-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #56795 üzenetére
Kérlek olvasd el te is, mit írtam, nem azt, amire most válaszoltál...
Olyan olcsón jutok a felnihez, (itthoni árak kb fele) hogy ha nem jön be, leveszem, és felteszem, el fogják vinni jóval többét, szóval amiatt nem aggódom, hogy ez bukó lesz, de ha nem próbálom ki, sose derül ki, hogy nekem mi hiányzik.
Qru: Mi a baj a Taurussal? van még ott Trackmax márka is. sose voltak ilyenjeim, nem tudom, ezek mire jók, de csak megveszik mások is, az érdekelne, mi a tapasztalat, vételi szándék azok függvényében lesz csak. Oké azt tudom, hogy árban harmada a continak, valamiben rosszabb kell legyen, de mi a jó? Egyrészt contiseal nélkül már majdnem mindegy, melyik jön, mert az egyik nagyon fontos tulajdonság kiesik, talán Pirellikben van még ilyen, de anélkül elég széles a választék, pl már befér a Bridgestone Potenza s001 is, azt néztem még, ami normálisnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Nyilván értem, hogy nem tud annyit, mint ami 3x annyiba kerül, csak nem tudom, etőtl még mennyire jó, vagy sem, de a Bridgestone Potenza lesz, mostmár tuti ha meg nem jön be, veszem le, és megy eladásra...
Sajnos perpill kíváncsi vagyok, milyen, és nem tudok erőrl másképp meggyőződni, csak hogy megveszem.
A contiseal viszont hiányzik, slime trutyiról tud valaki valamit? A bringáinkban az van, de az is gyárilag lett belenyomva, látni se láttam.. A belsőkben van felszerelés óta 600 méter, úgyhogy azt se tudom mondani, hogy jó, azt se hogy nem, de autón biztos egész más.tasiadam: A télire nagyon kényes vagyok, ott csak conti lehet, a nyári is csak emiatt a méret gond miatt lett más, ez most egy próba lesz, aztán majd látjuk.
Richard! Van arra pár jó példa, hogy minden dolgot a maga idejében kell nézni...
20 éve a nokia egy világelső telefongyártó volt, nézd meg most, merre járnak, a topicban sokan 30 éve még reggelre a gatyóba csináltak, kérdezz rá, most hogy állnak, valószínű velük is ugyanúgy fordult a világ, mint a nokiával, meg a Taurussal is, nem ugyanaz, mint ami rég volt, már csak a neve Taurus, egyszerűbb volt ezt adni, mint egy tök ismeretlen márkát bevezetni.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Semmi se tart örökké, én az újakat cserélem általában 6mm körül, mert akkor még van valamennyire áruk, az nekem ezzel a kocsival kb 2.5 év, a kis transit connectemet május elején volt 3 éve hogy vettem, és 95 ezer km ment bele azóta, szóval ez se fog elkopni addig, és ha marad, ez a nyár, meg a jövő nyár lesz max, utána úgyis új gazdája legyen.
Csak ugye mivel minden sok éve minden conti volt, ez meg egy ajándék árú szett lenne (21-es DOT, 8mm fölötti profil) igazából akkor is megveszem, ha 3 nappal később nem fog tetszeni.
Amúgy a Conti elég kötsög, 2019-ben vettem a másik Picassora a gyári új premiumcontact 6-osokat, de furcsa volt, megmértem tolómérővel, és kemény 7.6mm-es profillal jön ki.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
Így van, Michelin C brand, nem olyan hányadék mint volt anno...
Az Ikarus-ön meg azért volt az mert kedvezménnyel vette a BKV is meg a Volán is nagy tételben. De ahogyan írod ez akkor volt most meg most van. Nekem volt régen Falken téli, fos volt, de a mostaniakra ezt így nem merném határozottan kijelenteni. Esetleg nézz Uniroyalt vagy Semperitet, hátha van seal belőle."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Rick4
félisten
Nekem furcsa volt, de amúgy nem volt vele rossz tapasztalat. Nyilván az is érthető, hogy fékezés, kanyar közben nem tud deformálódni egy laposabb blokk, minél közelebb van az alaphoz, annál stabilabb lesz. Marad most a Bridgestone, meglátjuk, milyen az egész.
Pont tegnap olvasgattam gumi teszteket, elég érdekes írás: [link] Lényege röviden, hogy a Michelin szerint használhatod nyugodtan 1.6mm-ig a kopott gumidat, nem lesz jelentős eltérés, cserébe véded a bolygót...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Nyilván, épp ezért nem szeretem én se a 4.5mm-es gumikat, nem is szoktam megtartani, de ennek ellenére ők azt írják, hogy márpedig a balesetek elemzése során arra jutottak, hogy az alacsony profilos kopott gumik nem növelték a baleset esélyét statisztikailag.
Nyilván ez az egyén közlekedésére nincs hatással, mert ha nem tudod a kopott gumis kocsidat úton tartani a pályán 130-cal, akkor majd mész 100-zal, ha azzal sem, akkor majd mész 50-nel, persze ha lyukra nem futsz, és meg nem pörgeted, ide- oda csapva...[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
Én erről tudok, engem is meglepett az az 1.6mm...
A mustangos pont beleillik a képbe, 130-cal ment a pályán, vízre futott, megpörgött, odanyomta kicsit a korláthoz, elől- hátul összecsukta, első nyúlványok, motorbölcső is cserés... Előtte ilyen volt elölről...
Csak mondom, hogy figyelni kell, ez egy 21-es kocsi, és a végére egy 7 millás történet lesz... Ezeknek az alkatrészeit importálom, sok olyannal találkozok, akik nem megfelelő sebességet választottak..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz tasiadam #56822 üzenetére
Ez egy 425 lovas autó, megvan benne az a kis játékos rész, hogy engedi csúszkálni a fenekét, de egy szigorúbbra hangolt autó egy normális ESP-vel esélyesen kivédheti az ilyen problémákat. Én elég sokat járok a pályákon, ilyen tekintetben nem sok kifogás érheti az utat, nincsenek különösebben jelentős mélységű vízátfolyások, tócsák, nyomvályúk, ahol a vízre felúszás gond lenne, felületi egyenetlenség van, de az már egy másik kérdés, meg ugye a kresz is kimondja, hogy az útviszonyoknak megfelelő sebességet válassz...
Ha ez ott akkor a gond lenne, naponta 3-an törnék össze magukat, de nem így van, szóval emberünk nézte be. Sajnos a helyes sebesség megválasztása mindig is egy kulcskérdés marad a közlekedésben. Én ár leszoktam a száguldozásról, évi 40-50 ezer km alatt se kapok sebességtúllépésről papírt, nem töröm össze magam, nem megyek árokba, én odaérni szeretek.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tasiadam
veterán
nincsenek különösebben jelentős mélységű vízátfolyások, tócsák, nyomvályúk, ahol a vízre felúszás gond lenne,
Nem is a tisza van rajta, de látni lehet eső utána ha megy az emebr, hogy néhol kis patakban folyik, a 3mason mondjuk szoktam látni. Győr fele pedig voltm ár, hogy alvázmosást kaptunk, mert annyira nem akart a víz elfolyni.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Rick4
félisten
válasz tasiadam #56824 üzenetére
Oké, akkor úgy mondom, hogy a Picassok elég jó ESP-vel rendelkeznek, a kis Transit Connectem meg tényleg mindent fog kérdés nélkül is, pedig azon "csak" egy conti premiumcontact 6-os 215/55R17-es 3 éves szett van, szóval nekem ilyen körülmények, meg 120- 110 közötti (a két autóval másképp esik jól haladni) pályás tempónál nincs problémám az aktuális útviszonyokkal, minden észlelhető, kerülhető, de amikor Balatonkeresztúrnál megveszem a reggeli hotdog- kávé kombómat, és visszamegyek a pályára néha emelgetnem kell a kávéspoharat, hogy a toldásoknál a bukkanók miatt ne az ölemben landoljon a cucc. :D De ettől függeltenül nekem teljesen élhető a pálya.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tasiadam #56822 üzenetére
Jah múltkor egy ilyen nyári zuhé után nem értettem miért tötyög mindenki a külsőben az M1-en mikor a belső full üres. Kivágtam nagy lendülettel és hamar rájöttem miért üres a külső. Úgy állt a víz, hogy csoda hogy nem kenődtem a korlátra én is...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
válasz focvis #56828 üzenetére
Itt se az eső volt a gond, hanem a vízfolyás az úton... Ahogy a kavics a tóra dobva végigpattog, úgy itt is fontos aza sebesség, amivel oldalról a vízzel érintkezel, és amíg lassabban simán végigautózol, gyorsan haladva bizony ez is felúszott, és már nem volt lehetőség megfogni. Nyilván az is fontos, mennyi vizet tud elvezetni a gumi, milyen kialakítású, de ez most nem jött össze.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
halalfalo
csendes tag
Sziasztok!
