Aktív témák
-
Turmoil
senior tag
Kicsit leült a topic a hosszú szünet miatt, de jövő héten Hungaroring!!!
És akkor az aktuális kérdések:
Villeneuve repül a BAR-tól? Ráadásul megy vissza Ámérikába...
No meg Montoyat is emlegetik, mint leendő ferraristát...
Ízlések és pofonok én egyik hírnek sem örülök igazán. Annak jobban örülnék, ha lenne 4-5 világbajnok a pályán és mind esélyes lenne a következő címre... -
karib
addikt
Aki unja az F1-et, nézzen bele a WRC világába egy kicsit, itt egy video (145 MB MPEG, azé tessék vigyázni...):
[L]http://w1.movies.taner.net/Mitsubishi-WRC_2000.mpeg[/L]
Friss WRC csütörtöktől az Eurosporton, Rally Finland :)
[L]http://www.wrc.com[/L] [L]http://www.eurosport.com[/L]
Amúgy van ezen az oldalon még sok más jó autós anyag is.
[L]http://w1.movies.taner.net[/L]
Másnak esetleg hasonló témájú linkje? (McLaren F1 végsebességtesztet pl. ajánlom.) -
guest
veterán
azért akkoriban voltak csaták az első helyért is keményen, sokkal színvonalasabb futamok voltak...
-
Turmoil
senior tag
Azért a dögunalom... Anno voltak olyan évadok, ahol tényleg rajt-cél győzelmek voltak (kerékcsere és tankolás nélkül:) És nem egy. Senna, Mansell, pld., ahogy a futamon ma elmítették is.
Csak akkor 10-20 mp-vel lassabbak voltak még.
Valóban akkor lenne jó a verseny, ha sok olyan event lenne, mint a mai Montoya-Raikkonen csata, csak sok versenyző össze is törné a verdát ilyen helyzetben.
Bízom benne, hogy jövőre a Williams és a McLaren is behozza a technikai hátrányát (és Coulthard nem kap 1 kört Shumitól:( ) és a többi csapat is felnő. Akkor is lesz egy élmezőny és egy középmezőny, de talán javul a feeling.
Most is vannak előzések, de valahogy semmi párharc. Ami hiányzik az az, hogy két-három közel azonos teljesítményű autó és vezető előzgeti egymást. Ami itt megy, az annyi, hogy a gyorsabb megelőzi az elékerült lassabb versenyzőt és egy kör alat ad neki 2-3 mp-t. Ez tényleg nem éredekes... -
james
aktív tag
Úgy tűnik sokaknak az a véleménye, hogy kezd unalmassá válni a verseny. Be kell vallanom, hogy én sem rajongok érte. Azért bele szoktam nézni, de az tényleg elég hervasztó ha mindig ugyanaz a páros nyer... MS valóban egy remek pilóta és egyik legnagyobb erénye, hogy nem szokott hibázni. Képes ezeket a teljesen monoton köröket színte gépiesen professzionálisan végigcsinálni, igaz ebben segíti az autó is, mert nem kell állandóan azzal vacakolnia, hogy a tűréshatáron vezessen. Viszont azt hiszem részben ez a profizmus az, ami rontja a versenyek érdekességét. Az egész F1 egyre inkább a csapatokról szól, nagy cégekről, team munkáról, kerékcseréről, matematikáról és hihetetlen pénzekről, ebben az összjátékban a pilóta szerepe sajnos fokozatosan leértékelődik. Úgy tűnik az egyéni emberi vonások, a stílus és a küzdelem kezd egyre inkább kiveszni a F1-ből, pedig valószínüleg pont ez az, ami érdekesebbé és változatosabbá tehetné ezt a sportot is. Persze az is érdekes lehet, hogy melyik autógyár tervezi a legjobb karosszériát vagy motort de ezért nem hiszem, hogy érdemes órákat tölteni a versenyek nézésével, különösen úgy hogy pár kör alatt kiderül, hogy ki fog nyerni. Ha a mezőny kiegyenlítettebb lenne (technikai szempontból) az sokat segítene, de még akkor is ott lenne az a gépies csapatmunka a háttérben, amiért szerintem elég nehéz lelkesedni...
Különben magam részéről inkább azokat a futamokat kedvelem ahol az esélytelenebb csapatok is labdába tudnak rúgni pl. Monaco, vagy némelyik esős pálya... -
karib
addikt
Nemtom te hogy tudtad volna lekezelni röpke pár másodperc alatt, ha azt mondják neked a cél előtt párszáz méterrel, épp a gázt taposva és a befutóra koncentrálva, hogy figyi, mert a csapattársad félre fog állni neked. Korrekt vagy sem, etikus, normális? Végül győzött a csapat rendje: a versenyző követte az utasítást. Állítólag a telemetria kimutatta, hogy Schumi habozott, mert visszavette a gázt, amire Rubens tovább lassított, végül MS belelépett és elsőként futott be. Mint korábban említettem, ez egy csapat, van egy hierarchia, és részben azért van ott a Ferrari, ahol van, mert nem mindenki maga okoskodik, hanem a csapat együtt dolgozik. Ebbe beletartozik az, hogy követed a felettesed utasítását, akkor is, ha hülyeséget mond, mert az az ő felelőssége, sőt még akkor is, ha van annyi szavad, hogy akár ellent is mondhass neki. És ilyen tekintetben mindkét versenyző tökéletesen járt el, bár biztos érezték, hogy igazságtalan és hülye dolog, de ráadásul valszeg nem is volt túl sok idejük ezt alaposan átgondolni. Elcseszett dolog volt az osztrák helycsere, de kár ezen lovagolni. Inkább azt kéne firtatni, hogy miért nem a többi ásznak okozott az problémát, hogy variáljon a befutóival...
Nem vagyok Ferrari-drukker, de ennyi ellenszenvvel találkozva kezdek úgy hangzani. -
Spensers
aktív tag
sokkal de sokkal de sokkal.... ez csk viccnek szántam:)
De akkor is egy kicsit:) meg bízhatattlanabb volt.
És az jobb lenne hogy ha MOntoyka lenne mindig az eső vagy Cultardh vagy Vilneöv??????
Vagy is BMW vagy Mechlaren Bár stb...
Szerintem nem !
Aki pedig ki hagyta a mai Edzsést:) az bánhatsa mert nagyon izgalmas volt!!!!!!!
Deabban tényleg igazad van mikor már az elején be állnak egy sorrendbe a futamon és a végéig egy előzs sincsen:(((
De hát erről nem Shumi nem is a Ferralli tehet szerintem hanem a többi csapat már mint a nagyok akiknek lenne ott azé lóvé rendesen csak ki tudja hogíy mire költik........ -
[amne]
senior tag
válasz
Spensers #129 üzenetére
Asszem elég egyértelmú hogy a jobb autóval versenyzők győznek nem pedig a rosszal. Ami pedig a sokkal de sokkal de sokkal....dolgot illeti, nem volt azt olyen sok, mivel akkor még volt verseny, és nem az évad felében nyert Mika. De amit most a Ferrari csinál...télleg ügyesek legjobbak nem sajnálom a vb címet MS-től az se érdekel hogy egy tapló igen ők a legszervezettebb csapat, MS az Istencsászár überrekorder,....de mindez k*rvára hidegen hagy ha elalszok egy futam alatt amiben egy előzés sincsen, bocs hogy felhúztam magam de már rohadtul unom az egész Ferrari által létrehozott versenyt.
-
Superman
nagyúr
Szavazzunk emberek! (mert kicsit elkanyarodtunk a témától) Hanyadik lesz Montoya? Szerintem: 1. kiesik,
2. négy és hatodik hely között. Lehet, hogy rosszabb. Az új pálya nem kedvezett az ''edzéskirálynak''. -
guest
veterán
a ferrari megbízhatósága nem volt rosszabb, sőt, akkor csak ''azzal'' tudták tartani a lépést
-
Spensers
aktív tag
HA HA HA...
Na csak annyit hogy pl. mikor MIKA nyert akkor a McLaren Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de Sokkal de .......:)
SOKKAL jobb volt a McLaren mint a Ferrari!!!
És akkor a Ferrari meg bízhatosága volt rosszabb!!! -
Panther
HÁZIGAZDA
MS-ről akkor látszott mekkora köcsög amikor nemrég a célegyeneben befutónál megelőzte Barrichellot, aztán a dobogó tetején virult a pofája mintha megérdemelte a győzelmet... aztán amikor látta hogy a tömeg utálja hogy még örvendezik is, akkor azért persze jaj-de-jószívű lett és szépen helyet cserélt csapattársával... Szóval ekkora f... jó, nem is mondok semmit, a szituáció mindent elmondott.
-
guest
veterán
A Ki a legjobb piltóta? cimű vitához csak annyit tennék hozzá, hogy MS csak akkor tudot ''világbajnok'' lenni, immár ötödször, amikor nem volt ellenfele, vagy az ellenfelének sokkal, de sokkal gyengébb autoja volt!!
Ha időrendi sorrendben nézzük akkor:
1993 - Prost ha jól emlékszem,
1994 - MS (Senna halála után Hill, David illetve Mika még ujoncok, Prost és Mansell pedig nincs)
1995 - MS (Hill már kezd valamit kapizsgálni, de rajta kivül még senki más.)
1996 - Hill ( MS a Ferrari-nál, ami látványossan fejlődik, Mika és David pedig az elsőéves Mercedes motorokkal küzd)
1997 - Jött, látott és nyert Villeneuve (MS agyában a Jerez-i futamon megint leszált a vörös köd = Mika Hakkinen első futamgyőzelme... :))) )
1998 - Mika Hakkinen ( No Comment :))) )
1999 - Mika Hakkinen (MS lábtörése Silverston-ban, a Malájzia-i futam Ferrari botránya, + csapat és MS döntés: inkább Mika mint Irvine, ha MS nem lehet. A McLaren megbízhatósága látványossan romlik... :(((( )
2000 - MS ( Mika tartaná, sőt meg is előzné MS-t, de a McLaren megbizhatósága igen rossz + Mika többször is hibázik. :((( Feltünik RS + a Williams BMW)
2001 - MS ( Mika töbször is megvillantja briliáns képeségeit, de a McLaren nem tudja tartani a lépést. + Nyomul az alsóház Montoya-val, RS-el és a Williams-el az éllen.
2002 - MS ( Mika nincs, a McLaren teljesítménye az évad eljő felében igen siralmas, - sajnos- és a Williams-nél sem úgy mennek a dolgok, ahogy kellenének. Villeneuve pedig pár éve a BAR-nál küszködik.)
Ennyi.
Mielött avval vádolnának az MS fan-ok, hogy nem objektív, elismerem, hogy:
McLaren drukker vagyok!!!
és hogy szerintem a legjobb pilóták névsora a következő:
SENNA, MIKA, DAVID, KIMMI. -
[amne]
senior tag
-
[amne]
senior tag
Hakkinen ma bejelentett hogy visszavonul. Sajnálom...:((
-
BobMaster
senior tag
Akaromakaromakarom!!!!! 2mp százra, és közútra engedélyezve ;]
Bocs, de nem találtam jobb helyet neki -
karib
addikt
-
karib
addikt
Néhány gondolat az alább felvetettekre:
Bernie bácsit lehet nem szeretni, de tény, hogy ő csinálta az F1-et olyan világméretűvé, amilyen. Többek között a pénz is az F1 fontos paramétere, sőt legfontosabb tényezője. Ezt sokan nem értik, tán még Leo Kirch sem teljesen, aki ugye fizetős tévékre akarta-akarja vinni az F1-et, amivel valszeg ki is nyírná. Bernie koncepciója zseniális, marketing szempontból mindenképp: a versenyhez a tévénéző ingyen jut hozzá, ezért irgalmatlanul sokan nézik. Finanszírozni meg finanszírozzák azok, akik szeretnék, ha ez az óriási rajongótömeg őket is látja a ''száguldó cirkusz''-ban vagy a körül. Az F1 egyik legfontosabb ereje, hogy tv-ben ingyen van, lévén nagy nézettségű, ingyenes csatornákon nyomják, azaz nem áll fenn az a veszély, hogy a néző úgy gondolja, hogy megunta és nem fizet elő a következő versenyre, vagy pl. csak az F1-ért elég kevesen fizetnének elő egy csatornára. Szóval az F1 elég jól ki van találva, bár a műszaki szabályokon lehetne csámcsogni, azokat nem ismerem eléggé. De nekem az az érzésem, hogy ennél sokkal izgalmasabbra nem nagyon lehet csinálni a versenyeket. Legalábbis én nem vélek felfedezni markáns difit az elmúlt másfél évtized futamai között, jellegre ugyanaz, árnyalatnyi különbségekkel. Ezt kell szeretni.
Vagy tessék motorokat, túraautókat (oké, laposodtak az ős-DTM óta), kamionokat, ralit nézni :) Ott van akció!
F1-nek talán az egész hangulata a legizgalmasabb, no meg a háttérinfók. A közvetítések rendszerint untatnak, sokkal érdekesebb a csapatok felkészüléseiről, tesztekről, fejlesztésekről, stb. hallani-olvasni.
Én egyik csapatot sem imádom kimondottan, bár Eddie Jordant jópofának tartom és Sir Williams is nagyon szimpatikus, mégis nem sörözéshez vagy golfozáshoz keresek haverokat, amikor a csapatvezetőket, versenyzőket, stb. nézem, és valszeg ők sem. Maximálisan becsülöm és nagyra értékelem a Ferrarit, de nem drukkolok nekik (inkább annak, hogy jöjjön már a következő WRC forduló :D ). Nem hinném, hogy a Ferrarinál jobban a pénz körül forogna bármi is, mint más csapatnál. Több nagyon jól eleresztett csapat nem vitte semmire/sokra, tehát a pénz csupán egy lehetőség. Igazából kíváncsi vagyok, hogy meddig képesek az élen (nem feltétlen az 1. helyen) maradni, mert sok csapat hullott el szinte villámgyorsan, és nem csak lecsúsztak a 2. helyre. Tény, vannak a Ferrarinak ''microsoftos'' húzásai, de valszeg ők sem gondolták, hogy Schumi most világbajnok lesz. Mert az, hogy ők most jók még nem jelent semmit - a többiek is dolgoznak, nagyon keményen. Arra nem lehet építeni, hogy ''ekkora előny már tutira elég lesz''. Ez jól hangzik, de ezzel tervezni nem lehet, a csapat pedig nem egyik napról a másikra él! Egyenként a Ferrari és MS is a maguk területén jelenleg a legjobbak, együtt pedig, mint látjuk, erősen verhetetlenek. Erre mégsem lehet építeni, és ahol lehet, biztosra kell menni. Ezért ''politikailag'' elhibázott volt pl. az ausztriai helycsere, de szerintem az F1 is ma már annyira csapatsport és kevésbé egyéni teljesítmény, hogy meg tudom érteni. Ráadásul tanultak belőle, sőt a valszeg a csapatvezetés is az utolsó pillanatig több lehetőségben gondolkodott, ezért sikerült ilyen otrombára a megoldás. Ahogy asszem Jean Todt mondta, azt is megtehették volna, hogy a boxkiállásokkal varázsolnak egy kicsit, hagyják Michaelt egy kicsit többet gyorsan futni kinn és úgy is át lehetett volna rendezni a két versenyzőt. A helyzet firtatásakor pedig azt sem árt figyelembe venni, hogy a múltban hány csapat engedhette volna egyáltalán meg magának, hogy ilyen trükköt bevessen (azaz két egymás után befutó pilótájuk volt) - mert ez lényegesen kevesebb, mint az összes versenyek száma. Ráadásul pl. a WRC-ben ennél cifrább dolgokat is műveltek már, lásd tavaly a Fordnál a tán 4-5. helyen befutó Duval kényszerpihenőjét a pontokon kívülre, hogy az amúgy hetedikként futó McRae begurulhasson a hatodik helyre... Mellesleg meg tényleg le a kalappal a csapat előtt, ha olyan fölényt tudnak kialakítani az egész mezőnnyel szemben, hogy ők koreografálják a saját befutójukat - ez szerintem legkevésbé őket, inkább a többiek lemaradását (és nem butaságát, életképtelenségét, stb., pusztán lemaradását!) minősíti. -
[amne]
senior tag
És ettől már csak egy kis lépés hogy egy szoftver csavargassa a kormányt és adja gázt na meg fékezzen is .... nem hiszem hogy kell ez nekünk.
bár akkor nem kéne veszekedni hogy ki a jobb...csak azon hogy a v1,2 megoldotta e v1,1-ben található hibát és mikor jön már ki a v2,0 ami már tudja.... -
james
aktív tag
Csak pár dolgot tennék még hozzá. A légellenálás önmagában brutális egy dolog. Egy biciglista szélárnyékban viszonylag könnyen eléri a 120 Km/h-át, de normális viszonyok közt csak max 45-55-el bír tekerni! Szóval a helyes aerodinamika rendkívül megdobhatja egy gép sebességét, gyorsulását stb.
A másik dolog, hogy a terelő lapokkal a légellenálás növelése árán növelik a leszorító erőt, tehát mindig valamilyen kompromisszumos érték körül vannak beállítva. Nem lennék meglepve, ha a jobb gépeken már számítógép vezérelné dinamikusan a lapok szögeit a sebesség és kanyarodás fügvényében. (Innentől kezdve pedig már szoftverkérdéssé is válik a probléma)
Nem véletlen az sem, hogy annyira védik a fotózástól ezeket az elemeket...
Talán az dobhatna egy kicsit a színvonalon, ha a kis csapatok ingyér kapnának szélcsatorna időt, vagy esetleg közösen kezdenének kocsitestet fejleszteni... -
Den
veterán
Mínusz 500cc, alsó súlyhatárt emelni 700 kilóra, slicket vissza hozni, legkönnyebb használható fém az alu. Engedélyezni akkora aerodinamikai felületet, ami miden hókuszpókusz nélkül, és több hét szélcsatorna nélkül is elég leszorító erőt ad, megtiltani a pneumatikus szelepvezérlést, és újra engedélyezni az aktív futóművet. Kb ennyi és megint látnánk küzdelmet.
-
[amne]
senior tag
Oké, oké igazatok van Spa volt és Zonta...de hát én se emlékezhetek mindenre :D. Amúgy csak azért hoztam fel azt az előzést mert már x futamja nem látni semmilyen előzést nem hogy olyat. És mindenben egyett értek veled...nem tom mikor fogunk végre látni olyan Forma 1-et amibe nem alszik bele a ember hanem inkább végig izgulja...
-
mzperx
aktív tag
Bocsika, kicsit elaludtam....
nem pro, nem kontra....
Szoval - lehet hogz hülyeséget írok, bár ilyen jellegű a végzettségem - a lesyorító erő az egy dolog, de ahhoz jelentős sebesség is kell, szerintem 100 alatt nincs értelme vele foglalkozni. A fékezésnél: van dinamikus átterhelődés, ami abból jön, hogy a jármű tömegköyéppontja kiemelkedik a út síkjából, és a negatív gyorsulás fékezésnél megnöveli az első kerék dinamikus terhelőerejét - nő a kifejthető fékerő - míg a gép hátulja emelkedik. ay átterhelődést befolyásolja a súlypontmagasság és a járműtömeg....
A gumiabroncsokra jellemző a tapagási ellpiszis, ami a oldal és hosszirányú erő eredőjének megcsúszási határából jön össze. A gumi mindig csúszik, csak a mértéke kérdéses. -
Fecni
csendes tag
Szabolc!
Ezt sosem fogod látni a Ferrarinál!
Pénz, pénz, pénz!
Csak a lóvé és a hírverés számít nekik.
Úgy csinálnak, mintha csak nekik sikerült volna felkapaszkodni egy gödör aljáról, pedig minden csapatnak volt már fénykora is meg hullámvölgye is. Lsd. McLaren, Williams, Jordan stb.
ezek meg sztárolják magukat. Schumi nélkül is elérhették volna ugyanezt, csak lassabban.
Régen a Brabham, a Minardi stb. is világbajnok volt. Hol van már az? Az egész a lóvé körül forog!
Ecclestone bácsit is ki lehetne már robbantani az F1 éléről, mert egy képmutató egy f....kalap. -
Fecni
csendes tag
Szabolc!
Ezt sosem fogod látni a Ferrarinál!
Pénz, pénz, pénz!
Csak a lóvé és a hírverés számít nekik.
Úgy csinálnak, mintha csak nekik sikerült volna felkapaszkodni egy gödör aljáról, pedig minden csapatnak volt már fénykora is meg hullámvölgye is. Lsd. McLaren, Williams, Jordan stb.
ezek meg sztárolják magukat. Schumi nélkül is elérhették volna ugyanezt, csak lassabban.
Régen a Brabham, a Minardi stb. is világbajnok volt. Hol van már az? Az egész a lóvé körül forog!
Ecclestone bácsit is ki lehetne már robbantani az F1 éléről, mert egy képmutató egy f....kalap. -
szabolc
csendes tag
Sziasztok!
En azt nem szeretem a Ferrari csapatban, hogy csak Schumi nyerhet. A Mclarennel annak idejen Prost es Senna kozott nem volt ilyen megkotes, es azt gondolom azok voltak a legnagyobb versenyek, amit ok vivtak azonos(a beallitasoktol etekintve) autoval. Tulajdonkeppen ezert tetszik Willams hozzallasa is: van ket nagyon jo versenyzoje, gyozzon a jobbik! Ha ezt latnam a Ferrarinal, esetleg nem fordulna fel toluk rogton a gyomrom...
szabolc -
OFF
Nem kötekedni akarok, és tényleg nem ez a lényeg, de azért a tényekhez ragaszkodjunk! Szóval Hakkinen brilliáns el?zése (ami a 2000-es év legszebb Forma 1-es mozzanata volt), Spa-ban történt, mégpedig a célegyenes végén lev? hajtúkanyar utáni hosszú egyenes végén (közben van persze egy enyhe dupla lassító, miel?tt belémköttök), és nem is Panis volt a szenved? fél, hanem Zonta. Amúgy minden stimmel :)
ON
Amúgy szerintem addig volt jó az F1, amíg Hakkinen meg tudta Sumit szorítani, érte legalább lehetett izgulni, mindkét világbajnoki címét komoly verejtékkel szerezte. Sumi mell?l csak a legyez?s lányok hiányoznak, bár ?k is tök feleslegesek, ugysem igazán izzad meg egy versenyen sem...
Bevallom, én már szeretnék MS nélküli F1-et nézni, bár erre még néhány évet várni kell...
Amúgy hasonló volt a helyzet a McLaren-nél az 1988-1991 id?szakban, nem volt ellenfelük, viszont Prost és Senna legalább jól odatett egymásnak (ha jól emlékszem, 1988-ban, mikor Senna el?ször lett világbajnok, a 16 versenyb?l 8-at nyert, Prost pedig 7-et...)
Nem tudom, ezt az egészet miért írtam le, talán mert végre _szurkolni_ szeretnék, és egyel?re nem tudok. Adjátok vissza nekünk az F1-et!
Amúgy jelenleg nem drukkolok konkrétan egy csapatnak sem, bár a McLaren és a Williams kedvenceim, viszont azt sose szeretem, ha Ferrari nyer (bár Rubinho-val igazából nincs bajom, néha még sajnálni is szoktam).
Bocs a hosszú monológért, de van bennem némi tehetetlen düh
Sir Pi -
Flashcash
Közösségépítő
:) azért a fizika+motorosok témában én is besegítettem
-
Superman
nagyúr
Karib, Parci és más prominens személyiségek figyelmébe ajánlom: milyen remek topikokat tudok összehozni. Nem kell egy jó tollú külsős nektek a laphoz? :))))
-
Fecni
csendes tag
Mondtam, csak kis kötekedés volt...
Amúgy Amnéziának tök igaza van, a „verseny'' a verseny, nem az, hogy két autó elöl, a többi meg min. 2 körhátrányban....
Bár ilyen szerintem nem lesz. Senna is körözött, Menszelll is, Villnőv is. Mindig ezvan. Ha valakinek jó a kocsija, az mindig ennyivel jobb. -
[amne]
senior tag
Én leírtam olvass csak vissza. Mondtam hogy amikor a motor szétesett alatta szerintem az is a ő számlájára írható, de mind1. Montoya jó versenyző csak be kell érnie. Mondjuk nekem akkor is a McLaren csapat a szimpatikus a visszafogott de szép versenyzésükkel és a legutóbbi futamon látható megújjulás remélem folytatódik és nem azért mert McLaren drukker vagyok (na jó azért is) hanem inkább azért hogy végre láthassunk egy szép futamot amikor verseny is van és nem azon kell izgulni hogy vajon Bari vagy MS fog e nyerni és miért nem Bari...
Mellékesen megjegyzem hogy szép futam alatt pl. olyat értek mint amikor Hockenheim-ben Hakkinek ment Schumi mögött és Lekörözték Panist. Schumi balról Hakkinen jobbról :)) na az tetszett és főleg az hogy Hakkinen jött ki győztesként. Szal én ilyen megmozdulásokat néznék szívesen, és azt sem bánom ha nem a McLaren javára történnek... -
rog
addikt
motor=315 f1=300 egy mérhetö dolog. mindenki ellenörizheti.
akkor miröl is megy a vita? -
Bgs
senior tag
Egyszeruen elkepeszto milyen hulyesegeket tudnak egyesek tenykent beallitani. Azt hiszem kiszallok a temabol. Egyeseknek ajanlom figyelmebe a kozepiskolai fizika tankonyveket (ha jol emlekszem I. vagy II. osztalyos). Kulonos tekintettel a surlodasrol es a vektorokrol szolo reszt. Ugy tunik kb. ket hozzaszolo kivetelevel mindenki megbukna fizikabol...
-
Zsiba
senior tag
-
[amne]
senior tag
Elsősorban a felsorolásba kötöttem bele de úgy tűnik nem olvastad el elég figyelmesen. Mivel ott leírtam hogy abból az 5ből azért nem egy hibája volt Montoyának hanem min. 3. Semmi bajom a BMW drukkerekkel, jobban komálom őket mint a Ferrari drukkereket. A felsosolást direkt nem írtam mert csak újjabb vita lenne hogy mirt ő meg miért nem ő és elkanyarodnánk mint a fizikus aerodinamika szakértő moto GP nézők :DD
Ja és megejtett felosorolással egyett értek kb. én is őket mondtam volna.
És mégvalami hogy mindenki nyerni megy ki és nem elsősorban szórakoztatni...na igen de ez különböző mértékben nyílvánul meg. Nem tom hány csapat tette meg az utóbbi években azt hogy helyet cserélgettek?? Azt hiszem 1! -
Flashcash
Közösségépítő
F1 autó széthajtásban Nigel Mansell volt a menő.
utolsó kanyar kocsi szétesik stb. :) -
karib
addikt
Azt ne feledjük, hogy a gyorsaság csak egy, és nem is feltétlen a legfontosabb tulajdonsága a pilótának. Szerintem a kiegyensúlyozott (jó) teljesítmény és a jó csapatmunka fontos. Mint korábban említette valaki, MS-nek nagy szerepe volt abban, hogy a Ferrari talpra tudott állni (asszem hivogatta is a Toyota, hogy csinálja meg ezt nekik is, nem kevés zséért, de végül maradt a Ferrarinál - a toyotások pedig nem hülyék, a sport részlegük pedig pláne). Szóval Schumi nem csupán gyors, hanem kiegyensúlyozott, precíz, jól együttműködik a csapattal, a mérnökökkel-szerelőkkel is (!), lát és ért, azaz a csapattaktikákat gyorsan tudja iktatni, s mindezek mellett érzi az autót, ami nem csak a kezelését jelenti, hanem azt is, hogy nem hajtja széjjel. Sokáig nem kedveltem Schumit, de most már becsülöm. Nincs hozzá fogható pilóta jelenleg, és valszeg max az újoncok közül kerülhet ki (Raikkonen pl. érdekes lehet) hozzá fogható. Montoya pl. jó, ahogy Hill és Villeneuve is tudott világbajnok lenni, akár neki is kijárhat egyszer, de nincsenek egy szinten összességében Schumival. Kis Schumi tavaly sokkal jobban szerepelt, és benne is van annyi érzék, hogy kevésbé hajtja széjjel a technikát, mint pl. Montoya (tavaly). Nem hinném, hogy egy csapaton belül olyan nagy difi lenne a két autó között, és általában meg lehet figyelni, hogy egyik pilóta gyakrabban hullik el szétesett autó miatt...
Amúgy pont a WRC-ben lehet megfigyelni azt, hogy pl. a Ford milyen okosan ''termeszti'' az új pilótagenerációját (Martin és Duval), akik most már nem egyszer a legnagyobb ászoknak (akár a házon belüli McRae és Sainz duónak is) odapörkölnek...
Mocis versenyek tényleg nagyon izgalmasak, annak ellenére, hogy nem vagyok motoros ember. Időnként nézegetem és tényleg pörgős, de nekem egy idő után leül, mert túl sok a motor és az ismeretlen név :) Anno az eredeti DTM nagyon ott volt, no meg a kamionversenyek! Az aztán duuurva :D -
Ga
tag
:))
Na csá fizikusok :)
Valakinek nincs kedve idézni a függvénytáblából?... -
Zsiba
senior tag
Szeva Ystee!
1. Mondtam én, hogy a Ferrari mindig tökéletes gumit választ? Nem... (De nagyon úgy néz ki, hogy igen - egyszerűen jobbak a Ferrarisok) :)) Még egyszer mondom csak azért írtam le ezeket mert a topic azzal nyitott, hogy JPM lassú!
2. Rubens tényleg gyors ezt nem vitatom. De pl. időmérőn is inkább MS végez előtte, mint fordítva, pedig ott nem valószínű, hogy kötelezik, hogy engedje át a polet MS-nek. Igen a pályán is bizonyította már, hogy gyors.
3. RS egy kicsit leült...
Nem értelek félre és hidd el számba vettem ezeket a dolgokat is :)) -
Fecni
csendes tag
Szasztok skacok!
A fizikát kihagyom, nem az én asztalom.
Viszont Zsiba!
Nem hinném, hogy kedvenc malaysiai versenyzőnk, aki kvalifikálni sem tudja magát, azért versenyezne, mert nyerni akar.
Ő csak be szeretne érni a célba, ha öt körhátránnyal, akkor annyival, de épen és egészségesen. Futamgyőzelemre szerintem nem is gondol(hat)!!!
Ez csak egy kis kötekedés volt. :-))) -
Ystee
csendes tag
1. Honnan veszed, hogy a Ferrari mindig tökéletes gumikat választ? És még így sem kaptak ki szinte egyszer sem.
2. Montoya-t annyira ne istenítsük. Ha Ferrari-nál nem ennyire egyversenyzős lenne a csapat, és Baricello autója megbízhatóbb lenne, Montoya valószínűleg sosem lenne második. Rubens nagyon gyors tud lenni. Azt hiszem mindenki látta már egyszer-kétszer.
3. Hogy ne csak a Ferrari-val példálózzak, azt hiszem kis Schumi is többre képes, mostanában eléggé lehangoltan és leverten versenyez, nincsenek jó rajtkiugrásai, sajnos a csapat is nagyon sokat rontot az eredményén (box-utca). Igy nem könnyű az biztos.
Ne értsd félre, nem lehurrogni akarlak, csak szerintem ezeket a dolgokat is számba kell venni. -
Ystee
csendes tag
1. Honnan veszed, hogy a Ferrari mindig tökéletes gumikat választ? És még így sem kaptak ki szinte egyszer sem.
2. Montoya-t annyira ne istenítsük. Ha Ferrari-nál nem ennyire egyversenyzős lenne a csapat, és Baricello autója megbízhatóbb lenne, Montoya valószínűleg sosem lenne második. Rubens nagyon gyors tud lenni. Azt hiszem mindenki látta már egyszer-kétszer.
3. Hogy ne csak a Ferrari-val példálózzak, azt hiszem kis Schumi is töbre képes, mostanában eléggé lehangoltan és leverten versenyez, nincsenek jó rajtkiugrásai, sajnos a csapat is nagyon sokat rontot az eredményén (box-utca). Igy nem könnyű az biztos.
Ne értsd félre, nem lehurrogni akarlak, csak szerintem ezeket a dolgokat is számba kell venni. -
Zsiba
senior tag
Nem értem igazából mi a problémád... Esetleg az, hogy BMW fanatikus vagyok??? Ez miért baj?
A topic úgy indult, hogy JPM csődöt mondott, lassú pilóta. Ezért soroltam fel az elmúlt öt verseny körülményeit, szerintem objektíven... De lehet, hogy kitűnik belőle, hogy Williams drukker vagyok. De ha kítűnik is akkor sem értem miért kötöttél belém?! Nem cáfoltál meg semmit!!!!
Miért baj, hogy MS-t ''magasztaltam''??? Azért mert a BMW-knek szúrkolok, attól még elismerhetem egy Ferrari pilóta teljesítményét, nem??? Öt embert felsorolnál??? Hát nem tudom és max kettőt: JPM és Kimi Raikkonen. Két olyan tehetség akik már bizonyították, hogy tapsztalt társaikat is simán lemossák, de hogy a többiek? Nem tudom. MS már bizonyított egy szar Ferrariban is, amivel Alain Prost, Jean Alesi és Gerhard Berger sem tudott mit kezdeni. Azt Te sem tagadhatod, hogy Schuminak igen nagy érdemei vannak a Ferrari feltámasztásában!
Még egy kérdés? Miért mennének ki a pályára, ha nem bármi áron nyerni??? Ha valaki nem így megy ki, akkor az inkább üljön otthon!!! Szerinted egy focimeccsen, vizilabdában, kajakban, vagy bármi sportban nem azért mennek ki a sportolók, hogy nyerjenek??? Nincs itt gond a hozzáállással. Szerinted JPM, DC, vagy Ralf nem azért megy ki a pályára, hogy nyerjen? Erről szól a sport! A nagy könyvekbe és a nézők emlékezetébe az kerül be, hogy ezen a pályán MS győzött! Nem az, hogy Villeneuve 6 autót lelőzve a 18. helyről a 12.-re jött fel...
Na mindegy... A lényeg, hogy nem értettem miért írtad nekem, amit írtál! De ha érdekel akkor leírom nyíltan is:
BMW-WilliamsF1 drukker vagyok! :) -
Flashcash
Közösségépítő
OK
Semmi gond :) -
Turmoil
senior tag
válasz
Flashcash #71 üzenetére
OK, csak volt az az ok-okozati gond a megfogalmazásodban. Amúgy jogos az észrevétel.
Más fórumról/levlistáról viszont már tapasztaltam, hogy ha nem írsz le valamit olyan részletesen, mint én tettem (és remélem jól), akkor mindig lesz, aki beleköt. Az egészbe már nehezebben (főleg, ha nem hibás:) ) A topicot folyamatosan olvastam, de nem tudok mindenre emlékezni pontosan, mert melóznom is kell sokat, és ha nem leszek kész, akkor nem érek oda a moziba... :D -
Flashcash
Közösségépítő
Én azt írtam hogy azért dől be hogy ne boruljon fel+ azért írtam előre hogy növelje a tapadófelületet mert az előző kötekedő fizikus ezt írta:''Mar bocs, de a bedoles nemigen befolyasolja a tapadast.'' ami nem igaz ahogy már leírtam.
Szerintem te is csak kötekedni szeretnél nem ha végigolvastad volna a topicot talán rájössz miért emeltem ki a gumi kialakítását. És ne egy-egy félmondatba kezdjél el belekötni, hanem olvasd el a második felét is. -
Turmoil
senior tag
És még egy apróság: az eddig felsoroltak alapján esetleg úgy tűnhet, hogy a nagyon széles gumi a tökéletes megoldás, de nem. Ugyanis a leszorító erő eloszlik a tapadási felületen, és ha kicsi ez a hányados, akkor ismét csúszás van... Gyorsításnál, lassításnál, kanyarban.
-
Flashcash
Közösségépítő
-A gumikat pedig úgy alakítják hogy bedőléskor a lehető legnagyobb tapadást biztosítsák ebbe nem tudom miért kell belekötni ez így van.
-
Flashcash
Közösségépítő
-Te egy össz eredményt nézel mi meg egy adott egyenesről és az előtte/utána elhelyezkedő kanyarokról beszélünk.
-Egyébként Gp500-as eredményt írtál. A Motogp-ben az említett Honda motor 998 köbcentis bivalyerős gép az egyenesekben a régi még most is 500-as géppel versenyzők mellett úgy megy el mint a szél.
-Az összeredménye az F1-nek gyorsabb de én nem ezt állítottam hanem azt hogy az egyenesben a motor nagyobb sebességet ér el. -
Turmoil
senior tag
válasz
Flashcash #62 üzenetére
Ennyi fizikust...! Mondjátok csak, jártatok ti iskolába???
Milyen erők hatnak a kanyarodó motorra (ha éppen nem gyorsul, vagy lassul) ???
Egyrészt a gravitáció, pont a Föld középpontja felé. Másrészt a kanyarodást előidéző gyorsulás (a kanyar középpontja felé) ellenereje (centrifuga). No meg a szerkezet leszorítóereje.
Naszóval, mi van akkor, ha ezen erők eredője nem ott éri a talajt, ahol a kerék? Igen, borulás... vagy befelé, vagy kifelé... Szóval bedőlni ezért kell.
Miért nem lehet akkor max sebességgel kanyarodni???
Egyrészt a motor nem sík lap, azaz esetleg leér:)
Másrészt, és ez a lényeg, a kerék tapadása (ez is erő) nem bír ellensúlyozni bármekkora erőt (a fenti eredő vízszintes összetevőjével hadakozik). Ha ez nagyobb, mint a tapadás, akkor a motor kicsúszik... Erre még rátesz, ha fékezni kell kanyarban, mert akkor a tapadásnak a fékerő, és az oldalirányú erő eredőjével kellene megbírkóznia, ami sokkal nagyobb lenne, mint fék nélkül...
Na, kb. ennyiről van szó... És ezek után remélem senki nem kezdi magyarázni, hogy azért dől be, mert a gumi úgy van kialakítva, hogy úgy jobban tapad, hanem a gumi van hozzáigazítva a fizika alapvető törvényeihez :DD -
Bgs
senior tag
válasz
Flashcash #62 üzenetére
Na ebben a mondatban a fekezes is elokerult, de meg ha nem is lenne benne kesobb expliciten elojott, hogy 'a motorosok gyorsabbak a kanyarban'.
Kozben csinaltam egy gyors keresest: MS Suzuka 1998 best time 1:36. Tavalyi GP500 best time 2:06.
Ez fel perc !!! Es iden a F1-esek varhatoan 2-3 mp-cel gyorsabban lesznek.
Ha egyenesben is gyorsabbak, kanyarba bemenet, kanyarban es kanyarbol kijovet akkor hol veszitik el azt a fel percet ???
(Na itt ragadtam egy par percre, most tenyleg rohanok :) ) -
Flashcash
Közösségépítő
''Jah nem rég végeztek egy összehasonlítást az F1-el sebesség tekintetében és valamelyik egyenes végén mondták hogy itt a Schumacher megy kb.300-at az aktuális MotoGP menő Rossi pedig olyan 315 környékén kezd el fékezni.''
