- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz tasiadam #56751 üzenetére
F Astra-n és Almera-n voltak olyanok. Első két évben nagyon elégedett voltam velük, de utána 100km/h felett éreztem, hogy nyúlik, csúszik az autó. Körforgalomban, nedves úton, kis tempónál is néha elment az alulkormányzott autó fara, és csak gázadással tudtam visszahozni a padka irányából. A kormány jó partner volt, mert nem voltak túlszervózva és volt visszajelzés. Nyáriban a Kinergy Eco2 és a VP3 is jó volt, sőt a VP3 sokkal jobban tapadt, mint a Primacy 3. Valahogy a téli nem sikerült olyan jól. A VP4-re viszont panaszkodott a gumis, mert abból már többet visszahoztak félévesen szálszakadással, viszont VP3-mal semmi baja nem volt. Emiatt inkább Nexen-t választottam, mert arról mostanában csak jókat hallok ebben a büdzsé kategóriában.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
Rick4
félisten
Ezt gumiméretet tervezem venni, van valami tapasztalat, ennyire lehet ez még komfortos?
Tudom, sokmindentől függ, autó tömeg, felni széleség, guminyomás, de hátha van valami érdemi tapasztalatod!Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
225/45 R18 szerintem teljesen komfortos, mondom ezt úgy, hogy a laguna 3 futóműve alapból nagyon kemény. Ez még pont az a méret, amire nagyon figyelni sem kell, hogy min mész át - mibe mész bele, de lehet vele kanyarogni is.
Most a másikon 245/45 R18 van ez már nekem "imbolygós" érzést nyújt.
A nyári 245/35 R20, természetesen ehhez képest is komfortosabb a 225/45 R18.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Rick4
félisten
Ez egy 2014-es C4 Grand Picasso 2.0 HDI, aminek a futóműve nekem pl egy rossz szekér kategória például a kis 15-ös Transit Connect-emhez képest, ami bitang jó...
Nem is rugózik túl jól, mert puha, lötyögős, de legalább a keresztbordákon hangos, és el is dobja a hátulját oldalra, de minden másban pont megfelel, ennyivel próbálom javítani a dolgot, sőt, most még a sportrugó szett is felmerült, ha ez a méretálváltás nem oldja meg a dolgot...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MC Pite
veterán
Azaz növeled a rugózatlan tömeget, rugó ugyanolyan lesz, de az elpattogás rosszabb.
Én ezért is ragaszkodtam a rövid verzióhoz.
Én komfortosabb, halkabb irányba mentem inkább, Primacy 4 lett (205/55R17ben a gyári kerékre). Az 5 éves XL-esekhez képest mintha ledobott volna pár mázsát az autó ezekkel a papucsokkal .
Vannak még zajcsillapító habos gumik is, ami ekkora méretben megfontolandó lehet (nyilván zajosabb, plusz a Sportcontact még hangosabb mint a PC).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Teasüti
nagyúr
Használ itt vki kerék kiegyensúlyozásra gumiba helyezett golyós megoldást? Balancing beads néven ismert angolul. Vannak tapasztalatok?
-
vzsryl
nagyúr
A friss tesztek annyira nem érdekelnek, inkább bevált típusokban gondolkodom. A Krisalp már legalább egy évtizede tud egy erős közepes szintet. Nekem ennyi elég.
btw. első tengelyre rakta a gumis a a Nexen-t. Mindig hajtott kerékre rakják a jobb gumit. De ezt én is így tudtam.
A bal első téliben volt egy csavar és lassú defektet nyomott, szóval viszonylag puhácskán, de még épségben legurulta az utolsó útját a 10+ éves Debica Frigo.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #56759 üzenetére
Azt persze értem, hogy mi történik, de a lötyögésen jobban szeretnék javítani, mint a pattogáson, egyszerre mindkettő úgyse fog menni, ez ilyen, de nem is arra vettem az autót, hogy nonstop menjen, ha valamelyik másik szervizben van, vagy a tervezett eladás összejön, ne maradjunk egy pót- kocsi nélkül... Szóval annyira nem számít, csak próbálkozom a megoldást megtalálni.
Egyébként a gyári mérettel is elpattogott, amit még 2018-ban vettem az 149 ezer km-rel rosszabb futóműves volt, mint az előző Seat Alhambrám, ráadásul a haverom 5000km-es cactus-a, meg a 40 ezer km-es ds5-öse (aminek a futóműve azonos az enyémmel) az m1-esen olyan szinten pattogott, hogy borzalom....
Szóval nem egy nagy szám technikailag, vagy az, de elrontottak valamit...Egyébként ezen a vonalon végig menve tegnap este felmerült a 19-es felni lehetősége is, a 235/45R19 gumik nem annyival drágábbak, mint a 18-asok, talán egy +100-ast vinne el a négy gumi.
Van értelme ekkora méretre váltani? Fizikálisan a gyári 17-es méret is jó volt, a gyári 7" széles felnit cseréltem 7.5" szélesre, a 205/55R17-es gumit cseréltem 225/50R17-re. Kanyar és fékhatás szuper lett vele, hogy hogy néz ki, az másodlagos, pláne bent ülve, de nem akarok plusz kockázatot vállalni egy kátyúba hajtással sem, nem tudom, ezek a 19-es gumik az Y sebességindexszel mennyire bírhatják jobban az ilyesmit. Emlékszem, pár éve fogtam egy jobb Michelint, és megdöbbentő volt, hogy mennyire semmilyen az oldalfal, kb mint egy kétnapos szottyadt pita..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Teasüti
nagyúr
YouTube-on is csak US videók vannak és azok is többnyire bazi nagy pickup-oknál bütykös gumival, szóval nem annyira mérvadó hétköznapi európai on-road gumival.
Arrafelé elég vegyes vélemények vannak úgy tűnik. Van akinek bevált, van aki köpköd rá.Gondoltam kipróbálom mert a gumis így, hogy nem volt hajlandó átszerelni a használt gumikat (kizárólag újat tesznek csak fel), kézzel tettem át őket. Nem is akarok most gumikat látni néhány évig három szett felrakása után. Viszont egyszerűbb lett volna beleönteni egy marék BB Airsoft golyót, mint levinni kiegyensúlyoztatni.
Érdekesség:
Citroen gyári 17-es kereke a Cactus-on 20,1 kg gumival.
205/55 r16 Michelin CC2 16-os lemezfelnin 15,5 kg-nál megáll.
MC Pite
Én is fémszínűt kaptam, de legalább nem kívülre tették.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #56770 üzenetére
Összegezzük a tényeket:
Egy felninél nem csak a súly a döntő, hanem pl a szélesség is, feltettél egy kisebb átmérőjű, keskenyebb felnit, ahol nyilvánvalóan más méretű, más szélességű gumi lesz rárakható, emiatt viszont ugyanannak az autónak teljesen más kanyarodási és fékezési tulajdonságai lesznek, simán lehet 1 méterrel több a fékút, ami egy rossz helyzetben akár GTK is lehet, cserébe van 4x 4.6 kg előnyöd a mérlegen..Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Gyárilag specifikált méret. Nem tudom a "keskenyebbet" honnan veszed. Csak átmérőben kisebb a felni. Szélesség, ET mind stimmel.
A gyárilag szerelt 205/50R17 6.5Jx17 ET20, valamint a 205/55R16 6.5Jx16 ET20 is OE méret katalógus szerint.
Elvileg ez így fasza kell legyen.#56771Qru
Van ennél könnyebb konfiguráció?
Talán a kovácsolt 15"-os alu 65 magas gumikkal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ha lehet hinni annak, hogy a forgó tömegen van egy 1,3-3x szorzó az inercia miatt; függően a kerék tömegének eloszlása szerint, ahol a 3x a külső kerületen van (nehezebb gumi, könnyebb gumi), az 1,3 állítólag az átlaga az egész kerékre nézve (nehezebb felni, könnyebb felni)... Akkor azért a cirka 20 kg könnyítés a forgó tömegen már lehet meglátszik a fogyasztásban is. Talán nem egészen ér fel annyival, mintha beültetnék egy 150 centis csajt magam mellé (A Covid időszak nagyon meglátszik a lányokon, lol), de a sok szemetet biztos ellensúlyozza a csomagtartóban.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #56773 üzenetére
Ritkán szokott egy autóra ugyanolyan széles lenni a lemezfelni és az alufelni, pláne ha az alu még egy mérettel nagyobb is... Ebben az esetben tényleg lehet, hogy nem lesz szélesség csökkenés, így ugye az a negatív hatás le is húzható a listáról.
Ilyen számításokban nem vagyok otthon, de nekem ezek a kerekek fejben inkább egy lendkerékhez hasonlítanak tehát ha egyszer felgyorsítottál az adott sebességre, akkor már mindegy, onnan csak a szélesebb gumik nagyobb tapadása ront a fogyasztáson, de simán lehet, hogy neked van igazad az átmérővel kapcsolatban is.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Azt nem tudom mi a szokás. Nem hiszem, hogy megkülönböztetik az acélt és alut a méretszabvány szerint. Én felcsaptam a katalógust, megnéztem milyen méret kell nekem és rendeltem egy olyat. Mellesleg a rendelt felnit is Citroen C3-C4 Cactus kerékként árulják, ha a méretszabványnak ne hinne vki.
Használtan sajnos nem találtam semmi jót; így arról letettem. Vannak 6.5J széles felnik, elég sok is. Viszont ET20 az nagyon új. Az nincs használtan. Pláne acél, amivel már nem is szerelnek, csak munkás autókat. ET28 az relatíve gyakori. Ezek esnek le a Citroen és Peugeot többségéről. ET18 is még jó lenne egy az egyben (régi Citroen kerekek), de az meg nagyon ritka és megette a rozsda az összeset. De amúgy a 6.5J szélesség ami nekem kell, az elég általánosan elérhető a piacon. Nem értem mi okozza a zavart.Menet közben nem csak inercia hat a kerékre, hanem a giroszkopikus hatás is.
Miközben a kocsi egyenes vonalon egyenletesen halad és megtesz közben adott utat, addig a kerék kerületének egy tetszőleges pontja nem párhuzamosan halad ezzel az úttal, hanem közben van egy merőleges irányú komponense is, amin oszcillál le-fel.
Emiatt a kerék egy adott pontja hosszabb utat tesz meg, mint a kocsi kasztnija. Ez energiába kerül - nem csak gyorsítás közben -, amin van egy szorzó a nem forgó tömeghez képest. Innen ered az az ökölszabály, hogy a forgó tömeg nehezebb, mint a "normál" tömeg.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #56777 üzenetére
Hmm, értem, hogy inercia, meg hogy giroszkópikus hatás, de ez nekem elég távoli dolog, egyszer elmondták egy tanórán, és azóta nem találkoztam vele...
Zavar nincs, csak a tény hogy ritkán fordul elő, hogy az alufelni ugyanarra az autóra nagyobb méretben is a lemezfelnivel azonos szélsességű.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Katalógus szerint semmilyen méret nem változik az átmérőn kívül.
Szélességre ugyanakkora kell 15-től 18-ig erre a kocsira.Gumiméret változik csak számottevően. 16 és 17 ugyanolyan széles ugyan, csak a magasság más. Kalkulátor szerint van kb 5 mm diffi átmérőben. Ez durván 3-4% eltérés. Ennyivel több kerül az órába, na bumm.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Úgy érted más kocsiknál jelentős különbségek vannak a méretek között? Értem. Akkor innen ered a feltételezés, hogy biztos keskenyebbet tettem fel és ujjuj.
De akkor sem értem a gondolatmenetet, hisz ha más kocsiknál az a módi, hogy a ksiebb felni keskenyebb is egyben, akkor a logika szerint a keskenyebbnek kell jónak lennie specifikáció szerint. Már ami a menettulajdonságokat illeti. -
F_Zolee
veterán
Megcseréltem a tengelyeken a kereketek végre. Meg is lett a gyümölcse. [kép]
-
Rick4
félisten
Alu mindig szélesebb, mint a gyári lemez, nyilván lesz átfedés, de a teljes halmazt nézve a metszésen túli nagyobb rész pont erről szól!
A dolog lényege a lemezfelninél a kisebb átmérő, amihez kisebb szélesség társul, arra pedig kisebb gumi megy, így jön össze az olcsóság, ami a gyártónak 300 ezer autónál elég szép összeg, ráadásul a fogyasztási teszteken a kisebb gumikkal simán megy a kevesebb fogyi, te se láttál még autót a katalógusadat mennyiséget fogyasztani szélesebb- nagyobb kerékkel...[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Lehet nem fogalmaztam pontosan, de nem az azonos kerékátmérőre gondoltam, hanem a választékra a legkisebb felnitől a legnagyobbig. Amíg egy alap méret egy autóra 16, de vannak gyárilag is nagyobb rendelhető méretek, ahogy felfelé haladunk átmérőben, úgy szűnnek meg a lemezfelnik, és kerülnek többségbe az alufelnik.
Úgy néz ki, megvan a tuti nálam, most már végképp fix irány a 19-es gyári felni 225/40R19-es gumikkal.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
És akkor következő xopásfaktor: A kinézett 225/40R19-ből a conti nem gyárt seal-es kivitelt. Egyszerűen semmi sem elérhető, 3 kilóért sincs. Már ott tartok, hogy veszek rá 100-ért egy taurus szettet...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MC Pite
veterán
Dehogyis szélesebb az alu mint a lemez.
Nagyobb méretnél igen, azonos méretnél nem szélesebb.
Pl 16"on mindkettő 6,5"-os.Malomkerékkel szerintem az is romlani fog a Picasson amiben most jó, de majd meglátod milyen.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tboldi
nagyúr
válasz csomi1977 #56789 üzenetére
Tegnap fedeztem fel, hogy megnyomták a küszöbömet, a gumisnál tett látogatásom előtt nem volt olyan. Szerencsére oldalról nem feltűnő, de alulról, szerelőaknából nézve igenis. Én mint fizető kuncsaft elvárnám, hogy ne tegyen kárt az autómban, és tudja, hogy beljebb kell helyeznie az emelőt.
Persze utólag már hiába mennék vissza reklamálni, bizonyítani sem tudom, hogy nem volt ott horpadás. Meg valamilyen szinten az én hibám is, hogy nem figyeltem jobban. Azt viszont még aznap észrevettem, hogy a felnik is horzsoltabbak lettek, mint voltak, de ezt megint csak nem tudom bizonyítani.Mondjuk autószerelő szakmával nekem elvileg képesnek kell lennem gumizni is, ha lenne mivel, meg is tenném valószínűleg.
szerk.: Azon már fel sem akadok, hogy a súlyokat sem sikerült a felni peremével párhuzamosan felragasztani. Rázni végül is nem ráz.
szerk. 2: Ha van egy gumisod, aki kifogástalanul dolgozik, akkor azt jól becsüld meg, mert nem biztos, hogy találsz még egy hasonlót, ha pedig te magad lennél gumis, és igényes vagy a saját munkádra, akkor meg ne vedd magadra ezt az inget, inkább érezd magad megtisztelve.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Ha van jó nagy hülyeség, akkor ez az lenne
Normális 17es sokkal többer ér, mint egy tré 19-es.
tboldi: Sajna ez nem ritka. Ezért se járok lehetőség szerint csúcsban a gumishoz, fáradtak, plusz az inasok még trehányabbak.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest