-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #35596 üzenetére
Mivel írtam, hogy beöntő kupak ereszti kartergőz emiatt környéke párás.
A többi leömlő csonktól eredő füst.
Amit lógásnak látsz, azaz univerzális kati függesztéke, teljesen normális, mivel másik oldalon van rögzítve.
Ezek egyik sem befolyásolja a működést.Ereszt az olaj leresztő csavar? -Nem
Ereszt a főtengely szimering? -Nem
Ereszt hengerfejnél? -Nem
Van olaj/víz fogyás? -Nincs
Akkor miről beszélünk?Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #35606 üzenetére
Ha csak nem részletet raknál be, akkor látnád, hogy amit mutatsz, az a kipufogótól és olaj betöltő kupaktól van.
Ha eresztené a szelepfedél az olajat, akkor közvetlenül mellette lévő vezérműszíj műanyag fedél tiszta olaj lenne.Olaj csere előtt 10w-40 volt, de mindegy.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35591 üzenetére
Épp ezt vettem pár hete, a 600A-s premiumot. Vagyis nincs említésre méltó nyűgje eddig, teszi a dolgát. Pöccre indul az autó "hidegen" is (ami mostanában 20C-os blokkot jelent )
A téli teljesítményre leszek majd kiváncsi.
Amikor vettem, gondolkodtam a nagyobb verzióban, az akkutálcába az is befér és ugyanúgy csak 175mm magas, de az eladó azt mondta, csak akkor javasolja, ha havonta egyszer kiveszem az autóból hogy külső töltővel teljesen feltöltsem. Az 1.8 benzines blokk a gyári generátorral nem biztos hogy a nagyobb akkut is szinten tudja tartani.
Így végül a kisebb került be. Jókat írnak róla, állítólag jobban tűri az ingadozó töltőfeszt mint az olcsóbb akkuk. -
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz Earl_Muttley #35611 üzenetére
Nem is állt bele senki, de vicces hogy úgy sztárolja azt a régi fhost mintha egy Maybach lenne. Porszáraz, csak 2dl olaj van a szelepfedél körül... Átfolyt a másik oldalról!
-
gabor9991
őstag
válasz Zoli-bácsi #35612 üzenetére
Tudtam volna reagálni rá mert nyilván hülyeség amit ír de most sajnos nincs időm erre
-
darvinya
titán
válasz Zoli-bácsi #35612 üzenetére
Milyen másik oldalról?
Amúgy nemrég jutott eszembe, hogy b…meg ez a szereldmagad tölcsére miatt kifolyatott olaj, amit próbáltam letörölni.
anevemearl
Engem nem zavar, sőt megmutatja mit kell javítani.
Most pl: a képek miatt leömlő tömítés cseréjére, aztán ott bölcső festés, mert már kezd felületi rozsda kialakulni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #35615 üzenetére
Nem, pont az a felete kiszögelléses közepes tölcsér volt.
Mikor leemeeltem, a kiszögellésről lefolyt 2cl olaj, ami szépen végig folyt csavarok mélyedésében.
Ahol elértem könnyen, ott letöröltem, emiatt fényes a csavar.
Fura is a szelep fedélen azok a foltok, mert nem menetszél irányúak.
Ebből ugrott be teljesen, hogy az a kifolyt olaj.
Szerintem még ott van egy része víz elosztó/kábel kötegnél, stb.
Arról lövök képet holnap.Lehetséges, mert egyre több ST, újabban RS is van, szép narancs színben.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #35622 üzenetére
Mi ez a csend?
Mindenki eladta a Fordját?
Amerika kedvenc ordibálója vett egy F150et.
A lényeg, a V8 hangja az ötödik perc körül. -
troll81
addikt
válasz #27070592 #35623 üzenetére
Gondolkodom hogy kap egy rs mk2 benzinpumpa t (megvettem) kap egy 440ccm (van) vagy 550ccm injektort...(folyamatban) csak a felesleget vissza kell vezetni elvileg a tankba
Ennek járok utána illetve értelmes programozót keresgetek.Illetve egy escort néztem egy rst.
Van min csendben elmélkedni.[ Szerkesztve ]
-
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Jövő vasárnap este indulunk egy kb. 2500 km-es túrára a Mondeoval. Ha megcsinálja, jön a dícséret, meg az elmaradhatatlan "tájkép, előtérben autóval".
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
Sys85
veterán
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Most perpill nem is tudnám dícsérni a fókámat.
Szeptemberben egy szép összeget otthagyok a szerelőnél.
Klímám rossz (ez ugye lehet olcsó,de nagyon drága is),motortartók cserések,hátsófék komplett csere,olajcsere,gázolajszűrő is cserés,fékfolyadék cserés.
Persze ezek jórésze kopó alkatrész,vagy időszakos karbantartás részei,csak az bosszantó,hogy ez most mind egyszerre lesz.
Ja és leszakadt a csomagtérnyitó gomb gumiburkolata,az is cserés ha nem akarom hogy beázzon és oxidálódjon,ez meg ugye egyben van a rendszámvilágítással…#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
őstag
válasz #27070592 #35623 üzenetére
Azért rakhattak volna bele hagyományos mutatókat digitális számlap mögé amik miatt nem lenne ez a full futurisztikus érzésed, hogy minden része a műszerfali elemeknek csak egy kijelző... Egyébként nagyon baba, nem ártana egy ilyen nekem sem
Jómagam most épp a DRL aktiválásával szórakozok, mert elvileg csak egy relé, 2 bizti és valami gyári vezeték kell hozzá, aztán gyári értékű DRL-em lesz.
Közel egy év után rájöttem, hogy van ez a coming home vagy minek hívják funkció amivel gyújtás nélkül aktíválod a tompitottat a távolságival, akkor fél percig talán hagyja zárás után is, majd lekapcsolja automatikusan. Mk 2.5-es tulajok ti tudtátok?"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
troll81
addikt
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Elvileg a focus t karosszéria lakatos kezelgeti ami kell csere... Mindenképp 2 küszöb komplett hátsó ívek elso sarvedok.
Alváz uregvedelem... Komplett futómű felújítás majd festő és motor ki szét ami (kis összeget Fel emészt) kicsit alakul meg újul.
Lehet utána fogom csak dicsérni -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #35628 üzenetére
Nem nagy tétel 20-30ezer körül van a bontóban.
A sztori elég prózai. 3 éve voltam talán először vele EssMotornál, mondom valami csörög, menjünk egy kört vele. Azt mondták ez kopogásos égés, csak motorgenerál segít rajta. Aztán idén tavasszal már kezdett elviselhetetlen csörgésbe átmenni nagyobb nyomatéknál (hegymenet alacsonyabb fordulat) plusz idén már más hangok is megjelentek 80-90 km/h felett (csapágy).
Na most már végre elhitték nekem hogy a váltóból jön. Javasolták cseréljünk olajat benne 19 év után. Mondom miért ne. A csörgés sokkal jobb lett, csak akkor jön elő ha már nagyon meleg a váltó. Sajna a csapágy hangot nem oldotta meg. (érthető okokból).
Két opció van: egyenként elkezdjük kicserélni a csapágyakat a váltóban (7 vagy 8 darab van benne), aztán egyszer csak megszűnik a hangja. Vagy veszek egy bontottat.
Úgyhogy bontott lesz egy olyan bontóból ami kicsit jobb hírű mint az átlag.troll81: ja igen küszöb nálam is cserés lesz jövőre esedékes vizsga előtt mindenképpen. Gyárit tervezek venni, mert az talán nem rohad szét 3 év alatt.
Gixxer88: klímám nekem 2 éve szerencsére jó, talán ideje lenne gáz cserének bár nem érzem szükségét. 2 éve lett kompresszor cserélve.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
"Most perpill nem is tudnám dícsérni a fókámat."
Ahogy én sem, hiába "szívóbenzinsemmibajanemlehetsohakimegyavilágbólcsaktankolnikell"
Kormánymű szimering eresztett, szervószivattyú cserés volt(a harmadik van benne...), egyik hátsó ajtó teleszkóp is csere, egy pár hete kellett új akku szóval most elkért egy pár ezrest, miközben épp az utódját keresgélem.Eddig csak mk3 focus kombi volt képben, de már beállítottam a keresőn az octavia kombikat isMk2 -ben hazakísérőfény a funkció neve és már ez is tudta 2007-ben.
"A sztori elég prózai. 3 éve voltam talán először vele EssMotornál, mondom valami csörög, menjünk egy kört vele. Azt mondták ez kopogásos égés, csak motorgenerál segít rajta."
Ehhez képest a váltó volt rossz?
Na ez egy újabb jó sztori róluk még jó hogy nem újították fel neked a motort a váltó helyett.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz gabor9991 #35633 üzenetére
Sajna nem mindenki egyenlő mértékben szakember ott. Erre rájöttem az évek során. Persze összességében ha bele gondolsz ez jobban megéri nekik. Nem jó a diagnosztika (szerencsére azért nem kértek akkor pénzt), később mikor már elviselhetetlen a zaj, akkor már oltani kell a tüzet és reménykednek benne, hogy a kliens szenilis vagy tényleg elhiszi hogy ez a hang az nem az mint volt már 3 éve folyamatosan.
Amúgy továbbra sem értem miért nem kell olajat cserélni a váltóban ezeknél az autóknál. Egyértelműen kevesebb lett tőle a csörgő zaj.
⭐ Stella
-
őstag
válasz gabor9991 #35633 üzenetére
Én dicsérem "Nyaralást" is jól letudtuk, minden gebasz nélkül bírta az 1200 Km-es utat oda - vissza (eszembe is jutott darvinya a királyhágón ahol megpakolva jó lendülettel simán mentem 3-ban ), annyi, hogy kuplungot cseréltettem, mert még a gyári volt benne és a hölgy tulajnak köszönhetően kapott szegény rendesen... Klíma, alváz meg minden rendben Hál Istennek (le is kopogom), egy alváz védelmet tervezek én is valamikor majd meg a hátsó ívek javíttatását, mert nagyon minimálisan, de a peremnél kezd rozsdásodni és elejét akarom venni.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
gabor9991
őstag
válasz Csabex #35636 üzenetére
Na jó, ezeket simán kifizetem persze, sőt még a felső motortartó bak cseréjét ki is felejtettem az előbb pedig pont most rendelem meg azt is meg jövőre, ha akkor még nálam lesz akkor kell 4 nyári gumi is.
De inkább így fizetem ki amit kell mint [így]Azért váltóhibát motorhibának diagnosztizálni azért na pedig jó nevű volt valaha a szerviz másik ford fórumban még a tulaj is ott volt régebben, jó fej, segített mindenkinek akinek tudott.
Igen tudom hogy az se csak arról szólna hogy tankolom 10 évig és kész.
Cégnél van egy 2016-os dízel kombi 80ezer van benne, lassan cserés lesz a kora miatt, ha sikerülne valahogy megvenni az nem lenne rossz vétel
De focusból és octaviából is 2016 utániakat nézek max 3,5M-ig ezek olyan 150-250 ezret futottak már úgyhogy ezek már nagyon nem a gondtalan új autók kategória.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
darvinya
titán
válasz radi8tor #35632 üzenetére
Ibarostól vettem Escort-hoz karosszériát utángyártottat.
Méretet kicsit kellett igazítani, cserébe galvanizált.
Így előbb rohad szét a többi, mit a csere darabok (2db első sárvédő, 2db küszöb, 2db hátsó sárvédő ív).
Vicces, hogy küszöböt csak azért kellett cserélni, mert egybe van hegesztve első sárvédővel.csabex2007
3-as, egyáltalán nem rossz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
2.5T motor jellemző hibái [yt video] és [szöveges] formában, felirat/fordító ajánlott
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Én szerencsére elmondhatom, hogy eddig még egyik géppel sem volt semmi komolyabb probléma (kopp-kopp ), illetve az ex járgányokkal sem volt semmi extra. Igaz eléggé megkímélt állapotúak.
#35632radi8tor
Eddig pedig én is csak dícséretet hallottam az ESS-ről. Még gondolkodtam is, hogy 150 km-ről oda viszem a hobbi Focust szervizelni, mert sajna errefele nem tudok olyan szakembert akire rá bíznám.#35635radi8tor
Attól, hogy a manuális váltóban "élettartam" a csereperiódus a gyártó szerint, még illik cserélni legalább 100-120 ezrenként... -
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #35640 üzenetére
Igazán jól össze szedte. Tetszetos a videó.
Hasznos rendeltem is az olajszuro házba membrant ki fogom cserélni mind 2 autón. -
őstag
válasz radi8tor #35645 üzenetére
Pedig az tényleg javasolt, mert amikor most cserélték nálam, akkor olajat is újat kapott.
Aztán ki tudja... elvileg lifetime a váltóolaj, ha minden igaz, de nem alapozom semmire, csak az off topik autómnál ott a specifikációban az volt, hogy nem kell cserélni sosem."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz Csabex #35646 üzenetére
Azért kicsit félreérthető ez a Lifetime olaj, mert az csak váltó élettartamáig szól.
5000km alatt is legyilkolható egy váltó, igaz azon olajcsere sem segít.
De normál használat mellett kitolható a váltó életét.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Balcsix
senior tag
válasz Csabex #35646 üzenetére
Ezt a "lifetime" dolgot felejtsük már el. Ez pont olyan, amikor újabb autóknak 30-40 ezres olajcsere periódust adnak meg. Ha jót akarsz magadnak (és az autónak), akkor legalább kuplungozásnál újat raksz/rakatsz bele, de ez nálam alap lenne.
#35647radi8tor
Mk1 Focusnál sincs leeresztő csavar, de van egy másik, amit kitekerve le lehet ereszteni, az viszont egy központosító csavar, amit ha kitekersz és megmozdítod a váltókart, akkor "szétesik" az egész, szóval pumpával a legbiztosabb.[ Szerkesztve ]