Na én ezt állítottam ebben nincs benne hogy ugyanazon a ponton mennek max. sebességgel hanem az hogy egy egyenesben.
A motor lehet hogy azért gyorsabb mert nagyobb sebességgel jön ki az előző kanyarból, más íveken megy,jobban gyorsul.... ezt nem tudhatjuk hiszen nem erről szólt az egész teszt.
A motorosok pedig azért dőlnek be hogy növeljék a tapadófelületet mivel ''álló'' helyzetben jóval kisebb felületen ér a gumi az aszfalthoz + persze azért hogy ne boruljanak. :) -
Bgs
senior tag
Sajnos most el kell rohannom vhova. Legkesobb holnap reggel reagalok a tovabbiakra.
-
Flashcash
Közösségépítő
Még egy érdekes dolog. Ha egy kanyar előtt az F1 kocsi 300-al megy a Motor 315-el (ez tény) te pedig levezetted hogy nem fékezhet jobban a motor mint az F1 és nem is nagyobb az adott kanyarban a sebessége.
Akkor magyarázd már el hogy veszi be a kanyart szegény motoros? :) -
Bgs
senior tag
válasz
Flashcash #57 üzenetére
A tapadast a gumi es az aszfalt anyaga valamint az ero hatarozza meg amivel a ketto egymasnak nyomodik.
A nagyobb tapado felulet jo, ugyanis kanyarban kopik jobban a gumi tehat oda kell tobb anyag => nagyobb feluleten kisebb vastagsag is eleg kulonben a peremen kapnanak defektet a motorosok. -
Flashcash
Közösségépítő
''Mar bocs, de a bedoles nemigen befolyasolja a tapadast.''
-Ha a motoros bedől a kanyarban szerinted nem nő meg a tapadófelület egy erre a célra kiképzett slick guminál?
-Láttál te már egyáltalán motorhoz való slicket?
-Ez direkt úgy van megcsinálva hogy bedőléskor a lehető legnagyobb tapadófelületet biztosítsa.
Den üzenetére sem reagáltál...... -
Bgs
senior tag
Ne keverd a felborulast a tapadassal, mint Flashcash tette.
A tapadast csak az erok fuggoleges kompnense hatarozza meg. A centrifugalis gyorsulas (es a hozza tartozo ero) viszintes sikban van ezert nem befolyasolja a tapadast.
Szerintem Bukoba (#52) post-ja kezzelfoghato eredmeny... -
Flashcash
Közösségépítő
-
Den
veterán
De befolyásolja a tapadást ugyanis hat a gépre a leszorító erő meg a centrifugális erő. Ha a kettő eredője a tapadási felületen kívül döfi a talajt akkor a motor /kocsi felborul. Ezért építik a versenykocsikat alacsonyra. Mivel azonban a kocsinak van szélessége a centripetális erő pedig fel akarja borítani, a belső kerék emelkedik, csökken a tapadása. Ezért alkalmazták többek közt anno az aktív felfüggesztést, és ha mefigyeled kanyarban fékezéskor a belső kerekek kezdnek először füstöli. Ha a kocsi bedőlne (az aktív felfüggesztés idejében bedőlt) nagyobb kanyarsebességet érhetne el.
-
guest
veterán
Az eredeti felvetest ki lehetne egesziteni azzal, hogy Nigel Mansell viszont a pechsorozata utan amikor vegre megnyerte az F1-et atment az IndyCarba es ott is nyert :))
-
Turmoil
senior tag
Én is megpróbálkozom vele...
Villeneuve: nem véletlenül volt bajnok
Trulli: ha jó a kocsija, akkor nagyon tud menni
Montoya: ha nem kellene széthajtania a kocsit, hogy elől legyen, akkor simán nyerő lenne
Coulthard: higgadt, és Monacoban látszott, hogy mit tud
Raikkonen: benne van, 1-2 év és tuti
Barichello: ha ment a kocsija, akkor gyakran volt Shumi előtt, de most áldozat
Ralf: ő esetleg, bár rettenetesen szürkül, régebben viszont nyert szépen futamokat
Talán még Fisichella is bejöhetne...
A másik fele OK, aki esélyes, az nyerni szeretne, aki meg nem az, az esélyes szeretne lenni, és pontokat vadászik az alvégről.
De értem, hogy mit akart a kolléga: egyszerűen a kőkemény profizmusuk zavarja, mint sok más embert.
(Szerintem KOKO is ezért esett ki a boxból, hiába jó boxoló, ''túl lágy'' a profizmushoz, de ez egy másik topic:D ) -
Bukoba
tag
> Hidd el hogy a mezőnyből tudnék választani 5 embert kapásból aki ebben a Ferrariban megverné Schumit..
Kíváncsian várom ezt a felsorolást, mert érdekelne, hogy ki az az öt pilóta, aki azonos körülmények között megverné Schumit.
> mert látszik hogy ők nem azért mennek ki a pályára hétvégenként hogy szórakoztassák a népet és élvezzék a sportot...ne adj isten a játékot. Nem! Ők azért mennek ki hogy bármi áron nyerjenek.
Már ne haragudj, de szerintem a többiek sem azért mennek ki. Mindenki nyerni szeretne, mert iszonyatos pénzt fektettek a fejlesztéseikbe. A szórakozás abból adódik, hogy mindenki a legjobb akar lenni. Szerinted a Ferrari szurkolók nem annak örülnek, és nem akkor szórakoznak jól, ha a kedvenceik nyernek? -
Bgs
senior tag
Az egesz kiindulo pontja az az allitas volt, hogy ugyanabban a kanyarban, ugyanazon a ponton egy Forma1-es 300-rol, egy motor pedig 315-rol kezd fekezni. En pedig azt allitottam, hogy ezt ketlem, mert egy Forma1-esnek rovidebb a fektavja. (Aztan a csucssebesseg is belekeveredett az egeszbe, de semmi koze nem volt az eredeti temafelveteshez).
-
rog
addikt
hát nem úgy van ez hogy beosztják egymás közt, melyik évben ki fog nyerni, kié lesz a legjobb autó. meg ilyesmi..
úgy tudtam 1 kézben van az egész verseny.
a ferrari sírt tavaly, hogy abba fogja hagyni ha nem nyer már egyet. és nyert.. :) -
[amne]
senior tag
Figy...te egy kissé egyoldalúan nézed ezeket a dolgokat, alig látszik hogy kinek drukkolsz. Nagyon szépen felsoroltad az utóbbi 5 versenyt és megjelölted a nurburgringi pályát mint egyetlen hibáját Montoyának mert hogy ott elkoptatta a gumit. A felsorolás első két pontját nézzük meg. Elfüstölt mindkét esetben a motor. Nem véletlenül, nézzük meg hogy ugyanazon a pályán Ralf motorja elfüstölt e? Nem tudom pontosan mert nagyon nem érdekel az egész BMW csapat, még pedig azért mert a tavalyi évben ott lett volna a lehetőségük a VB címre de elcseszték azóta nem szorítok értük csak azért hogy Montoya elkaszálja Schumit de másért nem.
Aztán az egekig magasztalod Schumit hogy Senna óta ilyen még nem volt. Hidd el hogy a mezőnyből tudnék választani 5 embert kapásból aki ebben a Ferrariban megverné Schumit...ha hagynák nekik ugyebár, mert ez nem a Ferrari szokása. Őszintén szólva én egy rövid ideig szurkoltam a Ferrarinak meg Schumi-nak de azért hagytam fel ezzel a rossz szokással mert látszik hogy ők nem azért mennek ki a pályára hétvégenként hogy szórakoztassák a népet és élvezzék a sportot...ne adj isten a játékot. Nem! Ők azért mennek ki hogy bármi áron nyerjenek. És ez eléggé rossz hozzáállás a nézők szempontjából. -
Den
veterán
Egyre kevésbé értem, mit akarsz mondani.
Mindegy, tény hogy az f1, meglehetősen unalmas, akármekkora is a leszorítóerő, előzés alig van, meglepetés 0, az idény közepén megvan a bajnok, és ráadásul az egészet Palik közvetíti, ami gyakorlatilag a legizgalmasabb motogp vagy sbk futamot is élvezhetetlenné tudná tenni
JPM vitához csak annyit szólnék hozzá, hogy aki az állóképességét kevésnek gondolja az nézzen meg egy cart futamot, aztán gondolja végig hogy gyenge állóképességgel meg lehetne egy cart bajnokságot nyerni. Vilnövhöz ne is hasonlítsátok a két figura nem egy kategória, vilnöv gyakorlatilag az apja hírnevéből élt.
Jpm, button, raikönnen, és a többi fiatal az f1 következő generációja. Sumi, culthard, barikelló és a többi előbb utóbb kihullanak, de ha nem akkor se fognak tudni labdába rúgni a fiatalok mellett.
A ferrari most a legjobb, ezt kemény munkával érte el, de emlékezzetek hogy első években sumi hiába volt nagy sztár, a ferrarival kb arra volt képes mint jpm most a bmw-vel. Aztán végre minden klappolt és most mem vitás hogy ki a legjobb. -
Den
veterán
Változó, van hogy 54k-val, van hogy nem tudok följelentkezni (most is a jó öreg axeleróval nyomulok, mert az előbb kiléptem, de vissza már nem engedett). De a log filet nézegetve úgy néz ki, hogy nem a gprs átvitel a szűk keresztmetszet, hanem valszeg a voda internetes kapacitása kicsi(még).
-
Den
veterán
Hehe, mégiscsak mánia ez. :)
Ügyesen kiszámoltad hogy a tömegből eredő leszorító erő 3.7 szeres. Akkor azt is ki tudod számolni, hogy a lendület is 3.7 szeres amit fel kell emészteni, magyarul semmit nem nyert a nagyobb tömeggel. Nem véletlen hogy a leszorító erőt nem tömegnövelésel hanem aerodinamikailag próbálják növelni.
A sebesség növelésnél a tömeg nem változik de a lendület _igen_! -
Den
veterán
Hehe, mégiscsak mánia ez. :)
Ügyesen kiszámoltad hogy a tömegből eredő leszorító erő 3.7 szeres. Akkor azt is ki tudod számolni, hogy a lendület is 3.7 szeres amit fel kell emészteni, magyarul semmit nem nyert a nagyobb tömeggel. Nem véletlen hogy a leszorító erőt nem tömegnövelésel hanem aerodinamikailag próbálják növelni.
A sebesség növelésnél a tömeg nem változik de a lendület _igen_! -
Turmoil
senior tag
www.formula1.com: An ultimately disappointing result for Williams as Montoya and Ralf Schumacher came home in fourth and fifth place respectively, around 40 seconds behind the Schumacher-Raikkonen battle up front. Both men were on the pace in the opening stages but their challenge soon began to fade, with their choice of Michelin's harder compound proving to be a setback.
Magyarán szólva elcseszett gumiválasztás... Asszem erről beszéltem korábban, lehet, hogy összességében jók a Michelin gumik, de ha nincs egy jó szakember, aki kiválasztja, hogy melyikkel kell menni, akkor hiába... A Ferrarinal ezt is tökéletesen csinálják.
A másik fele szerintem a váltó, bár erről nem olvastam most semmit. Köztudott, hogy a verseny végére 1-2 fokozat le szokott halni a kocsikban. Ahogy elnéztem Montoya második kerékcseréje után az indulását (először majdnem beragadt), szerintem az alsó fokozatok közül valami elszállhatott...
''Kell egy csapat...'' -
Bgs
senior tag
Akkor a gimnaziumi fizikahoz egy dolgot fuznkemeg hozza ami sajnos kimaradt. A maximalis surlodasi ero (aminek a kozeleben vannak a jo versenyzok) az aranyos a tomeggel. Ezert egy Forma1-es autonak 500/135=3.7-szer nagyobb fekezo eroje lehet leszorito ero nelkul is.
A leszorito ero nem mania, de koztudott, hogy 150 kornyeken egy Forma1-es auto a plafonon is tudna menni tehat a tapadoereje is a duplaja lesz. 300-nal mar 4-szeres leszorito ero van ami otszoros tomegnek felel meg. Tehat ha nem szamitjuk egy motoros leszorito erejet (erre vonatkozolag sajnos en nem tudok szamszeru adatokat) akkor az emlitett 300 koruli sebessegnel mag 18.5-szoros tapadasa van. Ennel termeszetesen kisebb a kulonbseg leven a motorosnak is van leszorito ereje. Az azonban latszik, hogy tobbszoros szorzorol van szo...
Ezen a sebessegen mar igencsak a leszorito ero dominal a tomeg altal adott tapadashoz kepest. Az auto es motor tomege pedig nem valtozik a sebesseggel.
Flashcash: bocs, hogy ide irok: a hatso kerek elemelkedesenek ehhez nincs sok koze. A motornak magasabban van a tomegkozeppontja es nincs bazi nagy (Den! :) ) leszorito ero a hatso kereken. -
Zsiba
senior tag
Én nagyon nem értek veled egyet! Nem tudom JPM-et miért szólod le, mikor ő az egyetlen aki küzdeni tudott Schumacherrel és a Ferrarival.
Igaz, hogy nem az időmérőt pontozzák, hanem a versenyt, de...
Más az időmérő és más a verseny. Az időmérőre teljesen más beállítást alkalmaznak (pl. motor, ami nagyon fontos). Tehát amit időmérőn és versenyen használ, az tulajdonképpen két különböző autó, ezért nehéz az összehasonlítás...
Verseny: Miért is szerepelt gyengén Montoya??? Nézzük csak az edzéselsőségeket:
Monaco - a motor elfüstölt
Kanada - kezdett lafaragni a hátrányából MS-el szemben (ha ezt nézzük beérte volna) a motor elfüstölt
Nurburgring - a gumik gyorsabban koptak, mint kellett volna ezért egyre lassabb lett, itt vétette az egyetlen hibát...
Silverstone - végül is harmadik lett, ahol csak a két Ferrari verte meg.
Magny Cours - rossz összetételű gumit választott a csapat, ezért lassabb volt az autó...
Röviden ennyi a legutóbbi öt futam. Felsorolhatnád azt is, hogy kik voltak azok a pilóták, akik az utóbbi két évben vesreny körülmények között előzték meg Schumachert!!!
Ha a Williams autója szerinted van olyan jó, mint a Ferrari, akkor kérdem én Ralf miért ilyen gyenge??? Ráadásul, ha szerinted Montoya lassú, akkor Ralf, akinek már több éves tapasztalata van a Formula 1-ben, ő mi???
Amúgy, ahogy elnéztem MS-t a nyilatkozatoknál, szerintem idegesítette, hogy már öt futam óta nem Ferrari szerzte a pole-t...
Szóval, szerintem Juan Pablo Montoya nagyon gyors pilóta és egy jó kocsival simán világbajnok lesz!
Ha követnéd a Formula 1-et, akkor azt is tudnád, hogy a hockenheimi pályát igencsak átépítették, a hosszú egyeneseknek búcsút mondhatunk... Tehát már nem BMW pálya, de tavaly megmutatta ott is, hogy milyen gyors tud lenni...
Még valami... Ki is a második a világbajnokságban?
Senna: 94-ben hányszor szerezte meg a pole-t??? Hányszor esett ki az autó hibája miatt??? Ha jól ismered a Formula 1-et akkor tudnod kell... San Marinoba 0 ponttal érkezett, úgyhogy MS könnyen szerezte a pontokat. Halála után meg ellenfele sem volt. Másrészt az a Benetton nem volt olyan rossz... Elvégre 94-95-ben MS világbajnok lett vele, és 95-ben csapatban is bajnokok lettek. Ha a 96-97-es Ferrarit említetted volna, mikor Hillel és Villeneuvevel csatázott... Na az a Ferrari tényleg szar volt!!! És azzal is harcban állt a vb-ért. MS óriási, jelenleg a legnagyobb, de csak JPM vette fel vele eddig a versenyt. Szerintem kell ő a Fomula 1-nek. Kiváló versenyző, színt visz a sorozatba...
Ez az én véleményem, remélem nem érzed úgy, hogy ízekre szedtelek... -
Flashcash
Közösségépítő
Ez meg itt a vb-állása emlékeztetőnek:
1 Schumacher Michael Ferrari 96
2 Montoya Juan Pablo Williams BMW 34
3 Schumacher Ralf Williams BMW 32
- Barrichello Rubens Ferrari 32
5 Coulthard David McLaren Mercedes 30
6 Räikkönen Kimi McLaren Mercedes 17
Most nézem azért a kis Scumi sem áll olyan rosszul :) -
Flashcash
Közösségépítő
''És egy ilyen autóval, ami legalább olyan erős, mint a Ferrari Montoya olyan gyászos eredményeket produkál, mint amilyeneket.''
-Ezt azért erősen kétlem többször előfordult már hogy Montoya vezető pozícióból állt ki mert szétesett alatta az autó, ellenben Schumi az elmult 15-16 versenyen pontott szerzett tehát valószínű hogy nem égett le a motorja.
-Többször előfordult hogy nem tudták megtankolni az autót na versenyt így szintén nem lehet nyerni.
-A Ferrari vezetése is azt nyilatkozta nem azért nyerték a vb-t mert ilyen erősek (persze valójában azok) hanem mert az ellenfelek gyengék.
-Elmagyarázhatnád azt is hogy a mikro Schumacher + a Mclaren csapat miért jobb mint a Montoya?
Mert ugye csak őt akarod meneszteni. :)
-Kevesebb pontjuk van nem? Számít még valami?
-Mielőtt még valaki azt mondja hogy Montoya drukker lennék nem vagyok az, nem is kedvelem főleg akkor amikor a Schumi felé rángatja a kocsit. :) De el kell ismerni a mezőnyben jelenleg ő a legjobb nem Ferrari-s versenyző, egy gagyerák megbízhatatlan autóval, ugyanazzal amivel a mikro Schumi sehol nincs talán nem véletlenül. -
Superman
nagyúr
Den és a többiek: látom megint vihart kavartam hoizászólásommal. Ez jó. :)
na nézzük akkor a tényeket:
1. A Ferrarinak erőfölénye van, ami persze pénzbeli és ennek következtében technikai. Igaz. de a Williams BMW nem igazán marad le mögötte. És egy ilyen autóval, ami legalább olyan erős, mint a Ferrari Montoya olyan gyászos eredményeket produkál, mint amilyeneket.
Nem az edzés számít! Hanem a verseny. Szerintem Schumacher jót derült magában, amikor Montoya megint első lett, mert tudta, hogy nem ellenfél a számára. Schumacher egy világklasszis, nagyobb, mint annak idején a legendás Ayrton Senna volt.
Kérdés: ha Montoya csak egy fele olyan jó autóban ülne, mint a BMW, kétszer leköröznék? Szerintem háromszor. Emlékezzetek vissza, hogy Senna balesetének évében '94 - ben Schumacher gyengébb autóval is mindig ott volt Senna mögött és meg is verte. Ez a klasszis. Vagy a régiek közül egy Nigel Mansell, vagy Nelson Piquet, akik fél perc hátrányt is ledolgoztak annak idején. Montoya képes erre? Senki sem képes rá ebből a mezőnyből, csak Schumacher. Az az igazi klasszis, aki gyenge kocsival is az élmezőnyben tud maradni.
2. Villeneuve valóban bevált. De csak ő. A többiek sajnos nem. És már Villeneuve sem lesz soha a régi és a Bar csapattal elszálltak a bajnoki reményei.
3. Akik hozzászóltak a régi Forma 1 - et nem követték szerintem figyelemmel. Volt ugyanis a 70 - es, 80 - as években egy francia úr. Úgy hívták, hogy Renée Arnoux. Prost azt mondta róla, hogy ha egy körből állna a verseny, akkor mindenkit megverne, mert MINDIG Ő ÉRTE EL A POLE POSITIONT egy időben. De a verseny nem egy körből áll. 4.
Kíváncsi vagyok Hockenheimre. Ott már csak a gázt kell nyomni, kivéve a tribünök előtti részt. Ha Montoya ott is leszerepel, akkor menjen vissza az Indy Car - ba az ovál pályára, Giles DeFerran, Sam Hornish Jr, Meg Al Unser Jr. és társai közé.
Ja és fiúk, csak semmi komolykodás: ez is csak egy vélemény, nem kell ízekre szedni. -
Flashcash
Közösségépítő
-Én nem megyek bele semmilyen leszorító erő így fékez úgy fékez vitába.
-Van olyan egyenes ahol Rossi bőven gyorsabban megy mint a Schumacher ez biztos, Eurosporton láttam háttérinfók között. (Japán nagydíjon volt)
-Rossi + a jobb motorosok egyébként úgy fékeznek hogy a hátsó kerék a levegőbe emelkedik ilyet F1 autótól még nem láttam. :)
A legújabb Honda 1000-es pedig iszonyat erős súly/LE tekintvve simán veri bármelyik F1 autót. (220 LE) -
Den
veterán
Látom a leszorító erő a mániád :)
Hogy jön a tömeg a fékezéshez? Hát úgy hogy a gimnáziumi fizika szerint a fékezésnél a test mozgási energiáját alakítjuk át másfajta energiává, a jelenlegoi féktechnológiával hő energiává. A gimnáziumi fizika szerint a mozgási energia függ a sebességtől és a _tömegtől_. Magyarul kisebb tömegű testnek ugyanakkora sebességnél kisebb a mozgási energiája. Ennek miárt van jelentősége? Mert a fákezéskor a fékeken fellépő erő csak kisebb lehet mint a kerék és az út közti surlódás, ugyanis ha nagyobb, akkor nem a tárcsa fog a betéthez képest csúszni, hanem a gumi fog az aszfalthoz képest. És itt jön képbe a leszorító erő. Mivel a fékezéskor fellépő erő kisebb (+ a sima felületű slick gumik tapadása nagyobb), így kisebb leszorító erő is elég.
A csúcs sebességet csak grátiszkén írtam :) -
Bgs
senior tag
A motor burkolat tudom, hogy nem csak disznek van, de azert nezd mar meg a nagy leszorito feluleteket es egy motorost... nem egy nagysagrend.
500 kilo vs. 135 kilo: Ennek mi koze van a fekezeshez ? 500-hoz nagyobb tapadas is jar a tomegevel aranyosan. Ez gimnaziumi fizika...
0-100 es 100-200: Akkor segitek: 0-100 kicsi a kozegellenallas viszont kicsi a leszorito ero is ergo nem lehet padlogazzal menni mert kiporog a kerek. 100-200 legellenallas no viszont a leszorito ero is negyzetesen no ergo teljes teljesitmenyt at lehet vinni a kerekekre.
Amugy pedig nem a motoros vs. F1 _csucssebesseg_ volt a tema, hanem az, hogy Rossi _ugyanott_ 15km/h-val nagyobb sebessegrol kezd-e fekezni. -
Den
veterán
Néhány tévedés.
A motoroknál is van leszorító erő, a burkolatot nem dísznek rakják rájuk.
Násrészt nem 500 kilót hanem csak 135-öt (legnagyobb kategóriában) kell lelassítani, ebben elöl két olyan tárcsafék segít ami a föld forgását is megállítaná. A gumik a jelenlegi f1 gumikkal ellentétben slick-ek.
A 0-100-ig ugyanannyi mint 100-200-ig dologban a leszorító erőnek semmi szerepe nincs, csak és kizárólag a motornak köszönhető, meg annak hogy a gumik kipörgésének meggátlása miatt elektronika fogja vissza a motort alacsony sebességnél ( a motoroknál is), egyébként a fizika törvényei miatt a sebesség fügvényében csökken a gyorsulás, mivel a légellenálás növexik (négyzetesen). Magyarul 0-100-ig jobb lenne a gyorsulás.
Egyébként a hockenheimring hoss7ú egyenesében, mielőtt módosították a gp500-asok 350km/h környékén mentek. -
Bgs
senior tag
válasz
Flashcash #16 üzenetére
''Jah nem rég végeztek egy összehasonlítást az F1-el sebesség tekintetében és valamelyik egyenes végén mondták hogy itt a Schumacher megy kb.300-at az aktuális MotoGP menő Rossi pedig olyan 315 környékén kezd el fékezni.''
Ezt azert ketlem. A Forma1-es autoknak van leszorito erejuk ezert jobban tudnak fekezni. Ha ugyanott, ugyanolyan sebessegnel kezd egy motoros fekezni akkor elszall...
Nem veletlen, hogy egy F1-es ugyanannyi ido alatt gyorsul 0-rol 100-ra, mint 100-rol 200-ra :) -
Nowhereman
őstag
Hogy lapos az F1? Szerintem tükörsima - el lehetne porciózni winchesterlemeznek. Ma Sumimisi az egyetlen esélyes a VB cimre. A Ferrari messze a legjobb járgány. Pilóták közt most egy valaki van, aki megszoríthatná, de azt egy bárban dologozik(gy.k.:BAR-Honda - Willneuve). Montoya: még éretlen(nem hidegfejjel vezet), Ralfsumi:nem a báttya(nem bajnokalkat), Coulthard: nem oly klasszis(nem összeszedett), Raikönen: tapasztalatlan, de szerintem 1-2 év és Sumimisi felkötheti a gatyáját. Barichello: ezt a jogyereket megöli, hogy Sumimisi csapattársa(de ezzel a Ferrarival simán világbajnok lehetett volna(Sumimisi nélkül). A katatsztrófa itt az, ami Ausztráliában történt - a csapatmunka kedvéért megölik az egyéni teljesítményt, a sportszerűséget!
-
Ploszi
senior tag
biztos izgalmasak a mocik is, de mint ahogy vki fentebb említette a WRC, nálam az a király!! láttatok már belső kamerával lábmunkát WRC versenyen? megéri megnézni!
-
Den
veterán
válasz
Flashcash #15 üzenetére
jól beszélsz, 125-ben 5 perc alatt több előzés van mint f1-ben egész szezonban, és álltalában a verseny végéig 5-10 versenyző van folyamatos versenyben az első (!) helyért. És még szintén javallott a szuperbájk megtekintése. a magyar kommentár télleg gyenge aki tudja nézze az angolt, az már önmagában egy élmény
-
[amne]
senior tag
Szoktam is nézni a Eurosport-on néha, de ezek a magyar ''kommentátorok'' el veszik az élvezhetőségét a versenynek. Annyira szerencsétlenek hogy az eszméletlen. Ez mondjuk az ES majdnem összeskommentátoárról elmondható...:((
-
Flashcash
Közösségépítő
Jah nem rég végeztek egy összehasonlítást az F1-el sebesség tekintetében és valamelyik egyenes végén mondták hogy itt a Schumacher megy kb.300-at az aktuális MotoGP menő Rossi pedig olyan 315 környékén kezd el fékezni.
A 125 köbcentisek között pedig két Magyar induló is van. -
Flashcash
Közösségépítő
Hello
Sokan panaszkodnak hogy a forma-1 ellaposodott meg elalszanak rajta :)
Én ezeknek az embereknek tudom ajánlani a MotoGP versenyeket. Ezek ugyanúgy többségében az F-1 pályákon zajlanak. Ált. 30-45 percig tartanak, jóval izgalmassabb intenzívebb élményt nyújtanak mint bármelyik F-1 verseny.
A mezőnyben pedig 5-6 világbajnok van.
Valamiért itt magyarországon nem annyira népszerű még, pedig külföldön egy motogp versenyző is elismert.
Pl. Biaggi-nak (olasz volt világbajnok) simán megengedték hogy vezessen egy Ferrari F1 autót pár körön keresztül. -
Bgs
senior tag
Montoya: Szerintem egy nagyon jo pilota, de nem tud egyenletes teljesitmenyt nyujtani. Ez mar F3000-ben es CART-ban is igy volt. Ha minden klappolt akkor nagyon gyors volt, ha vmi nem jott ossze akkor sehol nem volt. Az idei teljesitmenye egy kicsit hasonlit Rene Arnou-ra. Rola mondtak, hogy ha a VB egy koros lenne, verhetetlen lenne. Viszont osszetettben nem produkalt semmi kulonoset. Montoyanak meg van eselye beerni...
Michelin-Bridgestone: Hogy csere utan a Ferrari-k nem lennenek a top-on ??? Minden szakember egyetert abban, hogy a M szarazgumik joval gyorsabbak a B-nal! Nezd csak meg a befutokat. A Ferrari kivetelevel szinte csak M van az elen. Forditott helyzetben meg egyoldalubb lene a helyzet. Esoben mas a helyzet. A M le van maradva, mar csak a kevesebb teszt miatt is.
Francia GP: Azert a MS feltartasrol annyit hogy mindenki azt nyilatkozta, hogy nem nagyon lehet elozni. Ha visszagondolsz a versenyre akkor nem is lathattal tul sok elozest. (Ezzel nem aztakarom mondani, hogy JPM es KR nem jo pilota!) -
karib
addikt
Nemtom, szerintem pedig éppen hogy mostanában érdekesebbek a versenyek. Legalábbis eseménydúsabbak, mint pár évvel ez előtt, bár én csak amolyan koca-F1-es vagyok :) Oké, a bajnokság ellapult, mert gyorsan vége lett, de a szabálymódosítások által tényleg látványosabb lett az F1, mint pár évvel ezelőtt volt. Már rég leszoktam a nézésükről, mert rendszeresen elalszom rajtuk :), de mindig elolvasom az összefoglalókat. Úgyis a háttérinfók a legérdekesebbek, azt pedig nem kapod meg menet közben - igaz mára sokat javultak a közvetítések is (a Magny Cours-i célegyenes bejárati kanyarnál lévő mozgó kamera nagggyon tuti!).
A Ferrarit pedig lehet szidni, de leginkább talán tanulni lehet(ne) tőlük. Ez a csapat maga a kőkemény profizmus. Ne feledjük, hogy nem is olyan rég SEHOL sem voltak jóformán. Ma pedig szinte minden téren ők az etalon. Szerintem a legjobb bennük az, hogy taktikailag brutálisan jók, köszönhetően részben Ross Brawnnak, de méginkább az egész csapat együttműködésének. Mellesleg az autók is gyorsak, egész megbízhatóak (khm... Rubensnek ez mostanában nem jön be...), tehát minden ott van.
Montoya sokban hasonlít Villeneuve-re. Szeretem is a burájukat :) Mindketten egész veszett gyorsak (főleg, ha jó autójuk van), de talán túlságosan hangulatemberek, még ha Montoya ezt nem is nagyon akarja mutatni a bohókás-szórakozott megnyilvánulásaival. Tehetséges gyerek, de nem érzem benne azt a harmonikus tudást, ami pl. Michaelben megvan. Tény, hogy tökös srác, és nem sokan tudják feltartani vagy meglepni Schumint (Raikkonen is brillírozott most de nagyon), de ez akkor is kevés, amíg nem ül egy kategóriával jobb autóban. Érdekes volt nézni, ahogy vonatozott egymás mögött J-P és Michael, látszott, hogy a Schumi sokkal jobban érzi a pályát.
Szóval leginkább az a szomorú, hogy a többi csapatnál a Ferrarinál látható összhang töredéke lelhető fel, és ezért szenvednek. Ezért nem nagyon értettem, mit fújtak az osztrák nagydíj után - oké, kicsit durva húzás volt a direkt helycsere, de az F1 is inkább csapatjáték, mint egyéni erőpróba. Az akkor egy (politikailag) hibás csapatdöntés volt, de részben ezért is van ott a Ferrari, ahol van, mert bár Schumi minden további nélkül ellenszegülhetett volna az utasításnak (van annyi szava, az tuti), mégsem tette, mert a csapatnak a meghatározott rend szerint kell működnie, ha mindenki maga okoskodik, szétesik a csapat. De tanultak belőle, és máskor majd bonyolultabb koreográfiával rendezik el a befutót...
Addig is, inkább nézem a rali összefoglalókat :D Na az aztán autósport, meg egyértelmű csapatjáték! WRC rulez... (na jó, minden rali szintnek megvan a maga érdeme). -
Yutani
nagyúr
Gyanítom, ha Montoya beülne egy Ferrariba, ott lenne a csúcson...
-
Den
veterán
Ne viccelj már superman. Montoya lassú??? Mikor a ferrarinak akkora erőfölénye van mintha más kategóriában lenne a többihez képest, zsinórban az 5-dik edzés elsőségét szerzi. Arról nem is beszélve, hogy az mutatja tudását hogy tíz húsz körön a háta mögött tartja sumit, mikor az megelőzi hírtelen egy kör alatt 6-10 másodpercel ellép a ferrari. Azzaz sokkal gyorsabb a gép, Montoya mégis fel tudja tartani. Ezt senki nem tudja utána csinálni. A másik hogy az ugyanolyan kocsiban versenyző kis sumi sehol nincs hozzá képest. Montoyának egy jó kocsi kell.
-
Turmoil
senior tag
Szeretnék én is ilyen lassú lenni. :) Azért 300 km-es távon, 200+ átlagtempónál az a 20 mp hátrány nem sok. Ez simán összejön a Williamsek rosszabb aerodinamikájából. Kíváncsi lennék, hogy tudnak-e alkotni ezen a téren valamit. Mert a Ferrari a köv. futamok egyikén még javít a sajátján egy kicsit.
Montoyát lehet szidni, de azért aki 5 edzésen első tud lenni a Ferrari előtt, az tudhat valamit. Mondjuk van egy olyan érzésem vele szemben, hogy nem tud másfél-két órán át annyira koncentrálni, mint pld. Shumi. Nála inkább érezhető egy durva pszichikai tréning, aminek az a hatása, hogy 100%-os végig. És persze a kocsija is jobban össze van rakva. Nem sokkal, de itt az bőven elég. A másik fele szerintem a Michelin. Nem lepődnék meg, ha egy fordított versenyen (Ferrari Michelinnel, McLaren és Williams Bridgestone-nal) a Ferrarik sem rúgnának annyira labdába...
Amúgy szerintem is nagyon unalmas lett, de azért nem lehet kizárni a Ferrarit, mert túl jó... :) -
Deadeye
csendes tag
Az egészről annyi a véleményem, hogy az idei év nagyon-nagyon unalmas volt. Régi F1 rajongó vagyok, McLaren szimpatizáns, de amit a Ferrari művelt idén, az még nekem is sok. Mi a francot csináltak azzal az autóval, hogy Schumacher már félidőben világbajnok lett?
Nem hinném, hogy a többi autó annyira gyenge lenne, hiszen több millió dolláros fejlesztésekről van szó. Bár én is elgondolkodok néha azon, hogy ennyi pénzt beleölnek egy autóba, és nem bír végig 300 km-t (most a karambolokat ne számítsuk ide).
Egy szó mint száz, bár nem szimpatikus, de fejet hajtok Schumacher és a Ferrari előtt, és csak gratulálni tudok nekik.
Mellékesen azért megjegyzem: Hajrá McLaren, Hajrá Kimi, Hajrá David! -
Daemon Hill
újonc
:)
-
[amne]
senior tag
Ha ezt a témát már körbejártátok akkor mi a véleményetek arról hogy az F1 ellapossodott? Csak saját és környezetem példájából tudok kiindulni. Én '97 óta az összes futamot megnéztem 1-2 kivételével amikor rajtam kívülálló okok miatt nem nézhettem. Ez egészen így volt eddig az idényig. Megnéztem az első párat és azóta semmit, elolvastam inkább az összefoglalókat este vagy a végére bakpcsoltam a TV-t mert előre tudtam a végét. Jó most moondhatjátok azt hogy biztos a BMW-nek vagy a McLaren-nek drukkolok. Igen így van elismerem. Hakkinen volt a kedven versenyzőm (remélem jövőre visszajön de ez már más téma :) ) ezért most is Raikkonennek vagy Coulthard-nak drukkolok a futamokon (de nem a TV elől) Megjegyzem hogy a tegnapi futamon szerintem mindketten jól teljesítettek, és ha nem lett volna az a jelöletlen oljafolt Kimi előtt akkor talán megfoghatta volt Schumi-t és a köv. futamon lett volna VB bajnok. Tehát én nem hiszem el hogy ezt már a Ferrarii drukkerek se unják. Jó most biztos örülnek hogy Schumi 5xös meg minden de ez tart 1 hétig, és utána? Mennyi jegyet fognak eladni a következő futamokra? Hányan fogják TV-n nézni? És mi lesz jövőre?
-
The_Tom
senior tag
Azért ezt ne! És mi van Villeneuve-vel?? Mutass még egy pilótát aki élete első F1-es időmérőjén első lett, vagy mégegyet aki első F1-es szeonján az utolsó futamig versenyben volt a VB címért, vagy az se sok van aki 2. F1-es szezonján világbajnok lett. Egyébként Montoya JÓ pilóta gyors, csak az autót nem igazán kíméli... Lásd: Ralf mennyiszer beért mig ő nem.
Üdv. -
P306
csendes tag
Azért Villeneuve csak nyert egy világbajnokságot. Zanardi és Fittipaldi nem ért egy kalap sz@rt se. Viszont Montoya néhányszor már meglepte Schumi-t és ha végre megbízhatóbb lesz a BMW, akkor komoly ellenfele lesz. Addig csak a felvillanások maradnak neki (pl.edzés elsőség). Azért a mai versenyen a láthatóan lassabb autóval is Schumi előtt tudott maradni. Ami nem kispálya...
-
Flashcash
Közösségépítő
HI
Nem a Montoya lassú hanem a BMW.
Schumachert egymás után 5-ször lassú pilóták nem szokták megverni az időmérőn főleg nem a mostani Ferrari-val.
Szal én a szerelőket/tervezőket kérdezném meg amikor nem tudják megtankolni az autót, vagy lelassul/leég a futam második felében. Így elég nehéz versenyt nyerni.
Ilyen alapon meneszteni lehetne a mikro Schumachert meg az egész MClaren csapatot, ők még rosszabbul teljesítenek mint a Montoya. -
Superman
nagyúr
Szóval fiúk, nem hagyhattam ki. Eddig, aki átjött az Indy car - ból, azok közül egyik pilóta sem vált be a Forma 1 - ben. Lásd: Alex Zanardi, Christian Fittipaldi, stb.
Az új példa: Juan Pablo Montoya. Én drukkoltam neki, de be kell látnunk, különösen a mai verseny után, hogy lassú a fickó. Ezt számtalan dologgal lehet alátámasztani, de nem éri meg. Én ha Bergernek volnék, ilyen szerencsétlen versenyszereplések után kirúgnám, vagy legalábbis nyomást gyakorolnék Sir Frankre, hogy távolítsa el.
na csak enynit szeretem volna, kicsit bosszantott a mai verseny.
Aktív témák
- Layer 2 Plus (Layer 3 Lite) Passzív rack switch, 24x1G + 4x10G SFP+ , SFP-kkel FS S3900-24T4S-R
- Eladó/Lenovo X240 Ultrabook/I5-4300U/8GB DDR3/Win 10Pro/12,5"!!!
- LG OLED55C9 prémium TV - 140cm, 4k, 120Hz - apró vizuális hibával
- Erős Gamer / Munka PC i7-14700, RTX 3070 Ti, 32GB RAM, 1TB SSD
- Samsung Galaxy A52S 5G Dual 8/256
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Thomson Streaming Box 240 TV okosító / Számla / Garancia /
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest