-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Az tök oké kopás szempontjából. Nekem a CC is kb hasonlóan kopik, (10k km után -0,5 mm jött le).
Am milyen autó ez amin ilyen "remek" méret van?
Mondjuk nálam is ejtve lett a gyári 215/55R16 méret és ment fel a 205/55R16.i-sti: Tök felesleges a W indexű.
#nincsbennetarcsi
-
-
MODERÁTOR
Üdv!
185/65 R15 méretben melyik az ajánlott nyári gumi?
Köszönöm!
20 éve a Prohardveren
-
Tomics
addikt
válasz K Norbi #24402 üzenetére
Akkor arra várhatok egy darabig. Felénk másfél éve felmérték és bekarikázgatták a kátyúkat, azóta úgy van. 2018-ra ígérték az újraaszfaltozást, kíváncsi leszek mi lesz belőle. Az egyik sáv olyan, hogy ha jönnek szembe meg kell állni hogy ne törjön a tengely. tavalyi hír, azóta is így van. kiraktak egy-két 60-as és veszélyjelző táblát azt csókolom
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
beci
őstag
Sziasztok.
Adott egy 205/55/16 gumi ami jelenleg 6.5/16 felnin van.
Ez jo 7/16-os felnire is?Van hatranya ha atrakom?Esztetika,menettulajdonsagok....[ Szerkesztve ]
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, a 7" széles 16-os felnire is rámegy. Kicsit jobban fog feszülni a gumi, szebb kiállása lesz de alapvetően mást nem befolyásol.
mod:
odrif: Ha nem a prémium szint a cél akkor a Barum Brilantis 2, a Firestone RoadHawk egy picit feljebb meg a Hankook K435.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
beci
őstag
Köszönöm Mindenkinek.
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Carvus
senior tag
Lassan rendelni kellene a nyári gumit egy 2010-es 8gen 1.8 Honda Civic-ről lenne szó, hétközben nagyrészt városi használat, havonta 2-3 alkalommal autópálya 3-400km.
225/45 R17
Jelöltek:
Michelin Pilot Sport 4 ~31k
Continental PremiumContact 6 ~29k
Hankook Ventus Prime 3 K125 ~25kBónusz: Firestone Roadhawk ~21k
Tudom hogy sport gumik jobban kopnak, de egy 3-max 4 évet csak elmennek..
Alapból PS4 felé hajlottam, de VP3-ról is jókat írnak, illetve mostani teszten jól szerepelt a Firestone is(volt már téli WinterHawk 3, az meglepően jól szerepelt..
Michelinből van mindenféle variáció 91V, 91Y, 94Y, 94W...XL? Kell az XL kivitel, tartósabb lehet valamelyik kiadás? Nyilván nem szeretnék tartósan 240 és 300-al se menni..Ti melyiket vennétek? Esetleg más jelölt?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Carvus #24423 üzenetére
1.8-as Civic nem az a kategória amire érdemes PS4-t venni (főleg ha a hatchback-van abba elég buta a hátsó futómű, nem a gumi lesz a szűk keresztmetszet). A tartósságról meg annyit, hogy a Conti PC5 nekem 2 szezon alatt elkopott az 1.8 TSI-n.
Hankook vagy a Firestone elég lesz szvsz. Esetleg a Bridgestone T001 is jó választás lehet még.
mod:
Nem kell magas sebesség indexes sem XL-es. Azoknak merevebb az oldalfala ugyan de köznapi használatra felesleges a felárát kifzetni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hun005a
tag
Nézegetem ezt a Nexen gumit,vélemények esetleg?
Teszteket is olvasgattam de nem jutottam előrébb.
Sőt olyan cikket is hogy pl az ADAC tesztek sem igazán mérvadóak.
Több oldal is az olcsó kategóriába sorolja pedig néhány nagy autógyárnak is hivatalos beszállítója.
Gondolom ez nem azt jelenti hogy olcsó húsnak híg a leve
-
BigBlackDog
veterán
Egyébként esküdni mernék, hogy a Volvón jobban tapadnak a friss CC+-ok, gyorsításnál, fékezésnél és kanyarban száraz, illetve nedves felületen i, mint az UFO Kuvikon a szintén friss Dunlop SP SportMaxx RT2 pacskerek. Előfordulhat, hogy ennyire számít a futómű? Civicen durvább gyorsításnál folyamatosan "ugrált" az eleje, gyorsabb kanyarban meg mászott ki az orra. Nem hinném, hogy ennyivel jobb gumi lenne a CC+ a SportMaxxhoz képest.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hun005a #24425 üzenetére
Nexen-el nincs tapasztalatom de általánosságban:
Autós közönségszavazást valóban meghamisítottak az ADAC-nál de a gumitesztjeik azért rendben vannak.
Azok sokszor egyedi gyártói specifikációjú gumik, többnyire más a keverékük, profilmélységük sőt akár a mintázatuk is mint az általános verzióké.
mod:
BBD: Rengeteg minden befolyásolja nem csak maga a felfüggesztés. Pl a súlyeloszlás, a Kuviknak nagyon könnyű a háta mert a tank és a motor is az első tengelyhez van közel (ebben sokkal erősebb a sedan nem csak a jobb futómű miatt hanem mert hátul van a tank), na most ugye orrtolósra kell hangolni a kocsit ezért hamar elkezdi tolni az orrát, hogy ne legyen meglepi az elkönnyülő/kitörő háta miatt.
A Volvonál azért ott lötyög hátul 60-70 liter gázolaj, meg a jó nehéz akksi is ott figyel a hátsó tengelynél ami sokkal jobb mechanikai tapadást ad a hátsókerekeknek.
De valóban alapvetően a felfüggesztés milyensége a meghatározó.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Norbika88
senior tag
Üdv!
Adott egy 1.4 es mk1 es fóka.
Nyári gumi vásárlás előtt állok.
Az alábbi gumik jöttek szóba:
[link]
Uniroyal esetleg?
Téliben a Hankook meggyőzött.Köszönöm
-
szőröscica
addikt
Jo lesz Amperara a CC szerintetek? A felhasznalasom napi 60kmingazas Budapesten es a nullason, illetve havonta 1-1 ut Miskolcra/Szegedre.
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #24439 üzenetére
Simán.
Milyen méret kell rá?
Egyébként egyszer megnéznék egy ilyen gépetEgyébként ugyanilyen felhasználás nálam, csak napi 40 km M0, Kleberrel is 100%-osan elégedett vagyok (ősszel és télen, nyár még kérdőjel).
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #24439 üzenetére
Először az ampera legyen jó én egyébként azon az autón lehet maradnék a két külön szettnél, mert egy 1700kilós teknőről beszélünk, ami legalább jó drága is. Saint is megszenvedett vele téli körülmények között, pedig téli gumi volt rajta (igaz kopott).
Ha nem akarsz menni vele síelni, akkor jó lehet a négyévszakos, de szerintem -ha megvan az autó-, akkor várj egy picit, hogy Kornélnak legyen tapasztalata a Kléber négyévszakossal nyáron is, mert jelentősen olcsóbb a CC-nél és télen jól működött. -
szőröscica
addikt
válasz rbalint88 #24442 üzenetére
Egyelore gyorsabban cserelgetem az autokat, mint az abroncsokat. megint felgumizni teli-nyari szettel, kulon felnivel egy vagyon. Akkor mar inkabb negyevszakos a dragabbik fajtabol.
Hetvegere nem lesz auto, de remelem, hogy jovo heten kedden kiderul, hogy melyiket veszem meg. A kiszemeltek megvannak, van, amit mar vezettem is, szombaton megnezem a tobbit, kivalasztom a legszimpatikusabbat, es megy kedden az atvizsgalasra. Ha minden ok, megveszem. Csak nincs magyar rencccam mindegyiken, igy elhuzodhat par nappal.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #24439 üzenetére
185 ló és 400 nyúlmókus mellett teljesen használható a CC+. Egyedül hóban, ívekben kell odafigyelni, hogy ne állat módjára menj (szeret oldalirányba elmászni havas felületen), de szárazon, vízen semmi hátrányát nem éreztem eddig.
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #24443 üzenetére
Enyém is pont 215/55 R17.
Ha gondolod mehetsz egy kört a Kleber-el, vagy beülsz jobb 1-be.
Michelin CC 200-210k, Kleber quadrexer 2 ~150k, Vredestein quatrac 5 160-170k, és már van Apollo is, az 120-130 között megvan.Én a sokat emlegetett autobild teszt alapján (megvan pdf-ben ha kell) választottam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #24444 üzenetére
Hóban a Subival is mászik tempósan ívet autózva, amúgy perfekt gumi. Vízen fossá alázza a TS850-et.
#nincsbennetarcsi
-
hun005a
tag
A gumikeresőkben a felniátmérő után lévő C mit jelent?
[ Szerkesztve ]
-
Carvus
senior tag
Köszi Neked és a többieknek is az ajánlásokat, akkor Michelin kilőve, de cserébe Hankook terén még jobban összezavartatok..
Egyébként a merevebb oldalfalú nem hogy feláras, de van ahol még 2-3k-al olcsóbb mint a sima! Valszeg régebbi DOT azért lehet nem?
Egyenlőre Firestone felé hajlok, anno téli WinterHawk 3 már egyszer jól bevált!