Aktív témák
-
tildy
nagyúr
A nap képe:
-
Protoss
senior tag
-
neduddki
nagyúr
H!I
Gondolom mar mes is befuzte ennek oromere csak a cimet irom ide... ?rizetben az ámokfutó BMW-s
A velemenyem ehhez, hogy nem orizetbe kellet volna venni, hanem egyszeruen leloni....
udv
neduddki -
rog
addikt
mondja a fene. azt mondom hogy a pesten talalhato 500 ezer autot a varosba naponta belepo 450ezer egesz szepen kiegesziti . ha ebbol a 450ezerbol el tudonk venni akar 100ezret akkor mar joval jobb lesz a helyzet. ennek csak egy modjat latom anelkul, hogy barkinek hatranyt okoznank ha az atmeno forgalmat eltereljuk.
pl. az elhangzott m0-as folytatasaval, vagy akar uj hidakkal, esetleg alagut a varos alatt, vagy a vilag legnagyobb feluljarojaval :)
de most komolyan tenyleg ugy gondolod, hogy a mostani benzin, alkatresz arakkal tenyleg a hobbiautosok teszik ki a varosi forgalom jelentos reszet?
azt mondom oke, a munkaba jarok gyerekuket, feleseguket az iskolaba es a munkaba vivok megdobjak a reggeli es az esti forgalmat. de napkozben is dugo van. nem hiszem, hogy ezekben a dugokban jelentos tobbsegben vannak azok, akiknek nem a munkajabol/maganjellegu elintezendo problemajabol adodoan kell munkaidoben araszolni a dozsan, vagy a kiskoruton. -
Sipi
addikt
Ja, lehet, hogy félreértjük egymást? Én belvároson a Körúttól ''befelé'' (a Duna felé) eső részt értem. Körúton pedig a 4-6-os villamos vonalát. A Körút most is elterelő jellegű. Attól befelé pedig minek forgalom?
(Nem szívatásképpen, csak mert vidéki lévén, először megkérdeztem a Kiskörút, Nagykörút, Körút definícióját itteni lakosoktól, és mind mást mondott.)
Sipi -
Sipi
addikt
Ne mondd már, hogy a belváros forgalma a magyarországi tranzitforgalomból áll! Itt dolgozom, a dugót/torlódást/bűzt/zajt okozó autók legnagyobb része magányos farkasokból álló személyautó! Ezekhez nem kell terelőút, egyszerűen nem kell autóba ülniük!
Te sem érted: ha pl. 30 négyzetméteres ''lakásban'' lakom, nem tervezem, hogy veszek egy hűtőládát. Mert nem fér be.
A belvárosba nem férek be autóval. Ha igen, lépésben. Ha beléptem, nem lesz parkoló. Ha igen, szabálytalanul fogok parkolni, emiatt balesetveszélyt okozok (amiért itt valahogy nem szokás büntetni), és akadályozni fogom a tömegközlekedést is.
Nálam valahogy az lenne a következtetés, hogy ha nem férek be, szabálytalan és egészségromboló vagyok, rengeteg pénzembe kerül, akkor inkább hagyom a fenébe. És hagyom az önérzetemet is, hogy márpedig én valaki vagyok, kocsival járok, felszállok buszra/villamosra, tolongok, lábamra lépnek, én is máséra, mert:
saját magam miatt nem veszélyeztethetek (szabálytalan közlekedéssel), nem mérgezhetek (egyesben kipufogógázzal), nem akadályozhatok (szabálytalan parkolással) másokat!
Sipi -
behappy
aktív tag
''kismillio illegális utcai gyorsulás szokott lenni, ahol kellő elővigyázatosság van. általában itt nem 2 ember megy, a sarkokat elálja a többi autós, vagy ott állnak emberek, rádióval irányítják a versenyt stb... ott furcsamód sosincs ilyen baleset...''
de igen, van igy is sok baleset, nemrégen két srác halt meg németben egy ilyen ''túlbiztositott'' versenyen egy ''kihalt'' országuti szakaszon... -
rog
addikt
szerintem meg marhára félreértesz.
én is annak a híve vagyok hogy meg kell szüntetni a belvárosban ezt a lehetetlen forgalmat.
de nem úgy hogy ellehetetlenítjük az autósokat. hanem hogy a fölösleges forgalmat szépen elvezetjük a belvárosból. és igen kerülőutakkal. (lásd Kaposvár)
bekopizhtam egy bkv tanulmányt a forgalom összetételéről, nekem még abból is az jön le, hogy a városi forgalom nagy részét, nem a kényelmükért :) akár jelentős anyagi áldozatra és dugóban való ücsörgésre is kész autósok teszik ki. hanem akiknek tényleg nincs más választásuk. na rajtuk kell segíteni, és a akkor te a mi problémánk is megoldódik. -
Sipi
addikt
Ezt örömmel hallom. Nem tartanál agytágító tanfolyamot pár honfitársunknak? :D
(Szerintem a gond nem is az olyanokkal van gond, mint Veled. De pl. a peremvárosból ingázók nagy része is autóval jár. Emiatt reggelente teljesen beállnak a környékbeli utak, úgyhogy a tömegközlekedés is megáll. Amiről természetesen - mint szinte mindenről - a BKV tehet...
(Említem ezt azért, mert pl. sokszor kell várnom úgy villamosra, hogy valami marha eléfordult, emiatt leáll a forgalom. Ilyenkor is sokan a k. anyját szidják a BKV-nak, hogy milyen szar a közlekedés, pedig nem hiszem, hogy a sínen tangózó autósról ők tehetnének.)
Sipi -
Sipi
addikt
Igen, ezen én is mindig csodálkozom. Egy utcában kereszteződéstől kereszteződésig általában 4-5 autót tutira meg lehetne bírságolni minden szívfájdalom nélkül. Az nem hiszem, hogy indok a tilosban parkolásra, hogy ''de hát kezitcsókolom, biztos úr, nem tudtam hol megállni, nincs hely, különben is csak egy pár percre álltam ide be a kereszteződés közepébe, nem gondoltam volna, hogy úgy eltakarom a kilátást, hogy azt a szegény kispolszkit begyűri a teherautó''...:)
Úgy látszik, nem hiányzik az önkormányzatoknak a pénz...
Sipi -
SYZYGY
tag
'' Említettem már: az emberek alapvetően lusták. (Én is.) Maguktól sosem fognak egy pár száz méterrel hosszabb kerülőútra sem menni, még ha szinte alájuk is építed.
Azért ezzel nem teljesen értek egyet. Viszonylag ritkán van a dunántúlon dolgom, de ha csk EGY mód van rá, elkerülöm a fővárost. Inkább kerülök 20 KM-t, minthogy dugóban leskelődjek. És valszeg igy van még vele sok autós akik csak a másik országrészbe szeretnének menni.
Az M0-t ha folytatnák az M3-ig, sztem nagy terhet venne le a városról.
