-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24282 üzenetére
Email be átküldöm a gépkönyvet.
Csak ixlen DJVU formátumban van meg.
Rögtön az 5 oldalnál elveszítettem a fonalat,
ahol azt írja korlátok :0.1 ;0.5; 1; 2; A
EZ egy finom poti kb 10 beosztással akkor mi ez a 4 érték...[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24282 üzenetére
Mivel most került hozzám mondom megnézem a biztiket is.
A 220 as bemenetekre normál 1A N biztit ír a könyv,
viszont nekem itthon van egy raklap lassú 1A T az simán mehet bele igaz?Megkaptam köszi, szétszedni csak hétvégén fogom.
Szóval a korlátos potinak nincs fix állása(úgy értem nem kattan a helyére).
Így az izzóval csak úgy tudtam használni ha max on van,
amint állítottam rajta le is old.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24294 üzenetére
Olvasgatom a könyvet, ott tényleg úgy van hogy csak 4 állás
viszont valóságba 10-11 állású/beosztású és nem kattogós.
Imax/10 - Imax vagy "J " nem tudom
[link]
Nem valami olyasmi van hogy más 0-20V ig és más 20-40V....
vagy pedig a több táp összekapcsolása miatt.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #24272 üzenetére
Igen, mondhatni !
Mindösszesen 4 darab FET van felforrasztva arra a lapra, amit nemrég linkeltem.Tehát, ha ennek a FETnek nem marad meg a töltés a vezérlő lábán, akkor ez valszeg károsodott ?
A kérdéses alkatrészek N csatornás MOSFETek (SIR422DP- [link] )
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24306 üzenetére
Baromi retkes is masina, úgy hogy burkolat sztem megy a kádba
a gombokat alkohollal érdemes megpucolni?
Ha találok újat lehet is lecserélem.CPT.Pirk
Azt mondtad hogy ilyen volt a suliban akkor hogy hogy
nem tudod így figyeltél...[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24339 üzenetére
A könyvében írták, hogy 2-3-4 db dupla tápot is össze lehet kötni az
már azért elég jó lehet, csak kell hozzá egy garázs.
Ja és azokat párhuzamosan is lehet ugye.
Bár én most konkrétan két különbözőre voltam kíváncsi.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24341 üzenetére
Az új tápom az képes a tracking re ahogy olvastam a doksiban...
Közben megérdeklődtem a korlátozást máshol is:
A táp a beállított értéken maximalizálja az áramot.
Nagyobb terhelésen kigyullad az "overload" lámpa,
a feszültség leesik, de az átfolyó áram marad a beállított szinten.
Erre gondoltál, mikor az áramgenerátoros üzemmódról beszéltél?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Batman2
őstag
-
DonThomasino
veterán
-
DonThomasino
veterán
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24364 üzenetére
Úgy tűnik autós, mert autós készletben találtam kettőt is. Yuppi
A tegnap dolognak is utána jártam, állítólag így lehet/kell.
Fesz gen.: Ha mindkettőt egyforma fesz. re állítod majd párhuzamosan kapcsolod őket.
(Persze polaritáshelyesen.)
Áramgen.: Ha az áramokat állítod egyforma értékre és sorba kötöd őket." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
válasz Lompos48 #24369 üzenetére
Egy dolog megütötte a szemem a vaskereten lévő földsaru hiánya.
Mert ez ilyen keretbe van úgy van felcsavarozva rá burkolat.
[link]
Lógó vezetéket nem látok.
Vagy ez pont azért föld független mert nem kell neki?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
-
DonThomasino
veterán
-
kjani18
őstag
válasz Lompos48 #24415 üzenetére
Bocsi, csak részben van igazad. A villám akkora töltést hordoz, hogy a közelében minden egy fajta feszültségosztóként működik ( ezért cikázik, ágazik el, stb.). Csak a faraday kalitka ( pl. akár egy fémdoboz) adna megfelelő védelmet.
Olvasd el, benne van a megbízhatóságom is! https://logout.hu/bejegyzes/kjani18/uzletszabalyzatom.html
-
mezis
nagyúr
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #24418 üzenetére
Az érdekes az, hogy a villám nem mindíg a legmagassabb pontba csap bele, valszeg az is fontos, hogy mennyire erős föld potenciál az a valami és a szerint is válogat, de nyilván hasonló erősségüekből mindíg a magasabbakat választja !
De látom már, hogy Te is írod a mondadód végén !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
moha21
addikt
válasz Lompos48 #24509 üzenetére
14,4 V inkább.
gyors rámértem. Ez lehet akár mérési hiba ( műszer pontatlanság ), de az aksi se fiatal már.
Műszer: protek 307
400mV, 4V, 40V, 400V, 600V
Best Resolution 100µV
Accuracy ±(0.5% Rgd + 3d)
Maximum Input 1000V DC or 750V RMS
Input Impedance 10MWNem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
sörösló
aktív tag
válasz Lompos48 #24509 üzenetére
Tökéletesen igaza van Lompos mesternek, mint általában mindig. A savas cellák elméleti végfeszültsége 2,4 V, itt kezdődik a vízforraló. A régi mechanikus szabályzókat azért állítottuk 14-14.2 V-ra mert kellett a hibahatár. A mai elektronikusok általában atompontosak, többnyire nem is lehet őket állítgatni. Alapjáraton meg a szabályzó karakterisztikától függően meglehet a max. feszültség, ha nincs nagy terhelés. Sőt még terheléssel is,ha a motorvezérlő olyan. Az én szekerem alapjáraton 900 körül forog. Egyesben gáz nélkül felmászik egy kb 5%-os emelkedőre majd a másik oldalon legurul anélkül hogy a fordulatszámmérő akár csak meg is rezdülne. A terhelésváltozást a motorvezérlő szépen kikompenzálja.
"Akkor szerintetek 12 Voltnál több kell az erősítőnek?"
Alapvető szemléletbeli tévedés. Ezt a fajta jószágot nem igazán a feszültség érdekli, hanem az áramforrás terhelhetősége, egészen pontosan a belső ellenállása! Gondoljatok bele. 12 V 100W az kb 9A terhelés. A mélynyomók impulzusszerű lökésekkel veszik fel az ennél néha sokkal nagyobb áramokat is. Ha a táp nem alkalmas erre, akkor csak "csuklik" az egész ketyere. Nem véletlen az, hogy profi cuccokhoz akár 1-2 Farád! értékű kondikat építenek a tápkörbe hogy csökkenjen a belső ellenállás. Hogy aztán mi értelme van egy szekérbe 100-500W-os mélynyomót szerelni, az másik kérdés. A legextrémebb ami ebben a műfajban láttam, az egy beépített pótgenerátor-240Ah akku-1F kondi és egy 600W!-os mélynyomó, az egész egy Fiat Cinquecento hátuljában. A tulaj meg csak azon sopánkodott mindig hogy nem győzi cserélni az izzókat. Az istennek se értette meg hogy hiába autóizzó, rezgésálló meg minden, akkor is van egy tűréshatára a nyomorultnak. Ha beizzítja a kütyüjét, kívülről úgy szól az autó mint egy ócskavastelep rakodásnál.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- DIGI kábel TV
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Yettel topik
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen