-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TigerCat
nagyúr
Dettó. Most 215/50R17 van. Nyárit szerintem szélesebbet teszek fel. Egyben, kettőben állandóan kipörgött, néha-néha még harmadikban is. Pedig nem gagyi gumival adták. A téli viszont überf*sza. Brutálisan tapad. Ugyanez a méret.
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
HookR
addikt
válasz Kornel #22499 üzenetére
Gumiméret nincs. Terhelésre vonatkozó adatok vannak:
2170
3970
1130
1090(#22500) Qru: "Egyszerűen túl sok ez a 300+ Nm-nyi nyomaték ahhoz, hogy normálisan le tudja rakini az útra"
Persze, ez sok első kerékre. Nem is az a bajom, hanem az adagolhatóság.
Egyszerű hétköznapi helyzetekben is kiütközik, hogy a váltó programozása nincs felkészítve a hirtelen megérkező nyomaték egyenletesebb átvitelére, ami manuális váltóval nem okozna gondot. Terheléses indulásnál - például forgalom ritmusának felvétele alsóbb rendű útról gyors döntési helyzetben (meglátva a rést, ahova beférek) - van egy tartomány, ahol ha finoman nyomom a gázt, 'nem történik semmi'. Finoman még lejjebb nyomom, de még mindig hiányzik a gázpedál állásával arányos gyorsulás. Egy picit még lejjebb - békésen szürcsölgetem a kávét, majd egyszer csak rám rúgja az ajtót a nyomatékcunami - a kerék kipörög, a járókelők meg nézik ki ez a hülye. Holott alapvetően nagypapásan vezetek, de néha a forgalmi helyzetből adódna egy-egy alkalmi ritmusváltás, amikor lassan vánszorognak a tizedmásodpercek. OK, utazókombi nem sportautó, legyek türelmesebb.
Na de ez a bárdolatlanság enyhén emelkedő kapubeállón is ugyanúgy kiütközik. A gázpedál állásának van egy tartománya, ahol hiába nyomom lejjebb, csak a fordulatszám növekszik, de a kuplung még nem zár össze, nincs adagolhatóság. Ilyenkor a finomabb manőverezés stratégiai játékká változik, mert a DSG kúszás imitálása nem ad elég nyomatékot az autó megmozdítására, amikor meg összezár a kuplung, akkor 'megugrik' az autó. Nem tudom, hogy az újabb generációs DSG-kre is jellemző-e..."A sebesség index nem baj, ha H-sat veszel az is jó."
Igen, az is elegendő. Még próba erejéig sem hajtottam meg, nem hogy tartósan.(#22505) rbalint88: "Ha csak egy szetted van az ugyanma’ legyen a gyari meret. Tudom, dragabb. Ezek alapjan sima CC a gyari meretben."
Igen, én is erre hajlok.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
Gyick
őstag
Hali!
[link]
Ezt a gumit néztem ki télire külünböző tesztek (öamtc/adac) alapján.Ár/érték alapján jónak tünik.Olcsóbb árfekvésbe van-e más opció?205/55/16 méretben kellene.Másik kérdés.Honnan érdemes megrendelni ha nem olyat szeretnék ami 1-2 éve már ott áll valahol egy raktárban hanem ha lehet idei gyártásút. Ennél a tipusnál több helyen láttam hogy valamely webáruházban c kategoriában volt a nedves úton való tapadás valahol B-ben.Több tipus van akkor a w452-n belül?Mire kell itt vigyázni?
[ Szerkesztve ]
-
suits
tag
Hi!
Adott egy Kleber Krisalp HP2 téli gumi.Hogy tudom rajt megnézni a gyártás dátumát?Mert amik vannak rajt számok/betűk abban nem látok semmi értelmet.Van esetleg vmi kalkulátor ami a batch kód alapján megmondja?
-
nagyúr
-
suits
tag
válasz molnarpeter #22511 üzenetére
Az így reális is lehet mert én 6 éve vettem kb.Akkor ez már kuka?
-
suits
tag
válasz molnarpeter #22513 üzenetére
Circa 5-6 ezer lehet bent mert az autó télen nagyon keveset volt használva.[kép]
[kép]
Nem tudom mennyire látszik ezen a képen de szerintem a profil méylsége ok.Annyi hogy télen egyszer ki kell menjek vele Ausztriába meg vissza.Ott leginkább csak autópályán.kb 600kmMeg egy mellékhelyiségben volt tárolva egész nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nyomogasd meg a barázdákat, lamellákat, hogy mennyire merevedtek meg, száradtak ki. Az elöregedett gumik felülete jellemzően kezd barnásba hajlani és fényesedni, a szerkezete merevvé válik, ami kézzel is érezhető. A képek alapján nincs nagy gond velük egyébként, tehát, ha anyagukban nem öregedtek el, használhatók egy szezont mondjuk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
suits
tag
válasz molnarpeter #22516 üzenetére
Az lesz hogy elviszem egy gumishoz azt ha áldását adja akkor felrakatom vele ha meg nem akkor el kell kezdenem nézelődni.Egész télen garázsban volt az autó már régóta.kb 10-szer álltam ki vele egy télen mert nem volt rá szükség akkoriban.Csak hosszabb utakra használtam.Napi szinten nem.Egy kicsit bevagyok sz*rva az osztrák út miatt azért kérdezgelödők ennyit.Nem tudom milyenek arra az autópályák télen amikor hó is van.A1 Salzburg irányába egészen pontosan.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Adott egy VW golf MK7.
Téli szett egy Enzo G felnire van szerelve.
[kép1]
[kép2]Ehhez a kerékhez jók a gyári félgömb fejű (rádiuszos) csavarok, vagy a kúpos 60 fokos (kónuszos) csavarok kellenek hozzá? M14x1,5-ös csavarok kellenek hozzá, csak nem tudom melyik típusú.
Ilyen kúpos is van:
[kép]
A másik fajta még az autón tartja a gyári alufelnin a nyári gumikat.
Melyik csavarokkal tegyem fel?Illetve kerestem választ gugliban a csavarok kenése/ zsírozása/ olajozása/ szárazon felrakása témában, de kb. 50-50% a "Nekendmegsemmivell-lelazul-tilos" és a "Kendmeg-jótteszamenetnek-leszedéskorisjobb" válaszok aránya.
Grafitos vazelin, zsírspray, wd40, motorolaj, hhs2000 van itthon.
Nyomatékkulccsal 120Nm-re húznám a csavarokat.Segítséget előre is köszönöm, üdv: Vikman
[ Szerkesztve ]
-
Van valakinek 2. generációs Mazda6-osa? Mik a kerékméretei? Főleg 17"-on érdekelne. A neten full ellentmondó infók vannak róla.
-
Kornel
veterán
válasz BigBear #22527 üzenetére
7 éves gumi.
Annó egy régi Swiftet vettem 12k km-el gyári újszerű gumikkal 5,5 évesen.
Ugyanilyen megfontolásból nem cseréltem le őket.
Szárazon nem is volt gond, de az első felhőszakadáskor a szokásos sebesség fele alá lassítva eldobtam az autót, dupla patkázás, egy felni kuka, baltával egyengették vissza pótkeréknek.Ha fel is rakja, megnézném mit mutat a Hungaroringen a rántópadon.
-
BigBear
senior tag
válasz Kornel #22528 üzenetére
Könyörgöm, ne szálljunk már el.
Persze, öregszik a gumi. De ha normálisan volt tárolva, nincs kikeményedve, nem tuti, hogy eldobandó.
Én 7-8 éves WRD3 gumikon gurulok. Ausztriába járkálok rendszeresen, mivel a minta még jó, nem dobtam el idén se. Volt felhőszakadás, hó, is idén, probléma nélkül vezettem mindig.
Ellenben az itt agyondicsőített Michelin CC igazi téli utakon egy határ trágya. Újonnan.
Egy márkás, új téligumi tuti jobb mint az öreg Kleber. De meg kell nézni milyen állapotú, ha jó, nem dobnám el. -
Kornel
veterán
válasz BigBear #22529 üzenetére
Csak a saját példámat írtam le.
Egy középkategóriás gumi sokszor nem újan rosszabb a márkás társánál, hanem hamarabb is öregedhet.
Gyárilag valami matador, vagy debica vagy hasonló kategóriájú gumi volt rajta, az autó 3 évet állt egy helyben zárt térben, ennek ellenére életveszélyes volt esőben, szó szerint, aki ismer, tudja hogy nem szoktam csak úgy eldobni az autót -
rbalint88
addikt
válasz BigBear #22527 üzenetére
2010-ben vettem egy b5.5 passat 1.8T tiptronic-ot, amihez ilyen gumi járt. egy szezont futott, csak télen használt gumiról beszélünk. esőben nem tudtam vele negyedgáznál nagyobb lendülettel indulni kikanyarodva, mert egyenesen ment az autó. 3cm havon a parkolóból csak hintáztatva tudtam kijönni. egy szezon után dobtam is ki a gumit, egy határ szar volt. az elődje (krisalp hp) b4 passat tdi-n volt, az legalább vízen nem volt ennyire gyenge, de havon az se ért semmit.
nokiant nézd meg, ugyanilyen wr d3 2012-es gyártású gumi most vált szét após A4-én. a peremvédőnél egy 3cm szakaszon elvált a gumi a szövettől. sajnos amit korábban itt írtak szétrepedezés, meg ez a tapasztalat azt mondatja velem, hogy soha nem lesz nokian gumim -
veterán
válasz 1stVikman #22531 üzenetére
A 120 Nm OK - VW esetén. Nyomatékkulcs hiányában "csajosan" kell meghúzni.
Elvileg nem szabad a VW kerekek csavarját zsírozni. Én egy hangyapöcsnyit szoktam tenni a menet legelejére. A kónuszra tilos!!!
Én is ma teszem fel a télieket (vagy még várok egy kicsit), most csak a kerékagy és a felni közé teszek egy nagyon kevés rézpasztát, hogy ne rohadjon össze. A csavarra nem teszek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Milyen guminyomás mérőt tudnátok ajánlani ami aránylag még pontos is?
iPhone 13 Pro Max
-
K Norbi
addikt
válasz jozsi252 #22535 üzenetére
Nekem ilyenem van [link] 1 a hátránya az ára.
Pontosság:.
Max. total accuracy +-: 1% mm [link]
"Ha jól értelmezem"Fordnál van ismerősöm, nekik van guminyomásmérőjük azzal hasonlítottam össze, 0,1 tized volt köztük. De nem hiszem hogy hitelesített lenne az övék, mert azok baszott drágák.
A fokolómat is [link] ott hitelesítettem.
2 fok eltérés volt az 50.000Ft os új Berner műszerükhöz képest.
Az övék automatikus hőmérséklet kompenzálós.
Mániám a pontosság. A multiméterrel is ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz jozsi252 #22535 üzenetére
én ilyet használok, teljesen jó ennyiért, hiteles órához képest is pontos.
-
K Norbi
addikt
válasz 1stVikman #22538 üzenetére
Kézzel a gyári kulccsal utána ráhúztál? Mennyit menne még?
Egyszer én is kipróbáltam a nyomatékkulcsommal a 120Nm
De keveselltem.. -
Nyári gumik, bár annyira nem vagyok pro, hogy minta alapján megmondjam, hogy melyik
[link] -
1stVikman
senior tag
válasz K Norbi #22539 üzenetére
Nem húztam utána semmivel.
Fabiamon kb. 5 éve 120Nm-re húzom a kerékcsavarokat, eddig még nem volt velük gond.
Nem lazultak fel, és leszedni sem volt extrém nehéz.
Kevésnek tűnik, de csak azért, mert a nyomatékkulcs hosszú, és nagyobb az erőkar.
Keresztkulccsal jobban érezhető lenne a kifejtett erő, de azzal ugye nem tudod, hogy mennyire húztad meg a csavarokat. -
stickermajom
addikt
Az új(nak mondott) acélfelnik mennyire egyenetlenek? Családban most lett új véve nem kevés pénzért és körben 40-50 grammok kerültek fel rögtön centrírnál. Oké, a gumi miatt is lehet, meg a TPMS miatt is, de 40-50?
-
Kornel
veterán
válasz stickermajom #22544 üzenetére
Az semmi.
-