-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Alfa Q4 és a sípálya: [link]
Lehet CC volt rajta és azért nem ment le
-
-
Kornel
veterán
válasz belaazallat #23156 üzenetére
Már csak a móka kedvéért tettem hozzá.
Néztem amúgy én is hogy mi az, de nem ismertem fel. -
Arcképgyáros
215/60 r17-ből mi az ajánlott téli? Nem baj ha nem a legdrágább.
-
bump3r111
tag
Visszaolvastam volt már 1-2x témában de konkrét megbízható ajánlás még nem igazán.
Szóval tudna esetleg valaki megbízható keréknyomás mérőt ajánlani, olcsó ebay-es nem ér. -
veterán
Ha senki nem jelentkezik a 225/45R17 CC-ért, akkor lemondom a rendelést 11:00 felé.
-
senior tag
Na megjottek a gummedlik az Emagtol.
Az Alpin 5 3517-es, ugyhogy teljesen jo vetel volt
A CC+ nem tudom meg, mert csajom vette at, de kepek alapjan minden rendben, ez a szett megy is fel hetvegen az oroszlanyos verdara.
Ugyanitt A5 eladoPesten-fót-ujpest-ujpalota kornyeken tudtok jo gumist?
Multkor a KwikFitnel csinaltattam a Vaci uton,
mert ott is kifogtam 10k-ba a 195-os Hankukit tok veletlenul, lelkesek voltak a fiuk kikalapaltak a patkazott lemezfelnit is.
Az oreg szervizvezeto azert elfelejtett volna szolni ha nem veszem eszre kifele a plakaton, hogy naluk vasarolt gumikra 2k szerviz kupon is jar, na nembaj eljatszotta, hogy o errol nem tudott eddig.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LurkerSheik #23173 üzenetére
Római gumi, elit tyre?
-
Arcképgyáros
válasz molnarpeter #23169 üzenetére
Köszönöm.
-
senior tag
válasz molnarpeter #23175 üzenetére
Ranezek ezekre
ThxÚj S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Mi most az álláspont arról, hogy nyárra nyári gumit, télre meg 4 évszakosat? (mondjuk ne CC-t, ha már úgyis az a mondás, hogy a 4 évszakosak nyáriasított télik, a CC meg téliesített nyári)
rbalint88 megcsinálta?
Kezdek én is ezen gondolkozni, mivel havat én is ritkán látok, meg nem is szokott olyan előfordulni, hogy mindenáron el kell jutni A-ból B-be, ha esik, ha fúj. Télen 90%-ban pályán közlekedek, ahol ritkán van havas, jeges felület és akkor inkább a hideg de száraz, legfeljebb nedves aszfaltra optimalizálnék. -
veterán
válasz HussarF #23178 üzenetére
Nekem is vannak hasonló gondolataim. Bár én télit november vége és március eleje között (3-3,5, nagyon max. 4 hónapig) használok.
2 éve írtam emiatt a Michelinnek; felhívott egy hozzáértőnek tűnő szakember, és azt javasolta, hogy csak téli használatra maradjak a télinél. De ugye ők az inkább nyárra optimalizált CC-t gyártják.(Még van 6 mm a mostani, 2014-es téli szettemen.)
Szerk: Valószínű, hogy az Apollonál komolyabbat érdemes venni, vagy ha Apollo, akkor rendes télit.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HussarF #23178 üzenetére
Működését tekintve (tapadás) az enyhe telek miatt jobb választás - ha nem mész a hegyekbe. Nyáron a vezetési tréningen a fellocsolt műgyantán oktattam mindenkit (többiek nyárival nyomták). Mondjuk megnéztem volna ugyanezt egy olyan körben, ahol a többiek téli gumin vannak...
Kérdés, hogy anyagilag hogy jössz ki jobban... De ha van dedikált nyárid olcsóbb mellé egy dedikált téli.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #23178 üzenetére
Igen, nekem van ugy. Marcius/aprilistol oktoberig bridgestone re002 nyari, “telen” meg apollo negyevszakos. Ez igy nem rossz, de lehet egy kevesbe telies, aszfalton es vizen brillirozo teli jobb valasztas, ha van dedikalt nyarid. Foleg, ha jarsz sielni is, meg egyeb, rendes teli idojarassal biro orszagokat is latogatsz, nem csak itthon kozlekedsz az autoval. Olyan teszteket kellene keresni, amiben egzakt adatok vannak, nem szazalekosak es ugy kivalasztani egy szaraz es nedves aszfaltra optimalizalt gumit, mert lehet, hogy vegul teli lesz, olcsobban es jobb tulajdonsagokkal. Nyilvan erre ra kell szanni az idot
Azert nem bologatok egyertelmuen a quatrac 5 mellett, mert azert vizen vannak nala sokkal jobbak (ahogy az apollonal is, leven eleg kozeli rokonok), anszolut hasznalhato es jo kompromisszjm, ha nem lenne dedikalt nyarid, akkor kevesbe ervelnek ellene. Ar-ertekben eleg jo, szepen es sokara veszit tapadast melegben is, viszont valoszinuleg rendes teli korulmenyek kozott kesobb jarsz vele porul, mint egy cc-vel (bar a michelinnel tudnak, ha akarnak, lehet nem kritikus a kulonbseg). -
Cyrin
addikt
felkerültek a quatrac 5-ök a dodzsemre hátulra, a gumis azt mondta szerinte jobbak mint a goodyear.
a cégesre goodyeart rakattam, azzal meg vagyok elégedve, így téli-őszi körülmények között.
mivel nem volt nyári gumi egyik autóra sem, így sztem jobb választás volt egy 4 évszakos. tavasszal kapnak még kettőt-kettőt, és mission completed...
-
veterán
Az Ignis kerék kérdése eldőlt; ma vettem 4 db gyári* új 15" lemezfelnit ÉS 4 db gyári* új Ignis dísztárcsát; összesen fizettem 49600 Ft-ot, kaptam 10% kedvezményt. VW-hez ennyiért kb. 2 db gyári lemezfelnit VAGY 4 db gyári dísztárcsát kapok.
* = gyári új Maruti-Suzuki Genuine Parts. Az indiai ajánlott fogyasztói ára a dísztárcsának kb. 2000 Ft. [kép]Kérdés
Mivel a gyári fekete, 16-os aluk maradnak nyárra - tök jól néznek ki, a dísztárcsa is hasonló stílusú - így a lemezekre télit gondolok. Az autó keveset fog futni.
Mit javasoltok télire, olyant ami lassan öregszik? Kopásállóság másodlagos. 175/65R15Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
Hali!
Felnikről alig esik szó... Tudnátok mondani pár alu gyártót, amelyeket kerülni kell a gyenge portékájuk miatt? -
válasz Kornel #23185 üzenetére
225/50R17 a méret. Ez a teszt elég érdekes, nehezen tűnik hitelesnek. Mondjuk nem ártott volna, ha meghatározzák, hogy mekkora sebességről fékeztek, meg, hogy a handling alatt mit értenek. Annyi szűrhető le, hogy feltehetően valami pályán köridőt mértek. Azt sem ártott volna leríni, hogy hány °C-on csinálták a teszteket, hány °C-os aszfalttal.
De az egészben az a leghihetetlenebb, hogy ez alapján télen is a nyári egyik legjobb (ha azt nézzük, hogy akkor még garnitúrát sem kell váltogatni, akkor magasan a legjobb) választás, feltéve, hogy hóban kibírjuk, hogy nem kocsikázunk. Száraz körülmények között első fékútban, második handlingban, és nedves körülmények között is harmadik fékútban, de első handlingban a referencia (ami még lehet, hogy nem is valami minőségibb) nyári gumi....
LOL[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz HussarF #23188 üzenetére
Ez így is van.
A TC mérései is ezt támasztották alá.
Azért itthon gyakran van reggel mínusz, a héten -8 és -6 is volt errefelé, ilyenkor vannak félig lefagyott szakaszok is, illetve évente kétszer fél napra esik a hó is, tehát a csak nyári gumi télen emiatt felelőtlenség, szerintem.Ha minden igaz meg lehet ezt a tesztet is venni 1 💶 ellenében, nekem a 2016-os 205/55 r16 teszt van meg pdf-ben.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #23187 üzenetére
A Volvora? Facebookon és/vagy jófogáson és/vagy autoalkatresz.hu/felni-gumi oldalon keress gyári felnit rá. Volvora nem nagyon van szép, stílusban passzoló aftermarket felni. Vagy ha van is olyan áron, amitől elég határozottan lecsüccsensz. Esetleg AEZ-ket nézegess, azok elég jó ár-érték arányúak és még talán dizájnilag harmonizáló darabot is kifoghatsz belőle.
focvis: szerintem manapság kapható gumiból mindegy mit vesztek rá, úgyis 6 éves kora körül el fog öregedni. kérdezd meg gyárilag milyen télivel szerelik, lehet azzal jársz a legjobban. ahogy néztem, ebben a méretben hankook, kléber és nexen van értelmes áron, utána elég komoly progresszióval (5-6k) jön a dunlop, pirelli és még 2-3ezerrel drágább a michelin, conti. bevállalnék egy jó középkategóriát és eldobnám 6 évesen. a top gumi se fog elmenni dupla pénzért 12 évet...
+Kornél: Splashen pirelli volt a "gyári" szerelés, meg vagy hankook vagy kumho lett volna még a szalonból.
láttam én már gyári nexent is, octaviánHussarF: ez eddig is ismert dolog volt. ezért mondtam, hogy nézni kell nyárias téligumit is és négyévszakost is, aztán kimatekozni, hogy objektíve melyik tud többet szárazon és vízen. mert van olyan valójában négyévszakos gumi, amit téliként hirdetnek, meg ugye ott a nokian weatherproof, ami a téli mezőny nagy részét is elveri téli körülmények között, de egy itthoni nyáron nem szívesen hagynám az autón.
nálunk szerintem a cc (nyárias), goodyear vector (picit téliesebb), quatrac/apollo/kléber/bfgoodrich (egész évben középszar) közül érdemes választani egész évre fennhagyós guminak, mérlegelve, hogy mire van inkább szükséged.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Mennyi volt amúgy a CC akcióban most?
Rbalint: nincs olyan hogy gyári téli, a japán gumikat erőltetik a kereskedők rájuk, ez valami fétis náluk.
Yokohama hagyján, de láttam már "gyári" Falkent is.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
- Milyen autót vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...