VW Fox 2006 1.2-re keresek 165/70 R14 nyári gumit. 20 ezer forintig melyik a leginkább vállalható típus?
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #56796 üzenetére
Mondjuk autószerelő szakmával nekem elvileg képesnek kell lennem gumizni is, ha lenne mivel, meg is tenném valószínűleg.
Én feltettem a saját gumimat. Autószerelő se vagyok.
Kiegyensúlyoztatni vittem csak le, hát nem így kaptam vissza a zsír új felnit ami előtte lett kibontva, még kerékcsavar szűz?! Egy métert nem mentem vele és már össze lett baxva.
MÁS:
Kipróbálva viszont eddig csalódás a CC2 a Citroen-en.
Durván hallható morajlása van, ami nem tűnt fel se a Mercedes-en (w169), se a Grande Punton.
Ennyire halk lenne a Cactus, h zavar a gumi hangja?Illetve kitekert kormánynál kis gázra ad egy furcsa hangot, amit nem tudtam beazonosítani. Szerelő is hallgatta lehúzott ablaknál, ő se hallott még ilyet.
Tippre megnéztük a kerékcsavarokat nem-e érnek hozzá vmihez, de nincs semmi a féktárcsa mögött. Kerék se ér bele semmibe.
Szóval a gumi ad vmi hangot. Nem az a megszokott csikorgás, olyan mintha fék vagy csapágy lenne. De nem. Visszatéve a gyári kerekeket nincs hang! -
Teasüti
nagyúr
Ha jól emlékszem erre a tesztre, akkor konkrétan csak a Michelin CC2 esetén volt ilyen kijelentés, hogy kopottan se romlik igazán a teljesítménye. Nem általános érvényű az 1.6 mm. Zuhiban meg ésszel kell menni.
Én előző kocsimat úgy vittem beszámoltani, hogy közel slick gumi volt rajta.
Nem csúszott meg egyszer sem. Esőben sem. Igaz autópályán nem voltam vele. -
ArthurShelby
addikt
Hali!
Mi a különbség a michelin primacy és pilot sport között?
Az előbbi lassabban kopik és jobb vizes környezetben, míg a pilot sport sokkal jobban tapad szárazon és gyorsabban kopik? (ahogy néztem kb 1 árban vannak)Ezekhez képest egy nexen sokkal gagyibb?
Én ezeket a gumi márkákat ismerem, tartom jónak.
Anno néztem a continentalt/hankook/pirelli-t, de akkor kb egy árban voltak a michelin-nel.
Én a michelint tartom a legjobbnak, de gondolom a legdrágább is. Ehhez képest minőségben egy nexen sokkal rosszabb?Idővel melyik kopik/öregszik a legjobban/rosszabbul? (bár lehet hülye kérdés, mert gondolom hit kérdése)
235/45r17 méretben nézelődtem, egy 231lóerős klasszikus autóra kéne, nem nagyon használnám sokat, inkább csak hobbiautó lenne. A gumin spórolt pénzt további autófelujításba fektetném, csak gumiban nem tudom meghúzni a jó ár/érték/szükségesség határt.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
veterán
Ez olyan, hogy melyikünk mit tapasztalt. 🤗 Perdültem már meg kispolszkival, esőben, szar gumin, éles visszafordítóban, haverral buliba menet - 360 fokos piruett és mintha mi sem történt volna, jót röhögtünk 20 évesen.
