-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #133251 üzenetére
Van logika benne,hisz a lánc lehetséges maximális hosszához hozzáadod a 2 kanyart amit a teljesen kinyúlt váltó +ba igényel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #133253 üzenetére
De soha nem használ egy elől 46 hátul 36 varit, mert elmegy a hátsó sor közepéig és a kis tányéron használja a 36 koszorút, ha csak nem egy amatőr f@sz.
BENEFON DELTA--------N8
-
FireKeeper
nagyúr
válasz bringasisti #133254 üzenetére
meg az is "logika" benne hogy ha balf. vagy és véletlen beleváltasz ne fossa össze magát a hajtás. igen, nem hatékony, meg koptatja a hajtást, de legalább bírja.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
trialboj
őstag
Na milyen jó hogy itt erről megy a diskurzus. Most dobtam össze a bolti bringára rendelt hajtást, és a láncot már majdnem befűztem mikor eszembe jutott hogy nem "vágtam" le méretre, kiszedtem oda pászítottam a másik mellé, és megkurtítottam. Befűzöm a helyére, belövöm a váltót, gyorsba hogy ki tudjam próbálni mert már siettem, minden ok, felülök rá hogy kipróbáljam, és középen 2 hátul 2. legkönnyebb fogon, nem fordul el, szerencsére nem erőltettem, azt hittem valamit becsíptem...
Kiderült hogy mivel lecseréltem az egész hajtást, a régi lánchossz abszolút nem releváns, elöl is nagyobb lett a tányér, de főleg hátul kapott, egy új MEGARANGE tányért (ami remélem majd felröpít mindenkit a hegyre).
Ez simán jó lenne, mondjuk nekem, vagy olyannak aki figyel rá hol a lánc, de mikor ezen a bringán olyanok ülnek, akik az emelkedő látványától is zavarba jönnek, akkor muszáj "hülye biztosra" vágni a lánc méretét, mert le fogják szakítani a váltót... még lehet én is belehibáznék, ha mondjuk nagyon nem figyelek, mert beszélgetünk. Az elöl hátul legnagyobb jelen esetben nem működne, mert ahhoz még kb toldanom kellene az új lánc eredeti hosszába is.
BTW, elég szomorú, hogy a shimano még a 20 dolcsis láncaihoz sem ad gyors kioldós szemet, illetve buta papírba csomagolja, mikor a kmc meg az sram is, de most előbbiről beszélek, a legolcsóbb kb 1500 ftos láncához is műanyag pattinthatós tokot ad, és minőségi, már amennyire ezen a szinten ez elvárható, gyorskioldós szemet is csatol.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
bunddog
tag
Műhelypumpából van bestbuy?
Nincsenek túl nagy elvárásaim:
- prestát lehessen vele fújni
- aránylag pontos legyen a manométereCrivit-em van és meg is vagyok vele elégedve de eddig nem kellett prestát fújnom vele, valamiért azon a nyíláson nem jön belőle levegő...3 év kellett hogy kiderüljön hogy hibás a fej
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz FireKeeper #133255 üzenetére
Értem én, de azért aki országúti bringával tolja az azért csak nem akkora **** mint aki vesz a tesoban egy gépet 35 ért és fagyizni jár vele.
BENEFON DELTA--------N8
-
ZolkoW
őstag
válasz bringasisti #133259 üzenetére
arra építeni,hogy "úgyse..", nagyobb amatőrség,mint beváltani teljesen keresztbe. meg el tudod azt képzelni,hogy egy gyártó leír olyat, ami nem hülyebiztos? hányan hordanák vissza a bringájukat... (mellesleg ez 1x rendszereknél is megáll, ahol teljesen üzemszerű állapot a leghosszabb lánc)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
Meggyőztetek
BENEFON DELTA--------N8
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #133247 üzenetére
Ezt ne próbáld meg egy országútin
(#133248) bringasisti Ha két tányér van elől akkor simán bele lehet váltani ebbe.
-
JackFeryll
őstag
válasz bringasisti #133259 üzenetére
Működik a módszer és sokkal egyszerűbb egy kicsit hosszú láncból kivenni egy szemet mint fordítva.
Egy országútis két tányéros hajtást fog használni és ott valamilyen mértékű keresztbeváltás normális és alapvetően nem is probléma modern hátsó váltók mellett. (mondjuk amondó vagyok hogy egy láncleesés gátló mindig jól jön és nem látszik/jelentéktelen plusz tömeg)
A kompakt hajtókarok egyik rákfenéje hogy 50-34-el pont úgy jönnek ki az áttételek hogy 30 alatt kevéssel már eléggé rossz a láncvonal, de nem éri meg lerakni kistányérra mert 100 méter múlva már gyorsítassz és még jobban keresztben lenne kistányéron, válthatnál vissza.
Nagyobb lánctányérokkal tovább kitart a kistányér, de a közepesen erős amatőr nem nagyon tud vele értelmes pedálfordulatot tartani meredeken.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #133262 üzenetére
Nekem a linkelt ábrád teljesen bevált módszer, azóta is ezt használom. Keresztbe soha az életbe nem váltok, szal nem is érdekel, hogy kibírná-e vagy sem, cserébe terepen egy áldás ha tökéletesre van szabva a láncod és nem csattog
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz jjeahh #133265 üzenetére
Köszönöm. Én megértem az ellenvéleményt, én azért használom ezt a módszert mert ha például sokat használja valaki vízszintes állapotban a kanalat keresztbe váltva az azért jelentős + igénybevétel és a rugó se szereti és utána meg felhordja a láncot az első tányér. De megértem az ellen indokokat.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #133254 üzenetére
Hámasnál tényleg csak részegen lehet úgy váltani,kettesnél el tudom képzelni.Van úgy nagy ritkán,hogy véletlenül fordítva (fel/le),vagy másikkal (első/hátsó) váltok mint ahogy/amelyikkel kellene...aztán lehet csak én vagyok ennyire béna.
Más...új nyereg,új pedál.
[link]
[link]...és a régi nyereg. [link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #133266 üzenetére
Amúgy ha nem félsz elcseszed,rövidítheted egy-egy szemmel legyen feszesebb/csendesebb terepen az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Don.Corleone
aktív tag
Úgy néz ki visszatért a normális tavaszias idő, így én is vissza térnék a nyeregbe, viszont kellene egy computer, hogy lássam tekerés közben is, mi a tényállás. Legutóbb egyik kolléga ajánlotta a Lezyne Macro-t ami egészen megtetszett, tud mindent, sőt, amire nekem szükségem lenne. Viszont futnék még egy kört az ügy érdekében, mivel abszolút nem vagyok jártas, így hozzátok fordulnék, milyen computert tudnátok ajánlani kerekezéshez? Vezeték nélküli és max ez a 28k lenne a cél.
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #133267 üzenetére
már te is kezded? nem mind1 mennyi az annyi, te is elismerted hogy attól nem leszel gyorsabb hogy 500 grammot otthon hagysz vagy éppen cipelsz magaddal
Amúgy csak most figyeltem hogy ez a nyereg nem sík, hanem szépen ívelt lefele... volt már olyan nyerged ami szinte teljesen sík ? Nekem eddig szinte csak olyan volt, lehet hogy egy ilyen stílusú máshol nyomna
A törött nyerget nem lehet megtájkolni kicsit? Pl két komponensű ragasztó? Női felhasználónak akár még használható is maradhatna. Vagy outis kollégának?
btw, tinypic-re én csak felnőtt tartalmú oldalakkal kapcsolatos információk miatt járok . Miért nem támogatod a hazai gazda(g)ságot? [kepfeltoltes]
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #133267 üzenetére
Simán beváltottam keresztbe a 3x10-et, nem is egyszer, nem is csak egyik irányba. Azért a magas pulzus, fáradtság, meleg, ilyen olyan hiány a szervezetben tud érdekes dolgokat művelni. Mosolyogva is olvasom, ezt a balf*szozást... ja, 1-2 órás körökön 130-140-es pulzuson én is tudok figyelni.
A nyergedről a képet meg elküldeném azért a forgalmazónak, hogy rendben van-e ez így egy 1-2(?) éves nyeregnél?
Miért nem a PH képfeltöltését használod kép linkelésre? Ez a tinipics(a) nem valami frankó cucc...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz 6030D #133272 üzenetére
...sőt, anno írtam is, hogy ajánlották terepen lejtőzéshez a nagytányér-nagytányér állást, mert a váltó úgy feszíti legjobban a láncot és a láncvillától is úgy van a legtávolabb, így nem fog csattogni, zörögni. Egy hosszas lejtőzés után meg azért beleteker az ember így is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #133270 üzenetére
Ez a nyereg ugyanaz ami korábban volt,akkor hosszas keresés után akadtam sportosabb,de legalább 155mm szélességűre...most újra megvásároltam,és észrevettem amit korábban nem,hogy meglepően könnyű,így vagiztam egyet a weight weenieknek vele.
Ami a képfeltöltés illeti,új telefonom kezelhetetlen mérerű/felbontású képeket készít,azért töltögetem máshol,itt max 5mb-os lehet. ...tényleg nem jó ez a tájni pix.
Buherálni szerintem nem lehet,amikor behajlik a nyereg közepe oda feszülnek be a nyeregpálcák,így adva az egész rugalmasságát,marha nagy terhelést kap6 az a kis műanyag ha egy rosszul időzített gödörnél belehuppansz teljes súlyoddal.6030D...mondasz valamit ezzel a gariztatással,bár ez 3 éves lesz májusban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #133268 üzenetére
Most cseréltem láncot úgyhogy gyorsan megnéztem. Az én módszerem szerint az én gépemen hosszabb a lánc mintha a Ti módszeretek szerint lenne méretezve.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #133276 üzenetére
Én három módszert ismerek,a tiédet,a többek által említettet és azt mikor mindenhol a legkisebb kerékre teszed,majd addig feszíted a láncot amíg már nem fexik fel a kanál a teljesen összecsukódott váltónál,hanem már feszít egy picit.Mind3 módszer működik,de terepen tény,hogy jobb ha minimummal mész,mert úgy feszesebb az állandóan csapkodó lánc,azt meg a nagytányéros módszerel tudod biztonságosan leszabni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mert_csokis
senior tag
Estét!
Megérkezett a jó idő, én pedig ez évben is gondolkozom bicikli vásárlásán.
Mint ahogy általában minden tavasszal.
Aztán sosem lesz belőle semmi, mert mindig van fontosabb, és egyébként sem biztos, hogy kihasználnám.
Ezzel előrevetítem a tekerési szokásaimat is. Abszolút kocabringás vagyok, de itt a jó idő, és kedvem lenne néha tekerni egyet.
Ezzel az igényszinttel keresek biciklit. Nagyjából leszűkült a kör, és Ő maradt állva. Ár-érték arányban nem nagyon találtam jobbat.
Csak új bringa jöhet szóba, illetve árban is nagyjából ez a plafon.
Létezik ettől jobb vétel esetleg?
Előre is köszönöm a segítséget.adidas UltraBOOST 21 (FY0371) 41 1/3-os méretben eladó
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #133275 üzenetére
"új telefonom kezelhetetlen mérerű/felbontású képeket készít"
enyém, is de sima paint-el 30-40%-ra 'zsugorítva' már jó a méret. persze ha minent telefonon intézel, akkor nem szóltam, én továbra is asztali gép/laptop híve vagyok. hiába, akor ezzel jár, meóaradi lesz az enber
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bringasisti
őstag
-
bunddog
tag
válasz Hasaggymeg #133275 üzenetére
erre valaki?
xnview-val egy kis jpeg compress-t neki és 10x kisebb méretű lesz a fájl
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz xy.zsolt #133271 üzenetére
Nem a strava-n kell összefűzni (mert valami oknál fogva ott csak szétszedni lehet) hanem feltöltés előtt neked szimpatikus szoftverrel. Legegyszerűbb a fitfiletools.com online eszköztára, ott van file combiner.
Jester
-
flash-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #133280 üzenetére
Midegyiknél működik mind3 módszer,a különbség néhány láncszem ide,vagy oda.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
X Factor
addikt
válasz Don.Corleone #133269 üzenetére
Én is Lezyne Macro mellett kötöttem ki, hosszas keresgélés után. 1 hónapja használom teljes elégdetséggel. Ebben a 30k-s ársávban remek ár/érték mutatóval rendelkezik. Egy két Bryton modellen filóztam anno még.
Make things work
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #133284 üzenetére
Az utolsó egy országútinál biztosan rossz eredményt ad, meg amúgy se jó ötlet. A rendszert nem a lehető leglazábbra kell belőni, hanem a lehető legfeszesebbre.
Nálam pl. valaki az országútin a kelleténél 4 szemmel hosszabb láncot hagyott (4 fognyi), és simán dobálta a lábcot, meg csörgött random.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #133268 üzenetére
most nem lapozok vissza az eredeti képhez, de annyit még hozzátennék emlékezet alapján, hogy lehet, hogy sokat már nem tudna egyenesedni az a váltó sem, vagy legalábbis minimum függ egy kicsit a váltótartó fültől is. Ma raktam fel a 11-es rendszert a vasra, és valahogy furán adta ki, először nagyon feszült a B-csavar miatt, a legnagyobb keréken már nem tudtam kézzel jobban egyenesíteni a váltókanálon, tehát az sok volt, és kb. úgy állt, ahogy TothGera képén. Picit vissza a B csavaron, és maradt egy kis tartalék, persze ettől szemre ugyanúgy állt, de a lényeg, hogy az a fül úgy akasztotta meg, hogy szerintem előbb kikoppan, mint kéne - hiába, pár év eltelt a váz és a váltó megjelenése között. Amúgy alátéteznem is kellett a váltót, mert túlságosan bent kezdődött volna a lefedett tartomány. (acélváz, vékonyabb papucs..) Ja, és elég elb****tt a láncvonal, de ideiglenesen most így marad, ha működik élesben is, egy hónapra nem akarok új középcsapágyat venni - ez 68-as csapágyházba való, de a vázam meg 73-as. Állványon mindenesetre működött
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #133275 üzenetére
Ajánlom a google photos appot, ingyenes, és beállíthatod hogy félig butított felbontást töltsön csak fel a felhőbe. Bárhonnan elérhető, egyből megoszthatod bárkivel a kijelölt képeket, sosem törlődnek a linkek, gomb nyomásra szinkronizálja a telefon, videót is feltölthetsz.
/// az hogy nem szívesen osztod meg a google-el a privát képeidet nem érv, ha bármit használsz tőlük a telefonodon keresztül, akkor mondhatni már megosztottad, maximum nem olyan könnyen elérhető az okos kis algoritmusaiknak. //
van más felhő szolgáltatás is ami hasonló képpen működik,(google drive, one drive, pcloud) aki nem használja tudom ajánlani őket, rengeteg időt megspórolsz, sosem kell többé rádugni a telót a pc-re.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Márijusznak megbocsájtottam egy kicsit...de csak egy kicsit!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #133294 üzenetére
Outisoknál most ez a téma pár napja. Kíváncsi leszek az útvonalra, ha nem kell túl sokat utazni alighanem kinézek egy szakaszra. Ha mást nem a pestire.
Egyébként ha van eszük akkor itt lesz a lehetőség egy frankó országreklámot összedobni hogy hazánkba csábítsák a külföldi túristákat.
Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #133296 üzenetére
Évente kétszer vagyok Mo-n, viszonylag rövid időre, utána hajlamosak kifakulni kicsit a rossz emlékek, de most két napja megint itt közlekedek (nyugati országrész, sopron-vas-zala vonalon), de el nem tudom képzelni, outival hol lehetne errefelé tekerni. Mindenesetre azt már értem, miért vesz mindenki MTB-t, vagy legalábbis túrabicajt. Versenybiciklit magyar oldalon egyetlen darabot sem láttam. Fertő-tó környékén legalább bringaút van, de outival az is használhatatlan a magyar oldalon, a kétszámjegyű főutak állapota pedig egyenesen katasztrofális. Hogy a közlekedési morálról ne is beszéljünk. Sárvár környékén van vadiúj bicikliút, de ránézésre ‘érdekes’ a vonalvezetése (pontosan honnan, és hová tart), illetve a minősége sem tűnt meggyőzőnek tartósság tekintetében.
Nem tudom, BP környékén mennyiben jobb a helyzet, de el nem tudom pillanatnyilag képzelni, hogy az utak jelenlegi állapotára ráengednek egy világszintű mezőnyt, és nekik megfelelő minőségű pályát tudnak biztosítani a fővárostól a határig...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #133294 üzenetére
jól rémlik nekem, hogy miután elmentek a prók a szakaszon, rámehetnek az amatőrök is?
azt király lenne kipróbálni -
Dudi08
tag
válasz parandroid #133297 üzenetére
Paris-Roubaix után ez felüdülés lesz nekik
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #133296 üzenetére
Napokban olvastam először,hogy a Cycling Weekly megszellőztette,de még kételkedtem,ám mostanra már elég biztosnak tűnik.Szerintem óriási lesz az érdeklődés,amit titokban remélek is. ...nem fér kétség hozzá,hogy lendítene a magyar kerékpáros közösség ügyén. Három szakaszt ugyanakkor nem lesz könnyű megszervezni kis országunkban,kíváncsi vagyok,de gondolom a Balaton,meg a Mátra is benne lesz.
(#133297) peterkeT ...szerintem túlzol,erős sztereotípia,hogy mindenkinél rosszabbak útjaink.Lengyelország is rendez körversenyt,ott sem hiszem sokkal jobb a helyzet,minap meg néztem a (talán) Baszk körversenyt és olyan utak voltak a hegyen felfelé,hogy nálunk is keresni kell rosszabbat. ...a morállal meg a kerékpárutakkal is vannak fenntartásaim,ismerőseim élnek London és Drezda körül és hát meséltek úgy a kerékpárutak teljes hiányáról,mint a vezetési morálról is cifrákat.
(#133299) Dudi08...ahogy mondod,harcedzett gladiátorok ezek,nem ijednek meg egy-két kátyútól...amúgy meg biztos előtte ráhajtják az utászokat is a kijelölt szakaszokra rendbe tenni azokat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Topic
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vallás
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen autót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...