Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mettek

    addikt

    válasz Dorian #170384 üzenetére

    On the sound effects side, you want that rumble, but you don’t want to overdo it. In my edit/mix template in Pro Tools, every single channel has a discrete LFE [low-frequency effect] send that feeds an aux return with a variety of plugins including LoAir as an LFE output. I really believe in controlling LFE as a separate element. I also high-pass the LFE aux to reduce the super-deep stuff from gobbling up headroom. I set the low range at around 30 cycles, and I set the top end at a Dolby standard of 120 cycles with a steep shelf. That way we’re able to have a great deal of control over the low end. You need to save room for yourself for the moments where you really need it the most. You just don't want to be working that subwoofer the entire movie; it would just lose its impact.

    Itt 30-120 közötti dolby standard tartományról beszél, ami vagy a hertz vagy a decibel lesz. Nehéz megmondani a cycles kifejezésből. De mivel meredek vágást ír a végére így én inkább a hertz tartományra gondolok.

    Illetve azt is írja hogy high pass fileterezi a mély csatornát hogy ne menjen túl mélyre és ez ne okozzon mélyfrekventált hangzást. Sztem ez 30-120hz lesz. És lehet vitatkozni meg értetlenkedni, meg kell hallgatni a filmet. Az minden csak nem szar.

Új hozzászólás Aktív témák