Ne higyjétek, hogy a kamionos/teherfuvarozó örömmel araszol 20km-t 1-3 óra alatt. -
Sipi
addikt
A 90/10 arányt én is csak poénnak szántam. Ezek szerint majdnem egyetértünk? :D :D :D
Szerintem csak annyiban térünk el, hogy szerted több a muszáj-autós - szerintem pedig ezek nagy része nem muszáj, egyszerűen csak lusta vagy önző. (Aki egy böhöm nagy dögben egyedül furikázik nap mint nap, nem tekintve, hogy amennyi helyet egymaga elfoglal, az egy fél busz, pöfög, mérgez, sokszor akadályozza a tömegközlekedést, az szerintem ugyanis önző.)
Sipi -
ArchElf
addikt
Nem akarok senkinek a lelkébe gázolni, de Budapesten van (a látszólagos állapotával ellentétben) az egyik legjobb nagyvárosi tömegközlekedési rendszer Európában. Ez nem kizárólag magánvélemény, ez elég sok külföldi (és külföldön élő magyar) véleménye.
Amúgy a tömegközlekedés ÁLLAPOTA (érts buszok és villamosok állapota, közbiztonság - 4,6 villamos) elszomorító, de a tömegközlekedési hálózat, a járatsűrűség és a kapacitás tekintetében sokkal jobb, mint számos ''nyugati'' nagyvárosban.
AE -
Sipi
addikt
A bólya nem biztos, hogy jó. Engem egyszer majdnem egy ilyennel nyírt ki egy kedves, idős ''sofőr''... Kicsit kisodródott, bója bumm, a nadrágom szárát súrolta a Margit körút szélén sorakozó kőgolyó. Bevágódott a falba, másnap még ott volt, mert az ottani bolt alkalmazottai nem tudták eltolni, olyan nehéz volt. Pedig csak sétálni mentem. :D
Esetleg rugós bólya, rádudál a mentő, és félreugrik? :D
Sipi -
Sipi
addikt
Hehe, ezek szerint egyetértünk? Én azt mondom, vannak, akiknek kell, illetve nélküle gyakorlatilag megbénulna. De szerintem ők sokkal kevesebben vannak, mint az összautós társadalom.
Vagyis tényleg sok autó felesleges, de _egy_ részük nem az. Nem is azokkal van a baj, hanem a maradék 90 százalékkal...:D :D :D
Sipi -
faster
nagyúr
Egyébként Londoni példa: Miért csak a korlátozó dolgokat vegyük át, ha nyugattal példázunk de a többit nem? ( fejlett tömegközlekedés, sokkal fejlettebb úthálózat )
Ha minden autós rászabadulna a BKV-ra, megbénulna a tömegközlekedés. Így is túlzsúfolt, főleg a reggeli csúcsban. -
Sipi
addikt
Erre próbáltam rávilágítani, hogy ha így közelítjük meg a dolgot, hogy előbb elkerülő út és parkolóház, majd az elkerülő út miatt tiltakozók által követelt elkerülő-elkerülő út megépítése, plusz Duna-híd a követelések miatt, plusz emiatt stb., akkor soha nem lesz semmilyen eredmény. Mire megépül mindez, egyrészt rég felfordulunk az itteni légszennyezés miatt, másrészt addigra telítődik a friss is.
Példák bizonyítják, hogy nem lehet annyi utat építeni, amennyi elég lenne (Amerika). Az is példák alapján látható, hogy eddig mindenhol, ahol ad hoc jelleggel lezárták azokat a részeket, ahol emberek _élni_ szeretnének, a kezdeti gondok után hamar beállt a rend, és a lakók jobban jártak, az autósok pedig nem szenvedtek túl nagy kárt.
Egyet még mindig nem értek: ezek szerint nektek az emberi élet, a normális élethez való jog hátrébb helyezkedik el a sorban, mint nálam. Miért van ez? Miért élvez elsőbbséget egy autó, egy tárgy, mint maga az ember?
Nagyon szeretném megismerni azt a logikát, amiben ha azt mondom, nem akarok meghalni a belvárosi légszennyezés és őrült autósok miatt, az elsikkad amellett, hogy az emberek egy rásze autóval _akar_ járni, és punktum. Egyszerűen megőrülök tőle, de nem értem, és szeretném megérteni, hogy vitába normálisan szállhassak vele. :D
És még egy: ha körbenéztek, láthatjátok, hogy (főleg Magyarországon) ha egy dologról állandó vitákat tartanak, előkészítik, megmagyarázzák, stb., abból soha nem lesz semmi. Londonban sem 10 év alatt vezették be a mai rendszert.
Sipi -
faster
nagyúr
A tranzitforgalom komoly része kamion és teherautó, akik árut szállítanak. Nem fgonak a kedvedért vonatra szállni (pláne nem erre a szutyok MÁVra), hogy azon vigyék az árut. Másrészt ott is sántít az elmélet, hogy pár 100 méterrel többet kéne menni egy kerülő úton, és meg van oldva az autósok problémája. Nincs kerülőút ez itt a lényeg.
-
Sipi
addikt
Véleményem szerint amíg azon gondolkodunk előbb, hogy hogyan menjen az egyre több autó a lezárás után, sosem valósul meg semmi. Említettem már: az emberek alapvetően lusták. (Én is.) Maguktól sosem fognak egy pár száz méterrel hosszabb kerülőútra sem menni, még ha szinte alájuk is építed.
Magad is említetted a jelenlegi helyzet fonákságát (nagy tranzitforgalom, stb.). Ezek szerint - tekintve, hogy a forgalom mindig nő! - az a normális megoldás, hogy a tranzitforgalmat, az elővárosi forgalmat, a Buda-Pest közti forgalmat mind-mind a Belvároson keresztül préseljük át?
Emberek is laknak ott, és egy emberi életre való településen nem lehet megoldás egy olyan dolog, ami az emberi élet minőségét drasztikusan rontja. Lakóparkok közepén sem szoktak elkerülő utakat kialakítani, talán nem véletlenül.
Egyébként a Körútig zárnám le. :D (Nem vagyok tősgyökeres, azt hiszem, így hívják a 4-6-os villamos útvonalát.)
A megoldást pedig Te is említetted: kevés az elkerülő út, tehát ha lezárod, nem tudnak átözönleni úgy a városon, mint eddig. Vagyis nagy része vagy leteszi az autóját, vagy ha tényleg kell neki, olyan útvonalat keres, amit a módosult rendben is használni tud. Ezek pedig nem fognak átvezetni a legsűrűbben lakott részeken.
És érdekes módon Londonban is működik, meg még sok helyen, nem csak egy Debrecen méretű városban. Miért van az, hogy az össze dolog, ami némi kezdeti kellemetlenséggel jár azért, hogy normális életet tudjunk élni, Magyarországon holmi lobbi-érdekekből állandóan elbukik?
Sipi -
faster
nagyúr
De Budapesten nem lehet. Mekkora részét akarod lezárni a belvárosnak? Mondjuk a nagykörútig? Vagy a hungária körútig? Nincsenek elkerülő utak csak az a néhány szerncsétlen körút, ami 2-3 sávos, és már most rendkívül telített. Nincs várost elkerülő körgyűrű, nagyon nagy a tranzitforgalom. Kivitelezhetetlen, gondolkozzál már egy kicsit. Olyan, mint a kommunizmus. Papíron minden szép, de a gyakorlatban működésképtelen.
-
-
Protoss
senior tag
Hali!
Valamikor volt a villódzó dobozban, amint a pizza futárok agyon terhelt rohanó világáról beszéltek páran. És bizonygatták, hogy az ügyfél nem tűri a várakozást ezért fel vannak jogosítva (legalábbis ők úgy állították be maguknak) arra, hogy szabálytsértsenek, mert hát ők tévedhetetlenek és nagyon profik és a piacból élnek.
Sz** riport volt de rámutatott arra, hogy milyen hibbant a felfogásuk. Szerintem túlsok taxi1-2-3-t néztek és kezdik keverni a valóságot a filmmel.
A riport végén még egy ejnye bejnye se volt. A riporter jó kuncogot aztán majd egyszer csak szalagcímen halálos balaesetet okozott a pizza futár sztorinál ott fog víjogni mint a halálmadár.
Legalább aláznák őket a riporterek! Vagy annyit mondanának, hogy mekkora zérók vagytok, egy pizza miatt más életét veszélyeztetitek! :(((
Üdv -
tildy
nagyúr
off
Ezen a tündibündin msot megsértődtem.
Nem ezt írtam.Azt sem írtam , hogy skizo, max csak skizoid tüneteket.(Sajnos eléggé érint ez a téma).
A vastagon szedet részt pedig én a helyedben nem írtam volna le.
Hiszen én azt írtam, ha figyelmesen olvasol, hogy nem feltétlen van úgy , ahogy mondtad...
Ez szerintem nem általánosítás.
AZ agresszív egyéneket viszont tényleg lehetne szűrni.
Részemről is zárva.
on -
szucsi
őstag
nem emlékszem, hogy azt írtam volna, hogy mindenki, akit életében legalább egyszer kezeltek pszichiátrián, az monnyonle.
a pszichiátria elég tágas fogalom, isten sok jámbor szolgája is tölti ott az idejét a dühöngő elmebetegek között.
azt mondtam, hogy szűrhető lenne a dolog, hogy a jogsihoz vagy csak a baleset után, az részletkérdés. Ugyanúgy, ahogy térlátással nem rendelkező emberek sem vezethetnek, mert nem rendelkeznek a biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlen testi adottságokkal, esetleg a biztonságos vezetésre pszichésen alkalmatlanokat is ki lehessen válogatni.
általánosítás pedig az, hogy nekem van ám egy tündibündi skizó ismerősöm, aki milyen tündibündin vezet, tehát allecuzammen hülyeség, amit valaki más leírt.
részemről zárva. -
szucsi
őstag
Ha valaki többször okozott országúti frontálisat, vagy városi versengőset, felmerül a kérdés, hogy vajon nem lehet-e köze ehhez a szerencsétlen véletlensorozathoz a delikvens személyiségének.
Sok ilyet, és hasonlót megvizsgálsz sokféle eljárással, és kirajzolódik egy profil, egy jelcsoport, ami többé-kevésbé jelen van, amikor ''autóban közveszélyes'' arccal van dolgod, és általában nincs jelen, amikor nem. Ez a többé-kevésbé sajnos a tudomány minden területén jelen van, mégis mindenhol többé-kevésbé eszközöket használnak. A jogban, az orvostudományban, meg mindenhol.
Sok dolgot nem kellene újra feltalálni. Az orvosin pszichiátria, pszichofarmakológia van, ami az elromlott készülék ''megjavítását'' - a tünetek osztályozását és kezelését szolgálja.
Pszichodiagnosztika viszonylag kevés, vagy semmi. Ezért van nagy homály. -
rog
addikt
''Az országos vasúthálózat 11 vasútvonala lépi át a főváros határát (8 törzs- és 3 mellékvonal), melyek forgalma az utóbbi 6-7 évben jelentősen - a korábbinak mintegy 2/3-ára - csökkent (31 000 utas/nap/egyirány). A városhatáron áthaladó vasúti teherforgalom is csökkenő tendenciájú.
A főváros és a régió szempontjából a hálózat legnagyobb hiányossága, hogy lényegében nem bonyolít le elővárosi forgalmat. Hiányzik a megfelelő infrastruktúra (állomások, vágányok, jármuvek, stb.), és nagyon hiányosak a fővárosi tömegközlekedési hálózattal kialakított kapcsolatok is.
Az országos közúthálózat 30 útvonala, köztük 3 autópálya (M1-M7, M5, M3) halad át a főváros határán. A városhatárt átlépő napi forgalom 436 000 Ejármű, melyből a távolsági forgalom 40 %. A fővárost elérő főutak átlagos napi forgalma 15-30 ezer Ejármű/nap, az M1-M7-es autópályák bevezető szakaszának ÁNF forgalma 63 000 Ejármű/nap. A Főváros határát átlépő forgalom 25 %-a délnyugaton éri el a fővárost.
Budapest és környéke közötti tömegközlekedési utazások (112 ezer utas/nap) 47 %-át a BKV vonalai, 25 %-át a MÁV vonalak, 28 %-át a Volán vonalak bonyolítják le.
A tömegközlekedés és az egyéni közlekedés közötti megoszlás aránya:
budapesti lakosok városon belüli utazásai: 67-33 %
Budapest határát átlépő utazások: 43-57 %
városkörnyéki (Budapestet nem érintő) utazások: 38-62 % A régió legjelentősebb közlekedésfejlesztési feladatai:
A makroregionális kapcsolatokat szolgáló hálózat és az agglomeráció belső működését ellátó hálózat egymásra építése és kapcsolódásainak kialakítása.
A centrális szerkezet oldása, a haránttoló elemek kiépítése.
A közúti közlekedésben területén a távolsági és a helyi (térségen belüli) forgalom szétválasztása, a vasúti közlekedésben a meglevő pályáknak a távolsági és térségi közlekedés együttes használatára való alkalmassá tétele.
Egységes, integrált személyszállítási rendszer létrehozása (intermodalitás, P+R parkolók rendszere, telematika).
A közforgalmú közlekedés integrált működtetése, a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozása.
A MÁV hálózati és pályaudvari struktúrájának átgondolása.
A természeti és épített környezet adottságai, sajátosságai alapján kiegyensúlyozott területszerkezet létrehozása. ''
bkv 2001. -
szucsi
őstag
''aki eléggé antiszociális, sőt skizo tünetekkel is volt kezelve''
:DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD
Éljen a tudományos megismerés sokáig. És éljenek az alapos ismeretek alapján levont következtetések. És éljen sokáig a türelmes, toleráns, másikat tisztelő attitűd, éljen az empátia.
Hála istennek sokan sokat tettek azért, hogy célirányos diagnózisok születhessenek. Én is ismerek egy tündéri skizót, aki néha eléggé antiszociális, de ez nem tartozik túl szorosan ide.
Sőt ismerek még egs skizót is, aki meg biciklizni szokott. De ez alapján sem mernék következtetni.
Utánaolvasni viszont szabad dolgoknak.
Meg kiereszteni a fáradt gőzt is természetesen, hülyézni, meg ilyenek.
Csak ciki. -
Sipi
addikt
válasz
rATdrAgOn #282 üzenetére
Remélem, nem vettél sértést magadra!!!
Mint írtam, nem azokkal van bajom nekem sem, akik munkájukhoz használják a kocsit. És itt tényleg leginkább a mesterekre gondolok, akik nem tudnának a buszon mindig magukkal cipelni egy 20 kilós ládát a szerszámokkal.
És persze darabolt lókolbászt nagy tételben is egyszerűbb autón szállítani. :) )
Sipi -
azzio
aktív tag
Kell a közlekedést fejleszteni (a közútit is, természetesen). De egyelőre a tömegközlekedes olyan mélyponton van, ahonnan igen nehezen tudna csak felemelkedni. De nem tud, mert nem hagyják, nem segítenek neki, hagyják elsüllyedni. 4-es metró? mikor lesz az? 15 év múlva? és mind a 10 állomás?
kérem: amellett, hogy az M0-ás út megépítésével elég sokan elkerülnék a várost, így azok, akik meg sem állnak Bp-en, csak átutaznak, nem terhelnék tovább az utakat. Azonkívül. 4-es metró rákospalota-keleti-kelenföld-budaörs útvonalra, hogy a külvárosokból se kelljen mindenkinek autóval jönnie; 3-as meghosszabbítása északon káposztásmegyerig, délen a repülőtérig; szentendrei és csepeli HÉV-vonalakat összekötni a föld alatt, ahogy ezt már 30 éve tervezik (a metrókat metszené a kálvin térnél (3), astoriánál (2), oktogonnál (1), lehel térnél (3), és erre a vonalra (amit ''5-ös'' metróként emlegetnek) rákötni a ráckevei vonalat.
szóval, lehetőséget kéne adni az embereknek a váltásra, mert bár utálom ezt a helyzetet, és tényleg sokan nem valók az utakra, az autósok nagy része egyszerűen kényszerből autózik, pedig talán váltana, ha lenne alternatíva. mindehez ugye pénz kéne, meg olyan országvezetés, ami magán kívül talán az országgal is foglalkozik (csak ilyen vezető 90 éve nem állt az ország élén). a mostaniakat pedig... na ez nem ide való. szóval vannak itt morális problémák is (audis grizzli, hogy egy példát mondjak) és technikai akadályok is (alternatíva hiánya). -
azzio
aktív tag
''Tényleg, másnak még sosem volt olyan kényszere, hogy vásároljon egy motoros fűrészt, és ahol egy autó tiltott helyre lóg be (pl. járdán a felfestett jelen belül parkol, kereszteződés 5 méterén belül áll), ''lefaragni'' a kiálló részeket?''
A Móricz Zs. körtéren a meki előtti zebrán (vagy teljesen vagy félig rajta) rendszeresen áll egy audi 100-as vészvillogóval. Egyszer, amikor már sokadszor láttam, annyira ideges voltam, hogy majdnem ráhívtam a rendőrséget, de aztán bnőm megnyugtatott, és hazamentünk... pedig a rendszámát is megjegyeztem.
''Én egyet nem igazán értek: miért kell autóval járnia mindenkinek pl. Budapesten?''
Lényegében ez a kérdés. Az igaz, hogy röhejes a tömegközlekedés Budapesten, vagyis inkább tömeg, mint közlekedés. Jó, egyelőre nem álmodom olyanról, mint Párizs vagy London, hogy minden utca alatt húzódik egy metróvonal, amik ráadásul keresztülmennek az egész városon, nem 10-11 megállóval, hanem 40-nel. Bár lehet, hogy rég itt is lehetne ilyen, ha. De ezt hagyjuk. Viszont annyira nem szar a helyzet, hogy ennyi embernek kéne az egyéni közlekedést választani úgy, hogy 1 ember/autó. Járjon autóval az, akinek muszáj, mert kábeltévés vagy rovarirtó, meg járjon autóval az igazgató, meg járjon autóval a halandó, ha hétvégén kényelmesen akar lenni, vagy orvoshoz cipeli a gyereket. Nem hiszem el, hogy megéri autóval járni, ott rostokolni a dugóba járó motorral, és napi 1-2 ezer forintot elautókázni. -
azzio
aktív tag
válasz
sequator #130 üzenetére
''édesapám tűzoltóként dolgozik és mutatott már néhány helyszínelési videót karambolok után''
apám mentősofőr (volt 7 évig, most buszsofőr ;]), az ő bátyja mentőtiszt. én is láttam jópár videót/fényképet, némelyiket megbántam, hogy láttam. a legtöbbnél semmi olyan körülmény nem volt, ami veszélyeztette volna az utazást (se eső, se hó, se jég, se köd) egyet leszámítva, az emberi hülyeséget. -
azzio
aktív tag
válasz
ch.peter #165 üzenetére
''Elvesztette hét hónapos kisbabáját az a fiatal pár, akiknek az autójába kedd este belecsapódott két autó a Bajza és a Podmaniczky utca kereszteződésében
A kis köcsögöknek úgy kéne járniuk, mint a vas: addig ütni amíg meleg.''
Délután 2 körül csak úgy eszembejutásból kifolyólag elmeséltem barátnőmnek, mit olvastam, bármiféle megjegyzés nélkül. Első kérdése az volt, hogy ''és a baba''? Mondtam, nem tudom, erre ő megjegyezte, hogy tuti, hogy meghal, mindig a vétlen szívja meg. Amikor elmondtam neki, hogy a 2 nyikhaj büntetését valami olyasmi módon képzelem, hogy gumibottal addig kezelni, amíg csak szivaccsal lehet fölszedni az útról, azt mondta, hogy elég nekik az életfogytiglani fegyház+kényszermunka. Egyetértettem. -
bdav
őstag
BKV-ról sok szo esett itt az elmult oldalakon; hadd mondjak el valamit: a bkv egy álom ahhoz képest, ami itt nálunk megy tömegközlekedés cimszo alatt. megjegyzem tény, hogy kevesebb ember szállításáról van szó, de akkor is. ugyan csak suliba járok még, de most az elmult 2-3 hétben ugy összejöttek a dolgaim, hogyha tk-val (busz) járnék autó helyett, az enyhén szolva kivitelezhetetlen lenne...
más: ma du. gyorsuloversenyt csináltak itt a suli elött. pontosabban sulik elött, mert 3 középiskola van ott (igaz a város egy meglehetös félreesö pontja), de testvérek közt is 2000 diák jár ide :(. kicsit gáz volt a dolog... -
rATdrAgOn
senior tag
Bocsika, ezt kikerhetem magamnak, mint jogositvannyal rendelkezo ''taho'' autos? :)
Ha tehetem, _NEM_ autoval jarok pesten, kiveve ha szallitani kell, illetve ha videkre kell eljutnom... megteszi nekem a BMV is (Busz-Metro-Villamos) :DDD
Amugy igazad van - tenyleg rohadt sok jargany van ebben a tetves varosban :(
Csak tudnam miert? Ugy latszik az autot esernyo es telikabat helyett viselik az Mberszeru lenyek - a moralrol meg mar sokan leirtak a velemenyuket, egyetertek veluk... -
Kidus
őstag
Most hallottam, hogy a terhes nő elvesztette a babát...:(
-
Flashcash
Közösségépítő
Közben hazajöttem, válaszolok a többire.
''1.gondolom ritkán jársz tömegközlekedéssel''
Azért írtam ezekről mert mindennap használom pl. a 4-6 villamost is. Most is ezzel jöttem haza a 2.-ra este 18:20-kor már fel is fértem. :)
A 3 metró kevés ebből a kisföldalatti és az É-D metró járhat 2 percenként, de ez az utóbbinál ritka, szombat reggel pl. 8-10 percenként megy. A 'piros' metró pedig nem járhat 2 percenként, most szerelik fel olyan biztosítóberendezésekkel, ami ezt lehetővé teszi majd.
Bérlet árnál nem a jelenlegiről írtam, hanem az áremelésről. -
Flashcash
Közösségépítő
Tildy írta:
''Tilos más országokkal pedálózni, max kelet európaival!Osztrákoknál teljesen máshol álltak és állnak anyagilag.Kb. örülhetünk ha meglesz a 4-s, és 5-s metró!
Egyszerűen arra is alig van keret.
Egyébként én is szívesebben ülnék kocsiba, de kizárólag akkor ha nem egyedül mennék, mert úgy ráfizetés....''
Ok akkor metró ügyben mondok neked egy másik országot: Románia/Bukarest 2X annyi metró mint nálunk. A szűk keret az csak politikus duma, ha nem halogatná mindegyik és nem csak a mélyépítésűt erőltetnék, akkor már rég lenne nálunk is 5-6 vonal. A 4-es metró tervei 1985-ben megvoltak már, ill. a Kálvin téri állomás már vagy 10 éve elő van készítve a 4-es metróra, nyílván nem azért mert 2003-ban tervezték elkezdeni az építkezést. :) -
Ra3
őstag
nem olvastam végig az összes hozzászólást, lehet hogy már elhangzott de akik igy okoznak balesetet azok dögöljenek meg :(((. nemrég felénk is volt egy ilyen baleset, egy bmw-s csávó beleszállt egy IFA hátuljába 160-al, annyi is lett neki, és nem tudom sajnálni... ha neadjisten én megyek fater Ladájával ott és nem egy teherautó, nem biztos hogy túlélem, neki meg lehet hogy semmi baja nem lesz...
-
szesa
senior tag
A biciglizes is csak nyaron megoldott, sot inkabb kora nyaron tavasszal.
Nyaron kiizzadsz - telen odafagysz mig berzs a munkahelyre, ha oltonyos melo ez mar kizaro is lehet mert ilyen munkahelyen megse tusol az ember.
Ha esik eso/ho szinten annyi.
De pl tolunk nyugatabbra sok varosban cikaznak kisebb motorokkal az utakon, ez pl koztes megoldasnak jo - kis helyen elfer, szinte barhol lehet parkolni, es gyorsan barhova el lehet jutni vele.
Csak eppen nyaron tele lesz az oltony mindefele bogarakkal, a feher gallerja beszurkul mire celbaer az ember.
Az oltonyosnek nem sok alternativaja van a kozlekdesre hacsak nincs kedve havonta uj oltonyt venni.
Eleg sokat bringaztam korabban foleg dh es trial, igy a varosban is, illetva annak oylan 30km-es korzeteben. Jarnek en szivesen bicajjal ha olyan lenna a munkakornyezet, hogy hawai ingbe gatyaba feszithetnek egesz nyaron...de ez az oltonybe bicajozas valami borzalom, vehet az ember uj nadragot hetente :) -
Sipi
addikt
Egyes külföldi országokban a hiperfontos vállakozónak sem derogál, hogy méregdrága öltönyben biciklivel járjon be dolgozni...:)
De úgy látszik, Budapesten több százezer szerrelő dolgozik, akik reggel a számtalan csőtörés, duguláselhárítás miatt elkezdenek cikázni a városban. :D
Sipi -
tildy
nagyúr
-
rog
addikt
válasz
Kalandor #266 üzenetére
:)
gondoltam.
a sok autós a saját érdekei ellenére űl kocsiba dacolva a dugóval, a benzinárral.
ha látok egy kocsit ami araszol a dugóba mit gondolok?
hogy megy haza, és miskolc még milyen messze van.
vagy hogy szegényt biztos már várják a kórházban nagyon.
vagy hogy a köcsög miatta ilyen ez a város amilyen.
tudom számodra elképzelhetetlen, de rengetegen járnak nap mint nap autóval, pesten, és az országutakon is, akik nem jókedvükből teszik ezt. hanem igy a legolcsóbb, leggyorsabb, egyedül kivitelezhető.
te csak azt látod hogy dugó van. azt nem láthatod, hogy ki miért van ott. honnan jön, hova megy. (és én sem) -
Sipi
addikt
Nem azt mondtam, hogy mind hülye és béna. Az, hogy zsigerből utálom, csupán annak a tapasztalati ténynek a gyakorlatba való átültetése, hogy ha gyalog/biciklivel el akarok menni valahová, folyamatosan rettegnem kell az életemért. ''Öltek'' már majdnem meg úgy is, hogy a járdán gyalogoltam...:(
Ha azt látom, hogy az autósok 99%-a szabálytalanul, életveszélyesen közlekedik, egyszerűbb azt követni, hogy mind ilyen, mert legfeljebb néha-néha kellemesen csalódom. Ellenkező esetben hamar egy tepsiben találnám magam.
Sipi -
rog
addikt
válasz
Kalandor #261 üzenetére
és alapjáraton két oldala van az érmének ha az egyiket nézed akkor pont nem látod a másikat.
ki tehet róla hogy ennyi autó van az utakon?
az hogy 3 kivételével az összes dunai híd pesten van?
az hogy minden út pesten át a legrövidebb?
az hogy az utak és a város az autó elött lettek építve?
az hogy 1 mililó ember ingázik naponta budapest 50km-s körzetéből?
az hogy nem megfelelő a tömegközlekedés?
ki tudja. én sem. :) -
Sipi
addikt
válasz
Kalandor #261 üzenetére
Igen, ezt valahogy minden autós elfelejti: ''alapjáraton'' mindenki gyalogos. És a városok, települések _lakni_ és _dolgozni_ vannak, nem az autósok igényének kielégítésére.
A szabad helyváltoztatás alapvető állampolgári jogom. De a törvény nem köti ki, mivel kell ezt megtennem...
Sipi -
Sipi
addikt
OK, ne vitázzunk.
Egyébként attól, hogy zsigerből, még tudok (sőt, sokszor szeretnék is) kommunikálni velük. Hogy megértsem, mi készteti őket arra, ahogyan legtöbbje viselkedik.
Engem egyes gondolatok idegesítenek inkább, melyek csak úgy elhangzanak, anélkül, hogy ki lennének fejtve. Féltem az egészségem és az életem, és amikor azt látom, hogy egyesek félvállról veszik ezt a két dolgot, nagyon szomorú leszek.
Sipi -
szucsi
őstag
Pszichopátiára, antiszociális, agresszív viselkedésre hajlókat már a jogsikor ki kellene szűrni. Vannak tesztek, amelyekkel ez kimutatható. Frusztrációs tolerancia, indulatok fékezésének képessége, súlyos szenzoros élménykeresés - adrenalindzsankizmus. Halmozottan a legfinomabb.
Főleg, aki már legalább egy súlyos balesetet okozott, elsősorban országúti frontálisat, (itt ugyanis leggyakrabban az ilyen figurák normális félelmi reakcióinak hiánya és többszáz lóval felkompenzált isten-érzése ami a sok halottat termeli), mindenképpen megnézetném pszichológussal, és ha bizonyíthatóan a személyiségéből eredően veszélyes, akkor bevonnám a jogsit, mint a szél.
Tudom, hogy diszkriminatív, de kell megoldás, nem kellene, hogy az ember féljen az utakon néhány pszichopata miatt. -
Sipi
addikt
Nézd, tudatmódosító szerekről van szó. Ezt - gondolom - nem kell bizonyítani.
Megváltoztatja az agy működését. És nem mondhatod azt, hogy így és így hat, hiszen minden egyén más és más. Van, aki esetleg egy napig kómázik egy jointtól. Van, aki meg sem érzi.
De olyan törvényt mnégsem hozhatsz, hogy akire kicsit hat, akár vezetés közben is szívhat, akire jobban, meg csak két nap múlva.
Mivel nem lehet előre tudni, kire milyen hatással van, és bizonyítható, hogy van hatása (főleg az agyra), szerintem természetes, hogy ugyanúgy, mint az alkoholt, egyes durva gyógyszereket, ezt is tiltják.
Sipi -
Sipi
addikt
Ez az a hozáállás, amit sosem bírok megérteni.
Most komolyan, te szeretsz szennyben, bűzben élni? Nap mint nap? Neked tényleg jó az, ahogy most van?
Szerinted hogyan lehetne még több autót bezsűfolni a mostani városi utakra? Tényleg szélesíteni akarod, hogy kevesebb járda legyen? Vagy a környező házakat bontanád le?!?
Nem értem én ezt...
Sipi -
szesa
senior tag
hat hogy kideruljon van e hatasa vagy sem :)
-
szesa
senior tag
Eszembe jutott megegy haver, akinek szinten friss jogsija van - 1 eves - es szinten nagyon agressziven vadul es nagyon gyorsan vezet.
Sztem ez is jellemzo bar valoszinu nem csak nalunk - nemeteknel is van sok amokfuto. Sot az utobbi idobe (~10ev) azt veszem eszre hogy az osztrakok is egyre turlmetlenebbek. -
szesa
senior tag
Leginkabb abban latom a problema gyokeret, hamar nyugahtoz hasonlitanank magunkat, hogy nekik 30 eve is volt autojuk.
Nalunk meg kb csak 10 eve van az hogy szinte minden fiatal autot kap a jogsija melle. -
MuzX
tag
Mert a kérdés nem neked szólt, hanem annak, aki azt mondta, meghúzna oktatóként, ha nagy sebességel haladva fékeznék a sárgánál.
Az én kérdésem arra vonatkozott, hogy ugyan már hogy haladhatnék nagy sebességgel szabályosan a sárgánál, eleve meg kéne már ezért húzni... (nem fejtettem ki ezt részletesen, de azt hittem, nyilvánvaló, hogy a szabályos viselkedésből indulok ki).
De ezt nem tőled kérdeztem, erre írtad te azt az ominózus választ, amiből az volt kivehető, amit vitattam. -
szesa
senior tag
Hamar bkv es metrorol esett szo:
Most kerul a mozikba egy marha jo nagyar film, kallerokrol, metrosokrol szol:
''Kontroll'' a cime
Meg csak az elozetst lattam, de esznmeletlen dolgok vannak benne :)
Nagyon poenosan talalva. -
MuzX
tag
válasz
Kalandor #230 üzenetére
Egyébként tényleg érdemes a tömegközlekedést kipróbálni. Egy időben rendszeresenb kellett a XII. kerületből az Örs vezér térre mennem, a legnagyobb délutáni csúcsban. A második alkalom után, hogy másfél-másfél órát stresszeltem magam oda-vissza, eldöntöttem, hogy elég. Azóta levillamosozok a Moszkvára, fölszállok a metróra, összesen átszállással, megközelítéssel együtt 40-45 perc. Oké, néha zsúfolt, de ki lehet bírni.
Azóta csak akkor megyek kocsival, ha valami nehezet kell vinni vagy nagyon pocsék az átszállás és nincs a közelben jól elérhető járat.
Érdekes kísérlet volt a múltkor, a szerviz, ahová szoktam járni, a XVII. kerületben, Rákoskeresztúr körül van. Mikor a kocsi kész lett, a netről letöltöttem az útvonalhoz tartozó összes busz, stb, menetrendjét, elterveztem, mikori átszállásokkal tudok egy adott járatot elérni.
Lehet, hogy csak szerencsém volt, de minden pontosan (na jó, 5 percen belüli csúszással) úgy jött be, ahogy elterveztem, pedig négyszer szálltam át. -
rog
addikt
bizony és ez így helyes. aki vezet az tudja jól, hogy xórával elöte már nem ihat, mert a vérében kimutathatú. aki meg drogozik az azzal legyen tisztában hogy x nappal elötte már nem utazhat, mert kimutatható a vérében.
szerintem ezt csak igy lehet szabályozni. van a vérében vagy nincs alkohol/drog. -
rog
addikt
''Ha nagy sebesseggel mesz es a sarganal hirtelen fekezel en ha oktato lennek meghuznalak''
''És mi van, ha közben pirosra váltott a lámpa és te látod azt?''
''akkor belenézel a tükörbe, és ha mögötted is jönnek ezerrel, akkor nem ugrálsz a féken.''
''Nem leszek csak azért rendszeresen szabálytalan, mert ez a pesti stílus...''
'Azt olvasol ki belőle, amit akarsz...'
magyarul: ha ''hirtelen pirosra vált a lámpa, és te nagy sebességel haladsz, mert át akartál még hajtani a sárgán(akármilyen okbl), akkor mielött satuféket nyomsz azért nézz bele a tükörbe, mert lehet más is erre keszül.
nem tudom ki mondta itt, hogy rendszeresen legyél szabálytalan, mások miatt. arról volt szó, hogy már eleve megkérdőjelezhető a választott tempód, amivel az adott színnel világító lámpához érsz, akkor már ne növeld az elhalálozási esélyeidet azzal, hogy kiszámíthatatlanul cselekedsz.
de azt olvasol ki belőle amit akarsz.. :( -
szesa
senior tag
A metro nagyon allat egy dolog, barhol a vilagon (najo japanba lehet nem szalnek be konzervtotleleknek:) ). Dehat tenyle keves van - itt tobb kmes korzetben semennyi nincs :).
5+3 evig jartam 2 metroval suliba reggelente at az egesz varoson, van egy jonagy tomeg olykor...meg ha mar szo esett rola igaz offtopic de lattam mar zsebeseket 4-6oson nyugatinal: kb vagy 8 10en voltak, ciganyok - az egesz familiy a bizniszbe utazik / a villamoson / es sasoltak egymast hogy nehez lett volna nem eszrevenni. Alindult a vili ezek lokdosodtek, a ciganyasszony magyarazott, kozbe meg beindult a kezimunka. Orrom elott mikozbe neztem vette ki egy oregasszony szatyorjabol a tarcot. Kiabaltam is vigyazzon tolvajt!
Es akkor elkedztett mindeki forgolodni, es mindeki latta a zsebeseket es akkor is tovabb csinaltak! Aztan az oregmeg cibalta vissza a tarcajat...
A villamosvezeto azonnal leallitotta a villamost kinyitotta az ajtot es bemondta hogy vigyazzanak ertekeikre a jarmuvon tolvajok vannak!
Es kinyitotta az ajtajat es nagy vasruddal hadonaszott, aztan leszaltak a ciganyok...megvartak akovetkezo vilit es ott folytattak ahol iment abbahagytak.
A nyugati es jaszai kozott ingaztak.
Leadta a drotot radion is, dehat nem nagyon lehetett ellenuk semmit tenni...
Mondjuk en mar sokmindent megeltem bkvn ha vkit erdekel meg meselhetek :)
Verekedes a metroba, kommandosok uldoznek a moszkvan egy csavot stb :)
azt is lattam mikor a21es busz lejott a moszvaterre csak eppen a domboldalon es a villamosmegalloban kotott ki (borult) :)
A vabusz is felborult 1x :)
de ez mar nagyon off na ende. -
tildy
nagyúr
Félreértesz.Én arra az esetre gondoltam, ha részegen/beszívva ül a szobájában, esetleg felmegy a hegyekbe mászkálni.Vagy utasként ül egy autóban, ahol tök nyugisan elvan.Volán mögött az összes ilyen helyzet veszélyes.Az mondjuk más tészta, hogy az emberi vizeletből még 3-4 nap után is kimutatható a marihuána, miközben már nincs is hatása(ha valakit így kap el a rendőr, hiába józan, tisztafejű, de ezzel baromi nagyot bukhat , és persze ráhúzzák amjd, hogy azért történt bármilyen baeleset -akár kovccanás, akár durvább is- mert drog hatása alatt állt.)...
-
faster
nagyúr
válasz
Kalandor #224 üzenetére
Este 10-kor egész jó. :)
Nem azt akarom mondani, hogy a tömegközlekedés úgy jó ahogy van, mert kéne fejlesztés ezerrel ezen a téren is, de szerintem az utak-kereszteződések-hidak minősége sem olyan hűdeszuper, hogy most már csak kényelmesen hátradőlve elkezdjük ritkítani az autósok számát. -
-
MuzX
tag
Tőled? Semmit. Vitáztunk.
Mondtál dolgokat, és nem értek egyet. Vagy túl általánosan fogalmaztál.
A szabályokat nyilván lehet és kell is néha rugalmasan értelmezni, csak az a baj, hogy ettől kezdve mindenki egyedileg dönti majd el, mennyire rugalmas, és az már olyan, mintha nem is lenne szabály.
Ezért nem látom be, miért kéne más szabálytalankodók védelméért nekem is szabálytalannak lennem olyan helyzetben, ahol a szabályos viselkedés is kivitelezhető. -
Sipi
addikt
Egyrészt már amár tényleg zsigerből utálom őket, de ez más tészta.
Amire én utalok: mondd, szerinted milyen módon lehet adott szélességű utcákon, adott nyomvonalú utcákon még több autót egységnyi idő alatt átpréselni? Egyszerűen van pl. a belvárosnak egy maximális befogadóképessége (legyen ez az az autómennyiség, amivel az összes utcát fel lehet tölteni. :) )
Ennél többet ha megszakad Demszky, akkor sem tud bezsúfolni! És _ezen_ nem lehet fejleszteni, csak úgy, ha lefaragnak a járdából, kivágják a maradék fákat is, hogy a tisztelt autósok még többen elférhessenek. Remélem, nem ezt akarod...
Ha nem fér több, korlátozni kell. És sajnálom, ha nem látod be, hogy nem csak emiatt kell(ene) korlátozni, hanem azért is, mert kisgyereket babakocsiban tolva látens gyerekgyilkosságot követsz el, annyira szennyezett a levegő, mert az idősebbek gyakorlatilag otthonra vannak kényszerítve, mert ők nem tudnak olyan fürgén ugrálni a kocsik között, mint a fiatalok, stb...
Sipi -
tildy
nagyúr
válasz
Flashcash #200 üzenetére
1.gondolom ritkán jársz tömegközlekedéssel.
2. metró igaz , hogy kevés van, de 2 percenként jár általában.
3.diákoknak 1500/hó a bérlet, dolgozó embereknek: 4000 körül..MEnnyi is havonta a benzin, stb?
4.5 éve járok bkvvel, soha nem zsebeltek, ki,stb...
5.van olyan, ami ritkán jár.4-6os vilire ez nem mondható el, de a zsúfoltság tényleg megközelíti olykor olykor a heringkonzervét...
6.Egy öreg bácsi mondta jól: állandóan 1 ember ül.Akkor miért nem motorral járnak????
Tilos más országokkal pedálózni, max kelet európaival!Osztrákoknál teljesen máshol álltak és állnak anyagilag.Kb. örülhetünk ha meglesz a 4-s, és 5-s metró!
Egyszerűen arra is alig van keret.
Egyébként én is szívesebben ülnék kocsiba, de kizárólag akkor ha nem egyedül mennék, mert úgy ráfizetés.... -
Sipi
addikt
Az ilyenek miatt fontolgatom, hogy a standard pakkjaim közé bekerül valami nehezebb és hosszabb méretű tárgy, esetleg féltégla. Ha így jön, kezet meglóbálni, csatt...
Aztán mehet az édesmamájának magyarázni a bíróságon, hogy a zebráról lelépett gyalogos hogyan tudta összetörni a kocsi oldalát. :D :D :D
3-4 ilyen eset után, mikor többszázezer forintja ráment a javításra, talán jobban odafigyel.
Esetleg népszavazást is lehetne kezdeményezni, hogy a büntetési díjak emelkedjenek német méretekre. Pl. elsőbbség meg nem adása: 100.000 forint.
(Mi egyszer vagy 400 márkát fizettünk, mert egy teherautó takarta az út széli táblát, és nem vettük észre, hogy az autópályán a belső sávban a mi járművünk nem mehetett volna. Kb. 100 métert tehettünk meg így, már le is kapcsolt a rendőt, udvarisa volt, mosolygott, és keményen bezsebelte a büntetést. Itt ez miért nem megy?!?)
Sipi -
szesa
senior tag
A zebra egy kulon allatfaj amelyet az autos nem is vesz eszre soha.
Rendszeresen jarok a Karolinan (gyalog) es nagyon gyakran elofordul, hogy a gyalogosok mar libasorban allank az uton! (lelepve a jardarol a zebran) es senki nem akar lassitani fekezni, tekerik a kormanyt es kikerulik a gyalogost vagy 80-al huzank el mellettuk...nagyon keves olyan autos van aki hajando lassitani, netan megallni. -
Sipi
addikt
válasz
Flashcash #200 üzenetére
Ez igaz. Fejleszteni kellene - de nem a közlekedést, hanem a tömegközlekedést!
Ehhez mondjuk az is kellene, hogy ne az legyen a menő, aki már 3 éve bérlet nélkül utazik...
De az ember alapvetően lusta. Nem lehet a jó belátására bízni semmit. Kismértékű ''erőszakkal'' kell elintézni az ilyen dolgokat. Pl. kiváló példa Debrecen. Ott 40-50 évig semmi sem változott, folyamatosan romlott a város, egyre randább lett.
Majd jött az ötlet, hogy a fő utcáját sétálóutcának kellene megcsinálni. (Mellesleg az egyik legforgalmasabb útja is volt.)
Bizonyos városképviselők berzenkedtek, hogy nem jó, először szép nagy parkolókat kell építeni, majd elterelőutakat, utána le lehet zárni.
Nem. Ez így nem működik.
Megcsinálták sétálónak, lezárták a forgalom elől. És most majd kezdenek parkolókat is építeni.
Miért jobb ez így? Mert ha parkolókat csinálsz, satöbbi, az emberek lustaságát táplálod tovább. Megszokják, hogy de jó így, mehetek nyugodtan kocsival a belvárosba, még parkolni is tudok. Utána próbálnád meg lezárni, mindenki tiltakozna...
Így is tiltakoztak. Sőt, bunkóskodtak. Aztán megépült, és bár az elején állandóan dugó volt, mára teljesen normális lett a helyzet. Mivel az emberek rá voltak kényszerítve, hogy ne használjanak autót, letettek róla. Birtokba vették az új sétálóutcát, és mindenkinek tetszik.
Budapesten, sőt minden városban ez lehet szerintem a működő út. Kényszeríteni kell az embereket. Ez van, nem kapsz mást. Ha valaki totális önzésből nem hajlandó felfogni, hogy azzal, hogy ő kényelmesebben szeret utazgatni, másokat mérgez meg, azt nem lehet szépen meggyőzni...
És egy idő után magától is szépen rendeződnek a dolgok, még ha az elején ijesztőnek is tűnik a felfordulás.
Belvárosba autó nem való. Nem fér el, és kicsi is többmillió járgányhoz. Igenis, kell a kötelező parkolási díj, És sorompók, kötelező behajtási díj, mint ANgliában. De nem 150 forint, hogy oda ne röhögjek... Párezer. Akinek ANNYIRA sürgősen be kell mennie autóval, menjen és fizesse meg az ott lakóknak/dolgozóknak, hogy elvett pár napot az életéből...
Sipi -
szesa
senior tag
A budapest kozlekedesrol:
Sztem be kene vezetni egy olyan rendszert, hogy hetnete mindenki csak egy-ket adott napon hasznalhatja a jogsi/autojat :) -
csabika25
aktív tag
Én egyszer lemértem. Veres Péter út, Kerepesi út, Hungária körút, Lágymányosi híd utat tettem meg reggel autóval. Ez volt 50 perc. Ha BKV-val jövök (45-ös busz, HÉV, metró, 6-os villamos, séta a munkahelyemig), 55 perc jött ki. Az átszállások vittek el sok időt, különben BKV-val hamarabb értem volna be.
-
szesa
senior tag
Nem szeretem a rendor tarsadalmakat, de megis remlem egyszer majd olyan orszagban fogunk elni, ahol a szabalyok nem azert vannak, hogy megszegjuk oket, es nem ez lesz a fiatlaok legfobb celja az eletben.
Aki meg szaguldozni akar hat tegye nagyon jo ezres a gyorsulas, de nem mentseg semmire!!! - Ugyan ugy ahogy a drogost/reszeget is meg kell buntetni - attol meg mert eppen kurvara nem tudta mit csinal - ember csak egy van enje meg amennyit ''csinal'' maganak...o idezte elo ezt az allapotot, hat o bunhodjon erte ne mas!
A kozutak nem versenypalyak, plane a varosokban.
Ha mar annyira akar menjen ki egy versenypalyara de legalabb a varosbol, a ''tomegkozlekdesbol'' takarodjon el!
Es jellemzoen azok okoznak ilyen baleseteket akinek egyaltalan nincs csucsverdajuk, nem ok az igazi auto-megszallottak, szarhazi fiatalok, teljesen valoszinuleg atlagos emberek, akik nem tudjak kielni vagyaikat, agresszojukat es emiatt mindig az artatlanok szenvednek.
A szabalyok pedig pont azert vannak, mert senki nem tudja mi fog tortenni, es egyedul ezek betartasaval lehet a kockazatot minmalisra csokkenteni - de amikor az ember meg gyerek, sajat magan kivul nincs mit elvesztenie, es nem is merlegel
mondjak, hogy vakmero, bátor...
Bator az aki 120-al belemegy egy piroslampas keresztezodesbe?
Barom.
Ha maskepp nem megy, vezessenek be olyan szigoru szabalyzast amitol elmegy a kedvuk a szaguldozastol - a kozutakon - a rendor ezeket valahogy soha nem tudja elkapni, sot inkabb haverkodik is veluk...viszon minden szent szarert megallitanak (kiveve a nagy verdakat...) es szivoznak azert mert nincs bekotve az ov... vagy hianyzik a eu pakkbol vmi.
Nagyon remelem, hogy ez a ket illeto soha a budos eletbe nem kapja vissza jogositvanyat ebben az orszagban.
Ha valaki ilyen balesetet okoz az vallalja a kovetkezmenyeket, vagy ajanljak fel neki az ongyilkossag lehetoseget.
Viszont barmibe lefogadom, hogy 1-2 ev mulva mitha mi sem tortent volna ki fogjak engedni oket ha egyaltalan penzbirsagon kivul kapnak egyebet...
Nem ertem azon tagokat sem akik megprobaljak valamifele vedelemben reszesieteni ezeket az allatokat, es csupan medialufikent feltuntetni az esemenyeket. Megtortnet. Es hogy ne csinaljuk nagy ugyet belole?
Ha tolem fuggne precedens itelet szuletne.
Nem lesz jo pelda, de sjvacban az 50-es tablanal ugy lepnek a padlofeket hogy kis hijjan parszor beleszaltunk mar az elottunk haladokba...mint egy ''svajci ora'' mukodik a kozlekedes, mert betartjak a szabalyokat - mindeki, es nem is gondolkodnak azon mi lenne ha maskepp is lehetne...
Persze ott is vannak vadabbak de ez csak es kizarolag a fiatalsagra jellemzo.
Nekunk meg valahogy pont forditott a felfogasunk: ''mit hogyan jattszunk ki''.
Tudom mi fog torenni, csinaltam mar ilyet, nincs ebbol zur, nem kell rezelni stb...sajnos nekem is van egypar ilyen haverom, nincs veluk semmi igaz, csak eppen a volan mogott neha nagyzolnak, ma mar nem jellemzo de friss 1-2 eves jogsival hat a szaguldozas volt a ''meno''. De meg ugy is, hogy a barati tarsasag se nezte ezt jo szemmel, plane ha meg utaskent a kocsiban is ult...
Volt par eve egy eset amikor a cs.elod befuvezbe a bmwjevel belehajtott a pasareti uton egy rendorautoba. A rendor meghalt.
Azota vezethet a gyerek vagy sem? - Mert le nem csuktak, csak fizetett.
Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest