Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
veterán
Ja, azt elfelejtettem megemlíteni a csúnya nem fejlődő opengről, hogy amúgy a dx sem fejlődött semmit már 10 éve az nvidia ray tracing próbálkozásain kívül, és nem is fog. Mindent, amire szüksége volt a fejlesztőknek, feltaláltak már. 30-40 év múlva is ugyanígy fognak kinézni a játékok. Legalábbis addig, amíg inkrementális renderelést használnak. Rendes ray tracing alapú apihoz nem lesz jó se a vk, se a dx, se az ogl, de még a mostani hardverek se. Majd a nagyon távoli jövőben, amikor a star trek féle holofedélzethez kell api, akkor majd lehet ahhoz feltalálni mindent, addig viszont minden marad a régiben. Rövid távon viszont az a fene nagy fejlődés, amit sugalmazol, nem létezik, és nem is fog. És ha mégis, azt sem a vulkan hozza majd el.
-
Pikari
veterán
Nem fogunk egyetérteni, én nem így látom.
Egyrészt: Eleve koncepcionálisan nem értek egyet azzal a megközelítéssel, amit körülírtál, mert nem hiszem azt, hogy az apit kellene ennyire kisarkallni. Ha magad elé veszel egy 100 gigás aaa "játékot", ami két és fél percig bufferelgeti a dungeonban a fákat, miközben szarabbul néz ki, mint egy dx9-es title, az nem amiatt nyújt szar élményt, hogy az api hány szálú benne, hanem azért, mert a fejlesztők fogyatékosak. Ha valahogy átírják vulkanra, akkor is szar marad, mert egyrészt ugyanilyen leszarom mentalitással fogják átírni, másrészt annyival nem lesz gyorsabb, harmadrészt így a régi hardverrel rendelkezők nem tudják majd futtatni.
Másrészt: 1 db videókártyád van 1 db monitorral, amire a renderelés végén a frame buffert kirajzolod. Emiatt - ahogy mondod is - a cpu oldali szálkezelésed lesz könnyebb, azért lesz kisebb a cpu limited, mert könnyebben és hatékonyabban threadolhatsz, de ezzel nem vagy sokkal előrébb. Nem lesz 10x annyi fps-ed. Nem nyújt nagyságrendekkel jobb teljesítményt, de jelentősen megnöveli a bonyolultságot, tehát az én véleményem szerint nincs értelme vulkant használni. Ha valaki azt mondja neked, hogy mostantól napi 10 sor krumpli helyett 100 sort kapáljál meg, és ezért cserébe 35%-al nagyobb fizetést kapsz, elvállalnád? Valahogy, amikor az informatika kerül elő, az emberek elvesztik a józan racionális ítélőképességüket, és bekajálják a marketingbullshitet.
És hogy a dx12 vagy a vk csatájából melyik kerül ki győztesen: szerintem úgy járnak, mint a blu ray és a hd-dvd, sikeresen megdöglött mind a kettő.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Philips LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Windows 11
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- OLED, Mini-LED, IPS, VA, TN - melyik panelt válaszd 2025-ben?
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Honor Magic7 Lite 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! HP Z2 G4 Tower Workstation számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged