-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
"Azt tudja valaki, ha szeretném a forgalmiba beiratni ezt a felni- gumi méretet, meg ha lesz ültetőrugó, akkor azt is, az most hogy megy? "
Ha van az alkatrészekhez eredeti TÜV papírod csak akkor lehetséges. Felkeresed a helyi közlekedési hatóságot. Ök adhatnak ki átalakítási engedélyt. Mindenről számla kell. Felni, rugó, szakszervíz beszerelése, fényszóró magasság állítás.
-
Rick4
félisten
Oké, meglátom, mekkora macera ez, és ér-e ennyit. Nem tudom, buzerálnak-e ilyesmi miatt, én a gyárias állapotot szeretem minden körülmények között, oda sose kellett eddig tüv papír, csak ez most egy picit más irány...
A rugóról nyilván van tüv papír, de a gyári citroen felniről hogy legyen? A felrakott felni a gyártó által is elismert méret, a gumi szintén.Hirtelen jobb adatbázist nem találok, de 100 helyen fent van a 225/40R19 és a felni méret is. [link]
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Lehet rosszul tettem fel a kérdést.
Tehát ha a jelenlegi 17-es gyári méretű gumik helyett a gyár által deklaráltan jó méretű 19-es gumik kerülnek fel, és a jelenlegi 17-es gyári citroen kerekek helyett 19-es gyári citroen kerekek kerülnek fel egy Citroenre, amik szintén deklaráltan jók az autóra, akkor kell bármit is beiratni?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Nem, Magyarországon alapesetben nem része a forgalmi engedélynek a kerékméret, és csak a gyáritól eltérő dolgokat kell beíratni (nálam pl. ültetőrugó és sportkipu, de már lepapírozva került hozzám). Citroënen Citroën felni, a lőtéri döglött kutyát sem fogja érdekelni.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
-
Teasüti
nagyúr
válasz svedmalac #56915 üzenetére
Fékezésnél elterül a keskeny és magas gumi is. Ugyanúgy megvan a kontakt felület, csak egyiken széles, másikon hosszú. Amúgy fizika szempontjából alig-alig van eltérés a felület változásával. Ha így lenne, akkor motorokon a 120-as gumi helyett menne fel a 230-as előre is. Mégis beleáll az aszfaltba a motor egy kemény fékezéskor.
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #56914 üzenetére
Ha a gumi sose csúszna meg fékezéskor, nem lenne szükség ABS-re, de valamiért csak belerakják az autókba. Nos, amikor felraktam a másik picassora a 225/50-es contikat, én akkor hallottam utoljára szólni benne az abs-t, olyat fognak a gumik, amilyet én szeretek, és nem csúsznak meg. Baxhatod az abs-t, ha attól nem lesz rövidebb fékutad, az abs csak ott kezdi meg a működést, amikor a gumik már nem tudnak tapadni. És ebbe nem csak a gumi anyaga, hanem a fékezés során fellépő deformáció is belejátszik.
Na ezért.yodamester10: ezt olvastad?
Tehát ha a jelenlegi 17-es gyári méretű gumik helyett a gyár által deklaráltan jó méretű 19-es gumik kerülnek fel, és a jelenlegi 17-es gyári citroen kerekek helyett 19-es gyári citroen kerekek kerülnek fel egy Citroenre, amik szintén deklaráltan jók az autóra, akkor kell bármit is beiratni?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #56919 üzenetére
Na én meg fizettem az átvizsgálásért ezek meg kapják ingyen.
Amúgy pont gonodlkoztam a gyári helyett a sárga Koni-n de akkor le kéne azt is tüsszenteni előtte feketére... Bezzeg a Strongfelx már felárért rendelhető feketében is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
-
Rick4
félisten
válasz yodamester10 #56921 üzenetére
Szerinted csinálok olyan matricát magamnak, ami jobb lesz, mint az eredeti, és rajta lesz az a méret is?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Műszaki se gond, van itthon több ugyanolyan körosztós autó, így gyári méretű felnivel- gumival is elgurulhatok műszakira, ha ezen múlna. A gond a külföldön megállítós- vegzálós esetekkel lehet.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MC Pite
veterán
Ahhoz jó minőségű gumi és betét (és tárca) elég.
Azonos típusú 205 és 235 között alig van különbség szárazon (rakat teszt van különböző oldalakon), ellenben nyílik az olló vizes úton.
Sőt, kishazánkban szar úton is. Persze tudom, nehéz ilyet találni
Aki nem hiszi, próbálgassa. Szar úton (hullámos, esetleg enyhén folytonossági hiányos). Persze sosincsenek a stratégiai pontok már kifékezve, felhullámosodva.
Intenzív fékezés pl 15kg-os szettel, meg 20, akár a mostani konfigod 25kg-os szettel (én próbáltam ugyanazon az autón 15-21kg) pl.
Azonos gumiminőség mellett hamarabb fog megállni a könnyebb ilyenkor, mert kevesebbet lesz a talajon a nehéz szett. Ha az ember hegyesen megy (ez keveseket érint) kurva hosszúak azok a század, tizedmásodpercek amíg rendesen újra betapad a gumi.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #56930 üzenetére
Ha elég lenne, nem lenne szükség ABS-re. Ha a fék jó, akkor a kerék blokkol, és ezt kell elkerülni, mert onnantól nő a fékút.
Hidd el, tudom, miről beszélek, van az ügyfelek között kompresszoros Mustangos 760 lóval, Neki pl a Michelin Pilot Sport 4S gumi se volt az igazi, Challenger srt hellcat redeye widebody-s 797 lóval, Jeep Trackhawk 707 lóval, neki meg egy 1000 lovas upgrade kellett Hellephant motorral, na ezek azok, ahol valóban ki lehet tapasztalni egy autó- fék- gumi határait, nem egy 150-200 lovas kocsival két lámpa között a teszkóig...
És van, akinek ez se elég, mert erősíteni akar, aztán megy a matek, hogy milyen gumi lesz az, amivel egyáltalán el tud indulni, megy a kanyarodás is, a végén meg is tud majd állni, és nem, nem a keskenyebb, ballonos gumi kicsi felnin volt a megoldás.Megmértem, jó súlyban vannak, ettől függetlenül a súly (pontosabban a tömeg) csak egy adat, ha minden gumi paraméter hasonló, de a rugózatlan tömeg nő, akkor borul az egyensúly, de itt más dolgok is történtek, a 225-ösök a gyári 205-ösnél jóval nagyobb felületen vannak az úttal kapcsolatban, azaz tetszik vagy sem, de fékezés esetén is nagyobb lesz a felület, a peresebb gumi kisebb deformációval jár, azaz az adott felület forszírozott körülmények között is rendelkezésre áll, hogy ellással a feladatát......
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Itt szó se volt fékezésről, de gondolom olvasol is, nem csak képeket nézegetsz! Ez "csak" egy sima 425 lovas gép, viszont itt már megvalósult az erős autó gyenge sofőr kombó... A jó gumi erre pl biztosan nem jó.
Érvek ma már nem lesznek? Csinálom akkor a dolgom tovább.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Volt egy hasonló beszélgetésem vkivel talán FB-n, ahol meg a féktárcsa upgrade jött szóba. Azt hiszem a Merci W169 csoportban mutatta vki, hogy a gyárival megegyező méretű, de lyukas tárcsákat vett. Rákérdeztem ennek így mi értelme volt, ez így pénzkidobásnak tűnik, hisz az én logikám szerint a fék fejlesztés az ott kezdődik, hogy mindenből nagyobbat és többet teszünk fel. Nagyobb nyergek, nagyobb tárcsák, több dugattyú, stb. Attól, hogy lyukas vagy nem lyukas, nem mindegy? Aztán egy Garage 54 videó után megköszöntem a leckét és ment mindenki a dolgára.
Viszont egy dolog azóta se hagy nyugodni a videóban: hogy lehet rövidebb fékútja egy Ladának ABS nélkül csupán attól, hogy több lyuk van a tárcsán? Mármint az volna a gondolatmenetem, hogy ha minden változó ugyanaz, csak a lyukak száma változik és vele együtt a féktáv, akkor ez azt jelenti, hogy gyárilag a fék nem elég erős ahhoz, hogy állóra fékezze a kerekeket. De ez sem teljesen igaz, mert rögtön az első próbálkozásnál megcsúszott a kocsi kicsit. Persze lehet csak ráment egy porosabb részre, passz.
De ha elég erős a fék ahhoz, hogy állóra fékezze a kereket, akkor a még erősebb féknek ezen nem lenne mit javítania, hisz ugyanazt a hatást éri el. Max nem 95% fékerőnél blokkol be, hanem mondjuk 80%. Mindenesetre egy ABS képes kocsival legalább hitelesebb lenne a videó, mert így ki tudja hogy modulálja a féket a lábával. Ha elég erős gyárilag, hogy blokkoljon, akkor már gyárilag képes akkora fékerőre amivel elérhető a legrövidebb féktáv. Csak felteszem nem nyomta ő se eléggé. Mert lábból senki nem fog nagyobbat fékezni, mint az ABS. Ha blokkol, akkor csúszik. Ha nem blokkol, akkor meg a "még jó, még jó, már nem jó" esete áll fent.
Aztán visszatérve az FB-s vitára, ő azzal érvelt, hogy a jobb tárcsák miatt nem kapcsol annyit az ABS. Ez nekem kicsit furán hangzik, mert éppen szembemegy az intuícióval: ha nagyobbat harap a fék, akkor hamarabb blokkol, hamarabb lép működésbe az ABS.
(Pl. 95% helyett már 80% fékerőnél blokkol.)
Rátérve arra, hogy a jobb gumikkal nem hallod az ABS-t működni, ez nekem csak annyit mond, hogy nem tapostál bele eléggé. Mint mikor a vészféket gyakorolja az ember. Ha nem darál az ABS a talpad alatt, akkor rosszul csinálod. Vagyis nem nyomod eléggé.
Persze azt aláírom, hogy "sportos" vezetésnél (jelentsen az bármit is) nem feltétlen az a cél, hogy maximális fékhatással közlekedjen az ember.
Másrészt meg azért felteszem nem pont ugyanazt a gumit tetted fel, csak eggyel nagyobb méretben? Gumiból nem egy kategóriákkal jobb kerül fel véletlenül?
Másrészt meg nem egészen értem a csúszkáló gumikat se. Te versenyszerűen használod? Nekem soha nem csúsznak meg a gumik, se télen, se nyáron.
Szerintem aki arra panaszkodik, hogy nem fog eléggé a gumija, ott azon kéne elgondolkozni, hogy mit csinál rosszul. Ha a válasz nem az, hogy zárt pályán akar javítani a köridején, akkor ott bizonyára user error van (mert hogy minden más eshetőség a közútra korlátozódik). -
Teasüti
nagyúr
És miért hasonlítjuk a Picasso-t a Mustang-hoz?
Az egyiket gyárilag lemezfelnivel dobták ki (nekem még az öreg Xsara Picasso ugrik itt be), a másikon már eleve 30 kilónyi kerékkel tervezték meg a felfüggesztést és féket. Aztán meg ott van a különbség a polcról levett gumik és az OE gumi között is.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Kérlek ne mondj ilyen ...t hogy nem kellene ABS.
Mindig ugyanúgy tapad mindkét oldal? Rohadtul nem.
Azért van ABS, hogy irányítható maradjon, pont!
Versenypályán más körülméynek vannak, ott nem hiányolom az ABS-t, de közútra tökre nem ezért van.
Ezek a példák a fékre furák. Pályanapozni oké (bár egyik sem pont azokra épített), de egy Swifttel is ha meg kell állni meg kell állni, kurvára mindegy hogy 60 vagy 600 lóerős.Senki sem vitatta, hogy nem lesz száraz, sima úton rövidebb fékutad azonos minőségű szélesebb gumival, sőt, mindenki egyetért eddig veled.
Amúgy könnyű kerékszettel ennyi a különbség (nehézzel kisebb!) amin rugózunk: [link]
Nem összesen 2cm plusszról van szó, hanem gyári méret alá megy 3 centivel, majd felé megy 3 centivel, azaz 6 centi szélességről.
Tehát nehéz kerékkel, 2 centi széleséggel arányosítsd kb mennyit hoz, sima úton.
Nem mondom hogy ezt mérd ki ha tudod, de maradjunk annyiban, hogy nem szignifikáns a különbség, sőt, egyáltalán nem vennék mérget hogy te esetedben a te autódon 205 és 225ös PC7 19 és 24kg szettel, mindkét esetben relatív széles felnivel nyersz vele szárazon - de legalább kétszer annyit buksz vizesen biztosan.Ezek után két dolgot várnék tőled
-hátsó tárcsádról képet lapos szögben, mennyire sima
-valami mérést jó és szar úton fékezve, ha már van két hasonló autódVan már bennem pár km, pár veztech tréning, pár versenypályás kör, bringázok aktívan és versenyeken is(ABS... ), gumibubus vagyok, és C4 Spacetourerem van, tehát azért nagyjából tudom miről beszélsz/beszélek.
teasüti: Ez bizonyos szintig a gyárival megegyező méretű fékcucokkal is lehet harapósabb, nehezebben fáradós a fék. Jobb hőtűrés, kiszellőznek a gázok a betétből, picit jobb hűtés, jobb minőségű alapanyagok betétnek és tárcsának is, plusz jellemzően jobb korrózió állóság (pl nem lesz tiszta rozsda a belseje, nem romlik a hőátadás). Kicsi pénzből kicsit jobb.
Mondjuk a gyári technológiát nem nehéz megugrani, mert annyi a céljuk hogy olcsó legyen, a montimon a teló, a rugóstag vagy a fék az űrtechnika az utcai autóban lévőhőz képest. De még az országutim féktárcsája/fékrendszere is több dolgot vonultat fel mint ami az autóinkon van.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Viszont ha valakinek sportosabb, harapósabb a preferenciája, akkor a különböző gumikból adód eltéréseket se hagyjuk ki a képletből, 225 méret:
_______Primacy 4+ | Pilot Sport 4 | Pilot Sport 5
szárazon(m): 38,27 | 36,77 | 35,83
vizesen(m): 36,51 | 34,80 | 34,04Ez azonos méret esetén is bőven nagyobb difi, mint a +/- 3cm gumiszélesség a 4 dugattyús fékekkel, ami valószínűleg kevésbé lehet szűk keresztmetszet mint a Grand Picasson.
Illetve szóljunk azért nekik is, hogy ne áldozzanak sok pénzt a könnyű felnikre, csak toljanak nagyobb kereket az autó alá .
Legalábbis ezt az arányt talán nem kell elérnünk utcai autón, vagy sokszor még meg is meghaladni. De persze kinek a pap, kinek a papné, kinek a lánya![ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Teasüti
nagyúr
Hát, jah. Elég ha fél kerékkel lemegy az ember az útról és örül ha az ESP (ABS-szel karöltve) meg tudja menteni. Elektronika nagyon jó dolog és kell is. De még ideális körülmények között is kanyarban fékezve mind a négy keréken más lesz a terhelés és így a tapadás. Ha váratlan helyzet adódik országúton kanyarban, akkor szerintem kb mindenki benyalná, aki nem képzett verseny pilóta gépies pontosságú villám reflexszel. Persze ha erre vki azt mondja ő "kiváló sofőr", tőle megkérdezem melyik kategóriában indul a rally bajnokságon. Egy WRC pilótának elhiszem, ha azt mondja tud vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Másrészt meg amikor az ABS-en múlik a dolog, akkor semmi se lesz ideális. Szóval a száraz úton való összehasonlítást szerintem el is felejthetjük. Legalábbis szárazon még egy közepes CC2 is megfogta a kocsimat eddig pikk-pakk. Közúton én egy kezemen meg tudom számolni hányszor csúszott meg a gumi a 17 évem alatt. Függetlenül attól milyen tré abroncsok voltak fent. Azért, mert határokon belül közlekedek, mint egy felnőtt. Amikor az ABS úgy igazán szerephez jut, az akkor lesz amikor a száraz tapadásnak csak a tizede áll rendelkezésre, vagy annyi se. Hó, fagyott út, őszi falevél, sár, homok, kavics, poros-nyálkás út, stb. Erre meg vicces azt mondani, hogy mióta fent van az X gumi, azóta nem hallottam az ABS-t darálni...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ilyen baby moon dísztárcsát hol lehet kapni? Nem pont Ford, hanem vmi generic ha Citroen nincs. Valamint ezek univerzálisak átmérőben? Illetve a lemezfelni kialakítása az szabványos vagy egyedi minden felni gyártó terméke?
Illetve ezt mire rögzítik? Kerékcsavarra, esetleg tengely anyára?Lehet én vagyok ízlés ficamos, de nekem ez tetszik. Fiat 500 új kerekei, meg a bogár baby moon-ja is tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #56946 üzenetére
H&R jo minosegu, meg esetleg a Vogtland, Eibach.
H&R ha jol tudom csak ultetot rugot csinal (fixet és allithatot is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ArthurShelby
addikt
válasz rbalint88 #56839 üzenetére
A goodyear eagle f1 assimetric 6 és a michelin pilot sport között árban már nincs lényeges különbség (4 guminál 20ezer) akkor inkább michelin.
Viszont most beijesztettek (privátban) ezért újra megkérdezem. A michelin az átlagnál jobban bírja az öregedést?
Illetve a pilot sport gyorsan kopik? Legyen inkább primacy? (Versenypályára nem mennék vele, csak autópályára, évi 10ezer km alatt tervezek vele menni)Ha spórolnék, akkor savauhp2, vagy fulda sportcontrol 2 (ezzel 60ezret spórolnek)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Politika
- E-roller topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Spórolós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen