-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
185/60 R14-ben mi a legjobb nyári (vagy legoptimálisabb) választás.
Sógornak kéne egy szett nyári gumma. -
rgeorge
addikt
Üdvözlet! 19 éves, évi pár ezer km-t futó autóra nagyon gáz a sumitomo gumi (185/65R14)?
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
TFSi
őstag
válasz rgeorge #56255 üzenetére
Akkor miért nem inkább egy középkategóriás négyévszakosban gondolkodsz? A Sumitomo egy budget, Európában bizonytalan márka. Egyébként maga a Sumitomo csoport gyártja a Falken gumikat is. Az egy megbízható márka.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
nuke7
veterán
Csak szeretném írni, hogy nekünk a nexen 195/55R16 nagyon bejött, felraktuk és nagyon elégedettek vagyunk vele esőben és szárazon is. Köszi!
(szereléssel együtt, régi gumi leadással megvolt az egész 140körül)
Viszonyítás alap matador sibir snow és firestone nyári (asszem roadhawk)... szerintem mindkettőnél jobb, bár hóban még nem próbáltuk...https://youtube.com/user/nuke7
-
válasz rgeorge #56255 üzenetére
Vegyél rá egy 4 évszakos Nexen-t vagy Hankook-ot azzal nem lősz melllé.
Én most vettem ugyanebben a méretben egy Hankook 4 évszakost a 25 éves kocsimra, ami szintén évi pár 1000km-t fut de tök mind1 milyen idős a kocsi ha meg kell állni...
Csak a kiváncsiság miatt Hankook-ot, mert a Nexen maximálisan bevált 5 évig. Most már észrevettem, hogy nem olyan mint új korában.
Nexen kb. 4k/db az általad írt gumihoz képest de a téli gumi kérdés is letudva.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fant0mi #56262 üzenetére
Lehet, rémisztő volt a fotóm, így vettem azt az autót.
Ha sózás (NaCl vagy CaCl2) után lemosod a felnit, vélhetően nem lesz semmi baja.Nem vagyok a 4S gumik barátja, bár télre el tudom képzelni. Illetve apámnak (78) azt tervezek venni ha elkopik a jelenlegi nyári vagy téli szettje, abból viszont csak a legjobbat (jelenleg CC2).
-
csaba1203
addikt
Nekem is Nexen 4 évszakost ajánlott a gumiszerelőm és meg is rendelte őket....
Remélem beválnak és a következő 5 évre letudva a gumi téma nálam.
Ezeket a Dunlop gumikat viszont szívem szerint visszaküldeném a gyárba.
Rossz belegondolni ha valaki durrdefektet kap velük mi történik olyankor és kire megy a mutogatás? -
[CS]Blade2
addikt
Nexen nfera primus nyári eddig nekem jónak tűnik így pár 100km után. Erre is számítottam, úgy néz ki ez is hasonló, mint a Hankook Ventus, hogy újonnan nagyon puha, nagyon jól tapad, gyakorlatilag kategóriáját meghazudtolja, és később fog csak kijönni, hogy ez nem a top-top cucc, gyorsabb kopáson, gyorsabb romláson, öregedésen, stb.
-
Qru
MODERÁTOR
-
fant0mi
addikt
válasz focvis #56264 üzenetére
Igen, nem akarok így járni.
Nem mosogatom a felniket télen külön egy túra után. Tényleg lehet elég lenne egy felsőbb polcos 4S. Most néztem, idén lesznek 5 évesek a nyári Semperitek, és a téli Hankook is betöltötte már az 5-öt. Nem kemény egyik sem, van ápolózva.
Ma tettem fel a nyáriakat. Reggel még a télinek volt egy satuzós próbája, átment.
(Erzsébet híd felől mentem a Hegyaljára, előttem egy Astra. Ahogy az ember teljesíti a visszafordítót, az utolsó jobbos kanyarban, valaki érkezett balkézről a Döbrentei tér felől. Az Astrás meg besatuzott, hogy elengedje... Minden résztvevő csak lesett, hogy ezt most miért kellett. Le is fulladt. Aztán a Hegyalján is random fékezgetett. Alig vártam hogy leérjünk a Budaörsi útra, és a Speedmarathon veszélyeit figyelmen kívül hagyva, jó messze kerüljek az Astrástól. -
joshua7
veterán
2003-as Ignis-re keresek egy új négy évszakos szettet. Ősöknél megy a kocsi, évente keveset, pár ezer km-t csak. 165/70 R14 vagy 175/65 R14-es méretben.
A két méret közt érdemi árdiffit nem látok, így akkor már a 175 szélest választanám.
Márkára melyiket ajánlanátok?
Köszönöm.Semper Fi
-
MC Pite
veterán
Lehet tudni hogy a jóév akciója meddig tart, és milyen kupont adnak? (GY gumira, vagy emag, stb)
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Gyári 6.5Jx17 ET20 helyett felmehet a 6.5Jx16 ET28? Fontos az a 8 mm? Nekem laikusként nem tűnik lényeges különbségnek. Remélhetőleg hely is van neki bőven, vagy hát remélem nem centizte ki a gyártó a futóművet.
Citroen C4 Cactus az alany. A csere felni is vmi régebbi Citroen-ről jött le, csak hát gondolom az ET28 az újabban uncsi lehetett a márkának...[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #56278 üzenetére
Köszi és köszi
Akkor berakom a topikba pontosabban is:
Edenred Ezüst kártyán (Mol, Shell, OMV, Lukoil, Auchan (kivéve automata üzemanyagtöltő állomások)),
vagy OMV elektronikus utalványon (azaz eltankolható).joshua7: Nexen, ennyi elfér.
Teasüti: Az már 1,6cm, nem tenném fel, nem biztos ennyit utána lehet állítani a futóműnek. Ha régebbi Citroen felnit akartok, akkor ET18as van még bőven, bár főként 15"osban, vagy aftermarket feliként.
Nem szórakoznak, új platform (ami előnyére változott) - C3-asoknak (mk3) is ez a mérete, stb, vegyetek rávalót.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Voltam gumisnál pénteken, felkerült az új 4 évszakos garnitúra (Hankook Kinergy 4S2, 185/65R14) Made in Korea és 2822-es DOT volt a Bhpgumi-ról. Viszont a gumis azt mondta, hogy laposak a kerekeim, amit azért furcsálltam mert pont előző héten ellenőriztem és az ajánlott 2.1 helyett 2.2bar-ra fújtam.
Az első kerekeken kicsit jobban kopott az abroncs futófelület beleseje, de azt mondta ez nem futóműbeállítás, hanem legalább 2.5 bar-ra fújjam a gumikat és akkor jó lesz. Más is szokta ennyivel nagyobb nyomásra fújni az abroncsokat?
-
MC Pite
veterán
Pontatlanok a kutaknál az órák, akár fél-1 bart is csalnak! (Ilyenkor jó a direkt tpms)
Ha csak a belső kopott, az futómű. Ha 2-3 éve nem ellenőrizték, akkor először azt állíttasd be!
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Köszi akkor elnézek majd egy futóműbeállításra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #56280 üzenetére
Mi az az 1.6 centi? 1% esetleg kevesebb?
Az a gond ezt az egyet találtam Marketen, gumival együtt 100 fontért. Csak az acélfelni 260 font újonnan. Valamint volna egy szett újszerű Michelin CC2 rá ingyen bontva (felcserélve a vásárlandó kerekeken lévővel és akkor az a donor kocsi megy a bontóba), szóval a 15-ōs méret előtt előbb ezt elkoptatnám. ET28 van csak. Menettulajdonság kétlem, h érezhető csorbát szenvedne, csak rámegy-e?
[ Szerkesztve ]
-
Richard!
addikt
válasz tboldi #56288 üzenetére
Igen és hamarosan nekem is le kéne cserélni a CC+-t. Évjáratilag decemberben lesz 5 éves, de csak nyáron lesz 4 éve az autón. ~50 ezer km van bennük.
Most már csak maximum 5 ezret megyek a Korzikával évente, szóval még ezt az évet kihúzzuk együtt.
Egyelőre figyelem a piacot, de a GY és a Vredi a nyerő eddigMa kezdődik életed hátralevő része!
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #56286 üzenetére
Sanszos hogy útba lesz a féknyereg.
Nyontávban az 1,6cm.Nézz rendes hiretési oldalakon, ne a marketplacen. Itthonialat tudok, ott szépen lehet szűrni, biztos ott is van ilyen oldal, nem ritka a C3 (finoman szólva) arrafelé sem.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #56290 üzenetére
Az a gond nekem határozottan csak acél kellene. Az meg ritka. Nem tudom C3-ból mennyit adtak el acélfelnivel gyárilag, de felteszem nem sokat. Már ha van 16"-ból acél és nem mind 15-ös, ahogy írtad.
Féknyereg az nem a kerék belsejében szokott helyet foglalni? Átmérőben nem kisebb, mint a kerék belseje? Elvileg 15-ös keréknek is rá kell mennie a Cactus-ra.
Vagy még van az az út, hogy alátét. Bár nem tudom 8 mm-s létezik-e vagy csak nagyobb.
De ahogy nézegettem az alátét felárával is jóval beljebb lennék, mint új utángyártott felnivel.
Nyomtáv ez tényleg ekkora probléma lenne? Nekem olyan hihetetlen, h bármi különbség lenne akár egy 195 vs 205 széles gumi között is. Szerintem elhanyagolható mondjuk az oldalfal magasság változáshoz képest. Ha vmi negatív tuning, akkor az az 55-65 magas gumi lesz a gyári 45-öshez képest. De nekem a maximális komfort a cél, szóval tényleg csak az érdekel fizikailag kompatibilis-e. Ez egy Cactus, gyári kerékkel sem igazán való kanyarvadászatra.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #56292 üzenetére
Ugyanaz a fék. ET 18 ami főként 15"-os volt, pl Vesuve felni, azzal ballonos lenne.
A könnyebb kerék (kisebb átmérő és hogy acélfelni) pozitív tuning.
Nem ksnyarvadásuazról beszéltem, hanem hogy szarul állhat a kerék, félrekophat a gumi, nem biztos hogy utána lehet (hátul) állítani a futőművet.Vagy elfér, vagy nem. Nejem mk1-es C3-jára minden paraméterben jó felnit vettem (csak ezeknek az autóknak van ilyen paramétere C3/206), de a normál felni súlyoktól nem forgott el a kerék, kellett találnom spéci lapost. Szóval nincs ott túl sok tarcsi.
Volt azért ott is acél, kizárt hogy megtaláltad a rendes használt autóalkatrészes oldalakat. Ha írsz országot, talán van aki tud konkrétat javasolni . Pár hét alatt minimum tuti lesz, vagy bontósoknál, és nem hiszem hogy drágán.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #56293 üzenetére
Hátul torziós rugózás van, úgy tudom nem állítható. Elöl is csak összetartást szoktak állítani amennyire én tudom. Hátul a camber szög az a futómű jellegéből adódóan változik menet közben. Toe szög az elvileg fix. Elöl mcpherson van, nem? Azon is csak toe szög állítható a kormányrudakkal.
Ezekre milyen hatással van a nyomtáv? Toe szögre nem feltételezném, camber az meg fix. Hátul kb mindegy is, mert a kvázi-független kialakítás miatt a camber a másik oldali kerékhez igazodik. Elöl meg laikusként azt hinném csupán a futómű munkapontjától függően változik kicsit: éppen mennyire van összenyomva. 1.08-1.095% nyomtáv eltérés észrevehetően kisebb erőkart eredményezne és magasabban lenne a kocsi eleje?
Van erről vmi mérés esetleg a neten, ahol vki más ET kereket felrakott és az hazavágta a(z addig jó) futómű beállítást? Annyit tudok, hogy ott szögpercekben dolgoznak, szóval ha valahol, akkor ott ki tudják mérni ha nem stimmel.Az a kép durva!
De az 15", én meg 16"-ost nézegetek. Az majd 12 mm sugárban (feltételezem). Ott el kell férjen a keréksúly.Bontós kérdéskört már lefutottam. Ők is pénzből élnek, nem kapok jó ajánlatot. Illetve felni kérdésben tök hülyék, ahol számítógépes adatbázisból dolgoznak: autó típusra szűrnek, nem felni méretre.
[ Szerkesztve ]
-
rgeorge
addikt
Sors közbeszólt: Nexen lesz Sumitomo helyett azonos árban, mert utóbbit nem tudott beszerezni a gumis (a szállítója ma kihozott neki 4 sumitomo télit, majd miután ezt visszaküldték, közölte, hogy nyári nincs...). Téli van már az autóhoz, nem is túl régi (Hankook), így a négy évszakos most nem lenne optimális.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
troll81
addikt
Goodyear EfficientGrip Performance 2 195/65 R15 91H? skoda oktávia 15000 km évi használathoz?
Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91H
Bridgestone Turanza T005 195/65 R15 91Hmax 68 eu per db
melyik lenne a legjobb opció?
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Gitáros topic
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Facebook és Messenger
- Építő/felújító topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest