- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
Soz, villamoson nem volt túl kényelmes az írás Egyébként igen. A corvinban 20e/kerék a felújítás görgőzéssel, nem 20e a görgőzés.... szerintem még 1x megyek oda, akkor is hogy elhozzam azokat.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
palja
friss újonc
Sziasztok,
abban kérem a tanácsotokat, hogy hétvégén Szlovákiába utazom a hegyekbe (max. 1200-1300 méterre megyek autóval). Jelenleg a téli gumik vannak fent.
A problémámat az okozza, hogy tipikusan a 4 évszakos gumik komfortzónájában lesz az időjárás. Olyan nekem meg nincs. Csak téli vagy nyári.Itthon pénteken és vasárnap délután 19 fok körül lesz a hőmérséklet (ekkor leszek itthon). Odakint szombaton, vasárnap 6 (reggel) -16 (este) fok, kisebb eső az egyik nap. Ilyen hőmérsékleti körülmények között, ezekben az időszakokban fogom használni az autót.
Mit javasoltok? Maradjon a téli gumi még erre a hétvégére vagy cseréljem nyárira és azzal menjek ki. Melyikkel vállalok kisebb kockázatot.
ui. mindkét gumi vadiúj, a téli az első szezonját futotta (Hankook RS3), a nyári meg vadiúj (Turanza T005).
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Olyan kérdésem lenne, hogy aközt, hogy:
- veszek egy ET30 felnit
vagy pedig
- veszek egy ET50 felnit meg egy 20mm-es nyomtávszélesítőt
van BÁRMILYEN különbség, vagy optikailag, és minden műszaki szempontból a kettő egyenértékű? Gondolok itt pl a kerékcsapágyak kopására, menettulajdonság, tartósság, stb. A számok csak tájékoztató jellegűek, csak matematikai célt szolgálnak.
Illetve még azon gondolkoztam, hogy ha az ET csökkentés/nyomtávszélesítés ennyire káros a futóműre nézve, akkor mindenképp érdemesebb inkább a gumihoz való lehető legszélesebb felnit használni, ha az a cél, hogy a felni külső síkja minél kijjebb legyen, hogy jól nézzen ki.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
Gumiabroncs vásárlás előtt állok. A helyi gumisnál 2 féle kapható az adott méretben. Mindenképpen szeretném náluk vásárolni, így az online rendelést kizárnám ebben az esetben.Az egyik Apollo Aspire 4G XL lenne, a másik pedig biztos hogy Pirelli (vagy Powergy XL, vagy pedig CINTURATO P7, nem emlékszem sajnos hogy melyik. )
Én laikusként az Apollora teszem le a voksom. A Pirellikről nem túl sok jót hallottam az utóbbi időben.
Árban a Pirelli 45k/db, az Apollo 50k/db. Természetesen újak.Szerintetek melyik lenne a jobb választás, melyik hajlamos kevésbé a megcsúszásra nedvesebb úton?
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz grizlisandor #56510 üzenetére
Dobozon van egy hölgy. Ő szokta csinálni.
-
Balcsix
senior tag
válasz yodamester10 #56513 üzenetére
235/45 R18, 2011-es 2.2 TDCi Mk4 Ford Mondeo kombi, 200 LE.
Köszönöm! Ha úgy lenne én is inkább például a Continentalt venném, de volt már negatív tapasztalatom gumi rendeléssel, illetve mivel jó ismerős a gumis, kicsit hülyén is jönne ki a szituáció, ha nem ott vásárolnám meg, főleg így, hogy már érdeklődtem náluk, stb...
#56515focvis
Köszi neked is! Van esetleg személyes tapasztalatod Pirellivel? Ha igen, számodra mennyire vált be?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rasotamas #56517 üzenetére
Nem használtam még nyomtávszélesítőt, logikusan közelítve a kérdésre, közel egyenértékűnek tűnik számomra. (Kisebb ET-s felni valamivel jobb szvsz.)
Van olyan megoldás is, hogy egy garnitúra csavar rögzíti a nyomtávszélesítőt az agyhoz, egy másik a felnit a nyomtávszélesítőhöz.
-
yodamester10
őstag
válasz Balcsix #56516 üzenetére
Én Michelin pilot sport 4 en gurulok,és a kedvenc gumisom nem tudott rendelni mert nincs szerződésben velük,ezért megrendeltem máshonnan de náluk rakattam fel Ez ne szabjon határt ezt neki is be kell látnia.Amúgy nem sok rá a 235-ös gumi?Az enyémen gyárilag csak 225 van 204hp.
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Holnap felkerülnek a felnik...majd teszek be képet
Marso amúgy, remélem nem cseszik elSzakmai kérdések csak a fórumban...
-
realist
őstag
-
Balcsix
senior tag
válasz yodamester10 #56519 üzenetére
Értem. Akkor valószínűleg én is így teszek! Köszönöm mégegyszer a tippet!
Illetve gyári méret a 235/45 R18.#56527Qru
Köszönöm!
Így hogy már többen is írtátok, akkor valószínűleg a Pirelli marad akkor, nem variálok.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz rasotamas #56508 üzenetére
Anno én is körüljártam a témát, mert Piros hátsó kerekei elbírnának egy nyomtávszélesítőt.
A nyomtávszélesítő extra terhelést jelent a kerékcsapágyakra, futóműalkatrészekre; a nyomtávszélesítő beépítése után ajánlott egy futóműállítás.(#56512) Morris:
Köszi, jegyzetelek. -
Teasüti
nagyúr
Úgy is, hogy az effektív ET érték nem változik? Elvileg a geometria ugyanaz, csak van egy hangyányi extra súly. Ráadásul túl sok inercia sincs a kerékagyon.
-
veterán
válasz Teasüti #56534 üzenetére
Márhogy úgy érted, a gyári méreted mondjuk ET40, te veszel egy ET50 felnit meg aláraksz egy 10mm nyomtávszélesítőt?
Viszont ezesetben a terhelés nem változik, ugye?
És az kilátszik?
És ezért is szólnak, akkor is, ha nálam a COC papír a gyári ET értékkel és a felnire is rá van írva, hogy több[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Teasüti
nagyúr
Mennyiben más az a terhelés, mint ami két eltérő méretű gyári kerék között lenne?
Mondjuk egy 17 kg gyári 15" és 23 kg gyári 17" között? Szerintem ehhez mérten egy könnyített alu alátét elhanyagolható. Meg az is, hogy a kerék belseje 10 mm-rel kijjebb van (alátétezve).
Régen volt már mechanika tárgyam, de így halvány mérnöki tanulmányaimra visszagondolva nem látok itt nagy bajt.Persze ha van erről kézzel fogható adat, azt tőled is szívesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rasotamas #56537 üzenetére
Fogalmam sincs a hazai szabályozásról. Annyit tudok, hogy úgy általánosan nem illegális így Európa szinten.
De kell-e vmi tanúsítvány odahaza erről, passz...Én csupán logikából és mechanikából kiindulva nem gondolom, hogy megváltozik az igénybevétel iránya vagy jellege a kerékcsapágyra nézve. A futómű geometria elvileg nem változik. A rugózatlan tömeg és így a terhelés az változik valamelyest, de az egy nagyobb felnivel még többet változik és azzal meg senkinek nincs problémája.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rasotamas #56545 üzenetére
Ha a futófelület ugyanott van? A nyomtáv nem változik? A kocsi tömege ugyanakkora erőkarral van felfüggesztve? A futómű geometriája nem változik? Amúgy a kerékcsapágyak radiaxiálisak. Most ha pár fokot el is tolódik az axiális komponens - mert mondjuk az ET50 felni súlypontja kijjebb van mint az ET40-esé -, attól még nem fog kikönyökölni neked a csapágy.
Továbbra is tartom, hogy ha nem okoz problémát feldobni egy több kilóval nagyobb felnit egy kocsira (aminek a tömege ráadásul a kerületén összpontosul, ahol a legnagyobb az inercia), akkor talán elvisel pár száz gramm alátétet is, ha geometria változás nincs.Amúgy is így belegondolva egy kerékcsapágy cseréje nem akkora nagy összeg, hogy emiatt leverne a víz. A csapágy maga olcsó, a munka meg kb egy szervizóra díja. Ha embereket nem izgatja a kerékcsapágy a nagy felni, peres gumi kombó esetén, akkor ezen miért akadunk fent?
Engem jobban foglalkoztatott éppen a start/stop rendszer egy másik topikban, hogy mennyire probléma az egy indítómotornak ha mondjuk 10x annyit jár, mint nélküle? Egy indítómotort kicserélni már azért nem annyira olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rasotamas #56548 üzenetére
Jah, nem az volt a kérdésed?
Nekem is aktuális kérdés. Én 8 mm-est nézek majd, ha szükség lenne rá. Ehhez elég a hosszabb kerékcsavar, alig észrevehető különbség lesz csak. Még a pogi árával is majd 60 ronggyal beljebb leszek, mintha új felnit vennék gyári méretben. Na jó, talán egy flakon festéket még leszámolok belőle.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #56546 üzenetére
Öhm, tudod hogy manapság (hátul) egybe van a tárcsa, abs gyűrű, kerékcsapágy, és nem egy óra a csere? Plusz persze betét, futómű csekk, esetleg diag ha elektronikus kézifékes - ami miatt otthon nem tudod megcsináni, nem elég egy olcsó visszatekerő.
Németeknél/osztrákoknál ez 1000€ (volt 3-5 éve), így a tizensokéves autókat volt hogy jelképes áron lehetett behozni, és még féláron meg lehetett itthon csinálni.Esetedben nem lesz plusz terhelés, jaja.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest