-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
Kis élménybeszámoló az eddigi ~2-3 ezer Km-ről egy Hankook Winter i*cept EVO2 (W320) szettel.
A gumik 225/45R17 94H XL-es darabok, és egy C Vectra V6-on (saját tömeg valahol 1500kg körül) használom őket.Ár/érték arány számomra okés, 86,65€ (~27.000Ft)-s darabáron rendeltem német webshopból.
Normális közlekedésnél száraz, és nedves ( esős, vizes ) aszfalton is rendben van a tapadás, autópálya tempónál ( akár magyar, akár német ) is stabil vele az autó, szépen fut, kanyarban sem érzem bizonytalannak, jól irányítható, és a fékezési, lassítási tulajdonságai is rendben vannak.
Havon is élhető, emberi módon vezetve elinduláskor elfogadhatóan megtapad, kanyarodáskor sincs gond, határozottabb fékezésnél sem vesztette el a fonalat. Eszetlen gázkezelésre, kormányrángatásra , hirtelen satufékre persze megcsúsztatható, de aki hülye ugye...
A komfortja számomra ugyancsak elfogadható (bár itt fontos hozzátenni, hogy Eibach/Bilstein kombináción nevelkedtem, szóval lehet más az ingerküszöböm ), annak ellenére, hogy XL-es, a nagyobb úthibákat, keresztbordákat megérezni vele, de nem vészes, zajra pedig nagyjából megegyezik a nyári Hankook gumijaimmal, az utastérben városi tempónál nagyon fülelve hallani csak, autópályán van gördülési zaj, de nem zavaró, sem a rádiót nem kell feljebb tekerni, sem a beszélgetést nem zavarja.
Én abszolút elégedett vagyok vele, a kopásról természetesen egyelőre nincs tapasztalat, de nincs látványos profilvesztés eddig.
-
-
veterán
válasz Kornel #23205 üzenetére
Igen, ezért gondolkodtam el rajta.
Egy közép kategóriás 4S nem kizárt, hogy optimálisabb lenne apámnak októbertől áprilisig; ő nem szívesen várna november végéig a szezonális cserével. Tökig érő hóban pedig gyalog is tud közlekedni.Nexen 13 k, BF és Kléber 17-18 k.
Vagy téliből Hankook 15 k, Michelin 19 k, utóbbi csak a név miatt, el fog öregedni.@kunberci: téli nincs, új autó, gyári nyári van - roppant idióta méretben.
@Qru: azt annyira nem szeretném, kicsit többért jobb van.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz focvis #23208 üzenetére
A Nexen mellé nyári sem biztos, hogy kell.
Fékezés hőségben(#23209) Kornel: itt viszont nem vészes a kopása.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz rbalint88 #23196 üzenetére
Ezért akarok alapvetően 4 évszakosat télre, mert akkor is legtöbbet száraz úton megyek, na meg elég gyakori a 0 fok feletti hőmérséklet mostanában. Egy téli gumi lamellás és hóra, jégre van optimalizálva, nem nagyon tudom elképzelni, hogy bármelyik is jobban teljesítene szárazon, mint egy 4évszakos, valószínűleg nem latyakos vízen sem. Ehhez nem kell túl sok tesztet nézegetni, itt is kollektív tudásként van kezelve. Arra viszont jó lenne a 4 évszakos is, hogy 0 fok alatt is értelmesen használható lehessen.
-
forceberg
veterán
válasz focvis #23216 üzenetére
Én a mérési eredményeket szoktam megnézni, nem az össz. értékelést.
Elsődlegesen a fékezési méréseket nézem, utána a többit.
A kopási kép húzza le, ha jól látom, ahogy a Quatrac5/CC/Vector-t is.A mérési eredményeknél pedig, mint írtam, mindig figyelni kell a grafikonok kezdőpontjára, mert félrevezetőek lehetnek, pl. ahogy korábban írtam: [link]
Nézd meg, a legrosszabb eredmény 112, a legjobb meg 115, ami kb. 3% különbség... És hogy van rajzolva a grafikon, mintha mekkora az eltérés, ha nulláról kezdődne, akkor látszik a piros és zöld sávokkal jelöltem, hogy a legjobb és legrosszabb között mekkora a valós eltérés.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Cyrin
addikt
Én is úgy vagyok vele, hogy ha lenne jó nyári gumi a verdán akkor télire inkább téli gumit vennék.
Annak ellenére, hogy a tesztek nagyon jóra hozzák ki a quatrac és goodyear gumikat télre, persze ez egyéni döntés. Nyáron meg elvéreznek. (Nem is értem az autó navigátor nyári tesztjében a quatrac gyalázatos szereplését)
A teszteknél tényleg a méréseket kell nézni, mert a súlyozások elviszik nagyon. Pl a quatrac autó navigátor téli tesztben elől végez a méréseken, aztán a jeges lejtőn elindulás miatt le van pontozva.
-
Kornel
veterán
-
SG3rg0
őstag
Hány évet bír egy gumi?
[link] -
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #22889 üzenetére
Kicsit késve, de vasárnap ránéztem a TS860-ra a Lidl-s profilmélység mérővel.
8mm-t mutatott, kb. 3000 km van a gumikban. -
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Uniroyal Rainsport 3-ról mi a véleményetek?
-
athomi
veterán
válasz focvis #23216 üzenetére
Ha megnézed a kommentek között a tesztelő Katona Mátyás kommentjeit, akkor rájössz hogy butaságokat hord össze, de azért gumiteszteket gyárt...
"A CrossClimate kapcsán szerelői tapasztalat is, hogy van, hogy már 30 ezer kilométer után cserélni kell."
Hát hogyne. Úgy tűnik valaki nagyon szeretne továbbra is gumit cserélgetni mindenki autóján.De lássunk egy fincsibb kommentjét, miután valaki beírta, hogy a CC-n 8800 km után 6.6mm-es volt az átlagos profilmélység.
"A profil kapcsán elmondható, hogy a 6,6 mm 9 ezer km után elég sovány. Nyáron írtunk e témában, a nyári gumik átlagos újkori profilja 9 mm körüli."
Fail[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Kérdés:
Szlovákiában és Lengyelországban kötelező a hólánc?
Ózd irányából megyek 26-an Zakopane-ba. -
madmike
őstag
Sziasztok!
BSA felnikkel van valakinek tapasztalata?
Szemezgetek egy garnitúrával, de nem sok infót találok róla.
Annyit találtam, hogy Ausztrál cég, illetve egy Porschés fórumban dicsérgették."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
veterán
válasz Kornel #23241 üzenetére
Szerintem nem, de adok kölcsön szívesen "díszlet" hóláncot - nem vágom most a méretét, sosem használtam, sosem tervezem használni a jövőben sem, csak az osztrák rendőrök kedvéért tartom. Ránézésre teljesen OK.
@athomi: köszi, még nem tudom, hogy mi lesz az Ignisre. Ha akarom hiszek az autónavigátornak, ha akarom, nem. Adott gumit nyáron dicsérnek, télen fikáznak, fene se tudja...
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz focvis #23245 üzenetére
ADAC-nál amúgy jégen is elég jól szerepelt a CC, a műgyantás teszt egy baromság.
A kopást meg azért húzta le Matyi, mert az a kiinduló gondolata van, hogy a nyári gumik átlagos újkori profilmélységük 9 mm körül van, amiből megállapította, hogy a CC baromira elkopott. Csak ugye a CC gyári állapotában is messze a 9 mm-től, tehát baromságot állapított meg.
Arról nem beszélve, hogy szerintem a 9 mm-es átlag profilmélység sem igaz a nyárik gumiknál, de nem kezdek el utánanézni guminként. Ő sokat szerel biztos tudja. -
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...