-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
válasz focvis #57276 üzenetére
Igen, az RX-8-ra gondoltam. Évi 2-4 ezer km. Normál közlekedés, pályanap kizárva.
A linkelt tesztet - meg még többet is - átfutottam, az alapján jutottam arra, amit írtam előtte.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Rick4
félisten
válasz focvis #57423 üzenetére
Mit kérdezzek a Bridgestone- éktól?
Persze, íme: [link]Qru, persze, vékony, már ha a 2.8mm-t annak vesszük, de a lyuk fizikailag ott maradt... Valahol nem megnyugtató így..
Nyilván a totál hobbi autó az más kategória![ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz focvis #57426 üzenetére
A Brindgestone-oknak semm baja, ez egy contiseal-es TS860P, ami tavasszal lett levéve a felniről. A gumis azt mondta ki se házzam, így az előző telet úgy közleketem, hogy a szög benne volt végig, mert kb 2.5 éve szedhettem össze valamikor...
Nekem is ez tűnik jónak, marad a kukac.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz focvis #58030 üzenetére
De itt nem egy felvált részt kell visszasimítani, hanem egy kiszakadt részt, egy árkot telenyomni, hogy újra szintbe kerüljön a sérült rész az oldalfal többi részével. Az oldalirányú vágásra tényleg jó a pillanatragasztó, régebben nekem is volt olyan eset, amikor az tűnt észszerűnek, és meg is oldotta a feladatot, de nem tud rést kitölteni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #58776 üzenetére
Nálam egy 2015ös Michelin Energysaver van az utobbi években csak városi 4.000kmet futó yarison és most kezd keményedni. Még egy nyarat bőven el lehetne vele menni de idén télen többet lesz használva így jön a csere egy 4évszakosra.
kleber quadraxeret rendeltem helyette a top3ból ez volt a legolcsobb kiváncsi vagyok az is kibírja e 8 évig. Az évi 4.000km nem hinném elkoptatja.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
krypton
senior tag
válasz focvis #58804 üzenetére
Ennek az autónak ami nekünk van az eredeti nyári szerelése 215/55 R16 93H, de én azt láttam hogy ehhez a mérethez ez a standard index páros, ilyen a legtöbb gumi. Érdemes akkor ebből a 205/55 R16-ból az XL-t azaz 94-es indexűt venni legalább H sebességgel? Mellesleg 1.6 Ti-VCT motor van benne, 125LE ha ez segíthet valamit, de szeretünk dinamikusabban menni, indulni vele.
[ Szerkesztve ]
-
krypton
senior tag
válasz focvis #58832 üzenetére
Nem hagyott teljesen nyugodni a téma az én konkrét esetem miatt, ezért túrtam a netet és ezt a Ford Petárnyi alkatrész oldalt dobta ki az autóra keresve, ahol téli szerelt kereket lehetett venni a C-Maxhoz (bár nem írja hogy milyen Maxira. Ehhez 91T jelölésű abroncs volt a 205/55 R16 mérethez szóval ennek nálunk is megfelelőnek kell lenni szerintem. Az más hogy a magyar brossúrákon eredeti szereléssel a 205/55 méret egyáltalán fel sem merült, csak a külföldiekben... Mellesleg találtam egy wheel-size.com oldalt is ahol konkrétan autóhoz is meg lehet nézni, hogy milyen méretek tartoznak hozzá. Ez jobban átfedéssel van az angol brossúrával, és itt az alap 91H-t ajánlják a 205-höz. Ezek alapján én úgy gondolom hogy ez jó lesz nekünk is, Ti is így látjátok?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #58873 üzenetére
Bocsánat a belevaú miatt, de súlyindexben lefelé semmiképpen se! Felfelé határ a csillagos ég meg a pénztárcád...
Ha valaki azt mondja jobban ráz az XL-es gumi az vagy hazudik vagy nettó hülye, válassz kedved szerint. Annyi a különbség hogy a simát 2,5 míg az XL-t 2,9 bar nyomásra tervezik, ez az abroncs tömegében és bármiben aminek a menetkomforthoz lehet köze elenyésző különbséget jelent, csupán néhány autisztikus ember érzi meg, őket csak szánni tudom, nyomorúságos életük lehet. (itt most két ugyanolyan abroncs XL-es és sima változata közötti difiről írtam!)
Sebességindex veszélyes dolog, ugyanis H-ról T-re (Vmax 160km/h!!!) váltva már lehetnek meglepetések, hogy miért? Neked nem magyarázom, a többiek meg utánanéznek és felteszik magukban a kérdést hogy mióta vezetnek egy sima országutas előzésnél hány esetben nézték a km órát és hány esetben az utat... (H-s sebességindexet is sikerült már elérni München-nél, annyira nem voltam happy amikor tudatosult hogy a lejtő miatt 210 felett megyünk.. de a téli abroncsok 99%-a maximum H-s, aki talál Y-t belőle elismerésem)
A gyártó és többnyire minden szabvány egy lépcsőt enged lefelé DE CSAK TÉLI ABRONCS esetén. A méretek pedig a matricán vannak feketén-fehéren amivel az autó itthon típusengedélyt kapott, ettől eltérni csak biztosító és NKH ajánlásával érdemes...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tibbike01
őstag
válasz focvis #58998 üzenetére
Köszi focvis!
Jó lenne a külön felni téli-nyári szett, de kb 12ezer km-ert megyek egy évben, hamarabb előregszik a gumi, mint elkopna. Illetve a tárolás sem annyira megoldott, 500ezres kerékszettet a mélygarázsban tárolni, ahová sokszor olyanok is bejárnak, akik nem a lakóházban laknak nem túl jó dolog.
Eldöntöttem, hogy 4S gumit veszek, már csak azt kellene kitalálnom, hogy melyiket.Most kérdeztem egy barátomat, akiknek sok cégesautójuk van, annyit mondott, hogy csak Michelint ne! Nagyon gyorsan kopnak és vetemednek, de itt mégis mindenki a CC2-őt isteníti és azt tartja etalonnak. Contit ajánlották még, fura, hogy itt a fórumban keveset esik róla szó.
-
tibbike01
őstag
válasz focvis #59038 üzenetére
Jó, de te egy GT Golfnak taposod a gázpedálját.
Te milyen négyévszakosat vennél a helyemben 225/45/R18 méretben?Michelin CC2 -> a tesztekben jó, de valahogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon csúnyán és gyorsan öregszik. Ez a legdrágább is.
Conti -> jó, tetszene csak régi model, az új meg nagyon drágán kapható, pedig azt venném.
Bridgetone -> ugyanaz, mint a Conti, most jönnek ki az új modellel, ilyenkor már nem szívesen veszem a régit.
Pirelli -> tetszik az oldalfala meg, hogy csendes, de a tesztekben teljesen középszerű.
Goodyear -> a mintázata nem tetszik, olcsó hatást kelt.
Vredestein -> alapvetően szimpatikus, jóval olcsóbb is mint a többi. Fura, hogy más a mintája, mint az átlag 4S-nek, de a fene se tudja.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #59038 üzenetére
Nálunk meg van egy szett, ami momentán egy autóra sem jó, az ex-Ypsilonunk nyárija 15-ös Lybra felniken. Ha a MiTón nem nagy Brembo lenne, arra tökéletesen passzolna.
De nem akarjuk eladni, kvázi hibátlan állapotúak, és hátha lesz még Lanciája anyumnak.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #59071 üzenetére
Gázul néznek ki a csavarok, plusz full fekete a felni (ezzel a kupakkal legalább pici króm van rajta) ami elég uncsi. Ezzel legalább van egy kis color matching
Qru: Vállalom
Nem, versenypályán meg sose saját vassal vagyok ha vagyok. Ellenben új gumikkal megyek egy kört, pár kili óvatos, aztán hirtelenebb irányváltások, közepes lassítások, és ennyi. 6-8km alatt meg van 20-50km-es 'bekoptatás'.
Szerk: szerencsére ilyenkor sose forró az aszfalt, azon tovább mennék óvatosban.Jut eszembe, lassan, de kezd nornalizálódni a hátsó fék, most megint felcsisziltam picit a betéteket. Élőben jobban látszik, higy simul. [link]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
krypton
senior tag
válasz focvis #58873 üzenetére
Utána mentem rendesen a témának. Telefonon kérdeztem Ford márkaszervizt, de ők nem tudtak segíteni, a Ford központi elérhetőségéhez irányítottak, hogy keressem őket emailen. Típusbizonyítványból küldtek egy részletet, ami a következő:
Tehát a sima 205/55 R16 91 H mehet rá ha minden igaz. Mellesleg mikor lehet/szabad eltérni a megadott méretektől? Kíváncsiságból kérdezem, mert a 205/60 az jobb váltómérete lenne a 215/55-nek.
[ Szerkesztve ]
-
krypton
senior tag
válasz focvis #59212 üzenetére
Volt már nálunk például egy WagonR, ahol a gyári méretekkel borzasztó volt autózni ezért egy eltérő, ballonosabb méretet javasolnak hozzá szinte mindenhol.
Mivel az óra jelenleg fefelé csal, a 205/55-tel mégjobban fog, ráadásul picit "peresebb is lesz", ellenben a 205/60-nal. A jelenlegi 215-ös méretet most nagyon kényelmesnek találom, viszont ez 35% felárat ugyan azon fajta a gumi nem éri meg. A 205/60 csak 6% eltérést jelent árban a standard mérethez képest. Vagy lentebb kell adni minőségben és a 215-öt választani (Dunlop Winter Sport 5 helyett Hankook RS3).
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen