-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #23549 üzenetére
+ (#23548) Mágus2: Köszi a válaszokat. 205/55/R16-ban van 91H, meg 94V XL. A kettő közül meg inkább az utóbbi kellene. Szóval vagy XL-es lesz és négyévszakos, vagy téli-nyári és cserélgetés.
(#23550) Doki16: Igen, de az csak 91H. Gyakorlatilag lehet, hogy elég lenne a 91H is, de emlékeim szerint 94-et találtam mindenhol a Volverhez.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Doki16 #23550 üzenetére
Nem az számít, hogy a 91-es 615 kg-ot bír, ami x4 = 2460 kg. Az számít, amit az autógyártó előír. Meg kell nézni a legkisebb jóváhagyott terhelési indexet (manual, tanksapka, stb.).
Az én Golfomra elég a 91. Ha neadj' a Tiédre nagyob kellene, akkor sincs katasztrófa, de next time olyant vegyél, ami OK.@BBD: kell a V, ne szórakozz ezzel. Simán tenném a dögre a 94-et. Azt meg Te tudod. hogy 4S vagy 2 szett.
Az itteni vélemények alapján teljesen vállalható a 4S.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23547 üzenetére
Ha nincs sima csak XL akkor nem kérdés de azért leírom:
Nagyobb a tömege így nagyobb lesz a rugózatlan tömeg is, ennek összes hátrányával együtt (rugó/lengéscsillapító nagyobb igénybevételnek van kitéve, keményebb lesz a rugózás).
Persze ez minimális súlytöbblet, érdemben nem rövidíti a gátlók élettartamát. Sokkal nagyobb baj, hogy ha vmi nagy és olcsó=nehéz diszkófelnit teszel fel.
Szvsz több az előnye, mert strapabíróbb nem csak a szerkezetileg de ennek köszönhetően a nyomástűrése is nagyobb, így a deflexióval szemben is ellenállóbb (ezért általában nagyobb az XL-es gumi sebességindexe mint a sima verzióké nem csak a súlyindexe).#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz focvis #23552 üzenetére
Ezzel a súlyindexszel most nem is számoltam amikor megvettem. Utána néztem egy oldalon és a 205/55 R16 méretben amit vettem 91H-t ajánl a kocsira. Viszont ami a gyári méret arra már a 94V-t.
Na mindegy ez van. Annyira nem bánt a dolog mert akkor is ajándék volt 15-ért darabja ennek a CC-nek
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
SPeti1984
senior tag
válasz BigBlackDog #23544 üzenetére
Szia!
Mindenképpen Michelin-hez ragaszkodsz, mert a Goodyear ami még jobb is tesztek alapján olcsóbb nála:
Vagy ha olcsóbbat szeretnél szerintem ez az új fulda mintázat sem olyan rossz:
De itt van 26.750-ért Michelin is.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Vásároltam nemrég egy kettes Meganet amin 2011. 43 heti Michelin Alpin A4 gumik vannak. Profilmelyseg egész sok, nem futhatott sokat nem is repedezett.
Viszont ezen a nyalkas, párás hideg időbe eléggé csúszós.
Alapból nem a legjobb gumi vagy már a kora teszi?Azt hozzateszem, hogy az előző tulaj szerintem télen-nyaron ezzel használta.
-
gabor9991
őstag
válasz focvis #23561 üzenetére
Mikor én felhívtam őket 195/65 15 Nokian wrd4-et hirdetett valami 13000 körüli áron, de a telefonban azt se tudta miről beszélek
Azt mondta azok valami ősrégi árak, nincs ideje foglalkozni vele hogy naprakész legyen.
Pár perc múlva már ott tartott, hogy valami ismerősének a használt ts860-as gumiját ajánlgatta 50-ért
Nem is tőlük vettem gumit... -
F_Zolee
veterán
Új gumi esetén kell x km után újra centrirt csinálni?
-
Tomics
addikt
Téli gumit hány évig ildomos használni? Nokian WR D3 van most ami a negyedik szezonján futja 6-7mm profilmélységgel. Úgy tervezem, hogy hogy még két szezont elmegy, ha nem kopik 4mm alá. Szerintetek?
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Köszi, akkor jövőre tesztelem mit tud.
PH! addikt since 2004
-
BigBlackDog
veterán
Ma felkerültek az új papucsok, 4 db Michelin CrossClimate+ 94V XL. Elől hat éves Michelin Alpin 5-öket, hátul pedig 10 éves (igen, jó régi) Primacy Alpinokat váltott. Centrírozás ismét elég jól sikerült az AKH-nál, 130-ig nem éreztem semmit rezonanciát, szép simán fut.
Ami feltűnt, hogy csendesebbek, mint a régi garnitúra. Nem zavart azoknak a hangja sem, de azért bőven behallatszódtak a burkolat függvényében. Ennél teljesen szolid a zaj, alig van valami (viszont felfeldeztem egy kis szélzajt az ajtó felső sarkából ). Tapadásban is meg vagyok elégedve velük. Ahol a régi gumikkal hármasban padlógázra még el-elkapart a gépezet, ott ezekkel már kettesben is alig akarja a tapadást elveszteni. Holnap jön a nedves teszt, ha jól látom jó kis havaseső-hó lesz a csapadék.
Gumis véleményét is kikértem a gumiról. Látszódott rajta, hogy kicsit megrezzent az arca, de szerinte vannak akiknek nagyon bejött és voltak olyanok is, akiknek nem. Szárazon és nedves felületen is jó szerinte, de hóban nem az igazi, illetve állítólag a gyártó sem ajánlja havas használatra. Aztán megegyeztünk, hogy nem ezzel megyek síelni.
Köszönöm szépen a segítséget és az ajánlást is!
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Mi a véleményetek a Platin RP100 ALLSEASON-ról?
Meg úgy általában a Platin márkáról?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Vizen is jó lesz nagyon, hóban azért csak óvatosan majd.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Igen, elég jól betapad nedves felületen is (most már tudom ezt is). Hóban egyébként is óvatosan mennék (alig vezettem még friss hóban, meg aztán nem vallom magam vadállatnak). A nedves műgyanták elkerülését meg bekapcsoltam a naviban.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Dehogy mondott ilyet a Michelin, hogy hóban nem ajánlja a használatát. A prezentációk során azt kommunikálta, hogy azoknak akik rendszeresen téli körülmények között, hóban használják a gépjárműveiket, azoknak továbbra is a prémium téli gumiabroncsait ajánlja.
Ahogy elnéztem a gumiteszteket hóban 40 km/h-ról kb. +2m a CC fékútja a prémium téliekhez képest. Bár ez nem elenyésző különbség, de még nem vészes.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Valaki gumiteszt?
Kékestető szakadó hóesés: [link] -
bul07
nagyúr
válasz Kornel #23577 üzenetére
Gyerünk fel kell a donor
Kékestetőt is elcsúfították azzal a izével, ha felmegyek oda kirándulni miért kellene azt nézem hogy ki hogy volt balfasz és ölte meg magát a felvezető úton
Nyáron is fent voltunk sok nyomi ott sírdogált, lefele meg egy ketté szakadt motornál helyszíneltek, szalagkorlát ketté szakította, nem baj legalább valaki kap jó szívet, vesét, májat,[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #23575 üzenetére
Direkt próbálgattam Kormi vs Bubi pacskereiet hóban (tudom nem egyforma autón így nem ér), oldalra hajlamosabb kitörni meg a fékút is hosszabb (205/55R16 CC vs 205/55R16 Conti TS850), szóval nem igazi téli de bőven vállalható. Az elindulást nem tudom mert a fwd vs awd nagyon-nagyon más. De az tény, hogy a CC-vel jobban lehet csúszkálni egy elhagyott parkolóban.
mod:
Kornel: Remélem nem lesz felsózva az út mert akkor hiába mentek... Kivéve ha: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ACAB95
tag
Üdv
Gondolom megosztom itt a fél éve használt Michelin Crossclimate+ 205/55/R16 abronccsal való tapasztalataimat. Viszonyítási alap, hogy előtte volt télre Continetal Winter TS850, nyárra Dunlop Bluresponse... mind két szett kiválló abroncs, de szárazon és vizesen semmivel sem jobbak, mint a négyévszakos. Audi A4 kombóval használom és szeretek tempósan autózni. Új állapota óta pontosan 10e kilométert gurultam vele, és még mindig elmondhatom róla, hogy az egyik leghalkabb abroncs amivel volt dolgom. Száraz, vizes ill nedves útfelületen kiváló a tapadása. Nagy esőben is kiválóan lehet vele előzni nem fog villogni az esp padlózás után. Friss havon és latyakon szintén megfelelő. Gyengéje a jégfelület, ott úgy teljesít mint egy öregebb téli gumi. Ezt összesítve az itteni éghajlatra tökéletesen megfelel. Tényleg itt ahol az év 365 napján össz-vissz ha 10 nap van az utakon összefüggő hó vagy jégtakaró, akkor felesleges cserélgetni...."Ami nem öl meg, az megerősít."
-
konci79
őstag
válasz Motion_Blur #23592 üzenetére
Ok,köszi.
Még nincs nyoma öregedésnek,le is szoktam kezelni.
De tavasszal kell 2 első mindenképp,ezért egybe lesz akkor már 4.
Melyik a jobb(csendesebb ezek közül: Pirelli p1 cinturato ,Goodyear effic. esetleg Dunlop ,vagy más jó minőségű esetleg?
Kopás nem lényeg,sebesség sem ,44 lóerőt kell féken tartania -
konci79
őstag
válasz Motion_Blur #23594 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
5 éve lett felújítva,sajnos a festés kezd repedezni több helyen( festés után 3 év alatt 2,5-et garázsban letakarva,már akkor megjelent 1-2 helyen)...Faxom fényező valamit nagyon elqrt.
-
mindfreak
őstag
Sziasztok,
van valakinek tapasztalata a Nokian WR-A4 gumiról? Neten csak a D4-ről találtam tapasztalatokat. Ez ennyire új még? Most kb. egy árban tudnám megvenni mindkettőt.
-
csocs
tag
válasz BigBlackDog #23572 üzenetére
Nekem is a tapadás tűnt fel. Nehezen vagy nem is tudom kipörgetni a kereket elindulásnál. Nem mintha erre játszanék de hirtelen kuplung ráengedésnél azért elő szokott fordulni. Ezt valahogy nem sikerül. Lehet, hogy mert az autó is más, amint használom, de totál elégedett vagyok. A hétvégi havas rövid utakkal együtt.