-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
choco01
addikt
Hali.
Szerintetek egy új kinai téli gumi(PREMIORRI 195/65R15 91T ViaMaggiore TL) , vagy egy használt 4-5 éves 5-6mms márkás(Hankook, GY Ug 7-8, Michelin A4) esetleg van még egy Kleber is.. ?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
BigBlackDog
veterán
Téli gumiból mit ajánlotok Volvókára (S60 D5) 205/55/R16 méretben? Most elöl-hátul Michelin Alpin van, de nem ugyanolyan idősek, az elsők frissebbek. Eddig problémát nem éreztem, érzésre jobban tapadtak száraz-nedves úton is, mint tavaly a Civicen lévő friss Nokian WR-D4-ek, csak havon tűnnek gyengébbnek. Aggregátor mérése alapján a profilmélység elől 3-4 mm, hátul 5-6 mm (ha jól rémlik). Viszont a hátsók különösen öregek (szerintem 8 évesek vannak már) és szerintem cserélni kéne erőteljesen.
Kérdés, hogy
a) vegyek egy pár, használt gumit hátulra aztán jövő télen veszek egy teljes, új téli garnitúrát
b) vegyek egy pár, úr gumit előre, ami meg most van elől, az menjen hátra
c) vegyek négy darab új gumit és akkor le van tudva a dolog hosszabb távra
?Illetve mit lenne érdemes venni? TS860 megéri az árát? Alpin A5-öt, Dunlop Winter Sport 5-öt látok még sok helyen.
[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz gabor9991 #23254 üzenetére
13k korul találtam Laufennt, az a baj h lehet hogy nyaron megy az autó.. Ezert nem akarnak sok penzt beleolni, csak azért kell valami mert a mostani mar lassan simabb mint a tenyerem
20k 4db Keleber 5-6mm profillal, de még nem tudom a Dot szamot, 5-6 ev szvsz van..
43k a 4db kínai. 52k a 4db laufenn vagy apollo..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
ginola
addikt
Sziasztok
195/65/R15 méret esetén 0 fok körül jónak mondható a 2,4 bar nyomás?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Vennék rá 4 új
4évszakosattéli Hankook-ot és kész.#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Tavaszig a mostanit használnám; közben eldönteném, hogy:
- 2 szett gumit akarok, vagy esetleg egy tuti 4S-t,
- ha 2 szettet, akkor mekkora felnin (téli 16" - nyári 17"; téli 15" - nyári 16", esetleg mind2 16", stb.),
- ha 2 szett és a téli 16", akkor ősszel vennék egy friss szett télit. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23255 üzenetére
Focvishoz csatlakozva ezt a szezont óvatosba' már kihúzod ezzel. Mondjuk az is megérdemelne egy korbácsolást aki hátra rakta a sz@rabb gumit és nem előre...
A futásteljesítmény ismeretében meg valóban megfontolandó egy jó 4S gumi vétele ha a nyárid is ilyen gatya...
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #23266 üzenetére
szerintem 17"-os négyévszakost akarjon, mert véletlenül pont tudsz 4 darab eladót
amúgy olyan autóra, amivel nem akar sportoskodni az ember, biztos nem szarakodnék, menne rá egy négyévszakos és viszon'látás. nyilván, ha speciális felhasználás indokolja, akkor két külön szett, de itthoni átlagos körülmények között szerintem megoldható minden négyévszakossal is, ha nem akarsz mindig mindenhol a leggyorsabb lenni.
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk évente 20e km-t megyek, nagyrészt pályán, illetve azért a négyévszakos a 185 lóhoz és 400 nyúlmókushoz az én érzésem szerint nem passzolna éppen. De erősen elkezdtem gondolkozni a CC-n. Kb. az első/utolsó kilométer szokott havas lenni a szokásos útvonalakon, ami viszont 30-as zóna. Máshol inkább masszív latyakkal/vízzel találkoztam. Kivéve egy-két nap/év.
"...Mondjuk az is megérdemelne egy korbácsolást aki hátra rakta a sz@rabb gumit és nem előre..."
Kicsit értetlenül állok, hogy ha az első a hajtott tengely, akkor ez miért probléma?[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
mert a hátsó kerék megelőzheti az elejét. Azért kell oda a jobb, hogy tapadjon az elejét tudod "szabályozni a kormánnyal és a pedálokkal" saccperkb. Vmi autós oldalon olvastam.
Szakértőnk válasza
Kedves Olvasónk!
Már itt az ideje a téli abroncsok felszerelésének, tavasszal pedig jöhet az új nyári garnitúra
Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat.[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz BigBlackDog #23276 üzenetére
Megmondom a frankót én is így voltam vele, hogy az elejével kormányzok és azzal is indítod el a legtöbb autót, de egyik nap találkoztam ezzel a verzióval.
Bálint nem tudom nincs erős autóm. Bár most mintha többször kaparna mint nyáron
-
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
Azért szokták azt mondani, hogy hátra kell a jobb, mert a jogosítvánnyal rendelkezők többsége teljesen rutintalan abban, hogy mit kell kezdeni egy autóval, ha elvesztik a kerekek a tapadást. És az alulkormányozottságot könnyebben kezelik, mint a felülkormányozottságot.
De ha nem ijedsz meg attól, ha az autó néha engedi a farát, akkor nyugodtan mehet hátra a rosszabb gumi. -
BigBlackDog
veterán
Lehetséges, hogy egy újabb idióta kérdés a sebességindexszel kapcsolatban. Ugye a Volvo vége 230 km/h papíron. Ehhez elég lenne a V sebességindex is (ilyenek a nyáriak is, amiket kaptam hozzá), ami 240 km/h-ig jó. Viszont mintha gyárilag W lenne a sebességindex (bár pontos infót nem találtam). Azt nem magyarázom, hogy a V is bőven elegendő lenne, de ha gyárilag W volt, akkor műszakin is az kell legyen a nyári gumi, nem?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
Nem nézik itthon. Németek raknak a műszerfalra figyelmeztető matricát, ha a gumi sebességindexe korlátozó tényező lenne.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
a kérdés teljesen felesleges. 130 oszt' pofa súlyba
amúgy nem lehet gond, ha csak V-s. 205/55R16-ban amúgy is eléggé korlátozó tényező lenne, ha csak a W-sek közül válogathatnál.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #23282 üzenetére
Y a tuti. marad tartalék a chiphez.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23274 üzenetére
Az ne legyen szempont, mert a 170/350-hez is kevés a Conti PC5 (215/55R16) nyáron, télen meg a TS850. Ekkora méneshez már 4wd dukálna. Mehet rá a külön téli/nyári de azzal se rakod le az útra ezt a teljesítmény simán. Ennyi erővel meg mehet(ne) akkor a 4s gumi is.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Elite: Dangerous
- Autós topik
- Politika
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...