitorom társaságában.
Üdv mindenkinek! -
vazimódó
senior tag
Szia!
Először is köszönöm hogy időt szakítottál rám és válaszoltál.
Sokkal erőszakosabban kellett volna fellépnem így már utólag ezt a következtetést szűrtem le.
Nem értem hogy manapság miért nem lehet kultúráltan,ész érvekkel,normális beszédstílussal elérni hogy igazat adjanak az embernek.
A Vásárlók könyvébe utólag is beírhatok? Mit érek ezzel egyébként?Milyen következménye lesz?
Szerdán megyek vissza a monitorért és ragaszkodni fogok a pénzvisszafizetéshez. Tovább nem fogok szórakozni velük.
Lehetséges hogy az történt amit írtál,mindenesetre elég szemét dolog tőlük. -
ragazzo
őstag
válasz
vazimódó #167 üzenetére
Szia!
Én úgy tudom, hogy ha három napon belül a termék meghibásodik, vagy már eleve hibás volt,akkor kérheted:a termék cseréjét,vissza a zsetont,vagy értékegyeztetéssel másik terméket. Szerintem be kellett volna írnod a Vásárlók könyvébe is, mert akkor jobban nyoma van.Szerintem ezek tudták, hogy a monitor szar, de mégis eladták.Valszeg azért sem szarakodtak veled nagyon, és ezért küldték rögtön szervízbe. Ezzel is időt nyertek, és áthárították az egészet a szervízre.Hiszen a szervíz mondta ki azt, hogy a monitor nem hibás. Nekem ez a magánvéleméányem.
-
vazimódó
senior tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
kb másfél hónapja vásároltam Debrecenben egy samsung tft-t amiről bekapcsolás után azonnal kiderült hogy függőleges irányban a képernyő közepétől kicsit balra erős bevilágítás tapasztalható egy fehér csík formájában.
Az egy dolog hogy felül meg alul is bevilágít,de hogy középen?
Sötét háttárnél iszonyat zavaró és állandóan arra figyel az ember.
Vissza is vittem a monitort 2 nap után a boltba.
Megnézték és látták rajta a hibát,sőt további két apróbb oldalsó bevilágítást is észrevettek.
Azt mondták hogy felküldik Pestre a nagykernek a szervízébe.
4hétig volt itt ezen a helyen a monitor,majd visszahozták ugyanúgy mondván hogy a szervíz szerint a monitor nem hibás.
Kérdezem a debreceni boltos gyereket hogy mit lehet ilyenkor csinálni? Hát azt mondja,hogy: fogalma sincs.
Erre én: Akkor vigyék el másik szervízbe.
Úgy is lett.
Elvitték egy másik szervízbe.
3hete hogy odavan a monitor.
Ma kaptam a választ sokszori telefonálgatás után hogy a monitor NEM hibás.Ezért visszaküldik.
Azt mondja a boltos gyerek hogy látták rajta a függőleges bevilágítást,de az nem hiba hanem ez az összes 2232BW samsung tft-nél jelen lévő dolog.
Na ez az amit nem hiszek el.
Lassan másfél hónapja hogy oda van a monitorom és erre kiderül hogy vissza akarják adni úgy hogy még csak meg sem javították.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Érdekes hogy a bolt ahonnan vettem észrevette a hibát,de a pesti szervízek egyikében sem találták hibásnak.
Fogyasztóvédelemhez fordultam tanácsért.
Szakvéleményt kell kérnem azt mondták.
Ezek szerint a kermi-vel kell bevizsgáltatnmi a terméket...ami újabb 1 hónap...meg egy valag pénz...és akkor a végén meg majd kiderül hogy visszakapom ugyanolyan szaron a 80K-s monitoromat.
Jogom lenne cserét kérni vagy vissza a vételárat?
Elég sok kellemetlenséget okoztak nekem ezzel a sok várakozással,nem beszélve a telefonszámlámról sem.
Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat. -
Lortech
addikt
válasz
(Kolombusz) #164 üzenetére
Ne fogadd el a hasonló teljesítményűt, hacsak nem éri meg neked. Ha nem tudják javítani vagy cserélni ugyanarra, akkor kérheted vissza az eredeti vételárat kp-ban. (Nem kötelezhetnek a levásárásra sem!)
-
(Kolombusz)
veterán
Hi all!
Bedöglött a vga-m, ugyanilyen tipusra nem tudnak már cserélni. Azt mondja az eladó, hogy nem nézik, hogy én mennyiért vettem annak idején, csak egy hasonló teljesitményűt kaphatok cserébe. Vagy jóváirást.
Na most nekem ez gyanús. Én úgy tudtam, hogy az eredeti vételárat levásárolhatom ilyen esetben. -
zserrbo
aktív tag
Nem olvastam át az egész topicot, de leírok pár dolgot.
Én a számítógépemmel jártam így. 390 ezer Ft volt + a monitor 60. Szinte minden hibás volt belőle. Nem írom le az egész történetet mert kb 2 A/4-es oldalt megtöltene. A lényeg nagyobb értékű dolgot pl egy iylen árú terméket, de számítógépnél amúgy is ajánlott, csak szakértő ismerőssel vegyetek gépet, bár én értettem hozzá, de így is átverés volt bőven, de ezért is írok most. Szóval szakértővel + előtte tájékozódni a fontosabb jogokról, a vásárlóéról, az eladóéról és a nagykeréről is! Aztán, ha bármi nem tetszik jegyzőkönyvet írni. Minden termék átvételekor külön papírt + szervízbe vitelkor is, hogy ők átvették ezzel és ezzel a hibával. Aztán mikor visszakapod papíron rögzíteni hogy ezt és ezt csináltákmeg szóval egy szakvéleményt mindenképp. Számlákat, garileveleket megőrizni ez alap persze.
A 3 napos pénzvisszafizetés vagy kérhető csere, amit nem lehet megtagadni! az csak jótállásra szól, szavatosságra tudtommal nem lehet cseré kérni, bár próálkozni lehet. Ha a pénz kell elsősorban, ha nincs is jogod 1 próbát megér hogy rávedd őket.
Ha a szervízidő 15 napnál több ideiglenesen cseréterméket kell adniuk, de jobb ha már előtte adnak ugyanis 90% több lesz, mint 15 nap. ha 30 napot is túllépték cseretermékkel is visszakérheted a pénzed, ha nem adják akkor jegyzőkönyv mint már említettem. A visszafizetett pénz nem az épp aktuális termék ára, hanem a vételkor kifizetetté!
Ha nem írnak alá egy jegyzőkönyvet akkor megírod magad és ezt feltűnteted + egy aláírási helyet. Aztán ajánlott téritvényt adsz fel neki, ha nem teszik azt ami ilyenkor szokás, erre már nem emlékszem pontosan akkor neked van igazad és ők elismerték az ott írottakat.
Fő mottó: A Szó elszáll, az írás megmarad.
u.i: saját magának kell az embernek intézkednie, mert a fogyasztóvédelemnél is megszűnt már rég az egyéni ügyintézés, meg amúgy is alig van már joga a vásárlóknak. Szóval ki kell állni az igazatokért.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Fürkész
tag
Sztorno a hozzászólás! Kiderült, hogy a szorólap tényleg az akciós árat tartalmazza, csak a neten a részletes leírásnál meghagyták a korábbi, nem akciós árat is
-
Fürkész
tag
Sziasztok!
Megdöbbentő felfedezést tettem a Praktikeres szórólap, és ennek internetes verzióját összehasonlítva. Az ingyenes szórólapjukon olyan árakat tüntetnek fel amikben úgytűnik nem számolták bele az ÁFÁ-t
Ha megnézitek a neten a szórólapot, és kiválasztatok egy árucikket aminek a képére rákattintotok, akkor ti is láthatjátok, hogy ott már nem annyi az ára az adott árunak, hanem 20-25%-al több
http://www.prakti.hu/index.php?mod=prospektus&bc=1
Egy példa: Konyhaszekrény szorólapos ár:69990Ft
De a rákattintasz a képre, akkor a részletesebb leírás mellet egy új árat is találni
74990Ft
http://www.prakti.hu/index.php?mod=termek&bc=3&cikkszam=170249
U.I: Jelenleg a hozzászólásom a 2007.08.03.-2007.08.16-is kiadott szórólapra vonatkozik, de nem kizárt, hogy ezt eddig és ezután is így csinálják -
moam
csendes tag
Néhány országban ez teljesen normális szokás, de én úgy tudom hogy Magyarországon ez nem így van. Ha 3 napon belül meghibásodik valami, akkor kötelesek másikat adni. Nincs javítás! Csere van!
Persze nem vagyok szakértő, de én így tudom -
jolti05
őstag
Segítséget szeretnék kérni. Jól tudom, hogy ha veszek egy új terméket akárhol, 3 napon belül kötelesek -ha úgy döntök- visszaadni a pénzem, ha visszaviszem a cuccot?
Nagyon-nagyon sűrgős! -
moam
csendes tag
Üdvözletem a topik olvasóinak!
De jó hogy rátok találtam!
Nagyon sok hasznosat olvastam a topikban.... Sajnos a saját bőrömön tapasztaltam meg és sajnos elég sokszor, hogy micsoda ''csatát'' kell vívni esetenként, hogy érvényesítsük a jogainkat, amikkel az emberek 80%-a szerintem nincs tisztában annyira, amennyire egyébként kellene. Épp ezt kihasználva sokszor sok helyen próbálnak átverni nap mint nap mindenkit, csak észre kell hogy vegyük. Másképp ez csak fokozódhat... -
Ariadne
őstag
Ahogy írtad is, vásárlók könyve beírás, válasz után egy példányt elhozni, ebben közölni, hogy jelentős kényelmetlenséget és többletköltséget okoz az, hogy láthatóan nem tudják megjavítani, ezért a hatályos jogszabályok alapján kéred a cserét vagy a teljes vételárat vissza. Ezt persze - ahogy az előző hsz-ben is kifejtettem - abban az üzletben kell megtenni, ahol vásároltad, ők kötelesek ilyenkor intézkedni (persze próbálkozni lehet a szervizzel is).
-
Ariadne
őstag
Valóban nem vagy köteles elfogadni, sima lehúzás a dolog... Ha nem tudják javítani vagy neked jelentős kényelmetlenséget okoz a javítás (itt tkp mind2 igaz), és ugyanolyan másikra csere sem megoldható, akkor kötelesek a teljes, számlán szereplő eredeti vételárat visszaadni. Nyugodtan verheted az asztalt emiatt, de érdemes ezt az üzletben megtenni. (Nem vettem ki pontosan, egyben van-e az üzlet meg a szerviz, de itt az üzlet a hunyó, aki a számlán szerepel.)
-
amargo
addikt
Ma kipróbálás gyanánt betértünk a Moszkva téri Főzelékfalóba, gondolván eszünk egy jót. Nem jött össze.. Kedvesem egy salátát vett, min a dátum hirdette 2007 jún 15.-ig jó. A párás dobozkán átszűrődő zöldség darabkák gusztusosan néztek ki, ám miután leültünk asztalunkhoz jött a hideg zuhany. Penészes, láthatóan aszott darabkák furcsán vigyorogtak ránk. Kedvesnek se kellett több, mentünk panaszkodni. Elsőnek nem tudtuk kinek mondjuk.. de jött a szikra a pénztáros, Ő majd útbaigazít! Jött is a segítség hívta a szakácsot, akinek nyugtázta ''ezt jobb lesz kint elintézni''. Elmeséltük bánatunkat, meg turkálta és bizony Ő is látta, ez bizony romlott. Vissza ment helyére, de még hetykén megkérdezte: ''Nem kérnétek inkább egy másik salátát helyette?'', Kedves válasza: ''Egy újabb romlottat???''. Végső csapás lehetett, mert melegibe még kiakart jönni, de inkább visszatért posztjához, miközben a pénztáros átnyújtotta a 450ft-unkat.
-
netleo
csendes tag
Akkor beviszem a telót és kérem ,hogy cseréljék ki vagy adják vissza az árát.Neked szerintem be kellett volna írni a panaszkönyvbe ,én is azt fogom tenni ha nem akarják kicserélni.
-
Digital
addikt
Ma így jártam a T-mobile-nál:
Van egy Nokia 6680-am az év elején kezdődött az első hiba. A telefon kikapcsolgatott,hetente 1-2*Szervizbe szoft frissítés..én örül
Második esetben ugyanez,viszem a hívatalos Nokia szervízbe,ők küldik Pestre
Harmadjára a BT-al nem mindíg sikerült kapcsolódnom pc-hez,szervízbe be,ott sem megyTeló irány Pestre
Kicserélték a komplett belső részét
Negyedik esetben a teló bekapcsolása alatt nem fogadta a hívástTeló pestre,ezután minden hepi
(a szervízes lobogtatja a mérési eredményeket)
Ötödik esetben (másfél hónapra rá,azaz ma) a telefon asztalra téve kikapcsoltMegyek T-hez,azt mondják javítják
Mondom nem kell javítás,hoci mani
(közben névnapomra kaptam egy T-s P990i-t,ami tök jól megy
) Szervízes el üzletvezetőhöz,aki szerint 30k-t adnának ''méltányossági alapon a telefonért
(én 104990huf-ért vettem 2005-ben)
Ilyet tényleg megcsinálhatnak? Párom szerint nem kell elfogadnom a javítást,és jogosult vagyok a termék teljes árának visszafizetésére! -
netleo
csendes tag
Sziasztok,én tanácsot szeretnék kérni.Barátnőmnek hat hónapja vettem egy telefont,T-Mobil webshopból rendeltem.A telefon egy Siemens C72.Kb két hónapja a telefon elromlott,állandóan kikapcsolt.Be vittem a siófoki T-Mobilhoz,kaptam egy csere telefont,a rossz telefon hátlapját hazavihettemAzt mondták, hogy a rossz készüléket pedig elküldik a gyártóhoz és majd telefonálnak ha kész lesz.Így is történt egy hét múlva mehettem a telefonért,megyek a szervízeshez veszi elő a telefont, hogy igen elkészült,próbálja bekapcsolni be se kapcsolt,gondolom ki se próbálták mielőtt felhívtak.Szervízes elnézést kért,csere telefont vissza adták,azt mondták ez a telefon utazik még eggyet majd telefonálnak ha kész lesz,garanciapapírt nem pecsételték le,munkalapot kaptam.Egy hét múlva mehettem a telefonért,látszólag minden rendben a telefon műkődőtt,azt mondták átforrasztottak mindent és ,hogy a hátlapot tegyem rá mert csak ugy fog rendesen műkődni,(ezt se értem) a csere telefont visszaadtam,garanciapapírt nem pecsételték le,munkalapot adtak.Mire hazaértem a telefon kikapcsolt,még mindig rossz volt.Barátnőm sógora visszavitte a telefont,csere telefont megkapta,egy hét múlva mehetett a telefonért,azt mondták a telefon kész, kicserélték az akkumulátort, a hátlap és az akku közé beragasztottak egy gumi darabot.Garancia papírt le pecsételték,mert a srác ismerte a szervízest és rákérdezett hogy lepecsételik-e.Telefont haza hozta a készülék kikapcsolt.Ez eddig három út Siófokra Enyingről oda vissza 30 km .Barátnőm sógora visszavitte a telefont,csere telefont megkapta azt mondták majd telefonálnak ha kész,2007 máj 19-én mentünk a telefonért,garancia papírt lepecsételték,azt mondták nem tudják kipróbálni mert le van merülve,de mindent átforrasztottak ,haza hoztuk a készülék kikapcsol.Összegezve négy út (kb 10000 Ft benzinköltség)a telefon még mindig nem jó.Aki tud kérem segítsen,adjon tanácsot. Köszönöm
-
Ariadne
őstag
válasz
paramparya #147 üzenetére
Ne haragudj, de nem nagyon értem, hogy most akkor rögtön adtak másikat, vagy az történt, amit az előző hsz-edben írtál. Mert a kettő nem igazán ugyanaz a kategória...
[Szerkesztve] -
paramparya
őstag
Hát, nem akarom rontani az üzletüket, rögtön adtak egy harmadik, másik típusú készüléket, bár annak a play gombja mozog durván, de ez van, legalább a többi jó...
Inkább az fontos, hogy freedata márkájú cuccok voltak, nem érdemes erőltetni, bár amit kifogsz egy jó példányt, akkor van 14-15k környékén egy gigás mp3 lejátszód, ami konvertálással még filmet is tudsz lejátszani (bár annyiért inkább máshol, ez drágább bolt, olcsóbban is lehet találni...) -
Ariadne
őstag
válasz
paramparya #145 üzenetére
Melyik üzlet volt ez? Csak hogy más már ne fusson bele...
-
paramparya
őstag
válasz
#00809728 #144 üzenetére
Milyen márka?
Bnőm is kapott egyet szülinapjára apjától (1 gb mp4, amolyan noname), egy astoria környéki boltból (ahol a honlap alapján nincsenek márkás cuccok, csak olcsó noname szarok), annak szar volt az akksija.
Visszavitte ma, erre közölték, hogy ok, elviszik, kb. 1 hónap. Ezen kiakadt, akkor odaadták, hogy vigye ahogy akarja, oldja meg ő (mindezt igencsak flegmán), erre mégjobban kiakadt, akkor már ott tartottak, hogy jól van, elviszik ők, legfeljebb pár hónap lesz. ''de az előbb még azt mondták, hogy pár hét'' - ''ez van, pár hónap''
Itt durvábban kiakadt, kicsit kiosztotta őket, kapott is egy másikat. Annál disc error, nem olvasható win alatt, semmit nem lehet csinálni, hnap köv. kör...
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
Hi!
Haverommal beszéltem ők is árulják kb 10db-ból 4-et visszavittek nekik 3napon bellül.Bánom előbb nem tudtam vele ősszefutni.
Tegnap azt is felajánlottam de a szervizes ugymond elvetette és ragaszkodott ehez a szarhot tehát kaptam egy ugyanilyent.
Pedig még raktam volna melléje 7e ft és kértem volna ''jobbat''
Zenéről meg a w850i-men is ugyazaok vannak és simán kornyikál.
Kiváncsi leszek ma
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
válasz
#00809728 #142 üzenetére
Vissza kell menni a kiskerbe, letenni eléjük a papírokkal együtt, amit a cseréknél adtak, és közölni, hogy ez így nagyon nem jó, már a második rossz, adják vissza a pénzed, neked ilyen nem kell többet, nem érsz rá naponta visszajárkálni...
Szvsz még egyet megpróbálhatnál, és ha az is meghal, akkor már tényleg mondhatod, hogy a három után már kösz, negyediket inkább nem. Levásárlásban meg lehet egyezni, persze teljes vételárban, de nem vagy rá köteles.
(Ahhoz a részéhez nem értek, hogy tényleg gyári hiba-e ez, mindenesetre az, hogy kapásból kicserélték, igencsak erre utal...)
Ha arra hivatkoznak, hogy rossz formátumú zenét teszel fel, akkor ugyan mutassák meg neked a magyar nyelvű használati utasításban (kötelező adni), milyen formátumokkal nem lehet használni, aztán bizonyítsák már be, hogy te olyat tettél rá, plusz azt is, hogy konkrétan attól halt meg... -
#00809728
törölt tag
Most éppen mp4-el szarakszom.
Vettem egyet Bp-n a Népliget környéki boltból.Eltelt 7óra majd lefagyott.Feltőltőttem és a hiba időközönként ismét jelentkezett.
Szfvár-Bp visszavittem majd közöltem a tényeket.Mire a szervizes biztosan olyan formátomu zenét raktam fel amitől lefagy.
Mire én-esetleg nem az lehet,hogy hideg van a zsebembe és attól fagy le?Komoly arccal.
Lényeg az adott egy ujat.Ott müködött stb...
Hazaviszem feltőltőttem zenével és amikor halgatom ugy 20perce egyszer csak lotty kijelző minden sőtét lett.
Azota se tudom bekapcsolni de még tőlést sem mutat egyszoval összeszarta magát.
Szfvár-Bp ismét kiváncsi vagyok a szervizes foszerra amikor meglát.
Kérdésem a következő ha már második ősszedobott mp4 cseréltetem és nem tartok rá igényt hanem lovét szeretnék akkor mit csináljak üssem meg őket vagy szépen kérjem vagy vigyek magammal egy fogyasztóvédelmist? -
Joooe
tag
válasz
Yeti910331 #135 üzenetére
Nincsen szabott ár, az a korszak hál'isten (?) már elmúlt
Általában polgári jogilag semmi gond vele, mond egy árat, te meg eldöntöd, hogy azon az áron kell-e.
Fogyasztóvédelmi szempontból arra vonatkoznak plusz szabályok, hogy az árat hogyan kell veled közölni, egyértelműen, közérthetően, Ft-ban meghatározva, stb. Ha egyszerre több ár is fel van tüntetve akkor az olcsóbbiakat kell figylembe venni.
Esetleg annyi lehet még benne, ha a gyártó úgy kötött szerződést a viszonteladókkal, hogy egy bizonyos áron kell adniuk, ekkor viszont a szerződésszegés az ő dolguk, legfeljebb annyit tehetsz, hyog jelzed a gyártónak a dolgot... -
Joooe
tag
válasz
JustMusicFm #136 üzenetére
Azt hiszem tényleg nem idevaló
Ahogy a fórumhoz megérkezik az adatcsomag, annak feladójaként a fórum látja a te ip-det.
Az e-mail címből nem feltétlenül állapítható meg az ip.
Adatvédelmi szempontok alapján nem adhatja ki csak úgy a szolgáltató az adataidat, de törvényben szabályozott esetekben azt gyanítom igen. (pl. ha bűncselekmény felderítéséhez szükséges)
Vannak lehetőségek az anonimitás javítására, de erre a válaszokat ''underground'' helyeken keresd ;) -
Joooe
tag
A hatóságok töketlenkedése a botrány, ez már nem az első eset, amikor a cég ''jó hírnevét'' védik...
A cég védje saját jó hírét azzal, hogy biztosítja, nem fordulhasson ilyen elő...
Ha meg véletlen mégis megtörténik, akkor legyen az ő baja meggyőzni a fogyasztókat arról, hogy egyszeri eset volt, és ezután minden milyen jó lesz... Ebben azért ne a hatóság fogja már a cég kezét...
Különösen dühítő annak fényében, hogy Péterfalvy Attila adatvédelmi biztos úgy foglalt állást korábbam, hogy egy cégnek nincsenek ilyen szempontból védendő személyes adatai, és a fogyasztók tájékoztatása előbbre való érdek. -
lorcsi
veterán
Kiderült mely cég cimkézte át az élelmiszereket
Több száz forgalmazónak szállítottak belőle
A Népszava és a Népszabadság is úgy tudja, a Mega Trade cégcsoport raktárából származik az a valószínűleg több mint 100 tonna hamis fogyaszthatósági határidővel felcímkézett, átcsomagolt áru, amelyet a Pest megyei élelmiszer-ellenőrök a napokban lefoglaltak Törökbálinton.
Virsinger György főállatorvos a Nap-keltében a riporter többszöri határozott kérésére sem volt hajlandó megnevezni a botrányban érintett társaságo(ka)t. Azt mondta, ezt a cég jó hírnevének védelmében nem teheti meg, de délben tartanak majd egy sajtótájékoztatót, és ott beszámolnak mindenről. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem csak egy cégről van szó.
Hozzátette: a cég óriási árumennyiség lejárati idejét hamisította meg és több száz forgalmazónak szállított belőle. A kereskedők jóhiszeműen vásárolhatták meg a termékeket. A főállatorvos elmondta: az eddig megtalált négy raktáron kívül újabbat már nem találtak.
A fogyasztók védelme nem előbbre való?
ezzel tökéletesen védi a cégeket\multikat csak a fogyasztókat nem
[Szerkesztve] -
JustMusicFm
csendes tag
Hellosztok!
Nem tudtam, hol kérdezzem meg a következőket, remélem nem baj, hogy ide írok, és tudtok segíteni! Szóval. Ha írok egy fórumba, és azt akarom, hogy ne tudják megállapítani az ipmet, akkor az lehetséges valahogyan? Másik kérdésem pedig. Ha fix ipés gépről írtam egy emailt valakinek, akkor a valaki@mittomén.hu alapján meg lehet állapítani az ipémet ill a tárhelyszolgáltató az email cím alapján kiadhatja az adataimat? Erre nagyon kiváncsi lennék.
Válaszotokat előre is köszönöm! -
Yeti910331
aktív tag
Szerintem ide tartozik. Jártam a sarki boltban és vettem ilyen 100Ft-os üdítőt (gyárilag rajta van az ára) és helyette 120-ér adták (csak ebbe a boltba van így).
Ha még lehet kapni ezt a piát és érdekel valakit, akkor: 2141 Csömör, Rét u. 1. (nem reklámnak szántam). -
Ariadne
őstag
[link] Ha ide beírod, részletes választ kapsz egész biztosan. Sok minden már le is van írva egyébként, röviden: panaszt tenni mindig, amikor rossz, ászf szerint ált. 72 órán belül kötelesek kijavítani, ha a hiba még mindig megvan, követelni kell a havidíjat vissza. A telefonbeszélgetéseket az ügyfszolggal felveszik, érdemes jól hangsúlyozni a hibát ott. Ha újra rossz, újra telefon, lényeg, hogy legyen panasz, amikor rossz. Egy idő után aztán az NHH-nál lehet panaszt tenni, ők ki szokták vizsgálni az ilyen ügyeket és bírságolás is jó szokásaik közt van.
Egyébként pedig ha elég sokszor van hibajelentésetek, meg lehet próbálni elállni a szerződéstől a rossz minőségű szolgáltatás miatt, ehhez meg kell nézni a szolgáltató ászf-jét. -
tototos
addikt
Tisztelt szakértők!
Olyan gonddal fordulok hozzátok, hogy májusban volt 1 éve beköttetem A Globaletwork Telecom Kft. http://www.globalnetwork.hu/ vezetéknélküli internetét. '' éves hűségnyilatkozatpt írtam alá, mert úgy gondoltam hogy semmi gond nem lesz az internettel és havi 3 ezer forint alatt senki nem tud internetet adni a Monortel körzetében. Tavaly decemberig semmi gond nem volt vele. Akkor csinált olyat az internet, hogy nem lehett egy oldalt sem behozni olyan délután 3 és este 10 óra között. Többször betelefonáltam nekik és nagynehezen kijöttek és lecserélték az antennámat, mert tuti az a rosz. Semmi javulás nem lett. Hozzá kell tennem hogy mindenkinél ez volt az internettel. Tehát aki ért egy kicsit hozzá az tudja hogy leterhelt a központ. Unokatestvéreméknek is ilyen internetjük van, nálunk csináltak olyat, hogy nem vették fel a telefont. Sokszori telefonálásra közölték, hogy fejlesztik a központot és biztos megjavul az internet. Januéártól észrevehető lett hogy valamit csináltak. Azóta nagyjából jó volt a net. Volt olyan időszak hogy az előfizetett sebeséggel jött és volt olyan hogy lassab volt jóval. Az utóbbi 2 hétben megint rossz az internet. Ugyan olyan, mint tavaly decemberben. Felhívtam őket és azt mondták hogy megnézik a vonalat és visszahívnak. Azóta is hívnak. Anyukám is felhívta őket és azt mondták, hogy szerelik a vonalat és pár napon belül megjavul. Ez volt másfél hete. Mégegyszer felhívtuk őket és mondták hogy meg kellett volna javulnia, de közvetítik a műszakisok felé. Azóta semmi változás a nettel. Éjszaka teljese sebességel jön. És nappal is olyan délután 3 óráig. Mit tudok ilyenkor csinálni? Jövő májusban jár le a szerződés és az van benne leírva ha lemondom akkor a fennmaradó havidíjakat ki kell fizetnem. Kérlek segítsetek -
Ariadne
őstag
válasz
Carlo007 #131 üzenetére
Ha nem dualba vetted őket, hanem külön, akkor csak a hibás darabbal kötelesek foglalkozni. Hasonlót nem adhatnak, csak ha te ebbe beleegyezel, javíthatatlanság esetén vagy ugyanolyanra kell cserélniük, vagy a teljes eredeti vételárat visszafizetni.
Elvileg 15 nap a határidő javításnál, illik azért a cserét/visszafizetést is ennyi idő alatt elintézniük. Ha valami gondod támad, írj be a vásárlók könyvébe, kötelesek rá válaszolni, azzal lehet menni a békéltető testülethez (ingyen jár el, de nem kötelező a döntése), aztán csak a bíróság marad. De kicsit feljebb ezek a dolgok már le vannak írva itt a topikban... -
Carlo007
tag
Üdv kérdés lenne it 2 x 512 ddr2 A- data 667mhz egyik modul hibás és viném vissza e boltbe ugy tudom ilyen jelenleg nincs raktáron és nem is jönn gondolom hasonlo jellgü ramot adnának namár most .
nem kitbe vettem öket de dualba használom és egyikel mitse érnék..
Vissza cserélik vajon ill mikor kapok másikat azzonal , várakozási idö ? -
#72042496
törölt tag
Az esetleg ismételeten több hetesre nyúló javítási idő miatt féltem, kiderült, alaptalanul.
Potykaörmest: Köszönöm a tippet!
Az történt, hogy bevittem a szervízbe, szétkapta a srác, kitisztította, öt perc után visszaadta, örülök.
Nem tökéletes most sem (ez azt jelenti, hogy csak akkor tűnik fel a néhány pici kis porszem, ha direkt keresi az ember), de már esetlegesen itthon is el tudom rendezni az ilyesmi problémát puha ruha&sürített levegő kombóval. -
Ariadne
őstag
válasz
Potykaörmest #128 üzenetére
Ez igen jó hír, a szösz miatt ugyanis nem lehet elállni, ugyanis tkp nem is hibás tőle a készülék, ha mégis annak vennénk, akkor is elenyésző értékű a hiba a készülékhez képest.
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Ilyen a Földön nincs!
A Nokia Magyarország még mindig a központ válaszára vár, közben jött egy új készülék Németországból, át is vettem...csakhogy ennek meg valami kis szöszmösz szorult a kijelzője alá, a legszélére, kb. fél mm-es, de még kikapcsolt állapotban is látszik!
Nekem ez a telefon így nem kell! De a ha visszaviszem, ismét várhatok több, mint egy hónapot az új telefonra, az tuti, nekem viszont szükségem lenne rá, nem viccből vettem meg. Félek, hogy erre azt fgják mondani, hogy emiatt nem cserélik...de akkor kiverem a balhét, az már biztos! -
-
#72042496
törölt tag
válasz
#72042496 #124 üzenetére
Ma telefonáltam a szervíznek. Közöltem, hogy mivel még mindig nincs hír arról, mikor ér vissza a készülék, elállok a szerződéstől.
Elmondták, hogy a Nokia magyarországi képviselete ebben az esetben - bár törvényi kötelezettségük nincs rá - méltányossági alapon cserélni szokta a telefonokat.
Készségesen megadták a telefonszámot is, amin elérem őket. Felhívtam a képviseletet, elmondtam, mi a helyzet. Ők is azt válaszolták, hogy mivel ilyen sokáig húzódik a garanciális ügyintézés, valószínűleg cserélni fogják az E50-est. Elkérték a telefonszámom és a készülék IMEI számát, nagyon korrekt volt az eljárás.
Azt ígérték, hogy két-három napon belül hívnak az üggyel kapcsolatban. Ezek fényében hét végéig még türelemmmel leszek, remélem addigra már kapok egy új telefont! -
-
Joooe
tag
válasz
#72042496 #122 üzenetére
A békéltető testület eljárása előtt a forgalmazónak nyilatkoznia kell, hogy aláveti-e magát a határozatnak. Ha igen, azaz elismeri a békéltető testület illetékességét a vita eldöntésében, akkor a határozat kötelező érvényű (bíróság per nélkül végrehajtási záradékot csatolhat hozzá).
Egyébként meg ha nem tesz alávető nyilatkozatot, és nem is hajtja végre a békéltető testület ajánlás jellegű határozatát, akkor a határozat nyílvánosságra hozható. Az nem éppen a legjobb reklám.
Ráadásul ha a kezedben van egy békéltető testületi határozat, ami számodra kedvező, mindjárt máshogy gondolkodsz ha arról kell döntetni, bevállalj-e egy pert.
Egyébként meg nem érdemes úgy hozzáállni, hogy semmiképp nem akarok perelni, mert akkor ezt ők is tudják, és ki is használják. Nekem még sosem volt perem, de pont azok az ügyeim oldódtak meg hipphopp, amikor már rendesen berágva azzal a szándékkal mentem oda, hogy na jó, ha most sem rendezződik akkor innen egyenesen a városi bíróságra megyek... (persze csak tájékozódni)
De Ariadne többet tudna mesélni arról, hogy merjünk kiállni a jogainkért -
#72042496
törölt tag
Köszönöm a kimerítő választ!
A telefont újonnan, kártyafüggetlenül vettem egy GSM boltban számlával, garanciával.
Törekszenek a javításra, de igazából nem rajtuk múlik...ettől függetlenül már igencsak kellemetlen, hogy ennyit kell várnom.
Papírt természetesen adtak, meg is van, vigyázok az ilyenekre. Az a baj, hogy a ''Várhatóan átvehető'' rublika üresen maradt rajt.
Ha holnap bemegyek a boltba, s viszem magammal a szervízben kapott Átvételi jegyzőkönyvet, ki kell fizetniük a telefonom vásárláskori vételárát? Van jogom visszakérni tőlük?
Jó lenne, ha ezt át tudnám vinni, sok kellemetlenség megoldódna...
A válaszod utólsó bekezdéséből azt vettem ki, senki sem kötelezheti őket arra, hogy visszaadják a pénzt, mivel a békéltető testület ítélete - legjobb tudomásom szerint - lényegében csak arra jó, hogy legyen mit lobogtatni a bíróságon...perre pedig nem szeretnék menni, időigényes, költséges, rizikós és azért idegileg is leterhelő... -
Ariadne
őstag
válasz
#72042496 #120 üzenetére
Hivatalosan 15 napon belüli javításra kell törekedniük - ha úgy érzed, nem törekszenek, és ez neked jelentős kényelmetlenséget okoz (egy hónap esetében már igencsak), akkor elállhatsz a szerződéstől és kérheted a teljes vételárat. Cserekészüléket nem kötelesek adni és a 15 túllépésének sincs konkrét szankciója, hacsak nem az, hogy jogosulttá tesz az elállásra... Ha úgy döntesz, hogy elállsz a szerződéstől, akkor ezt nem a szervizzel kell közölnöd, hanem azzal a kereskedővel, akitől vetted. (Ha jól értettem, újonnan vetted...) Ha nem csak a készüléket vetted, tehát pl. előfizetéses, akkor nehezebb a dolog, de a leírásod alapján úgy gondolom, nem ez a helyzet.
Azért alamilyen papírt kellett kapnod tőlük, hogy bevették javításra, arra vigyázz nagyon. Ha beírsz a vásárlók könyvébe, ennek a másodpéldányával mehetsz a békéltető testülethez, akik ingyen de nem kötelező erővel döntenek az ügyedben. Ha ennek nem tesz eleget a cég, bíróságra lehet menni.
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Augusztus végén vásároltam egy Nokia E50-es mobiltelefont. Egy hét múlva figyelmes lettem rá, hogy a joystick bizonyos irányban mintha kontakthibás lenne.
Szeptember 5-én be is vittem a szervízbe, ott azt mondták, max. öt nap és itt az új.
Múlt hét végén felhívtam őket, mondták, hogy a készülék bizony még Németországban jár, mert nálunk nem szervizelik ezt a típust.
Meddig húzhatják ezt az egészet? Most már három hete vagyok anélkül a telefon nélkül, amiért egy hónapja egy rakat pénzt fizettem ki...semmi határidős kötelezettségük nincs?
Cserekészüléket természetesen nem kaptam, illetve az öt napos igéret is csak szóban hangzott el. -
Joooe
tag
Hahó Ariadne, rég láttalak már rákocska bőrben ;) Izéé, páncélban
Teljesen egyetértek veled, ha 10 000 Ft alatti akkor a rendelet nem alkalmazható rá.
Meg abban is, hogy a gyártóhoz mehet.
Azon gondolkodom még, hogy a Ptk-ból esetleg alkalmazható itt az, hogy a szolgáltatásra vonatkozó reklámban foglalt feltételek szerint is terheli jótállási kötelezettség a forgalmazót. Szerinted az alkalmazható itt? -
Ariadne
őstag
Ez a részlet a (kötelező) jótállásról szóló 151/2003. kormányrendeletből való, és arra vonatkozik, ha a 10k feletti egyes termékekre kötelező 1 évnél több jótállást vállal a gyártó.
Ha a gyártó 2 évet vállalt és ez rá is van írva a dobozra, akkor a két év jár, viszont ezt a gyártónál kell érvényesíteni szerintem. Ez egyébként nagyon jó kérdés, hívok is mindjárt mást is, hogy eldöntsük.A két év biztos jár, kérdés hogy a forgalmazónál vagy a gyártónál kell-e érvényesítened. A rendelet szabályai csak a felsorolt kategóriákba tartozó és 10k feletti cuccokra vonatkozik, ezért hajlok arra, hogy a gyártó lesz a hunyó.
A 6 hónap, amire a forgalmazó gondolhatott, az a szavatosság első 6 hónapja, ami olyan, mint a jótállás, tehát vélelmezi a jog, hogy a hiba benne volt a termékben, mikor megvetted. Utána még hátravan 2,5 év a szavatosságból, ekkor is érvényesíthető, de neked kell bizonyítani a hibát. Ebben az esetben viszont úgy tűnik, a gyártó önként vállalt 2 év jótállást, tehát ő mindenképp köteles ingyen javítani/cserélni/pénzt visszafizetni. -
Shim
őstag
''3. Amennyiben a gyártó a 2. pontban foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.''
ez vonatkozik arra a temekre is, amelyik kevesebbe kerult, mint 10 ezer?
(vettem egy fulhallgatot 9990-ert, es csak fel ev garit mondott ra az elado, annak ellenere, hogy a dobozon rajta van, hogy ket evet vallal a gyarto) -
Ariadne
őstag
Az nem világos, hogy az egész gépet ugyanabban az üzletben vetted-e, de úgy tűnik, igen. A táp meghibásodásánál, ha vásárlástól 1 éven belül volt vagy többéves jótállást vállalt rá a gyártó, akkor jogellenesen kértek tőleg pénzt a cseréért (új tápért).
No a procit illetően: elvileg beviteltől 3 napon belül meg kell tudniuk mondani, javítás, csere vagy ezek lehetetlensége esetén teljes vételár visszafizetése lesz a megoldás. (Ja és persze jegyzőkönyv ellenében kellene átvenniük...) Mivel egyiket sem teljesítik szemmel láthatóan, ezért kérheted a kicserélését pont ugyanolyanra (jótállás természetesen újraindul), vagy ha ez nem megy, a teljes eredeti vételárat vissza. Ezt egyrészt érdemes szóban közölni velük, majd kedvezőtlen válasz esetén rájuk borítani az asztalt, továbbá elkérni a vásárlók könyvét (kötelező tartani, bírásgolhatóak, ha nincs), beleírni a panaszodat és amit kérsz, majd elvinni egy példányt belőle. 30 napon belül kötelesek válaszolni, ilyenkor én szoktam kérni egy fénymásolatot a beírásukról. Ezekkel a példányokkal lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen de nem kötelező erővel döntenek az ügyben (szankciójuk a nyilvánosságra hozatal). Ezután már csak a bíróság marad...
A fogyasztóvédelem klassszul tájékoztat a jogaidról, de kb. elmondják ugyanazt, amit itt leírtam, és ennyi. Nincs már rég hatáskörük egyedi ügyekben eljárni, tehát semmit nem intéznek el helyettünk. -
-
Siku
csendes tag
Sziasztok.
A szitu: Vettem egy procit D805, kb 5 hónapja. Kb 1 hónapja vettem új deszkát, memóriát, winyót és bedöglött a gép. Mindent átnéztek, jelentették, h táp. Tápot kicseréltettem, természetesen ráfizetéssel. 1 percet se működött a gép, vissza szervízbe. Kiderült, h a proci meghalt. Ez volt 3 hete. Azóta a gépem nem tudom használni, ott pihen a bolt szervizében. Kb hetente felhívnak, h még nem jó, de sietnek vele.
A kérdés: van-e olyan idő limit, miszerint én kérhetem az alkatrész azonnali cseréjét, kifizetését, vagy akár mit, csak mostmár menjen a gépem??? Mostmár kezdek kicsit ingerült lenni
Köszi a segítséget.
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Egyik szolgáltatótól sem lehet úgy elmenni, hogy új júzer legyél, mert mindenhol (amit eddig néztem legalábbis) feltétel volt, hogy csak az az új előfizető, akinek előzőleg meghatározott ideig nem volt internete azon a címen. Ez ellen max az NHH-hoz lehetne menni, de gyanítom ezt már megtették páran...
-
-
Ariadne
őstag
Ez minden szolgáltatónál így van, amilyen feltételekkel aláírtad, az érvényes. És a régebbi előfizetőknek mindig kedvezőtlenebbek a feltételek, mert a cégek célja elsősorban az új ügyfelek megszerzése, abban van az üzlet. Lassan csak ''behálózódik'' az ország, és onnantól már hátha számítani fog a ''hűséges'' ügyfél is...
A szerződést aláírtad mondjuk december 31-én 2 éves hűséggel 5900-ért 512-re, akkor az annyi marad, hiszen szerződés, és teljesen független attól, mennyire kedvezményes ajánlatok lesznek január 1-től. Aki 5-6 éve vett fel lakáshitelt például, sokszor nem volt lehetséges előtörleszteni, ma meg kb mindenhol lehet - ez szívás a régebben szerződötteknek, de akkor és ott aláírták, utólag nem lehet módosítani, csak mert az egyik fél azt szeretné... -
sbazsi
veterán
amúgy ezekből is látszik, hogy sz@rnak a meglévő előfizetőkre.
egy új user olcsóbbban kapja a dolgokat, mig aki fizet már hónapok/évek óta, az qssoljon...
Aktív témák
- Nitro ANV15-51 15.6" FHD IPS i5-13420H RTX 4050 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/256GB Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év Garanciával!
- újszerű iPhone 16 Pro 128GB natural titanium natúr titán független Apple 1 év garancia
- Samsung Galaxy S23 Ultra 8/256GB Megkímélt,Kártyafüggetlen 1cm karc a kijelzőn. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 13 128GB 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év garanciával!
- ÁRCSÖKKENTÉS AlzaPower M7503CA Fast Charge 100W
- 8 GB-os Quadro RTX 4000 kártyák - garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 Pro Max 128 GB Sierra Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest