Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz darvinya #58906 üzenetére

    Az nem jelenti, hogy 18 V-ot kap. Épp azt használják ki, hogy a trafónak van valamennyi belső ellenállása, áramkorlátozó hatása. Kvázi áramgenerátoros jellege, bizonyos határon belül.

    Egyébként is puffer nélkül mérve valamilyen átlagot mutat a műszer, kétes pontossággal. Ráteszel egy puffert, még ennél is nagyobb csúcsot jelezhet.

    De nem az üresjárási feszültség számít, hanem a kialakuló töltőáram nagysága (hullámzó esetén annak átlaga), ami a cella melegedésében nyilvánul meg.

    Tehát végül eljutunk oda, hogy a melegedésen van a hangsúly, ez a kulcsa mindennek. Ha 6 órás gyorstöltésre méretezik, telítődés után a feleslegben bevitt energiát az akku kénytelen elfűteni, ami megemeli a hőfokot.

    Ha töltésen felejtik, akkor ez csak kínlódás az akkunak, noha a Ni-Cd strapabíró ilyen szempontból is, de azért mégis megkérdőjelezhető. Emiatt szokott aztán a szelepen kigőzölögni.

    Holott egyébként gyorstöltésnél (tehát C/10 áram felett) valamilyen lekapcsoló védelmet illene alkalmazni. Minimum időzítőt és/vagy a többi ismert technikát. De ezeknél az egyszerű megoldásoknál semmi védelem, elintézik annyival, hogy úgyis kibírja, ha meg nem, az is jó (a gyártóknak).

Új hozzászólás Aktív témák