Azóta autópályán lenyomtam pár százezer kilométert jó gumikon - normál esőben is lehet ésszel nyomni neki ha nem zavarsz vele másokat. -
rbalint88
addikt
válasz ArthurShelby #56837 üzenetére
Legolcsobb hasznalhato gumi a Fulda Sportcontrol2 (30k/db) Arban kb pariban van vele a Sava UHP2, de nekem a marka nem szimpi. Hankook (36k) azert boven olcsobb, mint a premiumok, viszont tudottan eleg rovid ido alatt oregszik, igy azt ezert nem javaslom. Premium kategoriabol mivel keveset hasznalnad, sport gumit javasolnek, a jobb tapadas soha nem baj. Nekem Pilot Sport 4 van ugyanebben a meretben, nagyon meg vagyok vele elegedve, de mostanra azert erosen megdragult (21-ben vettem 35k/db volt, most meg 48k ugyanott ). A teszteken is nagyon jol szerepelt a Goodyear Eagle F1 Assymetric 6, az “”””csak”””43k/db, en lehet arra mennek ra.
-
veterán
válasz ArthurShelby #56837 üzenetére
Ezt nézd meg, a Michelines kérdésedre választ ad: [link]
-
MC Pite
veterán
válasz ArthurShelby #56837 üzenetére
[link]
Oh, látom linkelték már.Michelin az egyik legkevésbé gyorsan öregedő. Az 5 éves P3 szebb/jobb mint sok 2 éves másodvonalas gumi.
Hobbiautóra inkább PS, fogyi, kopás kevésbé számít.
Conti PC7 vagy GY AS6 amit még megnéznék.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #56837 üzenetére
Arra mehet egy tapadosabb ha ugysem mesz sokat vele, Michelin PS vagy a Goodyear amit Balint javasolt. Ha olcson usznad meg akkor Sava UHP2.
#nincsbennetarcsi
-
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok,
kinéztem magamnak egy felniszettet újszerű nyári gumikkal egy Skoda Rapidra. Annyi a bökkenő, hogy Royalmile Royalblack elnevezésű gumik vannak rajta, gondolom ez valami alsó kategóriás gumi. Vezetési stílusom az átlagnál kicsit lendületesebb de versenyezni nem szoktam soha. Főként főúton, ingázásra használnám, de azért járnék vele autópályán is.
Szerintetek egy 110 lovas autó alá megvehető vagy inkább hanyagoljam? -
Teasüti
nagyúr
válasz Richard! #56846 üzenetére
Visszavittem a kérdéses kereket nekik javításra.
Azt mondta a főnök valószínűleg kiesett az állványból, mikor felpattintották rá a gumit (én felnire szereltem és annyit kértem fújják fel nekem, ha annyi belefér).
Nem nagyon lehet mit tenni vele. Valószínűleg kis csiszolópapírral eldolgozzák és lefújják fekete spray-vel. Oszt ennyi.Ezzel nekem megint csak annyi a bajom, hogy ha ő rájuk van bízva a kocsi, akkor soha nem tudom meg, csak mikor a távoli jövőben leveszem a kereket vmi okból és csodálkozok mi történt ezekkel az addigra rozsdás foltokkal. Simán a szőnyeg alá söprik különben.
Igazából ezért rohadt nehéz találni egy értelmes szerelőt, vagy bárkit akinek oda merem adni a kocsit bármilyen munkára. Senki se bánik kesztyűs kézzel a kuncsaft tulajdonával.
Múltkor is szakszervizbe csak egy gólyalábbal állítottam be, hogy rugót kéne cserélni benne. Hát azt is úgy kaptam vissza, hogy a műanyag sapka bepattintós fülei a tetején le voltak tördelve. Aminek az lenne a szerepe, hogy megtartsa a gólyalábat a toronycsapágyban, amíg alul is összecsavarozol mindent. Hát ott is jól leszívattak, hogy egy kis törött műanyag miatt az egy emberes melóból lett rögtön két emberes meló, hogy a másik addig odatartja nekem, amíg én a lengőkarral szórakozok.
Pedig ez egy márka specifikus szakszerviz volt. így én is tudok szerelni, egy elördelek mindent, amit érek.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen